Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Dark Souls 2 komt op 25 april uit voor Windows. Pre-orders van de game worden beloond met de 'Black Armour Edition' van de game, die bestaat uit een metalen hoes, de soundtrack van de game, en in-game bonussen.

Mathieu Piau, hoofd marketing voor Namco Bandai Europe, stelt dat de game geoptimaliseerd zal zijn voor pc's. "Gamers die de Windows-versie van de game spelen, staan hogere resolutie textures, goede ondersteuning voor muis & keyboard en uitgebreide framerate-opties te wachten." Dat zijn aspecten waar in het verleden door spelers van de eerste Dark Souls voor Windows nog over geklaagd werd.

De Steam pre-order van de game bevat de soundtrack en in-game bonussen die de retail-versie ook heeft, en bovendien een digitaal artbook en comicbook. De Xbox 360- en PlayStation 3-versie van de game komen op 14 maart uit. De retail-versie van Dark Souls 2 activeert op Steam en de game is per direct te pre-orderen in de digitale winkel van Valve.

Dark Souls 2 screenshot

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Is dit dat spel dat enorm lastig is? In dat geval kijk ik er naar uit :)
dat is inderdaad zo. Sommige bosses doe je toch eventjes over zodoende je de tactics beheerst en vooral hoe je ze moet dodgen...
Lastig is natuurlijk een relatief woord... Maar een 'steep learning curve' heeft het zeker.. Aanrader om deel 1 nog even te gaan spelen!
Het is niet zozeer lastig, maar fouten worden genadeloos afgestraft. Als je in Demon's Souls of Dark Souls dood gaat, is het 99/100 keer je eigen fout. Hier leer je van.

Ik heb zo'n 200-250 uur in Demon's Souls gestoken, zo'n 100 uur in Dark Souls. Allebei zeer sterke games, mijn voorkeur gaat uit naar Demon's Souls.
De PC poort van DS was vrij brak, onder andere door GfWL, nu ze geen GfWL kunnen gebruiken ben ik zeer benieuwd wat voor kwaliteit ze leveren met de poort voor de PC.
Gfwl heeft niet zoveel invloed op de game dat hij er brak van wordt. Gfwl is een brak systeem, maar de schuld van de brakke port ligt bij de ontwikkelaar. Dat hebben ze zelf ook onderkent.
Prepare to die.

Echt... Hier zit ik al zo lang op te wachten.. minimaal 100 uur in het eerste deel. Blijft geweldig, de uitdaging, en de voldoening.. ;)

[Reactie gewijzigd door Rann op 6 maart 2014 18:26]

Hmmm Dark souls 2 ligt thuis op te te wachten. Voor de Xbox dat dan weer wel. Maar weet wel dat deze jongen weinig zon zal zien komend weekend.
Helaas hebben ze Dark Souls voor de PC nooit fatsoenlijk gepatched, wat een slechte port is dat. Hopelijk is Dark Souls 2 wel speelbaar zonder gamepad.
Ik zie veel lof over deze game en zijn voorganger, maar ik kon deel 1 op de pc niet langer dan 10 minute doen, met als top punt dat toen ik dacht hey, pijl en boog! En toen ik het vuurde leek het wel een quick time event zo langzaam ging de pijl... klinkt pietluttig maar daar kon ik echt niet omheen en stopte per direct... Mss dat deel twee daar in beter is.
Dan is het wat mij betreft overduidelijk dat je niet gemaakt bent voor de game. Gameplay > realisme. Het is toch totaal niet relevant of een pijl snel of langzaam vliegt. Ik denk niet dat Dark Souls 2 daar voor jou verandering in gaat brengen, wanneer je het eerste deel nog niet hebt uitgespeeld.

[Reactie gewijzigd door ruudvgeleuken op 6 maart 2014 22:48]

Gameplay > realisme is een beetje een vreemde vergelijking.. Realisme is deel van de gameplay, niet iets aparts naar mijn mening, ik vond het gewoon heel vaag, zeker als je denkt, schiet me nu te binnen, prepare to die, dus is het moeilijk en toch realistich om gelijk het loodje te leggen als je wordt geraakt, dan een 1 cm per seconde arrow is exact het tegenovergestelde hehe.
Ik heb Dark Souls (1) helemaal grijs gespeeld, en dat met een enkele playthrough. Was erg blij met een buddie die het spel al wat langer heeft gespeeld!

Kan niet wachten op deel 2. Met name omdat donkere plekken.. nu donker zijn en dat je een fakkel bij je moet dragen voor wat licht.
Interview op PC Gamer

PC Gamer: What are you doing to improve the online side of Dark Souls 2? Will it be easier for friends to find each other, for example?

Tanimura: We want to maintain the “loose” connections with other players in the online space, and will not have any ways of directly playing with friends, but we do understand the requests for a closer connection amongst friends, and so we will add elements such as items to narrow in your co-op partners, and also add voice chat in specific situations.


Het is misschien onredelijk, maar dat is voor mij de reden om er niet voor te betalen.
Er is geen enkel spel op de markt dat deze vorm van gameplay aanbied met een goede co-op functie. Een leuk spel, maar alleen vind ik het niet lang genoeg interessant.

Misschien is het hun "huis-stijl," maar zo erg standvastelijk zijn ze niet. Hun DLC policy hebben ze nl. ondertussen wel aangepast voor Dark Souls 2.

[Reactie gewijzigd door Arcticwolfx op 6 maart 2014 20:52]

Wel eens van design-filosofie gehoord? Verder denk ik niet dat From Software, Namco of de multiplayerbase er wakker van zal liggen dat jij hem niet koopt.
Gelukkig want dat zou ik niet willen. :-)

Ik vind alleen als ze Toch al toegeven aan het feit dat er veel spelers zijn die het graag samen spelen èn er nota bene al iets aan gaan doen, kunnen ze toch net zo goed de stap nemen om het helemaal te implementeren toch? Misschien is het te veel werk.

Los van het feit dat het hun design-filosofie is, vind ik toch dat ik een eigen mening en wens mag hebben. Nogmaals, geen DLC was ook een design-filosofie, maar dat hebben ze wel aangepast.

[Reactie gewijzigd door Arcticwolfx op 7 maart 2014 21:50]

Technisch is het denk ik makkelijker te implementeren als hoe het huidige systeem werkt. Ik vind het persoonlijk heel mooi bedacht, en hoop dat ze zo weinig mogelijk eraan veranderen. :) Zou het gewoon niet vinden passen. Net als voice-chat, vind ik ook een vreemde beslissing.

Dat DLC gebeuren klopt en ik had zelf een sterk gevoel, net als dat er gesproken wordt over DS naar de mobiel brengen, meer vanuit Namco komt als vanuit From. Kan me natuurlijk vergissen.

Ik las wel dat coop enigzins verbeterd worden met dat vrienden prioriteit hebben, maar hoe ze dat gaan realiseren weet ik niet.
Dark Souls is ontworpen om alleen te spelen. Je timing van zowel de aanvallen als de verdediging moeten perfect zijn, en zoiets had nooit gekund in co-op mode omdat je partner dan tegenstanders zou kunnen "afleiden". Als je per sé een co-op game wil spelen dan zijn er alternatieven genoeg, maar dat rechtvaardigt niet om Dark Souls II illegaal te downloaden.
Gezien ik geen eigen mening schijn te mogen hebben zal ik het twee feiten benoemen;
Er zijn niet echt veel alternatieven zijn in dit genre. Binnenkort komt er wel een PS4 exclusive uit, te heten "Deep Down" die wellicht wel meer tot mijn smaak behoort.

Niemand heeft het over illegaal downloaden, wat jij doet moet je zelf weten. Nogmaals ik vind het spel niet interessant genoeg in huidige staat.
let the rage begin!
Nu nog voor Mac OS X

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True