Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 48 reacties

Het volgende deel in de Assassin's Creed-reeks speelt zich wellicht af in Rusland. Dit zou zijn af te leiden uit co÷rdinaten die door een officieel Assassin's Creed-twitteraccount zijn gedeeld. Een andere co÷rdinaat zou wijzen op een plaats in Canada.

De coördinaten werden gedeeld door het Twitter-account @acinitiates, dat hoort bij het gelijknamige sociale netwerk dat volledig om Assassin's Creed draait. Enkele gebruikers op NeoGaf ontcijferden de tweets en vonden uit dat er op twee locaties gewezen wordt. De ene locatie ligt in de Canadese provincie Alberta en het andere punt ligt net ten zuiden van de Russische hoofdstad Moskou.

Hoewel Ubisoft nog niet bevestigd heeft dat het inderdaad om locaties voor een nieuwe Assassin's Creed-game gaat, is de combinatie van twee locaties een logische voor de spelserie. Assassin's Creed IV: Black Flag speelde zich voor een groot deel in het verleden in het Caribisch gebied af. Het spel speelde zich echter ook voor een deel af in het heden en dat deel had de Canadese stad Montreal als setting. Een dergelijke verdeling, met Rusland als locatie voor het deel dat zich in het verleden afspeelt, is niet ondenkbaar.

De timing van de tweets, waarschijnlijk bedoeld om een geruchtenstroom op gang te brengen, valt samen met de aanloop naar de aankondiging van Assassin's Creed IV: Black Flag. Toen kwamen er op 26 februari geruchten naar buiten via Kotaku en kondigde Ubisoft het spel twee dagen later officieel aan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (48)

Zou het zo kunnen zijn dat ze bij Ubisoft ideeŰn putten uit de comic-reeks? Want bij de aanschaf van Black Flag als game kreeg ik bij MM AC: The Fall als comic mee. En dat gaat in op de Tsaar tijd in Rusland. Dan krijg je als vanzelf natuurlijk te maken met de oktober-revolutie e.d. Enfin, ze zullen er vast genoeg materiaal aan hebben van Rusland in die tijd om er een AC-game van te maken.
Dit lijkt me wel waarschijnlijk :) Voor diegenen die niet zo diep in de AC lore zitten: Daniel Cross, de Assassin-turned-Templar die in deel III op Desmond jaagt, had de Russische assassin Nikolai Orelov als voorvader. Aangezien bij deel IV al de wending is gemaakt dat de Animus ook de herinneringen van iemand anders dan jezelf kan tonen, zou het niet raar zijn om personages uit het 'extended universe' alsnog naar de games te halen.
Waarschijnlijk worden die comics gemaakt in overleg met ubisoft, of een of andere franchise director oid...

Lijkt me wel grappig om te zien... als het echt in rusland zou zijn zal het weer meer op drie gaan lijken. Met jagen etc. Rusland heeft pas heel laat een (goede) vloot gebouwd dus als het zich voor de tijd van Peter de Grote afspeelt zal varen waarschijnlijk minder groot zijn in de game...
Hier dacht ik ook meteen aan! Dat wordt wel gaaf, en het zou dan impliceren dat historische figuren als Tesla erin verwerkt worden :>
Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen. Rusland wordt in games graag afgeschilderd als een of ander vijandig land dat bol staat van criminaliteit en corruptie. Dat zie je wel terug in die 1000-en-1 FPS titels die we voorbij hebben zien komen de afgelopen jaren.

Nadat eerst iedere game een zombie-mod heeft gekregen lijkt het er op dat Rusland het volgende item wordt wat tot in den treuren zal worden gebruikt in diverse spelscenario's.

Het hoeft natuurlijk niet negatief te zijn. Wel vraag ik me af hoe Assassins Creed er dan uit gaat zien. Van het oorspronkelijke spelconcept zijn we eigenlijk wel af sinds Black Flag, dus misschien een soort AC in "Hitman" stijl ?
Nou nee, niet Russen als bad guy. Er waren al Assassins Creed graphic novels die spelen in Rusland, AC: The Fall en AC: The Chain. Het verhaal speelt tijdens de laatste jaren van Tsaristisch Rusland. En nee, het zijn niet zo Russen die de bad guy zijn maar de Templars weer.
Als het inderdaad afspeelt in Rusland hoop ik dat het ten tijde van de tsaren en invasie van Napoleon speelt. B.v. eerst als ge´nfiltreerde Franse soldaat de opmars saboteren van het Franse leger en later in het spel aan het Russische hof de Rasputin uithangen
Waarschijnlijk gaat het over de periode 1880-1917, de tijd van de laatste Tsaar, Nicolaas II.
It follows the journey of the Russian Assassin Nikolai Orelov during the late 1880s and later early-20th Century Russia and near the time of the Tunguska event.
Het deel over rasputin is realistischer dan je zelf beseft : uiteindelijk zijn we onsterfelijk ( synchronizatie is niet echt doodgaan, vind ik) en van ras-putin dacht men ook dat hij onsterfelijk was hehe
Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen. Rusland wordt in games graag afgeschilderd als een of ander vijandig land dat bol staat van criminaliteit en corruptie. Dat zie je wel terug in die 1000-en-1 FPS titels die we voorbij hebben zien komen de afgelopen jaren.
Meeste, zo niet al, die games zijn in de VS gemaakt. En er leeft nou eenmaal een wrijving tussen de VS en Rusland. Een Russische shooter zou het tegenovergestelde laten zien
wiki zegt: Ubisoft Entertainment (vroeger Ubi Soft) is een >>Franse<< ontwikkelaar en uitgever van computerspellen.
in AC is het land waarin het afspeelt ook niet de bad guy, maar de Templars (die zich over de hele wereld bevinden). Sanderev66 had het over de FPS zoals CoD waar de Russen al een aantal keer de sjaak waren, gemaakt door InfinityWard en uitgegeven door Activision (beide Amerikaanse bedrijven).
Ja, en? Ik heb het niet over Ubisoft.
Toch lijkt mij dat helemaal niet de reden dat we steeds meer settings in Rusland of 'Voormalig Oostblok' zien langskomen. De reden daarvoor is een hele andere: een steeds groter percentage gamers komt uit deze landen. En lang niet alle games met een link naar deze landen hebben een pro-VS tintje hoor. Kijk eens naar Stalker en Metro, bijvoorbeeld.

Russen worden steeds meer gewoon neergezet als precies dezelfde burgers met hun eigen typische culturele trekjes, net zoals men dat doet met de dikke Amerikaan en de wietrokende Rastafari (of Nederlander :))

Volgens mij heeft Ubi trouwens deze franchise nu officieel uitgeroepen tot melkkoe van een Call of Duty kaliber? Jaarlijkse releases, doodgooien met DLC, maximaal cashen op exact dezelfde formule? Het trucje begint toch wel wat oud te worden vind ik...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 februari 2014 13:16]

Metro is ook gemaakt in Rusland, naar een boek van een Russische schrijver volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 25 februari 2014 13:57]

Klopt, maar het wordt net als Stalker gewoon op alle markten uitgebracht. Mijn punt : het Koude Oorlog-sentiment leeft niet meer. Al helemaal niet voor de 'jongeren' van tegenwoordig, voor hen is dat net zo ver weg als de Tweede Wereldoorlog voor een dertiger van nu. Het is ook niet zonder reden dat WO2 niet meer gemolken wordt zoals tien jaar geleden met de MoH reeks e.d.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 februari 2014 14:03]

Dat Rusland 11,5% van de landmassa op de planeet beslaat, vrijwel alle soorten type land beslaat en daarmee 9 tijdzones bereikt,. Het 9e meest bevolkte land met de meest uit eenlopende religieuze culturen en daarmee procentueel een ronduit belachelijk rijke geschiedenis kan verzamelen is zo snel vergeten.

Koude oorlog en 2e wereld oorlog, vijandig en corrupt. Dat is wat men aan de kant van de planeet het hardste mee krijgt gestampt. (met soms vrij valide redenen daar niet van)

Maar denk dat je van Ubisoft meer kan verwachten dan een simplified versie van een oorlog in perspectief van de realiteit. (Een oorlog is maar beperkt interessant voor een franchise als deze.)
Zoals genoemd zal het gaan draaien om een tsaristisch verleden, oftwel hun versie van een ceasar waarin wederom de templars achter een voorwerp aan gaan.

Klinkt opeens een stuk bekender en dichter bij Assassins Creed, vind je niet? ;)

[Edit]
...Een stuk minder interessant ook als je het mij vraagt. Ik heb elke AC met plezier gespeeld en zit met de release van Black Flag in het kamp waarin word gevonden dat de franchise een welkome (tangible) verandering heeft door gebracht.

Ik hoop dat AC met een rijkelijk stuk planeet (zoals boven lichtjes opgesomd) wederom veranderingeren in gameplay elementen weet door te brengen zoals deze dat deed bij het invoeren van een Oceaan als speelveld. "Dit stuk aarde heeft meer te brengen dan een vaticaan of een berg." Maar ik de vrees dat we beperkt blijven tot kremlin en toendra. (wat we eigenlijk al kennen met de pixels in wat andere volgordes)

[Reactie gewijzigd door CozNL op 25 februari 2014 14:36]

Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen. Rusland wordt in games graag afgeschilderd als een of ander vijandig land dat bol staat van criminaliteit en corruptie.
Alleen in games? En is het niet direct ook een zeer nauwkeurige afspiegeling van de werkelijke situatie?
Wat dacht je van de termen 'perspectief' en 'gekleurde bril'?

Het enige verschil met het Westen is dat men in Rusland de corruptie nog wat minder goed kan verbergen en daar ook minder om geeft. Ik durf te stellen dat er niet per definitie minder corruptie plaatsvindt als in bijvoorbeeld de VS. Het ziet er gewoon wat anders uit.
Onzin. Corruptie uit zich op verschillende manieren, dat is waar. Maar de manier waarop het zich in 'het westen' uit, is in landen als Rusland ook gewoon aanwezig. Echter, in Rusland uit het zich ook op alle andere niveau's. Dat er in de politiek en de top van het bedrijfsleven corruptie is, dat is geen hogere wiskunde en dat is over de hele wereld hetzelfde. Nou ja, ook dat is niet waar, maar even voor de beeldvorming.

Maar in Rusland uit het zich ook op straat als je aangehouden wordt door de politie, of wanneer je een bouwvergunning wilt van de gemeente. Op die niveau's zul je in Nederland maar heel, heel zelden corruptie tegenkomen. Het gebeurt, maar niet structureel. Dus nee, ik ben het niet met je eens. In het Westen heb je corruptie op bepaalde niveaus, in Rusland op alle niveau's. Net als in de Oekra´nie, Zuid-Amerika en grote delen van Afrika.
Ga je mij nu vertellen dat er binnen het politiekorps in de VS geen corrupte agenten zijn? Dat daar niet met twee maten gemeten wordt mbt blanke en donkere bevolkingsgroepen? Dat er geen handjeklap plaatsvindt binnen overheidsinstanties waarbij rustig bezwarende feiten onder de tafel worden geschoven? Dat er geen doofpot affaires zijn?

Nee, sorry, je ziet dit echt verkeerd. Ik ben ook in oostbloklanden geweest en het is daar inderdaad zo dat je bij elke post waar een vent met een wapen staat, het risico loopt weer wat geld kwijt te raken. Maar ook in Rusland is een verandering gaande en wordt dit steeds minder salonfahig. Dat is precies wat ik bedoelde te zeggen: ons beeld van de werkelijkheid is gekleurd en zwaar beinvloed. Nederland, Duitsland e.d. zijn daar dan misschien nog wel uitzonderingen op, maar de VS is wel degelijk vergelijkbaar met Rusland.
Zelfs Ubisoft Belgie linkt hier al naar:
https://twitter.com/ubisoftbe/status/438254561451851776
Rumour mill: Assassin's Creed in Russia? What do you think would be the pros/cons of this setting? >> http://bit.ly/1bIdJo5 #RumorHasIt

Ik weet niet of dit het gerucht nou juist meer, of minder waarheidsgehalte geeft. Maar, Rusland heeft prima mogelijkheden. Moskou, st Petersburg hebben meer dan genoeg iconische gebouwen die te beklimmen zijn.
Daarnaast is het niet een setting die je vaak tegenkomt in games.
Rusland !!
Nice, laten we het hopen want de laatste twee games waren niet dat ik nou meteen zeg WOW!! :'(

Ik hoop daarnaast dat ze het spel aanzienlijk moeilijker maken. De vorige games waren makkelijk uit te spelen. Ook ontbrak helaas een difficulty niveau
Bij het Russisch thema blijvend denk ik dan bijvoorbeeld aan:
- het onderkoeld raken? (voorkomen door kleding roven en of maken.)
En algemeen:
- Meer stealth, nu kan je rambo-mambo alles afmaken. Dit moet sterk ingeperkt worden.
Onderkoeld raken is een beetje lastig te implementeren zonder het onrealistisch te laten lijken. In het echt gaat iemand ook niet steeds nieuwe kleren aan trekken om warm te blijven :P

Ben het wel eens dat de combat wat mag veranderen, hopelijk implementeren ze een combo systeem waarbij je sommige vijanden alleen met bepaalde combo's kunt vermoorden.
Dat combo systeem klinkt leuk. Maar dan wel dat je zelf moet uitzoeken hoe en wat. Geen tutorials erbij zou het ook al gezelliger maken, of een optie om zoiets uit te zetten. maar uiteindelijk zou zelfs het combo systeem makkelijk worden als je maar vaak/lang genoeg speelt

Ik zou het helemaal niet erg vinden om bijvoorbeeld wat vaker dood te gaan als ik ontdenkt wordt en omdat er op me geschoten wordt.
Dat zou kunnen betekenen dat de setting uit de comic van Assassins Creed The Fall gebruikt gaat worden. Daarin heet de hoofdpersoon Nikolai Orelov. Hoewel ik meer hoopte op een Aziatische setting heb ik dit ook hoog op mijn verlanglijstje staan. Moskou lijkt me een hele fijne plek om over daken te kunnen klimmen ;)
Egypte wordt ook al genoemd als setting voor de nieuwe AC.
Bron: http://www.gamer.nl/nieuw...iken-voor-assassins-creed
Het zou natuurlijk iets gelijk deze comic kunnen zijn http://en.wikipedia.org/wiki/Assassin's_Creed:_The_Fall.
Ik zou het bootje varen wel missen dan..
Zou wel mooi zijn als ze Moskou van een paar eeuwen terug in de game opnemen, en het verhaal daar omheen concentreren. Een grote stad, waar een assasin goed tot zijn recht komt, een beetje het Florence gevoel, maar met een eigen karakter. Ik hoop niet dat ze met de Russische toendra aan komen zetten.
Rusland is denk ik een hele toffe setting. Is qua verhaal en met de Tsaren heel veel mee te doen. En inderdaad de combinatie met The Fall. Maar mijn voorkeur heeft nog steeds de Franse Revolutie. Qua tijd loopt het wel een beetje spaak met Desmonds voorouders maar ze kunnen ook iemand anders uit de familielijn gebruiken. Of zoals AC3: Liberation en AC4 gewoon iemand anders die de DNA van Desmond of een ander gebruikt.

De Franse revolutie heeft ook ontzettend veel potentie qua setting. Parijs als grote stad (of ÚÚn van de) met de Notre Dame en daarbuiten het paleis Versailles. Met hoogtepunten zoals de bestorming van de Bastille en Lodwijk XVI als ultieme Tempelier (of toch Assassin?) Ik hoop ook dat het varen met schepen er in blijft. Zoals AC4 hoeft uiteraard niet omdat de setting er misschien niet naar is maar ik vond het toch heel tof hoe het uitgewerkt was.

[Reactie gewijzigd door Frankaro op 25 februari 2014 13:25]

Dat zou wel een leuke locatie zijn. Maar ik hoop dat ze deze keer wat meer creativiteit en variatie steken in de missies. Ik vond AC4 enorm knap gemaakt en de zeegevechten waren episch, maar de missies op het land waren echt enorm saai en eentonig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True