Aantal Windows Store-downloads groeit langzaam

Het aantal downloads uit de Windows Store van Microsoft is in de afgelopen maanden gestegen naar gemiddeld 1,7 miljoen stuks per dag. Hoewel er groei wordt genoteerd, blijft het aantal downloads sterk achter bij andere downloadwinkels.

De cijfers werden door Microsoft vrijgegeven op zijn ontwikkelaarswebsite en daar ontdekt door TechCrunch. Over de maand oktober werd een totaal aantal van 51 miljoen downloads geregistreerd, aanzienlijk meer dan in de maanden daarvoor. In juni en februari was het aantal downloads nog respectievelijk 36 miljoen en 35 miljoen. Ook werden er in oktober meer apps gedownload dan in januari, een maand waarin applicatiedownloads traditioneel hoger zijn door de aanschaf van nieuwe apparaten tijdens de feestdagen.

Hoewel het aantal downloads is toegenomen, blijkt het absolute aantal in vergelijking met andere applicatiewinkels nog steeds laag te zijn. Zo bereikte Microsofts Windows Phone-besturingssysteem een aantal maanden geleden al de grens van 200 miljoen downloads per maand. Andere applicatiewinkels voor mobieltjes, zoals die van Apple en Google, hebben beide meer dan twee miljard downloads per maand. Gegevens over de desktopbesturingssystemen van beide bedrijven zijn echter niet voorhanden.

Ook tonen de cijfers dat Windows-gebruikers relatief weinig betaalde apps downloaden. Iets meer dan 2,5 procent van de downloads bestaat uit betaalde apps. Het percentage betaalde downloads is in de afgelopen maanden bovendien iets gedaald.

Door RoD

Admin Mobile

12-11-2013 • 09:25

85 Linkedin

Reacties (85)

85
80
36
4
0
39
Wijzig sortering
Los van de wat mindere populariteit van het platform, heb ik gemerkt dat ik bij Windows vaak 1 app download die dan vervolgens ook doet wat hij moet doen en dat ik onder Android vaak pas bij app 10 iets heb gevonden wat precies aan mijn wensen voldoet. Er zit gewoon heel veel rommel tussen de apps in Android. Ga maar eens zoeken in de store naar een fatsoenlijke widget om je gebruikte data in de gaten te houden, bijvoorbeeld.

Mogelijk dat de kwaliteit van de apps invloed heeft en dat in dit geval juist VOOR Windows spreekt?
Buiten het geen wat jij aanhaalt, is het ook zo dat ik veel apps niet nodig heb omdat op de Surface er een goede browser draait(IE) waarmee ik zaken als nu.nl, nos.nl, tweakers.net etc rechtstreeks in de browser kan benaderen ipv er een app voor te installeren. Ook Office die er op geïnstalleerd is draagt daar aan bij.
Ik gaf alleen even een voorbeeld heb dit op me android telefoon dan, maar zelf heb ik ook een asus windows 8 pro tablet.
Maar ja daar heb je weer ccleaner nodig enzo want ja windows vervuilt zichzelf toch wel, en je heb dit bij android/ios toch een stuk minder.

Aan alles heb je wel weer voordeel en nadeel, idd ik heb office 2013 volledige versie op me tablet kan handig idd.
En verder normale Chrome erop aangezien ik IE niet gebruik.
Op Android heb je Chrome, dat noem ik pas een goeie browser. IE is nog steeds een ramp om voor te devven af en toe.
Op windows heb je geen chrome.. zoals ik al eerder zij gebruikte ik ook eerder chrome, het is dan ook een fijne browser maar ik ben dingen tegen gekomen dat niet op chrome en firefox kan en wel bij IE en andersom heb ik nog niet mogen meemaken, buiten de plug ins.
on topic: Alles heeft zijn tijd nodig. Ik vermoed dat windows 8 minimaal nog 5 jaar blijft en je wilt niet weten wat voor wonderen in die tijd kunnen gebeuren.
Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik mis eigenlijk nauwelijks iets op mijn Surface RT, met name om die reden.
Wat daarbij overigens wel verschrikkelijk irritant is, is dat IE (nog steeds) geen functie heeft om de geopende sites te onthouden tussen sessies. Ik (of mijn vrouw) sluit vaak uit gewoonte het programma, en dan ben je al je websites kwijt.
Verder kom ik genoeg websites tegen die dropdown boxjes hebben die gewoon niet werken met touch. Je moet het menutje aangeklikt houden; anders verdwijnt het - maar je kunt dus niets in het menutje aanklikken daardoor, ook niet met een tweede vinger. Ik weet niet of je zoiets ook onder andere browsers tegenkomt, maar ik vind het strontirritant.

Edit: ik schrijf dropdown boxjes, maar bedoel gewoon navigatiemenutjes op websites. Recent bijvoorbeeld de website van HN Electronics. Kan ik niet gebruiken met touch.

[Reactie gewijzigd door Buggle op 13 november 2013 13:57]

Inderdaad, irritant! Hopelijk komt daar een fix voor. Wat ik nu doe als ik veel met van die pulldowns moet werken is er even een usb muisje aanhangen dan werkt het perfect.

edit: Ik gebruik de laatste tijd ook steeds vaker de meegeleverde Explorer app. Daar ben ik het probleem nog niet tegengekomen.

[Reactie gewijzigd door janchtw op 12 november 2013 18:24]

Heel veel apps voor weet de gene niet meer die ik eerst had maar had hem zo gevonden, nu al een tijdje zdbox deze heeft meerdere functies in 1 en gratis.
Ik heb nu me verbruikte data in me notificatiebalk gewoon een klein extra balkje, vind ik wel makkelijk en scheelt weer een extra widget.

http://www.droid-life.com...ploads/2011/04/zbox11.png

Hier zie je het niet al te groot 4 functies in de balk, je bepaalt zelf wat je er wel wil en anders zet je het uit(Er komt een icoontje in de notificatiebalk kan ook uit als je wil).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 12 november 2013 09:46]

Er wordt steeds gezegd dat kwaliteit beter is van de Windows apps en dat de grootste apps er toch zijn. Als zeer tevreden grootverbruiker (Windows Phone, Windows 8.1) kan ik deze mening echt niet delen en vind ik het gebrek aan apps de reden voor mij om een eventuele overstap te maken naar een ander mobiel systeem. Afgezien van de apps ben ik zeer tevreden over WP. Met name het accugebruik is echt geweldig tav het toch wel inferieure Android. Dat wordt mi echt onderbelicht in tests.

Itt wat ik vaak lees zijn de apps juist vaak minder uitgebreid en functionerend. Denk aan het veelvuldig gebruikte WhatsApp. Het is duidelijk dat WP ergens achteraan hobbelt bij ontwikkelaars. Oh ja we moeten ook nog wat voor WP maken....

Zo mis ik:
Instagram
Ziggo tv
Bekende nieuwe spellen
SONOS app
Boxcryptor
Flickr
Een app waarmee ik automatische profielen in kan stellen voor geluid.

Geen kleine jongens hè die ik mis? Microsoft zit er gewoon niet echt achter. Een klacht die Nokia ook liet vallen.

Nu wordt me dadelijk verteld dat die er allemaal aankomen. Zal best wel. Ondertussen heb ik die apps jaren moeten missen en hebben iOS en Android weer nieuwe hippe apps waar ik vervolgens weer jaren op moet wachten.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 12 november 2013 09:50]

Is / Was dat ook niet zo (iig vroeger) met Apple vs Android ?
Had ook wel eens dat er een app al langere tijd voor Apple beschikbaar was en pas later voor Andriod. Nu Android een grote speler is komen hier de apps ook snel(ler) er voor uit.

Denk dat dit ook geld voor Windows Phone, als Windows Phone maar genoeg groeit dan gaat het ook sneller met de apps die al voor andere OS'n beschikbaar zijn.
Ja, dat was vroeger ook zo met Apple vs Android. Daar klaagde men toen ook over. Dat er toen zoiets speelde maakt het nu niet minder vervelend dat nu de Store weer achter de feiten aanloopt.
Die theorie klinkt aardig, maar ik vraag me af of deze werkelijkheid wordt. Uiteraard, als WP een forse marktaandeel krijgt, dan zullen de grote jongens en bekende apps wel komen.

Maar de kleine developer? Die begint vaak nog steeds met iOS (makkelijk ontwikkelen en goed betaalmodel, als soort van proeftuin). Ik meen dat 90% op dit punt al verlies draait. En dan "moet" men nog aan Android beginnen, wat nog lastiger is. En daarna moet er ook nog eens voor WP ontwikkeld worden?

Het hele app model is gewoon niet houdbaar op deze manier. Het is simpelweg niet rendabel.
Dan moet je die bedrijven benaderen. Ik 'mis' de grote Nederlandse sterren in Xbox Music. Maar buitenlandse sterren zijn er dan wel weer volop. Maar ja, je hebt in Nederland een iTunes topzoveel lijst, en een Xbox Music lijst bestaat niet. Gevraagd via Twitter aan Jan Smit, Monique Smit waarom hun muziek niet in de Xbox Music te vinden is .... ze antwoorden gewoon niet.

Maakt mij verder niks uit hoor, ik vind die muziek toch niet waard om te kopen of luisteren, maar het gaat mij er om dat het er, voor hun fans, gewoon niet is.

Toevallig iemand van Ziggo gesproken. Het is al tijden bekend dat Ziggo met een Xbox app komt, er is ook al tijden een demo van te zien op de Xbox 360. Maar het schijnt volgens die Ziggo medewerker vooral met rechten te maken te hebben.

Kijk, en dan fietst ineens KPN in beeld. Kan allemaal.

Op de iPhone heb je prachtige apps van de Nederlandse radiozenders. Op Windows ontbreken ze allemaal. Twitterbericht gestuurd, geen antwoord.

Dus ja, in Nederland wil men gewoon niet.

Er is wel een prachtige BNR app. en laat dat nou mijn favoriete zender zijn. _/-\o_

[Reactie gewijzigd door GerCor op 12 november 2013 10:36]

Ik ben zelf bij Ziggo maar zit helemaal niet te wachten op hun Xbos Music app.
Op W8 wordt standaard de Muziek app van MS meegeleverd.
Eerst wilde ik Spotify maar daar kwam geen app voor dus heb ik heb mij geabonneerd voor 9,99 p/mnd op de Xbox Music pass van MS en heb nu de keuze uit zo'n 20 miljoen nrs.
De Muziek app werkt perfect en ziet er op mijn RT ook nog eens veel beter uit dan op de iPad van m'n vrouw. Tot nog toe geen artiest gemist.

Je kunt ook een jaarabbo nemen voor nog een paar tientjes minder maar ik wilde het eerst even aanzien (horen).

[Reactie gewijzigd door janchtw op 12 november 2013 17:42]

De bedoeling van een Ziggo app is dat ik TV kan kijken. Scheelt mij een extra smart card.
De officiele Instagram en Flickr (en Vine en Flipboard) zijn inmiddels officieel aangekondigd op Nokia World. voor de komende weken. Wellicht deze week nog. Voor Instagram heb je nu 6Tag (met officiele Instagram goedkeuring) en 6Sec voor Vine. Erg mooie apps. De eigenlijk enige missende grote nog is Snapchat. En die draai ik inmiddels in beta.
Vine staat toch gewoon in de store tegenwoordig.
Instagram app voor WP8 komt er aan,
Voor flickr is er een enorm goede third-party app; Indulged
Dus dat zijn al 2 probelemen opgelost :)
Volgens mij weten ook veel (Wp) gebruikers niet dat er veel apps zijn die als third-party app in de store staan. Zo gebruikte ik veel Runekeeper op mijn Iphone 4. Deze app is helaas niet beschikbaar op Wp. Toen zag ik Caledos runner. Deze app gebruikt de services van Runkeeper op Wp. Hierdoor was ik niet al mijn kilometers kwijt die ik via Runkeeper had gelopen/gefietst
_/-\o_
Helemaal mee eens. Praktische zaken voor Nederlandse gebruikers zoals Ziggo tv, dingen die zelfs mensen willen gebruiken die verder amper apps gebruiken, die missen te vaak nog
Ik begin ook langzamerhand terug te verlangen naar de App Store van iOS, heb Windows 8.0 vanaf de eerste dag, daarnaast een Surface RT maar het aanbod valt me na ruim een jaar (met 8.1) update vies tegen.

Gisteren tevergeefs geprobeerd een Media Player à la VLC player voor ModenUI te vinden...
De App Store is mooi ja, maar alle apps die je wilt hebben staan er niet in bv. VLC of XBMC.
Vlc is bezig met een metro app, ze zijn er later mee begonnen omdat ze eerst genoeg geld moesten hebben om het project te starten.
Las het op hun site inderdaad ja, is wel een beetje m'n laatste hoop. Anders wordt het wachten tot m'n NAS (Synology DS214Play) Plex aan kan of al m'n films omzetten naar .mp4.

[Reactie gewijzigd door bwtuinman op 12 november 2013 11:47]

Mobile.HD voor het afspelen van MKV en Subs (lokaal en over netwerk)
is inderdaad een goeie... behalve dat het geen DTS audio aan kan. :(
En praktisch al mijn mkv films hebben DTS audio stream, zal je net zien...
Met eac3to en bijvoorbeeld deze eenvoudige GUI of deze geavanceerdere GUI kun je heel makkelijk je DTS transcoden naar bijvoorbeeld een AAC. Die kun je in plaats van die onnodig belachelijk grote DTS streams of ernaast in een mkv muxen middels mkvtoolnix.

Voor optimale resultaten kun je de ArcSoft DTS decoder organiseren. Ik gebruik voor deze toepassing zelf de eenvoudigere GUI (de tweede gebruik ik overigens wel, als ik een BluRay rip voor mijn HTPC). Ik vink de Audio output aan, geef aan dat ik het als AAC wil hebben, en in het vakje ernaast tik ik q=0.45
Dat geeft een transparente transcodering. Alleen een audiofiel (en waarschijnlijk die niet eens in een double blind situatie) kan het verschil nog (denken te) horen.

@bwtuinman; er is ook een handig programma om naar mp4 te muxen. Die kun je hier vinden; er staan enkele GUIs gelinkt op die pagina. Ik heb zelf als ik MP4 gebruikte YAMB gebruikt, maar dat wordt volgens deze site niet meer ontwikkeld. Ook staat er meteen in de comments een link naar de site van Komisar (die onderhoudt diverse builds en build toolchains voor audio/video-encodering). Wat ik verder nog niet geschreven heb is dat eac3to dus niet remuxt - je creert daarmee een rechtstreeks uit het bronbestand geencodeerde AAC (of FLAC, of wat dan ook). Die moet je dus weer samen met het bronbestand in een nieuw bestand muxen, waarbij je (als je dat wilt) dus de DTS track en mogelijk andere tracks uitvinkt.
Mocht je verder nog hulp nodig hebben moet je maar even een mailtje sturen (ik snap namelijk na meer dan tien jaar op tweakers nog steeds niet hoe DM werkt).

[Reactie gewijzigd door Buggle op 13 november 2013 13:54]

Absoluut interessante optie, toevalligerwijs van het weekend nog gepoogd om mijn mkv bestanden om te zetten naar .m4v middels Handbrake. Mp4/m4v-bestanden zijn naar mijn idee veel Surface/iPad vriendelijker...

Echter vind ik het zonde om de h264 video streams nogmaals te moeten encoderen, er gaat teveel kwaliteit verloren.

Daarom getracht om de tool MkvtoMp4 hetzelfde te bereiken maar dan mét behoud van de originele video stream uit het mkv bestand. M.a.w. de DTS wordt dan ook omgezet naar AAC of AC3.

Echter zonder al teveel succes, krijg last van audio/video sync problemen...
Misschien jouw tools eens proberen icm MKVToolNix.
Mobile.HD. Kost wel €2,99. Volgende keer eerst refreshen voordat ik reageer:P

[Reactie gewijzigd door Guusrr op 12 november 2013 11:41]

Mobile.HD is sinds Windows 8.1 ook ineens een stuk moeilijker te vinden lijkt het wel, als je zoekt in de Store dan komt ie niet meer naar voren. Misschien 8.1 incompatible? Anyways, ik heb er sowieso niet zoveel aan...
VLC voor WinRT (d.w.z., de API voor Win8) is al een tijdje in ontwikkeling als kickstarter project. Het blijkt echter vrij moeilijk om de boel goed aan te passen, maar ze gaan het voor elkaar krijgen. Kijk bijvoorbeeld hier en hier. Zoals in de tweede link te lezen is, zijn ze er zo goed als klaar mee - VLC komt door de certificering, maar momenteel nog zonder audio. Daar gaan ze nu de komende weken verder aan werken.
Het absolute leeuwendeel van de arbeid hebben ze echter achter zich; dat bestond uit het aanpassen/wegwerken van calls die niet mogelijk/verboden zijn onder de WinRT API. Ik denk dat we met een maandje de VLC app in de store kunnen vinden.

Tot die tijd kun je de half werkende gratis app PressPlay proberen, of inderdaad Mobile.HD aanschaffen voor de prijs van een biertje op het Leidseplein ( ?). Die schijnt bij iedereen goed te draaien.

[Reactie gewijzigd door Buggle op 12 november 2013 13:37]

"Over de maand oktober werd een totaal aantal van 51 miljoen downloads geregistreerd, aanzienlijk meer dan in de maanden daarvoor."

Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat Windows 8.1 via de store aangeboden wordt?
Dit dus. Het is ook voor het eerst in een jaar tijd dat ik weer in de store kwam voor de update. Ik vind het een contra-intuitief ding waar je maar erg slecht iets kan vinden. Er is geen app in die hele store wat een gewone desktop app niet beter kan, uitgebreider is en ook andere dingen kan doen.

Voor de desktop is het eigenlijk next-to-useless.
Er is geen app in die hele store wat een gewone desktop app niet beter kan
Elke app waarmee je dynamisch content op een live tile kan zetten is beter op de modern UI.
Ook touch apps die beter chromeless werken dan in een window zijn beter op de modern UI.
Van veel zaken zijn er bovendien geen desktop apps maar alleen websites en dan is de app ook vaak een verbetering. Van bank app, kranten en weer apps bijvoorbeeld.
Verder zijn casual games op modern UI ook in de meeste gevallen veel prettiger dan desktop varianten.
Dat kan best zijn, maar ik kom nooit in Modern UI. LiveTiles vind ik maar een drukke bende op mijn beeldscherm. Ik zei ook al dat het voor een desktop voor mij vrij zinloos is. Touch apps bijvoorbeeld werken een stuk slechter met de muis. Ik ga sneller naar een volgende site, dan dat ik de app voor de volgende open heb gekregen. Aangezien alles bijna fullscreen werkt, moet je toch wat schermen door.
Je kunt in Win 8.1 vier apps naast elkaar op je beeldscherm open hebben staan, daarnaast een waslijst aan de linkerkant. Ik snap niet hoe jij sneller naar een site kunt dan je naar een andere app gaat. Maar belangrijk is, denk ik, dat Windows vooral Touch is en geen muis.
Ik ga sneller naar een volgende site, dan dat ik de app voor de volgende open heb gekregen
Windows toets
Klik op App tile
Veel sneller kan het toch niet.
En een geinstalleerde app functioneert meestal sneller dan een website.
Zo kan je met een geinstalleerde bank app vaak kleine bedragen overmaken zonder randomreader/tan codes omdat je met je app een device kan autoriseren.
En toch gebruik ik de store bijna nooit op mijn desktop. Dit terwijl ik me zeer bewust ben van wat de store te bieden heeft, ik gebruik dan ook een Surface RT, waar ik ook betaalde games op heb, maar voor mijn desktop en laptop vind ik de store niet relevant, heel metro modern ui vind ik daar niet relevant.

Ik ben een gigantische fan van Windows 8/RT op tablets e.d., maar op de desktop vind ik het gewoon niet boeiend die modern ui.

Maargoed we zullen het gaan zien, met de bay trails en haswells moeten de x86 tablets zeer aantrekkelijk zijn, dus wie weet wat dat voor de groei van Windows 8 en dus ook de store doet.
Het grootste voordeel van Apps voor mij is dat veel apps geen enkele reclameboodschap bevatten. En de apps maken gebruik van Windows qua instellingen e.d.

En er missen nogal wat Nederlandse apps. Maar de apps die er zijn vind ik persoonlijk erg mooi gemaakt. Maakt mij verder niet zoveel uit. Is de app er niet, dan maak ik geen gebruik van dat bedrijf dat bijvoorbeeld wel een site heeft.
Anoniem: 449164
@GerCor12 november 2013 23:26
Je kan je PC ook in het Engels instellen, dan krijg je veel meer apps in de store gevonden.
Ik heb mij Surface gewoon op Nederlands staan en ik zie zelfs Chineze apps.
De windows search in windows 8 , zoekt in alles wat de integretie heeft met windows search.
Het is even wennen dat je via je lokale windows search moet zoeken in de store ipv via de store zelf.
Op zich vind ik het wel een elegante oplossing want zoeken is nu uniform geregeld, het is alleen helemaal niet voor de hand liggend, iedereen is namelijk gewend dat alles sites / apps een eigen zoek invoer heeft.
Voor de desktop is het eigenlijk next-to-useless.
Daar is hij ook niet voor bedoeld. Hij is bedoeld voor gebruikers van het Metroscherm, al staan er ook wel een paar desktopapps in.
Ik gebruik een Win 8.1 tablet en kom vrij vaak in de Store.
Er is geen app in die hele store wat een gewone desktop app niet beter kan, uitgebreider is en ook andere dingen kan doen.
Klopt, dat vind ik ook. Maar......... voor de overgrote groep huis-tuin-en-keuken gebruikers zijn die paar taken voldoende in een App. Het verschil tussen een mobile/tablet en een pc is dan ook dat de eerste groep meer gericht is op Content Consumption en de tweede groep meer op Content Creation.

99% van de mensen is Content Consumer. Daarom zie je ook zo'n enorme shift in de corporate wereld in de vorm van BYOD als gevolg van IT consumeration. Wat dat op (wellicht al zeer korte) termijn betekend voor het automatiseringslandschap binnen bedrijven weet niemand zeker, maar dat er een hoop te veranderen staat (al dan niet gedreven door verwachte kostenbesparingen door BYOD) is zeker.
Zo bereikte Microsofts Windows Phone-besturingssysteem een aantal maanden geleden al de grens van 200 miljoen downloads per maand. Andere applicatiewinkels voor mobieltjes, zoals die van Apple en Google, hebben beide meer dan twee miljard downloads per maand.

Ik vind 10% tov Android of iOS zo slecht nog niet aangezien Windows Phone een marktaandeel heeft van slechts 4% ;) .
iOS heeft op zijn beurt ook "maar" een marktaandeel van 14%, maar wel 10x zoveel downloads
Waarschijnlijk ook minstens 10 keer zoveel scheten en zaklampen apps. En als dat gratis is, download je dat, probeert het uit en verwijdert het weer. Voor iOS zijn inderdaad heel veel apps, ook hele nuttige. Maar als bedrijven Windows niet zien zitten omdat het marktaandeel te klein vinden om er een app voor te ontwikkelen dan houdt het al snel op.
Anoniem: 80466
@Razzah12 november 2013 10:44
iOS is voor telefoons en tablets en mediaspelers. Het download cijfer is niet alleen voor telefoons.
Het probleem is dat bijna alles wat enigzins nuttig is uit de Store is ook als normale applicatie te krijgen dat gelijk veel meer kan, én op alle Windowsen werkt. Er is dus (voor desktop apps) maar bijzonder weinig motivatie voor een developer om een Store app te maken - want je wordt verschrikkelijk beperkt in wat de app kan/mag, en het werkt alléén op Windows 8.

Wat betreft mobiele apps: iOS en Android zijn het "probleem".

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 12 november 2013 09:34]

Als je weinig downloads hebt zal het ook even duren voor die op gang komen. nokia verkoopt de windows phones nu goed en daardoor zullen de downloads ook gaan toenemen. Het heeft even tijd nodig maar de opwaartse trend is er
Anoniem: 80466
@bbob12 november 2013 10:46
Het gaat meer om windows 8.1 dan om windows phone.
En er zijn al iets van 200 miljoen computers met windows 8.1
Veel meer dan er windows phones zijn. Maar het aantal downloads ligt lager dan in de windows Phones store
Het aanbod in de Windows Phone store is veel groter dan de Windows 8.1 store. Misschien zitten daar veel meer 'amateur' Developers. Kijk, zo'n Rudy Huyn is wereldberoemd om zijn Windows Phone apps, maar in de Windows 8.1 geen spoor van Rudy. En ja, dan maak je een onofficiële app, komt het bedrijf zelf met een app en dan maar afwachten welke de gebruiker kiest. Ik zie de Nederlandse amateur inbreng voor Windows Phone ook in rap tempo opdrogen. Voor sommige was WP8 vooral bij de introductie een leuke uitdaging.
Anoniem: 80466
@GerCor12 november 2013 17:03
Er zijn 125.000 app voor Windows 8.x en misschien zo'n 175.000 voor windows Phone.
Hoe weet je dat? Kun je dat ergens opvragen?
Je zou beter percentages vergelijken ipv pure getallen. Het aantal downloads tegenover aantal draaiende Windows 8 computers. Duidelijker beeld dan.

[Reactie gewijzigd door X-Fighter op 12 november 2013 09:40]

De pc store van Windows 8.1 is het slechtste aan het hele win8.1 gebeuren (waar ik verder heel tevreden over ben!)
Wel veel beter dan de lelijke Windows 8 store hiervoor.
Met 8.1 is de store flink opgeknapt
Windows Phone is out-of-the-box vrij compleet waardoor er minder nood is aan third-party apps.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee