Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 103 reacties

Wolfenstein: The New Order is vanaf 23 mei verkrijgbaar. Bovendien zal iedere pre-order van de nieuwe Wolfenstein-titel toegang bieden tot de bŔta van de komende Doom-game. Uitgever Bethesda gebruikt de actie om meer interesse te wekken voor de games.

Wolfenstein: The New Order boxartHet nieuws wordt onder andere gebracht door VG24/7. De game wordt niet ontwikkeld door id Software, dat verantwoordelijk was voor het klassieke Wolfenstein 3D uit 1992. Ditmaal ligt de franchise in handen van MachineGames. Dat is een Zweedse ontwikkelaar die grotendeels bestaat uit mensen die afkomstig zijn van het vroegere Starbreeze studios, bekend van de Riddick-games en The Darkness.

Wie de nieuwe Wolfenstein-game vooraf bestelt, krijgt toegang tot de bètatest van de nieuwe Doom-game. Dat een nieuwe Doom-titel in ontwikkeling is, was al bekend, maar verder is het stil gebleven rond de shooter van id Software. Wanneer de bèta van Doom van start gaat, is niet bekend. In de faq op de Wolfenstein-website wordt verteld dat bij ieder fysiek pre-order-exemplaar een code zit waarmee toegang tot de bèta verkregen kan worden zodra die begint.

Wolfenstein: The New Order komt uit voor de Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4 en voor Windows. Naast het nieuws heeft Bethesda ook een nieuwe trailer vrijgegeven.

Bethesda toont het verhaal uit Wolfenstein: The New Order

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (103)

Briljant vrolijk melodietje waar dat filmpje mee eindigt ... boom boom boom boom ...
Devs hebben idd iets teveel naar Inglourious Basterds gekeken :)
Het overmatige geweld in de trailer doet me ook wel extra hard aan die film denken, op zich geen erg want die film is ook erg leuk!

Ik hoop dat dit nog eens een no nonsense shooter wordt met een vette knipoog naar andere games en de nodige humor. Ik ben al vast fan en kan niet wachten op de eerste reviews (preorders doe ik effe niet meer aan mee)
Volgensmij is dit ook een cover van een amerikaans nummer en moet de grap zijn dat de Duitsers niet verloren hebben en het nu ineens een Duits nummer is.

Het nummer in kwestie:
Boom! Boom! - John Lee Hooker
http://www.youtube.com/watch?v=wSnQ0bdHW0s
"Toevallig" gemaakt in 1961 (zelfde jaar waar het spel zich bevind en donkere muziek nog muziek was http://www.makemymood.com...ds/2009/07/8976-500sq.jpg).

Ah haw haw haw haw...
Toffe trailer lijkt wel een Tarentino film
Daar deed het mij ook direct aan denken :)
Me too ;-) Toch wel een beetje ge´nspireerd door Inglorious Basterds denk ik :)
Voor een game serie met geweldige multiplayer gameplay ( Return to castle wolfenstein, Enemy territory) vind ik het vreemd dat ze gekozen hebben voor een singleplayer only game.

Jammer : (

[Reactie gewijzigd door db112nl op 19 februari 2014 17:20]

Enemy territory was ook een mod op de gewone mutli player en later dan standalone zeker (weet het niet meer)
Enemy Territory maakte oorspronkelijk deel uit van een uitbreidingspakket voor RTCW, er waren 2 studios mee bezig, een voor het SP gedeelte, en 1 voor het MP gedeelte.
Het SP gedeelte zijn ze op begeven moment mee gestopt, en toen hebben ze het MP gedeelte gratis uitgebracht als de standalone game Enemy Territory.
Helemaal plat gespeeld..
Als ze hier ooit een HD remake van maken ga ik die zeker weer spelen.
Er zaten bugs in de Single player (Return to Castle Wolfenstein), en daarom is er toen besloten de Multiplayer (Enemy Territory) vrij te geven.

Ik speel overigens nog steeds af en toe een potje ET. Er zijn nog zat leuke servers te vinden, sommige druk meet pro spelers, andere rustig met supersimpele bots. Zit altijd wel een server naar je gading bij. Er zijn ook veel nieuwe mappen door de community ontwikkeld. Gameplay is ook gewoon leuk en verveelt niet gauw.

Groot voordeel is dat het spel wat ouder is en dus op vrijwel alle hardware draait.

Fanatiekelingen spelen op lage resoluties met aangepaste cfg's, maar ik speel gewoon op de allerhoogste customized settings (1920x1200) en alle effecten aan. Ik ben dan ook geen fragger (zijn meestal medic of field op), maar vind nog steeds de rol van engineer het leukst. Af en toe lekker prikken als covert op kan ook heel leuk zijn. Winnen is leuk, maar ook verliezen kan lachen zijn.
ik vond de oude ook erg leuk. Deze nieuwe varianten met single player vind ik niet leuk meer. Geef mij die oude maar weer
Niet bijster subtiel ge´nspireerd op het personage Hugo Stiglitz van Inglorious Bastards - hij lijkt er zelf fysiek op. Ook de laatste scene in de video doet een belletje rinkelen. Niets mis mee natuurlijk. Lijkt mij een amusante sfeer voor een game.
Helaas niet dude, hij is gewoon ge´nspireerd op het origineel.

Maar de trailer is een stuk beter dan ik had hopen durven denken! :D
Een pre-order word het niet voor mij, maar zeker een titel om in de gaten te houden!
Kan aan mij liggen, maar ik zie toch duidelijk meer gelijkenis met Stiglitz dan met een prentje van 7 pixels - dat bovendien totaal onbekend is voor het merendeel van de doelgroep. Integendeel tot Tarantino's personage.
Onbekend??

Dit is een teken dat ik oud aan het worden ben... die "pixel avatar" van BJ zal ik nooit meer vergeten. Steeds dat trekkende bekkie van hem als ik geraakt werd..

Wtf is Stiglitz? ;-)
Zo herkenbaar... jochie hier in de straat (jaar of 10) snapte ook niet dat er vroeger geen internet was. Dat was volgens hem net zo oud als mobiele telefoon en die waren er ook al vanaf 1900 ofzo :o

Je hoeft iemand jonger dan 20 ook echt niet meer te vragen naar Commander Keen, dat soort klassiekers kennen ze simpelweg niet.
http://wolfenstein.wikia.com/wiki/B.J._Blazkowicz

Voor mij is Stiglitz niemand bekends, BJ heeft gewoon altijd de basic "Amerikaanse held" look gehad. Dat die Stiglitz dat ook heeft is mooi voor hem! :)
Wolf blijft altijd goed. De naam is immortal.
RTCW is een herinnering voor altijd. Ik ga daar niets over zeggen behalve: Muziek en speelervaring.

Zelfs Wolfenstein (2009) vond ik nog wel goed. Ik heb die iig nog een keer doorlopen en ervan genoten, Ondanks dat idd de graphics van vooral de bomen en zo een beetje primitief aandeden.
Gewoon weer leuk verhaaltje. (probleem voor mij is dat verhaaltjes een beetje magertjes zijn in hedendaagse games, en in Wolfenstein nog wel aardig)

Dit ziet er mooi uit, ondanks de vele vage verhalen, ingame. Maar ik ben het aan mijn stand verplicht om deze te testen.

Edit: ik wil nu meteen weer RTCW spelen.
Ahh...Yes...yes yes...

[Reactie gewijzigd door HMC op 19 februari 2014 17:32]

Hmm ... yesss ... yesss ... _/-\o_

O, joy! :)

Ik moet zeggen dat Wolfenstein 2009 mij niet zo heel veel deed vergeleken met RTCW.

Waar ik bijna bang werd van een (prototype) ▄ber-Soldat in RTCW barste ik in lachen uit bij de aanblik van de cartooneske ▄ber-gasten in Wolfenstein 2009.
Een beetje uit de kluiten gewassen Twiki's ... meer niet. Biedie-biedie-biedie-biedie! :+

Wolfenstein 2009 was ook veel makkelijker dan RTCW. Het was duidelijk onderhevig aan de "dumbing-down-trend" in de gamewereld. Helaas.

Maar wat me het meeste stoorde aan Wolfenstein 2009 was dat ik gewoon misselijk werd van dat irritante gewiebel bij het rennen.

Verder zeker wel vermakelijk maar het haalt, mijns inziens, echt bij lange na niet de sfeer en gameplay van RTCW.

Ik denk dat ik ik RTCW ook maar weer eens opstart :) RTCW _/-\o_

Ik hoop echt enorm dat ze met deze nieuwe Wolf teruggaan naar de sfeer en gameplay van RTCW. Echter vrees ik het ergste.
Ik zal wel oud zijn, maar RTCW heeft bij mij nooit hetzelfde gevoel over gebracht als Wolfenstein 3D.

Moet zeggen dat deze trailer erg vermakelijk was.
Wolfenstein 3D is natuurlijk nostalgie ten top. De eerste echte 3D shooter die er maar was. Niet zo gek dat dat meer losmaakt.

In die tijd hadden we zelf geen pc (we moesten het nog doen met de VIC-20 en C64) dus moest het hebben van een enkele keer kijken bij een oom thuis. Erg lang mochten we er nooit aanzitten dus we heben er nooit echt helemaal in kunnen duiken.

En bovendien gingen we toen nog weleens naar buiten in onze vrije tijd om te "spelen". ;)
Als dit een game van Bethesda is (ik weet niet wie de vorige heeft gemaakt), wil dat dan zeggen dat het een game wordt zoals Oblivion/Skyrim/Fallout 3/FalloutNV?

Zo ja, waar kan ik betalen? (Om me later dood te ergeren aan freezes etc. :P )
Nee, het wordt uitgegeven door Bethesda. Fallout New Vegas is trouwens ook niet gemaakt door Bethesda, maar uitgegeven. New Vegas werd gemaakt door Obsidian.

[Reactie gewijzigd door SKdragon op 19 februari 2014 17:48]

Oh, toch is NV nagenoeg hetzelfde als die andere spellen. In elk geval dank voor de aanvulling.

Ik heb begrepen dat Wolfenstein New Order de engine van Rage gebruikt. Dan zal het spel ongeveer zo spelen als Rage?
Rage speelde goed.
Dus dan zal de gameplay van Wolfenstein New Order ook wel goed zijn neem ik aan.
ik hou niet van grappige tarantino style WW2 fictie
Jammer voor je, maar nazi's moeten gewoon dood :*)
Hahahaa, was ook mijn gedachte, zeker als je de vorige delen gespeelt hebt :D Kan niet wachten tot ie uit komt :)
Triest genoeg vind ik het noemen van Doom 4 een stuk interessanter dan weer eens een uitgekauwde versie van Wolfenstein; eeuwig zonde dat ze er zo'n Hollywood spel van hebben gemaakt.

Waar zijn de tijden gebleven van de originele Wolfenstein 3D (ja: dat antieke spel waar je eerst nog door de DOS; de groentjes misschien nog bekend onder Command Prompt in Windows heen moest wurmen) waar nog uitdaging in zat...

En waar zijn de swastika's gebleven? We vechten toch tegen de nazi's? Of is dit weer van dat nichterige gedoe van uitgevers die dit niet vinden kunnen? Vroeger hadden game company's nog ballen; tegenwoordig zijn het alleen maar grijze pakken die zoveel mogelijk geld uit een franchise (yech) willen persen.

Maar misschien is dit meer slechts een kwestie van vraag en aanbod: de meeste gamers willen geen uitdaging meer, slechts vermaak. Een soort film kijken waarbij je soms op een knopje moet drukken. Ik ben zelf echt geen hardcore gamer, maar tegenwoordig is het meer Hollywood dan gamen; ongeveer hetzelfde als wat er gebeurd is met MTV en muziek...

[Reactie gewijzigd door TimMer op 19 februari 2014 21:28]

Helemaal mee eens.

Ik speelde de eerste wolfenstein totdat ik misselijk werd!
Alle "moderne" wolfensteins daarna konden mij niet echt bekoren!

Jammer, het was een zeer leuk spel.
Kijk de gameplay filmpjes tegen het eind en je ziet genoeg swastikas http://www.youtube.com/watch?v=yBlRsseA26Q

Maar swastikas maken neit een game goed. gameplay doet dat wel.
Maar swastikas maken neit een game goed. gameplay doet dat wel.
Sorry hoor, maar waar slaat dit op?

Het gaat om de realismefactor, of is die volgens jou ook niet belangrijk voor games?
Realisme en wolfenstein in 1 adem noemen.......zombies met pistolen in hun borst in het origineel. Hitler in een robot pak....

Sorry maar dit is gewoon een zelfde soort insteek maar dan in een modern jasje, het enige verschil is dat er nu actief een verhaal verteld wordt in plaats van tekstvorm.
Kijk, daar keek ik al een tijd naar uit, Heb alle delen grijs gespeeld.

Voor return to castle wolvenstein ooit nog eens een "dikke" 128 Mb videokaart gekocht, omdat ie anders niet liep. Ben benieuwd of de gameplay heel anders wordt met een nieuwe studio..
Voor return to castle wolvenstein ooit nog eens een "dikke" 128 Mb videokaart gekocht, omdat ie anders niet liep.
Volgens mij loopt het helemaal niet zo lekker op een 128 Mb kaart :9 :+

Maar zonder gekheid ... Wat voor kaart had je daarvoor dan? De vereiste was een 16 MB videokaart. Wellicht heb je toen verkeerd gelezen. RTCW moest 128MB RAM hebben om te draaien. :)

Op mijn "dikke" Voodoo5500 met 64 MB (zeg maar ruim 32MB effectief vanwege dubbele VSA-100 waarbij texturegeheugen werd gedupliceerd) liep het echt als een tierelier.
Echter wel alleen op rare tussenresoluties zoals 1152x768 anders kreeg ik rare artifacts en beeldindeling.
[...]


Volgens mij loopt het helemaal niet zo lekker op een 128 Mb kaart :9 :+
128 Mb / 8 = 16 MB. Met twee 3dfx Voodoo II's in SLI kan je prima uit de voeten. Wat zeg ik? Het werkt ook gewoon op een 8 MB Voodoo II. ;)
Verdomd! :+

Nu kan het aan dat filmpje liggen natuurlijk maar de framerate ziet er wel een tikkie laag uit. En hij heeft v-sync uitstaan zo te zien. Maar nietemin loopt het inderdaad.

Wat een wereldkaarten waren die Voodoo's toch hŔ? :)

[Reactie gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 20 februari 2014 02:06]

oh man, dat deel was ik helemaal vergeten....shame on me. :(

ik ga em meteen weer installeren, die was echt zoooooo heerlijk nazi knallen old-skool Wolfenstein stijl......they don't get any better then this :)
Hopelijk wel mindless shooter fun met een verhaal dat zichzelf niet zo serieus neemt, en geen oh-zo-diep verhaal met "We want the CoD audience" ~realisme~ actie.
Duke nukem bedoel je ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True