Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Google werkt er aan om Android-apps naar Chrome OS te brengen. Het doel van het concern is om op termijn de twee besturingssystemen naadloos samen te laten werken, maar dit zou lastig zijn. Google noemde ook geen termijn waarin Android-apps naar Chrome OS moeten komen.

Tijdens het Google I/O-evenement demonstreerde Sundar Pichai, die bij Google verantwoordelijk is voor Android en Chrome, enkele apps voor Android-tablets die één op één op een Chromebook konden draaien. Daaronder waren Evernote en Vine.

De apps konden onder andere van de webcam van de Chromebook gebruikmaken. Ook de app van Evernote draaide op het systeem met Chrome OS. Pichai sprak van een preview en wilde geen termijn voor release noemen. Ook lijkt het erop dat in eerste instantie slechts een selectie van populaire apps op beide platformen kan draaien.

Google werkt al langer aan het samenbrengen van Chromebooks met smartphones en tablets die Android draaien. Zo kunnen Chromebook-gebruikers hun laptop unlocken als hun mobiele apparaat in de buurt van de laptop is. Ook moeten notificaties over en weer werken.

Flipbook Android op Chromenbook

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Je ziet hier eigenlijk wel dat ze moeite hebben om een goed ecosysteem te creëren waarbij apps op elk platform kan werken. Vele android apps zijn namelijk niet ontworpen voor grote schermen en toetsenbord/muis.

Dan moet ik zeggen dat Microsoft het niet zo slecht heeft geregeld met Windows 8.1. Waarom krijgen zij het wel voor mekaar, en wordt hier gesuggereerd dat het lastig is? Als ze zo graag willen dat ChromeOS van de grond af komt lijkt mij dit wel een cruciaal probleem waar ze mee te maken hebben?

[Reactie gewijzigd door vali op 26 juni 2014 07:44]

kan je wp8 whats app instaleren op windows 8.1?
en dat vele android apps niet ontworpen zijn voor grote schermen ligt meer aan de ontwikkelaars dan google zlefde probleem zal Microsoft dat ook hebben bij een open platform.
Nee daar is Microsoft nog mee bezig, al kan een developer wel bijna al zijn code hergebruiken van Windows 8 naar wp8.1 en kan hij ervoor kiezen dat de consument deze app dan zonder betalen kan installeren.Wat ze ook goed voor elkaar hebben is dat een app op een 8 inch tablet t/m een 24 inch scherm zonder problemen draaien.

In mijn ogen ligt het probleem niet helemaal bij de ontwikkelaars, maar hoe Google hun playstore heeft ingericht . In het begin waren er amper restricties (ze zijn nog steeds stukken lager dan die van Apple en Microsoft) en dat heeft er deels voor gezocht voor deze situatie.

[Reactie gewijzigd door vali op 25 juni 2014 22:03]

Jij promoot de walled garden. Terwijl ik meer ben van.. de kwaliteit apps komen vanzelf wel boven drijven. De slechte apps moet je bij de Play Store echt diep zoeken hoor. Meestal komen de apps met goede recensies en veel downloads bovenaan. Niet de crap apps.
Ik promoot helemaal niks, ik vertel alleen hoe het op dit moment is. Als voorbeeld moet je maar eens op de app 2048 zoeken. Als je deze met plezier op je smartphone hebt gespeeld en je deze ook op je tablet wilt hebben, ben je wel eventjes aan het zoeken om de juiste te hebben die geoptimaliseerd is voor grotere schermen.

Kan jij dan mij verzekeren dat iedere bekende app op een 4 inch scherm draait en ook op een 24 inch monitor? Als dit zo was, dan had Google allang android apps compatible gemaakt voor ChromeOS.

[Reactie gewijzigd door vali op 25 juni 2014 21:54]

Pak de allereerste 2048 app. De kwaliteit daarvan is hoog. Zoals ik in mijn vorige bericht al zei. Je bent dus niet zo ff aan het zoeken, je hebt hem DIRECT.

De Play store laat hoge kwaliteit apps bovendrijven. Kan je dit niet begrijpen?
Deze kwam trouwens bovenaan ter referentie: https://play.google.com/s...ls?id=com.estoty.game2048

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 25 juni 2014 22:50]

Jij weet toevallig dat deze eerste app goed is, niet iedereen weet dat. De eerste 20 apps hebben vier sterren, dus makkelijk eruit afleiden dat de eerste de beste is zie ik niet in 1 overzicht.

[Reactie gewijzigd door vali op 26 juni 2014 00:03]

Ik vind de kwaliteit sortering anders stukken beter als in deze store:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/search?q=2048

Tevens is de kwaliteit ook een stuk hoger in de play store.
Ik vind de kwaliteit sortering anders stukken beter als in deze store:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/search?q=2048

Tevens is de kwaliteit ook een stuk hoger in de play store.
Gelukkig blijft het bij een mening. Ik zie liever hoeveel mensen een review hebben gegeven dan dat ik op sterren af ga.

Nog belangrijker, iets wat vele mensen vergeten, is de restricties dat een bepaalde app vraagt. Als laatste vraag ik mij af waar je vandaan haalt dat de kwaliteit beter is, dat is voor mij een raadsel namelijk :)

[Reactie gewijzigd door vali op 26 juni 2014 00:08]

Het gaat niet om de sterren of recensies. Google heeft daarachter nog een veel complexere algoritme om kwalitatief goede apps te detecteren. Net zoals ze beter zijn in kwalitatief goede websites vinden tegenover bing.

En het is geen mening. Kijk en vergelijk de twee stores eens. En dan heb ik het niet over het aantal maar kwaliteit. Dan springt de Play store er toch duidelijk bovenuit.

Developers hebben vaak een veel hoger budget en dus hogere kwaliteit over voor Android apps. Terwijl veel Windows Phone apps maar hobby programmatuur is. Dat is te herkennen aan developers bij Windows Phone zoals Rudy Huyn die 3e party een beetje apps maakt voor de lol. Daarnaast heb je veel last van apps die niet origineel zijn en vatbaar zijn voor man-in-the-middle attacks op Windows Phone. Heel veel apps zijn niet van de originele dienst waarbij de app enkel de api's gebruikt en dus tussen de api en gebruiker kan zitten. (man in de middle)
Het gaat niet om de sterren of recensies. Google heeft daarachter nog een veel complexere algoritme om kwalitatief goede apps te detecteren. Net zoals ze beter zijn in kwalitatief goede websites vinden tegenover bing.
Gebruik jij misschien een andere play store, want ik en genoeg andere mensen ervaren compleet wat anders. Het gaat wel om de aantal sterren of recensies. Google kijkt welke beste eruit komen (iets van bij ios en wp8.1 ook plaats vind).
Dat is te herkennen aan developers bij Windows Phone zoals Rudy Huyn die 3e party een beetje apps maakt voor de lol.
Een goed voorbeeld van een developer die meer competenties en ambities heeft dan de gemiddelde developer die je op de store tegen komt. Het is niet iemand die vol de "lol" apps maakt, hij doet dit om te laten zien dat hij zat is dat apps uit de IOS en Playstore zeer gemakkelijk op wp8.1 uitgebracht kunnen worden. Vele werken zelfs beter en stabieler dan de originele (6snap als voorbeeld). Hij heeft zelfs een eigen bedrijf opgestart en mag nu onder tinder een app uitbrengen.
Daarnaast heb je veel last van apps die niet origineel zijn en vatbaar zijn voor man-in-the-middle attacks op Windows Phone.
Ik weet niet hoeveel natte vinger werk je hier hebt toegepast met deze uitspraak, maar dit geld voor iedere app. Dat je niet gebruik maakt van 3th party app geeft echt niet betere veiligheid. Zo heeft ing.nl genoeg keren in het verleden blunders gemaakt met hun app, en dat zijn zeker geen domme jongens die daar aan gewerkt hebben.

[Reactie gewijzigd door vali op 26 juni 2014 00:36]

Juist dat mensen WP apps kunnen maken voor de lol in weinig vrije tijd moet een plus punt zijn, niet iets als negatief argument... of naja, naar die 'proffesionele' developers toe dan.
Kwaliteit apps komen (en zijn) er zeker wel, het probleem is alleen dat het lastig zoeken is als je moet zoeken tussen een hele berg rommel. Restricties zorgen voor een overzichtelijk geheel, iets wat ik bij android wel mis.

[Reactie gewijzigd door Limeroundup op 25 juni 2014 23:01]

Je hoeft niet knorrig te worden van mijn reactie, ik geef alleen mijn ervaring met de play store. Als je toch je frustraties wilt uiten als een 12-jarige doe je dat maar in een PB, ik zal dan kijken of ik het de moeite waard vind om te lezen.
Ja maar het is net alsof je mij niet "wil" begrijpen. Er is een berg met rommel in de playstore ja. Maar dat ligt allemaal onderin. Dus in de praktijk heb je er totaal geen last van.
Ik heb er nochtans als Android gebruiker wel last van, die berg ligt niet altijd helemaal onderin
heeft zoizo geen nut lijkt me. zou alleen nut hebben als er een sim kaart in zit aangezien whatsapp via je telefoon nr werkt .
Je hebt ook laptops en all-in-ones met Android, daar werken de apps ook wel op dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Er is een verschil tussen werken en dat ze daadwerkelijk geoptimaliseerd zijn op elk device.

Als je namelijk een android app draait dat ontworpen is voor een smartphone (kleiner dan 6 inch), gaat deze er niet mooi uitzien als deze wordt uitgerekt naar 10 inch en groter.
Een muis werkt anders best aardig met Android apps. Wel eens geprobeerd op een Android tablet? :) Try it.
Wat versta jij onder aardig? Ik ben anders zelf meerdere Apps tegengekomen die alleen met de gedachte zijn gemaakt om op een tablet te functioneren, niet voor toetsenbord en muis.

Dit is niet alleen te zien in de interface, maar ik het gebruik ervan. En ja ik heb meer android tablets verkocht en als demo in handen gehad dan ik met 2 handen kan tellen.
Daar heb je gelijk in. Ik denk niet dat het perfect is. Het is denk ik een tussenstap om ook een ChromeOS versie te kunnen creëren. Je kan nu al 1 applicatie maken die zichzelf aanpast aan het apparaat. Er komt nu dan gewoon een 3e configuratie bij dat is ChromeOS denk ik. En anders zou het nog gewoon eens experimenteel kunnen zijn. Dat weten we niet.
Een gesloten Modern UI framework. Google wil juist naar Open WebApps met open standaarden. Android apps moet langzaam overgaan naar WebApps. Dit is gewoon een lokkertje naar het ChromeOS toe.

Je moet het grote plaatje zien waar ze dus dieper over nadenken dan de gesloten Modern UI framework van Microsoft.
Gesloten of open systeem zijn zaken die de gebruiker eigenlijk weinig interesseert. Als een gebruiker nu een Chomebook komt en er snel achter komt dat zijn/haar android app niet hierop draait, zijn wel zaken die ervoor kunnen zorgen dat ChromeOS minder interessant wordt gezien.

Tevens is het heel leuk dat Google "Open WebApps" wilt gaan gebruiken, maar is het niet beter en belangrijker om Android apps te laten functioneren op iedere device?

[Reactie gewijzigd door vali op 25 juni 2014 23:58]

De gebruiker interesseert het zeker wel dat een bepaalde applicatie op al zijn apparaten werkt. Wist je dit? Elke developer weet dat.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 25 juni 2014 22:51]

Alsof het de gebruiker kan schelen dat Photoshop niet op zijn telefoon werkt.
Waarom brengt Adobe dan wel steeds meer Applicaties uit voor andere platformen en zetten ze heel hard in op WebApps voor hun applicaties?
Explain that.

Straks kan je gewoon Photoshoppen op je ChromeBook via een Photoshop WebApps waarbij de frontend gewoon heel licht systeem is en de backend met alle processing algoritmes op de server draaien.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 26 juni 2014 10:40]

Die kliederapps voor tablets zijn waardeloze rommel met enkel een Adobe-logo.

Dit heeft overigens niks te maken met mijn punt dat de gebruiker enkel interoperabiliteit wil wanneer het enig nut heeft. Dat de toekomst bestaat uit dumb terminals en tablets is alom bekend.
Omdat veel andriod apps primair ontworpen zijn voor telefoons. Zelfs op tablets zijn dingen vaak al extreem groot of is er veelwitruimte. Dat gaat op 11 tot 14' helemaal drama worden.

Los daarvan hebben veel apps GPS, rotatie, netwerk ed API's nodig. Chromebook hebben over het algemeen geen GPS, rotatiesensor of een netwerkmodule. MS heeft het zichzelf wat makkelijker gemaakt door de ontwikkelaars ervan af het begin rekening mee te laten houden dat alles op tablets en laptops moest werken.
Dat is het probleem ook niet. Android applicaties zijn geschreven in Java en gecompileerd met ART of Dalvik. Op een Chromebook is geen ART of Dalvik, en ook zijn bepaalde Android API's niet beschikbaar waar sommige apps gebruik van maken.

Het is dus meer dan alleen styling. Ze moeten ervoor zorgen dat het technisch kan, door een runtime voor android apps te maken. Het probleem hiermee is echter vaak dat de performance om te huilen is. Blijkbaar is dit nu zo opgelost dat het werkt.
Waarschijnlijk omdat Windows 8.1 specifiek met dat doel ontworpen is. Ik ben geen fan van de Metro UI, maar deze is wel ontworpen als multi-device.

Android wordt nu ingezet op allerlei devices en in allerlei scenarios waar het in den beginne nooit voor ontworpen is.
Windows ook, maar net als Nokia heeft Microsoft de mobile computing-trein gemist en zodra streamingdiensten algemeen aanvaard worden is Microsoft dood en gebruikt iedereen een chromebook of tablet.

Dus het maakt geen zier uit wat Microsoft doet of wil want ze zijn op het randje van irrelevant.
Ja daarom sterft de PC "masterrace" ook uit, oh wacht.
Microsoft gaat helemaal nergens heen. WP groeit als kool en Windows 9 word straks weer helemaal de hemel in geprezen.
Dan moet ik zeggen dat Microsoft het niet zo slecht heeft geregeld met Windows 8.1. Waarom krijgen zij het wel voor mekaar, en wordt hier gesuggereerd dat het lastig is?
Niet mee eens. Windows 8.1 ModernUI is een absolute faal op een notebook of desktop (en helemaal op een 27" scherm). Ik zit totaal niet te wachten op nu.nl over het hele scherm en ook aan de zijkant is niet handig.Liever in browser in window.
Uiteraard heeft ook android dit issue.
Maar Android app op Chrome makes sense. In ieder geval zoals hier afgebeeld.
Fun fact: Modern UI-apps draaien in een venster op de desktop in Windows 9.
Fun fact: dat kan al met windows 8.1 update 1..... XD
Als je liever een browser in een window hebt, dan open je desktop IE, firefox, chrome of een paar duizend alternatieve browsers. Wat let je? Die mogelijkheid is je niet ontnomen hoor.
Ik heb een desktop met Windows 8.1 Update, geen problemen verder. (behalve dat op 1 of andere manier Modern Skype als ik het van mijn scherm minimize mijn gesprek mute).
Alles werkt als hiervoor, start menu is ouderwets en was bij mij een puinbende (tientallen, honderden apps en games instaleren en open voor de lol een start menu) en was toe aan vervanging, het is nu niets meer dan de desktop achtergrond + start menu in 1, oftewel er is ook betreft het start menu gewoon geen zak veranderd.

En persoonlijk hou ik van de strakke lijnen en alles wat meer verstopt achter uitklapbare menus en hotcorners (heb taakbalk toch op auto-hide, en de ribbon in explorer is heerlijk)
Stukje over de laptops is hier te vinden: https://www.youtube.com/w...page&v=wtLJPvx7-ys#t=7651

2:07:31 uur
Erg jammer. Google lijkt te vergeten wat hun intentie was voor Chrome OS. Zo licht mogelijk en geen poespas, want je doet tegenwoordig toch 99% in je webbrowser.

Ik begrijp heel goed dat ze graag de store en in-app-purchases willen op zoveel mogelijk apparaten, maar hiermee verpesten ze alles waar ze aan gewerkt hebben met Chrome OS.

Ik heb nog liever dat ze gewoon werken aan een Android-versie voor de Chromebooks. Dan kan je als eindgebruiker kiezen, ga je voor offline features of ga je voor een stabiel en schoon webbrowser systeem. Als nieuwe Chromebook-eigenaar kan je bij eerste boot kiezen wat je wilt en met een restore usb-drive kan je eenvoudig achteraf switchen.
Dat zou het ontwikkelen van apparaten met ChromeOS onnodig compliceren voor OEM's, en het onnodig moeilijk maken voor het Android team omdat ze dan ook x86 moeten gaan supporten, terwijl dat nu een kindje van Intel is. Dat is allemaal extra werkt voor niets. Een Chromebook zit in hetzelfde vaarwater (qua schermgrootte) als tablets.

Het idee van Google is nooit geweest dat alles maar in de browser draait. Google's idee was dat de browser krachtig genoeg kon zijn om applicaties te draaien in een licht OS. Dat is dus precies wat ChromeOS nu is. Helaas veranderen definities met de tijd, dus vandaar de notificaties.

Het proces waar jij zo om zeurt dat het niet goed is is al langer aan de gang als je het zo bekijkt. Dat is dan al begonnen met de introductie van de Aura (window manager) in Chrome OS.
Met Android L (Android 5.0) is er ondersteuning voor x86 is zojuist bekend gemaakt.
Dat is leuk, maar totaal niet relevant. De applicatie moet gecompilered zijn voor het target (in dit geval x86/x86_64).
Niet helemaal, de VM ART of Dalvic moeten gecompileerd zijn voor x86, de rest van de apps niet.
Afgezien van de native apps of de apps die gebruik maken van native functies, bijvoorbeeld je dialer, maar ook veel games. (maar ook die functie brengt Google steeds meer naar de VM; Android extension pack)
"Ook moeten notificaties over en weer werken."

1 zinnetje voor zoiets groots! Notificaties van je telefoon op je Chromebook! Dat is iets waar ik al tijden op wacht. Een goed voorbeeld van hoe integratie tussen apparaten hoort te zijn.
Ik ben benieuwd wat de techniek hierachter is. Native Android apps die gesideload worden op je chromebook? Of is het een soort gestream van het beeld van de telefoon? Als het zoals het eerste is ga ik meteen een chromebook kopen, als het 'slechts' gestream is vind ik het veel minder interessant (vertraging bij streaming met bv gaming , altijd wifi nodig om Android apps op chromebooks te draaien etc)
Waarom gebruiken ze geen gestripte Android met Google Chrome desktop?
Zou erg mooi zijn als die Android apps ook op Windows zouden kunnen werken met Chrome. Zit actief rond te kijken voor een Windows convertible voor zowel tablet als desktop in één. Echter al is het aanbod in Windows Store flink uitgebreid, de beste apps zijn op zijn allerhoogst zo goed als meest middelmatige Andoid apps. Kwaliteit van iOS apps is ook beter dan Windows in mijn ervaring, maar die vallen vaak eigenlijk ook erg tegen in mijn persoonlijke beleving vergeleken mijn favoriete Android-apps. Tot slot wat de Windows Store betreft: de hoeveelheid waardeloze en kloon apps lijkt nog erger dan Play Store en App Store. Alle drie moeten al die waardeloze opvul-apps dumpen en gaan voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. "Het gaat niet alleen om lengte, maar ook om dikte."
Tablet apps op laptops is al lang mogelijk... Win8, bluestack, Andriodlaptop... Al heb je een device waar een van de voorgaande woorden betrekking op hebt, heb jij tabletapps op je laptop :)
In tegenstelling tot bij Windows 8 eerst was (niet meer bij 8.1) wordt je niet direct in een tabletinterface geboot ;)
(Overigens heeft Windows 8.1 ook nog steeds een Metro/Modern UI start menu)
Lijkt me dus een aanzienlijk verschil met de Chromebook waarop je de mogelijkheid hebt om Android apps te runnen maar waar niet een deel van je systeem voor mobile apparaten is gemaakt ipv voor de laptop.

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 25 juni 2014 23:12]

Bedankt voor het happen ROFL
Chrome unchromed welcome to Google 2014'.

1.4% van de tweakers denkt ChromeOS te gaan gebruiken.
ChromeOS lijkt dus eerder lekker belangrijk' ;)

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 25 juni 2014 23:37]

Ik zie mezelf ChromeOS nog niet echt gebruiken. Dat heeft meer te maken met dat ik tegen Amerikaanse cloud oplossingen ben. Ik heb liever alles lokaal of een eigen cloud. Het idee achter ChromeOS vind ik echter wel vooruitstrevend en is denk ik "te jong" voor deze tijd.
Lach maar :P
Chromebooks nemen al 30% van de markt in de USA in en steeds meer OEM's maken Chromebooks en de invloed van MS neemt steeds meer af.
Het is een kwestie van tijd voordat ze ook de EU markt gaan veroveren.
De Chromebook: de computer voor mensen die geen computer willen of nodig hebben.
1.4% per jaar ? En slaat alleen aan in de VS? Weinig hoopgevend.
'k zou net als Texamicz dan veel eerder voor een Linux distro kiezen. Van mijn part op basis can een cheapo ChromeBook. En inderdaad, zonder cloud afhankelijkheid. Afijn, wie hou ik voor de gek. Windows 8/RT met de mogelijkheid van én Cloud én Local accounts en de steeds goedkoper worden SOC's is ChromeOS niet eens een optie. Laat staan met de afhankelijkheid van een advertentiebedrijf.
Maar mooi dat de optie er voor je is ;)
Ik zou geen andere Linux installeren op een Chromebook. Zo'n ding heeft 16 GB opslagruimte. :(
ChromeOS is voor sommigen een betere optie dan Windows 8 want je hoeft niet uren te wachten tot de updates geïnstalleerd zijn, super veilig en lange ondersteuning / gratis upgrades-updates en tevens zeer gebruiksvriendelijk.
Je baseert waarschijnlijk je mening op een ChromeOS boek met een SSD en een 15 inch laptop met een 500 GB 5400 RPM schrijf? Niet echt eerlijk als je het mij vraagt.

Daarnaast heb je vanaf de release van Windows 8 (wat al sinds augustus 2012 is) al 2 jaar ondersteuning wat t/m 2022 wordt gehouden. Als jij met een website komt waar staat dat Google garandeert ook tot die tijd hun OS van updates te voorzien, zijn al die uitspraken die je hier maakt met een natte vinger werk gemaakt.

[Reactie gewijzigd door vali op 26 juni 2014 21:48]

Eh? Die vergelijking is wel degelijk prima want je moet twee laptops van ongeveer dezelfde prijs pakken. Zelfs als is de Windows laptop 400 euro en de Chromebook 275 euro, dan zal de Chromebook waarschijnlijk sneller zijn.

Het klopt dat je zolang support hebt met Windows 8 maar je vergeet even dat upgraden van Windows versie 8 naar bijvoorbeeld 9 niet gratis is. Van XP naar Vista niet. Van Vista naar 7 niet. Bij ChromeOS wel.
Nee die vergelijking gaat niet op. Een gemiddelde laptop van 15 inch is niet gemaakt voor lange accuduur en snelheid, maar voor iemand die een volledige Windows omgeving wilt en niet zoveel wilt betalen.
Het klopt dat je zolang support hebt met Windows 8 maar je vergeet even dat upgraden van Windows versie 8 naar bijvoorbeeld 9 niet gratis is. Van XP naar Vista niet. Van Vista naar 7 niet. Bij ChromeOS wel.
Dat is heel leuk, maar zoals ik hierboven vroeg, kan Google mij garanderen dat ik t/m 2022 support krijg. Bij android kunnen ze dit niet eens garanderen met hun 18 maanden support, waarom zou dat wel zijn met een hobby project zoals ChromeOS?

Dit soort zaken zijn ook redenen waarom het amper van de grond komt. Met surface RT platform gaf Microsoft duidelijk aan dat men t/m 2017 de laatste Windows en office krijgt. Zeker in Japan en ook andere landen neemt het marktaandeel groot toe.

Google focussed zich op dit moment met ChromeOS op de onderkant van de markt en in Amerika gaat het al niet zo best. De vraag is hoe lang dat nog goed blijft draaien qua marktaandeel. Niet zo gek lang geleden had iedereen een netbook en nu zie je er ook niemand meer mee :) .

[Reactie gewijzigd door vali op 27 juni 2014 17:57]