Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 222 reacties

Samsung heeft vrijdag zijn nieuwe smartphone Galaxy S5 uitgebracht. Het toestel is niet alleen verkrijgbaar in Nederland, maar ook in tal van andere landen. Ook bracht Samsung de Gear 2-smartwatch en Gear Fit-armband uit.

De Galaxy S5 gaat officieel in de verkoop, maar sommige lezers meldden dat de leveringen van de S5 en de bijbehorende smartwatch Gear 2 en armband Gear Fit in sommige gevallen al afgelopen week zijn begonnen. In thuisland Zuid-Korea is het toestel al twee weken verkrijgbaar. Daarmee komt de S5 eerder uit dan zijn voorgangers; de Galaxy S4 verscheen eind april vorig jaar, terwijl de S3 eind mei 2012 op de markt kwam.

Inmiddels zijn er ook al enkele reviews verschenen van het toestel; Anandtech prijst onder meer de accuduur en de grote stap die Samsung heeft gezet in het ontwerp van de software, maar vindt dat de camera en speakers beter hadden gekund. Cnet noemt de S5 een 'Galaxy S4 Plus' en is dus geen doorbraak in innovatie, maar het is wel een 'snelle premium telefoon'. PCMag concludeert dat Samsung nog altijd niet doorheeft hoe Amerikanen stijl zien en vindt dat concurrenten LG en Nokia een stuk mooiere telefoons uit plastic maken. Desondanks noemt de uitgave de telefoon de 'snelste, meest functionele telefoon van het moment'.

Samsung presenteerde de Galaxy S5 op telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona eind februari. De smartphone heeft een 5,1"-amoled-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels, iets groter dan het 5"-scherm van de Galaxy S4. De behuizing is ook groter geworden.

De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon 801-soc met vier Krait-processorkernen op 2,3GHz en een Adreno 330-gpu; het is dezelfde soc als die in de HTC One (M8) en Sony Xperia Z2. De telefoon heeft een werkgeheugen ter grootte van 2GB, minder dan de 3GB in Samsungs eigen Galaxy Note 3.

Samsung heeft voor de S5 zijn software Touchwiz een nieuwe look gegeven met een 'platter' ontwerp. De S5 heeft bovendien een vingerafdrukscanner in de Home-knop en een hartslagmeter aan de achterkant. Net als de Galaxy S4 Active van vorig jaar is de S5 stof- en waterdicht. Het toestel kost momenteel meer dan 600 euro.

Samsung Galaxy S5

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (222)

Mochten mensen een leuke aanbieding i.c.m. hun abonnement zoeken: http://www.samsung.com/nl/bluecarpet/

Extreem verlaagde prijzen, alleen vandaag geldig en bij geselecteerde winkels.
Klein beetje offtopic, ik zie daar staan 'Thuiskopieheffing max Š 6,05' deze is met het downloadverbod in Nederland toch niet meer geldig?
Daar gaan ze eerst nog een half jaar over vergaderen terwijl nog mogen blijven betalen. In Belgie hebben ze trouwens ook thuiskopie heffing en een downloadverbod.
Op het NOS journaal zei secretaris persoonlijk dat het meteen van kracht was.
Blijkbaar wel, de regering vindt altijd wel een manier om je geld af te troggelen. Ik werk zelf bij de Bart Smit en wij hebben ook nog geen opdracht gekregen om de thuiskopieheffing te verlagen of te laten vervallen.
je mag niet meer downloaden, maar nog wel kopietjes trekken van CD/DVD/Bluray voor eigen gebruik..
Vertel mij eens wanneer je voor het laatst hebt meegemaakt dat een belasting is verlaagd?
Iedereen die de S5 koopt, kan hier een gratis View Cover aanvragen: http://www.europe-samsung.com/tijdvooreengalaxys5/
wat wel jammer is dat je 6 tot 8 weken moet wachten op die cover
Plastic...Uit artikel van anandtech blijkt dat de omhuizing die HTC gebruikt metaal (allumium dacht ik) veel beter effect heeft op de prestaties van die CPU. Door betere warmte geleiding kan de warmte effectiever afgevoerd worden door de HTC(M8). S5 gaat eerder terug clocken om de warmte productie te beperken.

Maarja who cares S5 prachtige telefoon.

[Reactie gewijzigd door Martin56 op 11 april 2014 08:54]

Dankzij plastic heb je misschien wel een iets lagere SAR-waarde (iets minder straling) en iets minder power nodig om dezelfde mast te bereiken ?
Elk voordeel heb zijn nadeel ...
Wat je zegt resoneert niet met de waarheid.
GSM arena meldt deze waarden:

HTC ONE: 0.42 W/kg (head) 0.22 W/kg (body) (EU)
Samsung s5: 0.56 W/kg (head) 0.41 W/kg (body) (EU)
(bron)
Bij de One zit de antenne,in de strip aan de achterkant.
Daardoor heb je misschien de telefoon, als stralingsblokkade tussen jou en de telefoon.
Beiden maken trouwens gebruik van redelijke of matige antenne techniek van de soc-fabrikant, die wel zuinig is.
One: Qualcomm WTR1625L RF transceiver + Avago ACPM-7600 + QFE1100
S5: Qualcomm WTR1625L RF transceiver + Avago PMC-8974 +QFE1100

Bereik is dus zeker voldoende, je hebt wel waarschijnlijk een stuk minder bereik dan met een paratek antenne en versterker.Doordat ze niet hebben gekozen voor een paratek oplossing. ze hebben wel de best interessante QFE1100 technologie om energie-zuinig te zijn.

[Reactie gewijzigd door kastjes op 11 april 2014 12:17]

Maar dat wil niet zeggen dat wat hij zegt niet klopt.

Wat gebeurd er wanneer je de S5 met alu zou uitrusten. Dan heb je een eerlijke vergelijking.

Jou opmerking zegt alleen maar dat je door andere keuzes dit kan beinvloeden.
Zijn reactie gaat over de M8, dat die door haar behuizing meer moet stralen.
Dat is niet waar, de antenne zit aan de buitenkant van de telefoon. Dus
En de gemeten stralingswaarden zijn niet hoger, en de versterker (avago) is een lichtere die erin zit.
InefficiŽntie zit niet alleen in de behuizing.
Ook het os zit vol met services en fabrieks-ware.

Aan de andere kant, met 4x 2.3ghz krait kun je daar ruimschoots voor compenseren!

Als je hem trouwens goedkoop wilt aanschaffen icm abbo, samsung zelf heeft met verkopers Blue-carpet deals afgesloten, waardoor je 24 maanden 50% korting hebt op de je abbonement icm de S5. Meer info staat op hun site.

[Reactie gewijzigd door 3x3 op 11 april 2014 09:12]

2,3GHz, ideaal als het vriest en je je handschoenen vergeten hebt!
Samsung heeft een tijd de beste telefoons van android gehad, de s2 en s3. Aan de s5 is weinig veranderd, nog steeds plastic een halfbakken vingerscan en een trage telefoon door touchwiz.

Ik snap dat iemand liever android, windows of ios heeft maar als je iets verder kijkt dan zie je dat de concurrentie mooiere en betere telefoons maakt, Sony, Htc en al lange tijd apple.

Van de gemiddelde persoon verwacht ik ook dat ze een s5 nemen als je ziet wat voor marketingbudget samsung er tegen aan gooit. Als tweaker snap ik niet dat je een s5 koopt aangezien je weet wat de concurrentie momenteel heeft te bieden.
En wat heeft de concurrentie dan te bieden ????

Koop een note 3 voor 420 euro.
Kan geen ander tegen op.
En nee deze is met TW niet traag !!

Ook de S5 is een goed toestel en zal in prijs dalen.

Sterker nog de S5 word wereldwijd erg goed getest en iedereen meld dat hij lightning fast is. Het is ook gewoon een goed toestel. En ja het is plastic en ja het is sterk een heeft 1 uur onderwater en 1 uur in een wasmachine zonder problemen overleeft.

Dat gezeur altijd op Samsung.

Ken andere telefoons die al sinds de eerste versie niet zijn veranderd.

En de htc one m8 met zijn grote zwarte balk en htc logo en on screen buttons en 4mp camera is wel een super sprong vooruit ???
Of laten we ons dan weer gek maken omdat hij van aluminium is en hem vervolgens binnen 1 minuut in een hoes of cover stoppen.

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 09:51]

Ga je ervan uit dat de prijs van de Samsung S5 snel al enorm gaat dalen? Dat zou dit toestel idd aantrekkelijker maken!

Goede specs tegen lage(re) betaalbare prijzen van concurrenten zijn altijd goed.
Bijna elke Android telefoon daalt snel qua prijs, dus ik zou een maandje (of twee) wachten en er is al snel een 80 euro af.
Dan is het wel de moeite waard om te wachten idd. Helaas blijven sommige goede Chineze smartphones als de Xiaomi Redmi en wellicht de ZTE Redbull duurder voor ons, dan de prijs waarmee ze geintroduceerd worden.
Wordt wel goedkoper.
Maar wanneer zou ik niet weten

Maar de Note 3 had bij de introductie een advies prijs van 749 euro !

Nu te koop voor 420 euro.

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 09:47]

Ik snap dat je gecharmeerd bent van Samsung, maar bent het met je oneens.
Ik heb de afgelopen toestellen van Samsung in een gewone telefoonzaak naast de HTC One m8 gehouden (niet de S5) en dan is dat toestel toch wel een stuk interessanter qua design. Ja, de HTC is wel wat groter, maar het voelt gewoon als een blok aan en ik vind dat persoonlijk prettig. Minder zwaar is in mijn optiek niet altijd beter.

Ik heb het idee dat je je bijna persoonlijk aangevallen voelt worden als iemand iets slecht zegt over Samsung? De punten die hij aankaart vind hij blijkbaar belangrijk en zijn nog steeds actueel. Wijzen naar andere fabrikanten is dan een non-argument en een beetje huilie huilie.
Welnee.

Kijk eens wat een verspilde ruimte je onder kwijt bent op de HTC door het logo en onscreen buttons. Dat vind ik dus geen design.

http://www.wildlife-photos.net/2.png

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 10:00]

Daar heb je in normale applicaties (mits goed geprogrammeerd) geen last van.
Maar toch ben ik het met je eens dat als die zwarte balk er dan toch moet zijn, je er dan ook de knoppen op maakt zoals bij de M7.
Inderdaad mits
Verder ook weer met jouw eens.

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 12:01]

Dat van die onscreen buttons is jammer... Maar onder dat logo gedeelte zit geen lucht maar wel degelijk de techniek, dus verspilde ruimte zou ik het niet willen noemen. Als er geen noodzaak voor was dan had HTC 'm wel korter gemaakt.
Ook de S5 is een goed toestel en zal in prijs dalen.
Inderdaad, Samsung naait je 2 keer. De echte fans kopen de S5 aan de volle prijs, een maandje later gaat er zo 200 euro vanaf. Hoe zou jij je dan voelen als early adopter?
Even serieus.

Bij welk merk is dat niet zo ?? (Uitzondering daar gelaten)

Early adopter kost geld ja.
Wederom niets met Samsung te maken.
Uitzonderingen daargelaten zegt ie toch (en daar bedoelt ie natuurlijk Apple mee), maarja die knalt in 1 dag weer 100 of meer naar beneden als de opvolger uit komt, dus bij de iPhone loont het juist om er als eerste bij te zijn, en daarna loont het eigenlijk steeds minder, bij andere telefoons precies andersom...
Maar als je dat van te voren weet, naai je jezelf toch?

De S4 is in een heel jaar van 600 euro naar 350 euro gegaan, dat is dus 250 euro in 12 maanden (niet 200 euro in 1 maand), waar de hardste daling van de laatste maanden is om ruimte te maken voor de S5 :)

En dat doen ze gewoon slim, daardoor staat samsung met de S4 bijna altijd in de TOP 3 in de PW omdat ze de prijs aanpassen zodat de vraag het hele jaar door min of meer gelijk en hoog blijft, wat bedrijfstechnisch natuurlijk superhandig is omdat je niet de eerste maand 2x zo veel productie capaciteit nodig hebt...

pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Blauw
Samsung heeft een tijd de beste telefoons van android gehad, de s2 en s3. Aan de s5 is weinig veranderd, nog steeds plastic een halfbakken vingerscan en een trage telefoon door touchwiz.
Reviews wijzen duidelijk wat anders uit, het toestel doet gewoon mee aan de top, hoe je het ook went of keert...
Van de gemiddelde persoon verwacht ik ook dat ze een s5 nemen als je ziet wat voor marketingbudget samsung er tegen aan gooit. Als tweaker snap ik niet dat je een s5 koopt aangezien je weet wat de concurrentie momenteel heeft te bieden.
Dat hoef je toch ook niet te snappen, ik heb nooit gesnapt waarom mensen iPhones kopen, maar ik begrijp wel dat andere mensen andere wensen hebben, waardoor ik het eigenlijk toch indirect snap waarom ik er niks van moet hebben maar een ander wel :)

Anyway, het is 1 van de beste toestellen, het scherm is subliem en er bestaat niks beters imho (ik ben dan ook AMOLED fan), daarbij is de rest van het toestel gewoon on-par met de rest van de markt, en geef ik niet om plastic/alu, ik heb na 10 jaar smartphone gebruik nog nooit problemen gehad dat ze van plastic waren...
Mensen kopen een iphone omdat het dodelijk simpel in gebruik is.
Je een toestel 4 jaar kan gebruiken en ook updates krijgt.
Als je het toestel na 2 jaar verkoopt krijg ie er vaak nog de helft voor terug.
Mooi design, laatste technieken die ook echt goed werken in tegenstelling tot de concurrentie.(vingerscan, eye scrolling, finger hoover etc)
Niet teveel poespas, gewoon een simpele interface die altijd werkt.
Je telefoon is na 2 jaar net zo snel als toen je hen uit de doos haalde in tegenstelling tot android.

In snap heel goed dat mensen een iphone kopen.

[Reactie gewijzigd door Tothabone op 11 april 2014 14:03]

Je noemt vrijwel geen dingen die echt iPhone specifiek zijn en/of niet persoonlijk. Daarbij hoef je een iPhone 4S gebruiker niet te vertellen dat zijn toestel na 2 jaar nog zo snel is als die hem kocht, met dank aan het 4 jarige updatebeleid is dat juist niet zo, hoewel het met de laatste update wel beter schijnt te zijn (iOS 7.1 vs 7.0) :)

Ik vind het wel grappig dat je denkt/dacht/doet alsof het me daadwerkelijk interesseert waarom mensen een iPhone kiezen, ik ben die andere niet en kies dus wat ik belangrijk vind, niet wat een ander (jij dus) belangrijk vind :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 april 2014 14:41]

Tja.

Ik snap dat dan weer niet.

Als ik de vrijheid zie van andere OS systemen.

Dat ik zaken kan delen waarmee ik dat wil delen en niet is bepaald door een bedrijf.

Dat ik zo'n beetje alle filmpjes kan afspelen zonder te veel poespas.

Dat ik
Dat ik
Dat ik
Etc..

O ja. Mijn interface werkt ook altijd goed.

Enfin.
Smaken verschillen dat is duidelijk.
Een licht schakelaar is ook simpel en werkt altijd, maar soms is een dimmer net wat leuker.

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 14:28]

mooi hebbeding maar ik heb de high end toestellen al na de iphone 3gs losgelaten, voegen tegenwoordig relatief weinig toe t.o.v. de vorige generaties. Mijn S3 die ik al 2 jaar heb voldoet nog prima en functioneert perfect. De prijs is voor mij veel te hoog om deze telefoon te nemen i.c.m. de geringe toevoeging m.i.
Betere camera, veel beter scherm, sneller, betere scherm bezel verhouding, accu houdt het veel langer uit...mwah, toch wel aardige verbetering...
Scherm bezel verhouding is helaas niet vooruit gegaan tegenover de S4, wel tegenover de S3. 1 van de dingen waar ik mee zit, want ik vind de S4 echt superstrak ogen, en de S5 toch wat minder (van de voorkant). De S5 achterkant vind ik dan weer wat mooier en belangrijker nog praktischer (meer grip, beetje veerkrachtig)...

Waarschijnlijk haal ik hem vandaag met dank aan: andydewit in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S5 uit in Nederland'
Inderdaad de scherm bezel verhouding lijkt me bij de S4 zelfs beter. Je kan ook de S4 Deep Black kopen. Een mooie achterkant, niet van glad kunststof dus.
Kan maar dan betaal ik liever wat meer voor het sublieme en iets grotere scherm (zat ook al naar de Note 3 te kijken)...
klopt helemaal chef, maar in de praktijk merkt een normale gebruiker de snelheidsverbetering niet, moet je arendsogen hebben om de scherpte verschillen van de foto's te zien en gaat een accu van de s3 ook een dag mee.....

de overige argumenten zijn voor mij en ik denk veel anderen geen usp, die men over de streep zullen trekken.
Same here. Keek rijkhalzend uit naar de nieuwe generatie, ook al zat ik met de S3 nog vast aan mijn abbo tot januari 2015. Kreeg toch de kriebels om te upgraden en heb gebruik gemaakt van de cashback actie van Samsung op de S4 Deep Black. Dus nu heb ik een beter scherm, betere camera, 2GB intern geheugen en LTE voor 130 euro inclusief alle kortingen en de 180 euro die ik nog kreeg voor mijn S3.
Volgend jaar kijken of er een cashback actie is voor de S5 als de S6 op het punt staat uit te komen ;)
En de Galaxy S4 was eigenlijk een 'Galaxy S3 plus'. Zucht. Innovatief zijn ze niet echt meer.

Tevens is de bloatware ook erg bij deze Samsung telefoons, hopelijk is deze telefoon redelijk makkelijk te flashen met een custom rom als die uit zijn en hopelijk hebben ze ook de flash counter eruit gehaald - belachelijk.
Dat is inderdaad wel een van de nukken van de Galaxy reeks, kan je nagaan hoe langzaam zo'n apparaat wordt als er een processor in zit die al niet snel is van zichzelf, maar ook de high end toestellen zijn hier door belachelijk traag (in gebruik)

Neem bijvoorbeeld de S3 van mijn vriendin, die was in het begin nog acceptabel qua snelheid maar na een jaar is er bijna niet meer mee te werken, denk aan bijvoorbeeld telefoon uit stand-by halen aan minstens 3 seconden wachten.

Dat zijn geen dingen die je verwacht van een toestel wat als high-end verkocht is, ook niet na een jaar gebruik.
Dan komt het toch niet door de rommel van Samsung maar de rommel die ze/je er zelf op zet? Anders was die out of the box ook wel traag :)

Niet dat dat het veel beter maakt voor je vriendin :)
op te lossen met een factory reset en sdcard format. Eventueel gecombineerd met een custom ROM. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat de hardware zelf langzamer is geworden. Echter het installeren van een gazillion apps, in combinatie met volle storage en 10M widgets maakt elke phone langzaam ;)
Dat zie je ook bij apple en andere fabrikanten. De vernieuwing is een beetje gestopt.
Ik heb het idee dat de rek er een beetje uit is qua 'makkelijk te implenteren, bruikbare features' voor een smartphone.

Eerlijk is eerlijk. Sinds het retina scherm zijn er niet echt interessante dingen bijgekomen. Alleen evolutie. En zelfs het retina scherm kan als evolutie worden gezien, al ben ik het daar niet mee eens, omdat het in een keer van 'geen' aandacht voor resolutie naar 'wroah, nieuwe spec om mee op te scheppen' ging. Een flinke sprong dus.

Al moet ik zeggen dat met name bij Samsung wel erg weinig geprobeerd wordt wat betreft innovatie. Zelfs het uiterlijk blijft hetzelfde saaie (imo) ontwerp.

Ik kijk ook geÔnteresseerd uit naar de Yotaphone 2. Weer iets nieuws op de markt met een nieuwe feature wat kan uitgroeien tot een erg goede. Ik hoop dat andere fabrikanten het tweede scherm gaan overnemen.

[Reactie gewijzigd door aicaramba op 11 april 2014 19:11]

Ik vind het wel vreemd dat een vriendin van mij deze gisteren al binnen had en kon gebruiken. Het kan een fout zijn van de provider die hem te vroeg heeft verstuurd natuurlijk. Maar zit daar geen boete op net als bij games?
Hij was gister al verkrijgbaar in veel winkels en webshops.
Als tip kan ik dit meegeven:
In Amersfoort bij de phonehouse hebben ze een actie voor de s5:
10gb data, onbeperkt bel/SMS, gratis s5 voor 39,50 per maand voor 24 maanden. Dot op het netwerk van Vodafone. Actie is alleen vandaag geldig en als je me niet geloofd, doe me een om dan laat ik de bushokjes poster zien via mail of whatsapp.
Ach, da's maar 1000 euro uitgesmeerd over 2 jaar. Koopje! 8)7
Nog even en ze geven het inderdaad bijna gratis weg ;)
Eerlijk gezegd is dit een koopje als je het vergelijkt met wat de andere providers met toestellen aanbieden. Een vergelijkend toestel met hetzelfde abbonnement? Dan ben je zeker 1,5x zo duur uit. (ik ben zelf echt geen fan van Samsung maar vond het mooi om een actie als deze te delen.)
Dit klopt helemaal. Ik begrijp de off-topic votes ook niet.

Alle aanbiedingen van vandaag zijn te vinden op: http://www.samsung.com/nl/bluecarpet/
Mooie aanbiedingen opzich, ik verbaas me er alleen over dat je voor een bepaalde provider dus ook echt in een bepaalde stad moet zijn. Ik zit bijvoorbeeld bij vodafone en woon in haarlem maar als ik van een dergelijke aanbieding gebruik wil maken en bij vodafone wil blijven moet ik naar een andere stad. Dat vind ik een merkwaardige keuze van Samsung.

Daarnaast denk ik dat mensen die een samsung toestel hebben gehad de gimmicks die samsung er stees op zet wel een beetje zat zijn. Wie gaat nu echt die hartslag meter achterop gebruiken bijvoorbeeld? Het grootste punt zal de stabiliteit van de software zijn en als die net zo is als met de Galaxy S3 dan laat ik persoonlijk de S5 aan me voorbij gaan. Dit voornamelijk door het steeds trager worden van de telefoon (ja ook na een factory reset blijft hij traag).
Volgens wikipedia:
"Naast eigen filialen maakt Phone House sinds 1998 ook gebruik van franchisenemers."

Oftewel niet elke vestiging doet hier aan mee. Dit kan natuurlijk ook bij belcompany en Vodafone vestigingen zijn.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Phone_House
De aanbieding van Vodafone kan je ook vinden op directsales.vodafone.nl.

Het voordeel op die site is dat de korting ook geldig blijft na de 24 maanden contractsperiode. Ik weet niet of dat in de winkel ook zo is. Bij T-Mobile vertellen ze expliciet dat de korting eindigt na 24 maanden. Je gaat dus meer betalen als je niets doet en klant blijft na je contract bij T-Mobile.
Het is al veel vaker gebleken dat het goedkoper is, je smartphone gewoon te kopen.
Dit klopt. Echter is dit wel een uitzonderlijke aanbieding waar dit niet opgaat.
Als ik de telefoon koop op pda-shop (dit zal vast niet de goedkoopste zijn maar ik betaal graag een aantal euros meer voor een goede garantie) dan kom ik op het volgende uit:

Abonnement alleen vandaag geldig:
  • 10gb data
  • onbeperkt bellen & smsen
  • gratis sd kaart
  • 20% korting op accessoires.
39,50 per maand. Totaalbedrag: 948 voor 2 jaar.

Als ik deze los koop:
Toestel: 699,99 euro.
10gb sim only onbeperkt: 45,50 per maand. Totaalbedrag: 1092 euro.
(iets realistischer) 2gb, 200 min. 20,50 per maand. Totaalbedrag: 492 euro

Voor EXACT hetzelfde betaal je dus 699,99 + 1092 = 1791,99 euro. Bijna 800 euro meer.

Voor een iets minder abonnement betaal je 699,99 + 492 = 1191,99

Het is wel degelijk 243,99 euro goedkoper als je hem vergelijkt met een VEEL lager abonnement + een los toestel.

Edit: typos

[Reactie gewijzigd door lagonas op 11 april 2014 10:41]

Laten we zeggen 699 euro voor de smartphone. Met mijn pre-paid bij MobileViking (2gb data, 2000 sms'en, gratis bellen naar mobile vikings) tegen 15§/maand kom je dan op 1056 euro voor 24 maanden. Iets duurder dus dan het abonnement waar je 2 jaar aan vast hangt.

Enkel voor diegen die ECHT de 10gb en het onbeperkte bellen/smsen nodig heeft, zou het beter uitkomen.

[Reactie gewijzigd door THA_ErAsEr op 11 april 2014 14:29]

Tsja 2 landen vergelijken..

Onbeperkt bellen of gratis bellen naar mobile vikings is nogal een verschil. Niemand die ik ken heeft mobile vikings.

en dan nog is het 948 tegen 1056
Dat geloof ik best, maar dat was juist precies mijn vraag. Zit hier geen boete clausule op net als bij games. want Samsung brengt het toestel vandaag uit en deze werd gisteren al verkocht.
Nee ik dacht het niet, Maar Samsung vind het niet zo leuk.
er waren In korea ook providers die de s5 1 maand te vroeg al verkocht.
Offtopic: Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Ontopic: Ik dus blijkbaar. Er zijn dingen die de ene persoon wel interessant vind om te weten en de andere niet. Waarom ik dit interessant vind?

Stel dat er inderdaad een boete clausule is dan kan dit bepaalde providers veel geld gaan kosten. En het klinkt natuurlijk extreem vreemd, maar dit betalen de klanten indirect.
Het is ook altijd wel wat. Als ie 3 weken later binnen kwam, was ook niemand blij geweest.
Dit is helemaal geen discussie over of ik blij ben of niet dat die te vroeg verkocht wordt. de vraag is (puur nieuwsgierig) of de winkels / providers nu geen flinke claim kunnen verwachten nu deze te vroeg verkocht is.
Excuses, iets te snel gelezen. Laten we hopen van niet, want iedereen wil maar al te graag de nieuwste gadgets z.s.m. in handen hebben.
Leuk toestel hoor maar voor de prijs vind ik hem wel erg goedkoop aanvoelen, de achterkant doet een beetje denken aan de 1e Asus Nexus 7.

Verder lijkt de toevoeging van de hartslagmeter mij niet erg zinnig gezien je echt goed stil moet zitten, maar de energiebesparing-stand er op kan erg interessant zijn ( daar mee zou een accuduur van zelfs een paar dagen behaald kunnen worden)
Verder lijkt de toevoeging van de hartslagmeter mij niet erg zinnig gezien je echt goed stil moet zitten.
Dat is alleen vervelend als je meet onder het sporten maar er zijn genoeg mensen die hun hartslag om medische reden meten en die zitten gewoon stil...

Maargoed je hoeft het niet te gebruiken, ik koop dat ding waarschijnlijk toch wel omdat ik het niet kan laten :P Maar niet om de hartslagmeter en ik ga ook uitzoeken hoe ik de vingerscanner hardwarematig uit krijg (stekker los maken ofso), want daar wil ik niks mee te maken hebben...
Als je de vingerafdrukscanner hardwarematig los krijgt zou ik graag van je horen op welke manier je dat hebt gedaan. Aangezien het met de software Instelllingen --> Apps --> Stoppen niet geheel effectief uit te zetten is.

On-topic:
Ik heb de S5 vandaag in de handen gehad en het scherm is echt magnifiek. De camera presteert niet verkeerd (ik ben die van de HTC One M7 gewend :p). Alleen de software is niet mijn ding, dus ik zou al moeten rooten en er een sense variant overheen moeten leggen waardoor veel sensoren niet zouden werken wat jammer is. De achterkant vind ik op een pleister lijken, maar heeft ook wel wat :D
dus ik zou al moeten rooten en er een sense variant overheen moeten leggen waardoor veel sensoren niet zouden werken wat jammer is.
Ik heb er weinig verstand van hoor, maar bij mijn Moto G wordt uitdrukkelijk verteld dat je je garantie kwijt bent zodra je 'm root. Is dat bij Samsung niet ? Anders lijkt het mij voor een normale sterveling geen optie om bij een spiksplinternieuw toestel van 699,- je garantie meteen op te geven. Mede omdat het ook nog eens een nieuw model is waarbij zomaar nog allerlei kinderziektes kunnen opduiken.

[Reactie gewijzigd door edwingr op 11 april 2014 11:40]

17u thuis met S5,
17:15 CF-autoroot & Philz kernel erop

Ik werk gewoon, en moet 3 maaltijden per dag nuttigen, dus gewone sterveling, denk ik
Grappig... Maar heb je ook antwoord op m'n vraag ?
Nee, root geeft geen uitsluiting van garantie.

Is al regelmatig langsgekomen op Tweakers net, en in de fora waar het besproken is in de gangbare active topic's
Ok... Bij Motorola wordt het in elk geval heel expliciet vermeld dat je afstand doet van elke garantie.
Als je om medische redenen moet scannen gebruik je geen prulletje van Samsung maar een professionele meter :P
Je word wel -1 gemod, maar je hebt gelijk. Mijn pa heeft ook een prof ding liggen als hartpatiŽnt. Bij een dokter hoef je echt niet aan te komen met je smartphone meetgeval
Wanneer komt Tweakers met de review van de Samsung Galaxy S5?
Wanneer komt Tweakers met de review van de Samsung Galaxy S5?
Die zal vandaag wel verschijnen denk ik (meestal op dag van release, net als bij de One M8).
Hier alvast een review van een andere site: http://androidworld.nl/nieuws/galaxy-s5-vs-htc-m8-fight/
Review na 1 dag gebruik ??
Gebruik hem een maand en kom dan met een review en probeer niet zoals ieder ander als eerste te zijn met een review over een telefoon die je een uur in je handen hebt gehad.

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 11:14]

Techsites hebben de toestellen vaak al een of enkele weken van tevoren in huis, maar mogen pas publiceren na de officiŽle launch. Embargo's...
Okť.

Want pas door langer gebruik ga je voordelen en nadelen pas goed herkennen.
Nou als je vaak telefoons bekijkt dan vallen je de belangrijkste verschillen ook in 1 dag wel op. Het is immers maar een telefoon en die zijn ook allemaal behoorlijk vergelijkbaar met elkaar.
Nou als je vaak telefoons bekijkt dan vallen je de belangrijkste verschillen ook in 1 dag wel op. Het is immers maar een telefoon en die zijn ook allemaal behoorlijk vergelijkbaar met elkaar.
Vaak moet je wennen aan nieuwe software en hardware features

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 11:40]

Tja.

Laat me raden.

Minpunten:

Prijs
Plastic
Touchwizz

Neem aan dat ze de review pas doen na een maand ervaring en gebruik en niet na 1 dag spelen ermee

[Reactie gewijzigd door 569499 op 11 april 2014 11:06]

Touchwiz blijft inderdaad een enorm min punt. Ik heb zelf een iphone, mijn broer Nokia met windows en mijn moeder een s4. De iphone en windows phone zijn zoveel vloeiender, windows is misschien nog wel sneller dan ios. Als ik dan de s4 gebruikt dan voelt alles traag aan. Dit heeft ook met het beeldscherm te maken, Microsoft ligt op het gebied van touch snelheid ver voor op de concurrentie. Laatst nog een test geweest waaruit bleek dat android toestellen vele malen trager zijn op dit gebied vandaar dat het als stroperig aanvoelt.

Volgens mij is dit nog steeds bij het grootst gedeelte van de android telefoons. Buiten deze vertraging komt touchwiz wat het naar mijn mening onwerkbaar maakt, te veel lag en vastlopers.

http://venturebeat.com/20...ter-than-android-devices/

Windows is niet meegenomen in de test maar heb het gevoel dat die nog sneller reageren maar
Misschien is dit ook softwarematig.

[Reactie gewijzigd door Tothabone op 11 april 2014 18:39]

Tja.

Heb mijn note 3 nu 6 maanden.

Ervaring:

Geen vast lopers.
En super snel.
Ik heb altijd het idee dat de reviews wat later komen ivm de video review. Die mogen ze wat mij betreft wel schrappen.
Hoop dat iedereen weigert de S5 te kopen. Samsung denkt de laatste jaren dat ze gewoonweg alles kunnen verkopen en dat alle producten, ongeacht de hoeveelheid innovatie, een hit zal zijn in verkopen. Misschien dat ze dan meer tijd nemen om de telefoon goed uit te werken, want ik vind de veranderingen van S4 na S5 echt BAGGER. En dan nog eens de prijs... :'(

Na de prijsvermelding van de S5 mogen we Apple niet meer te duur noemen.

p.s. ikzelf ben Samsung/android- liefhebber en zal nooit voor een Apple gaan.

[Reactie gewijzigd door Cpimp op 11 april 2014 09:50]

want ik vind de veranderingen van S4 na S5 echt BAGGER
Koop je dan veranderingen? Nee, je koopt een compleet toestel. De veranderingen zijn misschien minimaal, maar als het gewoon een goed toestel is, wat is er dan mis mee verder? Uiteindelijk zijn de 'veranderingen' niet boeiend, het gaat gewoon om het eindresultaat.
Je koopt een totaal toestel.
De nieuwe hardware maakt het sneller.
Overmaat aan nieuwe fabrieks-ware, en google-ware, maken het toestel trager.
Het netto resultaat, van betere hardware valt dus tegen.

Ik denk dat mede hierdoor veel s4/note2/note3 gebruikers niet zoveel de noodzaak voelen om over te stappen op dit 'eindresultaat'.
Waarom breng je een nieuw toestel uit als deze dan toch niks toevoegd? Waarom zou ik voor een S5 gaan ipv een S4, gezien het feit dat de S5 grofweg het dubbele kost? Om met de trend mee te gaan?
Omdat deze weer wat beter is. En daarnaast verplicht niemand je voor de S5 te gaan.
Ze brengen gewoon erg vaak een nieuw toestel uit.

Ik denk dat het een overweging is geweest om ůf regelmatig een nieuwe telefoon uit te brengen met minimale innovatie, ůf minder vaak een nieuw toestel uitbrengen en dan het innovatie-niveau hoger leggen.

Dat is mijn idee erbij tenminste. Kennelijk hebben ze gekozen voor optie 1 wat hun geen windeieren heeft opgeleverd.
Ik denk dat de meeste vernieuwingen in de initiele S series toestellen gewoon gekopieerd was anderen van met name Apple en dat ze nu een toestal hebben dat al erg featurerijk is zodat innovatie steeds moeilijker is en ze van apple (en anderen) geen features meer durven kopieren omdat ze bang zijn voor een verkoopverbod.
Kun je wat specifieker omschrijven wat je nu precies zo "bagger" vindt aan dit toestel.
Ik vind het geen verandering tov de S4. De verschillen zijn zo minimaal, dat ik het niet waard vind om mijn S4 of Note 3 te verkopen en de S5 aan te schaffen. Het zal dan alleen zijn om met de trend "ieder jaar een nieuw toestel kopen" mee te gaan. En dat weiger ik, gezien het feit dat het een minimale vooruitgang is. Ik had dus beter kunnen zeggen: de veranderingen van S4 naar S5 vind ik bagger, want houdt er rekening mee dat ik de laatste 6 jaar alleen maar Samsung telefoons heb gebruikt.
Ik weet niet of andere mensen zich hierin kunnen vinden, maar dit is mijn mening.
Ik zou het dan samen willen vatten als: je vindt de veranderingen aan het S5 model niet groot genoeg om tot aanschaf over te gaan.
Ik doe over het algemeen ook 2 tot 3 jaar met een telefoon. Van S2 naar Note3 was in dat geval de moeite waard.
Wat het dan met 'bagger' te maken heeft, vind ik onnavolgbaar.
Ik ben wel altijd iemand geweest die in de rijen van winkels stond te wachten op het nieuwste vlaggenschip van Samsung. En sinds de S4 doe ik dit niet meer...dat ik mijn probleem denk ik. Misschien toch maar eens andere fabrikanten de kans geven. O-) Maar mijn mening verandert niet, Samsung heeft de laatste tijd alleen maar baggere prestaties geleverd. (muv de note 3, LOVE IT!)
Het is traditie dat Samsung wat curieuze (volstrekt nutteloze) features toevoegt. Toch zitten er tussen de modellen toch altijd nog wel wat verbeteringen. Denk aan beeldscherm, waterdicht, camera. Desalniettemin lijkt mij de stap van S4 naar S5 lijkt een dure/zinloze hobby. Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de S5. Sla gewoon een paar S'jes over.

Bij alle merken zie je inmiddels een enorme vervlakking van de innovatiecurve. Ik kan ook nagenoeg niets meer verzinnen op buigzaam en iets minder kwetsbaar na. Maar daar wordt aan gewerkt, meen ik.
Ik kan me wel wat bedenken. Die nuttige appjes uitwerken. Air view, Air gesture, slim sluimere,n slim pauzeren en slim schuiven. Want momenteel zijn ze erg nutteloos omdat ze niet werken zoals ze zouden moeten werken.
Niemand verplicht je elke nieuwe telefoon te kopen. Zelf denk ik er ook nog niet over mijn S3 mini te vervangen (en mijn Volvo ook niet, hoewel daar ook elk jaar wel wat cosmetische wijzigingen zijn). Voor iemand die zijn toestel niet vervangt op het moment dat er een nieuw toestel uitkomt, maar gewoon tussendoor (en dat is denk ik een behoorlijk groot deel van de markt), is die meer continue innovatie fijn omdat een pas gekocht toestel niet op slag compleet verouderd is.
niemand verplicht me nee, maar bij mij ligt het principe wat anders. Ik ben voor Samsung en wil dat Samsung het goed doet. De voorsprong die zij enkele jaren geleden hadden op andere fabrikanten zijn ze nu kwijt. Momenteel zijn er genoeg alternatieven voor de Android toestellen van Samsung, en dat wil ik simpelweg niet O-)
Dan sla je de S5 over en wacht je op de Note 4. Ik snap zelf niet dat de Note 3 meer ram geheugen heeft dan hun nieuwste vlaggenschip, maar afgezien daarvan geef ik toch wel veel credits voor het scherm. Zo op het oog is het scherm beter geworden dan dat van de S4 en de Note. Qua schermtechnologie ligt Samsung dankzij Oled nog behoorlijk voor. Geduld hebben :)
jij snapt mn punt :D
Ik vermoed dat de keuze voor 2GB mede is ingegeven door het feit dat KitKat efficiŽnter met het geheugen omgaat (al werkend op 512 MB, in tegenstelling tot de voorlaatste Jelly Bean versies). En ten tijde van de introductie van de Note 3, was KitKat nog niet beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 11 april 2014 12:15]

Edit: verwijderd. Was niet sympathiek.

Maar Cpimp ter verduidelijking, je geeft aan dat je wil dat Samsung succesvol is en gunt dit andere merken niet. Mijn punt is dat dit soort merktrouwheid erg onlogisch is. Jij geeft om Samsung, maar een multinational geeft toch echt niet om jou.

[Reactie gewijzigd door oef! op 11 april 2014 12:08]

Dat zijn gewaagde uitspraken waar niemand van gediend is...En ik snap je redenatie niet
Daar heb je gelijk in, maar in mijn ogen WAS Samsung superieur...en dat is het niet meer. Multinationals gunnen henzelf meer dan ons natuurlijk :9
"Ik ben voor samsung" want? Wat is zo speciaal aan dit commercieel merk dat andere niet hebben?

Ik koop gewoon wat ik mooi, fijn en redelijk geprijst vind of dat nu Nokia, Sony, HTC of apple is zal me een zorg wezen.

Waarom zou je geen alternatieven voor android willen? Concurentie bevordert juist innovatie. Keuze is fijn.
Because change comes together with resistance. Is het enige argument. Toen de Galaxy S uit kwam had ik een crappy Xperia X10i.En toen ik de overstap na Samsung maakte was deze (in mijn ogen) de beste android phone. Sinds dien niet meer overgestapt van Samsung.
Ik heb precies hetzelfde gehad.
De afgelopen 6 alleen maar android gehad, van 1.6 tm 4.4 alle versies gehad (behalve 2.0) over verschillende merken, dat wel. Laatst wilde ik mijn htc one vervangen.

Op android zit heel veel vooruitgang, je hebt steeds meer geavanceerde functies. op een steeds uitgebreider os. Vanaf 4.0 is android best volwassen, en voegen de extra functies niet significant veel meer toe.
En of je nu een snapdragon, 400, 600 of 800 hebt. de meeste apps en de user interface draaien net zo snel, alleen voor zware games zal het iets uitmaken.

Dus toen heb ik besloten vreemd te gaan, (niet te erg natuurlijk) en ben ik uitgekomen bij de Blackberry Z30, en het bevalt best goed. Android apps draaien nog steeds, en het os voelt wat lichter, stabieler en onnodige apps zijn verwijderbaar.
De S5 is vooral gericht op mensen die nu de S3 hebben. De abbo's lopen nl voor 2 jaar. En de stap s3 -> S5 is best groot. dAt wij telefoongeeks nu 3 toestellen per jaar verslijten :)
Elke dag worden er wereldwijd letterlijk miljoenen nieuwe mobiele telefoons verkocht. Wat moet Samsung dan? Gewoon de S4 2 jaar aanhouden? Terwijl de concurrentie er vandoor gaat met meer specs en meer alles? Zo werkt het spelletje niet.

En wat betreft die "bagger veranderingen", mobiele telefoons zijn grofweg allang uitontwikkeld in de huidige formfactor, alles is evolutie, van revolutie is er allang geen sprake meer. En qua prijs: de s4 had ook een adviesprijs van §699 bij de lancering.
oke, dat klopt. Maar het argument dat Apple dan te duur is geldt dan ook niet meer..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True