Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: Sharky Extreme

Sharky Extreme vroeg BitBoys om de stand van zaken wat betreft hun Glaze3D graphics accelerator. We krijgen onder meer te horen dat BitBoys in maart meer details over de prijs van de Glaze3D prijs zullen geven, je zou bijna denken dat de Glaze3D toch echt bestaat . Verder natuurlijk weer erg vrolijke praat over de 8 Texel pipelines, de 512-bit brede geheugen bus en het 9GB/s snelle embedded DRAM van de Glaze3D:

SE: How much of a speed hit will full-scene anti-aliasing cause?

SL: With the amount of true available filtrate we have, AA will finally be usable in actual game play. Our fillrate of the G3D 2400 will be over 2 Gigatexels, which will be sufficient to implement 2 and 4 pass AA in resolutions up to 1280x1024x32 and still achieve great frame rates. It is going to be amazing. The real goal of the large fillrate is to be able to implement features like full screen AA, 32-bit color depths, 32-bit Z-buffers, 32-bit textures in all modes at all resolutions and still hold frame rate. The G3D 2400 will have an advantage of over 4 times the texel fillrate of nVIDIA GeForce and around 8 times 3dfx's recently announced VSA-100 chip which is the basis for their upcoming Voodoo 5! These performance advantages sound big, but if you really want to accomplish what we are after, then they are required. Fillrate is king in terms of performance 3D solutions, and our XBA enabled products are going to win this race hands down.

Grijp het complete interview bij Sharky Extreme (thanks Chandler voor de tip).

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Als je bedenkt dat de gasten die de aansturing van die gpu hebben bedacht vroeger bezig waren met het maken van 3D demo's op onze 386/486 die echt waanzinnig snel draaide ga je het haast geloven zonder review.
Dat zijn echte cracks die in assembler waanzinnige dingen konden maken.

Ik denk zelf dat die fullscreen AA nog het meest krachtige is van deze kaart, als je met een applicatie als lightwave AA (low) wil toepassen op een 800x600 image kan je er minimaal 5 tellen langer op wachten, dat gaat deze chip realtime voor je presenteren.

Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen dit beest snel op de markt te krijgen.
Ze hebben een interessante chip. Vooral omdat deze ook efficient met geheugen omspringt, dit itt de Voodoo5 serie, die nogal verkwistend is met memory. Ze hebben wel gelijk dat Nvidia, 3DfX et al een flinke klus krijgen om hun architectuur aan te passen zodat de engines niet hoeven te wachten op de data-fetch uit het geheugen. En zoals Shane zo mooi zei "Just adding multiple chips to a product is not going to cut it" :)

BTW: "I am not sure if motion blur or depth of field is where the industry will initially head however", het lijkt erop dat ze het wel aan kunnen, maar volledig voor FSAA gaan. Hopelijk ondersteunen de eerste drivers wel motionblur en depth of field, lijkt me wel leuk om eens te zien.
Wat ik het rare vind is dat zowel 3Dfx als NVidia hun chips al presenteren voordat ze er ook maar 1 van de band hebben laten rollen, en BitBoys nog niks heeft laten zien, maar wel een hoop heeft lopen rondstrooien over die Glaze3D, voordat ook maar iemand het ding gezien heeft.

Ik verwacht wel dat dei hele chip (+kaart?) bestaat, omdat je jezelf in de vingers snijdt als bedrijf als je dingen beweert die later neit waar blijken.
Je geloofwaardigheid neemt dan ongelovelijk af.

En eerst prijzen presenteren, en dan pas laten zien hoe dat ding eruit ziet, raar, je vraagt je af hoe de marketing strategie in elkaar zit.
Leer allemaal maar eerst eens het hele interview te lezen voordat je hier commentaar gaat leveren. De prijzen worden pas in maart bekend gemaakt maar zullen liggen in de range die nu ook geld voor 3d kaarten (300-1200 gulden). The bitboys hebben ondermeer de api voor bumpmapping aan microsoft geliciŽnseerd waar het nu in DX7 wordt gebruikt. Ze krijgen dus echt wel geld binnen. Dit produkt bestaat wel degelijk. In ieder geval zijn ze een stuk eerlijker dan Nvidia die altijd met specificaties komen die nooit blijken te kloppen. Ze verzwijgen helemaal niet dat ze tot nu toe alleen maar een emulator hebben draaien. Ik heb meer vertrouwen in de Glaze3D dan ik ooit zal hebben in de NV15. Want een ding is zeker die zal wel weer met "prachtige" specificaties komen die helemaal niet blijken te kloppen met de werkelijkheid of die domweg nog niet eens worden ondersteund door de gaming industrie. (Nvida - Snelheid van geheugen bij TNT, T&L performance by GeForce, playability op 32bits color op TNT en TNT2.)
Tuurlijk ga je alvast van te voren aankondigen, zo bouw je alvast bekendheid op zonder dat het gebaseerd is op feiten, zo wordt het publiek lekker gemaakt en bekend gemaakt met het produkt, zodat je, als het straks gefabriceerd word, gelijk naar de winkel rent :) (als de 1e reviews uiteraard ook positief zijn).
De hoeveelste keer heben we het hier over een product dat nog niet eens bestaat...
:(
Waku :

Ben je pessimistisch omdat ze onbekend zijn voor je ?? ik bedoel als Nvidia of intel een chip op papier presenteren dan is er niemand die klaagt met eerst zien dan geloven maar iedereen gaat fillosofeeren over hoe de prestaties zal zijn.

Jij bent zeker zo van " wat de boer niet kent dat vreet ie niet ? "
Heee,

Beetje rustig tegen waku hoor

Hij heeft alleen verstand van dieren.....

;) ;) ;) ;) ;)
als dit kaartje ook een fatsoenlijke kwaliteit heeft, en mooie 'vibrant colors' dan denk ik dat dit mijn eerste niet-matrox kaart wordt... bij mij gaat kwaliteit voor snelheid, dus als dit weer hetzelfde is als de voodoo2 was (megasnel, maar baggerkwaliteit) dan mot ik em niet...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True