HTC-smartphone met 720p-scherm duikt op - update

Er is een afbeelding online verschenen van de onaangekondigde Android-smartphone HTC Vigor. Het toestel zou beschikken over een 720p-scherm en zou het eerste toestel zijn met audiotechnologie van Beats By Dre.

De afbeelding was zichtbaar op een screenshot dat afkomstig zou zijn van de Nederlandse retailer The Phone House. Dat meldt HTCInside.de, die als eerste publiceerde. De Vigor zou beschikken over een 4,3"-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels. Dat is veel hoger dan de 960x540 pixels op de HTC Sensation. De Vigor zou draaien op een niet nader genoemde dualcore-processor met een kloksnelheid van 1,5GHz. Het toestel zou voorzien zijn van Android 2.3.4 met versie 3.5 van HTC's eigen Sense-skin.

Bovendien zou de Vigor het eerste toestel zijn met audiotechnologie van Beats By Dre, een gevolg van de overname van Beats Technologies door HTC. De Vigor dook eerder op in het geruchtencircuit als een cdma-toestel voor de Amerikaanse provider Verizon Wireless. Het screenshot op het toestel is echter Duitstalig.

Het is onduidelijk of het lek echt is. De pagina zou inmiddels verwijderd zijn en is dus niet meer te bekijken. De tekst lijkt door Google Translate te zijn gehaald. De Vigor zou als vlaggenschip de Sensation moeten opvolgen en zou volgens de geruchten in oktober uitkomen.

Update dinsdag 13:37: The Phone House ontkent dat zij de Vigor online hadden staan. "Het screenshot is goed nagemaakt, maar klopt niet op diverse punten", zegt marketingmanager Mark Bosch. "Telefoonafbeeldingen hebben een maximale breedte van 115 pixels en de kleur van het toestel staat eronder. Een levertijd van 1 tot 2 maanden kunnen wij niet invoeren in ons systeem. Bovendien kunnen wij maar maximaal vijf 'bullets' invoeren, terwijl het screenshot er zes toont. Bovendien kloppen de lettertypes niet."

Bosch is overigens niet rouwig om het 'lek'. "Het is goed voor onze 'link building', omdat iedereen naar ons linkt. Ik ben erg vereerd dat iemand ons heeft gebruikt om te lekken, maar wij zijn in dit geval niet de bron." Bosch zegt geen idee te hebben wie het screenshot gemaakt heeft.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

16-08-2011 • 12:33

104 Linkedin

Reacties (104)

104
97
65
5
1
6
Wijzig sortering
Anoniem: 419080
16 augustus 2011 14:14
Beste Tweakers,

graag ontvang ik de bron van dit bericht. Deze telefoon heeft namelijk niet op onze website (http://www.phonehouse.nl) gestaan. Dit is een photoshop. Er staan namelijk 6 USP's daar waar wij er slechts 5 kunnen plaatsen. De meer info tekst is een ander lettertype en ook staat er bij ons altijd de kleur van de telefoon onder het telefoon plaatje.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Mark Bosch
Manager Online
The Phone House
De bron staat gewoon in het artikel: http://www.htcinside.de/b...shop-von-the-phone-house/
Die site is niet de bron, die site heeft een tip via de mail gehad met deze screenshot erbij.
Die hebben ze (zonder te checken) op hun site gezet... en nu blijkt het fake te zijn :)
Ik ga er van uit dat hij vroeg om "de bron van het artikel". In dat geval is dat wel degelijk de link uit het artikel. Wat jij vermoedelijk bedoelt met bron is de contactpersoon die de screenshot heeft aangeleverd; twee verschillende interpretaties van "bron" dus....
Inderdaad met te kijken naar de 2 screenshots kan je Duidelijk zien dat er aanpassingen zijn in de kleur en de dikte waarin 2 zinnen zijn geschreven namelijk :
"3 klantenreviews"
en
"Meer info over HTC CHA CHA"

en zoals u ook zegt zijn er inderdaad wat meer USP's gezet .
terwijl er op al de andere pagina's maar 5 staan.


is inderdaad wel spijtig dat ze zo een leugen verspreiden


_/-\o_ BEDANKT MARK _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 16 augustus 2011 14:33]

Het een leugen noemen voordat je weet wat er aan de hand is, vind ik wel ver gaan. Het zal om een misverstand gaan, of misschien heeft iemand van de phone house per ongeluk iets op de productie omgeving geplaatst dat eigenlijk op de test omgeving thuishoorde. Of htcinside.de heeft zich in de bron vergist. Dat de Duitse website dat dan gelijk plaatst zonder navraag te doen of verder te checken....tsja.

[Reactie gewijzigd door NoUseWhatsoever op 16 augustus 2011 14:54]

Voor een gerucht zijn er toch al redelijk wat specs bekend (of misschien ingevuld naar eigen inzicht..)
Let wel op (zoals ook in de tekst staat) het zijn rumours geen vrijgegeven specificaties.
Anoniem: 219148
16 augustus 2011 13:16
Muah.. lijkt me stug dat dit waar is. Ten eerste idd de screenshot dat in het duits is. Ten tweede het verhaal ernaast dat waarchijnlijk door Translate is gehaald en ten derde, HTC heeft pas afgelopen week de overname van Beats Technologie afgerond en er ligt twee maanden later al een toestel in de winkel?? Dat is onmogelijk gezien het ontwikkelingsproces van een telefoon minimaal 9 maanden duurt.
Waarom zou dit niet waar zijn? Goed, het plaatje is in het Duits.... Maar is The Phonehouse ook niet in Duitsland te vinden (http://shop.phonehouse.de/) de bron van de "Nederlandse" website kan toch in Duitsland liggen?

Overigens, dat de deal met Beats Technologie pas de afgelopen week naar buiten is gebracht zegt natuurlijk niet dat dit al veel langer intern bekend was en/of marketingtechnische redenen later naar buiten is gebracht.

Stel HTC brengt de EVO 3D in Nederland op de markt, maar maakt omstreeks de zelfde tijd bekend dat men een deal heeft gesloten met Beats Tech, dan kan dit zelfs ten koste gaan van je verkopen van de EVO 3D. Iedereen weet namelijk dat "er" toestellen aan gaan komen met deze nieuwe techniek.

Nu is de Beats Tech de afgelopen week bekend geworden en op eens komen ook geruchten naar buiten van een nieuw topmodel.... Alle introducties van bestaande toestellen zijn lang geleden en alle geïntroduceerde toestellen zijn leverbaar. Kortom; tijd voor HTC om de markt te bewerken met iets nieuws..... (de verkopen moeten natuurlijk wel op niveau blijven ;))

Je ziet het, met een paar simpele argumenten kan jou vermoeden maar zo worden ontkracht.
Het plaatje is "in het Duits" omdat een Duitse website het plaatje van de Nederlandse Phonehouse website als eerst heeft gepubliceerd. Andere nieuwsberichten uit het buitenland verwijzen namelijk ook naar de Nederlandse Phonehouse website ("HTC Vigor Gets Pictured, Detailed on Dutch Retailer’s Site" PHandroid).
Het is volgens mij geen overname, maar een samenwerking van.
En het schijnt dat ze sinds Februari al samen werken
Zal je van die Beats Technologie echt iets gaan merken? Mn Desire HD heeft SRS en Dolby Mobile. Je hoort wel verschil, maar om nu te zeggen dat het écht een verbetering is?

Die Beats technologie is natuurlijk geen dolby mobile oid, maar zal je daarmee echt mooier geluid krijgen? Het is en blijft toch softwarematige verbetering? Ik denk dat je met een betere geluids-chip en goede oordopjes/koptelefoon veel meer bereikt toch? Voor mij is het meer marketing, omdat Beats by Dre redelijk bekend is, en vooral Dre dan...
Ingebouwd geheugen van 16GB lijkt mij ook een beetje verdacht veel, ze hebben nog nooit meer dan 1,5GB gehad... Maarja het meeste zal er wel van kloppen verder.
Was te verwachten dat HD schermpjes er aan kwamen en 1,5Ghz DC is de aangekondigde opvolger van de 1,2Ghz DC.
Ik geloof dat iedereen al een beetje heb laten doorschemeren dat ze
bezig zijn met een 720p scherm.

Qua processor heb je gelijk dit was de opvolger. En qua geheugen ook, want
het is niks voor HTC om zoveel geheugen te doen.
Misschien daarom nu juist wel, nadat genoeg mensen voor de Galaxy SII
hebben gekozen omdat dit weer één van de pluspunten is.

Jammer dat het nog niet gewoon ICS-Android is 8)7
Zal gewoon een 16 GB sd-kaartje zijn voor opslag. Geen werkgeheugen.
Hiermee is HTC de concurentie weer eventjes voor! Goed om te zien!
Je weet niet wat de rest verzwegen houdt ;)

Dit lijkt in ieder geval een stap in de goede richting! Echter laat ik wel de ene na de andere high-end smartphone aan mij voorbij glippen. Ik wacht wel op een hardware toetsenbord.

Laatst zat ik blind te typen op m'n Desire Z, en iemand zag dat, "Huh, typ jij blind?". Hehe, ja, ik wel ja.

Heb echt niets met die onscreen toetsenborden. Snap ook niet dat mensen dat prettig vinden. Je ziet de helft niet meer, en als je telefoon het ff druk heeft, worden de keys soms wel soms niet in de queue gezet.

Nee, geef mij maar hardware toetsen! Miljoenmiljard keer beter!

Maar ik dwaal af van dit onderwerp... de specs zijn om te kwijlen, dat dan weer wel...
Op me G1/Milestone bleven de toesten op me scherm ook wel is achter op de invoer, ondanks dat het een fysiek toestenbord was....

Nu geen last meer van, niet onscreen en niet fysiek :)
Voor lopen? Waarmee dan? LG/Samsung komen dit jaar ook nog met 720p schermen (Samsung zelfs SAMOLED)!

De CPU is niet veel sneller dan wat er nu in de SGS2 zit, mag dan wel hogere frequentie zijn, maar klok voor klok zijn snapdragons volgens mij weer iets trager...

Oftewel de Nexus 3 zal deze telefoon gewoon weer overtreffen of zelfs voor zijn (afhankelijk van wanneer die gereleased wordt).
Anoniem: 325463
16 augustus 2011 12:43
HTC Sense 3.5?
Gaat het alweer zo snel?, er zijn nog nauwlijks mobieltjes met htc sense 3.0!
Wat zal er veranderd zijn?
Op de site die nousewhatsoever aanwees staat ook andere htc tel`s waarvan ik nooit heb gehoord:
HTC glamour(lelijk)
HTC Ruby
@ventje
HTC Sense is software, wat heeft de screenres ermee te maken(behalve optimalisaties voor de schermformaat)?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 325463 op 16 augustus 2011 12:56]

Inderdaad de resolutie, daarbij is het denkbaar (ondanks het screenshot) dat HTC de mogelijkheid geeft om meer dan 4 iconen op een home schreen naast elkaar te plaatsen. Reken verder op wat nieuwe widget enzo.
Anoniem: 136233
16 augustus 2011 12:51
Waarom zou het door Google Translate zijn gehaald als het van The Phone House komt? Kan me niet voorstellen dat die Duitse site die het nieuws eerst bracht de boel eerst naar het Duits heeft vertaald, en toen weer terug naar het Nederlands voor het maken van een screenshot. Lijkt meer alsof die Duitse site zelf een tekst verzonnen heeft en hem toen naar het Nederlands heeft vertaald met Google Translate. Kinda nep dus, of ben ik nou zo raar? 8)7
Laten we er even vanuit gaan dat de screenshot niet nep is en dat The Phone House effectief die pagina online had staan.
Mogelijks ging het om een testpagina die ten onrechte online gekomen is. In dat geval kunnen ze zelf een van oorsprong anderstalige tekst door Google Translate gehaald hebben. Als ze niet de bedoeling hadden dit al online te plaatsen dan is het niet ondenkbaar dat er een 'dummy tekst' naast de foto stond.
Ah, goed punt. Toch lijkt iets als '8 megapixel kamera' wel heel erg op een tekst die oorspronkelijk Duits was (kamera met een k, enzo), en ik kan me niet voorstellen dat Phone House voor zijn dummyteksten eerst Duitse sites gaat plunderen. ;) Maar vooruit, we zullen zien. Dat de Vigor bestaat is vrij zeker, maar aan de echtheid van deze foto twijfel ik toch een beetje.
Hopelijk wordt de audiokwaliteit goed (gelijk of beter dan aan die van de iphone), dan zou het een prachtig alternatief zijn.
De audio kwaliteit van een Iphone is helemaal niet zo best, maar marketing doet mensen dat wel geloven.
Beats by dre headsets en dergelijke zijn wel echt goede kwaliteit alleen is de prijs gewoon te hoog voor wat je krijgt.
Ik neem aan dat hier zeker een goed audiosysteem in zal zitten, je wilt je naam wel hoog houden natuurlijk.
wat ik mij meer af vraag hoe de uithoudingsvermogen van de accu zal zijn met die 720p scherm, dualcore enz

Ik heb de desire en ben zeer tevreden alleen de accu is zwak elke dag opladen en als je veel internet haal ik de dag bijna niet.
Tja, dat je heb zo goed als elke dag moet opladen heeft alles met de moderne smartphone te maken. Zo'n beetje alle merken hebben hier last van. Vroeger gebruikte je een telefoon met een klein scherm die ongeveer 10 dagen stand-by kon blijven. Nu met alle geavanceerde technieken (alhoewel het bellen niet veranderd is ;)) gaat toestellen wanneer je geluk hebt langer dan 24 uur mee op 1 accu lading.

Er is natuurlijk nog niets bekend gemaakt dat een 720p scherm meer energie verbruikt dan een 800x480 scherm. Maar goed, ik ben het wel met je eens dat een scherm toch wel grotendeels verantwoordelijk is voor het accu gebruik wanneer je de telefoon gebruikt. Bij stand-by zijn de toepassingen op een telefoon natuurlijk deels verantwoordelijk. Hoe meer actieve apps die op internet iets checken, hoe meer stroom dit zal kosten.
Anoniem: 237452
16 augustus 2011 13:39
Vraag me af of de homescreen van Android nog steeds vloeiend zal zjin, aangezien alles op de cpu is belast voor de homescreens in Android. Ik denk eerlijk gezegd dat het minder vloeiend zal zijn. Google's Romainguy zei al zelf dat de graphics van de homescreens van Android alleen door de cpu gedaan zal worden.
Dual core op 1.5ghz heeft echt geen moeite met een 720p beeld wat een beetje verschuift zonder enige geavanceerde functions zoals AA oid.... Het is maar een 2D-beeld hoor :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 augustus 2011 17:06]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee