Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 90 reacties

Oppo heeft de Find 7-smartphone met een schermresolutie van 2560x1440 pixels in de verkoop gedaan. Mensen die nu bestellen, krijgen de Android-smartphone vanaf begin juli binnen. Het is een van de eerste smartphones met een dergelijk quad-hd-scherm.

De Find 7 kost in de webwinkels van een Europese reseller 479 euro, 80 euro meer dan de Find 7a, meldt GSM Arena. De Find7a is een variant met full-hd-scherm, minder werkgeheugen, een andere soc en zonder stereoluidsprekers. De Find 7a is al een tijdje te koop.

Oppo zal de Find 7 vanaf begin juli leveren. De reden dat het toestel later is dan de 7a heeft vermoedelijk te maken met de leveringen van het scherm; schermen met quad-hd-resolutie op 5,5" zijn nog nieuw en massaproductie kwam vermoedelijk niet snel genoeg op gang om gelijk grote hoeveelheden te kunnen leveren. LG brengt binnenkort de G3 ook in Nederland uit.

ToestelFind 7Find 7a
Scherm 5,5" ips-lcd 5,5" ips-lcd
Resolutie 2560x1440 pixels, 538ppi 1920x1080 pixels, 401ppi
Processor Qualcomm MSM8974AC, 2,5GHz (Snapdragon 801) Qualcomm MSM8974AB, 2,3GHz (Snapdragon 800 2nd gen)
Werkgeheugen 3GB 2GB
Opslaggeheugen 32GB 16GB
Accu 3000mAh 2800mAh
Gewicht 173g 170g
Camera 13Mp, met 50Mp 'Super Zoom' 13Mp, met 50Mp 'Super Zoom'
Release juli, 479 euro maart, 399 euro

Oppo Find 7

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (90)

Zijn er mogelijkheden in android om games op 720p te laten draaien? Dan kan je de volle resolutie gebruiken voor lekker lezen etc. en toch nog een tijd lang de nieuwste games draaien.

Ik zeg 720p omdat de 2560x1440 resolutie precies 4x zoveel pixels heeft als de 1280*720 van 720p en dus heel mooi schaalt (deed ik ook wel eens op me pc toen ik nog een crappy gpu had maar wel me 2560x1440 scherm). Dan wordt elke door de game berekende pixel een blokje van 4 pixels op je scherm en komt er geen omrekening aan te pas. De meeste games voor android zullen tevens ook wel op 720p schermen getest zijn omdat die resolutie geloof ik wel een aardig markt aandeel heeft in de oude high-end en huidige mid-end ranges.
Ik heb opgezocht op een website: op de site (http://www.laptopmag.com/...hones/lg-g3-unlocked.aspx)
Het is voor de LG G3 maar de Oppo en de LG hebben het zelfde scherm dus maakt het niks uit.
There's one other issue with the G3's QHD display: a lack of content. Though Netflix and some YouTube videos offer 4K streaming, the vast majority of videos and photos still max out at 1080p. What's more, there are very few Android apps optimized for a QHD display. So until that changes, you'll spend the majority of your time using the G3's QHD screen to look at FHD content.

dus je krijgt gwn Full HD games, todat de maker het optimaliseerd...

[Reactie gewijzigd door LucaGiannini00 op 18 juni 2014 07:32]

Niet onaardig om te vermelden:

Studenten kunnen 10% korting krijgen op telefoons als je ze besteld bij Oppostyle. Zie deze pagina voor meer info!

edit: Oppostyle.com is een officieel verkooppunt van Oppo. Geen reclame voor een reseller dus.

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 17 juni 2014 16:06]

Heb hier mijn OPPO Find 7a besteld met de genoemde korting! Snel antwoord van de korting.
360 Euro dus?
359 om precies te zijn ;)
De specs van de 7a kloppen niet helemaal. In mijn 7a zit een snapdragon 801. Weliswaar lager geklokt dan de find 7 maar wel een 801. En zonder stereoluidsprekers? Er zitten gewoon stereoluidsprekers in mijn 7a hoor. Ohja. 4G van KPN en Vodafone worden wel ondersteund. De oneplus one mist geloof ik de 800mhz band. Dat heeft de oppo wel. En waar blijft de uigebreide tweakers review!? De 7a is al een tijdje uit zoals jullie zelf al aangeven.

[Reactie gewijzigd door xszander op 17 juni 2014 16:22]

Je hebt gelijk. Zie hier voor een correcte vergelijking tussen de twee telefoons:

http://en.oppo.com/products/find7/#find7-specs

Zoals je ziet zijn de meeste specs hetzelfde. CPU is lager geklokt, minder RAM, Full HD i.p.v. QHD, minder interne storage en een mindere batterij. De rest is hetzelfde.

edit: en de 7a weegt 3 gram minder!

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 17 juni 2014 16:34]

Ik heb ze hier beide liggen en Antutu parallel op beide toestellen gedraaid. Het doorlopen van de test gaat vrijwel even snel maar de Find 7 scoort een fractie lager dan de Find 7a: 38249 versus 38292. Beide toestellen scoren overigens boven de concurrentie (HTC One M8, Galaxy S5, Note 3).

Zoals hierboven al beschreven is waarschijnlijk het QHD display er debet aan dat de Find 7 toch een fractie tager over de streep komt. Verder is de Find 7 op papier natuurlijk sterker met 32GB intern geheugen en 3GB werkgeheugen.
Een kleine introductie van het merk zou ook niet misstaan. Ik ben niet van alles op de hoogte en dat wil ik ook zeker niet beweren. Maar ik heb nog nooit van dit merk gehoord :?
oppo is een opkomende smartphoneleverancier, Tweakers staat helemaal vol met berichten hierover. (zoek op oppo)
interessant merk en toestel!
Ik heb 'em gisteren besteld. Kreeg er een gratis "power bar" bij t.w.v. 39 waarmee je het toestel 2x kunt opladen als je geen stopcontact of PC in de buurt hebt, omdat ik bij de eerste 1000 mensen zit die het toestel via de pre-order besteld hebben. Heb er een screenprotector 7 en een reserve accu 14 bij gedaan; je weet maar nooit.

Stond eerst anderhalve maand op de wachtlijst voor een OnePlus One, maar aangezien dat te lang duurde heb ik voor Oppo gekozen.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 17 juni 2014 18:10]

Same here! Ook de gratis powerbank erbij en een hoesje ter bescherming.

Zat al te wachten op de Find 7 en begon langzamerhand te twijfelen of ik niet misschien voor de G3 van LG zou gaan omdat deze nu ook officieel uit is. Toch voor de Oppo gekozen voornamelijk wegens de prijs (scheelt al gauw 120,-) en de snellaad functie welke me erg zinvol lijkt zolang accu's niet een betere capaciteit krijgen of in ieder geval een langer uithoudingsvermogen. Momenteel is dat in mijn ogen toch echt het grootste probleem bij smartphones. :Y)

[Reactie gewijzigd door R0KH op 17 juni 2014 23:46]

Heb ook een mooie cover besteld bij de nederlandstalige webshop van een Franse telefoonwinkel. Die heeft honderden backcovers voor de Oppo Find 7. Betalen gaat enkel via Paypal. Misschien leuk als je je toestel wilt oppeppen ? Kunt daar volgens mij ook je eigen cover ontwerpen.

http://www.mobilinnov.nl/bank-graphics-oppo-find-7.html

Bij de LG G3 moet je sowieso oppassen; enkel de 32GB variant beschikt over 3GB RAM; de 16GB versie heeft slechts 2GB werkgeheugen.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 18 juni 2014 00:45]

Bedankt voor de link!

Van de LG weet ik, daarom noemde ik ook het prijsverschil van zo'n 120,-. :Y)

LG G3 32GB 599,-
Oppo Find 7 479,-
Oppo is misschien als smartphone fabrikant opkomend. Maar ze maken al jaren high end AV-producten. Met name om hun BD-spelers zijn ze bekend.

Kortom, het was vanaf het begin gewoon een merk met de nodige legitimiteit.
Het lijkt wel alsof Tweakers er aandelen in heeft, want hoeveel informatie over dit merk op Tweakers staat is ongelofelijk.
Gemiddeld ongeveer een bericht per twee weken afgelopen maanden; ongeveer 1 op de 250 tot 300 berichten gaat over Oppo. Lijkt me niet overdreven veel.

We berichten over elk merk dat onze lezers relevant vinden. Of het nu Apple of Samsung heet of BlackBerry, of OnePlus of Oppo. De Chinese smartphones hebben veel aanhangers en liefhebbers op Tweakers en dus houden we lezers op de hoogte van relevante ontwikkelingen.

Ik heb geen aandelen, van welk bedrijf dan ook. Ik heb professioneel gezien ook geen voorkeuren; er is een toestel dat ik voor mezelf als beste keus bestempeld heb om velerlei redenen, maar ik heb geen bijzondere voorkeur of afkeer van dat merk. Voor wie het wil weten: ik gebruik het meest een Xiaomi Mi2s en Nokia Lumia 620, maar daarnaast gebruik ik zo nu en dan - op leenbasis, want toestellen zijn afgezien van de Mi2s allemaal van Tweakers - een iPhone, BlackBerry, Lumia's en een keur aan Android-toestellen, in het recente verleden een Huawei P7, Sony Xperia Z1 Compact, Jolla, Geeksphone Keon etc.
Mooi instelling Arnoud! Ik probeer mezelf ook te verplichten om met alles te kunnen en willen werken. Moet mezelf weer herintroduceren met iOS ;)
Waar zijn de Jiayu berichten dan? :P
Het G4 topic op het Forum is toch tamelijk lang, en ze doen goed werk daar.
De redacteur heeft een voorkeur voor chinese import telefoons.
Net als veel tweakers trouwens.

Je krijgt veel specs voor een lage prijs, en aan de gebruiks-ervaring kun je zelf schaven met costum-roms en software tweaks.

edit: En bovendien zal deze telefoon zich qua schermresolutie in de top3 best scorende telefoons plaatsen bij het moment van leveren. Dus het is erg apathisch om de redactionele onafhankelijk van tweakers te betwijfelen vanwege het plaatsen van dit bericht.

[Reactie gewijzigd door kastjes op 17 juni 2014 16:28]

Dat valt trouwens ook wel mee als je naar deze kijkt. De Oppo 7a doet toch niet onder voor de nexus 5 en die is toch echt al een tijdje uit en goedkoper. Het verschil is niet zo groot, dus goedkoper in dit geval niet. Wel scherp redelijk scherp geprijsd maar dat zijn toestellen van LG ook.
De Oppo 7a doet toch niet onder voor de nexus 5 en die is toch echt al een tijdje uit en goedkoper.
Nexus 5: 329 euro
Oppo Find 7a (volgens artikel): 399 euro.

Myth busted :)
Of is de parallelle import van de 7a goedkop er? :?


ik moet leren lezen... 8)7

[Reactie gewijzigd door Pietervs op 18 juni 2014 10:20]

Uh de nexus is idd goedkoper dat staat er ook. Daarom zou ik niet voor deze mobiele telefoon gaan. Vind nexus toch wel iets meer hebben dan een Oppo.

"Wat voor telefoon is dat? "
"Een Oppo"
"Uh Oppowatte?"

Is voor mijn niet per se het belangrijkste maar als het verschil niks is met de nexus is het mijn niet waard. Ik ken het merk totaal niet en dus weet ik niet wat ik moet verwachten. Daarbij vind ik vreemd dat men hier altijd zo sceptisch over NSA doet maar chinese telefoons is nooit een probleem.
Excuses, ik had het verkeerd gelezen ;(

Ik zit vooral met de afmetingen: die Oppo is 5,5 inch. Ik heb nu de S3, dat is voor mij een perfecte maat. Daarom zou ik ook eerder voor de Nexus kiezen dan de Oppo.
Tweakers informeert zover ik weet over elk merk(niet naar bedoeld tegenover jou).

@mvds, Oppo bestaat al een tijd, maar levert via een "oppostyle" een paar van hun telefoons ook voor de internationale markt. In nederland levert geen enkele provider de telefoons.

Zelf heb ik de Oppo Find 5 sinds september 2013, alleen aangezien ik mijn contract binnenkort kan verlengen en de find 5 niet op het 4G netwerk kan, gaat mijn keuze naar een htc one(m8). Ik heb hiervoor een htc desire hd en een htc one x gehad.

Mijn mening over de telefoon is dat hij degelijk aan voelt maar mis ik toch wat dingen op het gebied van software, zo heb ik de telefoon al vanaf dag 1 op een custom rom lopen. Omnirom is de custom rom die ik nu gebruik, deze werkt wel redelijk fijn, maar er zijn toch wat software functies die ik mis uit de originele rom(Color OS), dit is o.a. de camera app. De HDR functie werkt op de originele rom veel sneller dan in de custom roms, en dit is voor mij een minpunt. Qua hardware kan je hem vergelijken met een Xperia Z ( niet de Z1).
Oppostyle =/= Oppo. Ze leveren danwel Oppo telefoons maar het is geen onderdeel of retailkanaal van Oppo.
Het is een chinees merk,
dat voor kort nog weinig in Europa direct verkocht.
In het topic over zelf importeren van chineze telefoons is hij wat populairder.

Een ouder 'bekend' model is de Oppo-5.
Die had ook voor een lage prijs, zr goede specs, maar helaas matige software.

[Reactie gewijzigd door kastjes op 17 juni 2014 15:28]

Inmiddels is de software van de Find 5 behoorlijk stabiel. Ik heb de Find 5 al 7 maanden in gebruik, en hij is nog als nieuw qua snelheidsbeleving. Vastlopers had ik in het begin wel, maar nu bijna niet meer. Nog niet perfect, maar wel gewoon goed nu.

Ik ben benieuwd hoe de software op de Find 7 gaat werken. Het is natuurlijk een doorontwikkeling van Color OS, maar met andere hardware. Oppo brengt wel elke maand een nieuwe release uit.
Helaas baseert het nog steeds op Android 4.3, waarmee het toestel niet volledig tot z'n recht komt. Wel zijn er ontwikkelingen wat betreft het uitbrengen van een Cyanogenmod versie voor de Find 7.
Daar heb je helemaal gelijk in. En voor de Find 5 is het zelfs nog 4.2.

Out-of-the-box-gedachte: zolang je geen 4.3 of later hebt gehad, weet je ook niet wat je mist :+

Maar zonder gekheid: natuurlijk is het beter/fijner als je gewoon bij bent met het nieuwste. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de Oneplus One.
Klopt absoluut ! Toen ik de Galaxy S3 nog had kon ik niet vinden dat ik er met de 4.3 update op vooruit ben gegaan; Android 4.1.2 draaide een stuk vlotter. Maar goed; in vergelijking met Cyanogenmod (Kitkat 4.4.2) zijn beide Jelly Bean versies traag als dikke stront, ondanks dat ik alle bloatware er al uit had gesloopt. Alleen jammer dat de camera niet goed werkt met custom ROM's...

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 18 juni 2014 09:42]

Het scheelt ook wel dat in Color OS vrijwel geen bloatware geinstalleerd wordt. Ook is het voor tweakers fijn dat het gemaakt is om te rooten. Zo heb ik ook alle meuk als Google Play Music e.d. uitgezet, ik gebruik het toch niet. Nu is er bij aanzetten van de telefoon weer 800 MB RAM gebruikt ipv 1200 (!). Alle beetjes helpen.

En ook zit er een geinige extra in (wat normaal niet in 4.2 zit): je kunt terwijl het toestel uit staat met gestures op het scherm bepaalde apps opstarten. Bijvoorbeeld: een rondje tekenen start de camera, een V tekenen start de zaklamp, etcetera.

En voor tweakers aardig: er zit een permissions monitor standaard in. Kun je aanzetten, dan kun je per app bepaalde permissies toestaan. Wist je dat Facebook bij het starten elke keer de GPS-positie opvraagt? Ik niet. Sinds Permissions Monitor wel, en GPS staat voor Facebook nu dus uit.
Er zitten inderdaad een aantal handige tweaks in. Nu moet ik zeggen dat ik dat bij Cyanogenmod ook in kon stellen, zeker met die "permissions". Evengoed blijft het uitkijken; ondanks dat ik altijd de voorwaarden van apps doorlees en de toegang tot bepaalde zaken blokkeer zat ik toch in een keer aan een SMS abonnement vast, wat ik later bij T-Mobile heb laten blokkeren.

Nu waren dat nog niet eens heel exotische apps of zo. Sterker nog; ik heb naast de standaard apps (Rabobank Internetbankieren, Whatsapp, Viber) enkel betaalde apps op mijn toestel staan. Eigenlijk schandalig dat je nota bene betaalt en dan nog wordt genept waar je bij staat ...

Oppassen, oppassen, oppassen ...

Nu werk ik zelf niet met "gestures". Al die bewegingen schakel ik standaard uit omdat ik er niks mee doe. Kost allemaal onnodig energie :-)
Ik snap wel waarom Chinese merken interessanter worden; de specificaties worden steeds beter terwijl er een scherp prijskaartje aan vast zit. Persoonlijk vind ik het ook wel fijn om me los te rukken van de saaie eenheidsworst die de grootste fabrikanten tegenwoordig op de markt zetten.

Samsung Galaxy S3 / S4 / S5 lijken als twee druppels water op elkaar. Zelfde geldt voor Sony's Xperia Z / Z1 en Z2. Ook HTC is hier geen uitzondering mee met de One X, One en M8. Zelfs Apple lijkt op veilig te spelen qua ontwerp.
mvds,

Naast het nieuwsbericht staat het product, met daaronder het woordje 'oppo' als je hier op klikt krijg je alle nieuwsberichten over dit merk/type.
http://tweakers.net/merk/2519/oppo/nieuws/
Een kleine introductie van het merk zou ook niet misstaan. Ik ben niet van alles op de hoogte en dat wil ik ook zeker niet beweren. Maar ik heb nog nooit van dit merk gehoord :?
Een beetje zoeken/eigen initiatief kan ook geen kwaad.

Google is your friend. ;)
Oppo website
Oppo op Wikipedia
Oppo op Google+
Bovenaan zie je een invoerveldje "Zoek naar nieuw" .............
Ze maken al jaren uitstekende DVD en Blu Ray spelers. :)
prijs, specs en introductiedatum vegelijkbaar met de lumia 930.
scherm is bij deze wel 'beter'
Een hogere resolutie maakt een scherm nog niet plots beter, heb liever een goede kleurenweergave dan een pixeldichtheid waar je geen bal aan hebt, behalve dat het je batterij leeg zuipt.
Vandaar de batterij met hogere capaciteit.
Dus voor 80 Euro meer heb je een tragere telefoon!? |:( (78% meer pixels te berekenen voor de 7)
Tragere telefoon? De 2k versie heeft een snellere CPU en meer geheugen.
Verwacht niet dat de 2k versie merkbaar langzamer is (als hij berhaupt langzamer is).
Dus jij denkt dat die ietsiepietsie andere cpu-gpu 78% sneller is!?? Ik denk eerder dat je mag hopen dat ie 10% sneller is.

[Reactie gewijzigd door STFU op 17 juni 2014 15:41]

Waarom moet hij 78% sneller zijn dan?

Edit: Ooh door de pixels zie ik. Zijn dat er echt 78% meer joh? Veel zeg.

78% meer pixels lijkt me niet automatisch 78% zwaarder trouwens, zal toch ook met optimalisatie te maken hebben.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 17 juni 2014 15:46]

78% meer pixels aan te sturen, met marginaal snellere hardware (aldus de tests tussen de 800 en 801).
Zou me niets verbazen als de 7a sneller aanvoelt en flink hogere framerates haalt in veeleisende games.
De find 7a heeft ook een snapdragon 801, alleen heeft die een ander typenummer. Het verschil zal dus minimaal zijn wbt soc, maar ide gebruikerservaring lijkt het me logisch dat de find 7a sneller aanvoelt.
DE 2k versie is niet langzamer,
maar als je hele zware games speelt en die ook op 2K draaien kom je wel soms frame drops tegen.
Zit ook een betere processor in. Daarnaast grotere batterij, meer werkgeheugen en meer opslagruimte.
Wat valt er te berekenen aan een pixel? Of je er nu 1000 rood kleurt of 100.000 dat maakt niet echt uit. Pas als ze allemaal anders zijn krijgen de CPU/GPU daar moeite mee (in realtime gerendeerde 3D werelden op hoge resolutie bijvoorbeeld). Het grote nadeel is dat het scherm veel meer pixels moet verversen wat energie kost.
Dat geldt alleen bij stilstaand beeld. Bij animaties moet ie voor elke pixel 60* keer per seconde berekenen wat voor kleur die pixel moet hebben.

* de gewenste framerate bij animaties in Android is > 60 fps.
Dat er 78% meer pixels zijn betekent niet dat er ten alle tijden 1,78x zoveel berekeningen hoeven worden gedaan he! De hoeveelheid berekeningen zal tussen de 1 en 1,78x zijn, maar in het geval van normale apps zal het dichter bij de 1,10-1,20x zijn. De iets snellere CPU zal dit waar nodig best kunnen opvangen :)
Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat alle pixels niet door 1 cpu/gpu worden uitgerekend. De kans is groot dat het scherm een eigen "videokaart" heeft, met parallelle rekeneenheden. Dat betekent dat de opschaling van de tijd die nodig is om het beeld te initialiseren niet perse lineair hoeft te verlopen, maar dat de tijd misschien slechts een logaritmische groei kent. In dat geval hoeft er niet veel tijd in te zitten. Als je kijkt naar datastructuren kunnen lezen en schrijven vaak ook een orde hebben die logaritmisch is of in sommige gevallen nadert naar 1. Je weet hoeveel pixels je maximaal aan moet sturen en als je dit schrijven per rij doet en per kolom de waarden checkt, ben je veel sneller dan wanneer je pixel voor pixel bewerkt.
idd wat is het nut van zo een resolutie op een gsm.
Begrijp het nut van zo een scherm niet. Buiten de 'status' ervan dan. Er is toch geen enkele video te krijgen boven 1080p?

Zo een scherm trekt wel extra batterij en kost meer CPU vermogen om (vloeiend) aan te sturen.
Vooruitgang? Het nut is voor deze telefoon niet zo groot, maar 2015 gaat het jaar van virtual reality worden en daar zijn deze schermen uiterst nuttig voor (daarmee begint het eigenlijk pas). De komende jaren zullen we een steeds verder schreidende integratie van telefoons, tablets, VR- en AR-brillen zien.
@Mashell
Het gaat toch juist niet om video? Het gaat om de scherpte van tekst op het display, dat je geen gekke randjes meer ziet bij ronde objecten op je scherm.
Dat begrijp ik. Maar op een 5,5" scherm lijkt mij dit verwaarloosbaar. En hoe verhoudt deze betere kwaliteit tot de (extra) drain op de batterij en CPU?

@FaceDown
Vooruitgang? Het nut is voor deze telefoon niet zo groot, maar 2015 gaat het jaar van virtual reality worden en daar zijn deze schermen uiterst nuttig voor (daarmee begint het eigenlijk pas). De komende jaren zullen we een steeds verder schreidende integratie van telefoons, tablets, VR- en AR-brillen zien.
Klopt. Maar VR is nog lang niet standaard, en Full HD zal nog wel even de go-to resolutie zijn voor de meeste media. Ik ontken niet dat er (uiteindelijk) nut zal zijn voor een scherm als dit. Ik vroeg me af wat de toegevoegde waarde nu is.

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 17 juni 2014 16:04]

Er is wel video materiaal te krijgen boven 1080p...

oke er is niet veel... alleen youtube draait boven 1080p (Zelfs 4K)
en Netflix gaat als het goed is nog dit jaar 1440p proberen en misschien nog 4K
als deze video bekijkt dan begrijp je het nut van 2k resolutie. veel kijk plezier 
Oppo Find 7 vs Find 7a Display comparison: http://youtu.be/7a5KYOhhB9U
Het gaat toch juist niet om video? Het gaat om de scherpte van tekst op het display, dat je geen gekke randjes meer ziet bij ronde objecten op je scherm.
Zie vaak genoeg mensen die hun foon op 15-20cm van hun gezicht houden, ja zo zie ik ook nog wel eens de pixels.

Waarom ze het doen blijft me nog steeds een raadsel echter, niets handig aan imo.
Daar is niets bijzonders aan. Het oplossend vermogen van het oog verschilt per mens. Gemiddeld genomen kun je zeggen dat iemand de losse pixels niet kan zien, maar sommige mensen zien tot wel 175% boven het gemiddelde (hogere ppi van het netvlies zeg maar...meer staafjes en kegeltjes per mm2).

Los daarvan. Het niet kunnen zien van losse pixels wil niet zeggen dat het beeld niet scherper is. Anders zouden 4K televies onzin zijn. De meeste mensen kunnen de losse pixels op een 1080p TV namelijk ook niet onderscheiden op 3 meter afstand. Toch zal iedereen een 4K televisie als 'scherpste' aanwijzen.

Ik zie dus echt wel het verschil tussen FHD en QHD. Ook op een grotere afstand dan 15 centimeter. Dus heeft het meerwaarde.

[Reactie gewijzigd door TinyTimmy op 17 juni 2014 22:10]

Ik heb mijn Oppo find 7a al n tijdje :) bevalt me goed! goede kwaliteit voor een lage prijs!
Zou alleen geen 2K scherm hoeven ookal kost die maar 80 euro meer. die 3GB ram ziet er wel aantrekkelijk uit!
Hoe zit het met de bouwkwaliteit?
Op het forum van de 5 lees ik 1.5 jaar nadat hij uitkwam alleen maar verhalen over dat hij stuk gaat.
Of dat mensen balen vanwege de instabiele software.
Ik heb de 7a ook en ik kan alleen maar zeggen dat het een erg stevig toestel is, zonder gleuven in de behuizing (zoals bij mijn nexus 5 wel het geval was). Wat het toestel over anderhalf jaar zal doen zien we dan wel weer.

@aval0ne, noch de find 5, nich de find 7 heeft een draaibare camera, je bent in de war met de oppo n1. De bouwkwaliteit van die draaibare camera schijnt overigens zeer degelijk te zijn.

[Reactie gewijzigd door Zandlopertje op 17 juni 2014 16:49]

@aval0ne De instabiele software is wel een beetje waar, maar als je de software waar hij mee komt erop laat dan is er weinig aan de hand ;) verder geen problemen met dit toestel

hij is al keer van heup hoogte recht op straat gevallen met alleen hoesje dat achterkant beschermd en glass screenprotector en hij was nog helemaal heel :)
Zo'n draaibare camera lijkt me het eerste wat zal falen.
Wat meer info:

5.5" IPS display of QHD resolution
801 chipset with a quad-core Krait 400 CPU @2.5GHz
3GB of RAM
32GB internal storage
stereo speakers