Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 92 reacties

Gebruikers van Windows Phone-toestellen kunnen binnen twee weken een update naar Windows Phone 7.5 Mango verwachten. Deze verschijnt niet op alle toestellen tegelijk: providers en fabrikanten kunnen bepalen wanneer ze de update uitrollen.

De update is geschikt voor alle toestellen die het afgelopen jaar met oudere versies van Windows Phone verschenen, zoals de HTC HD7, de Samsung Omnia 7 en de LG Optimus 7. De eerste gebruikers krijgen de Mango-update rond begin oktober, zegt Microsoft. Het is nog onduidelijk wanneer de eerste Nederlandse gebruikers de nieuwe software kunnen verwachten.

Mango is na de eerste versie en update NoDo al de derde versie van Windows Phone die binnen een jaar wordt uitgebracht. Microsoft werkt ondertusse ook al aan de volgende versies, die nu nog bekendstaan onder de namen Tango en Apollo.

Mango brengt enkele grote wijzigingen met zich mee. Zo ondersteunt Windows Phone vanaf Mango een beperkte vorm van multitasken, die door Microsoft 'fast app switching' wordt genoemd: door lang op de Terug-knop te drukken, kan door vijf recent geopende toepassingen worden gebladerd. Daarnaast kreeg de browser een grote update: Mango bevat een mobiele versie van IE9 met ondersteuning voor hardware-acceleratie. Ook zijn Twitter en LinkedIn in de contactenapplicatie opgenomen. Tweakers.net nam Windows Phone Mango deze zomer al onder de loep.

Windows Phone Mango Windows Phone Mango Windows Phone Mango Windows Phone Mango Windows Phone Mango Windows Phone Mango Windows Phone Mango Windows Phone Mango
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (92)

Windows Phone 7 is met de Mango update een superieur OS t.o.v. bijv. Android en iOS;

- Het is veel gebruiksvriendelijker doordat het niet wéér een grid met statische icoontjes is. De UI is heel goed uitgedacht met o.a. de Live Tiles die heel veel realtime info laten zien zonder dat je de app hoeft te openen. Ook de Metro interface is een uitvinding op zich en werkt ontzettend goed, snel en overzichtelijk.
- Het is stabieler en sneller (ik heb mijn HTC HD7 nu sinds januari en is nog nooit vastgelopen o.i.d.) Het booten van mijn HD7 gaat binnen 30 sec. Zie dat een iPhone maar eens doen ;) Ook apps en de hubs openen flitsend snel.
- Het biedt integratie met MSN, Facebook én Facebook chat, SkyDrive, Office (met SharePoint), Office 365, Xbox Live, Twitter en LinkedIn. En dit allemaal zonder dat je er een losse app voor nodig hebt. Dus niet 3 verschillende apps hoeven openen om bijvoorbeeld al je foto's te bekijken. Je foto's van Facebook, Camera roll, SkyDrive zijn allemaal centraal aanwezig in de Pictures Hub. Hetzelfde geldt voor de Messaging Hub; Facebook Chat, SMS én Windows Live Messenger allemaal samen in 1 Hub. Briljant en het werkt als een tierelier. Dan de People hub: Al je contacten samengevoegd met hun Facebook, Twitter, Windows Live én LinkedIn accounts. Het aanmaken van een groep zorgt ervoor dat je in 1 oogopslag de statusupdates van bijv. al je vrienden ziet.
- De apps zijn van zeer goede kwaliteit en maken uitstekend gebruik van de Metro interface. De apps hebben een clean look zonder allemaal kaders en buttons en slecht leesbare tekst. Ze starten snel op en met fast app switching (multitasking) hoef je de app niet eens te sluiten en je zorgen te maken dat de accu extra belast wordt.
- De meeste mainstream apps zijn er waaronder o.a. Facebook, Twitter, Trein, Buienradar, Remote Desktop, WhatsApp (binnen een paar dagen gok ik) etc.
- Het heeft Xbox live :) Met achievements en online gaming. Alle populaire games zijn aanwezig zoals Angry Birds bijv.
- De telefoon is een volwaardige Zune Player met Artist backgrounds en bio's, Background music player etc.
- De camera start door kort de camera button in te drukken. Er is geen app voor nodig en je hoeft dus niet eerst je telefoon te unlocken om direct een foto te maken.
- Het biedt ondersteuning voor meerdere Exchange accounts, Gmail, Hotmail, Yahoo Mail, POP3, etc. Ook conversation view is mogelijk en het samenvoegen van meerdere mailboxes (1 voor werk en 1 voor persoonlijke email bijv.)
- Er zijn bovendien meerdere toestellen beschikbaar van o.a. HTC, Samsung, LG en binnenkort Nokia, zodat er voor elk wat wils is zonder fragmentatie te creeeren.

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden waarom Windows Phone 7 Mango de vloer aanveegt met Android en iOS. Puur omdat WP7 gericht is op de gebruiker en een rijke Smartphone ervaring biedt terwijl Android en iOS achter de feiten aanlopen door voort te borduren op wat er al heel lang is en zich richten op Apps waardoor de gebruiker op de 2e plaats gezet wordt.
Microsoft heeft een innovatief en fris platform gemaakt die voor velen een verademing zal zijn vergeleken met de concurrentie. Persoonlijk denk ik dan ook dat er binnenkort een verschuiving aan zit te komen op de smartphone markt.

edit:
typo's

[Reactie gewijzigd door LCP op 22 september 2011 14:40]

De vloer aanvegen lijkt me heel optimistisch, maar er zijn zeker kansen:
- hoe mooi iOS ook is, zolang Apple het huidige prijsbeleid aanhoudt gaan ze nooit 100% van de markt pakken dus er is altijd plek voor een ander OS
- Android is de grote concurrent maar ziet er lang niet zo slick uit
- Maemo/MeeGo en WebOS zijn niet aangeslagen
- Symbian verdwijnt van het toneel
- consumenten lijken wat uitgekeken te zijn op Blackberry
- Bada is Samsung-only

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 september 2011 12:11]

Hulde. Je omschrijft WP7.5 precies zoals het is.
Na de iPhone 2G, 3G, 3GS en 4 was WP7 voor mij een verademing.
Kan niet wachten op de HTC Titan.
Met de volwassenheid van iOS en Android, het feit dat "een update" standaard dingen als knip- en plak functionaliteit moet toevoegen én het feit dat het een Microsoft product is en blijft, houd mij ver uit de buurt van deze toestellen. Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar naar mijn mening loopt ms een beetje over de wegen die door Apple/Google gelegd zijn... achter de feiten aan dus..
Met de volwassenheid van iOS en Android,
WP Mango lijkt anders vrij volwassen zo te zien. En het heeft ook even geduurd voordat iOS en Android als volwassen beschouwd konden worden. Gezien de snelheid waarmee MS met WP aan de weg timmert zal 't me niet verbazen als ze heel snel een even zo volwassen platform als iOS en ANdroid hebben weggezet.
het feit dat "een update" standaard dingen als knip- en plak functionaliteit moet toevoegen
Was in iOS ook met 'n update van het OS toegevoegd, evenals beperkte multitasking. En in Android werkt het imho ook pas relatief sinds kort fatsoenlijk.
én het feit dat het een Microsoft product is en blijft,
Uiterst subjectief imho. Google en al helemaal Apple zijn net zo evil.
Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar naar mijn mening loopt ms een beetje over de wegen die door Apple/Google gelegd zijn... achter de feiten aan dus..
Ja und? Microsoft's mobiele OS was ooit heerser samen met Symbian. iOS en Android zijn daaroverheen gewalst doordat ze een nieuwe benadering van de smartphone behelsden. WP Mango lijkt nu vervolgens ook weer een stapje verder te gaan qua benadering want het is niet zo maar een Android of iOS kloon.
En ja, het borduurt allemaal op elkaar voort. Het is een evolutionair proces waarbij meerdere partijen elkaar kruis bestuiven. In plaats van te stellen dat MS er achteraan hobbelt zou je ook kunnen stellen dat MS nu eindelijk weer eens mee doet in de voorste gelederen net zoals een paar jaar geleden. Persoonlijk verwelkom ik MS als extra partij van harte. Het stimuleert de concurrentie/ontwikkeling en het geeft mij als consument meer keuze als ze de hegemonie van Android/iOS weten te doorbreken.

Voor mij wordt WP in de toekomst waarschijnlijk wel degelijk een optie. Voorlopig hou ik het bij Android maar ik sluit WP zeer zeker niet buiten mocht ik weer een phone gaan uitzoeken.
@Door mkllrpim
Waar baseer je dit op?

Aantal punten dat andere OSen niet hebben.

Hardware versnelling in de OS (inc browser)
Standaard html5 ondersteuning in ie9
Integratie van facebook, msn, linkin en twitter
Facebookchat en msn zitten ingebakken in de OS (geen losse app)

Als ik dit rijtje zo oplees, lopen ze zeker niet achter de feiten aan. :O


edit: Damn ik moet sneller op f5 drukken

[Reactie gewijzigd door vali op 22 september 2011 10:59]

LOL even over je HTML5... daar is de WP7 browser zeer slecht in. De Mango is dan wellicht beter maar nog langerna niet zo goed als andere browsers.

De browser van MeeGo is zelfs veel beter..
http://html5test.com/results-mobile.html

Daarnaast heeft iOS wel hardware versnelling in het OS en ook de browser. En bij sommige Android toestellen is de browser ook hardware versneld.

Integratie heeft iOS5 ook en Android ook als daarvoor een app is gemaakt die daarvan gebruik maakt.

Of facebookchat en msn nou ingebakken zitten of los.. dat boeit me totaal niet. Denk eigenlijk dat maar een klein percentage dit fijn vind als je het ook daadwerkelijk gebruikt.
'De mango" Is geen browser.
@ texmaicz.

Inderdaad precies zoals je het zegt ""sommige" android telefoons. Maar als ik de meeste browsers bekijk bij android (als voorbeeld de nexus s, lagt het pinch to zoom altijd). Het gaat traag en niet snel.

Over de fbc en msn chat, misschien boeit het jou niet, maar er zijn heel veel mensen die hier wel gebruik van maken. Bij iphone en android moet je hier een brakke app voor downloaden dat meer geheugen en resources in beslag zit. Wat wil je nog meer? Het zit standaard in je telefoon. Wat betekend dat het naadloos werkt en heel weinig gebruikt maakt van je hardware.

Edit:
Net een memory app geinstalleerd.. Bij normaal gebruik, wordt er maar 30 MB in totaal gebruikt. Hiermee draait er op de achtergrond whatsapp, fbc,msn en een paar browsers tabs.

[Reactie gewijzigd door vali op 23 september 2011 00:13]

Daar heb je wat aan zeg. Die hardwareversnelling is nog tot daar aan toe, maar 1) je gebruikt een échte browser, geen IE9-derivaat. 2) Integratie FB, MSN, LinkedIn en Twitter heeft HTC Sense al een eeuwigheid (muv LinkedIn), leuk als je het gebruikt maar als je geen accounts hebt vreet het alleen maar systeemresources op. Zelfde geldt voor FB Chat en MSN. Vreet allemaal ruimte, resources en geheugen als je het niet gebruikt.

Mooiste zou nog gewoon een mobiel OS als Android zijn maar dan als 'Slackware'achtige opzet. Een commandline en zelf bepaal je wel wat je er wel of niet op wil hebben, vanaf nul.
En het mooie van WP7, wat meteen het verschil maakt, is het feit dat de integratie van de diensten zoals Facebook Chat en MSN géén extra system resources vreet omdat het 100% geintegreerd zit in het OS en niet los is toegevoegd zoals Sense ;)
Nouja, doordat het geintegreed zit neemt het OS zelf natuurlijk net wat meer resources.

Maar door de strakke hardware specificaties, gecombineerd met nog een aantal onderdelen zoals uitstekende geheugenmanagement, is het eindresultaat sneller en soepeler.

@Jaapengel79 - Je begrijpt natuurlijk ook wel dat wat jij beschrijft alleen voor de die-hard techies weggelegd is, hoop ik? Een standaard consument boeit het niet wat er aan de binnenkant gebeurd, maar puur of (en hoe) het werkt.
En WP7 presteerd daar gewoon uitstekend. Het mist alleen nog de mindshare.
Voor je zo negatief bent vriend, moet je wat meer research doen. In tegenstelling tot Android moet je dus niet klagen over resources of dergelijken, het is echt in alle aspecten het snelste OS dat er is op dit moment, en zo voelt het ook aan.

Waarom ? Omdat alles geïntegreerd zit in het OS zelf en bij Sense is het gewoon een skin bovenop Android (of Windows Mobile 6.5) en eigenlijk zijn het gewoon snelkoppelingen die verwijzen naar applicaties die door HTC zijn geschreven...
Dat kun je ook omdraaien. Apple en Google hebben het wiel uitgevonden. Microsoft is misschien wat later, maar heeft veel lering kunnen trekken uit de eerste stappen van Apple en Google.

WP7 is voornamelijk een evolutie van het mobiele OS in zijn algemeenheid. En dat is positief. In veel opzichten is de basis een stuk beter dan wat de voorlopers hebben bedacht.

Ik ben zelf een Apple-fan, maar ben zeer onder de indruk van wat Microsoft neergezet heeft met WP7 en vind het in veel opzichten een stuk beter uitgewerkt en uitgedacht dan iOS.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 22 september 2011 10:35]

Apple en Google hebben het wiel uitgevonden. Microsoft is misschien wat later, maar heeft veel lering kunnen trekken uit de eerste stappen van Apple en Google.
Tis eerder andersom: Microsoft was veel eerder met WM, maar Apple en Google hebben het concept enorm verbeterd, en nu komt Microsoft weer terug.
WM was geen touch interface en dus niet vergelijkbaar met de moderne OS'en.
Het ondersteunde touch, maar was geen touch interface. Het was de desktop naar een klein scherm geport. Kleine knopjes, start menu e.d.
Met de HTC Sense UI was het grotendeels prima te doen afaik.

Maar goed, wat ook niet meehielp is dat de beeldschermtechniek waarmee je goed responsief met je vingers (meerdere vingers) het scherm kunt bedienen destijds nog niet echt ruim beschikbaar noch betaalbaar genoeg was.
Om nou te zeggen dat je iets gewoon niet wilt bekijken is wel wat star. Hoe kun je nou weten hoe het is zonder het echt te proberen. Ik ben blij met WP7 (zakelijk gebruik) en zie uit naar Mango.
Met Mango zul je dan ook heel wat meer tevereden zijn, omdat de Hotmail en Exchange services heel wat zijn aangepast. Mails van bijvoorbeeld dezelfde afzender worden gegrouppeerd, het is echt handig om zo een functie te hebben als zakelijke gebruiker...

BTW ik heb Mango RTM nu draaien, en het is echt nog vele malen beter dan NoDo...
Uhm knippen en plakken is anders op mijn iphone ook via een update toegevoegd.
http://www.macworld.com/a...2009/03/iphone30user.html

Ik heb liever dat ze het op deze manier doen, functies pas implementeren als ze ook echt goed werken dan een telefoon die op de 3 uur vast loopt

[Reactie gewijzigd door nexhil op 22 september 2011 10:42]

Android was, toen de eerste iphone uitkwam, ook nog lang niet volwassen. Moet je kijken waar ze nu zijn. Ik denk dat het voor WP7 net zo zal gaan.

MS heeft een grote stap vooruit gezet met WP7(,5). Het systeem werkt fijn, goed en stabiel en hoewel het qua functionaliteit nog niet android of ios evenaart is het hard bezig zich op de markt te zetten.

Ik gebruik op het moment met plezier mijn Trophy (zakelijk).
Mijn volgende mobiel voor prive gebruik wordt wellicht een iphone5 of nieuw android, omdat er simpelweg veel meer apps beschikbaar zijn voor die toestellen maar ik zou WP7 nog niet afschrijven als ik jou was.
De intuitieve interface maakt WP7 uniek tov Android en iOS.
Probeer het eens en een zeer grote kans dat je je vooroordelen moet bijstellen.
Windows Phone zit nog een beetje in het beginstadium. Android 1.5 was ook niet veel, pas daarna werd het populairder. :)
Windows Phone zit niet meer in het beginstadium als je het hebt over de volwassenheid van het platform tenminste. Het biedt meer dan iOS en Android en de hoeveelheid apps in de Marketplace groeit sneller dan de Android en iOS market ooit deed. Het is vooruitstrevender en veel innovatiever en bovendien een stuk doordachter en veel meer gericht op de gebruiker i.p.v. apps op de eerste plaats te zetten zoals met iOS en Android het geval is.
Dat is natuurlijk vrij relatief. Dat de hoeveelheid apps in de Marketplace sneller groeit heeft ook te maken met de nieuwigheid en hype (hopelijk: trend) rondom het Mango platform. Google+ groeide in de begindagen ook sneller dan Facebook, toch heeft Facebook nog steeds een ruime koppositie. De merknaam Coca Cola is veel meer waard dan Apple, toch heeft Apple in de laatste jaren een ongekende groei doorgemaakt. Om maar een paar voorbeelden op te sommen.

Dat Mango vooruitstrevend, innovatief en doordacht is zal ik zeker niet tegenspreken, maar de mening van de techwereld is niet alleen van de belang. De populariteit onder de mainstream consument is van vitaal belang voor een succesvol platform. Ik hoop ten zeerste dat Mango een flink marktaandeel grijpt om de concurrentie alert te houden. Maar tot nu toe staat Windows Mobile nog niet bekend als een populair platform - en de toekomst moet gaan uitwijzen of dit veranderd.
Klopt, maar de G1 van HTC had wel veel meer verkocht in die tijd. Het is niet dat WP7 slecht is o.a. maar dat er nu meer keuze is en andere platformen WP7 al voor is. De vraag is dan nog of WP7 wel wat wordt. Onafhankelijk gezien of het nou slecht of goed werkt.
In je vorige reactie knalde je MS met WP7 af en nu is het "niet slecht" :?
Goed is het zeker, ik heb gedurende 1 jaar alles OS'en getest (BlackBerry, WebOS, Android, Windows Mobile, Windows Phone en iOS) en voor mij is de keuze gemaakt. Nadat ik mijn WP7 toestel heb aangeschaft was ik er al heel tevreden over. Na een goede maand heb ik er op het einde van Augustus de RTM van Mango op gezegt, en nu weet ik het heel zeker dat ik echt nooit meer iets wil met Android of dergelijks. Natuurlijk zou ik wel nog Blij zijn met een Motorola Photon, Lg P990 of Samsung Galaxy S2, dat zijn de enige Android toestellen die echt hun werk DOEN en ALTIJD.
Vind WP7 ook een hele verademing aangezien mijn huidige WP6.5 echt achterblijft op iOS en Android. Ik wacht ff op WP8 echter aangezien Microsoft nu nog teveel beperkingen op hardware gebied heeft (single core, WVGA max, etc). Daarom eerst even een zijstap naar iPhone 5 (wanneer komt dat ding nou!) en vervolgens WP8 met Nokia. Denk dat dat laatste een killer combinatie kan worden.
Staar je niet blind op specs. WP7 draait soepeler en veel stabieler dan de meeste dual-core smartphones, en de nieuwe generatie (HTC TItan bijv.) hebben snellere cpu's aan boord. Probeer het maar eens, als je het een uurtje in handen hebt gehad dan snap je het wel.
Deze verschijnt niet op alle toestellen tegelijk: providers en fabrikanten kunnen bepalen wanneer ze de update uitrollen.
Dat vind ik nou het grootste nadeel van windows en Android (Google's eigen phone's buiten beschouwing gelaten). Als er een update komt voor het OS ben je overgeleverd aan de fabrikanten. HTC geeft nog wel eens een update vrij, maar om die op je telefoon te krijgen moet je telecomprovider er ook weer een vrijgeven. (als je niet wilt 'hacken').
Met een register key aanpassing, kan je ervoor zorgen dat je niet meer afhankelijk bent van de providers. Hierdoor krijg je de update rechtstreeks van Microsoft (met de desbetreffende fabrikant) Omdat ik mijn omnia 7 gelukkig los heb gekocht, heb ik hier geen last van.

Mango is nu weer volledig gekraakt en het is weer mogelijk om register aanpassing te doen en de Metro UI alle kleuren van de regelboog te geven.

[Reactie gewijzigd door vali op 22 september 2011 11:09]

Mja dat is een beetje wat ik bedoel. Het is allemaal best mogelijk. Maar als jij een T-mobile of Vodafone branded telefoon koopt moet je gaan klooien.
Ik weet nog wel dat ik vroeger eerst custom roms van internet moest plukken om de nieuwste versie van WM5-6 op mijn T-Mobile branded smartphone te krijgen. En dat wil je als gebruiker gewoon niet. Ik had niet het geld om in een keer een smartphone van 500 euro te kopen, die unbranded was.
Branding prima (voor mij hoeft het niet), maar als het als een losse install package op een OS geinstalleerd kan worden is het al een stuk makkelijker.

[Reactie gewijzigd door Wh4ck0 op 22 september 2011 11:15]

Nee, je hoeft niet te gaan klooien zoals de wm 6.5 tijd (heb zelf vroeger een htc dm2 gehad).Bij de Nodo update moest je inderdaad een paar weken wachten.

Microsoft heeft het toegeven dat het updaten met Nodo niet goed verlopen was. Bij de Mango update hebben ze dit structureel veranderd. Bij alle providers staat Mango klaar om gepusht te worden..

[Reactie gewijzigd door vali op 22 september 2011 11:41]

Je hoeft je telefoon niet los te kopen om hem unbranded te krijgen.
Je moet je abonnement afsluiten bij een niet-provider gebonden winkel, zoals Belcompany. De meeste toestellen krijg je bij de meeste abonnementen gewoon unbranded van de plank.
(Los kopen en een sim-only abonnement is op termijn meestal wel goedkoper.)
Als je een unbranded Windows Phone 7 hebt, zit je op de eerste stoel bij vrijgave door MS. De vorige 2 updates hebben dat uitgewezen. Dus precies zoals bij m'n vorige iPhone. Het nadeel wat je noemt heb ik dus nog niet gezien ;)
Aan WhatsApp voor WP7 Mango wordt gewerkt. Er was een tweet de deur uitgedaan door WhatsApp op Twitter dat er aan gewerkt zou worden. Wel in een cryptische omschrijving maar overduidelijk dat het om WA ging voor WP7. Zie ook het topic op GoT waarin dit besproken is. Ben ook zeer tevreden over WP7 maar mistte WA ontzettend.. Gaat allemaal goed komen nu.. :D
Whatsapp is al een week uit als beta. Hier wordt er uitgelegd hoe je hem kan downloaden
De Whatsapp is zover dat ik 'm al heb draaien. Moet nu alleen nog in de Marketplace gezet worden voor iedereen.
Draai Mango RTM nu een week of drie op Omnia 7, eerste telefoon die ik na een jaar niet wil vervangen voor een nieuwe.
Eens, echt een super telefoon. Met mango werkt hij heel erg lekker en de bouwkwaliteit en de kwaliteit van het scherm zijn super. Waar ik alleen een beetje mee zit is dat hij regelmatig uit mijn broekzak glipt als ik ga zitten waardoor hij al wat deukjes heeft opgelopen. Die metale achterkant ziet er super uit maar HTC rubber heeft iig dit probleem niet.

Ach als hij er dan uiteindelijk de brui aan geeft zijn de Nokia WP7 phones vast dus danig in prijs gedaald dat die ook leuke opties worden.
Er zit echter één grote 'maar' aan dit bericht! Windows Phone Nederland liet namelijk weten dat toestellen die al verkocht zijn weliswaar een update naar de nieuwe versie krijgen, maar dan zonder volledig Nederlandse taalondersteuning.

Maarten Sonneveld, (chef Windows Phone in Nederland) bevestigt dit nogmaals, maar zorgt nog wel voor een pleister op de wond. Via de update krijgen klanten namelijk wel de beschikking over een Nederlands toetsenbord en woordenboek. Natuurlijk is dit laatste wel een grote vooruitgang. Je hebt daardoor ook voor e-mails of SMSjes een Nederlandse spellingscontrole aan boord. Het menu van het OS blijft wel Engelstalig.

Dit moet je dus wel meenemen in je keuze om de Samsung Omnia 7 te kopen. Over 2 weken ga ik deze waarschijnlijk wel kopen. Dit toestel is namelijk voor een zacht prijsje te koop. (Zo rond de 250 euro los)
Ik heb mijn WP7 die standaard engels was, toch prima (via unlock vanaf NoDo) naar een Nederlandse versie kunnen brengen hoor :)
Voor de gemiddelde gebruiker wel.
De tweaker weet al hoe hij z'n WP7 telefoon naar compleet NLs kan krijgen.
Ik denk dat dit niet zo'n probleem is. Mensen die bewust dit jaar al een WP7 telefoon hebben gekocht hebben willens en wetens gekozen voor een Engelstalige versie, die vinden dat blijkbaar geen probleem. Wel fijn dat je straks gewoon kan beschikken over Nederlands toetsenboord en spelcorrectie.

Een Omnia 7 vindt je nieuw al voor ¤227, een bespottelijk lage prijs voor een dergelijk toptoestel.
Je hebt gelijkt, je zit 'vast' aan de Engelse Interface. Als je trouwens alvorens de Mango Update een registry hack uit voert schijn je hem naar de Nederlandstalige Mango te kunnen krijgen. Geen idee of het werkt maar FYI.
Dat Nederlandse woordenboek is natuurlijk een grote plus, vooral als het er in de vorige versies niet in zat.

Dat Nederlands toetsenbord, als dat net zo goed werkt als op de desktop-windows-versies, ben je dan liever kwijt dan rijk. Die stelt dan keihard dat Nederlandse toetsenbord in wanneer jij het Amerikaanse wilt gebruiken, zelfs als je een Amerikaans fysiek toetsenbord hebt. Met een touch-screen-only toestel maakt het dan weer niet uit.
Zit ik met mijn iphone4...
Ik wil spontaan een 2e telefoon met WP7.5
Ik vind het echt een super OS
Dan heb je het vast nooit gebruikt. Mango komt zoveel te laat, dat ik voor het er is m'n iphone 4 in ontvangst neem en m'n wp7 telefoon aan een ongelukkige eindgebruiker geef. Er zijn bijna geen apps voor wp7, het interface ziet er leuk uit maar is lang zo gelikt niet als Sense voor wimi6.5 was, etc.

Van al mijn gebruikers die WP7 hebben zijn er tot nu toe meer dan tweederde omgestapt op iphones...
Je verhaal komt zoals hierboven beschreven niet echt geloofwaardig uit.

Misschien heb ik het verkeerd, maar dit soort reacties komen van mensen die perse een iPhone willen hebben of al hebben en beseffen dat er een alternatief (alternatieven zelfs) zijn die evengoed of op sommige vlakken beter werken dan hun toestel, waar ze zoveeel geld voor hebben betaald.

Een goed voorbeeld is mijn LG Optimus 7, heb ik gekocht voor 230¤ bij KPN België (Base) en voor die prijs is er echt niks beters. En ja ik heb de X10i ook al gehad, maar ondanks het kleiner scherm is alles heel wat beter, inclusief bouwkwaliteit.

Ik heb het toestel gekocht omdat ik weet dat alle WP7 toestellen dezelfde CPU e.d. hebben en dus normaal gezien evensnel werken, maar ik had me echt niet verwacht om voor die prijs zo een ding te krijgen ! Het is echt een fantastish OS, en omdat het zo snel werkt op een singlecore vorige generatie chipset kunnen fabriekanten de toestellen voor een heel redelijke prijs verkopen, of krijg je voor dezelfde prijs een meer premium-feel dan bijvoorbeeld een Android toestel...
Heb je recentelijk wel eens in de marketplace gekeken?
Vergelijking WP7 (zonder Mango), iPhone en WM6 met sense. Ook ik zou balen met een iPhone4 als ik weekje Mango had gebruikt. Op een of andere manier komt je verhaal niet geloofwaardig over na de "frontale" aanval op je iPhone 4 ;)
ik vind het er toch vrij strak uit zien moet ik zeggen
Kan iemand mij de screenshots toelichten? Is rechts nieuw en links oud bijvoorbeeld (zoals je o.a. ziet bij de Office hub/tab)?
Net andersom, links is Mango en rechts is oud.
Hehe. :)

Bij de Office hub vind ik dat dus opvallend. De rechter foto toont een mooiere menutitel, terwijl de linker foto de tegels toont (wat nieuwer oogt). Vandaar mijn vraag.
(Niet als reactie op DieSign bedoeld)

Ziet er goed uit... Zat al een tijdje te wachten op de Mango update.

[Reactie gewijzigd door webdamx op 22 september 2011 17:36]

Ja dat heb je goed gezien idd. En zoals te zien is is in Mango een heleboel veranderd en op een uitstekende manier moet ik zeggen. Ik draai Mango op mijn HD7 al een paar weken en man, wat is het een fantastisch OS!
Ik heb mango nu een weekje draaien op m'n LG E900 en het draait echt snel en soepel.
Na een galaxy S is een windows phone echt een verademing!
heb het al een tijdje draaien op mijn HD2. Is zowat fijner om mee te werken dan Android wat ik er ook op heb gehad!