Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

HTC heeft, net zoals het bij de eerste One deed, een kleinere versie van de One (M8) uitgebracht. Bij de HTC One mini 2 is onder meer bezuinigd op de camera, de soc en de accu. De telefoon gaat 470 euro kosten en is vanaf begin juni te koop.

De donderdagochtend aangekondigde HTC One mini 2 heeft onder meer een op 1,2GHz geklokte quadcore-Snapdragon 400-soc aan boord, waar de originele One M8 nog een op 2,3GHz geklokte quadcore-Snapdragon 801 had. Verder heeft het apparaat een 720p-scherm met een beelddiagonaal van 4,5 inch. Daarmee is de One mini 2, zoals de naam doet vermoeden, iets kleiner dan de One M8, die een 5"-scherm heeft. De telefoon wordt geleverd met Android 4.4 en versie 6 van HTC's eigen Sense-interfacelaag.

Vergeleken met de One M8 wordt niet alleen bezuinigd op de soc. Ook de accu is met 2100mAh iets minder imposant dan die van zijn grote broer, die een accu van 2600mAh heeft. Ook krijgen One mini 2-gebruikers minder geheugen: één gigabyte, in plaats van 2GB bij de One (M8). De kleine variant wordt geleverd met 16GB opslag, waar kopers van de One M8 ook kunnen kiezen voor 32GB.

De One mini 2 is overigens iets minder klein dan zijn voorganger, de One mini. Die had een scherm met een beelddiagonaal van 4,3 inch. De resolutie van het scherm is hetzelfde, waardoor de pixeldichtheid afneemt van 342 naar 326ppi. Het apparaat meet 137,4 bij 65 millimeter, waar de originele mini 132 bij 63 millimeter groot is. De grote broer One (M8) meet 146 bij 70 millimeter.

Verder heeft de kleine variant geen UltraPixel-camera, waarbij grotere pixels worden gebruikt die meer licht moeten vangen, maar een normale camera met een resolutie van 13 megapixels. De frontcamera heeft een resolutie van 5 megapixels. Verder heeft de One mini 2 geen 'duo camera', waarmee foto's achteraf kunnen worden scherpgesteld. Ook een infraroodsensor, waarmee bijvoorbeeld een tv kan worden bediend, ontbreekt.

HTC one mini 2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Met deze specs voor een prijs van 450 euro snap ik echt niet dat iemand dit zou willen kopen. De Sony Xperia Z1 Compact, die wel echt high-end specs heeft kost 'slechts' 411 euro: pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart

Al ben je niet op zoek naar een compacte telefoon, dan heb je nog de Samsung Galaxy Note 3 voor net zoveel geld: pricewatch: Samsung Galaxy Note 3 Zwart en ook deze heeft wel high-end specs.

[Reactie gewijzigd door mobstaa op 15 mei 2014 09:43]

Consumentenadviesprijs wordt ¤ 469, heeft HTC net aangepast.
Een dergelijke duiding zou in het artikel ook niet misstaan. Adviesprijzen en straatprijzen zijn amper tot nooit gelijk. Ik ken eigenlijk geen echte (consumentenelektronica) productgroep waar dat bij is. Misschien bij kleine accessoires, zoals batterijen of iets dergelijks.
Apple krijgt dit over het algemeen toch wel voor elkaar. (voor de modders onder ons, dit is niet negatief bedoeld) Hun gesloten distributie lijkt mij hier de veroorzaker van.
Ja, goed punt. Die was ik helemaal vergeten
Bose en Sonos (overigens ook samsung net na releases) werken met adviesprijs = verkoopprijs
Of je kunt gewoon de HTC One M7 kopen voor 400¤. Ik snap niet waarom Tweakers de M7 niet heeft meegenomen in de vergelijking.

HTC One Mini 2: 137,4 x 65 millimeter
HTC One M7: 137 x 68 millimeter

Dus de M7 is iets minder hoog en slechts 3mm breder. Maar dan heb je wel een 4,7" 1080p scherm (twee keer zo veel pixels), een grotere accu, een significant sneller processor, dubbel zoveel RAM geheugen EN dubbel zoveel opslag geheugen.

Kortom: geen enkele reden om de HTC One Mini 2 te kopen. Gemiste kans voor HTC om niet een HTC One Compact uit te brengen met een 4.3" scherm met compacte bezels en dezelfde specs als de M7 of de M8.

EDIT: Korter en breder i.p.v. hoger en smaller inderdaad :+

[Reactie gewijzigd door JJ93 op 15 mei 2014 13:56]

De M7 is juist iets korter en iets breder :+
Helemaal mee eens, maar toch zijn er mensen die kleinere telefoons willen. Ikzelf heb ook de Note 3 en de 450 euro die ik betaald heb is hem dubbel en dwars waard. Maar zoals eerder gebleken kiezen nogaltijd 49,64% van de 3072 gevraagde voor een schermdiagonaal van 4 tot 5 inch. En maar 10,03% kiest voor 5 tot 6 inch. Dus om die mensen tegenmoet te komen snap ik dat er een toestel wordt uitgebracht met kleinere scherm, maar dan vind ik de prijs wel te duur.

Even voor de mensen die commentaar op de geleverde statistieken zullen leveren:
Je hebt leugens, je hebt grotere leugens en je hebt statistieken :D

Bron: http://nl.hardware.info/f...phone-heeft-jouw-voorkeur
Ik begrijp zeker dat er vraag is naar telefoons van 4 tot 5 inch, maar dat er in dat formaat tegenwoordig zo weinig toestellen zijn met high-end specs is bizar. Blijkbaar wordt van consumenten die high-end hardware zoeken altijd verwacht om voor de grotere formaten te kiezen.

Ik kan maar één reden bedenken voor de mid-range specs in al die kleinere toestellen: Meer marge voor de fabrikant. Ze verwachten waarschijnlijk dat de doelgroep voor deze toestellen geen verstand heeft van de specificaties en een "mini" haalt op basis van de merknaam alleen. Die doelgroep kunnen ze dan lekker opzadelen met 50% minder rekenkracht, terwijl de prijs lang niet evenredig mee daalt. Deze HTC One Mini 2 klinkt als een slechte deal in elk geval.

Het is best even zoeken naar een wat kleiner toestel die toch dikke specs heeft. Hopen dat de fabrikanten in de toekomst meer gaan doen met de combinatie van klein maar toch krachtig.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 15 mei 2014 13:24]

Heeft Sony geen mini model waarbij niet bepaard wordt op hardware, de Z1 compact?? Die zou dan perfect zijn voor het doelgroep wat je aangeeft. Alleen zoveel keus is er idd niet. :| De prijs is ook niet de laagste, namelijk 438,28 voor een leuke design met (imo) spuuglelijk groen jasje.
Klopt, wanneer ik hardware koop, vind ik de prijs/kwaliteit verhouding gewoon ontzettend belangrijk (daarom heb ik misschien 3 nexus devices en hoop ik binnenkort een OnePlus One te kunnen bemachtigen), voor het compacte model voegde ik daarom als tegenhanger de Sony Xperia Z1 Compact toe, deze heeft met een 4,3" scherm een nog kleiner scherm dan deze HTC. Door dit kleinere scherm is de pixeldichtheid wel weer een stukje hoger.
In mijn geval klopt het ook echt. Ik vind de M7 die ik nu heb groot zat. Heb de M8 in mijn handen gehad maar ik vind hem echt te groot. Die gaat het dus niet worden voor mij. Maar moet er wel bij zeggen dat ik de specs van deze mini in combinatie met de prijs erg armoedig vind.
Vergeet niet dat ie de Z1 Compact heet (High end hardware in compact hoesje) en niet Z1 Mini. HTC en Samsung hebben beide een "kleine" broer gemaakt van hun Top Toestellen waarbij ze dus hetzelfde design aanhouden (grotendeels) maar gigantisch bezuinigen op de hardware. Die ze vervolgens Mini noemen.
En dan schaamteloos veel geld vragen terwijl je voor paar tientjes meer een beter toestel heb :+

[Reactie gewijzigd door Mrjraider op 15 mei 2014 09:54]

Heb je gelijk in, het is een kleine broer. Ze kunnen uiteindelijk wel hetzelfde design aanhouden, maar toch komt daar nog bij, dat deze compact een IP58 certificering heeft. Design blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak.
Het gaat niet zo zeer om de design (al vind men het ene merk beter en mooier dan het ander) het gaat eerder om de hardware. Wil je als gebruiker (lees Tweaker) wat meer dan moet je bij de Mini eigenlijk wegblijven (PW kan je vertellen waarom) en uitkijken naar een iets duurder telefoon.

Ik snap heus wel dat men deze weg inslaat maar wat ze in mijn optiek doen is gewoon veel te veel vragen voor een Mini variant op hun high end toestel (met bijbehorende hardware). 8)7 Spaar een maandje meer en je hebt al meer toestellen waar je uit kan kiezen.

Nu snap ik wel dat toestellen met schermen van 5" of meer voor mensen te groot is maar om dan (bijna) gelijke prijs te betalen alleen maar voor een kleiner scherm (lees de mini) is eigenlijk zonde. :?

Edit: En dan krijg je daar nog verouderde hardware bij? (beetje jammer)

[Reactie gewijzigd door Mrjraider op 15 mei 2014 10:03]

Aha, weer wat geleerd. Ik wist niet dat 'Compact' en 'Mini' een indicatie gaven voor het niveau van de specs. Ik maar denken dat die iets zeggen over het formaat... 8)7

Maar alle gekheid op 'n stokje, de namen van die toestellen is natuurlijk gewoon marketing prietpraat. Het is net Fiat, die al z'n auto's tegenwoordig '500' noemt ook al hebben ze verder weinig technische of uiterlijke kenmerken gemeen.
Om even te reageren op je sarcasme :+
Namen zeggen inderdaad geen drol maar het is wel ontzettend verwarrend. Als ik mini lees dan verwacht ik een kleinere variant op de "normale" en dan kan ik het eens zijn met de prijs. Als je nu naar een mini kijkt krijg je verouderder hardware voor een zeer stevig prijsje... |:(
Onbegrijpelijk inderdaad.
Ze hebben op elk vlak van de hardware wel consessies gedaan en dan is deze prijs eigenlijk niet te rechtvaardigen (behalve dat het nu om een ''nieuw'' model gaat, maar zoveel verschil met de oude HTC Mini zie ik eigenlijk niet..).
Je zou ook voor de Galaxy S4 kunnen gaan, biedt ook op alle vlakken meer waar voor je geld (vanaf 350,-!):
http://tweakers.net/price...galaxy-s4-16gb-zwart.html

[Reactie gewijzigd door keanu_ op 15 mei 2014 09:54]

Het gaat hier over een launchprijs of advies prijs. Een maand later gaat die bijna zeker onder de 400¤ beschikbaar zijn.

Uiteindelijk doet bijna niemand iets met de specs van z'n phone en telt het design & software (HTC's Sense) zeker even sterk en misschien nog harder mee. Vergelijken met andere modellen is leuk maar boeit niet voor de meerderheid.
Met deze specs is de One Mini 2 slechts ¤ 250 waard imo. Zwaar overpriced!
Helemaal mee eens. Mini is het ook niet want hij is net zo groot als de M7, welke een groter scherm heeft en een hogere resolutie. Volgens mij snappen ze het niet helemaal daar bij HTC.

De Moto G LTE die snel in de verkoop zal gaan bied zo ongeveer exact hetzelfde als deze telefoon echter is die bijna een centimeter kleiner en ruim de helft van de prijs. Ja die telefoon heeft geen alu behuizing, maar is dat 200¤ waard?

Ze hadden een Snapdragon 600 in deze telefoon moeten stoppen ofzo. Maar dan zou je gewoon weer een M7 hebben... Nee voor deze telefoon is geen markt.
HTC hoopt gewoon dat mensen denken dat de One Mini 2 dezelfde specs heeft als de One en alleen kijken naar het design en zo kan HTC extra cashen.. Wij als Tweakers lopen daar niet in natuurlijk maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die zich niet vooraf informeren als ze iets kopen of gewoon naar het design zonder naar de specs kijken.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 16 mei 2014 02:52]

Met deze specs voor een prijs van 450 euro snap ik echt niet dat iemand dit zou willen kopen. De Sony Xperia Z1 Compact, die wel echt high-end specs heeft kost 'slechts' 411 euro: pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Zwart
De Sony Z2 die deze week uitgekomen is kost ook 600 euro terwijl de rest van de concurrentie stukken goedkoper is omdat de toestellen al langer op de markt zijn, dat blijf je altijd houden.
Als er komend najaar een Z2 Compact komt zal die relatief dan ook te duur zijn voor wat hij biedt.
In tegenstelling tot deze HTC One mini 2, is de Sony Z2 wel een high-end telefoon. Verder waren veel tweakers tevreden dat er vanuit een fabrikant(Sony) nu eindelijk een kleinere maar wel high-end telefoon uit kwam. Vaak wordt er op de kleinere varianten veel bespaard, niet alleen het scherm, maar ook camera en RAM. In geval van de Sony Xperiza Z1 Compact, vallen de besparingen op hardware gebied erg mee.

Wanneer je kijkt naar de Z2, zie je dat de prijs zo'n beetje gelijk ligt met de 2 andere high-end android toestellen: HTC One m8 en Samsung Galaxy S5.

Op dit moment weet je de prijs voor de nieuwe Sony Xperia Z2 Compact niet, dus we kunnen nog niet concluderen of deze relatief duur zal zijn voor wat hij biedt, wat ik wel vermoed, is dat de prijs/kwaliteit verhouding hoger zal liggen dan bij de HTC One mini 2.
De Z2 kan zich op dit vlak net niet meten met de absolute toppers, zoals de HTC One (M8) of de Galaxy S5, maar hij volgt die concurrenten op de voet.

Hij is wel nog wat duurder dan toestellen als de HTC One (M8) en Galaxy S5, maar die zijn ook al een maandje langer op de markt.
reviews: Sony Xperia Z2: kleine wijzigingen maken verschil
Dus de Z2 is op dit moment duurder (niet echt een optie als je op de prijs/kwaliteit let) ;)
De meeste opvolgers zijn evenduur als hun voorgangers. De One mini kostte 450 euro.
De prijs zal vooral zijn gericht op mensen die bij een abonnement niet bij willen betalen, maar wel een luxe nieuwe telefoon willen. Door de prijs kun je deze waarschijnlijk ook al bij een (tweejarig) instap abonnement 'gratis' krijgen en kunnen zowel HTC als de operator als de verkoper er toch nog een mooie marge op maken.

Ik vermoed dat dit model eerder vanuit die marketing strategie is ontwikkeld en niet zozeer voor de losse highend verkoop.
Z1 compact: 127 bij 64,9mm
One Mini 2: 137,4 bij 65mm

Scheelt 1cm...
Waarom zou je niet de HTC One van vorig jaar kopen? Betere specs en bij de goedkoopste 390 euro:
pricewatch: HTC One 32GB Zilver
Die is ook maar 3 mm breder en even lang.
Omdat de kans op updates dan kleiner is misschien.
Te duur voor een mini die alweer geen mini is maar meer een minder.
stuk slechtere specs dan zijn grote broer de M8 maar wel flink aan de prijs, helaas dit zal geen succesvol model worden voor HTC ben ik bang.
Waarom kunnen er niet gewoon telefoons van 4.5'' gemaakt worden met high-end specs.
en laat HTC weer eens een WP8.1 toestel maken!! Daar wacht ik echt al lang op!
Ze zullen heus wel onderzoeken waar er vraag naar is :)

Persoonlijk ben ik een voorstander voor 3 precies dezelfde modellen in 3 maten, zeg even 4, 5 en 6 inch. Ben benieuwd wie dat als eerste gaat doen.
"Het apparaat meet 137,4 bij 65 centimeter, waar de originele mini 132 bij 63 centimeter groot is. De grote broer One (M8) meet 146 bij 70 centimeter."

Maak daar maar even mm van ipv cm...
Mja het is wederom "mini" ipv mini. Toch raar dat men niet meer 4.5" toestellen maakt. Ik vond dat toch wel een erg prettig formaat.

Verder wel opvallend dat ze toch van ultra-pixel lijken terug te komen?

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 mei 2014 09:45]

Verder wel opvallend dat ze toch van ultra-pixel lijken terug te komen?
Nee, het is gewoon niet zo fantastisch. Netto levert het niks op ten opzichte van de concurrentie: klik.
Per pixel levert het minder ruis op, netto op het hele plaatje doet het weinig, zoals de link laat zien.

Ik zou ook liever toestellen zien die meer rond de 4" zitten qua scherm en dan 720P of 1080P resolutie. Geen pixels zichtbaar en met één hand te bedienen.
Mee eens, alles maar richting de 5" duwen betekend voor meer en meer mensen die ik erover spreek (ja niet representatief enzo) dat ze een stap onder de flagship toestellen zullen moeten zoeken.

Waar 4.7" tot 6" voor sommige mensen geen probleem is, zit naar mijn idee een even groot deel niet te wachten op die maat en zouden ze liever bij 4"~4.5" blijven.

Nou is een mini variant wel leuk, kleiner dan de normale One M8 (super slechte naam conventie, zeker nu de One Mini wel "2" heet), maar ik zie hier eigenlijk ook nog weer ruimte voor een 4.3" "One Micro".

Maar 1080 op een 4.5" toestel is dan wel weer wat overdreven naar mijn mening. In het dagelijks gebruik merk ik bijzonder weinig van 1280x720, 960x580 of 800x648 op 4.5". (Resp Motorola Moto G, Jiayu G5 (non adv) en Oppo R831 Neo.) Het meest invloedrijke is eigenlijk de techniek erachter; de Moto G wordt heet bij hoge backlightning standen, de Jiayu heeft met IPS ogenschijnlijk een hogere helderheid en de Oppo kijkt rustiger door de hogere refreshrate, maar is ook wel weer erg flets met die nieuwe CFL.
Toch raar dat men niet meer 4.5" toestellen maakt.
Aardig wat Windows Phones hebben 4.5" als schermformaat. Daarnaast zijn er enkele Android-toestellen zoals de Moto G die dit formaat hebben. High-end Android-toestellen met dit formaat zijn er helaas niet meer :| . (bron)

[Reactie gewijzigd door jpelgrom op 15 mei 2014 11:44]

Als je extact een 4,5" is dat niet mogelijk een high-end maar met 4,3" heb je een mooie Xperia z1 compact wat wel een high-end is. (bron: http://tweakers.net/price...ria-z1-compact-zwart.html)
Moto x zou je high end kunnen noemen...
Ja, de camera id Mini 2 is als het ware beter dan id One M8.

Ik vind de zwarte rand rond het scherm niet zo mooi. Ook de processor is niet sterk genoeg. Ja weer een stiefmoederlijk behandelde kleinere versie van een high end toestel met veel te zwakke specs dus. Je bent dus weer veroordeeld tot een 5" toestel als je goeie specs wil. En velen willen een kleiner toestel met goeie specs. Wanneer gaan de fabrikanten dat eens inzien.

En prijs is idd veel te hoog voor hetgeen hij maar biedt.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 16 mei 2014 02:07]

Haha. Hoezo koelkast :P

EDIT:
Verder. Telefoon ziet er niet verkeerd uit, alleen de prijs/kwaliteit verhouding had in mijn ogen beter gekund.

OK. Ik weet dat dit geen goede vergelijking is, maar ik kocht de Nexus 5 begin dit kalenderjaar voor 100 euro minder...

[Reactie gewijzigd door bobje99 op 15 mei 2014 09:51]

Dat is al jaren HTC's probleem geweest. Ja, ze zijn beter gebouwd, ja unibody is duurder te maken / ontwikkelen, oh betere speakers (maar nog steeds niet echt hi-fi), etc etc.

Maar kwa hardware en software hadden ze steeds een achterstand op de concurrentie. En dan was de software ook nog eens love-it-or-hate-it. Daar hebben ze véél aan gedaan, maar aan de prijs en hun standpunt niet. Ze blijven bij Premium constructie en een hoge prijs.

De uiteindelijke prestaties en duurzaamheid legen het alleen alsnog gewoon af tegen andere merken. Daar niets nieuws. Mensen kiezen toch nog niet vaak genoeg voor HTC's "extra groot maar luxer" en "steviger, duurder en zwaarder" producten. Echte prijs kwaliteit knallers moet je niet bij HTC zoeken.
Ik moet zeggen, dat ik de HTC One toch een veel betere telefoon (qua kwaliteit, vooruitgang en innovatie) vond dan zijn Samsung tegenhanger, terwijl ze qua prijs gelijk zijn.
Ik zeg maar een ding, front facing stereo luidsprekers. Hier heb je 10x meer aan dan al die troep die samsung op hun telefoons gooit en waar van 3/4 niet eens goed werkt. Wat heeft samsung nu gedaan dat innovatief is dan? waterdicht was Sony eerder mee, vingeradruk scanner was Apple eerder mee ja ze hebben wat nutteloze half gare oplossingen in hun S4 gedropt die de halve wereld uit zet maar dat was nu ook niet echt om over naar huis te schrijven en bij de S5 geld het zelfde.
Als we de camera weglaten dan.
"Bestel nu en krijg de gepatenteerde rolkoffer er gratis bij!"

Ik kreeg korte tijd geleden zware minpunten voor mijn kritiek op de redactie ivm een ander stuk vol fouten. Maar laten we eerlijk zijn... De artikelen zijn soms Spits-kwaliteit. Ik hoop dat ze het snel naar het (wel ter ziele gegane) De Pers-niveau kunnen tillen
Wat een onzin telefoon is dit! Hij is even groot als de HTC One M7! Niks mini aan dus.
Dit vind ik nou slecht werk van HTC, een trage, inmiddels al 2 jaar oude SOC gebruiken, de camera nog verder achteruit brengen en het scherm niet klein genoeg maken om dit een "mini" telefoon te noemen.

Ik wil wel apparaten zien van 3,5/3,7 of 4 inch van grootte met een high-end SOC en een goed scherm met relatief hoge resolutie, pas DAN ga ik ook werkelijk zo'n "mini" versie kopen want dit lijkt gewoon nergens naar.
De vorige One Mini had een 4mp camera achter, aan de voorkant een 1,3mp. Na de kritiek op deze UltraPixel camera hebben ze de camera's vervangen voor een 13mp en een 5mp. Hoe kun je dan nu al beweren dat de camera 'nog verder achteruit is gebracht'?
EENS!

Een echte high-end telefoon is dit niet maar je betaald er wel ¤450 voor.

Voor dat geld heb je tal van andere smartphones met veel betere specs! De Z-1 compact is echter de beste optie indien je een wat kleiner toestel wil met high-end specs.

Verder ziet die er wel prachtig uit.
450 euro voor een telefoon met vergelijkbare specs als de Moto G LTE maar dan met metalen behuizing en wellicht een betere camera? Dat is toch geen 250 euro extra waard? De winstmarge op deze telefoon is echt enorm. Heeft HTC nou niks geleerd van vorig jaar? De HTC One mini van vorig jaar was ook veel te duur, waardoor veel winkels nog steeds met overgebleven voorraden zitten.
¤ 469

Ze willen gewoon allebei andere markten aanspreken.
Waar HTC zich richt op de niche-markt, wil Motorola veel bulk verkopen.
Ook in een niche-markt moet de prijs van je toestel nog wel gerechtvaardigd worden door de geleverde hardware. Het is natuurlijk niet zo dat je 200 Euro extra kunt vragen omdat er 'HTC One' op staat.

HTC wil zich meer richten op de high-end telefoonmarkt, maar dan volstaat het niet om een hoge prijs te plakken op een toestel met mid-range specificaties.
Ben ik met je eens, toestel komt ook mijn kant op binnenkort dus ben benieuwd.
Vond de eerste One mini een toptoestel, maar was al aardig aan de prijs...

Deze telefoon is weer een stuk duurder, ik ben benieuwd.
Ik snap dat dit een wat meer premium telefoon is als de Moto G. Je krijgt alleen wel bijna hetzelfde. Natuurlijk is niet alleen HTC schuldig aan het maken van overpriced telefoons met vergelijkbare specificaties, zo is er ook de LG G2 mini, Sony Xperia M2 en Samsung S4 mini, die zich overigens ook als Premium posititioneren. Het verschil is dat de Moto G nu voor 170 - 200 euro over de toonbank gaat, de LG, Sony en Samsung voor ongeveer 250 - 300. HTC komt nu met een mini, die zo goed als hetzelfde is, voor 469! Als dit de manier is om de financiele verliezen van HTC te compenseren zijn ze niet goed bezig. Juist met dit soort telefoons kun je marktaandeel winnen, dat heeft HTC nodig. Dan maar wat minder winst per toestel, ik denk dat het over de lange termijn veel beter werkt.

[Reactie gewijzigd door crankthisup op 15 mei 2014 10:13]

Ziet er leuk uit, maar de one mini (2) heeft mindere specs dan mijn 3,5jaar oude one X? :P
De One X is pas sinds april 2012.. Dus hoe jij aan 3,5 jaar komt???
Wellicht wat overdreven. Maar goed. 2 generaties terug in ieder geval.
Stukje staat bol van de fouten.

OT: Ziet er mooi uit, maar is deze ook van metaal gemaakt?
Ik vind 4,5" nou niet echt mini.. Ok, ik gebruik nu een iPhone 4, dus dan is de rest al snel groot maar toch...

Voor mij zou dit formaat toch wel echt de max zijn, maar misschien denk ik daar anders over als ik het in handen heb gehad.

Wel jammer dat ze niet de zelfde weg inslaan als Sony met de Xperia Z1 Compact met high end specs...
Inderdaad. Standaar 5", dan is 4" de max voor een mini. Zelf heb ik liever een 3.5"
Hij is best small. Maar wel extreem lang voor een "mini" (137mm).

HTC One: 137 mm lang.
Lg G2: 138 mm lang.
Nokia lumia Icon: 137 mm