Apple brengt iPhone 5s en iPhone 5c op 25 oktober in Nederland uit

De iPhone 5s en iPhone 5c komen op 25 oktober in Nederland uit. Dat heeft Apple bekendgemaakt. Ook in België zullen de Apple-smartphones vanaf die datum te koop zijn. De smartphones zijn al enkele weken in onder meer Duitsland verkrijgbaar.

Hoewel Apple de adviesprijzen nog niet bekendgemaakt heeft, wordt aangenomen op basis van de prijzen in Duitsland dat de goedkoopste versie van de iPhone 5s 699 euro gaat kosten, terwijl de goedkoopste iPhone 5c voor 599 euro in de winkel komt te liggen. In beide gevallen gaat het om 16GB-versies. Naast Nederland en België komt de iPhone in nog veel meer landen op 25 oktober uit, zegt Apple.

De nieuwe iPhones kwamen op 20 september uit in diverse landen, waaronder Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Over de release in Nederland wilde Apple niets zeggen, hoewel Tweakers toen al van insiders vernam dat het vermoedelijk eind oktober zal worden.

De iPhone 5s heeft het design van de iPhone 5 en beschikt over een vingerafdrukscanner in de Home-knop. Daarnaast is de Apple A7-soc in het toestel de eerste mobiele processor met 64-bits ondersteuning. De iPhone 5c heeft de kenmerken van de iPhone 5, maar heeft een plastic behuizing en is in diverse felle kleuren verkrijgbaar. Apple presenteerde de iPhones op een eigen evenement in september.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

09-10-2013 • 14:46

165 Linkedin

Reacties (164)

164
138
95
4
0
15
Wijzig sortering
Ik moet eerlijk zeggen dat de iP5s een erg mooi ding is.
Ik heb al jaren de 3GS(16GB) ( :X ) en ik wilde eigenlijk wel overstappen want hij wordt echt wel langzaam nu.
Het probleem vind ik echter dat ik niet een echt verouderd model wilde aanschaffen als ik veel geld moet neertellen. (4S of zo)
Tenzij men die ook blijft aanbieden, want ik zou dan wel weer een 4S willen voor 250 euro of zo.
Dan is het een heel ander verhaal.
Nu haalt men de 5 uit de handel en duwt men de 5C aan.
Ik kocht de mijne bij een €30/maand abo en €100 cash.
Prima deal.
Maar dit gaat me echt te ver nu en ik begrijp niet zo goed dat anderen het ook niet zien.
Iedereen haast zich om maar het meest fancy model te "hebbuh".
Nu vraagt men werkelijk 700 euro voor een 16GB 5S.
Dit gaat echt de verkeerde kant op.
Misschien ligt het aan mijn leeftijd maar het is te gek voor woorden dat we dit willen blijven doen.
Over een tijdje kosten die dingen €2000 euro en dat slikken we dan ook nog.
Hoe geavanceerd ze ook zijn, we zijn met zijn allen knettergek dat we zoveel voor een mobiel neertellen.
Ik haak af en blijf bij mijn 3GS tot de lol er van af is en dan zien we verder...
Jammer dat niet veel meer mensen er zo over denken, dan werden die dingen vanzelf goedkoper.
Mijn eerste Nokia (een Nokia 6110), ondertussen bijna 16 jaar geleden, kostte toen ook + € 800,00...
Niemand verplicht je om een smartphone te kopen met de laatste nieuwe snufjes en functies (ondertussen is een enkele smartphone sneller dan de computers die gebruikt zijn geweest door de NASA bij de landing op de maan).
Er zijn genoeg goedkopere alternatieven op de markt. (maar dan moet je niet bij Apple zijn)
40+ toevallig :)

Je hebt helemaal gelijk, waanzin dit.
De prijzen blijven elk jaar maar weer door het plafond gaan en elk jaar breken ze weer verkooprecords.

Ik heb nu een 4S en kom voor een verlenging in aanmerking maar ik sla dit keer maar over en het jaar daarop misschien ook wel. Ze hebben de grip op deze Applefanboy verloren :+
Er gaat natuurlijk een keerpunt komen wat betreft dit soort bedragen. Ik herken mezelf ook in jouw verhaal, en we zijn vast niet de enige. Ik heb nu een iPhone 5, welke al een flinke duit gekost heeft (€650). Ik heb dit toestel lost aangeschaft in de Apple Store in Amsterdam, nadat ik een drama periode achter de rug had met garantie i.c.m. met T-Mobile. Datzelfde gezeik wilde ik niet nog een keer, dus dan maar eenmalig een hoge aanschaf.

De oplossing voor veel mensen is om over te stappen van een te duur abonnement waar vaak €40-70 steeds normaler wordt, en gaan voor een Sim-Only van max €25,-. Zo heb ik destijds bij Vodafone Friends & Family een 11GB @4g snelheid bundel, 500min+500sms, voor een kleine €27,-. Dit soort abonnementen zullen ervoor zorgen dat mensen toch liever een los toestel gaan aanschaffen, maar daar veel langer mee doen dan twee jaar.

Ik denk dat Sim-Only steeds populairder zal worden. Op een gegeven moment wordt het gewoon te gek. €1.000 aftikken voor een telefoon waar we een beetje mee kunnen internetten, er komt een keerpunt.
Ook de 4s blijft leverbaar. Zie hier de Duitse store (waar de 5s al verkrijgbaar is). Je betaalt er echter wel wat meer voor dan de jou genoemde €250 ;)

http://store.apple.com/de/buy-iphone/iphone4s
Ik begrijp heel goed dat je het te duur vindt worden, maar ik kijk er persoonlijk anders tegenaan. Ik gebruik mijn telefoon echt heel veel, en waar ik vroeger mijn pc/laptop nog aanzwengelde om ff snel tweakers te bezoeken, doe ik dat op mijn telefoon.

Ik denk dat de iPhone 5s een euro of 200 te duur is. Maar tegelijkertijd vind ik persoonlijk niet dat er een goed alternatief is. Dat geldt dus voor mij.

Trouwens "vroeger" was het niet veel beter. Ik herinner mij dat de Nokia 8310 ook al gauw richting de 300 euro's ging. En dat was in 2001(!!!). En dat ding gebruikte ik alleen om te bellen, sms-en en snaken.
Zit wat in,maargoed tegenwoordig is je telefoon wel hét product wat je gewoon dagelijks gebruikt. En ik vind dat een product dat jij dagelijks gebruikt en dus dagelijks plezier aan hebt ook best wat mag kosten.

Natuurlijk blijft het veel geld maar ik besteed liever wat meer geld aan een artikel/product waarvan ik zeker weet dat ik dit ook daadwerkelijk veel ga gebruiken, dan aan een artikel/product wat je eens in de week of maand een keer uit de kast pakt, dat is pas zonde.
Wat heb je aan een dure auto als deze eens per maand maar uit de garage komt? juist ja.


Overigens ben ik sinds eergisteren in het bezit van een iPhone 5S 32gb space grey, heerlijk toestel en weer net ietsje mooier dan de iPhone 5 was.
Ik ben eens benieuwd of hier in Nederland nog rijen voor de iPhone zullen staan en dan ben ik vooral benieuwd naar de 5c. Naar wat de geruchten zeggen verkoopt de iPhone 5c niet en is de gouden 5s juist super populair.
Zelf wil ik wel eens spelen met die vingerafdrukscanner, het lijkt me een goede toevoeging en hoop dan ook dat het op de mini retina zit - zonder meerprijs.
Naar wat de geruchten zeggen verkoopt de iPhone 5c niet en is de gouden 5s juist super populair.
Misschien moet je minder geruchten lezen en je houden aan de feiten: de iphone 5c zit bij alle Amerikaanse operatoren in de top 3 van best verkopende smartphones.
http://tech.fortune.cnn.c...pple-iphone-5c-canaccord/
Goed, daar heb je een punt. Ik zou me aan de feiten moeten houden en dat betekent dat de 5c minder verkoopt dan de 5s. Ik heb even naar de feiten gekeken en dan kom ik bij deze link uit (http://www.statisticbrain.com/iphone-5-sales-statistics/) en die verteld:
  • 6,5 miljoen 5s verkocht
  • 2,6 miljoen 5c verkocht
  • Waarbij de meeste sales van de iphone mensen zijn die al eerder een iphone hadden (77% of meer).
In feite behoorlijk veel, moet ik toegeven :o had niet gedacht dat de 5c zo goed zou verkopen.
Mensen die op de eerste verkoopdag in de rij gaan staan voor een iPhone nemen in het algemeen de 5s. De 5c zal minder seizoensschommelingen vertonen, verwacht ik, en zal over een half jaar wellicht beter verkopen dan de 5s.
Als je op een lege doos het Apple logo zet verkoopt het in Amerika nog, dus dat zegt echt TOTAAL niks over de Nederlandse markt.
Dat heb je goed gezien want de 5C is hier nog niet te koop.
Tja, wat is 'niet verkopen'? De verkoopaantallen zullen heus niet 0 zijn. ;)

Als de iPhone 5C meer verkoopt dan de iPhone 4S vorig jaar (relatief gezien, dus t.o.v. het totaal aantal verkochte iPhones) is het al een succes, want: meer verkochte toestellen met een hogere winstmarge dan wanneer de iPhone 5 er was geweest i.p.v. de 5C. :)
De verkoopaantallen zullen zeker niet 0 zijn. Misschien is er ook meer iPhone 5c als 4s verkocht, maar dat zegt niet meteen dat er een hogere winstmarge is - direct gezien. Voor de plastic behuizing en de precieze implementatie ervan zijn genoeg R&D kosten in gaan zitten die nu eerst terug verdiend moeten worden. Naar mijn mening hadden ze dan ook beter kunnen gaan voor een plastic 4s, mochten ze alsnog voor plastic willen gaan. De 5 was als iphone zo goed genoeg geweest en heeft met 90 miljoen verkochte exemplaren zeker geen verkeerde verkoop.
Dat is mooi. Wel vreemd dat de release in Nederland zoveel later is dan omringende landen. Toch schandalig dat hij voor E100 boven de adviesprijs in de pricewatch staat.
De adviesprijs is anders ook behoorlijk aan de prijs. 699 euro voor de goedkoopste iPhone 5S is nogal wat meer dan de 649 dollar die het ding in Amerika moet kosten.
Voorbeeld: In NY geldt er 8,375% sales tax, dat betekend dat de daadwerkelijke prijs 703.35 dollar is. Dat lijkt op zich prima en vergelijkend, maar tegen de huidige dollar koers van 0.739 (via google), is dat toch echt maar 520 euro! Nogal een verschil, helaas :|
Het wordt nog erger in staten als Oregon, waar geen sales tax geheven wordt. Daar haal je 'm dus al voor 479.78 euro.

[Reactie gewijzigd door johnydoe op 9 oktober 2013 14:56]

Je vergeet de BTW, importkosten, kopieheffing en alle andere belastingen. En dat Apple een Amerikaans bedrijf is, niet Europees.

De euro-dollar koers maakt het verschil in BTW net goed.

[Reactie gewijzigd door mohf op 9 oktober 2013 15:11]

Laten we niet heiliger dan de paus zijn. Iedereen weet dat als je een iphone in de VS gaat halen en die gewoon in je broekzak steekt je al die dingen niet moet betalen.
500 euro voor 5S dus, dat is al aardig de moeite.
Ware het niet dat je dan eerst een ticket moet kopen naar de VS à €499 (aanbieding van KLM momenteel). Dan wordt je iPhone een stuk duurder, tenzij je natuurlijk al in de VS bent om wat voor reden dan ook.

Ik heb zitten rekenen een tijdje terug. Maar met de inklaringskosten, invoerrechten en belastingen (uitgaande van geen VAT in de VS, maar wel BTW in NL) scheelt het voor de goedkoopste iPhone 5S ongeveer €35.

Voor dat geld haal ik hem over 2 weken wel in NL. Dan weet je in ieder geval ook zeker dat de juiste frequenties voor 4G worden ondersteund.
Dan klopt je rekensom echter niet volledig, over smartphones hoeven namelijk geen invoer/douanerechten betaald te worden.
Van wie hoeft dat niet? Van de Belastingdienst moet dat namelijk wel.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 9 oktober 2013 18:16]

"douanerechten (zoals invoerrecht). Dit varieert per goederensoort. Voor informatie: bel de BelastingTelefoon Douane"

Van de belasting telefoon! Specifiek gevraagd om een smartphone van 500 euro en daar zaten geen douanerechten op deze goederensoort. Echter is dit wel een half jaar geleden wellicht is het veranderd.
Apple en belasting betalen?
Ze voldoen aan de belastingwetgeving in Europa.
Dus wat is je probleem?
Alle multinationale bedrijven doen dit en moeten dit doen, anders krijgen ze klachten van hun aandeelhouders.
Dus ook Google of Microsoft...

Edit 2013-10-11 18:52:
Net op nu.nl:
Google sluist 8.8 miljard euro weg.
http://www.nu.nl/tech/359...ro-weg-via-nederland.html

[Reactie gewijzigd door PPie op 11 oktober 2013 18:53]

Sommigen hebben het geluk van af en toe nar de VS te mogen reizen op kosten van het werk. Zoals ik dus :)
Wat doe je voor werk?
Ga je dan weer lekker samen met die andere "geeks" weer een lekker nachtje nachtje wachten voor de Apple Store in Amsterdam. :O
Deze nerd blijft lekker in z'n mandje liggen, ik bestel 'm wel online. Gemak dient de mens, en ik heb 's nachts wel wat beters te doen. (slapen, met name) :)

Ik heb dat in de rij staan de nacht ervoor nooit echt begrepen, maar goed, ik zal wel te nuchter zijn voor dat soort fratsen :)
Wauw, wat een reactie. Als je een pakketje laat versturen met een iPhone erin, is de kant vrij groot dat je gewoon moet betalen. Als je deze niet aangeeft krijg je er een boete overheen en een hoop gezever etc...

Daar komt bij dat de VS versie volgens iPhoneclub niet de 4G frequentie ondersteunt van Tele2. Deze mag dan nog niet in gebruik zijn, maar je zou maar een Tele2 abbo hebben (ik).

/offtopic: Ik ga samen met de andere "geeks" wachten ja. Ik moet hiervoor exact 1 uur eerder mijn bed uit om hem op te halen (er van uit gaande dat de Apple winkel bij ons om 07.00 open gaat en ik daar om half 6 wil zijn (net als vorige keer)), om hierna aan het werk te gaan. Dus zoveel moeite is dat niet... Mensen doen gekkere dingen voor concertkaartjes...

[Reactie gewijzigd door Ypho op 9 oktober 2013 15:46]

Laten we niet heiliger dan de paus zijn. Iedereen weet dat als je een iphone in de VS gaat halen en die gewoon in je broekzak steekt je al die dingen niet moet betalen.
Echter, als je in de VS iets koopt in een andere staat zul je 'Use tax' moeten betalen in je eigen staat, dus aangeven als aankoop bij de belastingaangifte in je eigen staat. Dat niemand dat doet, tja...
Dus je hoort hem ook netjes aan te geven bij de douane hier.
(Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat de IMEI database die ze aan het opzetten zijn om gestolen telefoons te kunnen blokkeren ook de aankoopdatum van de telefoon gaat bevatten. Dan kom je hier en hoef je niet te vertellen dat je een nieuwe telefoon hebt, ze weten al dat je een nieuwe telefoon in je zak hebt zitten...)
Wij betalen misschien niet netjes als we iets importeren, maar een bedrijf als Apple moet dat wel doen. Je kunt het Apple niet kwalijk nemen dat er extra kosten zijn die ook gedekt moeten worden (en dus in de verkoopprijs terugkomen).
Dat ding maken ze in China voor veel minder en ook daar gaat hij ongeveer hetzelfde kosten dus dat gaat niet altijd op !
duh, want ander zou ie vandaar uit over de hele wereld in de grijze import gaan. Ze zijn niet achterlijk bij Apple.
Apple betaalt inderdaad "netjes" 2% vennootschapbelasting ipv de wettelijk gestelde 35% in de VS, via een belastinf constructie (double irish dutch sandwich). 8)7
Niet meer slapen tijdens de economieles!
Die belasting gaat over de winst. BTW is een belasting over de omzet.
Je verwart vennootschapsbelasting met omzetbelasting. Dat zou anders echt te gek voor woorden zijn.
Grote kans nog dat dit de prijzen excl. kopieerheffing is.
Dat is namelijk een extra belasting die achteraf erover wordt berekend (net als de verwijderingsbijdrage)
Anoniem: 338693
@mohf9 oktober 2013 16:07
Klopt, maar Apple is met belastingen wat raar. Op de iPad modellen hebben ze geen mooie ronde prijzen zoals 499, maar kost je iPad 505 euro. Dit is gedaan om de verhoogde BTW te compenseren. Op de telefoons is dit nooit gebeurd. Waarschijnlijk omdat daar de marges belachelijk hoog liggen (ipad heeft hogere kosten door meer materiaal etc.)
Die 6 euro meer voor de iPad is voor de thuiskopieheffing.
Eigenlijk heel logisch, vraag en aanbod. Wil je je iPhone nu al hebben? Prima, maar dan betaal je wel 100 euro meer.

Overigens: de iPhone 5C is inmiddels al verkrijgbaar bij Wehkamp voor €599,-.

[Reactie gewijzigd door Uchiha1911 op 9 oktober 2013 14:51]

Echt verkrijgbaar of wordt het alleen maar aangeboden?
Alle releases van de iPhones zijn later geweest in Nederland dan de omringende landen, vreemd is het dus in totaal niet, het enige vreemde eraan is dat normaal bij de aankondiging vna het nieuwe toestel de 2de golf normaal al aangekondigd werd, maar bij deze was dat niet het geval.
Anoniem: 382732
@Sneek9 oktober 2013 15:00
Zo vreemd is het niet al je bedenkt wat een logisitieke operatie het is om zoveel producten in korte tijd te verschepen.
Schaarste maakt duur, peper was ooit ook "peperduur" voordat het ruim beschikbaar was in Nederland.
Dit vind ik een beetje pepers met apples vergelijken..
Op Facebook, waar ik hoop dat hij blijft (alsin: zich niet verspreid naar Tweakers).
Anoniem: 327719
@Sneek9 oktober 2013 14:51
Denk dat er zat mensen die extra 100 euro op de koop toenemen om als eerste hem te hebben
Gaan er echt mensen in zo'n 5C trappen? Ik zie geen redenen. Wie ze ziet mag het zeggen ben een en al oor.
Hoe bedoel je 'intrappen' .
De hardware is praktisch gelijk aan de iPhone 5. En de iPhone 5 is nog steeds een toestel waarmee je gemakkelijk nog 2 jaar vooruit kunt. De behuizing, daar kun je over twisten. Maar als ik alle reviews lees zijn de meeste reviewers zeer enthousiast over de look-and-feel van het toestel.

Ik zou zeker 100 euro meer betalen en gaan voor de 5S, maar er zijn altijd mensen die dat te veel geld vinden.
Ik heb zelfs twee redenen voor je om een iPhone 5C te kopen:
  • 100 euro goedkoper dan de 5s
  • In verschillende kleuren verkrijgbaar
Dat deze redenen voor jou misschien niet interessant zijn, betekent niet dat andere mensen er ook geen waarde aan hechten.
  • 100 euro goedkoper dan de 5s
  • In verschillende kleuren verkrijgbaar
Hij is niet goedkoper naar mjin mening, maar minder duur.
Ik vind de 5c best prijzig voor een telefoon met nagenoeg dezelfde specificaties als de telefoon die precies een jaar geleden werd uitgebracht (afgezien van het kleurtje wat je er nu aan kan geven). Dan is 100 euro extra voor de 5s opeens niet zo veel meer als je er dan een jaar langer mee kan doen dan de 5c.
Ik verleng kpn/hi abbos. Moet de eerste nog tegenkomen die een 5c wilt. Iedereen wil liever een 5 of 5s
tov een IP5s wel ja. Maar de wereld is groter voor 79% van de mensen.
Hij is €100,00 duurder dan bijvoorbeeld een SGS4 die in mijn ogen in alles superieur is.

Dus ik zie nog geen redenen nee.
SGS4 is Android en geen iOS. Dat kan al genoeg reden voor iemand zijn. Als iemand veel geinvesteerd heeft in iOS apps dan kan ik me voorstellen dat hij minder snel over zal stappen naar Android. Plus Android zelf kan ook al een reden zijn om niet over te stappen op een SGS4, niet iedereen vindt Android een fijn OS.
Ik denk, en dat is mijn oprechte mening, dat mensen die een iPhone kopen geen iOS kiezen maar een iPhone. Andersom is het vaker het geval, mensen kiezen echt voor Android, voor veel mensen synoniem aan vrijheid.
Tja als je een groot scherm beter vindt kun je idd. beter een Android topmodel nemen. Maar er zijn mensen (ik bijv.) die niet persé een 4.7 tot 5.2 inch scherm willen.
En gelukkig zijn er telefoons voor alle doelgroepen; er zijn mensen, vooral ouderen, die graag een groter scherm willen en daarom een Samsung Galaxy o.i.d. Kiezen. Jongeren kiezen daarentegen vaker voor een iPhone want die willen geen grote telefoon.

Zo heeft elk merk zijn doelgroepen en heeft de consument de keuze, dat is toch alleen maar positief?

Bron: http://tech.fortune.cnn.c...pple-samsung-survey-cirp/

[Reactie gewijzigd door Bilbo.Balings op 9 oktober 2013 17:11]

Ja, dat linkje gaat over US consumers - misschien is het daar anders? In mijn omgeving zie ik juist het tegenovergestelde. Jongeren kiezen voor Android telefoons omdat deze doorgaans goedkoper zijn, en de 30+ in mijn omgeving hebben bijna allemaal een iPhone omdat ze het geld er voor hebben en ze iOS makkelijk vinden.

Ben het absoluut met je eens dat het mooi is dat we uiteindelijk allemaal kunnen kiezen wat we willen. :)
Ergens in trappen? Jij insinueert dat Apple in tegenstelling tot andere fabrikanten je een oor aan naait? Dan ben je tamelijk kortzichtig.

Overigens verkoopt die 5C als een dolle in amerika: http://tech.fortune.cnn.com/2013/10/06/apple-iphone-5c-canaccord/
Och als je dat in een weekend verkoopt, dan is het als een dolle. Beide toestellen in 1 weekend 9 miljoen maal, daar zal menig fabrikant van gaan kwijlen.

In principe was de 4S het afgelopen nog een erg goed verkopend model (beter dan de topmodellen dan de concurrent) en ik vermoed dat de 5C dat rustig gaat overstijgen er is schijnbaar een grote markt voor. Dit toestel zal waarschijnlijk erg populair zijn i.c.m abonnementen. De 5S zal het best verkopende toestel zijn, en natuurlijk is dat waar Apple op mikt. De iPhone 5C is een prima toestel als ze die veel goedkoper zouden maken is er kans dat dit negatief uitpakt voor de 5S verkopen. En elke fabrikant wil het liefst het meest zijn topmodel verkopen gezien de marges.
Gek genoeg vind ik de prijs van €700 niet eens meer zover liggen van Samsung, Sony en Nokia bij het lanceren van hun topmodellen.
Per vierkante cm scherm is Apple nog steeds wel de duurste natuurlijk..
Per aantal bits van de processor zijn ze daarentegen weer veel goedkoper.. ;)
Wat weer gecompenseerd wordt door het aantal cores, GHz, hoeveelheid RAM, pixels in het scherm :+
Probleem is dat de iPhone 5S deze prijs voor de komende 12 maanden aanhoudt, terwijl de Galaxy Note 3 over een paar maandjes voor rond de 500 is te krijgen.
Probleem? Heb je wel eens een Android top toestel na 6 maanden verkocht? En een iPhone? Het probleem is dan plots een stuk minder groot. Tuurlijk, je aanschaf is hoger maar indien je, net als ik zo'n beetje max elk jaar van telefoon wisselt is de iPhone stiekem de goedkoopste.
Ik heb zelf een iPhone, dus ja dat weet ik wel, ik reageer op de opmerking dat de 700 euro niet zover af ligt van de prijzen van Samsung. En merk op dat dit slechts tijdelijk is, terwijl de iPhone in de komende maanden nooit van prijs zal veranderen.
Afgelopen zaterdag op Malaga airport de 64GB versie van de 5S in mijn handen gehad. Voor "slechts" 1299 euro verkochten ze hem daar!!!!
Jemig zeg, wat een geld. Wie gaat dit bedrag nou betalen voor een telefoon. Dat gaat echt helemaal nergens meer over.
Dat was mijn reactie ook toen de verkoper de prijs vertelde! Ik gaf hem toen direct maar wel HEEL voorzichtig terug aan de verkoper. Tuurlijk betaal je vaak iets meer op vliegvelden maar je bent volgens mij echt gek als je meer dan 1000 euro gaat betalen voor een telefoon!

Daar koop je een volledige vakantie van of sommige mensen wonen hier enige tijd van in een huis. Het gaat echt helemaal nergens over. Dit soort prijzen zijn puur als statussymbool te zien voor sommige mensen. Ik heb een Huawei G700 sinds gisteren gekocht en ik ben daar HEEL blij mee. Kan bijna alles wat ik wil en voor minder dan 25% qua prijs.
Anoniem: 19339
@rikoos9 oktober 2013 19:33
Daar koop je een volledige vakantie van
En waarom is een dergelijk bedrag voor een vakantie in jouw ogen dan wél in orde?

Lijken me allebei luxeproducten. Met het verschil dat je een iPhone over 3 weken nog steeds hebt, maar een vakantie dan afgelopen is. Maar ik ga niet voor anderen oordelen dat het teveel geld is.
Ik zou toch veel liever op vakantie gaan met dit geld. Een gsm van meer dan 1000 euro is en blijft gewoon belachelijk.
Ik zou toch veel liever op vakantie gaan met dit geld. Een gsm van meer dan 1000 euro is en blijft gewoon belachelijk.
Een telefoon van meer dan 500 euro is al belachelijk in mijn ogen. De verhouding is volledig zoek hierin.
hoeveel iPhone zouden er worden geleverd. is het een klein aantal of zijn er genoeg voorraad voor consumenten die in de rij staan.
Volgens mij heeft dit niets met marketing te maken. Als er binnen een weekend 6 miljoen toestellen verkocht worden is er niet tegenaan te produceren. Daarnaast zet Apple zijn gehele inventaris binnen 5 dagen, dit is echt ongehoord*. Volgens mij heeft dit puur te maken dat als je meer dan de in het eerste weekend verkochte 6 miljoen iPhones wilt produceren de introductiedatum dusver naar achter geschoven moet worden dat de iPhone technologies alweer achterstand heeft opgelopen.

*bron: http://appleinsider.com/a...inventory_every_five_days
Volgens mij heeft dit niets met marketing te maken. Als er binnen een weekend 6 miljoen toestellen verkocht worden is er niet tegenaan te produceren. Daarnaast zet Apple zijn gehele inventaris binnen 5 dagen, dit is echt ongehoord*. Volgens mij heeft dit puur te maken dat als je meer dan de in het eerste weekend verkochte 6 miljoen iPhones wilt produceren de introductiedatum dusver naar achter geschoven moet worden dat de iPhone technologies alweer achterstand heeft opgelopen.

*bron: http://appleinsider.com/a...inventory_every_five_days
Dus dan toch bewust een schaarste creeeren want waarom zou je anders (tijdelijk) nee willen verkopen? niet voor niets begint zelfs het 8 uur journaal ermee. Als het bedrijf genoeg voorraad heeft hoor je ze niet.

PS waarom een downgrade? Het gaat over de levering van de nieuwe telefoons. ....
Ik volg je reactie niet hellemaal. Als je binnen een weekend 6 miljoen iPhones afzet en er simpelweg niet meer kunt produceren ben je toch niet bezig BEWUST schaarste te creeën?!

Er zou sprake zijn van bewuste schaarste als de productie niet op 100% functioneert om zo een tekort te realiseren. Lijkt mij hier niet het geval....
De iphone 5c staat nu zelfs al te koop op groupon.be voor 569.
Leverdatum is 28okt.
En ik maar wachten tot de oudere modellen wat goedkoper worden, maar nee hoor:
pricewatch: Apple iPhone 4 8GB Zwart

Ze doen kennelijk iets goed daar, als een 4 nog voor zulke prijzen worden verkocht. Ongeloofelijk hoe waarde vast deze apparaten zijn.
Was het niet zo dat de iPhone 5 in Duitsland ook voor €699 ging om vervolgens in Nederland €679 te kosten. Is dit dan niet ook veel aannemelijker voor de iPhone 5s?

I could be wrong!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee