Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

Uitgever 2K Games heeft de datum waarop The Darkness II in de winkel moet liggen uitgesteld. De game gaat oktober niet halen en zal nu op 10 februari 2012 verschijnen. Waarom de shooter is uitgesteld, zegt de uitgever er niet bij.

De verklaring die 2K Games geeft is lang, maar over het uitstel van The Darkness II laat de uitgever eigenlijk niets los. De game verschijnt op 10 februari 2012 in Europa, voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. De uitgever laat wel los dat de game later deze week te zien is op de Comic-Con-beurs in San Diego.

Actiegame The Darkness II is een rechtstreeks vervolg op The Darkness uit 2007. Het verhaal vindt twee jaar na de gebeurtenissen uit het eerste deel plaats en heeft in Jackie Estacado dezelfde hoofdpersoon. De voornaamste vernieuwing is dat Jackie 'quad wielding' kan toepassen, waardoor hij tegelijk vuurwapens en magische krachten kan inzetten. De game wordt gemaakt door het Canadese Digital Extremes, op basis van een verhaal dat geschreven is door Paul Jenkins, die vooral bekend is als schrijver van stripverhalen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Volgens mij weinig innvoverend. Ik wacht even op Bioschock Infinite en ga helemaal los op Skyrim. Heb enkele trailers gezien van the Darkness 2 en er zijn weinig onderscheidende eigenschappen te bekennen.

[Reactie gewijzigd door NoUseWhatsoever op 20 juli 2011 11:07]

Ach wat is innovatie (in een fps) ?

Zijn dat de speciale wapens ?

Zoals in first person een van de koppen van de darkness als een slang besturen, die langs de muren en het plafonds kan om zo je tegenstander te besluipen en vervolgens hun hart op te eten om energie aan te vullen.
Of je staart waar je de vijand aan kan rijgen om hem vervolgens als een ragdoll over de straat te gooien.
Met diezelfde staart kan je ook deuren uit auto's rukken om vervolgens als schild te gebruiken etc.
Of een "zwart gat" maken waar je vijanden in worden gezogen om vervolgens weer in stukjes uitgespuugd te worden.

Is het de gameplay ?

Licht vermijden om zo je darkness krachten te kunnen gebruiken.
Al sneakend door de levels te gaan, of gewoon guns blazing (of een combinatie van beiden) .
Minions oproepen als afleiding of extra vuurkracht.
De morele keuzes laat je iemand leven of ga je lekker de hele stad uitmoorden.
Door de tijd reizen om de oorsprong van de darkness te ontmoeten en bevechten

Of het zieke verhaal ?

Door je eigen oom vermoord worden, je vriendin voor je ogen afgeslacht zien worden.
De hele tijd de duistere stem van de darkness in je hoofd horen, die je probeert te verleiden allerlei zieke dingen te doen.

Al deze dingen zaten al in deel 1 dat 2 maanden voor de eerste bioschock uitgekomen was.
Ik heb me meesterlijk vermaakt met dat spel, en hoop dat deel 2 net zo goed word.

Helaas vertellen trailers nooit zo veel over een spel !
Ik zal het zelf moeten spelen wanneer het spel uitkomt.

[Reactie gewijzigd door elimuhn8 op 20 juli 2011 12:47]

het hoeft ook niet altijd innoverend te zijn. Als er mensen lol aan beleven is het ook goed.

http://www.pcgamer.com/20...ards-mainstream-shooters/
Het eerste deel is anders een heel eigen ervaring. Check de comics maar.

Verder gaat Bioshock Infinite zo te zien ook niet veel innoverends doen, buiten het gliden.

Maar het verplaatsen naar februari lijkt me heel verstandig. Dit komt nooit boven het najaarsgeweld uit. :)

[Reactie gewijzigd door Like-a-Bunny op 20 juli 2011 12:17]

Vond deel 1 erg leuk om te spelen. De hele setting, demon summoning en die 2 "draken" van schouders really nice.
Deel 1 is cinematisch en echt heel sfeervol. Ik vond m het geld driedubbel waard en nu die in de budgetbakken ligt (of er zelfs al uit is) helemaal!
Goede beslissing. Er komen dit najaar al heel veel toppers uit.
Jammer dat je de wapens niet zelf kunt creŽren zoals in de comic.
Een epic batlle met de Angelus zou ook niet verkeerd zijn.
Maar deel 1 heeft mij ook niet teleur gesteld, dus ik ben benieuwd!
Ligt het aan mij of blijven die graphics echt standaard 2005 achtig. Terwijl de systeemeisen onderhand zo zwaar liggen dat ik amper fear 3 kan spelen op een GTX 480 vraag ik mij af waar dit allemaal over gaat.

[Reactie gewijzigd door A87 op 20 juli 2011 18:03]

Er zal ergens een bottleneck zitten in uw systeem. Ik speel F.E.A.R.3 vloeiend maxed out op een GTX 560 Ti die bijna gelijkwaardig is als een GTX 480.
Jammer, was/is een mooie game, er zullen mensen het niet met mij eens zijn maar ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat het zo lang moet duren

iemand idee waarom het zo lang duurt en waardoor het telkens word uitgesteld?
Bekijk het zo: beter iets langer aan werken en een afgewerkt leuk spel produceren dan op korte tijd iets uit te brengen wat niet vernieuwend is of vol bugs zit.
Ja oke dat is waar, ik hoop dat ze het net zo mooi of zelfs mooier hebben gemaakt als de vorige keer, en dan bedoel ik niet alleen op grafisch gebied maar ook qua gameplay
Ohh gelukkig ik dacht te lezen Darksiders 2....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True