Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Ontwikkelstudio Naughty Dog heeft de inhoud van een aantal downloadable-contentpakketten voor Uncharted 3 bekendgemaakt. De studio werkt ondertussen aan nog meer downloadable content, zo blijkt uit een vrijgegeven screenshot.

Het map pack, waar na de release van Uncharted 3: Drake's Deception al door Sony Computer Entertainment naar werd gehint, is sinds dinsdag in de Amerikaanse PlayStation Store te downloaden. Dat maakte Sony bekend via het Amerikaanse PlayStation Blog.

Aanvankelijk maakte ook het Europese PlayStation Blog melding van de dlc, maar daar is de blogpost verwijderd. Toch verschijnt de dlc deze week ook in de Europese PlayStation Store. Dat maakte Naughty Dogs' community strategist Eric Monacelli bekend in de comments onder de Amerikaanse blogpost.

Het downloadable-contentpakket voegt vier maps aan Uncharted 3 toe. De maps zijn al bekend van de multiplayermodus van Uncharted 2, en zijn bewerkt voor het derde deel van de franchise. Naughty Dog heeft onder meer de lichteffecten en de weerseffecten aangepast en opgeschroefd naar het niveau van Uncharted 3. Leden van de Fortune Hunter Club krijgen de dlc gratis. Andere gamers dienen 9,99 dollar voor de maps te betalen. De prijs in euro's is nog niet bekendgemaakt.

Behalve het map pack zullen er ook drie packs met character skins voor in de multiplayer modus online worden gezet. Daarnaast gaf Naughty Dog een screenshot vrij van een later te verschijnen dlc-pakket. In het screenshot is slechterik Lazarević met een Janushoofd in zijn handen te zien.

Uncharted 3: Drake's Deception - DLC
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Wat een verbetering ten opzichte van vroeger. Vroeger was een spel compleet, nu koop je die en mag je voor alles extra bijkopen. Het gaat er op vooruit. En dan maar verbaasd zijn dat er minder gekocht word.
ja en nee... ja het is beter maar vaak zorgt dit er ook voor dat ze games niet compleet opleveren en dan meteen daarna weer een DLC aankondigen... waardoor je dus in het begin de hoofdprijs betaald voor iets wat nog niet af is en je er later nog een keer voor moet betalen.
Expansion packs vergeten?

DLC zijn doorgaans kleiner (en ook wat goedkoper), op zich niets mis mee als ze een meerwaarde geven, zelfs als die op voorrand is gepland. Kijk naar GTA, pracht van een DLC.

Toegeven, het kan ook gewoon fout. Bij Mafia 2 hadden ze veel zaken uit de originele game gesloopt en in DLC's gestopt, waardoor de game niet meer af voelde.
Uuuuhm vroeger kreeg je gewoon gratis addons hoor ;) Daarnaast had je nog een community die voor elke game iets konden en mochten maken. Pak een ultieme game als UT (het origineel), daar werd het spel gewoon tijdens het spelen uitgebreid. Had je bepaalde mods/maps niet geïnstalleerd, dan gebeurde dat gewoon automatisch wanneer je met een bepaalde server wilde verbinden. Wilde je die extra zooi niet, bleef je lekker bij de Epic servers

Aangezien UT samen met Q3 het MP genre heeft gemaakt mag je die best als voorbeeld gebruiken naar mijn mening

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 18 januari 2012 13:12]

Hangt van het soort game af en of het voor de pc of console is.

Kijk naar SF op de Snes

Streetfighter 2 =180
SF Turbo = 250
SSF2 = 250

Dat is behoorlijk wat voor incrementele toevoegingen.
Minder gekocht ligt vooral aan de piraterij maar daar worden goede stappen tegen genomen door Tim.
Sarcasm?

OT
dlcs zijn een goede ontwikkeling omdat ontwikkelaars makkelijk nog even extra content kunnen toevoegen aan de game, dat hiervoor extra betaald moet worden is geen goede ontwikkeling. Al snap ik wel dat game devs ook moeten overleven en de tijd die ze in de extra content moeten verantwoorden.
Stappen terug bedoel je?
Heb toch wat moeite met het idee om ¤9,99 te betalen voor 4 maps die niet eens nieuw zijn! Ze komen gewoon uit Uncharted 2 en zijn beetje mooi opgepoetst! Toch wel jammer dat dit normaal is geworden. :/
Precies, zo denk ik er ook over. Er wordt te vaak oude content gebruikt dat in een nieuw jasje gestoken wordt. Als het dan gratis dlc betreft, ok. Maar meestal moet je 10-15 euro ophoesten.
10 euro (want dat zal het toch wel worden) voor wat opgepoetste oude maps vindt ik toch schandalig.. Jammer dat er niet singleplayer DLC wordt toegevoegd.
Jup. Je kan beter dan maar wachten totdat ze alle DLC in een bundel proppen of als ik het commentaar van JivZ lees, is het interessant om lid te worden van de Fortune Hunter Club en hopen dat toekomstige DLC die investering waard is.
Er wordt deze generatie meer DLC uitgebracht dan vroeger omdat games tegenwoordig veel duurder zijn om te maken dan vroeger. De extra inkomsten van DLC zijn simpelweg nodig om een spel winstgevend te maken, of om genoeg geld in kas te krijgen voor een vervolg.

Dat games tegenwoordig zo duur zijn komt omdat de ontwikkelkosten elke generatie opnieuw explosief stijgen. Hieronder een quote over wat een gemiddelde Ubisoft titel zo ongeveer kostte op ieder platform in 2008. Reken maar dat Uncharted 3, wat een van de meest gehypte, technisch geavanceerde en meest kostende game van het afgelopen wordt hier nog flink overheen gaat.
Vroeger had je ook al flinke development teams maar die waren lang niet zo groot als dat ze nu zijn.

Daar komt nog eens bij dat voor elke verkochte game van $50 slechts $7 naar de developer gaat en ook nog eens zo'n soort bedrag naar de publisher. Het overgrote deel gaat dus naar andere zaken zoals retailers, marketing, doosje/boekje etc. Het is dus weinig moeite om te berekenen hoeveel een game wel niet zou moeten verkopen als ze bij elk spel ook nog eens tientallen maps extra zouden gaan stoppen voor niets.

_ _ _

Leading on from this, an Ubisoft executive gave a breakdown of the company's average development costs per game - not often discussed in public - with a DS title costing between 500,000 to 1,000,000 euros ($785,000-$1.57m), PS3/Xbox 360/PC titles averaging 12 million to 18 million euros ($18.8m-$28.2m) to create for all 3 SKUs, and a Wii game expected to cost 5 million to 6 million euros ($7.8-$9m) to develop.

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=18389
The Art of Game Design (2007)
Yay meer multiplayer content. Waar blijven de bedrijven die gewoon singleplayer content maken? Voor Arkham City was het beloofd, alleen maar challenge maps. Voor Uncharted 2 was het beloofd, alleen maar MP DLC.
DLC is een van de slechtste uitvindingen in de game industrie... Matige content voor een te hoge prijs.
wij de consument houden deze uitvinding in stand, als we geen dlcs meer kochten houdt het snel op en zullen ze zoeken naar andere mogelijkheden om 'extra' geld bij ons weg te halen.
Waarom zo negatief?

Er zijn zat games die het geld waard zijn, maar mensen willen het liefst gratis een spel spelen, al dan niet voor het minimale bedrag iets spelen...
Iedereen koopt van alles, maar een spel waarbij je UREN plezier hebt mag opeens geen 50 euro kopen (of 60-70, of zelfs meer als 100,- in totaal met DLCs erbij).
Ga dan bijvoorbeeld 2ehands games spelen, of oudere games die geen drol meer kosten. Maar in plaats van dat mensen dat doen, spelen ze toch stiekem de nieuwere spellen liever.
Dat gebeurt ook nog steeds met b.v. Unreal, UT2K4 en zelfs Team Fortress 1 heeft nog zeer veel servers die draaien en zijn 10 tallen gratis mappen beschikbaar voor.
En wie bepaald dat?

Er zijn zat mensen die het geld er voor over hebben, er zitten veel man uren in het maken van een DLC en die mensen moeten ook gewoon betaald worden.
Je bent nooit verplicht extra geld uit te geven, maar als je meer wilt spelen heb je in ieder geval de mogelijkheid.
Leuk, wel vreemd dat 1 club alles gratis krijg in de dlc en de rest 9,99 mag betalen.

Wat betreft het geneuzel over add-ons van vroeger die 'gratis' waren. Dat was 'Covert Operation van C&C niet, Deeper Dungeons van DK II niet etc. etc. Dus pak je rollator en ga de straat op, zoveel is er niet veranderd sinds vroeger.
Toch betaal ik liever 20-30 euro voor een volledige expansion pack, dan 10 euro voor 4 multiplayer maps. De meeste expansion packs van weleer introduceerden namelijk complete nieuwe singleplayer campagnes, nieuwe gameplaymogelijkheden, enz. Daarvan had je tientallen uren plezier, ook singleplayer, in plaats van alleen een paar skins of maps voor een te hoge prijs.

Ik ben in principe niet tegen het concept DLC, maar het wordt in 90% van de gevallen gewoon misbruikt. Spellen waar moedwillig content uit achtergehouden wordt bij release zodat we twee keer kunnen betalen, DLC die het geld bij lange na niet waard is, DLC die zo laat uitkomt dat iedereen al klaar is met het spel, enz, enz.

Voor de multiplayer-fans is deze DLC van Uncharted misschien wel de moeite waard (geen idee of dit spel überhaupt veel online wordt gespeeld trouwens), maar voor de singleplayer-gamer is het nog even afwachten of er meer content bij komt, en tegen welke prijs...
Iedereen kan "lid" worden van de Fortune Hunter Club. Het kost $25,- maar daarvoor beloven ze gratis DLC's ter waarde van $45,-.
Ideaal als je een heel grote fan van Uncharted 3 bent, maar anders waarschijnlijk niet lonend.
DLC is goed, alleen moet er fatsoenlijk naar de werkelijke speelwaarde gekeken worden, een patch die alleen 2 wapens toevoegt is van mij geen geld waard... dat is net de naam patch waard.

Maar als je bijv. 3 wapens, een gamemode 2 maps en 4 extra characters aanbied vind ik het niet erg om 5 euro te dokken.
Als er nog meer content voor open staat kun je beter een expansion uitbrengen.

DLC op multiplayer is altijd een slecht idee... je krijgt altijd een portie van de spelers die het niet hebben, en dus een nadeel hebben tegenover degenen die het wel kopen.
Lijkt die persoon rechts niet verdacht veel op eddy raja uit deeltje 1??

Als dat zo is, zal het wel een soort alternatief/prequel idee achter zitten.
Wauw, voor een derde van de prijs van een nieuw spel 4 hele maps, het is een koopje...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True