Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Dell heeft zijn lijn van UltraSharp-monitoren uitgebreid met drie zakelijke modellen. Het gaat om modellen met 21,5"-, 23"- en 27"-schermen die op de zakelijke markt gericht zijn en onder andere over functionaliteit voor webconferencing beschikken.

Het 21,5"- en het 23"-model dragen respectievelijk de aanduidingen UZ2215H en UZ2315H, waarbij het niet duidelijk is waar de 'Z'  voor staat. Niet eerder gebruikte Dell de Z in zijn naamgeving voor UltraSharp-modellen. De 27"-monitor heet de UZ2715H

Alle drie de modellen beschikken over ips-panelen met de resolutie van 1920x1080 pixels. Verder hebben de beeldschermen een responstijd van 8ms, een contrastratio van 1000:1 en kijkhoeken van 178 graden. De UZ2215H heeft een schermhelderheid van 250cd/m2, de andere twee modellen zijn met 300cd/m2 iets feller te zetten. Verder hebben ze twee hdmi-poorten met ondersteuning voor mhl, displayport en een duo usb 3.0-poorten.

Met een 2-megapixelcamera, omni-directionele microfoons en 5W-speakerduo zijn de monitoren zakelijk voor videoconferencing in te zetten. Ze kunnen echter niet in hoogte versteld worden, maar wel kantelen. De Amerikaanse prijzen voor de UZ2315H en de U2715H zijn respectievelijk 300 en 450 dollar; van de UZ2215H is er alleen nog de Britse prijs van 223 pond, constateerde TFT Central. De euro-prijzen zijn nog niet bekend.

Dell U2715H

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Waarom noemen ze ze nog ultrasharp als er geen 4k in zit? Zeker 27" vind ik te groot voor 1080p, en volgens mij is dat al een tijdje uit de mode. Sowieso zie ik even niet in wat er vernieuwend aan deze dingen is, noch waarom T.net hierover bericht (en in feite de specs oplepelt/de marketing herhaalt). Ook de prijs is niet spectaculair, mijn 24" IPS (1200p) kocht ik 3 jaar geleden al voor 350 euro.
Ultrasharp is de naam van een modellijn, ik begrijp wel enigszins wat je bedoelt maar je moet het niet te letterlijk nemen. Sowieso heeft Dell met de naam 'Ultrasharp' een goede reputatie opgebouwd, het is eigenlijk een zakelijke monitor en ze hebben er ook nooit te koop meegelopen bij de consument maar toch nemen ze GRETIG aftrek van de Ultrasharp monitoren omdat de prijs kwaliteit verhouding heel erg sterk is/was. Ik zeg was omdat het momentum nu eigenlijk wel weer voorbij is, genoeg andere fabrikanten met prima IPS monitoren, alleen Dell heeft de goede reputatie en kan met Ultrasharp misschien wel gezien worden als de fabrikant die IPS panelen naar de massa heeft gebracht. Met andere woorden, 'Ultrasharp' heeft heel veel waarde voor Dell omdat het synoniem is bij velen met een goede kwaliteit/prijsverhouding...
Allemaal hartstikke leuk en aardig maar 2560x1600 op 27" van een afstandje leest dat ťcht niet lekker hoor ;) Deze dingen zijn dus gemaakt voor video conferencing, een 27" scherm is dan ideaal als je met een groep er omheen zit :)

Ze hebben ook gewoon een 27" en 30" Ultrasharp met hogere resoluties.
Want een hoge resolutie betekent automatisch dat alles kleiner is? Daar heb je scaling voor!

Op en 1080p telefoon kun je toch ook niet 4 keer zo veel kwijt als een 540p telefoon? Je gebruikt gewoon meer pixels voor de zelfde informatie als je verder weg wil zitten, met een scherper beeld als gevolg.
Dat wel maar is het heel boeiend om iemand zijn poriŽn te zien zitten van 10 meter afstand als je een video conference aan het doen bent? Denk het niet ;)

Bovendien schiet dan de prijs ook weer enorm omhoog, voor 450 USD heb je nog geen 1440p of 1600p monitor.

Wil je dat wel? Dan koop je toch gewoon de 27" of 30" Ultrasharp die wťl die resolutie heeft. Zet daar een webcam op en een goede microfoon ... ben je er ook. Het enige wat ze nu doen is voor een nette prijs een all-in-one oplossing aanbieden. Dat mensen het dan gelijk afschieten als mislukking en niet bij stil staan wat de doelgroep en Łberhaupt het doel voor deze monitor is, kan ik niet helemaal begrijpen.
Het enige wat ze nu doen is voor een nette prijs een all-in-one oplossing aanbieden
§450,- dollar = 328.095 EUR neem een zakelijke monitor als de pricewatch: BenQ BL2410PT Zwart kost momenteel nog geen §200,-. Nu kun je niet vertellen dat je daar niet voor §130,- een all 1 one schem van kan maken met een goede webcam en microfoon? Waarschijnlijk krijg je dan nog betere kwaliteit ook nog!
Dat mensen het dan gelijk afschieten als mislukking en niet bij stil staan wat de doelgroep en Łberhaupt het doel voor deze monitor is, kan ik niet helemaal begrijpen.
Ik vind eigenlijk niks voor Dell om een scherm als dit te verkopen. Ik geef je gelijk voor videoconferenties zijn deze schermen ideaal. Vooral omdat gemakkelijkheid belangrijker is op kantoor dan een paar tientjes, vergeet ook de afschrijf waarde niet (denk aan bureaustoelen op kantoor die zo §500,- kosten).Als laatste niet vergeten dat bedrijven lagere bedragen betalen dan wij als consumemt.
Waarom noemen ze ze nog ultrasharp als er geen 4k in zit? Zeker 27" vind ik te groot voor 1080p, en volgens mij is dat al een tijdje uit de mode.
Daar ben ik het dus ook mee eens! We zijn als consument steeds meer in gaan leveren, terwijl we denken dat we op vooruit gaan! 10 jaar geleden had iedereen nog een CRT die gemakkelijk 1600*1200 of 2048 * 1536 kon uitpoepen, met hoge contrast ratio, kijkhoeken tot zo ver je het beeld nog zien, geen inputlag, lage reactietijden. Maar iedereen wou zou graag dunne schermen! Waar dit alles ontbrak en waarbij je zelf nog nog backlight bleaching, vermoeide ogen, rare kleuren (tn) nog extra op de koop moeten toenemen.

Waarschijnlijk heeft blijkbaar de helft van de consument het niet door dat huidige dunne schermen inferieur zijn tov dikke schermen, kijkend naar de beeldkwaliteit. Blijkbaar denken de meeste mensen dat termen als Full-HD ook als HD geldt op een 27" scherm op 40cm afstand :Y)
Als het aan mij ligt, gaan we direct over op OLED met een minimale DPI waarde ;) .

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 16 mei 2014 02:47]

Je vergelijkt nu serieus een BenQ (merk D ... of eigenlijk Z) met een Dell wat toch wel als een A merk gezien kan worden met hun Ultrasharp serie. Alleen daar gaat die 130 euro al naar toe, de betere kwaliteit van die onderdelen ;)
Vooral omdat gemakkelijkheid belangrijker is op kantoor dan een paar tientjes, vergeet ook de afschrijf waarde niet (denk aan bureaustoelen op kantoor die zo §500,- kosten).Als laatste niet vergeten dat bedrijven lagere bedragen betalen dan wij als consumemt.
Dat is wel erg makkelijk gezegd, er zijn ook een hoop bedrijven die net beginnen en nog niet zo'n groot kapitaal beschikbaar hebben (dan wel niet door de crisis) om even § 500,- per stoel neer te tikken, laat staan voor een beeldscherm (paneel).
Als het aan mij ligt, gaan we direct over op OLED met een minimale DPI waarde ;) .
Dat is een heel ander verhaal ... maar goed, dat ben ik het wel met je eens en die kant gaan we ook zeker op. Maar de DPI waarde heeft alleen te maken met de kijkafstand, op een 24" Ultrasharp U2410 om bij Dell te blijven zie ik echt de pixels niet vanaf een normale kijkafstand (~ 60 - 70cm).
De poriŽn zak je ook niet zien zitten met de ingebouwde cam.
Voor de poriŽn misschien niet, maar wat betreft het renderen van tekst lopen desktops nog ver achter. De meeste tekst wordt zo weergegeven, dat de strokes van de letters ťťn pixel breed zijn, en er is geen tussenvorm: twee pixels is meteen twee keer zo dik. Er moeten workarounds zoals hinting worden toegepast om tekst nog een beetje leesbaar te maken, maar de details die lettertypen op papier hebben zie je op een scherm nog niet. Bij telefoons die tegenwoordig wel een hoge pixeldichtheid hebben, is dit gelukkig een stuk beter.
Is er wat mis mee dat er hinting wordt toegepast? Alles is prima leesbaar en mocht de standaard hinting niet bevallen kun je op veel platformen er nog prima alles aan tweaken om dit helemaal goed te krijgen.

Het is gewoon zonde om een 24" paneel met 500 dpi te hebben, je hebt een enorme backlight nodig (in het geval van LCD), kost meer stroom om aan te sturen (grafische kaart, pixels etc.), vergt veel meer reken capaciteit van je grafische kaart (gamen maar ook 10 / 12bit beeld voor videobewerking/fotobewerking). Gezien de normale kijkafstand zie je er echt meer dan de helft van die pixels niet zitten. Het enige is dan dat je inderdaad geen hinting nodig hebt mits je het beeld schaalt zoals mobieltjes doen.

Schaal je niet, dan blijven 12px natuurlijk 12px en heb je alsnog hinting nodig. Je vergroot immers alleen het aantal pixels per inch.

[Reactie gewijzigd door Ventieldopje op 16 mei 2014 14:12]

Wat een onzin, video conferencing op 10m afstand van een monitor...
Wel eens geprobeerd? ;)
Zeker, nou was 10 meter maar een overdreven voorbeeld hoor (dat moge duidelijk zijn lijkt mij). Pak maar eens een standaard tafel waar 4 of 5 man aan kunnen zitten. Dan zit je al lang niet meer op de normale afstand van ~ 60 of 70 cm maar zitten de achterste al snel op een meter of 3.

Diagonaal is die 27" ter vergelijking met die 23" maar 1.174x zo groot. Nou vind ik persoonlijk 23" een prima resolutie voor 1920x1080 als je op normale kijkafstand zit, haarscherp beeld. Met die 27" zit je pakweg 2x tot 3x verder weg als je met een groep aan een video conference mee doet en dus rond een tafel zit. Tenzij je verziend bent kan het toch niet ineens zo zijn dat je dan wťl de pixels kan tellen? Ook van dichtbij zal dat reuze meevallen.

Dit ding is ideaal voor groepen vanwege zijn speciale microfoons en een IPS paneel voor grote kijkhoeken (als je met z'n allen er omheen zit).

Serieus, lees ook de andere reacties eens want ik heb het idee dat ik al 10x het zelfde loop uit te leggen ;)
Op mijn FullHD scherm zie ik nog steeds de afzonderlijke pixels. In mijn beleving kan de resolutie nog flink omhoog zodat het meer richting fotokwaliteit gaat.
Ik schrijf dit nu op een setup van 2 x 27" 2560 x 1440p zonder scaling en alles is prima te lezen hoor. Ik heb verder geen bijzonder goede ogen of zit er heel dichtbij.
Je gaat mijn punt ook voorbij ;) Iedereen hier loopt te zeuren over de lage resolutie, "paniek paniek, niet van deze tijd blabla" terwijl deze monitor voor die prijs daar ook totaal niet voor bedoeld is als ik zijn andere features zo bekijk ;) Voor die doeleinden zijn andere monitoren (met hogere prijs welliswaar) te verkrijgen.
respectievelijk 300 en 450 dollar
Ze kunnen echter niet in hoogte versteld worden
Ik vind dit altijd zo jammer, bij zo´n prijs mag je een degelijke stand verwachten
Enkel de UZ2715H is niet in hoogte verstelbaar, de 21,5" en 23" inch zijn dat volgens de dell site wel. Wat ik erg jammer vind is de dikke bezel aan de onderkant. Mijn Dell U2312hm blijft dus nog wel even staan.
Misschien dat de luidsprekers naar de gebruiker toe gericht zijn, in de onderrand
Met een 2-megapixelcamera, omni-directionele microfoons en 5W-speakerduo
Precies! Die gedachte zullen wel meer mensen hebben. Ik snap dsn ook niet wat de toegevoegde waarde is van deze nieuwe modellen. Ze zijn weinig vernieuwend of je krijgt niet meer opties voor het zelfde geld dan dat je kreeg bij vorige generatie. Hogere resolutie om maar een voorbeeld te noemen.
Nou idd... sommigen zullen het misschien als een detail zien maar ik ben het volledig met je eens. Als je een monitor van een bepaalde klasse/toepassing met een dergelijke prijs aanschaft dan moet in hoogte verstelbaar en een paar graden kantelen wat mij betreft ook tot de standaard uitrusting behoren... pivot is nog tot daaraan toe. Als ik bijvoorbeeld naar mijn werksituatie kijk dan verstel ik de monitor meerdere keren per dag voor diverse werkzaamheden die ik doe. Tegenwoordig hele kantoorparken vol met flexplekken e.d... gemiste kans, nu haal ik toch nog liever een 'gewone 2412m' want die heeft het wel.
Aan de afbeeldingen op de Dell site te zien hebben deze monitoren eenzelfde mount voor de stand als o.a. de oudere UltraSharp modellen hebben. Mits de stand het gewicht van de monitor kan dragen zou er dan geen probleem zijn om deze zelf met een (tweedehands) stand van een ander model monitor te gebruiken.

Afbeeldingen van de stand mount:
http://www.jayceooi.com/w...l_UltraSharp_U2410_05.jpg
http://i.dell.com/images/...ell-p2411h-overview4a.jpg

Edit: Neemt niet weg dat het er voor dat geld natuurlijk best standaard bij mag zitten (bij de 27" aangezien de andere modellen dit volgens de site van Dell wel hebben).

[Reactie gewijzigd door jjkester op 15 mei 2014 17:52]

Met de term ultra-sharp had ik zoiets verwacht :
Dell UltraSharp 24 Ultra HD Monitor UP2414Q
Deze naam gebruiken ze al langer. Na mijn weten gewoon de serie naam net als Galaxy van Samsung, daar krijg je toch ook geen ruimte reis bij. Ook vergelijk je nu 2 schermen van een totaal andere prijsklasse
Zonde dat ze het 27" model hebben uitgerust met zo'n lage resolutie!
De schermen zijn (zoals boven genoemd) gericht op beeldbellen. Veel van deze diensten zitten niet hoger dan 1080P waarom dan een hogere resolutie?
Bijvoorbeeld omdat je dan die 4 personen waarmee je aan het conferencen bent alle 4 tegelijk in goede kwaliteit om het scherm kunt zien...
idd, 20 euro meer en je hebt een 27 inch 1440p met IPS. Snap het totale bestaansrecht van die 27 inch monitor niet
Dat ze niet in hoogte verstelbaar zijn vind ik een rare keuze en verkeerde bezuiniging van Dell.
Juist op kantoor moet een bureau ergonomisch in orde zijn om langdurig je werknemers correct te laten werken en een in hoogte verstelbare monitor hoort daarbij.
Deze besparing gaat ze meer geld kosten (aan verloren omzet) dan dat het winst oplevert ben ik bang.
Ik vind het inderdaad behoorlijk karig wat je ervoor krijgt.

Zelf heb ik een 24 inch 1200p, ik zou dus ook nooit een niet verstelbare 23 inch monitor van 1080p kopen voor die prijs.
Het is misschien persoonlijk maar ik vind het uiterlijk ook niet echt speciaal, doe mij maar lekker de echte ultrasharps :P.

Betere naamgeving was misschien the "NotSoSharp" line.

[Reactie gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 15 mei 2014 17:49]

Alle drie de modellen beschikken over ips-panelen met de resolutie van 1920x1080 pixels

En daar zijn we er alweer klaar mee..
2560x1440 en 4k wilen we zien FHD is zo 2008...
ook voor zakelijk gebruik is een hoge resolutei lekkerder kijken zeker als je er de hele dag achter zit.
Het is zo zonde om dergelijke schermen nog te introduceren. Ik heb zelf al ruim 4 jaar ook een FullHD scherm. Het is te hopen dat een chinese fabrikant binnenkort 4K schermen gaat dumpen zodat we eindelijk wat concurrentie krijgen. Bedrijven als Dell zijn lui geworden...
450 dollar voor een 1920x1080 scherm van 27''
Veel te duur voor die resolutie

Zal het zelf nooit meer willen, WQHD werkt toch echt veel fijner :P
ik heb een 1920x1080 scherm van 27 inch gekocht voor 189 en die zal wel gelijk zijn aan deze
Waarschijnlijk is dat een TN-paneel. IPS, zoals de Dell, biedt aanzienlijk betere kleuren en kijkhoeken.
1080p hoog is mij te weinig. Zou deze introductie van nieuwe modellen leiden tot prijsdalingen van de U2412M (uit mijn hoofd), hun ook redeiljk recente 24'' 1920*12200 IPS-scherm? Of blijven oudere modellen relatief stabiel in prijs, bij Dell?
met de resolutie van 1920x1080 pixels
En dit voor zakelijke monitoren! Extra hoogte is echt nodig als je met een computer werkt. Ok, voor spreadsheets en programmeren is breedte vaak handig maar diezelfde mensen bekijken ook webpagina's, lezen e-mails, lezen documentatie, bladeren door bestanden,...

En kom niet af met je scherm roteren. Dat geeft slechte sub-pixel rendering en wazige tekst en constant met je scherm zitten kantelen is ook niet productief.

Plattere monitoren is een verkeerde hype. Het is goed voor de marketing, want meer inches voor minder geld. Maar je krijgt wel minder pixels per inch!
Zeer goed dat er een ingebouwde webcam, mic & speakers zijn. Ik vind niet zoveel monitoren met deze features. Nu nog te weten komen of deze zaken ook werken onder Linux & Mac OS X.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True