Door , , 35 reacties

Twee jaar zijn er in de wereld van The Darkness verstreken sinds Jackie Estacado met behulp van zijn Darkness-krachten afrekende met zijn vijanden. Inmiddels is Jackie de Don van de Franchetti-familie. In die twee jaar heeft Jackie geleerd de duistere krachten die hij bezit onder controle te houden. Maar ook Jackie weet dat het vroeg of laat mis zal gaan, want jij beheerst The Darkness niet, The Darkness beheerst jou.

De eerste tien minuten van The Darkness II.

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc

Dat moment komt als Jackie rustig een hapje zit te eten met een strippertweeling. Het restaurant wordt echter aangevallen door onbekende vijanden en om zijn eigen leven te redden zit er voor Jackie maar een ding op: The Darkness weer gebruiken. De duisternis die Jackie als 'drager' in zich heeft, komt dus weer tevoorschijn, met alle gruwelijkheden die daarbij komen kijken.

Net als in het eerste deel van The Darkness - een spelserie op basis van de The Darkness-stripboeken - beschikt Jackie over twee tentakels. Ook wandelt er een Darkling met Jackie mee, maar anders dan in het vorige deel stuurt Jackie de Darkling niet zelf aan. In plaats daarvan kan Jackie zich volledig richten op de beide tentakels die, zolang Jackie zich in de schaduw bevindt, altijd links- en rechtsboven in beeld te zien zijn. De linker-slangenkop pakt voorwerpen en vijanden vast, terwijl de rechter zich gedraagt als ultiem slag- en steekwapen. Een prima combinatie om een leger aan vijanden mee af te maken.

*The Brotherhood

Die vijanden worden betrekkelijk snel bekend. Jackie's enigszins geschifte vertrouwenspersoon, Johnny Powell, vermoedt dat het gaat om een groepering die zichzelf The Brotherhood noemt. Deze groepering is al eeuwenlang verwikkeld in een strijd om de wereld de beschermen tegen The Darkness, maar leider Victor is corrupt en hij geilt op de de macht die de Darkness-krachten hem zouden geven. Terwijl dat verhaal zich ontvouwt, komt Jackie er gaandeweg achter dat hij vroeg of laat ten onder zal gaan aan The Darkness, en dat de ziel van zijn vermoorde vriendin Jenny daar ook een rol in speelt. Dit brengt Jackie uiteindelijk in een paradox die het verhaal als geheel een stuk boeiender maakt.