Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties
Submitter: rc_enzo

Rockstar heeft dinsdag de 'I'm not a hipster'-update voor GTA Online uitgerold. De update brengt onder andere zes nieuwe voertuigen, twee nieuwe wapens en 170 kledingitems met zich mee. Daarnaast zijn er twaalf nieuwe jobs beschikbaar.

Onder de auto's die de update naar het spel brengt, bevinden zich vier klassieke GTA-auto's; de Glendale, Warrener, Blade en Rhapsody. Daarnaast is een kleine, Smart-achtige auto genaamd Ponto toegevoegd en krijgen spelers met een ranking van 100 toegang tot een Dubsta-terreinwagen, die beschikt over zes wielen. Verder zijn tien bestaande GTA V-voertuigen toegevoegd aan de site waar spelers superauto's kunnen kopen. In wapenwinkels zijn na de update een klassiek pistool en een antieke cavaleriedolk te koop.

In de garages waar spelers hun auto kunnen tunen, kunnen spelers met een ranking van 100 ervoor kiezen hun auto's goud en geborsteld goud te verven. Ook zijn een nieuwe zwarte tint voor de ramen, en bruine en roze rook voor autobanden toegevoegd. Bij kappers zullen spelers vier nieuwe kapsels en tien nieuwe baarden aantreffen, en er zijn in totaal 49 nieuwe tattoos verkrijgbaar in de game.

Er zijn veranderingen doorgevoerd die het probleem verhelpen dat zodra een verzekerde auto van een speler door een andere speler wordt vernietigd, beide spelers verzekeringskosten betalen. Ook zal een speler met een verzekerde auto geen verzekeringskosten hoeven te betalen zodra zijn auto wordt vernietigd door een andere speler die niet genoeg geld heeft om de reparatie te betalen. Zodra spelers na de update op de down-knop van de d-pad drukken, geeft de game de moeilijkheidsgraad van een missie weer.

GTA Online hipster-update

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Screenshot van de online shop met alle nieuwe voertuigen zichtbaar:

https://twitter.com/GTAVo...78841517973725184/photo/1
Jammer van niet meer SP content, dat hele online gebeuren boeit me gewoon niet. En heeft niets van de oude gta humor. En kleren wisselen? nou ja, er zal vast vraag naar zijn.
GTA Online komt toch ook naar de PC versie? En krijgen de Xbox one, ps4 en pc ook allemaal de nieuwste 'versie' van GTA Online dus inclusief deze update?
In een eerder bericht stond van wel.
Uit bericht: Ook komen alle aanvullingen die Rockstar uitbracht via GTA Online, zoals nieuwe wapens en voertuigen, direct in de nieuwe versie beschikbaar.
Bron:
http://tweakers.net/nieuw...komen-dit-najaar-uit.html
Let op het woord "uitbracht", deze is nieuw, dus zou mij niets verbazen dat deze er niet bij zit.

Edit: Las over het punt heen dat het een update is. Misschien dan niet in eerste instantie, maar omdat het een gratis(?) update is, zal hij er vast wel komen.

[Reactie gewijzigd door Cerenas op 17 juni 2014 15:37]

Ook gezien het feit dat je je progress kunt overbrengen naar de nieuwe platformen doet mij vermoeden dat GTA Online op de nieuwe platformen ook in hun volle glorie te beleven zijn.
Zullen dan de heists voor gta online ook beschikbaar worden gemaakt? Zou mooi zijn als die eindelijk eens komen. Heb een tijdje terug gelezen dat die in het voorjaar 2014 besxhikbaar moeten komen. Iemand bekend of die info nog klopt? Aangezien de zomer voor de deur staat....
Rockstar heeft eerder in een bericht laten weten dat er zoveel problemen met cheaters waren dat ze het uitbrengen van de heists hadden uitgesteld om eerst de bugs te fixen en het cheaten te verminderen.
Het was de bedoeling dat de Heists nog voor de zomer uitgebracht zouden worden, maar aangezien dat al dit weekend is, en ze nu zo'n onverwachte update uitrollen, doet dit mij vermoeden dat de Heists nog wat langer op zich zullen laten wachten. Jammer.
Ik hoop dat ze dan ook direct van de disc bedoelen. Ik heb GTA 5 op de 360 maar heb geen internet hier op en wil ook niet voor Live betalen. Als alle tot nu toe verschenen toevoegingen op de disc zitten zal ik die met de mooiere graphics en meer verkeer zeker overwegen, maar als dat betekend dat ik eerst daarvoor online moet zijn geweest (lees: betaald hebben voor Live/PSN meuk) laat ik het lekker links liggen.
Op de disc? Hoe moet Rockstar die update op jouw disc toveren dan?
En je zegt je hebt er geen internet op, hoe ga je dan GTA Online spelen?

Ik vat 'm ff niet :P
De updates voegen ook wapens/auto's/kleding/tattoos aan de single player toe. Zo had The Valentines Massacre een tommygun bijvoorbeeld. En ik zie geen reden waarom de tot nu toe uitgegeven add ons niet al op de disc kunnen staan.
Hoe moeten dingen die nog niet af waren toen het spel uitkwam in vredesnaam op de disc kunnen staan :?
Ik neem aan voor de nieuwe platformen. Updates inclusief.
Updates en dergelijke zijn toch gewoon met Xbox Live Silver te downloaden?
Updates komen direct via het internet binnen, niet via de servers voor Live/PSN? Via de PS3 heb ik geen betaalde PSN account nodig in ieder geval..
Je hebt helemaal geen xbox live gold nodig voor updates. Ook je disc opmerking is onzinnig. Het gaat lekker met het niveau van de tweaker...
vraag me af of de limited updates daar dan ook bij zullen zitten
Volgens mij gaat het niet lang meer duren :)

Zie video :)
Wow, een keer een niet geporte versie!
Ziet er heel gelikt uit en echt veel beter dan de oude versie.

Ben benieuwd wat mijn PC ermee gaat doen. ;)

Verder erg leuk dat Rockstar maar updates blijft uitbrengen, waar je niet voor hoeft te betalen.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 17 juni 2014 16:23]

Bepaalde updates natuurlijk wel, maar heel veel content is toch echt nieuw en is niet iets wat je beloofd was bij de release.

Verder is dit gewoon Rockstar, ze brengen het uit wanneer het af is, online was nog niet helemaal af, toen hadden ze een keuze, zonder of met uitbrengen. Gezien iedereen GTA5 wilde spelen en het maar 2 weken was, hebben ze gewoon een goede keuze gemaakt.
Je kan hier dus een potje zeuren over de release datum van GTA online, maar Rockstar levert gewoon goed werk af, EA had het gewoon uitgebracht en mensen zoals jijzelf wekenlang laten zeuren over dat ze het nog niet hadden moeten uitbrengen als het niet af was.

tl;dr: Mensen zeuren teveel, dus stop er mee en kijk is naar het positieve in het leven.
GTA 4 was inderdaad wel een directe port, zoals ik al aangaf. Echter vergis je niet, de consoles van toen, waren veel krachtiger in verhouding dan de consoles van nu. De GPU's die toen werden gebruikt, behoorde tot de top die beschikbaar was voor de PC, nu is dat absoluut niet zo.

Game porting is gewoon 1 op 1 code overnemen met het minimale om het te laten werken. Dit ziet er echter heel anders uit. Bijvoorbeeld in het fragment met die bulldozer, zie je dat het mannetje naar achter wankelt, ipv gewoon naar achteren gaat. Dat is dus nieuwe code.
En dat zie je constant, nieuwe content en nieuwe code. Dat is iets wat we de vorige keren niet hebben gezien, dat was een beetje upscalen enz, maar meer ook niet.

Als je dan bedenkt dat de PS4 en XBO eigenlijk gewoon PC hardware gebruikt, en dat de versies op de console toch echt vloeiend moeten draaien, dan zal de PC versie gewoon prima moeten draaien met al deze nieuwe content en code.

Dus ja, de vorige keer hebben ze een flinke flater geslagen met GTA 4, dat willen ze niet nog een keer herhalen, het ziet er naar uit dat we een goede versie gaan krijgen voor de PC.

Ik kan me dan ook totaal niet vinden in jouw conclusie van 3 platformen, dit zijn juist 3 platformen die heel erg op elkaar lijken, waarbij het juist makkelijker zou moeten zijn om 1 versie te maken en die met wat kleine aanpassingen op alledrie te laten werken.
GTA 4 was inderdaad wel een directe port, zoals ik al aangaf. Echter vergis je niet, de consoles van toen, waren veel krachtiger in verhouding dan de consoles van nu. De GPU's die toen werden gebruikt, behoorde tot de top die beschikbaar was voor de PC, nu is dat absoluut niet zo.
De PS3 gebruikte een licht gegimpede kaart die al een jaar en een half beschikbaar was voor pc. M.a.w. de nieuwe generatie gpu's waren al uit toen de PS3 uitkwam. Zo veel verder stonden de huidige consoles niet van de pc gpu's, een half jaar extra of zo.
Dan als je kijkt dat het een paar generaties in hardware duurde totdat GTA4 pas echt vlot liep... nee, heeft helemaal niks met de console hardware te maken maar simpelweg met het gebrek aan moeite waarmee Rockstar het geport heeft.
Game porting is gewoon 1 op 1 code overnemen met het minimale om het te laten werken. Dit ziet er echter heel anders uit. Bijvoorbeeld in het fragment met die bulldozer, zie je dat het mannetje naar achter wankelt, ipv gewoon naar achteren gaat. Dat is dus nieuwe code.
En dat zie je constant, nieuwe content en nieuwe code. Dat is iets wat we de vorige keren niet hebben gezien, dat was een beetje upscalen enz, maar meer ook niet.
De ports gingen ook de updates bevatten toch? En betere graphics? En de betere hardware zorgt er voor dat ze meer verkeer en dergelijke kunnen implementeren. Dus waarom ook niet meteen een paar animaties, dan is dat team ook iets aan het doen.
Vorige keer waren er ook geen nieuwe consoles waar ze moesten naar porten waar het er zowiezo beter moest uitzien want waarom port je anders naar de nieuwe consoles...
Als je dan bedenkt dat de PS4 en XBO eigenlijk gewoon PC hardware gebruikt, en dat de versies op de console toch echt vloeiend moeten draaien, dan zal de PC versie gewoon prima moeten draaien met al deze nieuwe content en code.
Watch Dogs.
Ik kan me dan ook totaal niet vinden in jouw conclusie van 3 platformen, dit zijn juist 3 platformen die heel erg op elkaar lijken, waarbij het juist makkelijker zou moeten zijn om 1 versie te maken en die met wat kleine aanpassingen op alledrie te laten werken.
Maakt echter niet uit (in dit geval) dat de hardware platformen heel erg op elkaar lijken, ze gebruiken verschillende OS'en. Als je naar Linux ports van games kijkt en hoelang die al duren kan je je wel inbeelden dat 1 jaar wel eens te weinig zou kunnen zijn voor 3 platformen.
Mantle implementeren duurde ook al een aantal maand. En dat is op hetzelfde hardware EN OS platform.

Daarbij -nogmaals- krijgen consoles ALTIJD voorrang bij een bedrijf als Rockstar en dergelijke. Als je dan ziet dat de nieuwe consoles en pc zo dicht op elkaar -of tegelijk- een release krijgen, kan je je wel inbeelden dat de pc nog minder aandacht krijgt als gewoonlijk.

De kans op een brakke port blijft gewoon onaanvaardbaar hoog. Maar ik hoop dat ik door Rockstar het tegendeel bewezen krijg.
De Geforce 8 serie kaarten kwam in dezelfde maand uit als de PS3 (november 2006), het was daardoor onmogelijk om deze al in de PS3 te verwerken. Dus op het moment van release, had de PS3 gewoon een GPU die tot de top hoorde.
De Xbox 360 was zelfs een jaar eerder uit en had ook nog is een krachtigere GPU.

Dus wat ik al zei, ze behoorde tot de top van de markt
De ports gingen ook de updates bevatten toch? En betere graphics? En de betere hardware zorgt er voor dat ze meer verkeer en dergelijke kunnen implementeren. Dus waarom ook niet meteen een paar animaties, dan is dat team ook iets aan het doen.
Vorige keer waren er ook geen nieuwe consoles waar ze moesten naar porten waar het er zowiezo beter moest uitzien want waarom port je anders naar de nieuwe consoles...
Waar heb je het over? Serieus ik begrijp er amper iets van.

Even voor de duidelijkheid. De verbeterde graphics in GTA 4 was puur een aantal settings omhoog zetten, dit had niets te maken met code enz, dit was al mogelijk. Je moet begrijpen dat een bedrijf een spel gewoon ontwikkelt, vervolgens gaan ze tweaken totdat het helemaal draait zoals het moet. Echter wanneer je die opties doet 'unlocken' op de PC, is het spel niet opeens geupdate.
Meer verkeer is ook een kwestie van een filetje aanpassen. Ik weet dat ik GTA 3 nog zo speelde, omdat het vele verkeer (vooral ook verschillende auto's/personen) mijn computer stevig deed vertragen.

En dat is dus het verschil gelijk, de animaties waar ik het over had, zijn nieuw, dit is niet een kwestie van even een bestand aanpassen, maar iets toevoegen. Hetzelfde voor dingen zoals gras enz, kijk lichteffecten dat stelt niets voor, dat is zo gedaan, maar dat gras enz moesten ze echt toevoegen. Dat kan je echt niet vergelijk met even een ini bestand aanpassen.
Watch Dogs.
IJsland.

We zijn toch random woorden zonder uitleg eruit aan het gooien?
Maakt echter niet uit (in dit geval) dat de hardware platformen heel erg op elkaar lijken, ze gebruiken verschillende OS'en. Als je naar Linux ports van games kijkt en hoelang die al duren kan je je wel inbeelden dat 1 jaar wel eens te weinig zou kunnen zijn voor 3 platformen.
Dat heeft alles te maken met winstmarges enz. Porten naar Linux levert zeer weinig geld op, omdat iedere gamer ook Windows gebruikt. De PC versie van GTA5 zal echter veel verkopen, en is dus wel de moeite waard.

Wat betreft de verschillende OS'en. Dat is toch wel iets anders dan toen ze van de oude consoles deden porten, daarom zeg ik ook dat ze nu echt flink de boel zijn gaan veranderen, dat je niet meer over een port spreekt maar echt over nieuwe code. Die code die maakt ook gebruik van die x86/x64 hardware enz. Natuurlijk vergt verschillende OS'en werk, maar met GTA 4 en daarvoor moesten ze met hele andere hardware werken, enerzijds de PowerPC chip van de 360, anderzijds de Cell processor van de PS3. Hoe vertaal je die berekeningen naar een dual core x86 processor? Daar hebben ze dus flinke missers gemaakt.

Wat betreft Mantle... hallo hoeveel ervaring is er met Mantle? Dat kan je dus echt niet vergelijken met de ervaring en het uitgebreide DirectX.
De kans op een brakke port blijft gewoon onaanvaardbaar hoog.
De kans? Onaanvaardbaar?
Rockstar gaat gewoon een product leveren, kans berekening gaat hier totaal niet op omdat jij geen enkel feit hebt waarom het wel of niet goed zal zijn. Onaanvaardbaar gaat dan ook niet op. Gewoon afwachten, je kan er niets aan doen en je mag straks zelf kiezen of je wel of niet koop.
Dus wat ik al zei, ze behoorde tot de top van de markt
De gpu die er in zat was wel al een jaar oud. Niet meer de top van de markt wanneer je de gereleasede console vergelijkt met pc's die je toen kon samenstellen of zelfs gewoon voorgemaakt beschikbaar waren. Dat ze daar weinig aan kunnen doen maakt niets uit want je kon kiezen tussen een 7000 serie console of een 8000 serie pc, behoorlijk verschil toch.
Waar heb je het over? Serieus ik begrijp er amper iets van.
Dat is ondertussen wel duidelijk. Het ging over de GTA5 ports: nieuws: Pc-, PS4- en Xbox One-versies GTA V komen dit najaar uit
Uit het artikel:
Ook komen alle aanvullingen die Rockstar uitbracht via GTA Online, zoals nieuwe wapens en voertuigen, direct in de nieuwe versie beschikbaar.
Even voor de duidelijkheid. De verbeterde graphics in GTA 4 was puur een aantal settings omhoog zetten, dit had niets te maken met code enz, dit was al mogelijk. Je moet begrijpen dat een bedrijf een spel gewoon ontwikkelt, vervolgens gaan ze tweaken totdat het helemaal draait zoals het moet. Echter wanneer je die opties doet 'unlocken' op de PC, is het spel niet opeens geupdate.
Je mistte de bal dus omdat het over GTA5 ging, maar wat je zegt klopt ook helemaal niet. GTA4 werd gewoon niet doorontwikkelt en getweaked totdat het "helemaal draait zoals het moet". GTA4 draaide totaal niet zoals het moest.
Meer verkeer is ook een kwestie van een filetje aanpassen. Ik weet dat ik GTA 3 nog zo speelde, omdat het vele verkeer (vooral ook verschillende auto's/personen) mijn computer stevig deed vertragen.
Meer en/of betere animaties vragen ook meer rekenkracht. Het is dus aanneembaar dat ze vanaf het begin al betere animaties wilden maar wat compromisen moesten sluiten om het nog speelbaar te houden op de oude consoles (aldus ook het mindere verkeer en het mindere <vul maar wat in>).
En dat is dus het verschil gelijk, de animaties waar ik het over had, zijn nieuw, dit is niet een kwestie van even een bestand aanpassen, maar iets toevoegen. Hetzelfde voor dingen zoals gras enz, kijk lichteffecten dat stelt niets voor, dat is zo gedaan, maar dat gras enz moesten ze echt toevoegen. Dat kan je echt niet vergelijk met even een ini bestand aanpassen.
Ik heb het ook nergens vergeleken met een ini bestand aanpassen. Het team dat animaties en dergelijke voorziet zal niet hetzelfde team zijn dat het porten doet. Er zullen hier en daar wel overlappingen zijn, maar animaties creëeren is een andere job dan code porten. Dus konden ze net zo goed dat team ook wat werk geven zodat ze de nieuwe versie dichter bij hun originele visie konden krijgen (of gewoon konden verbeteren want betere hardware, meer resources).
Gras toevoegen hoeft ook geen flink karwei te zijn. Genoeg methodes om dat in 5 minuten te doen. Als je je engine en editor tenminste wat goed in elkaar gestoken hebt vanaf het begin.
IJsland.
Leuk dat je aantoont dat je niet oplet in wat er in de games wereld gebeurt recentelijk. En dat was dan een spel waarvan de dev/uitgever beweerde dat het voor pc gemaakt was, ipv het gebruikelijke "console eerst!".
Dat heeft alles te maken met winstmarges enz. Porten naar Linux levert zeer weinig geld op, omdat iedere gamer ook Windows gebruikt. De PC versie van GTA5 zal echter veel verkopen, en is dus wel de moeite waard.
Wanneer we het over porten hebben dat al gebeurd is, heeft het niks meer met geld te maken. Kon je het net zo goed niet porten. Wat ik wou aantonen is dat het porten naar Linux van Windows, dus het verschil zit hem in het OS (en de grafische API, wat momenteel vrij OS gebonden is zolang Windows games voornamelijk DX blijven gebruiken), al flink wat werk is en gemakkelijk een aantal maand kan duren.
Wat betreft de verschillende OS'en. Dat is toch wel iets anders dan toen ze van de oude consoles deden porten, daarom zeg ik ook dat ze nu echt flink de boel zijn gaan veranderen, dat je niet meer over een port spreekt maar echt over nieuwe code. Die code die maakt ook gebruik van die x86/x64 hardware enz. Natuurlijk vergt verschillende OS'en werk, maar met GTA 4 en daarvoor moesten ze met hele andere hardware werken, enerzijds de PowerPC chip van de 360, anderzijds de Cell processor van de PS3. Hoe vertaal je die berekeningen naar een dual core x86 processor? Daar hebben ze dus flinke missers gemaakt.
Wat lul je nu toch. Het blijven nog altijd ports. Als ze van Xbox360 of PS3 naar pc portten, waarom zouden ze nu hetzelfde niet meer doen plots? Een pc port waar een beetje moeite achter zat was zo ook een stuk mooier dan de PS3 of 360 versie, zonder dat het "enkel wat opties omhoog duwen was".
Nu de hardware veel meer op elkaar gelijkt zou niet porten gewoon een hele domme zaak zijn want je haalt er weinig extra's uit door je spel volledig opnieuw te maken (wel, de code iig) ivm gewoon porten.
Als je het over PS3/360 naar PS4/XBONE bedoelt, vrees ik dat het hetzelfde blijft. Het werd volop gedaan met de oude consoles naar pc, waarom zou het nu plots niet meer gedaan worden van oude naar nieuwe consoles? Daar zit geen enkele goede reden bij die je door managers kan laten goedkeuren want het kost zoveel tijd en zoveel geld (en wel wat meer dan een jaartje hoor).
Overigens lukte het andere developers het wel om rapper een betere port van hun games naar PC te krijgen dan wat Rockstar met GTA4 uitvrat. En ja, ook grote games.
Wat betreft Mantle... hallo hoeveel ervaring is er met Mantle? Dat kan je dus echt niet vergelijken met de ervaring en het uitgebreide DirectX.
Hallo. Hoeveel ervaring is er met de nieuwe consoles? En heb je wel opgelet toen Mantle overal besproken werd? Het levert de developers meer werk om te implementeren dan DX juist door wat Mantle precies doet. Zoals minder abstractie waardoor je specifieker moet gaan programmeren.
De kans? Onaanvaardbaar?
Rockstar gaat gewoon een product leveren, kans berekening gaat hier totaal niet op omdat jij geen enkel feit hebt waarom het wel of niet goed zal zijn. Onaanvaardbaar gaat dan ook niet op. Gewoon afwachten, je kan er niets aan doen en je mag straks zelf kiezen of je wel of niet koop.
Als je goed oplet en alles bij elkaar optelt, kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat die kans hoog blijft. En dat is onaanvaardbaar voor de PC gamer want die heeft al genoeg brakke ports gekregen (niet van Rockstar alleen dus). Als een console game even brak loopt als de slechte ports die we op PC gekregen hebben, dan zou je de console gamers ook horen klagen en janken. En terecht.
Hoe meer brakke ports getolereerd worden en gekocht blijven worden, hoe minder moeite ze er uiteindelijk nog willen voor doen wat enkel resulteert in nog brakkere ports. Momenteel valt het al bij al wel nog mee, maar als je wacht tot het te laat is van je bek open te trekken dan ben je gewoon dom bezig.
Ik heb geen feiten, maar dat hoeft ook niet. Ik heb genoeg aangegeven wat er in het verleden gebeurd is, wat er door andere developers gedaan werd, en de resultaten ervan. Als jij hierbij je oogkleppen wilt op hebben en gewoon wil geloven dat het allemaal wel lukt, nou goed. Smijt voorgaande ervaringen en aanwijzingen gerust in het water.
Ik hoop ten harte dat het een goede port wordt. Ik hoop dat ik hier gewoon aan het doemdenken ben. Maar er zijn meer aanwijzingen en voorgaande ervaringen naar het tegendeel. Het is aan Rockstar om zich te bewijzen. En tegenwoordig is dat toch al veel gevraagd van grote publishers hoor.
Zover ik weet hebben ze aangegeven dat zodra de versie uitkomt voor de one,4 en pc de updates al geinplementeerd zitten in de game. Tegen die tijd zullen er nog wel een aantal updates uitkomen en later dit jaar dacht ik ergens gelezen te hebben dat er een grote update kwam of zelfs een DLC. Weet niet of deze dan voor de release voor pc enzo er al is en of deze er ook in mee word genomen.
Die remake van de G63 AMG 6x6 is net wat ik nog miste :)
Haha daar ben je online best wel de pimp mee hoor ;)

http://media.rockstargame...oad/actual_1403001059.jpg

[Reactie gewijzigd door Donstil op 17 juni 2014 15:35]

Eens! Heb GTA zojuist even opgestart om te kijken of hij betaalbaar was, en zo ja om hem te testen. Was gelukkig minder duur als ik dacht. :) (auto's in de super klasse mochten wel wat kosten de laatste tijd)

Maar... als ik hem de garage (tinsel towers) uit probeer te rijden gaat het mis. ;(
Poging 1: Zwart scherm, blijft hangen tijdens laden.
Poging 2: Rij mijn garage uit in een wereld zonder textures. Game freezed voor ik bij de mod shop ben. (in de hoop dat het opnieuw laden helpt)
Poging 3: Dit maal missen textures op gebouwen, in plaats van de wegen. Game freezed op praktisch hetzelfde punt.

Nouja, in de garage staan lukt hem prima, en daar ziet hij er hartstikke vet uit! _/-\o_

Edit: Dagje gewacht, nieuwe poging, zelfde probleem. Hierna de update uit de Game Data Utility verwijderd, opnieuw geinstalleerd en alles werkt naar behoren. :)

[Reactie gewijzigd door itsredd op 18 juni 2014 13:37]

Lees het niet direct in dit bericht, maar zal net zoals eerder alle items in de story mode gratis beschikbaar zijn? Dus auto's bij de garage's te halen?
Voor zover ik weet is dit alleen bij bepaalde versies zo, bij de standaard versie krijg je niet zomaar een extra, bij bijvoorbeeld de limited edition wel (ik heb LE, en heb bij eerdere updates in sp een boel autos erbij gekregen, en in mp wat van de nieuwe wapens gratis)
Alle eerder uitgebrachte updates waren de SP modus gewoon te verkrijgen bij de garages van de personages (ik heb de standaard versie) en sommige wapens waren inderdaad ook bij mij gratis, andere betaald. Volgens mij maakt dit dus niets uit...
Ah oke, dan heb ik dat gewoon verkeerd geïnterpreteerd, snap ik niet helemaal meer wat die LE zo limited maakt, maar t zal wel ;)

Bedankt voor de correctie!
Volgens mij heeft de LE meer vliegmissies en laad de kracht van de karakters sneller op (25% als ik me niet vergis), en natuurlijk de blimp als je ook nog de pre-order had :)

No problem, geen correctie, gewoon een constatering :D
Owja inderdaad, ik kom er trouwens net achter dat ik niet de limited maar de special edition heb, feitelijk zonder alle 'real world' goodies. lekker boeiend :P

Die vliegmissies heb ik trouwens nauwelijks gespeeld, waren die in SA enzo nog leuk, in 5 voelt het echt als een sleur, en de meeste zijn niet eens goed te doen zonder max flying skill. (waar je nou juist die vlieg missies voor doet)

[Reactie gewijzigd door olivierh op 17 juni 2014 17:01]

Niet helemaal correct. De LE had een (of twee) unieke auto, en de Blimp. Die heb je in de standaard versie niet. (hoewel je de blimp wel kan hijacken)
Blimp kwam als code bij de pre-order. Heb de standaard versie én de blimp die ik kan bestellen met mn telefoon. ;)
Misschien net zoals bij alle andere auto's, kopen met in-game money. Of stelen natuurlijk, alhoewel ik betwijfel of deze auto's ook rondrijden
Er zijn veranderingen doorgevoerd die het probleem verhelpen dat zodra een verzekerde auto van een speler door een andere speler wordt vernietigd, beide spelers verzekeringskosten betalen.
Je zou bijna denken dat je met het spel een verzekeringspolis afsluit ;) Nog even en je krijgt in game ook nieuwe polisvoorwaarden doorgestuurd, wordt de wegenbelasting verhoogt en moet ieder jaar je wagenpark ook nog op de APK!

Ik zie nog wel ruimte voor 20 DLC's ;)
Ik speel het spel niet maar zat bij het lezen ook met mijn oren te klapperen. Verzekeringen en verzekeringsmaatschappij gedoe in een game? Moet het een spel zijn of een realiteitssimulatie? Of is het gewoon een gemeen verdienmodel van Rockstar?
Hoewel ik het spel ook nog niet heel actief heb gespeelt, zullen deze kosten ongetwijfeld binnen het spel blijven, en zullen verzekeringen in-game niet met echt geld betaald hoeven te worden. Dit is een assumptie, dus als iemand me kan vertellen hoe het echt zit, 'wees mijn gast' :P
De "verzekering" is er enkel maar in online, en gelukkig is die er! Als een andere speler of jezelf je heavily modified wagen kapot maakt, ben je hem voorgoed kwijt in zijn huidige configuratie. Met verzekering, krijg je je wagen mét modificaties compleet terug. Dit kost éénmalig geld bij de verzekering "aanschaffen" in de modshop, en als een andere speler je wagen kapot maakt, betaalt die speler voor je wagen terug te geven. Als je je wagen zelf kapot maakt, moet je die terugbreng kost wél zelf betalen.
aannemende dat je alle kosten betaald met in-game geld, niet je echte real-life portemonnee/ideal/paypal...
Correct, klein detail dat ik vergeten was.. :P
Steeds meer zin om de GTA weer in de PS3 te slingeren, maar ik ga denk ik toch maar wachten tot de PS4 versie uit is. Sinds ik Watchdogs speel heb ik steeds meer respect gekregen voor wat Rockstar op de PS3 en Xbox 360 heeft geflikt met dit spel. Dit spel heeft zoveel meer sfeer en mooie vergezichten en ik kan dan ook niet wachten om te zien wat ze op de nieuwe consoles extra kunnen brengen.
Dit vind ik ook, na het spelen van Watch dogs, of poging daartoe in ieder geval...

Ik vraag mij ook af waar Rockstar blijft met de story DLC die ze tegen het voorjaar hadden beloofd, weet iemand hier meer over?
Verwacht em na de heists, iedereen zit er bij R* op te hameren dat ze die willen, dus dat zal wel eerst komen.

Of, wat ook kan, is dat ze met 'story DLC' gewoon die heists bedoelden, er zal immers een (ik neem aan simpel) verhaaltje omheen hangen.
Vind het jammer dat niet alle auto's/wapens en andere extra's ook gewoon in de single player beschikbaar worden gesteld. Heb niks met GTA Online en speel het dus liever offline.

[Reactie gewijzigd door Patrick91G op 17 juni 2014 16:11]

Alle DLC dingen (auto's, wapens, tattoo's, ...) Zijn toch gewoon beschikbaar in de SP? Ik snap niet van waar je haalt dat dit niet beschikbaar is in SP?
Waar dan? Ik weet het niet hoor maar weet je hoeveel wagens alleen naar de multiplayer komen en niet naar de singleplayer...
In de garages van de personages, zoals eerder vermeld. Daar kan ik ALLE DLC wagens gebruiken en in een gewone garage opslagen. Turismo R, Huntley S, de wagens van de DLC van vandaag, allemaal, stuk voor stuk, van alle DLCs, in Single Player.
Je hebt gelijk mijn excuus... Dat wist ik niet ik me helemaal wezeloos zoeken dus ze zijn alleen te krijgen in 1 van de grote garages.
Klopt inderdaad, je kan ze ook niet op het "internet" kopen. Wel kan je ze aanpassen en in je gewone garages opslagen.
Nu de PC versie is aangekondigt vind ik het steeds minder erg dat we even hebben moeten wachten.. krijgen straks in één keer al die updates bij het 1e keer spelen.
Nu hopen dat heists er dan ook bij zit....
Zou wel eens kunnen dat ze de heists releasen samen met de next gen/pc release :)
Wanneer komt de Single Player DLC?
Die laten ze gewoon in de kou staan, want online is super hip...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True