Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Telefoonfabrikant Xiaomi heeft de Mi Router Mini aangekondigd, een router met een vormgeving die geïnspireerd lijkt op Apples Magic Trackpad. Daarnaast heeft het Chinese elektronicaconcern een vernieuwde mediaspeler getoond die in staat is om 4k-video af te spelen.

De Mi Router Mini zou communiceren volgens de 802.11ac-wifi waarbij Xiaomi brutosnelheden tot 1167Mbit/s belooft. Ook beamforming, een technologie om een draadloos signaal te richten op de ontvanger, is aanwezig. De vormgeving van de Mi Router Mini valt op: het apparaatje lijkt sterk op de Magic Trackpad van Apple. De compacte router met twee uitklapbare antennes en een usb-aansluiting wordt leverbaar in diverse kleuren. Daarnaast belooft Xiaomi een opvallend lage adviesprijs van 129 yuan, ofwel circa 15 euro.

Xiaomi Mi Router MiniXiaomi Mi Router MiniXiaomi Mi Router Mini

Naast de router komt Xiaomi ook met een nieuwe mediaspeler, de Mi Box Enhanced Edition. Het apparaatje zou probleemloos 4k-video kunnen afspelen. De fabrikant claimt dat de Mi Box Enhanced Edition beschikt over 2GB werkgeheugen en een niet nader gespecificeerde quadcore-soc. De mediaspeler kost 399 yuan, omgerekend iets meer dan 46 euro.

Xiaomi Mi Box Enhanced EditionXiaomi Mi Box Enhanced Edition

Xiaomi kondigde ook nog de Mi Router aan. De specificaties van deze router, waaronder 802.11ac en 1TB interne hdd-opslag, waren al enige tijd bekend en de fabrikant bracht ook in een beperkte oplage een zelfbouwpakket uit voor de router. De adviesprijs bedraagt 699 yuan, iets meer dan 80 euro.

Xiaomi router

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Xiaomi producten kun je allemaal kopen tegen de gewone prijzen! Een beetje Tweaker zoekt en vindt zo een webshop (www.ibuygou.com www.banggood.com www.pandawill.com ) om zijn/haar Xiaomi producten te kopen voor een goede prijs.

Ikzelf heb al meer dan een jaar een Xiaomi Mi2S telefoon. Wat een toptelefoon! Voor mij nooit meer overpriced samsungs/apples!

Ook mijn batterij gevoede bluetooth speakertje van Xiaomi bevalt erg goed! De mini router bestel ik vandaag of morgen even als vervanging van mijn Ziggo modem met bijzonder slecht bereik!

[Reactie gewijzigd door PJOG op 23 april 2014 13:45]

Volgens mij zijn de routers nog niet te koop, althans ik kon niks vinden
Ja en nee. Xiaomi verkoopt hun producten in batches, dat wilt zeggen dat ze bijvoorbeeld de Xiami 3 maandag op hun site zetten en dan kun jij je inschrijven. Heb je geluk, krijg je er een maar vaker is dit niet het geval. Hoe dit voor andere producten gaat weet ik helaas niet maar het zou me niet verbazen dat ze wederom via inschrijving hun producten verkopen.
Er staan een heleboel TV boxen op met een Rock, Allwinner, Mediatek of ander Aziatische SOC fabriekant maar het is zeker geen Mi Box Enhanced Edition die je daar vindt en als je al en Mi Box vindt is het de standaard versie. Voor specs van de Mi Box zie hier ;)
Ook nieuwswaardig, Xiaomi gaat zich officieel ook concentreren op Europa, waarbij Turkije 1 van de eerste landen wordt (al ligt Turkije ook deels in een ander continent :))
Daarbij heeft Xiaomi het domeinnaam Mi.com gekocht, wat kan betekenen dat Xiaomi binnenkort Mi gaat heten.
1 vraag: WAAROM. Heeft dit een functioneel voordeel om op een trackpad te lijken?
De oprichter van Xiaomi, Lei Jun, steekt zijn respect voor Steve Jobs en Apple's productlijn nooit onder stoelen of banken.
Ik denk dat je dit mag zien als een eerbetoon aan de ontwerpers van Apple.
Oftewel: Xiaomi doet zijn best om alle moderne marketingtactieken toe te passen, waarvan een groot deel bekend is van Apple. Of dit gemotiveerd is door bewondering voor Steve Jobs of door een cargocultstrategie is niet duidelijk, maar het komt bijna over als een deconstructie of parodie (mensen die elkaar verdringen op de website van Xiaomi om een wireless router te kopen alsof het een mode-accessoire is).

Nu ja, ironisch kun je altijd wel zo'n mascotje op je bureau zetten en je Mi Fen noemen.
Waar lees je dat het functioneel zou zijn? Ik kan begrijp dat het handig omdat het zo plat en compact is.
Goeiemorgen, ik weet dat het een Chinese prijs is (waar de valuta een andere waarde heeft, maar wat een ontzettend leuk prijsje voor die Mi Router Mini zeg. En lekker klein ook! Als die 4 ethernetpoortjes heeft zou ik 'm zo willen hebben :)
Gezien de foto's op mi.com heeft hij 3 ethernet poorten, waarvan 1 uplink, en een usb poort.
Oh bedankt! Ik had al even op de link geklikt maar kon er zo snel niets over vinden… jammer dat hij er maar 2 heeft voor andere apparaten. Ik had er echt minimaal 3 nodig (NAS, TV en computer). Maar wel een erg leuk en fijn apparaatje om te zien.

(ben trouwens wel benieuwd hoe de interface eruit ziet… daar schort het nogal eens aan bij routers in mijn ogen)
Ik weet dat ik me op dun ijs begeef, maar ik ben als vaste klant ervan overtuigd dat Xiaomi de dingen op hun eigen manier doet, en vind het daarmee ronduit belachelijk het in de titel al als Apple kloon af te doen.

*edit*: Met het woord 'kloon' sla ik misschien ook een beetje door. Dit is echter het tweede t.net Xiaomi artikel waarbij het artikel gelijk focust op vergelijkingen met Apple http://tweakers.net/nieuw...mgegeven-wifi-router.html
In beide gevallen met artikelen die niet eens een vergelijkbare functie hebben. Het is alsof we een afstandsbediening vergelijken met een scheerapparaat.
Ik kan me de voorstelling wel maken dat de routerontwerper van Xiaomi met een trackpad en een Mac Pro werkt, en liever lui dan moe is... Maar nu laat Tweakers Xiaomi overkomen als een typisch Chinees copycat bedrijf, tewijl ze op de telefoonmarkt revolutionair zijn. Voor 15 euro een strak vormgegeven 802.11ac router op de markt brengen is mijn inziens ook ongekend.
Het zet voor mij een verkeerde toon, en dat ben ik hier niet gewend.

[Reactie gewijzigd door Rexxar op 23 april 2014 16:51]

Het is ook geen kloon, Apple heeft namelijk geen router die op hun eigen trackpad lijkt. Het uiterlijk is wel enorm afgekeken, maar het is dan ook een prachtig design IMO.
Ik snap dan ook niet waarom jij gedown mod word, jij hebt helemaal gelijk.
Miui heeft veel ontwerpen die simpelweg niet eens in de buurt komen van een apple ontwerp, toevallig lijkt de router er een beetje op.

tweakers.net, een vergelijking maken in een berichten titel is dan ook niet de slimste zet.
Het is ook geen Apple kloon, gezien het geen trackpad is, maar het heeft inderdaad een enorme gelijkenis met de Apple trackpad. Ze de plaatjes naast elkaar en je kan zien dat deze router misschien daarop geïnspireerd is. Dus zo raar is die titel ook weer niet.

[Reactie gewijzigd door OkselFris op 23 april 2014 17:30]

De titel zegt helemaal niet dat het een Apple-kloon is. De titel zegt dat het toestel op een Apple-trackpad lijkt, en dat is nu eenmaal zo.
Ik ben het hier totaal met je eens. Ik zat ook al met kromme tenen dat ik de titel las.
Wat een mooie, goed geprijsde producten heeft xiaomi toch, ze staan hoog in het vaandel in China.
Ik hoop echter dat in Nederland een geautoriseerde verkoper van Xiaomi producten komt.
Inderdaad, heb van de week mijn Xiaomi Pistons (IEM-headset) ontvangen voor 18 euries uit China.
Geluidskwaliteit is GE-WEL-DIG! en bouwkwalitieit is bovengemiddeld.
Leuk draadje http://www.head-fi.org/t/703651/the-xiaomi-pistons-thread
Mijn eerste Xiaomi product maar ik kan je nu al vertellen dat er meer gaat volgen (misschien wel deze router)
Kan niet wachten tot Xiaomi de volgende Philips/Apple/Sony is van de consumentenelektronica, want zij lijken de enige te zijn die het snappen vanuit een gemiddelde eind gebruikersperspectief (en dus niet specifiek vanuit een corporate of hipsterperspectief aka winstmaximalisatie).
Topkwaliteit voor een sub-budget-prijs met een eigen Xiaomi-design Xiaomi FTW _/-\o_
Ik heb die headphones ook gehad, en ik vond ze serieus tegenvallen.
Over mijn Xiaomi MI2 kan ik echter absoluut niet klagen, wat een prachtig en snel apparaat!
Ik heb beide versies in mijn bezit en als leek vind ik het perfecte oordopjes. Ze worden denk ik voor 20 euro via 3rd parties verkocht, maar je zult geen betere setjes vinden onder de ¤50,-
http://tweakers.net/ext/f/rxXdyG1xGDEIpKTCxwGFm8nq/full.jpg

Wellicht ben ik een beetje bevooroordeeld, maar toe nu toe vind ik alle producten die ik van ze heb, alles tot de middenmoot / high end klasse behoren.
Ze maken zeer goedkope producten, maar tot op heden werkt alles ook gewoon zoals het zou moeten.

(ik heb onder andere de Xiaomi Mi2 en Hongmi- T &W gerieviewed)
Ik heb ze destijds voor rond de ¤30 gekocht bij ibuygou, waar mijn Mi2 en mijn zus haar Mi2s vandaan komt. Slecht was het geluid niet, maar ik had echt wel beter verwacht voor ¤30. Één dopje is trouwens helemaal uit elkaar gevallen na 2 maanden, na amper gebruikt te zijn. Ik beschouw Xiaomi zeker als een A-merk, maar vond het toch een serieuze tegenvaller.
offtopic:
Misschien had je een vroege revisie? (1.0)
Ik heb een 2.1 (met clip en berryllium) en mag niet klagen, maar ik ben geen audiofiel (referentie zijn IEM van sony en Apple en oude philips GoGear), volgens mij ga je in europa niets vinden voor onder de 75 euro wat ermee kan concurreren. Ik vind ze geweldig gebalanceerd (alle hoogtes zijn goed aanwezig) en ik hoor nieuwe audio 'lijnen' in livesets die ik al ruim 5 jaar luister :D
Enige nadeel tot dusver is dat de draad naar de oortjes niet geisoleerd is en je 'ruis' hoord als de kabel daar schuurt, maar dat heb ik met alle IEM's

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 23 april 2014 16:32]

HE-LE-MAAL mee eens, heeft er iemand nog tips om aan hun spullen te komen?
Importeren uit China. Zo heeft bijvoorbeeld Merimobiles.com aardig wat Xiaomi producten.
Die Xiaomi TV is ook geweldig qua design vind ik: http://www.mi.com/en/mitv
Overigens hoop ik 1 dezer dagen mijn Xiaomi mi3 te mogen ontvangen.
Je kunt veel zeggen over Philips, maar ik vind dat Philips wel altijd heel sterk is qua design van allerlei apparatuur (m.n. huishoudelijke) en de kwaliteit-prijs verhouding vind ik ook goed. Alleen de software (user interface en stabiliteit) van veel Philips producten is/was bijna altijd onder de maat.
Grappig design, maar zover ik weer komen de meeste Xiaomi producten niet in europa uit....
Op eBay worden ze genoeg aangeboden, helaas vaak wel voor de dubbele prijs.
Dat is dus het probleem. OVerigens zullen ze ook wel op sites als DX opduiken....
DX, daar noem je nu één van de duurste China webshops. Er zijn er genoeg die aan een aanvaarbare prijs artikels verzenden. Neem nu bijvoorbeeld banggood.com of Lighttake.
Ik bestel nogal wat via aliexpress.com daar hebben de meeste verkopers erg goede service, zelfs retour sturen voor reparatie is mogelijk als je een goeie verkoper hebt. Heb daar afgelopen week een xiaomi mi2s telefoon van ontvangen voor 200 euro. Op ebay is deze ruim 280 euro.

Wellicht maar eens zo'n mini router kopen, ik heb een ac wifi module maar nog geen router die dat ondersteund :P
Vooral zulke zaken op Ebay gaan bestellen, dan vraag je haast om fakes. :(
Koop je 'm toch gewoon online?
www.ibuygou.com kan ik aanraden voor diverse Xiaomi producten (aanbod is volgens mij nog niet heel breed) maar dat is een betrouwbare verkoper die vaak redelijk goedkoop is.
Iemand ervaring met Xiaomi? Dit klinkt namelijk wel erg mooi (zowel als specificaties als uitzien)!
Wat ik altijd moeilijk vind bij dit zo merken (uit China) is het vinden van de chip, om zo te checken of deze compatible zijn met dd/open-wrt. Ik vertrouw die software toch iets meer dan de originele firmware. Hoewel er tegenwoordig ook backdoors in de hardware kan zitten. Maargoed dit is weer een andere discussie. ;)
Tot nu toe maakte Xiaomi alleen telefoons en die ene trendy router (Edit: en een draadloze speaker), maar op het vlak van telefoons is Xiaomi gewoon een A-merk en zeker geen "Chinese rommel".

Die telefoons draaien op MIUI, een custom rom, dus met de tweakbaarheid zit het wel snor.

Als je bezorgd bent over spionage door overheden, dan is het altijd nog beter dat de Chinese overheid kan meelezen dan de Amerikaanse (indien je geen bedrijfsgeheimen hoedt). De Amerikanen kunnen je het leven zuur maken, de Chinezen hebben wellicht geen interesse in wat een willekeurige Europeaan doet. (Nu ja, de providers kunnen toch meekijken met je internetverkeer en dus weet de NSA het ook. Uiteindelijk valt er niets tegen te doen)

[Reactie gewijzigd door Enai op 23 april 2014 13:48]

'De Amerikanen kunnen je het leven zuur maken, de Chinezen hebben wellicht geen interesse in wat een willekeurige Europeaan doet. ''

Plus nog dat de kans groter is dat een gemiddelde Europeaan iets met/in USA doet groter is dan iets met/in China. Er zijn veel meer Europeanen die niet in China geweest is en nooit zou gaan dan in naar USA. Dan heb je ook geen boodschap aan al die spionages.
De chinzen hebben net zoveel/weinig interesse wat een willkeurig europeaan doet, persoonlijk vertrouw ik ze beide niet maar china is een facistische dictatuur: er is een groter potentieel voor misbruik van die data dan in de VS op termijn.
yup facistische dictatuur, waar je van te voren weet dat het niet 100% snor zit en ook zelf toegeeft dat ze dingen anders doen.

maar het democratische VS waar alles onder het mom van veiligheid geduwd wordt, gevoed door de rijkste van de wereld en de hele rechtstaat naar zich toetrekken en vervolgens alles zo geheim mogelijk doet.
dit vertrouw je wel.

ik denk dat je toch beter moet gaan inlezen over China hoor, alles buiten de "federale" overheid, wordt de rest daar ook verkozen. ze zijn vele malen opener over hoe en wat ze iets doen, dan bv de VS
Het lijkt er zelfs op dat het al draait op openWRT.
er staan tenminste verwijzingen naar op de productpagina. Mijn Chinees is niet meer je van het:
http://translate.google.n...2Fmiwifimini%2F&edit-text=

[Reactie gewijzigd door guapper op 23 april 2014 13:35]

Zijn er nou goede mogelijkheden om Xiami producten te kopen in Nederland? Zonder dat je het dubbele betaalt dan wat in deze artikels genoemd wordt?

Ben wel benieuwd hoe goed deze apparaten het doen. Voor de prijs is het zeker interessant omhet te proberen.
Helaas moet je wel bijna het dubbele betalen aangezien ze nog niet actief zijn in Europa en US. Op dit moment zijn Xiaomi producten officieel alleen maar verkrijgbaar in China en enkele Aziatische landen. In de toekomst komen ze wel naar Europa en US toe, maar wanneer precies is moeilijk te zeggen. Zelfs als je een dubbele prijs moet betalen, dan is het nog steeds vrij voordelig.
Voor deze router is het nog wel een goede prijs idd, maar ik zou toch niet zo'n grote toeslag door handelaren willen betalen voor bijv. de Xiaomi Hongmi/Redmi.
Zelfs mét toeslag is de Hongmi een betere deal dan de Moto G. Kun je nagaan hoezeer we bestolen worden door de bekende merken.
retailheaven.nl verkoopt veel van de chinezen :)
Dit is waar de router in verpakt zit : http://en.miui.com/data/a...43230a3jt511d5zxt5ete.jpg

Erg hoog tweakers gehalte!
Dat waren alleen de eerste 1000? Welke verkocht werden voor 1 Yuan/0.12 Euro

@thomasvt1
Heb het even opgezocht, prijs klopt het waren er alleen 'slechts' 500.
The price? According to the official website for the device, just RMB 1 (about $0.16).
http://www.techinasia.com...got-to-build-it-yourself/

[Reactie gewijzigd door mitch187 op 23 april 2014 18:10]

Het klopt dat dit de eerste batch was, weet alleen niet of de prijs correct is

nieuws: Xiaomi komt met zelfbouwpakket voor MiWiFi-routers in beperkte oplage

EDIT: Linkje naar desbetreffend artikel