Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties

Volgens Apple hebben klanten in het afgelopen jaar gezamenlijk meer dan 10 miljard dollar besteed aan apps. Daarvan zou 10 procent zijn uitgegeven in de maand december. In de App Store staan in totaal meer dan een miljoen apps.

Apple App StoreApple laat weten dat december de succesvolste maand tot nu toe is op het gebied van app-verkoop. Er werden bijna drie miljard apps gedownload, zowel gratis als betaald. De totale omzet voor december kwam uit op een miljard dollar, waarbij over het hele jaar 2013 dus een omzet van 10 miljard dollar werd genoteerd. Sinds de App Store actief is, hebben ontwikkelaars ruim 15 miljard dollar ontvangen, aldus Apple. Van elke verkochte app gaat 70 procent van de opbrengst naar de ontwikkelaar, terwijl Apple 30 procent zelf houdt.

Het bedrijf uit Cupertino geeft aan dat in het afgelopen jaar Candy Crush Saga, Puzzles & Dragons, Minecraft, QuizUp en Clumsy Ninja het populairst waren. Er worden echter geen specifieke omzet- en downloadgegevens verstrekt. Volgens Apple staan er meer dan een miljoen apps in de downloadwinkel, waarvan ongeveer de helft specifiek voor de iPad is gemaakt. Concurrent Google heeft iets meer apps in zijn Play-winkel staan, maar heeft minder tabletspecifieke apps. Andere applicatiewinkels blijven ver achter.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Met een marge van 25-30% toch wel lekker.
Dat ligt er helemaal aan wat Apple nog voor kosten heeft om de App-store draaiend te houden. Dan kan het zo maar zijn dat er niet zoveel overblijft van die 30% welke ze zelf houden.
Dat valt alles mee hoor. Apple houdt er na onkosten nog 22% aan over. Zie dit plaatje ;)
The App Store has developed into a major profit source for Apple. While it once operated a little above break-even, the massive growth of downloads plus some significant cost reductions now means that the App Store now makes over $1 billion per year for Apple, and represents about 2-3% of its overall gross margin.

http://seekingalpha.com/article/1470121-Apple-App-Store-Now-Makes-Over-1-Billion-In-Profits-Per-Year

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 7 januari 2014 15:50]

Die link van jou kijkt wel heel basaal tegen dit soort zaken aan. Ze vergelijken het met de Amazone cloud. Dit terwijl die Amazone cloud als overcapaciteit is begonnen, ze BTW helemaal niet meerekenen, ontwikkelkosten nemen ze niet meer en zo nog veel meer zaken.

Natuurlijk maakt Apple winst, in de toekomst zal het alleen maar groeien MAAR het is vooral een tool om hun apparaten te verkopen...

Edit: Alleen al een klein team van 20 designers & ontwikkelaars zal je op jaar basis al heel snel 2 miljoen aan onkosten opleveren en ik kan me voorstellen dat het store team (incl support, huisvestiging, administratie etc) minimaal 100 a 200 mensen van werk verschaft. En dan heeft dat nog helemaal niks te maken met het draaiend houden van het zooite (aangezien Amazone die kosten ook heeft)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 7 januari 2014 16:09]

Dit terwijl die Amazone cloud als overcapaciteit is begonnen, ze BTW helemaal niet meerekenen, ontwikkelkosten nemen ze niet meer en zo nog veel meer zaken.
Juist, maar wanneer Amazone cloud verkocht wordt (de service) dan verdient Amazone daar geld aan terwijl Apple zo goedkoop mogelijk zijn dingen probeert te hosten. Daarnaast werkt het BTW stelsel in de VS anders (of niet). Natuurlijk zijn er voldoende zaken waardoor we niet exact weten hoe het zit met de App store, maar het lijkt me niet verwonderlijk als 33-66% van die 30% (dus 10-20%) gewoon winst is voor Apple. Zeker door bv. in-app purchases die bestaande content in games unlocked (en dan weinig bandbreedte kost) etc.
Ja maar dat is niet het hele plaatje.
Het zal wel veel zijn met al die miljarden op de bank, maar ze moeten ook de hele dev portal onderhouden, dus top notch SDK en documentatie. App review kost ook aardig wat man uren.
Dit is gewoon de wet van grote getallen, dan wordt alles goedkoper.

Berekening:

APPS <|> 30000 <|> 300000
OMZET <|> 100000 <|> 1000000
30% OMZET <|> 30000 <|> 300000
KOSTEN <|> 30000 <|> 150000
Apple winst <|> 0 <|> 150000


* het kan dus goed zijn, dat in het begin met verlies is gedraaid.
(Zoals je vaak een investering eerst moet afschrijven, voor het winst op brengt)
Volgens de cijfers van Apple draaien ze meestal net iets 'boven' break-even op de Appstore.
Omzet van 3 miljard op jaarbasis, is niet hetzelfde als marge. De kosten die Apple zelf nog heeft zijn o.a:

* Bandbreedte / servers voor de app store en downloads
* Team aan app reviewers die elke app en elke update moeten nakijken (alhoewel het grootste deel wel automatisch zal gaan)
* Redactie, alhoewel dat waarschijnlijk een heel klein team is
* Review moderators? weet ik niet zeker of ze die hebben.
De omzet is 10 miljard de marge is ca 3 miljard..
Kosten zijn fractie van marge, maar laten we daar eens heel erg ruim 1 miljard voor nemen dan hebben ze 2 miljard winst!
Inderdaad zo dacht ik ook, het is gewoon dikke vette winst :9~
Juist, maar dat is Apple natuurlijk niet vreemd.

Apple Reports Fourth Quarter Results
CUPERTINO, California—October 28, 2013—Apple® today announced financial results for its fiscal 2013 fourth quarter ended September 28, 2013. The Company posted quarterly revenue of $37.5 billion and quarterly net profit of $7.5 billion, or $8.26 per diluted share. These results compare to revenue of $36 billion and net profit of $8.2 billion, or $8.67 per diluted share, in the year-ago quarter. Gross margin was 37 percent compared to 40 percent in the year-ago quarter. International sales accounted for 60 percent of the quarter’s revenue.
Enerzijds indrukwekkend, anderzijds weet je dus hoe 'erg' je opgelicht wordt.

[Reactie gewijzigd door drdelta op 7 januari 2014 17:10]

Transparantie en dan nog zulke goede cijfers. Zo blijkt maar weer dat mensen best bereid zijn te betalen voor goede software.

De een ziet het als een beperking maar ik vind de strenge regels en zorgvuldigheid waarmee de apps worden gecheckt een heel groot pluspunt.

Apple heeft dit gewoon enorm goed voor elkaar. Google Market mag dan wel een groter aanbod hebben en meer gratis apps aanbieden, het is nog altijd kwaliteit boven kwantiteit gelukkig.
Transparantie en dan nog zulke goede cijfers.
Ze zijn een beursgenoteerd bedrijf, dit soort zaken moeten ze (en willen ze) mededelen. Tenzij je het over het gebrek van transparantie bij het selectie proces hebt natuurlijk, zoals:

Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store
Door het gebrek aan argumentatie vanuit Apple blijft het onduidelijk waarom de chatapplicatie Cryptocat geweigerd is.
Ze hebben dan ook geen plicht of belang bij het openbaar maken van de argumenten waarop een app afgekeurd wordt. Gelukkig niet zeg. Dit is iets wat de applicatieontwikkekaar zelf op moet lossen.

Ik ben blij dat dit niet openbaar gebeurd, ik zie het al voor me dat er allerlei fora worden geopend waar mensen alles gaan verzamelen, bekritiseren en dan in de discussie en reacties alles 10x aandikken waardoor alles compleet uit verband wordt getrokken. Mensen halen dan weer allerlei irrelevante cases aan om 'hun punt te maken'. Dat gebeurde al op kleine schaal met die zwarte pieten-app. Laat dit aub een uitzondering zijn. Ik zit hier echt niet op te wachten.

[Reactie gewijzigd door TimmiX op 8 januari 2014 16:40]

Je hebt het toch over transparantie?

Het naar buiten brengen welke apps en waarom die apps niet in de App store staan lijkt me anders geen slechte zaak. Dit voorkomt (hopelijk) dat mensen met soortgelijke apps komen en dus veel tijd/geld verliezen met de ontwikkeling daarvan.

Daarnaast geeft het inzicht in 'the inner workings' van Apple, wat voor de gebruikers ook er voor kan zorgen dat ze Apple beter begrijpen, en juist wellicht zelfs meer gaan waarderen.
Gedeeltelijk waar, maar 't is natuurlijk de taak van de ontwikkelaar om marktonderzoek te doen. Zowel om te weten dat je niet het wiel opnieuw uitvindt als dat je iets ontwikkeld wat niet aan de richtlijnen voldoet.

Dit soort zaken zijn van belang als ontwikkelaar maar als eindgebruiker is dit totaal onnodige informatie. Vind dat Apple zijn/haar developer-ecosysteem erg goed ingericht hebben. Maar je mag uiteraard van mening verschillen.

Ik zit gewoon niet te wachten op alle verhalen, discussies en geklaag dat er gaat komen als echt alles openbaar wordt gezet. Alles zal uit verband worden getrokken en dut zal op termijn alleen maar demotiverend werken voor nieuwe developers and zeker ook niet ten goede komen van de 'reputatie', terwijl er (laten we eerlijk zijn) echt maar heel weinig te klagen is.
Wat ik indrukwekkend vind is dat door Apple heel veel developers bij elkaar 7 miljard per jaar verdienen. Dat wordt altijd onderbelicht.
Je vergeet daarbij dat de populairste dev het meeste binnen harken. Maar van die mini studio zijn er heel veel dus de toppers reduceren het en de massa aan devs maken de spoeling heel dun. Dus als ze net winst maken is dat al een hele opgave.

Een studio van 5 man moet dus voor bedrijf kosten en werknemers per jar al paar ton binnen harken verdeeld over de titels per jaar. Als dat 4 titels zijn zit je al op ton per titel.

Hoeveel van die studiotjes zijn er? 5K of 10K ofb100K

Milioen apps. Je appje verdwijnt in oerwoud van apps. Marketing is zelfs enorm belangrijk om met goede app omzet te behalen en dus bekentheid is nodig.

7 miljard / 1 mapps 7000 per app.
Het maakt niet uit. Het gaat erom dat er 7 miljard per jaar door mensen wordt verdient.
Niet dus. Er staat duidelijk dat er 10 miljard is uitgegeven in de store. 7 miljard gaat rechtstreeks naar de ontwikkelaars, 3 miljard als omzet naar Apple, waar de kosten dus nog vanaf moeten.
de omzet is 10 miljard!
3 miljard is de bruto winst voor apple!

je haalt termen door elkaar.
En dat geld staat niet in de USA. Misschien wel hier in NL of een ander belasting paradijs!
mensen die de app online zetten, updates verwerken etc. De berekeningen die ik hier zie zijn bijzonder versimpeld. Er werken letterlijk duizenden mensen aan die shop.
Op een totale omzet van 170 miljard is dit nauwelijks 6% van het totaal. Leuk, en ze zullen er zeker niet failliet aan gaan, maar ze hebben ook nogal wat kosten aan het onderhouden van de store.

De hoofdinkomsten blijven toch het verkopen van iDevices.
je vergeet dat in die 30% ook nog de creditcard transactiekosten, servers, bandbreedte, certificatie teams etc zitten. App store is net iets meer dan breakeven.

Doel is ook niet om winst op de store te maken. Het is een ondersteunende dienst om telefoons en tablets te verkopen.
Ook worden alle apps bekeken door personeel enzo. Bij de Google play store staat er zo veel crapware en malware in. Dit is omdat ze de apps bij Google gewoon allemaal toelaten en dan verwijderen als ze gerapporteerd worden, dit is andersom bij Apple.

Ik gebruik al jaren Android maar dit vind ik zelf echt heel irritant. Dit verklaart natuurlijk ook een deel van de kosten om die app store in leven te houden.
Hoe je het ook draait of keert, de manier waarop apple zijn applicaties controleert vooraleer deze in de store terecht komen is nog altijd vele malen beter dan bij Google en de Play Store. Dit heeft denk ik een heeeel grote invloed op die omzet..
Eerst en vooral is jou app in de apple store krijgen nu eenmaal niet zo gemakkelijk als in de play store. :) Verplicht XCode, developers code, enz. Ook, persoonlijk, heb ik het gevoel dat bij apple ,nu eenmaal beter gecheckt wordt op wat scam/spam/rommel/phishing/... is en wat echt een goede app is.

Desondanks alleen de slechte voorbeelden (geweigerde zwarte pieten app),
http://tweakers.net/nieuw...ief-uit-de-app-store.html
worden er door apple naar mijn insziens veel meer slechte app uitgefilterd dan bij google...

Logischerwijs resulteerd zich dat in getallen, zo is het aantal spookapplicaties bij apple veel kleiner dan bij play store..

Je moet bij wijze van voorbeeld eens bbm messenger gaan opzoeken in de app store, en je moet datzelfde eens doen in de play store. Het is respectivelijk downloaden, en bij de ander eerder zoeken naar de echte en de valse variant..
Zijn dit veelal onderbuiks gevoelens waarom de ene store beter is dan de ander? Je kunt misschien ook stellen dat omzet bij Apple gemiddeld hoger ligt dan Android omdat de consumenten met name enkel high-end producten kopen en dus meer te besteden hebben vergeleken met Android gebruikers die van low tot high end producten gebruiken.

Iets wat ook business insider weergeeft, dat in de kerst periode iOS gebruikers tweemaal zoveel spenderen per per gebruiker vergeleken met android gebruikers. De vraag is echter vanwege dat Android beduidend meer gebruikers heeft dan iOS waar is de totale omzet/winst hoger? Jammer dat google zich hier nog niet over uitlaat.
Klopt wel, alleen het gros van Android gebruikers zit ook nog op 2.2. Dat vertekent ook de boel denk ik.
De feiten spreken anders:
http://developer.android....itter&utm_campaign=Buffer

Echter is 24% eigenlijk nog veel te veel. Dit komt voornamelijk dat Android een beetje te zwaar is voor Low End. Hopelijk verandert dit met Android 4.4 omdat die veel lichter is. Samsung had al plannen om oude en nieuwe low end telefoons te gaan updaten naar 4.4. Zou al een hoop schelen denk ik.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 8 januari 2014 07:21]

Je kan inderdaad op 2 manieren naar het feit kijken, dat ga ik zeker niet ontkennen. :)
ik stel dan ook duidelijk dat het een persoonlijk gevoel is. Je kan zeker een gegrond onderzoek voeren, maar een neutrale bril opzetten is niet altijd even makkelijk. :)
In de playstore krijg je wanneer je alleen al bbm intypt in het zoekscherm een hit op de officieel app. Je kan tijdens zoeken ALTIJD zien welke apps officieel zijn en welke niet.

Het niveau van de app stores zijn zeker te vergelijken waarbij de een niet beter is dan de ander (terwijl de 1 misschien voor jou beter werkt, das goed mogelijk)
Hogere kwaliteitseisen = betere apps
Beter reviewproces = minder malware, minder onzin apps (alhoewel ze daar wel bekend om zijn / waren)
Kwa malware valt het reuze mee in de google playstore (praktisch alle malware komt via andere routes op android apparaten terecht), Apple's app store blinkt echter uit in keuzebeperkingen en upgrade restricties, iets wat in combinatie met beperkte controle van gebruikers over de meeste idevices vaak behoorlijk lastig kan zijn.
Daarnaast: apple besluit volkomen arbitrair welke software en wel en niet in mag (en concurrerende software vaker niet dan wel).

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 8 januari 2014 05:40]

Ik heb zelf een Apple product, maar er komen vaak genoeg berichten over dat Apple juist niet goed afschermd en er een paar rotte appels voorbij komen rollen. Ondanks de controle. Vreemd hè, controle die door mensen worden gedaan, of door algoritmes/codes die weer door mensen zijn gemaakt.

Het allerveiligste OS voor een smartphone is om geen smartphone te hebben. Alles wat aan wat voor soort netwerk ook hangt is per definitie onveilig. Wat de fabrikanten e.d. kunnen doen is het minder onveilig maken, maar meer ook niet ;) .

edit:wat weggeschrapt

[Reactie gewijzigd door Simyager op 7 januari 2014 15:46]

Volgens Apple staan er meer dan een miljoen apps in de downloadwinkel, waarvan ongeveer de helft specifiek voor de iPad is gemaakt. Concurrent Google heeft iets meer apps in zijn Play-winkel staan, maar heeft minder tabletspecifieke apps.

Zelf ben ik in het bezit van een Iphone, en een Android apparaat. En ik vind nog steeds dat de apps van de Iphone beter ontwikkeld zijn. Liever kwaliteit dan kwantiteit
Het is voor ontwikkelaars denk ik ook veel lastiger om te ontwikkelen voor een Android tablet. Je hebt duizend-en-één resoluties waar je rekening mee moet houden. Je moet gaan ontwerpen alsof je een soort responsive website ontwerpt, die mee kan schalen en veranderen per device. Welke resolutie is een tablet, en welke een telefoon? Ik denk dat dit wel meespeelt in de kwaliteit van het aanbod van apps. iOS biedt daarentegen een platform aan waarbij je maar 3 resoluties hebt: iPhone 4, iPhone 5 en iPad (afgezien van de retina varianten).

Ook zit een groot gedeelte van Android telefoons nog op versie 2 van Android (meer dan 35%). Bron: mooi rapport van OpenSignal over de fragmentatie van Android.
Ik ben een iOS gebruiker, maar zie Google met de laatste updates grote stappen maken. Maar het blijft lastig voor ontwikkelaars om ontwikkelen voor een dusdanig breed spectrum aan apparaten met zoveel verschillende specificaties, met vooral de schermresolutie voorop. Op telefoons vind ik dat Android hier goed mee om kan gaan, maar op tablet gebied vind ik apps en interfaces toch vaak nog omgebouwde telefoon-apps.
Eigenlijk zou een ontwikkelaar kunnen kijken wat de default layout is. Wanneer je aan instellingen gaat zitten rotzooien kan je een tablet het UI van een telefoon geven. Dit kan zonder enige software te installeren (behalve even t feit dat je root moet zijn.) Ik kan me dus best voorstellen dat een ontwikkelaar kan zien welke layout het apparaat heeft en zich daarop aanpassen. Als je het vrij simpel wilt houden is bijv het uitlijnen op 10% van het scherm ten alle tijden 10%. Je ziet alleen dat dit voor veel ontwikkelaars lastig is. Hetzelfde zou ook op iOS kunnen alleen daar zie je dat ontwikkelaars ervoor kiezen om en een telefoon en een tablet versie te maken. Misschien heeft dit commerciële redenen maar het komt op mij over alsof ontwikkelaars liever lui dan moe zijn.

Let op: Als ontwikkelaar maak je natuurlijk veel verschillende apps, als ze dit 1 keer goed doen vanaf het begin zal dit bij een volgende app veel minder moeite kosten
Als je het vrij simpel wilt houden is bijv het uitlijnen op 10% van het scherm ten alle tijden 10%.
En juist zulke dingen zijn lang niet altijd gewenst. Je kunt weliswaar spelen met je relatieve en absolute waarden waardoor het "acceptabel" wordt, maar eigenlijk wil je een resolutie-specifieke layout. Een layout die is ontwikkeld voor resolutie AxB ziet daarop altijd beter uit dan op resolutie CxD. Het is misschien acceptabel, maar niet even goed.

Bij iOS is het heel simpel; je hebt standaard menuutjes etc die overal in het OS hetzelfde zijn. Als je dus vrij weinig doet heb je voor 1 van de 3 resoluties al een mooie app. De meeste app's zien er op een iPhone 5 hetzelfde uit maar dan een langer "content-window", oftewel je bent eigenlijk na een uurtje al klaar met 2 van de 3 resoluties. Dan maak je voor de iPad nog een aparte Layout en je bent klaar. (immers hebben de iPad Mini en iPad Air dezelfde resolutie) Dan heb je 100% van de iOS markt bedient.

Bij Android proberen ze het vaak met relatieve waarden etc., maar dan heb je meestal 20% van de markt bedient, 60% is het goed te doen en 20% minder mooi. Daar kun je tevreden mee zijn, of niet. Wil je meer moeite doen dan moet je voor elke resolutie een specifieke app maken. En vooral voor de vele tablet-resoluties is dat echt een vervelend werk.
Over welke apps gaat het dan?
Ik heb ook beiden maar kan mij moeilijk in dat argument vinden?

Ik heb nog altijd geen goed ontwikkeld alternatief voor Tasker, µTorrent Remote, Nova Launcher, Dashclock en enkele andere gevonden op m'n iPhone, terwijl ik voor elke app op mn iPhone minstens even goede apps heb op mijn Android apparaten?
Over welke apps gaat het dan?
Om er een paar te noemen, de eBay en IMDB app en (zichter bij huis) de Ziggo en Telegraaf app.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 7 januari 2014 16:32]

Van deze apps gebruik ik enkel de IMDB app op beiden en ik moet zeggen dat ik geen ofo weinig verschil tussen de twee zie, zeker niet om te zeggen dat de ene beter is als de andere!
Ligt niet aan de Apps zelf, maar meer aan het API wat aangeboden wordt door Google/Apple. Dit is voor zover ik kan zien beter en werkt soepeler bij Apple dan Android.
Wellicht komt dat omdat ontwikkelaars iOS meer als een premium markt zien (hele dure telefoons) en de eigenaar dus eerder/gemakkelijker het geld hebben/over zullen gaan tot de aankoop van een app. En het dus waarschijnlijk een betere investering is een kwalitatief goede/mooie app te maken (er zijn veel kapers op de kust) dan een 'standaard' app. Maar dit is natuurlijk gissen.

Wellicht komt het wel door Apple die heel veel "lelijke" applicaties gewoon niet door laat (en er dus voor (tien/honderd)duizenden euro's aan ontwikkeling weg gegooid worden door Apple), waardoor je alleen de mooie/onderscheidende applicaties houdt. Voor de gebruiker kan dat goed uitpakken, maar niet in alle gevallen. Apple hanteert bijvoorbeeld ook een anti-concurrentie policy, de app mag niet concurreren met iets dat Apple zelfs aan aanbied, of je echter nu wel of niet gebruik van Apple's dienst wilt maken is jammer voor de gebruiker, Apple beslist.
Zie bijvoorbeeld Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store
Hoe je het inderdaad went of keert, de controle in de App store zorgt er ook voor dat je Apps krijgt die tenminste werken of geen virus bevatten. Hoevaak ik wel niet misleidende apps krijg als je op een Android systeem zoekt.

Ik zeg altijd dat kwaliteit wint van kwantiteit en zie hier het resultaat.
Ik ben vaak genoeg op iOS anders slechte apps tegengekomen. Misschien waren ze niet specifiek malware, maar de advertentie beleid van Apple mag best verbeterd worden.

Half ontblote dames reclame op een kinderspel? Per ongeluk klikken op de advertentie en er wordt meteen een internationale sms gestuurd en weer een andere die iemand opbelt? Allemaal op de kinderspelletjes...

Ik gebruik hem primair als telefoon en browse en game bijna niet. Geef het alleen aan een klein meisje zodat ze wat kan spelen, maar zelfs die durft geen nieuwe apps ervoor te downloaden :X _O- .
Half ontblote dames reclame op een kinderspel? Per ongeluk klikken op de advertentie en er wordt meteen een internationale sms gestuurd en weer een andere die iemand opbelt? Allemaal op de kinderspelletjes...
Ik denk dat we allemaal bijzonder benieuwd zijn naar die kinderspelletjes omdat die volkomen tegen de standaarden van Apple zijn. Als je ze even op de hoogte brengt dat er een fout gemaakt is zullen ze die apps heel snel verwijderen. In mijn ervaring krijg je dan een hele leuke brief met excuses en een bepaalde hoeveelheid credit. In mijn geval 100 Uk pound.
Ik weet in ieder geval dat er een of twee een tekenprogramma was, een hele basale paint app, maar dan gericht op kinderen.
Maar wat was het nou? Je zegt vaak genoeg, of is het maar 1 of 2x? Want wat je beschrijft kan volgens mij niet eens. Een app kan niet automatisch sms'en of bellen.
Minimaal 3 apps vorig jaar nog als ik me goed herrinner, waarvan er dus 2 kinder teken apps waren.De eerste had dus naakte foto's toen heb ik hem verwijderd. De tweede begon sms te versturen hup verwijderd. Weer een andere spelletje gedownload iets met babies en die ging random iemand bellen, hup weer verwijderd. Hoop dat het zo voldoende duidelijk genoeg is ;) .

Edit: even duidelijker gemaakt dat het echt om minimaal 3 verschillende rotte app(el)s in de App store zaten. Er zijn vast wel meer van dat soort grappen, maar ik heb daar geen zin meer in. Iedereen juicht Apple toe alsof ze aandelen hebben, maar ik ben de enige die Apple zat is met een Apple product.

Maar hey, ik ben dan waarschijnlijk de enige die wel objectief naar Apple kan kijken, ik heb tot nu toe bijna alle mobiele OSen al geprobeert en vind iOS echt overhypet. Vooral het argument dat de Appstore altijd kwalitatief beter is dan Playstore is niet waar. Tuurlijk zijn er wel een boel kwalitatief betere apps te vinden voor iOS, maar sommige mensen maken iOS een regelrechte 'holy' product, alsof er magie uit het apparaat druipt en dat is onzin. Lees dit even en dan snap je me wel.

[Reactie gewijzigd door Simyager op 8 januari 2014 12:11]

Er is weinig verschil wat dat betreft tussen beide stores, het downloaden van software is in de playstore is niet onveiliger dan in de apple store.
Ik geef meer om functionaliteit dan of iets er mooi uitziet, het moet werken voor mij als gebruiker en het moet niet zo zijn dat je telkens om allerlei (kunstmatige) beperkingen moet heenwerken.

Overigens is de belangrijkste reden dat ik zelf van een ipad naar een android tablet ben gegaan het probleem met upgraden, ik wil niet gedwongen worden door een hardwarefabrikant om prima hardware te moeten upgraden omdat men geen security/OS updates meer aanbied of kunstmatig dergelijk upgrades tegengaat.
... ik wil niet gedwongen worden door een hardwarefabrikant om prima hardware te moeten upgraden omdat men geen security/OS updates meer aanbied of kunstmatig dergelijk upgrades tegengaat.
Voor veel huis-tuin en keuken gebruikers is vanuit dat oogpunt iOS een betere keuze, gezien Apple veel langer haar oudere hardware ondersteund met OS upgrades vergeleken met de meeste Android hardware fabrikanten. Maar jij zal waarschijnlijk zelf je apparaat rooten of je hebt een Google Nexus (o.i.d.) gekocht.
Hoe zoek je dan, want ik heb er eerlijk gezegd nooit last van...

Welk resultaat bedoel je, je ziet hier alleen resultaten van Apple, dan kan je toch geen conclusie trekken tov hoe Google het met de play store doet, of mis ik iets?
Candy Crush Saga als populaire app.. Je zou het bijna niet zeggen met alle spam die we ontvangen ervan.
Spam? Daar heb ik geen last van. Als je het op je FB pagina bedoeld moet je het gewoon even blokkeren.
CCS verdient trouwens 800.000 pond (of dollar, niet zeker) per maand, en je ziet er inderdaad erg veel mensen mee bezig. Vraag me niet waarom, niet mijn soort spel, maar het toont wel het succes aan van ingame aankopen, de nieuwe manier van je spel verkopen.
De app stores laten duidelijk zien dat kwantiteit (populariteit) tegenwoordig belangrijker wordt gevonden dan kwaliteit. Immers, populaire applicaties hoeven niet per se beter te zijn, slechts bekender of beter geadverteerd.

En een van de bekende manieren om games bekend te maken is dmv. het hanteren van een F2P model en 'spam' naar vrienden/contactpersonen te sturen om ze te 'overtuigen' dat ze toch vooral die game moeten proberen. Ach ja.
30% van $10 miljard is $3 miljard uit de app store voor Apple en maar blijven volhouden dat het niet winstgevend is...
Die 30% is de bruto marge, maw die 3 miljard is niet de winst!
Maar na aftrek van alle kosten zal daar wel het nodige van overblijven :)
Hoeveel van die $ 3 miljard zijn ze kwijt aan kosten om de App-store te laten werken? Als dat $ 3 miljard of meer is dan is het inderdaad niet winstgevend. Maar dat komt in dit verhaal niet naar voren dus kun je er weinig van zeggen.
Ben benieuwd hoe de play store het gedaan heeft. Volgens mij steekt de app store qua downloads/revenue daar ver boven uit.
Het is toch ook wel mooi dat aan de ontwikkelaars ook al 15 miljard dollar is uitbetaald. Hoeveel is er bij google uitbetaalt vraag ik me af? Die betalen ook volgens mij ook 70% aan de developers (corrigeer mij als ik het fout heb) en houden zelf 30%.

Trouwens hieronder een leuk onderzoek. Die wijst uit dat Android apps toch duurder zijn dan de iOS apps. Hierbij werd gekeken naar de top 200 apps van elke store. Ook wordt er een vergelijking gemaakt van dezelfde apps in de top 200.

http://appleinsider.com/a...ervices-next-battleground

[Reactie gewijzigd door kimiferrari op 7 januari 2014 15:58]

Het doet volgens mij eigenlijk niet toe of zij veel winst maken op de verkoop van apps.

Het is volgens mij een cruciaal onderdeel van het verkoop/reclame systeem van hun mobile devices.
Met de hoeveelheid en "kwaliteits-" controle kunnen zij schermen tegen geduchte concurrenten die een slechtere kwaliteit of kleiner aanbod hebben

Als je eenmaal aan een Apple device zit, is de kans groot dat je ook naar hun bredere assortiment gaat kijken. Het is hen dus alles aan gelegen de app stroom op gang te houden.

Succesverhalen en vergelijkingen met andere stores dragen natuurlijk enorm veel bij aan positieve reclame. Tis een beetje net als bij digitale camera's en de pixelrace. Ik denk dat consumenten hier best gevoelig voor zijn en dat weet elke marketing stropdas ook.
Er werden bijna drie miljoen apps gedownload
Men is bij Tweakers nog niet gerecupereerd van de eindejaarsfeesten zekers?
Het moet drie miljard zijn...
In-app aankopen ben je vergeten
Foute post, sorry