Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties

Bronnen bij game-uitgever Ubisoft zouden gezegd hebben dat de volgende Assassin's Creed-game niet in de herfst van 2016 uitkomt, maar in 2017. De toekomstige game, die codenaam 'Empire' draagt, zou in het oude Egypte gesitueerd zijn.

Een bron bij Ubisoft zou verder tegen gamesite Kotaku gezegd hebben dat de plannen om de game niet in 2016 uit te brengen, maar later in 2017, voortkomen uit de minder geslaagde uitgave van Unity in 2014. Zo is er meer tijd om de game zo veel mogelijk te ontdoen van bugs en andere problemen. De bron zou ook gemeld hebben dat de overstap naar een tweejaarlijkse uitgavecyclus best eens de nieuwe trend kan worden bij de Assassin's Creed-franchise.

De geruchten rond de komende game begonnen maandagochtend op 4chan-fora. Op het forum beweerde een anonieme poster dat Assassin's Creed een jaar zou overslaan. Dit zou de eerste keer sinds 2009 zijn dat er geen jaarlijkse uitgave komt van de game. Kotaku kon niet verifiëren of de anonieme 4chan-poster inderdaad een Ubisoft-medewerker was. Wel zegt de site vergelijkbare geruchten al enige tijd te horen.

Twee bronnen zouden de codenaam 'Empire' en het feit dat de avonturen in het oude Egypte plaatsvinden aan Kotaku hebben bevestigd. Een andere bron had eerder gezegd dat de game in het antieke Rome zou plaatsvinden, iets wat veranderd kan zijn. De 4chan-poster liet onder andere weten dat er plannen zouden zijn om een trilogie met deze protagonist te maken, waardoor eventueel het oude Griekenland en het Romeinse Rijk of Rome weer in het vizier kunnen komen.

De jongste AC-game, Assassin's Creed: Syndicate, dat in het Londen van de negentiende eeuw speelt, werd in tegenstelling tot Assassin's Creed: Unity goed ontvangen, al bevatte de game bij de release nog wat grafische foutjes en een praktisch ongewijzigde gameplay.

Ubisoft heeft nog niet op de geruchten gereageerd. Kotaku brengt vaker geruchten naar buiten over aanstaande Assassin's Creed-games. De site heeft het, als het gaat om Assassin's Creed-games, over het algemeen bij het rechte eind.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (71)

De eerste delen van AC waren sterk omdat er een goed verhaal achter zat. Daarom wilde je doorspelen. Het verhaal had voldoende diepgang, was slim opgezet en had voldoende spanning. Dat verhaal is in de laatste delen zo jammerlijk naar achteren geschoven dat ik de laatste delen niet meer heb uitgespeeld.

Dus laten ze eerst maar een paar goede scriptschrijvers een goed verhaal schrijven, zodat ze daarna aan de slag kunnen met een mooie trilogie. Een trilogie Egypte - Griekenland - Romeinse Rijk is daar wel een mooi tijdperk voor.
Twee bronnen zouden de codenaam 'Empire' en het feit dat de avonturen in het oude Egypte plaatsvinden aan Kotaku hebben bevestigd. Een andere bron had eerder gezegd dat de game in het antieke Rome zou plaatsvinden, iets wat veranderd kan zijn.
Het kan alle twee. Ik moet denken aan de liefdesrelatie tussen Julius Ceasar en Cleopatra.
Hetgeen wat ik zo jammer vind in de laatste delen is dat er elementen in worden gestopt die je eigenlijk nooit hoeft te gebruiken. Leuk dat ze natuurlijk nieuwe elementen/features verzinnen, maar zorg dan ook dat ik ze enigzins moet gebruiken. Bijvoorbeeld:

[spoiler]
In Syndicate heb je de "Rooks" die je kan recruiten om mee te helpen. Ik heb ze nog nooit hoeven gebruiken, ook niet in missie verband. Je kan daarbij ook Gang upgrades kopen, maar die zijn doordat ik die gang helemaal niet gebruik (nodig heb) ook compleet overbodig. Je kan skills kopen met je XP, maar als je jezelf een beetje op de side missions focust heb je die op 40% spel progressie al allemaal vrij gespeeld. Wat valt er dan nog verder aan character development te doen, behalve je wapens? Niks.
[/spoiler]

Het concept van ACI was heel tof, maar als je er goed naar ging kijken was het naast het verhaal allemaal vrij simpel. Het leek bijna een soort proef van "zal het in de smaak vallen". Vervolgens kwamen de delen erna tot Black Flag waarin je opeens gigantische werelden (steden) kon ontdekken. Wat is er nou leuker om na een grote stad te hebben vrij gespeeld erachter te komen dat er NOG een grote(re) stad is waar je vanaf missie X naartoe gaat. Zoiets voelt tijdens het spelen als een aangename verassing. Het verhaal was gaaf, met de kleine uitstappen naar het heden en de karakters waren ook interessant.
Top, hopelijk dringt het bij gamers ondertussen door dat de Assasins Creed series zijn beste tijd heeft gehad. Tijd voor een nieuwe game Ubisoft!
Helemaal niet, AC black flag werd door de fans blijkbaar terug gefloten, terwijl dat een compleet nieuwe aanpak had. (die ik, wel kon smaken!)
die vond ik inderdaad ook erg leuk voor de afwisseling. Heb Rogue ook nog met veel plezier gespeeld.
verder vond ik Unity op het laatste moment erg eentonig worden. het was niet zo erg als bij de eerste AC, maar ik heb hem hierdoor niet uitgespeeld.
3 was poep, het verhaal was poep, en het automatisch springen bij freerun was poep :+

Ik kijk liever de cutscenes op youtube dan dat ik het nog speel :p

EDIT: Je kan het er mee eens zijn, maar het is toch echt ontopic. Thnx for the downvotes!

[Reactie gewijzigd door Styreta op 5 januari 2016 12:57]

Precies dat heb ik, hoe zielig dat ook is. 1 en 2.1 t/m 2.3 waren gewoon vet, 3 nooit uitgespeeld. De rest nooit gekocht. Af en toe stukkie kijken van het verhaal, voor de rest is het mijn intresse compleet kwijt.
Ik vond 3 erg vermakelijk. Er zat erg veel afwisseling in de game en het dwalen door Frontier vond ik erg leuk. Die setting beviel mij erg. De steden waren niet echt fantastisch uitgewerkt, maar na de eerste delen vond ik een groter buitengebied wel eens leuk voor de afwisseling.

Ontopic: Het oude Egypte lijkt me vet! Ik vond met de nieuwste game dat ze teveel naar de moderne tijd gingen, en dat vind ik qua wapens ed minder leuk om te spelen, zeker in een AC game. Goed dat ze er ook wat meer tijd voor uittrekken.
Inderdaad in 3 vond ik de frontline erg sterk de steden waren in daar tegen erg zwak maar moet ook zeggen dat dit deels kwam door de brede straten en dat daken bijna verboden terrein waren. Verhaal was OK maar viel tegen. Je kon wel goed gebruik maken van elementen op straat om vanuit te besluipen. Al waren grote battles eenvoudig te winnen omdat tegenstanders netjes op de beurt wachten.
Ik vond deel 3 juist erg smakeloos, de eerste 7 chapters waren allemaal tutorials, alles wat maar een beetje moeite kosten in eerdere delen (zelfs het langsgaan van verschillende winkels...) werd nog verder versimpeld (nadat dat al was gebeurd in de episodes van deel 2)
De map was kaal (vooral bos, terwijl een van de pijlers van AC juist was om in een prachtige stad van dak naar dak te gaan) en de meeste eilanden kon je niet eens op, al met al voelde het als een (halfbakken) reboot van de serie, wat het feitelijk ook was.
Op basis van die compleet nieuwe aanpak hebben ze vervolgens twee franchises uitgebracht. Die twee die daarop volgde waren geen daverend succes. Kortom, Ubisoft moet erg zijn best gaan doen om de game interessant genoeg te krijgen, wil het verkoopcijfers krijgen dat ze met AC Black Flag gekend hebben. Daarom zeg ik, knoop er een einde aan en begin met iets nieuws leuks.
Black Flag is super vet!
Maar toch is vind ik persoonlijk de ambiance van ac in het italie van toen en etzio de toppers van de serie.
Dat vond ik echt de meest erge van allen. Was eerder een piraat simulator.
Jah, iets nieuws dus. Ik weet niet hoe jij het ervaarde maar het piraat stuk was voornamelijk op zee, en dat was een leuke versnapering, maar zo makkelijk als iets (maar wel fun).

Als je enkel de story wou spelen dan was het piraat stuk behoorlijk beperkt.
Probleem was juist dat het een piraten game was met wat Assassins Creed erbij. De laatste 3-4 sequences kreeg je pas te maken met de Assassins, daarvoor is het vooral het piraten leven.
Des ondanks vond ik het ook gewoon een leuke game :)
Ik vond het varen niks aan. Je zat veel te veel op zee. Werd gewoon verplicht je schip te upgraden enzo. Heeft niks met AC te maken

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 5 januari 2016 22:25]

Etzio moest toch ook de stad/kasteel upgraden ? Again ik zie liever een game die de bal mis slaat (voor jouw) dan dezelfde voorgekauwde pap met een beetje grafische meuk.
Maar daar werdt je niet tot verplicht. En het was leuk om meer geld te verdienen. Dat upgraden was 2 sec werk waarbij het varen uren duurt.
Uren ? Ik heb de game volledig uit in 45 uur. Je kunt "snel reizen" naar overal in de map ?
voordat je bij een nieuwe bestemming aankomt duurt echt lang.
Ik vond (vind!) Black Flag één van de leukste/mooiste/vetste games die ik ooit heb gespeeld, terwijl ik verder niks met AC heb. Smaken verschillen, zeg maar :9
Zegt For Honor je niets? een nieuwe IP van Ubisoft :). Gespeeld op Gamescom en ik was er direct fan van.
ziet er wel geinig uit, maar speel (denk ik) liever 'sword of the berserk'
je kan nog veel toffe periodes van vroeger nabootsen ;)
Het is niet we hebben een bepaalde tijd gehad in de game en nu moet je stoppen.

Juist de tijdperken van toen met daarbij als een Asssin werken is in mijn ogen een toffe ervaring.
Alleen de uitwerking laatste tijd is gewoon belabberd en wil je het niet meer spelen :)

Maar als ze het gewoon goed aanpakken en de sfeer creëren zoals AC1 dan vindt ik het prima om nog een AC te spelen.

Hopelijk nu de Japanse/ Chinese tijdperk... met ook echt Chinese stemmen maar daarbij Engelse ondertiteling :) Zoals vroeger TENCHUZ
Dat vond ik trouwens echt slecht aan Unity, al die Engelse accenten. Meteen weg de immersion :P
*In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst*

M.a.w. AC is een concept dat toepasbaar is op de afgelopen 100.000 jaar van de menselijke evolutie.. De potentie is enorm. Alleen zoeken zij alleen naar 'wat scoort' en ja, egytpe ligt voor de hand, beetje piramides oprennen en zo.. tja. ik weet niet of daar de potentie ligt.

in ieder geval ligt het lot van AC volledig in handen van ubisoft, en die bakken er met de laatste edities vrij weinig van. De screenhots zien er mooi uit, dus mensen willen het kopen en daarna houdt het op. Dat wil in mijn ogen niet zeggen dat ze de beste tijd hebben gehad. Het is niet tijd voor een nieuwe game van Ubisoft. Het is tijd voor een nieuw Ubisoft.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 5 januari 2016 16:03]

Spreek voor jezelf.
Ik kijk jaarlijks uit naar deze franchise.
Enkel Unity heb ik met tegenzin uitgespeeld, maar de rest van de series heb ik met veel plezier gespeeld.

AC2 blijft mijn favoriet, Ezio blijft een legende wat dat betreft.
Ik hoop dat ze dan weer beetje het niveau terugvinden. Heb Unity en Syndicate beide gespeeld maar kunnen niet tippen aan het niveau van Black Flag en de Ezio Trilogie.
Ezio was voor mij een rede om van Black Flag naar AC2 te gaan. Hoorde zulke goede verhalen. En geen woord gelogen. Ik vind AC3 wat minder, hoewel de natuur mij wel aanstond.
Het verhaal en vooral de hoofdpersoon had ik in AC3 niet veel mee heb deze ook pas gekocht net voordat black flag uitkwam scheelde me weer de helft van de basisprijs.
Ik lijk echt een van de weinigen die AC3 een van de betere AC games vind. Black Flag was zeker tof, maar dat schaar ik veel meer onder een pirate game dan een daadwerkelijk AC spel.

De eerste 3 hebben namelijk een doorlopend verhaal in de vorm van Desmond, daarna gaat het concept opeens naar de Templar gamestudio en dat staat mij dan weer net iets teveel tegen.

Unity gekocht na alle gekke bugs eruit waren, en heb mezelf daar best mee vermaakt. Syndicate vond ik toch weer erg tegenvallen, maar ik blijf ze toch wel kopen, gezien ik het een best leuk genre vind.
Ik heb Syndicate (nog) niet. Wat vind je er aan tegenvallen?
Weinig nieuws onder de zon. Het vechtsysteem is wat veranderd gezien er geen zwaarden in dit tijdperk gebruikt worden en het voornaamste wat afdoet aan de 'core' gameplay is de ropelauncher. Je kunt in een paar seconden de Big Ben beklimmen en het ontsnappen aan vijanden is hierdoor ook wel erg makkelijk. De launcher is wel nodig omdat er vrij brede straten nodig zijn voor alle wagens die er rijden.

Verder is het qua verhaal ook niet erg interessant, al het spelen met 2 characters wel zorgt voor wat variatie in stijlen die je kan kiezen.

Ik heb 'm uitgespeeld en platinum gehaald, wel mee vermaakt maar niet echt denderend om het zo maar samen te vatten. :)
Dat is hele,aal geen verkeerde trend. Unity heeft aangetoond dat er ook flink wat mis kan gaan, waar de game nooit uitgebracht had mogen worden maar eerder een periode opgeschoven had kunnen worden. Onder de tijdsdruk van het jaarlijks uitbrengen van een AC is dat echter niet gebeurd.
Om de game niet continu hetzelfde te laten worden maar in een andere sfeer kunnen ze dan overstappen op een release per 2 jaar, om zo ook de vernieuwing binnen de reeks goed te doen en een incident als Unity te voorkomen.
Persoonlijk heb ik nooit de commotie begrepen om unity, ik heb niet echt bijzonder veel bugs ervaren. Crashs waren op 1 hand te tellen en een paar glitches maar niet echt storend. Vind de destijds nieuwe parkour besturing prima werken. Moet eerlijk zeggen dat ik eerdere games meer geërgerd heb aan onnodige doodgaan dan in bugs in Unity. Ik vind persoonlijk dat syndicate een stuk minder. Er heerst weinig sfeer op de straten in London vergeleken met Unity. Persoonlijk voel ik me geslachtofferd voor mensen die probeerde met een gtx 670 unity te runnen en dan kwamen klagen over framerates.
De opzet van de missie vond ik in beide games wel te eentonig.
Als dat doen moeten ze wel met een hoop nieuwe gameplay elementen komen. Hoge gebouwen, pistolen, koetsen en zipline zit er dan niet meer in.
Toch sta ik er wel voor open. Kom maar op !
Als ik iets altijd jammer vind aan de Creed serie is dat het spel vrij gemakkelijk is. De AI is soms echt niet goed of vaker te makkelijk dan uitdagend. Vervolgens hebben ze geprobeerd om uitdagingen aan missies te koppelen zodat je trophy's kan behalen.

Ik heb persoonlijk helemaal niks met trophy's en laat die uitdagingen voor wat het is.
Ubisoft zou een moeilijkheidsgraad moeten inbouwen in de serie. Iets wat toch niet zo lastig zou moeten zijn.

Wat je zelf al aangeeft, met pistolen, ziplines het werd er alleen maar makkelijker door. De gebouwen werden steeds hoger waardoor ontsnappen of ongezien blijven kinderspel bleek te zijn.

In Black Flag waren amper hoge gebouwen, er viel enorm veel te ontdekken en de wereld zag er echt goed uit. Daar zouden de makers op verder moeten borduren. En wellicht het doorbreken van de chronologische volgorde waarom zou een spel niet terug kunnen keren naar de tijd van AC 2?

Een extra jaar om wellicht vernieuwen door te voeren kan geen kwaad. Al ben ik bang dat Ubisoft de komende 5 jaar nog steeds games blijft uitgeven met hun sausje die iedereen nu wel kent.
Een variant zoals The Witcher 3 zou toch mogelijk moeten zijn? In het begin zie je overal vraagtekens staan op de map en succes met ontdekken. Ik ben tijdens deze game toch een aantal keer goed geschrokken van de tegenstand die ik kreeg.

[Reactie gewijzigd door Aramiss op 5 januari 2016 12:59]

Er bestaat een kans dat Ubisoft met al zijn games verder terug de "tijd" in gaat. Eerst al met Far Cry Primal en nu dus ook met AC. Met als basis meer mêlee gevechten, zoals dit nu ook bij AC Syndicate het geval is.
De eerste 4 delen (Met Altaïr en Ezio) waren het vetst. Geen pistolen (op de armgun na) maar gewoon lekker zwaardvechten en sluipen. Hopen dat ze dat nu weer gaan doen. Alles wat na die series kwam vond ik niet leuk. De verhaallijn vond ik ook zo ontzettend goed in de eerste vier delen. Toen ik deze had uitgespeeld had ik echt zo'n moment bij mijzelf waarvan ik dacht "Wow, dit was toch wel echt de tofste serie die ik ooit heb gespeeld". Ik heb liever dat ze er een jaartje langer over doen en een ontzettend goed verloop/verhaal neerzetten dan een paar herhalende missies waar je geen gevoel bij hebt.
Bijna helemaal mee eens, AC 3 vind ik ook heel goed. Je kon inderdaad schieten, maar het moest niet(heb het ook niet veel gedaan). De gameplay van AC 3 vind ik veel smoother dan de eerste vier delen.
Maar het is natuurlijk allemaal een mening.
Ik gok dat Ubisoft misschien de releases probeert te verhuizen naar het begin van het jaar, met Far Cry Primal als proefkonijn. Einde van het jaar heb je vaak grote releases (GTA V, Battlefield, CoD, Destiny) en als je dan een game uitbrengt die het jaar ervoor slecht ontvangen werd, is het misschien lastig om met een nieuw deel een plekje te veroveren tussen die grootmachten (want wees eerlijk, Unity had AC als serie flink geschaad in het begin).

Begin van het jaar is daarnaast vaak redelijk leeg, dus als je daar een grote game uitgeeft, kan je bijna zeker zijn van goede verkoopcijfers.
Denk dat de release periode heel goed is. Zo kan je de kerst nog mooi mee pikken. Een star wars battlefront verkoopt ook gewoon 12 miljoen keer tussen cod en fallout door. Plus mensen kunnen de game altijd nog later kopen.
Star wars battlefront valt hierbij uit de picture want de verkoop is volgens mij vooral gebaseerd op film die toen bijna uitkwam.
Maar het laat wel zien dat er plek is voor andere games. AC is nog altijd 1 van de best verkopende series. Volgende ac gaat gewoon komen voor de feestdagen.

Waarschijnlijk gaat watch dogs 2 oom het gat opvullen voor volgendjaar.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 5 januari 2016 13:57]

Beetje copy-paste van een vorige AC met een andere skin er over. Met het huidige tempo is het wel lopende band werk bij Ubisoft.
Zoals bijna elk ander bedrijf. ( EA/Activision etc )

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True