Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Samsung verwacht een recordwinst en een flinke omzetstijging voor zijn laatste kwartaal van 2011. Waarschijnlijk zijn de positieve cijfers te danken aan de groei van de verkoop van high-endsmartphones als de Galaxy S II en duurdere tv's.

Samsung verwacht een kwartaalwinst van tussen 5 en 5,4 biljoen Koreaanse won, omgerekend 3,3 miljard en 3,6 miljard euro. In het laatste kwartaal van 2010 lag de winst nog op 3 biljoen won, oftewel 2 miljard euro, en het beste kwartaal tot nu toe was het tweede kwartaal van 2010, toen 5 miljard won winst gemaakt werd. Waarschijnlijk wordt de afgelopen driemaandelijkse periode die eind december 2011 eindigde dus een recordkwartaal. 

De omzet die Samsung realiseerde in het afgelopen kwartaal komt naar verwachting uit op een bedrag tussen 46 en 48 biljoen Koreaanse won. De definitieve cijfers komen later uit. Samsung geeft verder geen details over verkoopcijfers en ook is niet gespecificeerd hoe welke divisie presteert, maar aangenomen wordt dat de goede verkopen van high-endsmartphones grotendeel verantwoordelijk zijn voor de positieve cijfers. Met name de Galaxy S II zou goed verkopen. Ook met de verkoop van high-endtelevisies zou Samsung het goed doen. Deze bedrijfstakken zouden de magere resultaten van de bedrijfsonderdelen die geheugen en schermpanelen produceren compenseren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Volgens de financial times komt het grootste deel van de winst idd uit de telelfoon afdeling.
http://www.ft.com/cms/s/2...?ftcamp=rss#axzz1ifaKTq4a
Verbaast mij peroonlijk ook niets, de Samsung Galaxy SII is hier in de UK al maanden de meest verkochte telefoon.
Daarnaast doet volgens mij hun televisie afdeling het ook erg goed, omdat ik die dingen zo ongeveer in iedere advertentie voorbij zie komen. Ik heb zelf aardig wat samsung apparaten en moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Heb hun support nog nooit geprobeert, maar dat lijkt mij een goed teken!
Als ik de Samsung telefoons vergelijk met de HTC's kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat Samsung zijn marketing veel beter op orde heeft... Voor de rest is de afwerking en het materiaalgebruik van HTC veel beter, de software veel fijner... enz enz
Dat marketingverhaal is zeker waar. Maar in je vergelijking met HTC wil ik ook nog even toevoegen dat Samsung toch echt een iets ander plan heeft als HTC. Waar Samsung vroeger toestel na toestel lanceerde, was het nu HTC die op deze manier te werk ging.
Het voordeel is dat mensen wat te kiezen hebben, het nadeel is dat de kwaliteit per product omlaag ging. De ontwerpstudio van HTC (die nog steeds 40% van hun tijd gebruiken om strijkijzers e.d. te ontwerpen) liet daarom weinig creativiteit zien. Alles moest verdeeld worden over de hele productlijn.
Waar je dit ook in terugziet is de optimalisatie van de software. De software van de SII is beter geoptimaliseerd. Dit zie je sterk terug in de browser. De browser van de SII is sneller dan sommige andere toestellen die betere hardware hebben. Dit komt simpelweg omdat er meer tijd in is gestopt. HTC stopt weer meer tijd in hun Sense software, waar zij weer laten zien dat ze beter zijn dan de rest. Dit is gelukkig software die letterlijk over de hele productlijn verdeeld kan worden, en de kwaliteit blijft op dat onderdeel hoog.
Zou HTC zich meer richten op minder toestellen met meer killer-features en een soepele geoptimaliseerde ervaring dan zou de kwaliteit van de telefoons omhoog gaan en uiteindelijk de kwantiteit van de verkopen. Dit zie je weer terug in een toestel als de HTC HD2, die een aantal killer-features combineerde met zwaar geoptimaliseerde software en een goede gebruikerservaring, met als gevolg dat het goed verkocht.
Gelukkig is HTC hiervan op de hoogte en als ik de laatste nieuwsberichten mag geloven zijn ze een andere weg ingeslagen, die van kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Het is nu wachten tot ze hun HD2 truuk gaan herhalen en komen met een Tegra 3 smartphone die een 720p 3D scherm heeft, kleiner en lichter is dan hun huidige line-up, goede cameratechniek (hier hebben ze altijd gefaald), beats audio, accessoires die direct beschikbaar zijn zoals een kickstand-case, hoesjes van otterbox of vergelijkbaar, de nu gangbare gorillaglass-schermen, een goed setje stereo speakers en een batterij dat het twee dagen uithoudt. Vervolgens moeten ze iets verzinnen om de screen-output op tv's te weergeven (een ideetje is om de screen-output on-the-fly in te pakken in een container die DLNA compatible is). Als laatste moeten ze werken aan goede drivers zodat de hardware ECHT gebruikt wordt en niet deels, en Sense moet een paar kilootjes afvallen. Gelukkig zijn ze met dit laatste al een tijdje bezig.

Vooralsnog zou je kunnen zeggen dat HTC inderdaad achterloopt op Samsung omdat hun totaalpakket nu niet de kwaliteit biedt die Samsung wel heeft, zeker als je de prijs in overweging houd.
Overal waar ik kom zie ik wel een grote poster van samsung's tablet of sgs 2. Dus inderdaad, ze doen hevig campagne wat dat betreft.
Dit vind ik heel verdiend. Zij maken kwalitatief goede producten en ook nog eens voor een redelijk concurrende prijs.
Alleen jammer dat ze niet heel innovatief zijn. Ze komen nooit eens met baanbrekende nieuwe technieken.
Alleen jammer dat ze niet heel innovatief zijn. Ze komen nooit eens met baanbrekende nieuwe technieken.
Als Samsung niet innovatief is is geen 1 bedrijf dat ;) Enne PLS? AMOLED? niet baanbrekend? Niet innovatief?
Ik vind Samsung typisch een bedrijf dat heel goed is in het tweaken van bestaande technieken. Daar zijn ze misschien wel het beste in. Maar je zult ze niet zo snel met een totaal nieuwe product zien komen. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde.
Ach ja elk top bedrijf is zo :)

De echte ontwikkelingen en uitvindingen worden op de achtergrond gedaan en daar kom jij niet mee in aanraking. Zo hebben al de grote bedrijven R&D afdelingen die weer samenwerken met universiteiten. Het probleem voor jou/ons is alleen dat je dit niet ziet en alleen de mijlpalen te horen krijgt ;)

Maar om even door te vragen, welke bedrijven doen dat in jou ogen dan wel? Ik zie namelijk geen echte doorbraken meer sinds jaren op de markten waar het overgaat , het zijn allemaal doorontwikkelingen van...

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 6 januari 2012 11:20]

Nee dat snap ik, dat is ook precies wat ik zeg, als Samsung niet innoveert doet niemand dat al 20 a 30 jaar meer :)

Uiteindelijk is alles wat nu op de markt te koop is een doorontwikkeling namelijk...
Bestaande technieken tweaken doet toch juist Apple?
Bestaande technieken combineren en finetunen, en dit als 1 nieuw product verkopen.
ja apple doet dit, en dus is er geen enkel ander bedrijf dat dit ook doet.
dat is geen uitvinding van Samsung. maar een philips uitvinden.
maar gebruikt het voor ander een doel

zie ook bericht geving: op Tweakers
nieuws: Philips presenteert prototype oprolbaar scherm

philips Toont Eerste Mains-Powered World's White-Light OLED-module

Wetenschappers van Philips Research hebben de allereerste organic light emitting diode (OLED)-module die direct kunnen worden gevoed door een netvoeding aan. Het prototype opent de deur naar OLED-systemen die direct kunnen worden in een standaard stopcontact aangesloten, zonder de noodzaak voor grote power management circuits. Dit zal de factuur van de materialen en vereenvoudigen armatuur ontwerp voor de toekomstige OLED-gebaseerde systemen gericht op de massa-markt algemene verlichting toepassingen.

Philips demonstreert eerste 230 's werelds AC-powered wit licht OLED-module

Een nadere blik op de 230 V AC-voeding wit licht OLED-module

OLED's bieden een compleet nieuwe visie van de verlichting. Zoals LED's, OLED's zijn solid-state lighting apparaten die zijn extreem efficiënt licht emitters - en dus helpt bij het verminderen van de financiële en milieukosten van verlichting. Naast de LED's een zeer hoge helderheid in een compacte vorm, OLED's stralen licht over een uitgebreid gebied. De verlichting die zij produceren is "rustig", gloeiend en diffuus, en niet-verblindend. De dunne, vlakke aard van OLED's maakt het mogelijk om lichtbronnen van een grote verscheidenheid van vormen en maten te creëren.

Bovendien zijn OLED's zijn volledig dimbaar en kunnen produceren veel verschillende kleuren maar ook blanken, waaronder het soort van wit licht mensen op prijs stellen van de traditionele lichtbronnen. Dit maakt hen een zeer aantrekkelijke optie voor algemene verlichting.

Echter, tot nu toe hebben de fysieke eigenschappen van OLEDs betekende dat ze moesten worden gevoed door low-voltage gelijkstroom (DC) bronnen. In tegenstelling, kan de AC-powered wit-licht module is ontwikkeld door Philips Research direct worden aangesloten op een stopcontact.

"We hebben eigen interconnect-en verpakkingstechnologie van deze demonstrator te creëren in combinatie", zegt dr. Dirk Hente van Philips Research. "We zien nu al AC-gestuurde LED's die op de markt. Ons prototype markeert een doorbraak stap op weg naar een gelijkaardige evolutie in de OLED's. "

Waardoor de noodzaak voor bestuurder elektronica zou kunnen brengen vele voordelen voor armatuur fabrikanten. Omdat het vermindert het aantal componenten in een systeem afgewerkt, maakt het systeem integratie en montage eenvoudiger, beter eindproduct betrouwbaarheid en maakt een snellere time-to-market. Bovendien verhoogt het ontwerp vrijheid en breidt het scala van mogelijke OLED applicaties.

Philips begon het onderzoek naar OLED's in 1991. Vandaag de dag, Philips Lighting is een leider in de industrialisatie en commercialisering van OLED-verlichting technologie, met zijn Lumiblade familie van producten ( www.lumiblade.com ). Deze laatste doorbraak is een belangrijke stap voorwaarts in de ondersteuning van Lumiblade systemen die zal verbeteren het leven van mensen met licht.

Philips Research heeft zijn AC-powered module in samenwerking met Dipl.-Phys. Holger Spahr, Institut für Hochfrequenztechnik, TUBraunschweig, Duitsland als onderdeel van het TOPAS 2012-project. Dit project, gefinancierd door het Duitse Federale Ministerie van Onderwijs en Onderzoek (BMBF), brengt toonaangevende industriële en academische organisaties om OLED's te ontwikkelen voor de verlichting van de toekomst.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 6 januari 2012 11:47]

Fail! http://en.wikipedia.org/wiki/Oled#History
Volgens Wikipedia stamt OLED uit de jaren 50 in een Franse universiteit.

En Kodak had al in 1987 een werkend apparaat.
Dus ook Philips was bezig met doorontwikkelen en zoals het artikel ook laat lezen kwam Philips "slechts" met een systeem om OLED te voeden met 220V uit een stopcontact.
En wat staat er nog meer

Manufacturers and commercial uses


Magnified image of the AMOLED screen on the Google Nexus One smartphone using the RGBG system of the PenTile Matrix Family.


A 3.8 cm (1.5 in) OLED display from a Creative ZEN V media player
OLED technology is used in commercial applications such as displays for mobile phones and portable digital media players, car radios and digital cameras among others. Such portable applications favor the high light output of OLEDs for readability in sunlight and their low power drain. Portable displays are also used intermittently, so the lower lifespan of organic displays is less of an issue. Prototypes have been made of flexible and rollable displays which use OLEDs' unique characteristics. Applications in flexible signs and lighting are also being developed.[72] Philips Lighting have made OLED lighting samples under the brand name 'Lumiblade' available online [73] and Novaled AG based in Dresden, Germany,
developed.... Dus exact wat Supremo probeert te vertellen.... HET IS EEN DOORONTWIKKELING
I.t.t. Apple is Samsung zeer innovatief. Apple juist helemaal niet, die maken gebruik van wat beschikbaar is hoewel dat natuurlijk ook een vorm van innovatie is, maar een minder harde dan die van Samsung.
Je maak een grap zeker? de eerste echt werkende smarthphone noem je niet innovatief. De eerste werkende trackpads op laptops. Ik vindt het toch grappig hoe mensen apple proberen te kleineren, ze innoveren dagelijks en die kleine tweaks dat is juist het innoveren. van het plastic scherm een glazenscherm maken levert ze miljarden op
Super Amoled Plus?
Het is toch een goede strategie van Samsung om een duidelijk herkenbaar topmodel te gaan voeren. Net in Amerika maken de providers er een rommel van, maar ook daar komt steeds de Galaxy S II terug, al zijn er onderling wat kleine verschillen.
Inderdaad: de providers in de VS zijn momenteel het grootste struikelblok dat fabrikanten voorkomt een duidelijk topmodel te kunnen lanceren: in de VS hernoemt elke provider modellen naar een eigen versie, waarbij ze vaak zelfs fysiek licht aangepaste versie willen (meer aangepast dan gewoon het logo erop btw).

Op die manier willend e providers daar zelf met de credit gaan lopen van goede toestellen. Helaas mislukt dat vrij hard: in de VS is er geen duidelijk Android topmodel: Je kunt enkel duidelijke rangschikkingen vinden per provider (met als uitzondering de Google Nexus lijn)
Met de Samsung Galaxy SII lijkt dit gelukkig een beetje veranderd te zijn: die naam is op de Amerikaanse markt wel degelijk bekend, vermodelijk omdat Samsung na de Galaxy S populariteit won en zo meer gewicht in de schaal kon leggen en heeft geeist minder uit handen te geven.

Hopelijk zet deze trend zich (versneld) voort, want enkel op die manier is concurrentie met de iPhone in de VS mogelijk: tenslotte krijgt Apple momenteel als enige fabrikant een voorkeursbehandeling (ze moge unlocked versie verkopen, er staat geen logo op hun telefoon en ook geen provider crapware).
Waarom lukt het Apple eigenlijk wel met hun smartphones? Wat ik laatst ook begreep is dat de providers ook nog een flink uitknijpen:
nieuws: Diverse providers weigeren iPhone 4S te verkopen

Vreemd dat Samsung dan niet eens kan afdwingen dat zijn telefoons er hetzelfde uitzien.
Ik kan me hier maar één ding bij voorstellen en dat is vriendjespolitiek door een Amerikaans bedrijf voor te trekken.

Geen enkele andere rede is er te bedenken dat (zeker de orginele) iPhone overal hetzelfde is. Daarna krijg je natuurlijk dat ze heel wat konden vertellen. Maar orgineel zal er wel een of andere afspraak gemaakt zijn al dan niet met wederzijdse dienstverlening.
Dat heet gewoon marktmacht. Er is altijd een strijd tussen het distributiekanaal en de fabrikant. Als het merk sterk genoeg is dan kan de fabrikant zijn voorwaarden dicteren aan de wederverkoper omdat die het product per se in zijn assortiment wil hebben omdat de klanten er om vragen.

Heeft de fabrikant geen merktrouwe klanten dan wordt hij vaak uitgeknepen door de wederverkoper en zijn product onder in de schappen gelegd of gedwongen om een winkelmerk voor de wederverkoper te maken, waar hij weinig op verdient.

Apples macht is gebaseerd op de merktrouw van zijn klanten. Als een telcom geen Apple voert gaan veel Apple-fans gewoon naar de concurrent. Jarenlang zaten veel iPhone klanten bij ATT terwijl ze het bereik van dat bedrijf zwaar shit vonden. Maar er was geen andere keus als je een iPhone wilde. Dan ben je als merkfabrikant goud waard waard voor de wederverkoper.

Toen Apple ook naar Verizon ging werd er een flinke stijging van de Apple verkopen verwacht juist omdat veel mensen zo'n hartgrondige hekel hadden aan het slechte bereik van ATT. Voor Apple was de exclusieve deal een groot nadeel geworden.

Apple is niet meer het merk dat zich alleen op het hoge segment richt. De gewone mens heeft Apple ontdekt. Het is betaalbaar, heeft een uitmuntende kwaliteit en is een zeer compleet product. Nee dit zijn niet de woorden van een fanboy, onderzoek toont keer op keer glashard aan dat Apple de meest merktrouwe en tevreden klanten heeft. Dat zijn feiten, de rest is het gejoel van supporters.

De kwaliteit van een product druk je niet uit in specs, je drukt die uit in de waardering die de gebruikers er aan geven. Je kan het beste product van de wereld maken in jouw ogen, maar als niemand het wil hebben is het praktisch gezien waardeloos. Kwaliteit van een product is simpelweg de mate waarin een product tegemoet komt aan de wensen van de consument, zoals hij dat beleeft en niet anderen.

Je kan nog wel een hele discussie voeren of prijs een onderdeel is van de kwaliteit of als aparte dimensie moet worden gezien. Zo kan je betogen dat een product superieure kwaliteit biedt voor zijn geld ook al is het ten opzichte van andere producten inferieur. Maar meestal spreken we dan liever van prijs/kwaliteitsverhouding.

Als MS binnenkort zijn smartphones voor $49 gaat verkopen, dan zal de prijskwaliteitsverhouding wel goed zijn maar het zegt ook iets over de geringe aantrekkingskracht die hun producten hebben dat ze ze met afbraakprijzen moeten verkopen om uberhaupt nog enig marktaandeel te verwerven. Daar zullen ze bij Apple niet wakker van liggen, B-merken concurreren met de prijs . Zo ziet de klant dat namelijk. Niemand gelooft dat parfum van ¤3 euro of phones van ¤49 een ruk voorstellen.

Wat mensen vergeten is dat de hoge prijzen van Apple hen ook in staat stellen om de tussenhandel een goede marge te gunnen, in ieder geval genoeg dat ze het product toch willen, want erg gul zijn Amerikaanse bedrijven meestal niet. Maar begrijp dat Apples sterke positie volledig rust op de tevredenheid van haar klanten. Als morgen de klanten hun trouw aan het merk verliezen worden ze net zo hard gedumpt door carriers en kunnen ze geen eisen meer stellen.

Het is een goede zaak dat bedrijven hun macht en prijs baseren op de klanttevredenheid. Dat is nu juist de essentie van de vrije markt. Dat we veel betalen voor wat grote waarde voor ons heeft en weinig voor wat weinig waarde voor ons heeft. En waarde is natuurlijk altijd subjectief. En daarbij moet de prijs tot stand komen door onderlinge concurrentie en een divers aanbod. Aan al die voorwaarden is voldaan. Dus op dat gebied kan je Apple weinig verwijten.

Anders vind ik de manier waarop ze de appwinkel bedrijven, daar staan ze geen concurrentie toe en dat wordt een probleem als Apple echt een hele dominante positie krijgt.

Over Samsung hoeven we niet te vrezen. Die is met de Galaxy S in korte tijd uitgegroeid tot een sterk merk. Ook die kan nu zijn eisen gaan stellen bij de carriers. Want geen Galaxy leveren gaat Carriers ook klanten kosten. En dan zijn ze echt geen vriendjes van Apple. Zaken zijn zaken. Of Apple zou carriers onder druk moeten zetten om geen Samsung te voeren, zoals MS en Intel wel hebben gedaan om de concurrentie te weren. Maar daar heb ik niets van gehoord.

[Reactie gewijzigd door Magalaan op 6 januari 2012 19:27]

Wat mensen vergeten is dat de hoge prijzen van Apple hen ook in staat stellen om de tussenhandel een goede marge te gunnen, in ieder geval genoeg dat ze het product toch willen, want erg gul zijn Amerikaanse bedrijven meestal niet.
Goed verhaal maar hier heb je het toch wel mis. De marge die Apple zijn wederverkopers gunt op hun producten is schandalig laag. Als wederverkoper moet je Apple in je assoriment hebben omdat de klant daar naar vraagt en heb je het niet dan komen klanten niet in je winkel. Apple maakt misbruik van zijn machtspositie en ik voorspel dat wanneer er een moment komt waarop Apple niet meer zo gewild is als nu de wederverkopers Apple als een baksteen laten vallen.
Het is een goede zaak dat bedrijven hun macht en prijs baseren op de klanttevredenheid. Dat is nu juist de essentie van de vrije markt. Dat we veel betalen voor wat grote waarde voor ons heeft en weinig voor wat weinig waarde voor ons heeft. En waarde is natuurlijk altijd subjectief.
Klopt (net als de rest van je verhaal) maar dan moet je als klant wel die keuze hebben. In het geval van Apple is het nu zo dat dit merk zo sterk is geworden dat er op veel gebieden gewoon geen keus is.

Speakerdocks, Radio-docks, en allerlei accesoires zijn te koop voor iPod, en iPhone (en gedeeltelijk ook geschikt voor iPad) maar niet voor een ander merk mp3- of mediaspeler, noch voor een ander merk smartphone (of featurephone).

Ook met apps is dit zo, veel apps komen alleen uit voor iPhone en als deze wel voor de andere platformen uitkomt (Androd, Blackberry, Symbian) dan komen ze daar pas later voor uit (recentste voorbeeld dat ik ken is de app 'Boodschapp').

Dat een merk alleen weerstand kan bieden aan de carriers als het zelf zo sterk is als Apple geeft aan hoeveel macht die carriers hebben, dat is dus echt veel te veel en zij maken er dus net zo erg (of erger) misbruik van als Apple alleen valt dat de consument meestal niet zo op.
Dat zie je fout, bij apple hebben ze een topmodel waar ze het hele jaar aan kunnen verdienen bij samsung zijn dat er 3 of 4, kost extra marketing etc. dus moet er wel iets van de provider op om evenveel winst te maken ;)
Amerikanen zijn gek op mono cultuur, het liefst zouden ze kunnen kiezen uit 1 model.
Wel zo simpel, hoef je niet meer na te denken.
Ik wijd het succes van Apple ook aan een soort misplaatst patriotisme- buy american-.
Het heeft inderdaad niets te maken met de goede gebruikerservaring, degelijke software en indrukwekkend design. Al die Amerikanen zijn zo dom, dat ze alleen maar bij een Amerikaans bedrijf kopen, en daar is er maar een van als je anderen zoals Motorola en Google niet meerekent.
@ Kiang:
Op die manier willend e providers daar zelf met de credit gaan lopen van goede toestellen. Helaas mislukt dat vrij hard: in de VS is er geen duidelijk Android topmodel: Je kunt enkel duidelijke rangschikkingen vinden per provider (met als uitzondering de Google Nexus lijn)
In de VS is er wel een top android-toestel waar iedereen storm voor liep/loopt: de motorola Droid! Als je de nieuwsberichten op engadget wat volgt dan had je gemerkt dat er bij de introductie van de motorola droid een echte hype rond het toestel hing. De Samsung galaxy SII is vooral in Europa een topmodel... Waarom denk je dat Google Motorola overkoopt (buiten voor de patenten)? Inderdaad, Motorola is het best verkopende android-merk in de VS!
Was het niet gisteren op het NOS journaal dat Samsung minder deed vergeleken met andere fabrikanten met het tv verkoop? Kan me herineren dat erin vermeld werd dat de prijzen van hun tv's zouden moeten zakken vanwege het slechte verkoop.
Dat kan maar Samsung is veel meer dan TV's alleen en blijkbaar compenseren de andere markten de (voor samsung) slechte TV verkopen ruimschoots ;)
Hehe... daar zit wat in ja. Ik vond het alleen best vreemd dat hierin vermeld wordt dat het mede door hun tv verkoop komt..

Denk dat het eerder door hun processoren verkoop komt, maar de jaarcijfers zal het allemaal bewijzen.
Wat ik heb vernomen is dat het goed gaat met de TV afdeling van Samsung alleen dat de gemiddelde prijs lager is geworden vergeleken met de andere fabrikanten. Dat is eigenlijk wel logisch omdat Samsung zijn best heeft gedaan om markt aandeel te verkrijgen, dit doe je door de massa aan te spreken... Helaas vangen ze voor de de producten die de massa koopt maar een lage marge. MAAR ik kan mij persoonlijk best voorstellen dat in deze markt omzet belangrijker is want sjah met een hoge omzet kan je weer veel geld binnen hengelen om zo weer te kunnen investeren in nieuwe technieken (en dat is Samsung flink aan het doen!)
Hmm.. ik moet maar's uitzending gemist kijken want mijn interpretatie is duidelijk anders. Dankje voor je uitleg! Mooi beschreven!
Ik moet erbij zeggen dat ik het niet heb gezien op het NOS maar een ander journaal en inderdaad, net zoals jou, hoeft mijn interpretatie niet de juiste te zijn ;) Maar ja dat is altijd zo, laat 10 mensen los van elkaar de bijbel lezen en ze komen allemaal tot een andere conclusie
Geheel terecht naar mijn mening. Heb zelf meerdere Samsung producten (Galaxy SII, UE32D5000 led TV etc.) en ben er erg over te spreken. Ze maken hoogwaardige producten tegen een redelijke prijs.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is helemaal niet gek dat de cijfers zo omhoog zijn gegaan. Nu komt het lastigste deel: die cijfers vasthouden en zorgen dat je als grootmacht niet in slaap valt, want dan rent de rest je weer voorbij.
Een mooi systeem waarbij wij als consument steeds leukere hard/software voorbij zien hobbelen.
Helemaal mee eens.
Yup, nieuwe samsung TV gekocht bij kerst en is een prachtig ding.
En de galaxy SII is ondertussen al een hele poos mijn nieuwe beste vriend :9
Samsung is één van de weinige bedrijven die TV's ontwikkeld voor in de showroom, enkele punten waarvoor de Samsung engineers hard gewerkt hebben:

- Zo fel mogelijk. Per serie (6000 -7000 -8000) kan de TV feller. De 8000 serie kan zelfs tot 400 cd/m^2!
- Een zo soepel mogelijk resolutiesysteem (motion plus), met het opera effect.
- Een zo dun mogelijke rand (design).
- Slimme marketingtermen zoals: Micro Dimming Plus (er is geen dimming, dit is software matig, er wordt het idee gewekt dat er een soort local dimming in zit).

Zorgen ervoor dat Samsung TV's het beste verkocht worden.
Ik vind de rand gewoon mooi, terwijl hij niet eens zo dun is. (zwart met kleine doorzichtige rand eromheen)
Ze verkopen ook goed omdat ze tov de concurrentie goedkopere tv's hebben, met nog eens meer aansluitmogelijkheden :)

De rest boeit me niet zo bij een tv...
Denk dat Samsung met zijn Galaxy-lijn een goede naam te pakken heeft op de Android-smartphone markt. Naamsbekendheid is groot en door het brede aanbod binnen de Galaxy-lijn is er voor ieder wat wils.

Iedereen weet dat je een toptelefoon hebt wanneer je een Galaxy S2 bezit, iets wat bij een HTC Sensation toch anders is. Knap van Samsung in ieder geval.
De Galaxy SII word inderdaad goed verkocht, zie toch heel wat mensen om mij heen zo'n apparaat hebben en zelfs mijn eigen vader heeft er één en die is er laaiend enthousiast erover.
Het is inderdaad een mooi toestel maar toch iets te groot voor in je broekzakken.
Te groot voor je broekzak? Waarom past de Galaxy Note die fors groter is dan ook nog steeds in 80% van de broeken?

edit: waarom ongewest, als het poep is wat ik zeg is het nog altijd offtopic? Ik koop vrijwel altijd normale broeken bij Sting/jack & jones maar de Galaxy note past overal in... en die 1% op de wereld die die lelijke krappe broeken (skinny jeans) dragen, tja moet je daar rekening mee houden?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 januari 2012 11:30]

Ook als iets nog wel in je broekzak past kan het nog wel te groot zijn om confortabel in je broekzak te hebben zitten.
Als je het als oncomfortabel ervaart om een SII in je broekzak te proppen dan wil ik niet weten hoe strak jouw broek zit en hoe het met je trouwgereedschap gesteld is.
Eens met watercoolertje: zelfs een Note past makkelijk.
Zozo Samsung. Petje af :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True