Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Onder de naam 3D Realms kondigt het Deense Interceptor Entertainment actie-rpg Bombshell aan. De game rond de gelijknamige dame zou in 2015 uit moeten komen voor Windows en PlayStation 4. Over de game is verder weinig bekend.

Bombshell wordt een actie-rpg waarin spelers vanuit een opvallend hoog camerastandpunt op het speelveld neerkijken. De speler neemt de rol van Bombshell op zich, een slanke dame die een mechanische rechterarm heeft. Meer details maakt het Deense Interceptor Entertainment niet bekend, al is wel duidelijk dat Bombshell in 2015 op de markt zou moeten komen, voor Windows en PlayStation 4. De game wordt gemaakt met de Unreal Engine.

Interceptor maakte verder bekend dat het voor de ontwikkeling van Bombshell samenwerkt met 3D Realms, de studio achter de Duke Nukem-games, Rise of the Triad en Shadow Warrior. Hoe die samenwerking er uitziet, is niet bekend. Interceptor maakte in maart al bekend dat het Apogee, de eigenaar van 3D Realms, gekocht heeft. De twee bedrijven werkte de afgelopen jaren al samen; de Deense studio leverde in 2013 al een remake van Rise of the Triad af, de klassieke shooter van 3D Realms uit 1995.

Door de overname mag Interceptor gebruik maken van de naam 3D Realms. Het kondigt de nieuwe game dan ook aan onder de naam 3D Realms. Wat er van de Texaanse studio over is, is niet bekend. Toen 3D Realms in 2009 de ontwikkeling van Duke Nukem Forever moest staken, werd vrijwel al het personeel ontslagen.

BombshellBombshellBombshellBombshellBombshell

Eerste beelden van Bombshell

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Bombshell was vroeger het geplande maatje van Duke Nukem, als ik mij goed herinner.
Misschien enigzins offtopic maar ik vond DNF best tof (ik weet het heiligschennis blablabla).
Ik denk dat het meer was dat de game 10 jaar in ontwikkeling was dat mensen bizar hoge verwachtingen hadden :/

En was Bombshell en stripboek/comic/cartoon/anime toevallig want het klinkt wel bekend.
Een Bombshell is een zeer goed uit ziende vrouw.
Maar er zijn ook wat films en series gemaakt met die naam

Maar ik denk dat je verwijst naar deze http://en.wikipedia.org/wiki/Bombshell_%28Marvel_Comics%29
Hahaha ja ik weet wat één bombshell is ja maar bedoelde inderdaad Marvells Bombshell (had persoonlijk DC gegokt) :D
DNF was in mijn ogen een mislukking omdat je niet meer in een wereld vol gimmicks zat (DN3D) maar de ene gimmick achter de andere geplaatst was puur voor de "humor".

Daarbij nog eens dat de voertuig-als-dwerg segmenten ronduit belachelijk waren, dat je maar enkele wapens kon kiezen en dat de originele DNF trailer er eigenlijk interessanter uit zag maakte het echt een teleurstelling in mijn ogen.

Verder hoop ik dat 3D realms en Apogee nog eens het niveau kunnen halen van 20 jaar geleden :)
Niet half van de verwachtingen die ik nu voor HL3 of HL2 E3 heb :( Anyway, ik denk dat ze zich hebben gerealiseerd dat ze hun formule hebben moeten bijstellen. Daarbij vind ik het wel leuk dat je die lompe stijl weer terug kan vinden. Er zittenl veel details zitten die gritty stijl. _/-\o_
Ik moet zeggen dat het voor een Unreal Engine spel wat op de PS4 moet uitkomen het er maar erg meh uit ziet.

En een opvallend hoog camera standpunt heet birds eye of isometrisch.
isometrie heeft niets te maken met camerastandpunt maar met perspectief.
Wat je bereikt door een bepaald camerastandpunt te gebruiken? :+
echt isometrisch is camara sntadpunt ofanhankelijk aangezien je altijd lineair en rechtlijnig traced.

anyways ziet er best geinig uit, maar deze studio moet nu toch echt eens wat af gaan leveren... deze studio heeft al 12-13 jaar niets geshipped... dus dat schept niet teveel vertrouwen...
Ik snap wat je bedoelt, maar dan is het volgens mij meer gebrek aan perspectief. Bij isometrie blijven de objecten altijd even groot, of ze nu op voor of achtergrond zitten. Er is dus in die zin géén perspectief.

Bij een isometrisch perspectief zijn de verhoudingen altijd hetzelfde volgens mij, dus is het fictieve 'camera' standpunt ook altijd hetzelfde? Want élke verandering van camerastandpunt zou effect moeten hebben op perspectief (in de echte wereld ;) ).

Die trailer cinematic ziet er idd een beetje outdated uit, maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk. Bij screenshots valt het alweer wat mee. Vanwege het camera standpunt is wat lager detailniveau niet zo heel erg. Bij Diablo 3 wil je ook de characters niet beeldvullend zien, erg low res. Maar daar merk je tijdens de game niet echt veel van, het zit mijn spelervaring iig niet in de weg :). That said, mijn gevoel zegt dat een actie RPG in het Dukeverse het niet van zijn diepgang moet hebben, dus ik hoop dat het skillsysteem en de gamedynamics een beetje de moeite waard zijn. Time will tell...

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 15 mei 2014 19:50]

isometrisch perspectief is ook een vorm van perspectief (of gebrek er aan dus) maar in elk geval iets wat niet aan een camerastandpunt ligt, want vanuit elke mogelijke hoek is het hetzelfde qua diepte.,
Als alles er altijd hetzelfde uitziet bij isometrisch perspectief, dan kan je dan camera standpunt ook niet veranderen, het heeft immers geen invloed op het beeld (even de camera 360 draaien daargelaten).
"qua diepte"
In de context van spelletjes word isometrisch als een synoniem gebruikt voor top down en birds eye view... mag je irritant vinden, maakt het niet minder waar.
Dat vond ik dus ook. Alsof het een oude game is met opgepoetste textures ala Unreal4 engine en wat statisch opgeplakte models. Ik weet niet... kan mij verder niet echt boeien :)
Dit filmpje geeft mij het gevoel dat er een matige QA afdeling bij 3d realms zit... denk dat ze nog flink aan de bak mogen wat betreft animaties en omgevingen. De trailer voelde aan alsof er heel wat momenten waren die slechts dienden als opvulling/tijdrekking.
Precies wat ik dus ook dacht ;-)
Wauw wat ziet deze game er tof uit! Hoop op een over de top Diablo
opvallend hoog camerastandpunt
Dat is niet opvallend hoog, dat is gewoon normaal bij hack&slash actie rpg's.
Ziet er wel leuk uit en eens een keer wat anders dan fantasie setting. Ik hoop dat deze dan wel wat geslaagder is, dan de meeste actie-rpg's die ik gezien heb in sci-fi setting.

Eentje voor op de lijst om in de gaten te houden :*)
Ja zeker die voorlaatste screenshot (met die andere soldaten) vind ik er zeer mooi uitzien.
Beetje sci-fi, beetje fantasy, dat is een goede mix.
Ik verwacht in een action RPG een overvloed aan items en mods (de moderne trend) en een overvloed van skills (en skill reset at some point) zodat je ook verschillende tactieken kan proberen. Hopelijk voldoet deze game, dan ben ik een koper.
...Tja...Dit waren overblijfsels van wat er nog onderin de verhuisdoos lag van de duke nukem afdeling? Het voelt alsof het in 1995 gemaakt is, de animatie is matig, de texturing is slecht, het doet me denken aan de demo's van DNF (die ook bagger waren).
Dacht net hetzelfde... Moest erbij gestaan hebben dat het door studenten of een fanmade project was, had ik het onmiddellijk geloofd.
Een knappe zwartharige bombshell met een mechanische arm...die moet je niet in je bed willen hebben :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True