Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 117 reacties

Er zijn details en foto's opgedoken van een opvolger voor de Xiaomi Mi3. Het toestel met de naam Mi3s heeft iets snellere hardware, met onder andere een Snapdragon 801-soc. De Mi3s zou snel uit moeten komen voor een prijs van ongeveer 230 euro.

Alhoewel Xiaomi zelf nog geen officiële onthullingen heeft gedaan kreeg een gebruiker van het Chinese sociale netwerk Weibo de smartphone in handen. De Mi3s zou, zoals de naam al doet vermoeden, een kleine upgrade zijn van de Mi3: in plaats van een Snapdragon 800-soc is er gekozen voor de iets snellere 801-variant. Daarnaast is de hoeveelheid ram verhoogd van 2GB naar 3GB. Het scherm zou met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels hetzelfde blijven. Verder is ondersteuning voor 4g via lte ingebouwd.

Onder de motorkap is Android 4.4.2 ingebouwd, momenteel de nieuwste versie van Googles mobiele besturingssysteem. Net als voorgaande toestellen in de serie heeft Xiaomi de interface voorzien van Miui, een populaire custom rom voor Android. Verder zouden consumenten kunnen kiezen tussen varianten met een opslagcapaciteit van 16GB tot 64GB.

Xiaomi zou van plan zijn om de Mi3s snel te lanceren. Voor de smartphone zou een prijs van omgerekend 230 euro worden gevraagd; ongeveer evenveel als de Mi3 bij release kostte. Het is echter nog onduidelijk of de opvolger ook naar Europa komt. Vooralsnog heeft Xiaomi zijn smartphones niet in Nederland uitgebracht.

Xiaomi Mi3sXiaomi Mi3sXiaomi Mi3s

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (117)

De conferentie is gepland op 15 Mei, op die dag wordt waarschijnlijk de Mi3S en Mipad (tablet) geïntroduceerd. Ze hebben dit jaar in ieder geval geen plannen om naar Europa of VS te gaan.

Edit: voor de mensen die in Turkije wonen of daar familie hebben, Xiaomi heeft plannen om daar dit jaar naar toe te gaan (naast een aantal andere landen in Azië en Zuid-Amerika), je kunt dan Xiaomi producten kopen voor dezelfde prijzen als in China.

[Reactie gewijzigd door Gsus86 op 4 mei 2014 12:48]

Zelf heb ik de Mi2s in bezit, geïmporteerd uit Hong Kong. Verkijk je niet op importheffing en btw, dat was een nare verrassing.

Maar weet iemand wanneer miui 4.4 uitkomt voor de Mi2s? Zou nu toch wel fijn zijn.
Voor de import hoef je tot op heden niet met dan 40 euro te betalen. Voor garantie afhandeling zul je veel meer kwijt zijn, dit wil men over het algemeen verzekerd verstuurd krijgen.

Miui V6, tja het enige voordeel is dat je kitkat hebt, wat zit er in Android 4.4 wat niet in de laatste multilanguage rom van Miui zit?
Sterker nog, veel features die in Miui V5 zaten (februari 2013), zitten sinds eind vorig jaar pas in Kitkat (pulldown menu met 2 tabbladen waarvan 1 voor shortcuts is, via T9 een persoon opzoeken in het telefoonboek en naar verluid zou je ook toestemming voor elke app individueel kunnen aanpassen. Bron: Xperia z1c met Android 4 3 en 4.4)
Voor mij hoeft miui V6 nog niet te komen voor mijn mi2, tenzij er innoverende features in zitten.
MIUI V6 is op zich nog niet nodig, hoewel ik V5 wat verouderd vind ogen inmiddels... V5 voor de Nexus 7 ziet er al een stuk strakker uit. Maar een base upgrade van 4.1 naar 4.3/4.4 mag wel eens voor de Mi2S. Er is onderhuids veel verbeterd tussen die versies en de Mi2S zal er alleen maar beter van worden.

Gelukkig is 4.4 V5 voor de Mi3 al in closed beta, maar de Mi2S daar is Xiaomi wel erg stil over. Gelukkig hebben ze de Heartbleed bug wel gefixt voor hun Android 4.1 apparaten.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 4 mei 2014 17:14]

Mijn chinees is niet goed, maar volgens mij kan 4.4.2 al wel op de mi2/s

http://www.miui.com/thread-1740255-1-1.html

Qua design kan er inderdaad wel wat verbeterd worden in v5
Oh, dat is wel matig... blijkt maar weer dat je niet kunt vertrouwen op de changelog.
Omdat ik voor mijn vriendin eind vorig jaar een Mi2s heb besteld uit china, en erg te spreken ben over de telefoon heb ik wel interesse in de Mi3s. Echter wil ik wel 4G. De Mi3 heeft dit helaas niet.

Bij de Mi3 zit er de Qualcomm Snapdragon 800 8274AB in, welke geen 4G ondersteund, max HSDPA+. Alleen de 8972AB heeft 4G.

In de product brief van Qualcomm 801 (Mi3s) wordt ook gesproken over :
Connectivity:
+ 3G/4G LTE Advanced/World Mode 3
3 Available only in select processors

hier zit dus ook variatie in, al bekend welke er in de mi3s zit ?

[Reactie gewijzigd door Rayures op 4 mei 2014 12:15]

Bij de Mi3 hadden ze ook verschillende versies met verschillende processoren; de internationale (3g) versie heeft een Snapdragon 800, terwijl de Chinese, TD-SCMA versie die alleen gericht is op het Chinese netwerk, een Tegra 4 heeft.
Zoiets verwacht ik met de Mi3s ook.
Mooie specs! Weet iemand of de voorganger van dit model een goede camera heeft? Camera's zijn vaak de achilleshiel van deze China phones.
Camera's, degelijkheid/bouwkwaliteit, schermkwaliteit, accuwerktijd, en garantie. Niet alleen de camera is problematisch bij Chinese spul.
Waar baseer je dat op? Niet op eigen ervaring lijkt me want dan heb je gewoon troep gekocht, jiayu telefoons hebben bijvoorbeeld prima ips schermen (bijna elke china phone heeft een ips scherm), accu's zijn vaak veel groter dan de telefoons die hier te koop zijn en bouwkwaliteit is waar je wellicht wel gelijk hebt..

Niet elke china telefoon heeft een gorilla glas maar een gewone glasplaat en gaat inderdaad veel sneller stuk. (ik zeg niet dat ik nooit problemen heb gehad met jiayu, want ook die hebben soms brakke accu's die doa aankomen of een kapotte mic maar dat wordt allemaal netjes door de verkoper afgehandeld.)

En waarmee vergelijk je het? Als je een 100 euro kosten telefoon gaat vergelijken met een 300/400 euro kostende samsung of htc dan is het gewoon een slechte vergelijking.

Die prijs van 230 euro van de mi3s zal bij de handelaren wel 100 euro duurder zijn want zelfs de mi3 is nog duurder dan dat.
Ik bezit zelf de Mi3 (zie ook review) en na een kleine 4 maanden ben ik nog steeds tevreden ermee. Ik heb ook een S4 die beter is, hier is geen twijfel over, je moet dan denken aan bijvoorbeeld Gorilla Glass wat de Xiaomi niet heeft* of intern voelt het net iets minder aan. Echter als je dit afzet tegen de prijs van de S4 bijna een derde is het een zeer goede mobiel. Het is snel, afdoende geheugen (helaas niet uitbreidbaar), goede camera en scherm all in all een heel net mobieltje.
Men denkt bij Chinese mobieltjes vaak aan de copies van voorheen echter de hedendaagse Huawei, Oppo, Xiaomi produceren zeer nette producten die zeker kunnen tippen aan Samsung/Apple/LG/Sony. De hardware die ze bevatten is ook vaak net zoals Samsung (en consorten) ingekocht bij third parties. Zo is de lens van de Xiaomi van Sony bijvoorbeeld.

*Diverse reviews geven aan dat de Xiaomi wel Gorilla Glass heeft echter bij gebruik valt mij op dat het scherm beduidend sneller krast dan mijn S4.
De xiaomi mi2s heeft dragontrail glass trouwens over de mi3 weet ik het niet.

[Reactie gewijzigd door Chaosstorm op 5 mei 2014 10:36]

Gelukkig zit dat wel goed bij Xiaomi telefoons, prima spul. Garantie blijft een lastig verhaal zolang ze niet actief zijn op onze markt. Hangt dus af van de partij waar je een toestel van koopt.
Xiaomi is nauwelijks te vergelijken met conventionele chinese telefoons en levert goede kwaliteit op vrijwel alle vlakken.

Erg eigenlijk als je die prijzen ziet. Hoeveel marge wij dan wel niet betalen op 'onze telefoons'.

Iemand trouwens een idee waar deze (binnenkort) te bestellen is?

[Reactie gewijzigd door relativity op 4 mei 2014 23:09]

De miljoenen rechtzaken helpen natuurlijk niet, maar goed die zijn eerder een gevolg dan een oorzaak.
Ook op deze telefoon wordt nog winst gemaakt, dus ik ben het helemaal met je eens. De marge op 'onze telefoons' is wel heel hoog.
Vergeet invoerrechten niet die over producten die buiten de eu zijn geproduceerd moet worden betaald. Evenals transport en kosten van opslag in havens/ op vliegvelden. Enzovoort.
Invoerrechten zijn pure diefstal en slaan nergens op. De producten zijn al betaald, alsook de belastingen e.d.

Ikzelf ben in het bezit van een Mi2S. Deze heeft mij omgerekend 250 euro gekost en is qua prestaties vergelijkbaar met smartphones die in Nederland voor 600+ euro over de toonbank gaan. Het is ronduit belachelijk hoe er constant van je gestolen wordt.
Laten we het er al helemaal niet over hebben hoe die producten geproduceerd worden. Alles wat in China gemaakt wordt, wordt tegen bodemprijzen gemaakt, maar dit soort fabrikanten investeren al helemaal niet in milieu, arbeiders en andere ontwikkelingen. Kijk naar alle smog problemen in de steden daar...

Waar je ziet dat bv. Apple zeker meer verdient aan hun telefoons, is voor mij het feit dat hun datacentra volledig op hernieuwbare energie draaien voor mij al reden genoeg om er wat extra voor te betalen.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de maatschappelijke voordelen die wij hier hebben tov China die o.a. betaald worden van de invoerrechten...
1) Je beseft hopelijk dat Apple zijn producten ook gewoon in China laat maken, en dat die paar datacenters qua energieverbruik in het niet vallen bij de enorme energiekost van het maken van toestellen?

2) De lonen die worden betaald in China zijn, relatief gezien tot het soort werk en het ontwikkelingsniveau van het land, behoorlijk correct. Vergeet niet dat de industriële kustgebieden waar de gadgets gemaakt worden ondertussen een hogere levensstandaard hebben dan pakweg Oost-Europa.

3) Industrie in China moet zich aan steeds strengere milieunormen houden. Veel van de uitwassen uit het verleden zijn voorbij door een combinatie van hoge energieprijzen en strengere overheidscontrole.

Vergeet ook geen rekening te houden met ecology of scale: productie in China is grootschaliger en meer geconcentreerd dan hier het geval zou zijn en dat leidt in de meeste sectoren tot een lagere CO2-intensiteit dan verspreide productie.

[Reactie gewijzigd door Silmarunya op 4 mei 2014 17:05]

Iphones worden gemaakt bij Foxconn
Xiaomis worden gemaakt bij Foxconn
+ de helft van alle consumenten electronica ter wereld

Omdat de ontwikkelaars en designers uit China komen is het slecht? Ze moeten alleen maar in fabrieken werken voor "Westerse" bedrijven, das beter voor hen. |:(

Elke Marrokaan is een crimineel, elke Belg is dom, elke Nederlander is gierig en elk Chinees bedrijf houd zich bezig met het schaden van het mileu.

[Reactie gewijzigd door mitch187 op 4 mei 2014 16:12]

Dat ze allebei bij foxconn worden geproduceerd zegt natuurlijk niks.

2 kinderen van dezelfde vrouw maar de opdrachtgevers zijn anders (lees: zaaddonor) 2 totaal vershillende producten. :)
Het gaat niet om het product maar om wat er allemaal aan sprake komt bij het samenstellen van toestellen, die vrouw uit je voorbeeld gaat vast niet minder naar het toilet omdat de donor anders was.
Ik kan hier een betoog zetten over hoe streng china is geworden qua milieu, maar ik ga het je gewoon laten googlen.
Ja heel leuk hoe die Chinezen dat oppakken.. Hier in Shanghai (waar ik woon) zijn scooters op benzine/diesel verbannen om de CO2 uitstoot te verminderen en daarmee ook de smog (een slechte 'smog dag' in China wil je niet meemaken, dat is verschrikkelijk) Dat betekend dat hier alleen nog maar elektronische scooters rondrijden, het nadeel hier van is dat alle Chinezen die zo'n scooter hebben ook gewoon 's avonds met zo'n ding rondrijden maar het dan vertikken om het licht op de scooter aan te zetten omdat de batterij van de scooter dan eerder leeg raakt. Het gevolg hier van is dat er hier regelmatig ernstige verkeersongelukken zijn.
Ey alles voor het milieu. Wonen al genoeg chinezen :jk:
Dat een Chinese fabrikant die uitsluitend gericht is op de Chinese markt (en Chinezen in Maleisië of Singapore) hun hardware in China laat maken, lijkt me de evidentie zelve.

En dat Chinese arbeiders geen rechten hebben, dat is de schuld van de Westerse bedrijven: nu de lonen in China beginnen te stijgen, zie je dat een aantal fabrikanten alweer wegtrekt uit China...! Als ik de Chinese overheid was dan zou ik er dus ook alles aan doen om de lonen laag te houden opdat men tenminste werk heeft in plaats van dat de buitenlandse werkgevers het afzwaaien en naar Vietnam vertrekken.
De Chinese lonen stijgen omdat de Chinese overheid China van een productie land wil laten veranderen in een consumptie land.
In plaats van 'Made in China' word het 'Made by China'.
Ik werk hier in de automotive industrie veel met bedrijven zoals BMW en Mercedes, die weten heel goed dat de mensen in China steeds meer geld hebben; en als 'slechts' 10% procent van de Chinezen een BMW of Mercedes kan kopen zijn dat nog steeds 130 miljoen auto's. Een fantastische markt dus.
Over die telefoon van 600+ euro wordt ook invoerrechten betaald hoor, en waarschijnlijk nog wel wat meer als op die Mi2S van jou.

En zoiets heet geen diefstal, maar is gewoon belasting. En iedere belasting voelt 'oneerlijk'. Helaas is belastingheffing zo'n beetje de enige manier van de overheid om geld binnen te harken om zodoende de overheidstaken uit te voeren.
Dat klinkt allemaal als een goede moraal maar diezelfde overheden moeten ook hun uitgaven maar eens herzien en dan nogmaals overwegen hoeveel ze daadwerkelijk binnen willen harken. En dan is er nog het gegeven dat de grote corporaties als Apple, Samsung etc zelf wereldwijd geen cent belasting betalen over hun inkomsten vanwege de zogenaamde belastingvrije routes via o.a. Nederland.

Ik koop dit soort producten graag belastingvrij met mijn zuurverdiende salaris, zonder enige gewetenswroeging.

[Reactie gewijzigd door 2fish op 5 mei 2014 02:47]

Dat klinkt allemaal als een goede moraal maar diezelfde overheden moeten ook hun uitgaven maar eens herzien en dan nogmaals overwegen hoeveel ze daadwerkelijk binnen willen harken.
Dat ben ik helemaal niet met je oneens. Maar het is geen argument om invoerrechten als 'pure diefstal' te omschrijven. Dat is het namelijk niet.
En dan is er nog het gegeven dat de grote corporaties als Apple, Samsung etc zelf wereldwijd geen cent belasting betalen over hun inkomsten vanwege de zogenaamde belastingvrije routes via o.a. Nederland.
Nederland moet vooral hééél zuinig zijn op dat soort routes. Heet is weliswaar marginaal, maar het levert hier wel werkgelegenheid en belastinginkomsten op. Vergis je niet dat hier ook weer een hele industrie omheen ontstaan is (o.a. accountancybedrijven die er behoorlijk aan verdienen, en dus ook weer belasting betalen...).
Ik koop dit soort producten graag belastingvrij met mijn zuurverdiende salaris, zonder enige gewetenswroeging.
Net als die grote bedrijven staat het jou natuurlijk vrij om routes te zoeken en te vinden om aan een bepaald product of dienst te komen.

Het wrange is natuurlijk dat van alle belastingtarieven, die op je 'zuurverdiende salaris' zo'n beetje het hoogst is, zowel absoluut als in procenten.
Alleen zijn invoerbelastingen onnodige en makkelijk te ontwijken barrières voor handel, een belangrijke bron van economische groei en (in tegenstelling tot wat populisten graag beweren) ook van jobs.

Dat kan je imo moeilijk vergelijken met belastingen met een kleinere economische impact zoals successierechten of sociale bijdragen.
Invoerrechten zijn pure diefstal en slaan nergens op. De producten zijn al betaald, alsook de belastingen e.d.
Mee eens, en dit word een erg offtopic reactie maar goed, hier gaan we.
Ik ben aan het sparen voor een gitaar, met de hand gebouwd in Amerika. Een prijs die daar dus "rekening" mee houd (lees: ¤5500). Als ik het zo eens bereken dan komen de invoerkosten en belastingen op een totaal van ¤2100 (ongeveer).

Nu heb ik eens gekeken wat een heen- en terug ticket kost: ¤1254. Een beetje apart dus dat het goedkoper is dat ik 'm zelf ga halen, wat erg vervuilend is (onnodig vliegen en ga zo maar door) dan dat het zou zijn om 'm hier in te voeren. Tien keer raden wat ik dus ga doen ;-)
Ik denk dat je ergens een reken fout hebt gemaakt, invoerrechten + btw over een gitaar van 5500,- bedragen ongeveer 1400,- niet 2100,- .

Zelf halen lijkt goedkoper maar invoeren mag dan uiteraard ook niet, dit is maar tot 430,- vrij.

Zie ook, http://www.invoercalculator.nl
Wacht even...!

Dus een laptop van meer dan ¤430 in je handbagage mag niet?
Precies. Nieuw invoeren boven de ¤430 is btw afdragen.

Tenzij je aantoont dat je hem al had natuurlijk en dus al btw hebt afgedragen.
Tenzij je aantoont dat je hem al had natuurlijk en dus al btw hebt afgedragen.
Wel, dat kun je gelukkig aantonen: zet 'm aan, loop door je persoonlijke folder en laat de bestandsdatums zien.
Aantonen is natuurlijk niet je persoonlijke data laten zien, aantonen is een aankoopbewijs overleggen.

Als ik een timemachine backup terug zet op een in de vs gekochte Apple staat immers ook alles op dezelfde plek terug.

Ze doen niet moeilijk verder hoor, ik heb het nu puur over de regels zelf.
Klopt, je hebt gelijk. Het is ~1400 euro. Dan nog, dat is meer dan een vliegticket heen en terug.

En, uhm, gewoon op je gitaar spelen voordat je 'm inlaad in het vliegtuig en dan netjes door de "niets aan te geven" heen lopen op Schiphol.
Als we zo beginnen kan je ook wel zeggen dat je in de winkel gratis spullen kan krijgen. Gewoon pakken en weglopen.
Dat is echter verboden. Wat ik doe is een grijs gebied, ik geef toe dat het niet netjes is maar laten we eerlijk zijn: doe jij het anders dan?
Gaat de douane dan geen vragen stellen over die gitaar?
Ik vind alleen de privacy policy van hun ROM/OS, MIUI, niet echt om over naar huis te schrijven (ze willen veel van je weten) en je kunt bijna niet voorkomen dat er data lekt doordat de processen die lekken tevens essentiële functies hebben, waardoor je ze niet met een firewall kunt stoppen. Voor mij een reden geweest om het OS niet te gebruiken. Het ziet er namelijk wel prachtig uit!
Ik kan je vertellen dat de mi2s dezelfde sony camera module heeft als een samsung galaxy s4 (of vergelijkbaar in iedergeval). Dus nee de xiaomi modellen zijn absoluut niet te vergelijken met "china" phones. Tevens zijn de reguliere china phones opzich prima alleen de flitsers zijn bagger de rest is opzich goed voor de prijs die je er voor betaald.
"goed voor de prijs die je er voor betaald."

Hier is dus mijn probleem.. Wat moet ik dan verwachten? Half zo goed als een Samsung, HTC of Apple toestel?
Ik ken 3 mensen die een Chinese telefoon hebben besteld en ontvangen waarvan er 2 binnen een maand kapot waren en de derde binnen 3 maanden. Dat waren 2 Xiaomi's en 1 THL. Als ze serieus genomen willen worden moeten ze hier gewoon via winkels verkopen. Ik denk echter dat de toestellen dan een stuk duurder worden, en voor een paar euro meer kiezen consumenten toch eerder voor een bekend merk.
Iets gecomprimeerd, maar alstublieft:
http://oi60.tinypic.com/33f845k.jpg
Ik denk uitstekend voor half donkere omstandigheden :-) Deze is van een Mi2s (32gb, dus betere cameramodule)
Ik heb de Mi3 in mijn bezit en ik kan je melden dat er absoluut niets mis is met de camera. Extreem scherpe fotos. Geef je email maar, stuur ik er 1 op ;)
Daar ben ik het totaal niet mee eens. De camera is heel wisselend, soms goed, soms behoorlijk slecht. De hardware is het probleem niet (Sony Exmor), maar het gebrek aan softwareoptimalisatie wel.

Verder toch erg tevreden met mijn Mi3, beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 4 mei 2014 14:27]

Hier een Mi2s. De camera is slecht, maar nog steeds de beste telefoon die ik heb gehad. Gaat gewoon drie tot vier dagen mee op een lading, en hij is goedkoop.
Heb zelf ook een Mi2s (gehad, nu in bezit van m'n moeder) en die maakte betere en scherpere foto's dan m'n iPhone 5C. Dus misschien wisselt het nogal van welke sensor of lens ze gebruik maken?
Zou goed kunnen, mijn Mi2s maakt slechtere foto's dan mijn iPhone 4s. Geen idee waar het aan ligt, maar het maakt me eigenlijk weinig uit.
Mijn thread op het MIUI forum geeft wel iets anders weer over de kwaliteit van de camera.

E: reactie bedoeld op dvangeld.

[Reactie gewijzigd door Yssworks op 4 mei 2014 19:55]

Wat voor camera gebruikt de Mi3? Als er Camera's gebruikt worden van Sony in combinatie met een relatief goede lens.. Of is de Camera echt uit China?
Er zit inderdaad een Sony sensor in. Over de lens kan ik alleen zeggen dat het een f/2.21 lens is, maar te oordelen naar de kwaliteit van de foto's is er niks mis mee.
Ook ingevoerd?
Steeds meer China phone fabrikanten kiezen tegenwoordig voor camera's van Sony, dat zijn goede camera's :) Meestal zijn dat ook BSI camera's (betere belichting).
De 'standaard' 13 MP camera welke vaak in goedkope Chinese toestellen zitten met Mediatek chipset zijn inderdaad niet zo geweldig. Maar ook met Mediatek chipset kun je zoeken naar een Sony en/of BSI camera.
En een lagere prijs dan de OnePlus One. Mooi...

Ik vind 5" een stukken handzamere formaat. Misschien eindelijk een opvolger voor mijn S3?

[Reactie gewijzigd door Dima_2005 op 4 mei 2014 11:48]

Dat is de officiële prijs in China, als je gaat importeren kost je dat rond de 300-320 euro voor de 16GB versie, plus nog eventuele importkosten als je pakketje gecontroleerd wordt.
De 64 GB WCDMA versie van de Mi3 kost hier (ik woon in China) 2000 yuan, omgerekend 230 euro. Ik heb een aantal collega's met een Mi3, maar hier in China zit de iPhone nog stevig op z'n troon.
Dat kan kloppen, maar ze hebben recent de prijs van de Mi3 in China verlaagd (zowel 16GB en 64GB) om plaats te maken voor de Mi3S en omdat een ander merk ook de prijs van zijn flagship model in China heeft verlaagd.

De verkoopprijzen voor nieuwste Xiaomi telefoons in China zijn normaal gesproken 1999 yuan voor de 16 GB versie en nu waarschijnlijk 2299 yuan voor de 64GB versie (Oneplus 64GB versie kost daar namelijk 2299 yuan en ze gaan waarschijnlijk mee met de prijs).
Logisch dat mensen liever een iPhone hebben. Een iPhone geeft je toegang tot de grootste Appstore met veel erg goede apps. Daarbij komt nog eens dat een een iPhone gewoon werkt. Misschien nog belangerijker voor de doorsnee gebruiker is het dat de iPhone meer status geeft dan een of andere Chinese telefoon.
De mensen die verbaasd kijken naar mijn chinaphone en vragen wat voor iets het is

Zijn meestal nog meer verbaasd als ik ze zeg dat ik 3 dagen zonder lader kan

Jiayu g4 3000 mA batterij
Het is maar net wat je ermee doet hè..

Lijkt me sterk dat je 72 uur kan browsen zonder de telefoon op te laden.
Nee elke morgend en avond een half uur gps smidags een half uur browsen en nog wat telefoons en berichtjes tussendoor
Dat bedoel ik, dat is 4,5 uur schermtijd. Mijn Note haalt er makkelijk 10.
Toch daalt het marktaandeel van Apple gestaag:
Apple shipped 43.7 million iPhones globally during the quarter, taking a 15% marketshare — down from the 17% it commanded in Q1 2013.
http://techcrunch.com/2014/04/29/strategy-analytics-q1/
En van 2012 naar 2013 waren ze ook al achteruit gegaan qua marktaandeel, van 19,4% naar 15,5%:
http://farm4.staticflickr...2180547684_1cafdcc1c5.jpg

Apple's marktaandeel is maar 7% in China:
http://www.engadget.com/2...rtphone-shipment-2013-q4/

Verder is de Play Store inmiddels groter qua aantal applicaties. Apple had in april 2014 een miljoen applicaties in zijn App Store, terwijl de Play Store er al een miljoen had in juli 2013:
http://en.wikipedia.org/wiki/Play_Store
http://en.wikipedia.org/wiki/App_Store_%28iOS%29

Ook zijn 75% van de wereldwijde app-downloads voor Android:
http://readwrite.com/2014...sales-google-play-android

Alleen verdient Apple nog steeds meer aan zijn App Store, deels omdat er voor Android veel meer gratis applicaties zijn. Maar dat is alleen maar aantrekkelijk voor Chinezen (en anderen)... Dus ik vraag me af hoe het met Apple zal gaan over vijf jaar. Ze hadden wel onlangs een opleving in China, geloof ik, met de Iphone 5S en het contract met een grote Chinese telefoonmaatschappij. Zal dat genoeg zijn om het tij te keren op de lange termijn?

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 4 mei 2014 18:05]

Ik zou dan een Oppo Find5 nemen, omdat ik die zelf heb en er erg tevreden over ben. Ik ga echter wel voor de 1+1 omdat ik 5 inch nét te klein vind en 5.5 is denk ik een perfecte maat voor mij.
Dat zijn erg goeie specs voor zo'n prijs!! Maar de vraag is of de telefoon dan wel werkt met de Nederlandse netwerken. Anders zou het een mooie telefoon zijn om te importeren!
3G werkt in ieder geval wel, 4G waarschijnlijk niet of niet allemaal. Ze brengen namelijk niet officieel uit in Europa of VS, dan gaan ze ook niet alle 4G banden van Europa of VS implementeren.
¤230 is de Aziatische prijs omgerekend naar euro's. Waarschijnlijk zal je wat meer moeten betalen als je in Nederland wil.
Klopt helemaal, ik snap dan ook die reacties over de lage prijs van dit toestel niet helemaal.
Levensstandaard is niet te vergelijken dus de prijs in China kun je niet 1 op 1 overzetten naar Euro's, en dan hebben we het nog niet over de marketing en garantiekosten en invoerrechten die andere merken kwijt zijn voor hun toestellen. Het heeft ook een reden dat Xiaomi haar toestellen niet in Europa uitbrengt, als er markt voor was zouden ze dat wel doen. Maar ze focussen zich vooral op de minder veeleisende Chinese consument. Misschien dat ze op termijn een soort Huawei worden en deze stap wel maken.
De huidige Mi3 kost nu omgerekend ¤230 in sommige shops (na recente prijsdalingen).

Het zou mooi zijn als dit toestel ook voor ons voor ¤230 te koop is in plaats van ¤350.
hij kost nu 195 euro! ze hebben nu een aanbieding via de Chinese website. ;-)
In welke shops is die prijs te vinden? (geïnteresseerd)
Er is een Tweakers topic over de Chineze telefoons met ervaringen en waar je ze kan krijgen. Daar wordt oa tmallbox en Antelife genoemd. Hier is de link http://bit.ly/1lOPR4g

Laat daar ook je ervaringen weten! :*)
Ben ik inderdaad ook nieuwsgierig naar, lijkt me een geschikte telefoon voor mijn zus die snelle dingen wil, aan een zacht prijsje
Ik heb liever dat ze een nieuwe in de formfactor van de MI2(s) uitbrengen. Ik vond juist de grootte van europeesche telefoons belachelijk worden en Xiaomi had daar een unique selling point. Kleine telefoon met high end specs. Nu gaan ze de kudde achterna.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn MI2 eigenlijk nog gewoon perfect werkt en dus de komende 2-4 jaar toch niet ga upgraden...mja :P
De reden voor mij om de mi2 te kopen was vanwege het formaat + zeer goede specs, ik vind het jammer dat Xiaomi, Meizu en Oppo ervoor hebben gekozen om hun telefoons vorig jaar en dit jaar te hebben voorzien van een 5" scherm en dus ook grotere telefoons. Ik hoop dat zij nu de trend van Sony doorzetten, kleiner kan namelijk ook beter zijn dan de grotere jongens.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 4 mei 2014 15:50]

Deze specs...

VOOR 230¤ ??????????????

Holy **** (pardon)...

Ik als gierig persoon vind dit toch wel een geweldige deal.
Maarja ik heb een ietsie pietsie ervaring van apparatuur dat uit China komt, en die ervaring is slecht.

Heeft iemand een review/mening over een ander apparaat van deze maker, dat stel ik zeer op prijs! :)
Ik heb 3 weken geleden na een maand reviews en forums lezen de xiaomi hongmi gekocht voor 116 euro inc. vezend kosten op
www.antelife.com (was toen in de aanbieding). kwaliteit ? Ik heb er vorige week nog eens 2 besteld !
Nope, wel met cubot. Heb al meer dan een jaar een cubot en deze doet het prima.
Ik vind Xiaomi geweldig, maar het probleem is meestal dat de telefoons pas hier uitkomen na een aantal maanden, wat een eeuwigheid is in telecomland. Kijk naar de Mi3, daar wachtte ik ook op. Maar toen het te lang duurde heb ik maar de Mi2s gehaald. En ik was niet de enige. Leuke concurrent voor de One Plus One en de Oppo Find 7 ook.
De huidige Mi3 kost nu pas rond de 230 euro, wil je die bestellen. En dat komt dan omdat ie in prijs zakt, nu de Mi3s niet lang meer op zich laat wachten.
Tweakers noemt in dit soort berichten altijd de lokale, Chinese prijs, maar die betaal je als Nederlander niet wanneer je een Mi3 importeert. Ik verwacht deze Mi3s eerder voor 275-300 euro, exclusief eventuele belasting en douanekosten...
Desondanks nog flink minder dan de concurrentie van de meer bekendere merken.