Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 116 reacties

Samsung heeft vijf miljoen exemplaren van zijn grote smartphone Galaxy Note uitgeleverd. Volgens Samsung loopt het toestel met 5,3"-scherm en stylus vooral goed in thuisland Zuid-Korea en diverse Europese landen, waaronder Nederland.

Het aantal van vijf miljoen uitgeleverde toestellen werd in vijf maanden bereikt, zo laat Samsung weten. De Galaxy Note kwam onder meer uit in Azië, Europa en sinds februari ook in de Verenigde Staten, bij provider AT&T. Dat de fabrikant er vijf miljoen van aan retailers heeft verkocht is opvallend, want bij de release gold de Note als niche-toestel, door zijn grote scherm en brede behuizing.

De Note valt volgens Samsung tussen een smartphone en een tablet in. Het toestel heeft een 5,3"-amoled-scherm met een resolutie van 1280x800 pixels. De Note loopt op een Samsung Exynos 4120, een dualcore-processor op 1,4GHz met Mali 400-gpu. De smartphone draait op Android 2.3, maar krijgt voor de zomer een update naar 4.0. Het toestel is sinds november in Nederland te koop en werd ook door Tweakers.net gereviewd. Inmiddels is de Note-serie uitgebreid met een 10,1"-tablet, die later dit jaar in de verkoop moet gaan.

Galaxy Note (rechts), naast de HTC Titan en Samsung Galaxy S II

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (116)

dat er weer onzin verteld wordt van dat er wel geleverd maar niet verkocht wordt is typerend voor tweakers de laatste tijd... Elk artikel vind je dat wel terug.

Mag ik even aanduiden, dat er over verschillende maanden werd geleverd en dat, indien in maand 1 geen goede verkoop is maar wel hoge stock, ze niet gaan blijven produceren. Een bedrijf als Samsung zal sowieso wel overproductie hebben, dat is relatief normaal. Deze overproductie gaat echter geen 4.000.000 stuks betreffen...
Basic economics, denk ik zo'n beetje.
Inderdaad als Samsung gem 1 miljoen toestellen per maand mag leveren betekend dat er 99% van die toestellen per maand verkocht worden (1% showmodel gerekend :))...

Ik koop toch ook geen kaas als ik al kaas heb liggen in de koelkast (die nog goed is)... Dat doe ik pas als de kaas (bijna) op is, oftewel als ik elke maand 1 ons kaas koop kan je met vrij hoge zekerheid zeggen dat ik ook 1 ons kaas eet per maand...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 maart 2012 15:31]

In de titel staat 'verkoopt', terwijl in de tekst van het artikel 'verscheept' staat, wat ik toch wel een vrij relevant onderscheid vind. Van de Galaxy Tab 7 waren ook in no-time een paar miljoen stuks 'verkocht' (verscheept dus) maar binnen de kortste keren ging er een paar honderd euro van de prijs af en even later lagen ze in de bargain bin.

De titel 'Samsung verkoopt 5 miljoen Galaxy Notes' mag dan misschien technisch correct zijn (ze zullen ze niet terug gaan nemen denk ik), maar 'Samsung verscheept 5 miljoen Galaxy Notes' lijkt me een stuk terechter. Eerst nog maar eens zien hoeveel consumenten daadwerkelijk zo'n ding kopen, ik geloof er namelijk geen biet van dat dat er erg veel zullen zijn.

@arnoudwokke
Zo is het een stukje duidelijker, bedankt. Ik denk ook wel dat er uiteindelijk 5 miljoen Galaxy Notes verkocht zullen worden hoor, de vraag is alleen hoe snel, en of de teller daar blijft steken of dat er een sterke vraag blijft. Persoonlijk denk ik dat de Note echt een niche product is, en dat deze niche vrij snel gevuld zal zijn.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 28 maart 2012 11:34]

Ik heb de titel aangepast :)

Ja, er is inderdaad geen onderscheid. Samsung levert bestellen uit aan providers en retailers en vanaf daar zijn ze afhankelijk van marktonderzoek om te weten hoeveel er daadwerkelijk zijn verkocht.

Bij de Galaxy Tab 7 heeft Samsung een grote misstap gedaan: ze hebben heel veel stuks verscheept tegen relatief lage prijzen om te kunnen zeggen dat ze er zo-en-zoveel hadden verkocht. Daardoor lagen er honderdduizenden te verstoffen in magazijns over de hele wereld. De gewenste positieve pr kwam als een boemerang terug: mensen herinneren zich alleen dat de verkoopcijfers kunstmatig zijn opgekrikt.

Dat was echter een uitzondering: elke fabrikant (ja, ook Apple - voordat iemand dat opmerkt), kan alleen verkoopcijfers geven op basis van verscheepte apparaten. Een andere optie is activaties tellen, zoals Google Android-verkopen aanduidt. Voor een fabrikant is dat echter lastiger.

Als er vijf miljoen zijn verscheept, kun je er vanuit gaan dat er binnen korte tijd ook vijf miljoen daadwerkelijk verkocht zullen zijn aan consumenten. Het verkopen van grote voorraden apparaten zonder dat retailers en providers ze denken te kunnen verkopen is een duur grapje voor iedereen en uiteindelijk de pr-waarde niet waard. Dat heeft Samsung wel gezien bij de Tab 7 :)
Dat was echter een uitzondering: elke fabrikant (ja, ook Apple - voordat iemand dat opmerkt), kan alleen verkoopcijfers geven op basis van verscheepte apparaten.
Ik kan me vergissen, maar werkte het bij Apple niet juist anders omdat ze (naast hun eigen retail business) ook heel diep in de stock/ordering processen van hun resellers zitten?

in die zin dat Apple jou geen nieuwe voorraad gaat sturen, als je jij niet het merendeel van je voorraad verkocht hebt ? Volgens mij krijgt Apple door die methode een veel betere markt-feedback dan Samsung kan krijgen, want Samsung heeft compleet andere operatie methodieken. (en werkt meer via importeurs en distri's volgens mij).
in die zin dat Apple jou geen nieuwe voorraad gaat sturen, als je jij niet het merendeel van je voorraad verkocht hebt ? Volgens mij krijgt Apple door die methode een veel betere markt-feedback dan Samsung kan krijgen, want Samsung heeft compleet andere operatie methodieken. (en werkt meer via importeurs en distri's volgens mij).
Oftewel het getal kan wel preciezer zijn maar komt nog steeds niet neer op het daadwerkelijk verkochte aantal aan de consument, en is dus nog steeds het aantal wat Apple verkoopt aan de verkopers ;)
Zo ongeveer ja.

Apple weet net als Samsung niet exact hoeveel apparaten het verkocht heeft, maar de delta / spread tussen 'shipped' en 'sold' is wel kleiner (zoals je ook zegt).
Om dit even te staven met een bron de volgende quote;
SEC 10K filing - pagina 26 van Apple:

Critical Accounting Policies and Estimates > Revenue recognition

Net sales consist primarily of revenue from the sale of hardware, software, digital content and applications, peripherals, and service and support contracts. The Company recognizes revenue when persuasive evidence of an arrangement exists, delivery has occurred, the sales price is fixed or determinable, and collection is probable. Product is considered delivered to the customer once it has been shipped and title and risk of loss have been transferred. For most of the Company’s product sales, these criteria are met at the time the product is shipped. For online sales to individuals, for some sales to education customers in the U.S., and for certain other sales, the Company defers recognition of revenue until the customer receives the product because the Company retains a portion of the risk of loss on these sales during transit.
Dus alleen als Apple hardware direct aan de consument verkoopt is 'shipped' als het product fysiek bij Apple weg is en de 'liability' overgedragen is :)

EDIT: Daarnaast is het natuurlijk zo dat Samsung zelf helemaal GEEN cijfers aanlevert en het aan een research firm over laat om wat te 'gokken'. Vrij vaag allemaal.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 28 maart 2012 12:42]

Apple verkoopt veruit het grootste gedeelte van zijn spullen direct, online of via de officiele Apple Stores. Daarbij hebben ze ook toegang tot alle activatiestatistieken, waarmee een vrij betrouwbaar cijfer kan worden berekend. Last but not least denk ik dat de 'shelf time' van Apple apparaten in zijn algemeenheid vrij kort is als je kijkt hoeveel ze verkopen elk jaar, wat het nog makkelijker maakt om nauwkeurige verkoopcijfers te leveren.

Maargoed het ging niet om Apple sales hier maar om Samsung sales, en zoals arnoud al aangeeft mag je die best met een korreltje zout nemen na het Galaxy Tab verhaal. Samsung heeft zelfs toegegeven dat de verkopen van tablets achteraf erg tegen bleken te vallen.
Volgens mij zegt Arnoud toch echt dat je er juist wel vanuit kunt gaan dat die cijfers redelijk kloppen of binnenkort kloppen.
Heb je verder een bron voor je verhaal dat Apple het merendeel van zijn spullen (en aangezien we het over telefoons hebben, specifiek de iphone) zelf verkoopt? Volgens mij is dat onzin namelijk en wordt het merendeel via providers verkocht.
Wel is Apple zelf natuurlijk degene die makkelijker activaties van iphones kan tellen omdat zij hardware en OS leverancier tegelijk zijn, terwijl dat bij Android twee partijen zijn.
Heb je verder een bron voor je verhaal dat Apple het merendeel van zijn spullen (en aangezien we het over telefoons hebben, specifiek de iphone) zelf verkoopt? Volgens mij is dat onzin namelijk en wordt het merendeel via providers verkocht.
Je kunt ook een iPhone + een abbo bestellen via de Apple site of in een Apple store, zonder dat je daarvoor bij de provider hoeft te zijn. Maargoed los daarvan mag ik er toch van uit gaan dat Apple gewoon netjes van de providers doorkrijgt hoeveel iPhones er aan klanten verkocht zijn door de providers, en al die gegevens dus gewoon beschikbaar zijn.
Als zelfs vrouwelijke collega's zo'n ding hebben, ja size matters, wil ik het best geloven.
Ik heb zelfs een vrouwelijke collega met twee Note's!
Dualscreen setup :+

Heb trouwens zelf een Note, 2ehands gekocht, maar een brakke USB connector lijkt wel een terugkerend probleem bij Samsung. Ben benieuwd naar de opvolger, want met zoveel verkochte toestellen moet die er geheid komen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Vandread op 28 maart 2012 13:53]

Laat m dan maar eens repareren, heb er hier namelijk geen last van ;)
en toch denk ik dat niet veel verkopers een grote voorraad van een toestel zullen aanleggen welke men tot de groep niche toestellen rekent, dus in dat opzicht geloof ik best dat het aantal daadwerkelijk verkochte toestellen dicht in de buurt van de verscheepte aantallen zal komen :)
Hij is natuurlijk best groot, maar voor de zakelijke markt kan dat geen kwaad. Die hebben veelal een tas of koffer waar de Galaxy Note toch prima in past. Jammer dat de Android 4.0 update voor zo'n telefoon zo lang op zich laat wachten. 2.3 is niet echt meer up to date natuurlijk.

Zelf had ik niet gedacht dat het nog zo'n succes zou worden, maar ze hebben het netjes gedaan!
Hij past gewoon in de broekzak hoor, hoewel ik er wel voor kies als ik de hele dag moet zitten om hem toch uit mijn broekzak te halen.
Verder is hij niet eens zo heel veel groter dan een 4,7" en daar hoor ik ook niemand over klagen dat die niet in de broekzak past.
Klopt past prima in een gewone normale broek. Waarschijnlijk niet in skinny jeans. Maar je hoeft geen baggy broek te hebben. En voelt beter aan dan ik ervoor over dacht.
Ik heb ook de Note maar gebruik hem als Note :P, niet als telefoon. Maar hij past inderdaad gemakkelijk in je broekzak. Sommige mensen kunnen ook overdrijven.
Verder zag ik laatst ook een 4,7" telefoon en dacht. Zo, die is groot voor een telefoon.
Hij past bij mij ook prima in de broekzak, maar heb hem laatst naast een HTC One X kunnen houden en die is toch wel een flink stuk compacter hoor (met zijn 4,7" scherm). In hoogte niet zo zeer, maar vooral in de breedte. 4,7 - 5,3 " is namelijk niet het enige verschil, het scherm van de note heeft ook een 16:10 verhouding ipv 16:9. Dat is fijn bij veel zaken, maar toch lijkt me iets smaller wel weer fijn, vooral bij lezen in bed is hij eigenlijk net een tikkie breed om comfortabel vast te houden en met de volumeknoppen de bladzijden om te slaan.
Heb 4.0 onlangs op mijn telefoon geflashed maar vind het echt niet zo baanbrekend anders. 2.3 werkte net zo handig voor mijn gebruik.

Ook vind ik de reacties op de grootte beetje overdreven. Voor de gemiddelde nederlandse man moet dat makkelijk in de broek passen en in de hand.
de officiële SamSung ICS ? die op de nexus zag er alvast beter uit.
Ik wil echt niet elke keer de telefoon uit mijn werk tas halen. Blijf het een lomp toestel vinden in handzaamheid. Het grote scherm werkt wel erg prettig.
Wedden dat als je hem 1 dag gebruikt dat je het al gewoon gaat vinden? Ik dacht ook in de winkel. Wat een gigantisch ding. Daar gaat wel verkopen maar geen hit worden.

Totdat een kameraad van mij hem kocht. Had hem paar keer in mijn broekzak gehad. En heb een doodnormale broek geen baggy of iets. En het past perfect.
Het valt heel erg mee vind ik. Toch ben ik nog steeds blij met mijn SGS2 en blijf ik daar gewoon lekker bij hoor :)

Daarnaast is de batterij duur geweldig. Ook die extra achterkant met zo'n flap over het scherm vind ik erg handig.
Maar snap goed als mensen hem te groot vinden maar dit kun je NIET zeggen als je hem zelf niet hebt gebruikt en in je broekzak gehad hebt etc. Ik was binnen een half uur al overtuigd van dat het opzich best kan die 5,3 inch. Ik was zelf ook verbaast want ik was ook behoorlijk skeptisch.
Ik ken ook een paar mensen die zweren erbij. Als je meer mail leest dan belt heb je al een voordeel. En dat doen er veel.
Jammer dat de Android 4.0 update voor zo'n telefoon zo lang op zich laat wachten. 2.3 is niet echt meer up to date natuurlijk.
Stel je niet te veel voor van Android 4.0.
Ik heb hem al een tijdje op mijn SGII draaien, maar ik kan nou niet zeggen dat het zo'n enorme verbetering is t.o.v. 2.3

Daarnaast crashed hij nu stukken vaker, en verbuikt hij meer stroom.
ik draai nog maar een week 4.0.3 maar ik heb nog nooit last gehad van reboten, crashen of battery drain; niet volledig opgeladen doe ik er nu 2dagen kheb nog 38% over.
Ik snap echt niet dat zovelen last hebben met hun toestel.
Ik heb een Galaxy Nexus en ben zeer tevreden over 4.0! Ook de batterij is geen issue, ik doe 3 dagen met een volle accu en dan staat WiFi aan en zit ik in een groepsgesprek in Whatsapp met wat mensen, daarnaast af en toe internet/facebook.

Zeer tevreden gebruiker hier! ^^
Vreemd, heb alleen maar positieve ervaringen, vooral dat ik de 3..10 second freeze-ups die ik met 2.3 had zinds het flashen naar 4 nooit meer heb gehad.
Dat crashen en het toegenomen stroomverbruik ligt waarschijnlijk aan je ROM, niet aan ICS op zich.
[...]


Stel je niet te veel voor van Android 4.0.
Ik heb hem al een tijdje op mijn SGII draaien, maar ik kan nou niet zeggen dat het zo'n enorme verbetering is t.o.v. 2.3

Daarnaast crashed hij nu stukken vaker, en verbuikt hij meer stroom.
De belangrijkste aanpassing (voor google zelf) was natuurlijk dat 4.0 nu zowel voor tablet als telefoon is, dus geen losse versies meer.
Voor mij de belangrijkste aanpassing is dat er nu standaard ook in de GAL de telefoonnummers van je contacten opgezocht wordt.
nadeel is wel dat je via de telefoon app niet rechtstreeks meer aan je contacten kan.
Dus 5 miljoen mensen met het probleem dat ze bij aankoop van een nieuw toestel bijna geen keus meer hebben, want eenmaal de note wil je niet meer naar een (veel) kleiner scherm!

Op XDA ook wel het note-syndroom genoemt :)

Anyway op me werk hebben 2 mensen de note gekocht nadat ze 2 minuten met de mijne mochten spelen! Het lijkt allemaal heel groot en lomp, maar de voordelen van een groot scherm overwinnen de problemen!
Dat had ik ook toen ik mijn SGSII net had. Iedereen die hem in handen had klaagde dat die te groot was om vast te houden :)

Hij mag van mij gerust naar het Note formaat.

[Reactie gewijzigd door DheeradjS op 28 maart 2012 11:01]

Haha ik had de SGS2, en 2 weken naast de Note bij me gehad, maar na die 2 wkeen voelde de SGS2 gewoon superklein, zoals de iPhone naast mijn SGS2 voelde voordat ik de Note had ;)
Zelfde had ik ook toen ik met de Note een half uur gespeeld had.. Echt weird als je dan terug gaat naar de SGS2. De SGS2 voelt dan echt klein! Gelukkig had ik dat gevoel de volgende dag niet meer en voelde me SGS2 weer als gewoon :). Alsof je steeds maar groter en groter wil.....

Snap echt niet dat je ooit terug kan gaan naar een klein 3,5 inch schermpje bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 28 maart 2012 17:26]

Klopt! Ik gebruikte mijn note 2 dagen wilde toen mijn iPhone weer gebruiken en dat was gewoon bijna niet te doen! Voelde mij net als derek zoolander "What is this? A smartphone for ants?!"
Dankjewel voor je inspiratie :P http://9gag.com/gag/3605260

edit: Woohoo, trending!

[Reactie gewijzigd door p0st op 28 maart 2012 15:29]

En straks worden toestellen weer kleiner, kwestie van tijd voor er buigbare/oprolbare schermen worden gebruikt voor de huidige gewenste grote van het scherm (4 tot 5 inch) in een klein toestel te kunnen zetten (HTC Desire/iPhone grote).

Het is dan ook niet dat ik graag een grote telefoon heb, ik heb graag een groot scherm, en op dit moment heb je dan een grote telefoon nodig om dat te huisvesten.

En daarna worden de toestellen weer groter want ze stoppen er dan weer iets in wat iedereen wil hebben (beamers oid) wat weer tijd nodig heeft om kleiner te worden voor hetzeflde resultaat!

Dat zal doorgaan tot er een chip komt die het op je netvlies projecteerd :)
lol, Telefoon logica klopt 100% :)
grote telefoon zijn niets. 5jaar terug
Nu, kleine telefoons zijn niets...


ontopic

Als de note lijn gestopt zou worden word het wel lastig de eerste paar dagen voor mensen met een kleinere telefoon.

Ik heb er zelf ook aan zitten te denken voor een note. Ik wacht even af tot de s3 was dat word en ik weer in nederland ben. Ga geen telefoon kopen in Hongarijen.
Maar vraag me af wat ze geen doen om de note te overtreffen behalve dan betere specs.

[Reactie gewijzigd door Tjidde op 28 maart 2012 12:09]

hahaha nu sta ik indirect met iets op 9gag ;(
Sorry O-) ik kon het niet laten :)
Ugh, begin er niet over. Ik was al snel gewend geraakt aan de Note. Nu is het al meer van "Die mij is niet te groot, die van jou is gewoon te klein!".

Verder is het een top toestel, op wat foute meegeleverde software na. Maar dat is makkelijk te negeren.
Ik had nooit verwacht dat dit apparaat zo ging lopen voor iets wat ikzelf als experimenteel beschouwde. Laat maar even duidelijk zien dat de smartphone er niet echt meer voor het phone gedeelte is en meer een klein tabletje.
Exact maar dat is precies wat er met de smartphone markt gebeurt, minder nadruk op phone, meer op smart. Jammer dat dat zo lang heeft moeten duren, ik denk al 5 jaar niet anders. Hoewel ik me met de HTC Universal nog wel eens voor lul vond staan heb ik dat met de note totaal niet :) Ja er worden zo nu en dan grappen gemaakt, maar daar kan ik gewoon om lachen, niet iedereen hoeft mijn keuze te snappen...
Ik had nooit verwacht dat dit apparaat zo ging lopen voor iets wat ikzelf als experimenteel beschouwde. Laat maar even duidelijk zien dat de smartphone er niet echt meer voor het phone gedeelte is en meer een klein tabletje.
Ik noem 'm dan ook liefkozend 'smablet(je)' :+
Want dat is het eigk ook, niet alleen om te bellen en the whappen

[Reactie gewijzigd door Rey Nemaattori op 28 maart 2012 14:36]

Ik ben inmiddels in het bezit van een Note, het grote scherm heeft zowel voor- als nadelen, bediening met één hand is uitgesloten, maar de geweldige ervaring met video's, webbrowsing en gaming op het enorme scherm maakt dat weer helemaal goed ;)
Maar kan je er ook mee bellen? Ik bedoel, hoe ziet het er uit als je hem tegen je oor houdt. Veel groter kan het dan niet worden toch?
Wie belt er tegenwoordig nog met een smartphonedevice?

Bellen gaat overigens prima, het ziet er 'vreemd' uit met zo'n enorm apparaat, maar dat vonden we vroeger ook van de Desire HD, nu is dat de standaardmaat, kwestie van wennen. De gesprekskwaliteit is overigens super.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 28 maart 2012 11:11]

De hoorn van mijn telefoon op kantoor is groter, ik bel relatief weinig maar gebruik mijn noten regelmatig om te video bellen via skype en dan is het grote scherm ideaal.
Maar kan je er ook mee bellen? Ik bedoel, hoe ziet het er uit als je hem tegen je oor houdt. Veel groter kan het dan niet worden toch?
15-20 jaar terug was dat ook geen probleem en toen wogen die krengen ruim een halve kilo...waarom zou zoiets nu wel problematisch zijn?
Aha kijk aan. 5 Miljoen dat had ik niet verwacht. Ik gok samsung zelf ook niet. Nu is de kans ook groter dat er een opvolger komt.

Ik ben zelf heel erg blij met mijn note. Ik denk alleen wel dat ze de behuizing veel kleiner en compacter hadden kunnen maken zonder in te leveren op scherm formaat. In dat opzicht is de HTC HD2 toch echt een topper. Toestellen van vandaag de dag hebben veel dikkere randen rond het scherm allemaal onnodige ruimte verspilling.
De rand is om te voorkomen dat bij het vasthouden van de telefoon het scherm input krijgt van je palm, de randen rondom de Note wil ik niet missen.
Kun je ook anders oplossen door het scherm ietsjes naar binnen te leggen. Bij de HD2 heb ik hier nooit last van gehad en die waren veel dunner. Zelfde geld voor de boven en onderzijde die erg groot zijn. Gezien voor de meeste de grote een probleem is kunnen ze er prima hier en waar wat MM van af schaven.

Ik gebruik nu zelf een soort van bumper case voor de note zodat hij niet beschadigd. Daardoor wordt hij ook iets dikker maar dit is volgens mij ook een oplossing als je hele dunne scherm randen hebt. Aangezien hij iets opstaand is zou je er dan ook niet tegen aan komen.
Ik wil never ever meer terug naar een kleiner scherm. De Note bezitters hier kennen de flauwe grapjes wel, past ie wel in je broekzak en terug naar de koelkast en meer van dat cliché geneuzel..

Mijn vriendin heeft ook een Note en is helemaal happy. Denk ook dat veel vrouwen een Note gaan aanschaffen, die vinden een groot toestel niet vervelend aangezien de meeste dames een handtasje bij zich hebben.

Ik heb het toestel een dag voor de introductie in handen gekregen en nog geen seconde spijt gehad.

@Astennu ik snap jouw redenering over nog kleiner en compacter niet helemaal, denk dat je bedoelt dat jij de display geheel randloos zou willen zien?
@Stefan14 Wanneer je de social hub gebruikt kun je wel alle mail selecteren en verwijderen.

[Reactie gewijzigd door emailjunkie op 28 maart 2012 11:38]

Klopt inderdaad, mijn vrouw gaat er ook 1 aanschaffen omdat ze het juist mooi vind dat het scherm zo groot is. Onverwacht een succes, terwijl er toch wel veel kritiek was op het formaat na de lancering, ook op Tweakers:
"Maar we moeten eerlijk zijn: de Galaxy Note zal voor het overgrote deel van de mensen een maatje te groot zijn. Hij past niet in elke broekzak en kan niet comfortabel met één hand worden bediend. " Nu is "overgrote deel" relatief, maar het lijkt mij toch wel een aardige hit.
Klopt inderdaad, mijn vrouw gaat er ook 1 aanschaffen omdat ze het juist mooi vind dat het scherm zo groot is. Onverwacht een succes, terwijl er toch wel veel kritiek was op het formaat na de lancering, ook op Tweakers:
"Maar we moeten eerlijk zijn: de Galaxy Note zal voor het overgrote deel van de mensen een maatje te groot zijn. Hij past niet in elke broekzak en kan niet comfortabel met één hand worden bediend. " Nu is "overgrote deel" relatief, maar het lijkt mij toch wel een aardige hit.
Ik moet wel toegeven dat enkelhandig bedienen een ENORM stuk verbetert is sinds ik zo'n siliconen softprotection cover gekocht heb, hij heeft van veel minder de neiging om uit je hand te glijden en áls dat toch gebeurd heb je een klein opstaand randje om 'm nog aan vast te grijpen.
Het scherm van mijn SGS2 is kapot na het vallen op de grond. Zelf denk ik dat de Note een prima device is voor zakelijk gebruik, alleen voor het bellen zou ik een bluetooth headset willen gebruiken.
Het scherm van mijn SGS2 is kapot na het vallen op de grond. Zelf denk ik dat de Note een prima device is voor zakelijk gebruik, alleen voor het bellen zou ik een bluetooth headset willen gebruiken.
Heb mijn note al meerdere keren vanaf +/- 1m zien vallen op laminaat en plavuis..not a dent. Voor de zekerheid wel een beschermhoesje gekocht tho :+
"Update naar ICS ergens in de zomer".

Dus zeg juli-augustus, wat bijna een jaar (10 maanden) is nadat ICS beschikbaar kwam. Lekker vlot van Samsung.
Dus zeg maar gewoon April of Mei, er zijn al testbuilds uitgelekt met ICS :)

Dat is dus 8 maanden wat aardig vlot is voor een niche toestel met niche dingen (zoals de bovengemiddelde resolutie, het pennetje, en de berg speciale software die bij het pennetje hoort). Daarbij is het ook nog is niet het vlaggenship dus heeft het ook nog is minder prioriteit als de SGS2.

Zolang die update cyclus trouwens altijd gewoon een vast aantal maanden achterloopt op de updates van Google zelf, dan is de updatecyclus nog steeds even hoog en eigenlijk weinig aan de hand ;)

En als laatste, maandelijks een update (wat niet altijd een update naar een hogere Android versie hoeft te betekenen) is toch netjes, en toont aan dat het toestel wel degelijk heel goed ondersteund wordt :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 maart 2012 12:02]

Helemaal niet, Samsung komt meestal z'n woord niet na hoor :P

ICS voor Galaxy S2 zou immers 1ste kwartaal komen. Het is nu nog 3 dagen kwartaal 1, maar verwacht zelf niet meer een update deze maand. Die kans is wel erg klein ;)
De uitrol van de update is al een tijdje aan de gang, wat dat betreft zijn ze hun woord nagekomen. Dat zulke updates nu eenmaal gefaseerd gaan om rokende servers te voorkomen is jammer voor ons dat we in NL wonen en onderaan de lijst staan met landen (gezien hoe klein ons land en dus de markt is).

Edit: Hier is de status van de update te zien voor alle landen:

http://www.youmobile.org/blogs/entry/SGSII-ICS-CRS

[Reactie gewijzigd door SanderHG op 28 maart 2012 14:11]

Helemaal niet, Samsung komt meestal z'n woord niet na hoor :P

ICS voor Galaxy S2 zou immers 1ste kwartaal komen. Het is nu nog 3 dagen kwartaal 1, maar verwacht zelf niet meer een update deze maand. Die kans is wel erg klein ;)
ICS voor de GSII is al lang uit voor (noord)europa?
dat we in NL wonen en onderaan de lijst staan met landen (gezien hoe klein ons land en dus de markt is).
Integendeel zelfs.
Nederland is een van de eerste.
Netherlands → Updating…
Alleen de T-Mobile en Vodafone brand toestellen moeten langer wachten.

[Reactie gewijzigd door PEPPI op 29 maart 2012 08:53]

De update wordt gefaseerd uitgebracht en is er al even, en als je een branded toestel hebt hoef je niet te wachten op Samsung maar op je provider waar Samsung niks mee te maken heeft...

En is dat een officeel statement van Samsung want voor zover ik weet is vrijwel alles omtrent het uitbrengen van ICS gebasseerd op geruchten... Dus er valt weinig niet na te komen he :P
Goed lezen, er staat ICS update VOOR de zomer, niet in de zomer. Dus waarschijnlijk april/mei ergens.
Alsof de andere merken zo snel zijn met hun updates van ICS voor de toestellen die destijds uitgebracht zijn met 2.x

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True