Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties

EA Sports heeft een overeenkomst gesloten met Manchester City. De deal houdt in dat er in FIFA 12 exclusieve content van de Engelse voetbalclub zal verschijnen. Ook zijn de City-spelers meer gedetailleerd in het spel opgenomen.

In een verklaring spreekt EA Sports van een ongekende deal, die fans van Manchester City wereldwijd dichterbij hun favoriete club moet brengen. Als onderdeel van de overeenkomst zullen er in FIFA 12 simulaties opduiken van wedstrijden die Manchester City in de echte wereld ook zal spelen. Daarnaast heeft EA alle spelers van Manchester City '360 graden 3d head scan shots' gegeven, waardoor zij extra gedetailleerd en daardoor goed herkenbaar in FIFA zullen zitten, zo meldt Computer & Videogames.

Of alle gamers die op FIFA 12 zitten te wachten even blij zijn met deze ontwikkeling, valt te bezien. Het verschil tussen de zorgvuldigheid in uitwerking van de grote teams ten opzichte van de kleinere teams, die uit nagenoeg onherkenbare spelers bestaan, is veel gamers al jaren een doorn in het oog. Door één specifiek team extra gedetailleerd in FIFA 12 te stoppen, maakt EA Sports dit verschil alleen maar groter.

Een woordvoerder van Manchester City zei dat de samenwerking met EA kan worden gezien als een bevestiging van de groei en wereldwijde aantrekkingskracht van de club. EA zal behalve exclusieve in-game-content ook enkele 'gaming areas' inrichten in en om het Etihad Stadium van Manchester City.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

Heel leuk, maar als EA nou eens wat minder achter het geld aan ging en wat meer naar zijn fans luisterde?

Waarom krijgen de iets onbekendere clubs geen '360 graden 3d head scan shots', want dat is wat de fans willen!
We willen niet alleen maar overrated clubs zoals Barcelona of Manchester, maar ook de wat kleinere clubs die goed uit zijn gewerkt!
Waarom krijgen de iets onbekendere clubs geen '360 graden 3d head scan shots', want dat is wat de fans willen!
Euhm, bijvoorbeeld omdat het fucking duur is om zoiets te doen, en de fans echt geen 120 euro neer gaan tellen voor de game? :)

Als je voor goed lijkende spelers gaat kun je beter PES kopen. Minder goed dan een head scan uiteraard, maar wel overall een stuk beter dan FIFA.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 19 juli 2011 11:41]

Waarom is dat duur dan?

Jij kan een speler in fifa laten zetten die op jou lijkt door middel van 1 foto en dit gebeurt ook nog eens automatisch.
Het lijkt mij dus een kwestie van foto's verzamelen, de software enigzins uitbereiden en arbeidsuren (want iemand moet ze toch erin zetten etc.)

Lijkt me sterk dat dit zo verschikkelijk veel geld kost?

[Reactie gewijzigd door bennieboyy op 20 juli 2011 11:41]

Volgens mij heb je het stukje "360 graden 3d head scan" gemist. Dat is niet even een fotootje nemen. Daarnaast neemt dat de vorm van het hoofd ook mee, een foto doet dat niet.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 19 juli 2011 13:50]

Dan zou je toch eens http://www.ea.com/uk/football/fifa/game-face Fifa Game Face moeten checken. Je uploadt daar een foto van de voor- en zijkant van je hoofd en geeft het algoritme bepaalde referentiepunten.

Het gezicht wat vervolgens gebouwd wordt, is uniek (kan ook niet meer bewerkt worden in het spel) en lijkt - in mijn geval, tenminste - echt eng goed. Het is wel iets meer dan 'even een fotootje op een gezicht plakken'.

Het maken van een Game Face kost waarschijnlijk maar een minuut of twee per speler als je de foto's hebt en de software lokaal hebt draaien en niet online, zoals voor ons.

Met '360 3D Head Scan' is de kwaliteit vast hoger, maar ik zou spelers met 'Game Faces' echt al een fantastische stap voorwaarts vinden. Liever alle spelers enigszins gelijkend dan één team met fotorealistische hoofden tegen een stel Jan Klaassen-poppetjes.
Net alsof die kleine clubjes door veel spelers gebruikt worden. het is een kwestie van vraag en aanbod. dat jan piet uit de achterhoek de spits van mvv in high res wilt zien is allemaal wel leuk en aardig maar natuurlijk totaal onhaalbaar.

[Reactie gewijzigd door Bert2000 op 19 juli 2011 11:20]

Manchester City is ook geen club van wereldformaat. Als ze dit met een Barca ofzo hadden gedaan was het logischer. Nu is het Man City, maar als MVV een oliesheik als eigenaar had, zat MVV er in volle glorie in.
City heeft wel een veel grotere aanhang dan een MVV ooit zal hebben. Daarnaast heeft City een naam in Europa in tegenstelling tot 95% van de clubs in bijvoorbeeld Nederland. Als bijvoorbeeld Barca dit graag wil staat EA ook zo op de stoep hoor. Je moet natuurlijk ergens beginnen.
Het gaat om het feit dat ze het zo aankondigen alsof ze de beste club uit de wereld hebben gepakt als "test".

Dit klopt gewoon niet omdat Man City nog niet eens in de top10 van de beste clubs voorkomt... Het enige wat City tot nu toe is is een clubje wat potentie (lees geld) heeft en verder nog vrijwel NIKS heeft bereikt... Volgens mij is FA Cup het enige wat deze club de afgelopen jaren heeft behaald en ja dat zou Ajax bijv ook kunnen (Toernooien zijn altijd anders dan normale wedstrijden) aangezien Portsmouth het ook heeft gered (hiermee zeg ik dat je geen top club hoeft te zijn om dit te behalen)... Nee sorry City mag naar mijn mening pas zichzelf profileren als top club wanneer ze de competitie of de CL winnen.

Het komt op mij over alsof ze willen maskeren dat ze gewoon voor het geld zijn gegaan (nutteloos want dat snapt iedereen gelijk ;)).

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 19 juli 2011 11:38]

City mag misschien niet tot één van de 10 grootste clubs genoemd worden, maar het heeft wel één van de grootst aantal Supporters wereldwijd. City wordt aanzienlijk meer gewaardeerd in Engeland als een ManUnited en Chelsea, etc.

Dat het een overeenkomst sluit is misschien wel omdat de vraag vanuit de supporters krijgen er is, en daardoor een overeenkomst gesloten kan worden tussen EA en City.
http://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_City#Supporters

2 miljoen supporters wereldwijd dat is nog niet dicht bij het aantal van ManU.

http://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_United#Support

75 - 333 miljoen supporters worden hierbij genoemd!

Stop met onzin verkondigen als je er niets vanaf weet en te lui bent om het even op te zoeken.
Ken je feiten, want dat wat jij zegt klopt niet!
Manu heeft wereldwijd de meeste fans, meer dan Real en Barca.
In eigenland heeft United ook de meeste en City komt niet in die top 10 voor eerder in de top 20.
City mag misschien niet tot één van de 10 grootste clubs genoemd worden, maar het heeft wel één van de grootst aantal Supporters wereldwijd. City wordt aanzienlijk meer gewaardeerd in Engeland als een ManUnited en Chelsea, etc.
Whahaha waar haal je dat vandaan? Ik durft zelfs te stellen dat de cijfers van Kluutmaran niet veranderd zijn (terwijl de cijfers uit 2005 komen). Sinds de overname van de club heeft de harde kern van de supporters overwogen om de club te verlaten omdat ze niet wilden deelnemen aan het "olie experiment", nu het blijkt dat de nieuwe eigenaar echt serieus is en het beste voor heeft met de club accepteren ze dit maar dat komt mede door de prijs die ze het afgelopen jaar hebben gewonnen... Na het winnen van deze prijs krijgen ze steeds meer oude supporters terug en kunnen ze nu pas gaan denken over het vergroten van de achterban (maar dan moeten ze wel belangrijkere prijzen winnen dan de FA Cup want zoals ik al eerder heb gezegd stelt dat niet zo heel veel voor, itt het kampioenschap of de CL)
On 16 April 2011, City reached the 2011 FA Cup Final, their first major final in over thirty years, defeating derby rivals Manchester United in the semi-final to set up a meeting with Stoke City.
30jaar(!!!!!!!!!!!!!)

Mjaah dit heeft weinig meer te maken met tweaken... Dit soort discussies moet je voeren op voetbal forums (waar je gelijk op je plek gezet wordt als je dit soort dingen gaat roepen :P)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 19 juli 2011 14:15]

City heeft wel een veel grotere aanhang dan een MVV ooit zal hebben. Daarnaast heeft City een naam in Europa in tegenstelling tot 95% van de clubs in bijvoorbeeld Nederland. Als bijvoorbeeld Barca dit graag wil staat EA ook zo op de stoep hoor. Je moet natuurlijk ergens beginnen.
Is ook enkel iets van de laatste tijd. City heeft altijd in de schaduw gestaan van grote broer United. City was oorspronkelijk de club van het volk, net zoals MVV eigenlijk. Met diens verschil dat Manchester City op het hoogste niveau speelt en MVV doet dat al een tijdje niet meer.
Maar die zogenaamde aanhang zijn meer mooi weer supporters. Mensen die enkel komen omdat het goed gaat met de club. Ook die naam is iets van de laatste tijd, met name doordat ze zijn overgenomen door een oliesjeik. Dat is niet iets van vroeger. Clubs als Liverpool FC, Nottingham Forest, Queens Park Rangers, die hebben echt een naam. Vergane glorie weliswaar. En Manchester United uiteraard en ook Arsenal. United maakt al jaren de dienst uit. Chelsea heeft pas een naam gekregen toen Abramovich ze kocht. Zelfde geldt nu voor City.
Oh en hier in Nederland zijn er ook genoeg clubs die al een naam hebben. Naast de bekende drie zijn o.a. Fc Twente, Roda JC, Fc Utrecht, AZ, Fc Groningen,. Sc Heerenveen nogal bekend.
Nee, dit is meer een geld kwestie, zoals anderen terecht opmerken. Clubs waar een grote geldschieter achter zit. En wie weet is meneer de oliesjeik wel bij Riccitiello en consorten op de koffie geweest en ze een mooi zakje met geld aangeboden.
Het gaat er juist om dat het helemaal niet om de aanhanggrootte gaat. Alleen maar om geld.
dat jan piet uit de achterhoek de spits van mvv
Hoeveel mensen uit de achterhoek ken je die fan zijn van MVV?
tja ik wil graag de jupilair league in de game hebben lijkt me leuk om met zo'n slecht nederlands clubje lands kampioen te worden op wereldklasse niveau
Heel leuk, maar als EA nou eens wat minder achter het geld aan ging en wat meer naar zijn fans luisterde?
Leuk, maar in de de grote-mensen-wereld zijn bedrijven het aan zichzelf en hun aandeelhouders verplicht om "achter het geld aan te gaan"
Waarom krijgen de iets onbekendere clubs geen '360 graden 3d head scan shots', want dat is wat de fans willen!
ik vermoed dat EA wel een kosten-baten analyse heeft gemaakt.
Dit maakt het toch een stuk minder leuk als clubs de spellen een soort van gaan kopen om er betere marketing uit te halen,

Geen goede zet fan EA....erg jammer.

Zo moet ik als FIFA fan zeggen

1-0 voor PES.. Daar doen ze niet aan deze onzin.

[Reactie gewijzigd door Silverman401 op 19 juli 2011 11:47]

Waarom is het duidelijker en gedetaileerde maken van spelers in een spel geen goede zet en maakt het het spel minder leuk? Daar gaat het op het moment om. Meer detail. Geen reclame filmpjes in de rust of de beperking dat je alleen kan winnen als je met Manchester City speelt.

Jij wilt maximaal 3 pixels per speler?!

[Reactie gewijzigd door MuddyMagical op 19 juli 2011 11:47]

Tuurlijk wil ik ook dat de spelers er beter uitzien, maar doe dat dan grootschalig. Niet voor een club die misschien honderden miljoen heeft. Even langskomt en een zak geld op tafel legt. Wat heeft de club voetballend ooit bereikt de laatste jaren?

Ook een nadeel van andere clubs, die niet het geld en vermogen hebben zoiets te doen.
Nu zal je misschien in het spel bijna alleen maar MANC tegenkomen...Maar het is toch FIFA game....Maak dan als MANC een eigen game.
Persoonlijk zie ik dit als een verbetering. Laat clubs die geinteresseerd zijn maar investeren in dit soort dingen.

Dat zal uiteindelijk de kwaliteit van het spel alleen maar ten goede komen.

Dit geldt natuurlijk alleen maar als andere clubs on de mogelijkheid krijgen om hetzelfde te doen....
Het komt de grafische kwaliteit ten goede en gaat misschien juist ten koste van de gameplay. Het spel moet tenslotte elk jaar rond september uitkomen om niet achter te lopen op PES. Je kan tijd maar een keer benutten en die tijd gaat nu meer richting het grafische.

Tenzij je natuurlijk extra mensen aanneemt, maar dat kost weer geld, dus de kans is niet heel groot dat ze naar verhouding extra mensen aannemen.
Daar betaalt ManCity nou juist voor, om die extra mensen te betalen.
Bij Corinthians heb je straks één gedetailleerde speler gok ik zo: Tevez
http://www.goal.com/nl/ne...angt-af-van-vertrek-tevez
Zouden er dan ook updates komen voor nieuwe spelers, zoals die Aguero? Anders heb je straks 10 extra gedetailleerde spelers en 1 matig gedetailleerde speler rondlopen op het veld. Iets wat je trouwens denk ik toch wel zult krijgen op het moment dat je zelf spelers gaat kopen / verkopen in het spel. Dat lijkt me dan ook niks.
Het is niet vreemd dat de spelers van de kleinere teams minder gedetailleerd zijn. Wie gaat dat betalen? Grote teams hebben meer geld en kunnen dus geld betalen om extra detaillering mogelijk te maken.
Is er nu alleen een zichtbaar verschil tussen de spelers van Man City en de kleine teams of ook een verschil qua graphics tussen bijvoorbeeld Man City en Man Utd?

Alles voor het geld natuurlijk... Wat dat betreft lijkt het spel FIFA veel op de echte FIFA.
Die sheiks uit Abu Dhabi willen wel full HD en in 3D met hun spelers kunnen gamen :)

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 19 juli 2011 11:20]

Had liever gezien dat elke kleine club zo uitgebeeld werd, kortom wat de grote clubs al jaren hebben
In een verklaring spreekt EA Sports van een ongekende deal, die fans van Manchester City wereldwijd dichterbij hun favoriete club moet brengen.
Hier zou ik meer uitleg over willen want ik zie totaal niet in hoe dit MC fans dichterbij hun club moet brengen...

Daarnaast zijn zulke ontwikkelingen uiteindelijk helemaal niet in het voordeel van de speler, want het is wel erg gemakkelijk nu om MC minder 'fouten' te laten maken en spelers die altijd goed de diepte in lopen etc. Zoals het verhaal doet geloven blijft het echt niet alleen bij het uiterlijk van de spelers...

EA Sports, de grootste geldwolf van de game-industrie.


Edit: Ik heb het filmpje nogmaals bekeken en het valt me op dat zelfs bij MC de shirt de afgelopen 3 jaar niet zijn gewassen. Ze zitten zo 'statisch' om het lichaam heen en de broekjes blijven 2 cm ruimte om de benen hebben, onafhankelijk van de speler's bewegingen.. Daarnaast had ik de MC logo ook wel wat scheper en met detail op de shirts willen zien ipv het simpele texturetje wat er nu zit..

[Reactie gewijzigd door Ewald ! op 19 juli 2011 11:32]

Kleine onthulling voor je misschien.

EA is een bedrijf. De bedoeling van een bedrijf is winst maken door zo veel mogelijk te verkopen en zo min mogelijk uit te geven.
Natuurlijk willen ze dat je ze lief vindt en nóg meer van ze koopt maar dat hoeft niet als je dat niet wilt.
EA Sports, de grootste geldwolf van de game-industrie
Doen ze goed dan toch! Kun je trouwens even je feiten overleggen over de geldzucht van andere bedrijven waarop je deze uitspraak baseert.

Of is het gewoon lekker op internet ranten....
Niets ranten. Ik geef mijn mening met misschien een kritische toon, maar ik rant/bash/flame niemand hier.

Ik begrijp ook wel dat EA Sports een bedrijf is en streeft naar een zo hoog mogelijke winst (zoals ieder ander NGO) alleen onstaat -zoals iemand hierboven ook schrijft- een situatie waarbij je in feite een reclame aan het spelen bent.

Daarnaast zie ik het nog wel gebeuren dat er steeds meer teams extra geld in dit model stoppen waardoor uiteindelijk een oneerlijke situatie ontstaat waar EA bepaalde teams adhv kapitaal betere kwaliteiten geeft dan ze in werkelijkheid waard zijn.
NGO ? ea is toch geen NGO? Gewoon een bedrijf.
Een woordvoerder van Manchester City zei dat de samenwerking met EA kan worden gezien als een bevestiging van de groei en wereldwijde aantrekkingskracht van de club.
Eerder een bevestiging van het feit dat die sjeik met geld loopt te smijten alsof het niks is. EA heeft gewoon een zak geld gehad, want anders gaan ze echt geen extra moeite in een club steken die door praktisch alle voetballiefhebbers wordt gezien als het speeltje van een verveelde sjeik.
Ik ben ook benieuwd of dit invloed zal hebben op de verkoopaantallen. Wellicht dat meer (bijvoorbeeld Man United) fans nu overstappen op PES of het spel niet kopen. Ik vraag me af of dit opweegt tegen het aantal mensen wat het spel nu juist wel zal gaan aanschaffen. Wellicht had EA een aantal teams moeten kiezen / benaderen / vragen in plaats van 1.

Het gaat er in ieder geval niet voor zorgen dat ik FIFA 2012 ga aanschaffen. Ondanks de mindere delen 2010 & 2011 blijf ik PES trouw.
Hoe kan dit noi gezien worden als bevestiging van de groei van de club.. Enigr bevestiging in deze is dat de zak met geld van die Arabieren weer los is getrokken..