Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties

LG brengt zijn Windows Phone-toestel Optimus 7 opnieuw uit onder de naam Optimus 7.5. Hardware en design zijn onveranderd, maar het toestel kent nu een Nederlandse interface. LG zou ook een toestel met Android 4.0 willen uitbrengen.

De naam Optimus 7.5 verwijst naar het versienummer dat Microsoft heeft meegegeven aan zijn grote update voor Windows Phone. De Optimus 7.5 is gelijk aan de Optimus 7, maar de update staat voorgeïnstalleerd. Het grote verschil met de Optimus 7 is de taal; de interface op de Optimus 7.5 werkt in het Nederlands, terwijl de interface van de Optimus 7 zelfs na de update niet op Nederlands kan worden ingesteld. De Optimus 7.5 gaat 319 euro kosten. De Optimus 7 gaat uit de handel, maar staat voor minder dan 200 euro in de Pricewatch.

LG Optimus 7 (WP&) LG Optimus 7 (WP&) LG Optimus 7 (WP7) LG Optimus 7 (WP7) LG Optimus 7 (WP7)

Nieuwe toestellen hoeven we voorlopig niet van LG te verwachten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend tijdens het telecomevenement dat retailer Phone House elk najaar houdt. "We hebben inmiddels een hele line-up van smartphones in de schappen liggen", aldus een woordvoerder van de fabrikant. "We werken uiteraard wel aan nieuwe toestellen, onder meer met 3d-functionaliteit. Die komen echter nog niet binnenkort."

LG introduceerde ook de 3D Game Converter voor Nederlandse gebruikers van zijn smartphone Optimus 3D. Met de software kunnen OpenGL-games, zoals Angry Birds, worden omgezet van 2d naar 3d op de telefoon. De app zal via een over-the-air-update naar gebruikers van de Optimus 3D worden gepusht. De Optimus 3D, die in augustus uitkwam en door Tweakers.net onder handen werd genomen, heeft een autostereoscopisch 3d-scherm, zodat 3d-beelden zonder brilletje kunnen worden bekeken.

De Koreaanse fabrikant is ook bezig zijn recente Android-toestellen Optimus 2X Speed, Optimus Black en Optimus 3D te voorzien van Android 2.3 Gingerbread. Het is onduidelijk of Android 4.0 ICS ook als update naar de toestellen komt. De fabrikant heeft op Facebook duidelijk gemaakt dat er in elk geval een update komt voor de 2X Speed.

Ook deden de eerste geruchten de ronde over een nieuw Android-toestel van LG met Android 4.0. De Optimus U1 zou een toestel met een 720p-scherm zijn voor de Zuid-Koreaanse markt, meldt GSM Arena. Verdere details zijn nog onduidelijk. Google brengt Android 4.0 later deze maand uit op de Samsung-telefoon Galaxy Nexus. Daarna volgen pas toestellen van andere fabrikanten met de nieuwe versie van Googles mobiele besturingssysteem.

LG U1

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (44)

Misschien een leuke tip voor iedereen die wilt updaten met Nederlands systeem ondersteuning.

De LG Optimus 7 heeft een MFG app waarin je onder andere in de register wijzigingen kan doorvoeren out of the box.
Als je vooraf je naar mango update in de register de een string toevoegt van NL dan worden die taalpakket tijdens het updaten ook toegevoegt.
Na de installatie kan je bij je instellingen kiezen voor Nederlands en je gehele telefoon is dan in het Nederlands.

1. Toegang verkrijgen tot de LG MFG applicatie.
- in het bel menu voor de volgende nummer in ##634# en druk de call toets in.
- wacht een paar minuten voor dat de applicatie geinstalleerd is.
- in de applicatie voor je de volgende wachtwoord in: 277634#*# and druk op enter.

2. In de MFG applicatie ga je vervolgens naar 7. Engineer Menu, daarna kies je voor 6. Other Settings en kies je Edit registry
- je kiest bij 1 Select ROOT_PATH voor HKEY_LOCAL_MACHINE.
- bij 2 voer je MUI\Available in
- bij 3 Input KEY and Select data type geef je 0413 op en laat je het op de default ernaast als string
- Vervolgens bij 4 Input data geef je Dutch op en druk je op de toets set.

3. Installeer de Mango update en nadat alles klaar is zet je de taal in de instellingen op Nederlands.
Inderdaad, Ik heb mijn register aangepast met behulp van Wp7 roots tools van Heathcliff op mijn omnia 7. (heb alleen wel na 10 min. de instelling weer terug veranderd naar engels :+ )

Wel erg toevallig. Ik heb gisteren voor mijn moeder de optimus 7 besteld. Voor 194 euro heeft ze nu een top telefoon.

Edit:

Voor de niet LG gebruikers volg dit om nederlandse taal te krijgen :

Rollback to the Nodo update. (Zet backup terug in zune)
2.Once in Nodo you are free to edit your phone’s registry values. Go to the registry editor.
3.In the “Key” field enter this path
HKEY_LOCAL_MACHINE\MUI\Available
4.Set the “Name” field to the number of your desired language as provided in the list below.
5.The “value type” should be left as it is, and enter the name of your chosen language in the “Value” field. ( value 0413 is Nederlands)
6.Now you can upgrade back to Mango.

Thats it.

[Reactie gewijzigd door vali op 2 november 2011 16:38]

De fabrikant heeft op Facebook duidelijk gemaakt dat er in elk geval een update komt voor de 2X Speed.
Voordat mensen er in trappen, bij LG is het 'eerst zien, dan geloven' geloof er dus maar NIKS van tot ze het bewijzen. (ik had de 2.3 update bijv een half jaar terug al moeten krijgen en die is er nu NOG niet)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 2 november 2011 10:14]

Tja dat is het nadeel van Android. Fabrikanten worden niet achter de broek aangezeten om updates uit te brengen voor de toestellen. En laten we eerlijk zijn, die verkopen liever een nieuw toestel dan oude toestellen beter te laten werken.

Dan kun je natuurlijk wel weer gaan hacken en er zelf een nieuwe versie opzetten, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 2 november 2011 10:23]

Als je vrijheid als nadeel ziet is het inderdaad een nadeel, maar gelukkig geeft dat niet aan dat ze allemaal zoals LG zijn, sterker nog binnen Android is het een mooie manier van onderscheiden :) Samsung snapt het wel, HTC lijkt het ook goed te snappen, van SE hoor ik ook goede berichten.
Het is maar net wat je goed noemt...
http://www.gizmodo.com.au...a-sad-history-of-support/
• 7 of the 18 Android phones never ran a current version of the OS.
• 12 of 18 only ran a current version of the OS for a matter of weeks or less.
• 10 of 18 were at least two major versions behind well within their 24-month contract period.
• 11 of 18 stopped getting any support updates less than a year after release.
• 13 of 18 stopped getting any support updates before they even stopped selling the device or very shortly thereafter.
• 15 of 18 don’t run Gingerbread, which shipped in December 2010.
In a few weeks, when Ice Cream Sandwich comes out, every device on here will be another major version behind.
• At least 16 of 18 will almost certainly never get Ice Cream Sandwich.
Also worth noting that each bar in the chart starts from the first day of release — so it only gets worse for people who bought their phone late in its sales period.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 2 november 2011 11:00]

Ja, maar dan krijg je het commentaar "maar je was toch tevreden met de versie die je kocht?". ;) Dat is natuurlijk ook nonsens, het is simpelweg net als bij het oude WM zo dat providers liever nieuwe telefoons verkopen en dus niet happig zijn op updates. Dat is nog steeds de grootste reden dat ik niet voor Android ga, vrijheid is leuk en aardig... met een Vanilla Android device wellicht, de providers ertussen verpesten het een beetje. Als dat ene punt nu met iets minder vrijheid zou worden aangepakt, en wanneer Android als een warm mes door de boter opereert (volledige GPU ondersteuning e.d.) then I'm actually in. Echter lijkt Windows Phone daar eerder op te scoren.
En dat is dus het voordeel van de uniformiteit van WP7, als MS met een update uitkomt komt deze vrijwel direct voor alle merken en types uit.
Hoe kun je dan volhouden als straks de hardware diverser wordt? Zoals andere SoC's en noem maar op?

Of blijven WP7 telefoons altijd dezelfde interne hardware houden met een iets andere uiterlijk? Ook best saai..

LG is opzich qua hardware een redelijk goede producent. Alleen ze zijn verschrikkelijk lui als het op Android aankomt.

Als je een Android telefoon koopt... koop dan geen LG.
Er komen dus niet heel veel andere SOCs die door MS gevalideerd worden, dat limiteerd inderdaad wel de onderscheidbaarheid.
Nou die kunnen ook wel een brief van Samsung verwachten met zo een design zeg....

Voor de rest moet LG het echt hebben van "hebben dingetjes" zo snel mogelijk op de markt brengen, en niet echt van kwaliteit....
Op hun kwaliteit is tegenwoordig niks op aan te merken. Alleen hun updates komen veel te traag uit. Dat kan klanten weerhouden smartphones van LG te kopen.
De updates krijg je door een nieuwe telefoon te kopen als ik deze nieuwspost zo lees :)
Nee hoor, de oude LG heeft ook gewoon Windows Phone 7.5 update gekregen. Microsoft dwingt telecom providers en telefoonfabrikanten de updates te testen en stuurt na goedkeuring deze via eigen software de wereld in. Dus je krijg updates gewoon via de Zune software en niet via de eigen fabrikant.

Echter wanneer je een toestel geimporteerd hebt met WP7 dan heb je geen nederlandse taal als toestel taal. Je kunt wel een nederlands toestenbord (spellingscontrole) selecteren.
Ik had de Mango update gewoon op dag 1 hoor :).
hmm valt opzich nog mee... tuurlijk het design is close maar ik zie toch duidelijk verschillen.
Hoewel ik mezelf beloofd heb nooit meer een LG telefoon te nemen, kon ik er niet onderuit toen deze LG WP7 bij m'n nieuwe werkgever standaard in het pakket zat.

En... ik ben zeer tevreden met dit ding. Stabiel, snel en doet wat 't moet.
Euhm, is het dan niet gewoon handiger om de Optimus 7 te kopen en zelf updaten naar de WP7.5? Dat scheelt je dan snel ¤ 200,=!

Of komt WP7.5 niet beschikbaar voor de Optimus 7?
Het grote verschil met de Optimus 7 is de taal; de interface op de Optimus 7.5 werkt in het Nederlands, terwijl de interface van de Optimus 7 zelfs na de update niet op Nederlands kan worden ingesteld.
Het is de vraag of je het dus waard vindt om ¤119,- extra te betalen voor een Ned. interface. Het kan natuurlijk ook minder dan ¤119,- zijn aangezien die ¤319,- een adviesprijs is.
Jawel ik draai al een maand Mango 7.5 op mijn Optimus 7, officieel geupdate via Zune. Ik heb ook NL woordenboek maar geen NL menu's, maar dat boeit mij persoonlijk niets.

Ik denk dat je geen betere smartphone gaat vinden voor onder 200 euro dan deze atm, enkele dagen terug nog een update gepushed gehad waardoor de tel nu ook als WPA2 WiFi accesspoint kan dienen voor andere apparaten.

[Reactie gewijzigd door tinker23 op 2 november 2011 11:10]

Beetje gek dit. Kost toch niet zoveel moeite om op zijn minst met een aangepast design te komen? Zo zal LG nooit kunnen opboksen tegen de concurrentie die allemaal wel met nieuwe toestellen komen in dit prijssegment. HTC met de Radar, Nokia met de 710 en Samsung met de Omnia W. En de toestellen van Nokia en Samsung zijn dan nog eens uitgerust met een 1.4GHz processor.
Als ik zie dat de Optimus 7 nu 194 euro kost in de pricewatch en de eerst volgende 280 euro, dan staat de telefoon redelijk scherp in de markt. Tevens is een 1ghz processor snel zat voor WP7. Ik heb een HTC Trophy met dezelfde chipset en alles werkt nog steeds super snel en vloeiend. Nergens haperingen te bekennen, ook niet in nieuwe 3d spellen als Kinectimals.

Als je overigens niet de NL taal in het OS wil hebben (ik heb toch altijd engels), dan kun je net zo goed de 7 kopen en deze updaten via Zune naar 7.5.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 2 november 2011 10:25]

Plus je kan doormiddel van een registery key toe te voegen voor het updaten naar 7.5 tijdens het updaten ook de Nederlandse taal ondersteuning toevoegen.

Dan heb je met de Optimus 7 eigenlijk gewoon hetzelfde toestel wat de Optimus 7.5 zou moeten zijn.
Registry key? Dat zou wel handig zijn, scheelt extra betalen voor een Optimus 7.5 als je toch de Nederlandse taalondersteuning op de Optimus 7 kan krijgen. Hoe kan ik komen aan zo'n registry key?

Inmiddels in een andere post uit een eerdere nieuwsbericht gevonden hoe het moet.

[Reactie gewijzigd door Sky Lynx op 2 november 2011 14:50]

De 7 is inmiddels al een paar maanden voor onder de 200 euro te koop in NL en aangezien ik toch altijd een engelse UI prefereer is dit een van de zo niet de best WP7 instap / uitprobeer telefoon van het moment. Jammer alleen dat de HW niet zo spannend is maarja, daarvoor kan ik wel bij Nokia terecht :)
Zulke telefoons komen bijna bij het Budget segment van Android aan. Hoe kunnen ze hier ooit winst uit halen?

Volgens mij is de marge op WP7 telefoons echt drie keer niks of 0,0.
En waarom zou de marge dan op Android wel goed zijn? De licentiekosten per device voor WP7 zijn ook niet hoog.
@Renegade!
Kost toch niet zoveel moeite om op zijn minst met een aangepast design te komen?
Geloof me, het kost nog minder moeite om niet met een aangepast design te komen :P
Denk eens in wat er allemaal moet veranderen. Hoe klein de aanpassing ook is, je praat toch over een nieuwe productielijn, logistieke keten, distributielijn, verpakking, handleiding, etc.
Zelfs als je alleen maar een lettertje of cijfertje in de naam/aanduiding verandert, moet de hele bups in het systeem aangepast worden.
Het grote verschil met de Optimus 7 is de taal; de interface op de Optimus 7.5 werkt in het Nederlands, terwijl de interface van de Optimus 7 zelfs na de update niet op Nederlands kan worden ingesteld.
De Nederlandse taal zit toch in de 7.5 update? Hoe kan het dan dat na een update deze niet in te stellen is? :?
Omdat in de update alleen een NL woordenboek zat en geen NL systeemtaal, al dat je die er via een 'hack' wel op kon krijgen tijdens de update!
Klopt ik heb gewoon Windows Phone 7.5 NL op mijn optimus7 . Dus mijn telefoon is nu meer waard geworden :+ Prima toetstel verder bouwkawaliteit is goed en de software is ook top (was bij oude modellen LG nog wel eens slecht).
Op XDA staat een lijst met alle firmware's, ook die van NL. Even flashen en je hebt een Nederlandse Optimus 7. Vervolgens kan je deze weer updaten naar de laatste versie.

Zelf heb ik een Optimus 7 aangeschaft voor ¤200 om een periode te overbruggen naar een Android met 720p resolutie. Maar eigenlijk ben ik super tevedreden over de kwaliteit van deze telefoon (stevige behuizing en gorilla glas) en over WP7 dat ik er nu niet eens aan denk om en andere telefoon te overwegen. Bonus is dat de LG Optimus7 een van de weinige is die je makkelijk kunt developer-unlocken met de ingebouwde manufacturer app.
De adviesprijs is niet zo relevant in deze. De echt verkoopprijs zal natuurlijk weer snel naar die 200-220 euro zakken en voor die prijs is het een behoorlijk toestel.
Mogelijk zal dit toestel zelfs het komende halfjaar goedkoopste Windows Phone toestel zijn wat je dan kan krijgen.

LG zal wel wachten op dual core ondersteuning in WP7 omdat ze dan hun optimus 2x hardware kunnen hergebruiken in een Windows Phone toestel.

[Reactie gewijzigd door 80466 op 2 november 2011 10:15]

Mijn LG Optimus 7 is toch écht in het Nederlands in te stellen hoor...volledig. De voorheen genoemde Me tile heet nu dus gewoon Ik etc, etc....Heb dan wel die register edit gedaan toen mn foon nog op 7.0 stond...

[Reactie gewijzigd door Nitramuse op 2 november 2011 11:18]

hoevaak kun je optimus schijven in de eerste alinea .WOW :D Zo vergeten we het iig niet.
LG is op de goede weg. Mooie phone ik ben benieuwd hoe die het zal doen tegen de gevestigde namen.