Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties
Submitter: osseh

Uitgever Bandai Namco heeft middels een trailer uitbreiding Lost Crown aangekondigd voor rpg Dark Souls II. De uitbreiding wordt als drie losstaande hoofdstukken op de markt gebracht. Het eerste deel verschijnt op 22 juli.

Het eerste hoofdstuk van de Lost Crown-trilogie, dat Crown of the Sunken King gedoopt is, verschijnt op 22 juli. In het eerste hoofdstuk zal de speler afreizen naar een compleet nieuwe omgeving binnen de Dark Souls II-wereld. Doel van het hoofdstuk is om de kroon die ooit in het bezit was van koning Vendrick, terug te vinden. De spelwereld zal piramides, grotten en nieuwe vijanden bevatten.

Het tweede hoofdstuk, genaamd Crown of the Old Iron King, verschijnt op 26 augustus en het laatste hoofdstuk Crown of the Ivory King zal vanaf 24 september te downloaden zijn. Los gaan de hoofdstukken 10 euro kosten, maar spelers kunnen er ook voor kiezen om voor 25 euro een season pass te kopen die toegang geeft tot alle drie de hoofdstukken.

Dark Souls II verscheen op 14 maart 2013 voor Xbox 360 en PlayStation 3 en kreeg een maand daarna ook een Windows-release. Eind april dit jaar nam de Japanse uitgever Kadokawa Shoten een meerderheidsbelang in ontwikkelingsstudio From Software. Daarmee kwamen ook de rechten van onder andere de Dark Souls-serie in de handen te liggen van het Japanse bedrijf.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Bijzonder hoe ontwikkelaars toch vaak weer terugkomen op hun eigen woorden. Ben wel benieuwd wat de DLC inhoudt. Wel jammer dat ze toch DLC aankondigen.. ;)

http://www.ign.com/articl...t-really-being-considered
Misschien heeft het met die overname te maken? Nieuw leiderschap kan natuurlijk terugkomen op zulke beslissingen/idealen.
Vraag me af of dat idd zo is. Je moet niet vergeten dat ze DLC al veel langer ontwikkelen.
Kijk maar eens naar dit artikel:
http://www.gamekings.tv/n...omen-door-kadokawa-games/

Ik kan me niet voorstellen dat ze pas na april met de DLC begonnen zijn en deze dan al in de aankomende maanden allemaal af kunnen leveren. Dat moet al langer in conceptfase etc. hebben gezeten.
Denk dat ze de DLC al veel langer in ontwikkeling hebben :P

Feit is dat het spel het erg goed heeft gedaan, dus waarom dan niet wat extra content maken om spelers geïnteresseerd te houden.
Tsja, ik moest ook gelijk denken aan Edge-artikel waarin gezegd wordt dat ze de koper een "full game experience" vanaf dag 1 willen aanbieden en in principe niet kiezen voor toekomstige DLC's. Maar DLC zoals deze maak je niet zo eventjes binnen 3/4 maanden sinds de release; daar zijn ze gewoon al mee bezig sinds de ontwikkeling van het spel en niet pas naderhand. Dus de woorden die destijds gezegd waren mogen ook wel met een korreltje zout nemen.

Hoe dan ook (ik las alweer her en der "geldklopperij" in de verschillende fora): ik kijk er erg naar uit! Wat extra uurtjes in de lore van de DS wereld kan nooit verkeerd zijn.
zoals de game er nu uit ziet lijkt dit voornamelijk te komen doordat er veel onderdelen gewoon niet af zijn. Het hele torch systeem is op het laatste moment geschrapt, veel gebieden zien er uiteindelijk maar matig uit en sommige bazen zijn echt veels te klein/kort

Ik vermoed dat ze nog veel meer ideeën hadden maar dat de release deadline uiteindelijk veels te dichtbij kan waardoor ze veel eruit hebben gehaald en uiteindelijk maar besloten het in dlc's te doen (dubbel cashen natuurlijk voor ze)

Had liever 1 volledige game gezien, maar het is al beter dan niks =)!
Als ze alle drie de hoofdstukken nu zouden uitbrengen als één 'expansion' voor 15-20 euro zou ik het veel acceptabeler vinden. Nu lijkt het weer geldklopperij.
Season pass op steam voor de 3 DLC is 20 euro...

/correctie Gisteren stond de season pass te koop voor 19,99 euro, nu ineens naar 25 euro gestegen in 1 dag tijd

[Reactie gewijzigd door Dostar op 5 juni 2014 11:19]

Aan DLC is tegenwoordig blijkbaar niet meer te ontkomen. Zeer spijtig als je het mij vraagt. Nu vind ik het echter kwalijker dat deze DLC voor Dark Souls II weer opgesplitst moet worden in drie verschillende hoofdstukken.

Volgend jaar splitsen we de hoofdstukken op in chapters. Maar je kunt natuurlijk niet aan de tweede chapter beginnen zonder dat je de eerste chapter hebt aangeschaft. En aan hoofdstuk twee beginnen zonder dat je het eerste hoofdstuk volledig aangekocht heb? Zit er helaas niet in.
Ik vind het super dat er DLC komt voor dit spel. Het spel zelf voelde ondanks de vele uren wat kort aan, dit vooral omdat je veel beter hulp kon inschakelen op de pc (Steamworks connect beter dan GFWL).
Bosses waren hier door appeltje eitje.

PVP is wat Dark Souls 2 erg interessant maakte. Iedere keer als ik 1 tegen 2 vijanden moet vechten en win komt er een goddelijk gevoel over mij heen :P

Wel hoop ik dus dat naast nieuwe epische boss battles er ook meer PVP mogelijkheden komen in de DLC. Verder is 20 euro wel een schappelijke prijs op steam voor 3 DLC (waar je bij Call of Duty games die prijs betaald voor een paar extra maps (soms copy paste werk uit vorige delen).
Ik snap niet dat zo'n spel met ondermaatse graphics en slechte controls zo geprezen word. Ik heb het op pc maar na een uurtje kon ik er niet meer tegen vanwege graphics en controls.
De graphics zijn inderdaad niet geweldig, alhoewel ik me daar niet aan stoor. De controls vind ik juist heerlijk- je hebt juist het gevoel dat je écht 1 op 1 tegen een vijand aan het vechten bent (door bijv. de lock-on te gebruiken) ipv wat random om je heen te hack'n'slashen zoals 90% van de rpg's. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Tsja, niet iedereen vind graphics belangrijk he.
wat controls betreft, voor mij is dit en blijft dit een console serie en ik vind dat daar weinig op aan te merken valt. wbt je playthrough .. een uur in dit spel zegt compleet niets.
Met een controller speelt het spel veel beter :)
Terugkomen op eerdere beloftes.
Zijn game ontwikkelaars mislukte politici of zo ? :)

Wel goed om te horen dat we weer meer tijd in DS2 kunnen steken.
"Dark Souls II verscheen op 14 maart 2013 voor Xbox 360 en PlayStation 3 en kreeg een maand daarna ook een Windows-release."
Ik durf te wedden dat ik hem day-one had, in 2014 :/ ..

Ik ben blij met dit nieuws :) Ben momenteel nog heel actief in het spel, een uitbreiding zorgt er alleen maar voor dat ik geïnteresseerd blijf. Praise the sun _/-\o_
ik heb ook geen probleem met DLC's als het ook echt een uitbreiding is
maar wat ik geen DLC's vind zijn bv bij COD een paar maps
dat zou gewoon gratis moeten zijn
Epic Epic Epic! had het niet verwacht maar dit is voor mij het beste Gamenieuws van het jaar 2014!!! :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True