Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Valve heeft besloten om Dota 2 zo snel mogelijk uit te brengen. De ontwikkelaar wilde het spel eerst nog een jaar ontwikkelen, maar is van gedachten veranderd door reacties op het Dota 2 Gamescom-toernooi en door de gelekte bètaclient.

Hoewel Dota 2 in eerste instantie op de planning stond voor release in 2011, moest Valve later bekendmaken dat het spel waarschijnlijk pas in 2012 op de markt komt. De ontwikkelaar wilde het spel nog ongeveer een jaar ontwikkelen en net zo compleet maken als Defence of the Ancients, maar komt terug op dit besluit en kondigt aan het spel nu zo snel mogelijk in handen van gamers krijgen.

Volgens developer IceFrog is Valve van gedachten veranderd door de reacties die het toernooi op Gamescom en de gelekte client hebben losgemaakt op internetfora. Ook frustreert het spelers die deelnemen aan de gesloten bèta dat ze niets mogen vertellen over het spel, aldus de ontwikkelaar.

Het nieuwe plan van Valve is om de huidige versie van Dota 2, met de Heroes die beschikbaar waren op het Gamescom-toernooi, zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor het grote publiek. Ondertussen zal Valve het spel dan verder afmaken en feedback van gamers verwerken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Op de gamescom werd heel duidelijk dat als DOTA 2 uitkomt, dit de "shit" gaat zijn voor iedere LoL HoN en DOTA speler. Het was er zo verschrikkelijk druk bij dota 2. Sowiezo is HoN de grote verliezer. LoL zie ik wel overeind blijven na de release van Dota 2 maar ik denk dat HoN een hele snelle dood gaat sterven.
Lol Blijft zeker overeind, HoN gaat sterven, maar LoL gaat wel minstens 50% van zijn West-Europese player base verliezen aangezien, die het gevoel hebben dat ze minder zijn dan East, of North America, aangezien Riot niet 1 goede patch voor "mij" kan uitbrengen.

Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk word, heb dota zelf nooit gespeeld maar ben wel een hardcore/ high elo LoL speler. en het begint me een beetje uit me strot te komen hoe slecht wij Europeanen behandeld worden door dit Amerikaanse bedrijf
Wat is dan precies het probleem met LoL en Riot? Ik speel het sinds een paar weken, als casual gamer (soms door de weeks, maar voornamelijk zaterdag en een beetje zondag). Ik ben nog niets naar tegengekomen van LoL zelf, wel dat spelers constant tijdens selectie eruit springen, sommigen een hele trage verbinding hebben (5 minuten staren naar 2x5 plaatjes) en ze soms tijdens het spel al het spel effectief verlaten. Ik zou graag dergelijke mensen niet meer tegen willen komen, nog geen idee hoe ik dat doe of er melding van maak.
Je kunt aan het einde van het spel mensen 'reporten' d.m.v. te klikken op de report button achter de speler z'n naam.

Trage mensen enz heb je trouwens overal wel denk ik
Trage mensen zijn geen probleem, maar als er 9 man 5 minuten zitten te wachten op een die een enorm trage verbinding heeft dan gaat er onnodig enorm veel tijd verloren. Waarom niet mensen die dergelijke trage, dan wel snelle verbindingen hebben niet tegen elkaar laten spelen...
Mijn probleem met lol is dat ik gister 3 uur in de login queue stond, en dat vanaf Zaterdag-Woensdag, Het rank systeem niet werkt (of het nu nog steeds niet werkt weet ik niet meer) Waardoor heelveel mensen (iedereen dus) alleen nog maar normal kan spelen, waarbij je dus word ingedeeld bij de grootste R-tards van de community, flamers, feeders, en gewoon iedereen die slecht is. Zelf erger ik mij dood aan dat elke patch er iets fout gaat, en om maar een voorbeeld te geven, gister Premades zitten doen ranked, en onze support kon geen champion kiezen 3 games, we hadden dus 2x nunu support, ging wel okay, en een keer een ashe support, dit faalde dus hard.

Verder is het een super spel, maar het west-Europese technische platform zuigt.
Dat heeft niets met bugs te maken, er is momenteel een season transition bezig tussen seizoen 1 en seizoen 2. Verwacht dat seizoen 2 start zodra dominion uitkomt.
"wel dat spelers constant tijdens selectie eruit springen, sommigen een hele trage verbinding hebben (5 minuten staren naar 2x5 plaatjes) en ze soms tijdens het spel al het spel effectief verlaten. Ik zou graag dergelijke mensen niet meer tegen willen komen, nog geen idee hoe ik dat doe of er melding van maak."

Uit de selectie: Een 5-5 team heeft over het algemeen een ranged een tank en eventueel een support nodig. Als 4 man assasin kiezen en locken wordt het niks dus dan kun je beter de lobby uit ;).

Die balkjes zijn overigens laadtijden (trage pc's)

Melding eind van de game op het uitroeptekentje. Als je vaker wint dan verliest speel je automatisch met betere spelers en dan verdwijnen de meeste attitude problemen eigenlijk.
Heb laatst anders een potje gespeeld met 5 assassins. Het andere team had geen schijn van kans. Als ze iets wilden doen waren ze dood.
LoL is toevallig nu ook bezig met hun Dominion game mode, vandaar dat valve Dota2 ook zo snel mogelijk wil releasen denk ik :)
Mwa, LoL durf ik niet echt een DoTA clone te noemen in dezelfde zucht als HoN. LoL is meer op kinderen / soloplay gericht terwijl HoN nog steeds een goed teamverband vereist net als DoTA.
HoN zal nog wel blijven bestaan, maar S2 zal toch iets moeten ontwikkelen om DoTA voor te blijven.
Ik denk dat jij lol maar eens op fatsoenlijk niveau moet gaan spelen. Dan piepte je wel anders.
Welke van de 3 word nu nog eigenlijk het meeste gespeeld?
Heb Dota vroeger met veel plezier gespeeld maar voor de absolute top gewoonweg niet goed genoeg.
Wil het wel weer oppakken, maar heb eigenlijk geen idee of LoL,HoN of de orginele Dota het meest gespeeld word.

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen deze 3? Of heeft het voornamelijk met balancing issue's te maken?

In de orginele dota waren sommige combo's echt te overpowered en dan kon zelf een slecht team met een win wegkomen.
Was de beta dan al zo ver af dat mensen het zo goed vonden, dat ze het nou ineens met een sneltrein eruit willen pompen? Heb er verder nog geen nieuws over gehoord.

Verder vraag ik mij af wat zo snel mogelijk hier betekend, 1 week, 2 maanden?

Aangezien LoL op het moment weer klanten aantrekt door hun nieuwe Dominion.
Dota1 community vond het idd al een goed spel. Daarnaast heb ik ook het vermoeden dat het implementeren van de overige heroes (nu 46 speelbaar, in totaal 105) nog heel veel tijd gaat kosten.

Tijd? : valve time.... (ik denk december)
"Dota1 community vond het idd al een goed spel"?

ehmm... ik kan alleen voor een subset van de dota community spreken, maar m'n neef speelde op nationaal niveau dota en wat betreft zijn kringen irriteren zich zwaar aan alle nieuwe dota clones en er werd zelfs voorgesteld om gewoon met z'n allen bij de orginele dota series te blijven (de niet stand alone versies) want die worden ook nog steeds door ontwikkeld.
Het gaat hier om dota2, niet om de clones LOL en HON.

dota2 wordt een directe opvolger van dota1, en ik vermoedt dat de ontwikkeling van dota1 ook redelijk snel gestaakt zal worden (mede doordat de grootte van de dota map in w3 alweer aan zijn max zit).
En LoL is van dezelfde makers als Dota, dus als iets een waardige opvolger is dan is het LoL wel.
Dota 2 is geen directe opvolger van de orginele Dota maar het heeft tevens wel enkele van de orginele ontwikkelaars. Daarnaast werken andere orginele ontwikkelaars tevens aan LoL. Technisch gezien is valve net zo goed aan het klonen alleen hebben ze een slimmere naam uitgekozen :P
Enkele van de originele ontwikkelaars? Waar heb jij het over? De originele dota is door 1 persoon gemaakt: IceFrog. Hij maakt nu voor Valve (samen met een team) ook Dota 2. Het is niet voor niets dat Dota 2 de enige echte opvolger is van Dora 1, de anderen zijn clones.
Zo snel mogelijk, tja.
dat kan bij valve soms nog wel eens even duren

http://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time
In combinatie met het F2P-model, wat de verwachting is dat Valve gaat toepassen voor Dota 2, is het natuurlijk vanuit een zakelijk perspectief slimmer om het spel zo 'kaal' mogelijk te verkopen. Of dat door de spelers ook geaccepteerd wordt, valt te bezien. Het moet natuurlijk niet als een half spel aanvoelen wanneer het wordt uitgebracht.

Hoe meer er achteraf aan betaalde content kan worden toegevoegd, hoe meer geld het in het laatje brengt. Denk hierbij aan nieuwe characters, game modes, cosmetische aanpassing, de standaard dingen die zowel HoN als LoL ook aanbieden als je betaalt. In veel gevallen zijn deze ook vrij te spelen, maar hiervoor moet je meestal meerdere uren in het spel steken.
Ik weet nagenoeg zeker dat Valve NIET het f2p-model gaat gebruiken. De spellen Lol en Hon gebruiken dit en dit is niet bevorderlijk voor de balance in de spellen: Iedere game vraag om zijn eigen strategie/hero.

Bovendien wil de dota community dit ook helemaal niet (playdota.com).
er zijn in die gelekte beta clients sporen gevonden van f2p methodes
Dus we zouden eerst een veel completer spel krijgen maar door dat gamers nu positieve reacties te geven schieten we onszelf dus in de voet?
Nee, het spel krijgt gewoon zijn originele vorm, in hetzelfde tijdsbestek. Het is alleen eerder verkrijgbaar in de winkel/steam (wanneer dus nog niet alles is geÏmplementeerd).
Ook frustreert het spelers die deelnemen aan de gesloten bèta dat ze niets mogen vertellen over het spel, aldus de ontwikkelaar.
Wat verwacht je als je aan een gesloten beta deel neemt? Dat je hele internet fora kunt vol spammen met bevindingen en screenshots?

Beetje vreemde reactie.

Het lijkt mij vooral een reactie op de Blizzard versie en de concurentie die nu al op de markt is.
De Blizzard versie wordt gemaakt door hetzelfde team als Dota 2 maakt.. lijkt me niet helemaal zo ;)
Blizzard != Valve.

is dus niet hetzelfde team.


Bovendien schijnt bijna niemand het wat uit te maken dat Blizzard ook nog met een eigen dota-achtige game komt. Blizzard is hier wel veeeel te laat mee.
Er zal ook een nieuw DOTA 2 toernooi plaatsvinden. Het Dota 1 toernooi zal vervangen worden door DOTA 2 op ESWC.

eswc.com

Er is bovendien een online kwalificatie voor EU teams die hier nog aan willen meedoen.
Als valve dit zo wil releasen denk ik dat geen enkele gamer hier wat op tegen heeft.
Waar valve wel mee uit moet kijken is wat ze als een release gaan bestempelen.

Slim zou zijn om deze enigzins incomplete versie te bestempelen als een Public Beta of een Pre-Release versie die publiek te spelen is. Zoals nu ook met minecraft 1.9 het geval is.
Dus Dota2 lijkt de weg te volgen van de eerste (warcraft) versie.

De game komt uit met een bepaald aantal heroes, en terwijl we met zijn allen spelen wordt het gewoon doorontwikkeld, en dan komen er vast patches die de nieuwe heroes/items toevoegen.

Daar heb ik helemaal niets op tegen, en ik hoop dan ook dat het spel snel uitkomt.
Wat? Een game die eerder gereleased word, VAN VALVE? 8)7

Apocalypse!
Hopelijk lekt dan ook snel de HL2:EP3 of HL3 client :+
Was er niet iets in de broncode van de gelekte betaclient van dota2 gevonden wat te maken had met EP3?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True