Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties

Samsung heeft zijn Android-smartphone Galaxy S Plus uitgebracht in Nederland. De Plus heeft, net als de eerste Galaxy S, een 4" Super Amoled-scherm, maar beschikt over een hoger geklokte processor en een grotere accu.

De processor van de Galaxy Plus is volgens de specificaties een singlecore-cpu met een kloksnelheid van 1,4GHz. Waarschijnlijk gaat het om een Qualcomm MSM8255, dezelfde soc als in de HTC Desire HD, Desire S en Incredible S, en de recentste Sony Ericssons, zoals de Xperia Arc en de Play. De originele Galaxy S heeft een Samsung Hummingbird-soc op 1GHz.

Ondanks zijn naam beschikt de Galaxy S Plus niet over een Super Amoled Plus-scherm, maar over hetzelfde Super Amoled-scherm dat in de originele Galaxy S zit. Het scherm heeft een diagonaal van 4". De accu heeft een capaciteit van 1650mAh, meer dan de 1500mAh van de eerste Galaxy S.

De Galaxy S Plus is binnenkort verkrijgbaar voor 450 euro, een paar tientjes minder dan het nieuwe vlaggenschip Galaxy S II. Nederland is na Rusland het tweede land waar de Galaxy S Plus uitkomt. Het is onduidelijk of de Koreaanse fabrikant het toestel wereldwijd wil uitbrengen.

Samsung Galaxy S Plus

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

Een beetje jammer van de CPU/GPU? Als ik mij goed herinner bevat de hummingbird ook de GPU in de soc, en de GPU van de hummingbird is altijd een keer of 4-5 sneller gebleken dan die van qualcomm, wat je met name bij tests zoals Quadrant goed kunt zien aan de fps.... De desire S die komt qua fps echt niet in de buurt van de Galaxy S.
Ik denk dat de positiefste vooruitgang het vergroten van de batterij is. Smartphones (vooral als ze geklokt zijn op 1.4 GHz :P) lusten wel wat stroom.
Ligt het aan mij, of is Samsung weer op z'n oude toer: Uitmelken van een succes.

Volgens mij verpesten ze een goede naam door 12542 toestellen met "galaxy" uit te brengen.
De Galaxy S was een ware schot in de roos. Gigantisch veel verkocht. Erg jammer dat Samsung het dan niet houdt bij alleen een opvolger, maar er zo snel mogelijk een heel leger aan samsung galaxy telefoons moet komen. En die zijn bijna allemaal technisch slechter dan de galaxy S, waarmee mensen een beetje worden misleid. Iedereen kent alleen de Galaxy S en wanneer iemand een Ace oid koopt, valt het allemaal tegen.

Ze moeten het zelf weten, maar zo houdt Samsung de naam wel hoog op t gebied van niet meer uitbrengen van updates en slecht werkende, fragiele telefoons.
Ik ben het 300% met je eens.

Terwijl Apple het al 4 jaar lang bewijst dat minder = meer kan Samsung het niet laten om weer een nieuwe versie van een telefoon uit te brengen.

Dat terwijl de specs en prijs nauwelijks verschilt.

Hierdoor zien mensen dus door de bomen het bos niet meer.

Zelfde doen ze nu met die tablets, 3 formaten die bijna niets met elkaar verschillen.
HTC (en Samsung trouwens ook) bewijzen dat met meer toestellen je ook gewoon meer sales kan halen, dus wat wil je nu zeggen (HTC groeide afgelopen jaar of kwartaal harder dan Apple)?

Omdat Apple weg A volgt moeten andere dat ook doen? Laat ze lekker hun eigen weg kiezen en lekker verdwalen, daar leer je van, lekker je kop stoten zo leer je wat :)

Dat mensen door de bomen het bos niet zien is voor een commercieel bedrijf helemaal niet slecht hoor :)
Dat bewijst Apple helemaal niet.
Apple bewijst dat marketing van doorslaggevend belang KAN zijn

We pakken de poll op Tweakers er ff bij , kijken of Samsung dan nog zo slecht bezig is!

Meer dan 25% gaat voor de S2.
Apple is vergeleken met andere jaren ver weggezakt.
Samsung doet het helemaal niet slecht!
Samsung doet het erg goed zelfs.
Samsung brengt wel degelijk veel updates uit, ook voor zijn budget telefoons. En ze zijn best goed in vergelijking met andere toestellen in die prijscategorie.

Samsung heeft ook best duidelijk gemaakt dat de Galaxy S serie voor high-end toestellen is en Galaxy is gewoon hun label voor Android smartphones.
Mijn SGS draait nog steeds 2.2, er komt geen update beschikbaar in KIES. En dat een dikke maand na de aankondiging van de update (niet dat die update nodig is, het loopt allemaal prima)
Waarschijnlijk gaat hij ondanks zijn grotere accu korter mee of even lang als de originele versie.
Hoger geclockte cpu's lusten meestal gewoon wat meer.
Maar het is ook weer een nieuwere versie.
Daarnaast betekend hoger geclocked niet altijd meer verbruik, soms zijn ze in 'normaal' gebruik zelfs iets zuiniger. De ontwikkeling staat niet stil en kleine optimalisaties vinden nog steeds plaats. Zo kan het zijn dat het scherm, geheugen of andere onderdelen weer net iets zuiniger of beter zijn. (Of goedkoper, want ook niet verkeerd kan zijn)
Ik vraag me daarom ook af wat de minimale CPU frequentie is. En ik vraag me ook af of die extra 400Mhz zo'n groot verschil opleveren? Ik heb mijn CPU eens overclocked naar 1.3Ghz en daar heb ik vrij weinig van gemerkt (en dus weer terug gezet naar 1Ghz max)
het probleem bij overclocken van telefoons is vaak het feit dat alles minimalistisch is opgezet. je hebt net genoeg geheugen en net genoeg bandbreedte om de af fabriek snelheden prima te kunnen benutten. ga je echter overclocken dan zal je allicht iets merken, maar bereik je al snel de grenzen van de andere onderdelen als je die niet meeclockt. een telefoon die met de gedachte van 400MHz extra is ontworpen zal deze problemen niet hebben omdat de rest van de componenten er volledig op aangepast is. bovendien is overclocken op telefoons ook risicovoller dan overclocken op een PC. de warmte afgifte is namelijk heel anders en voltage en het opgenomen vermogen ligt in een hele ander categorie dan bij PC’s.
Toch gek dat in alle benchmarks (die dus op alle gebieden testen niet enkel de CPU) gewoon 20% vooruitgang zie als ik 20% overclock. Of 40% als ik 40% overclock, of -20% als ik hem 20% underclock.

Leuk verhaal/theorie maar de praktijk wijst uit dat de telefoon dus gemaakt is om sneller te lopen dan dat ie loopt :) En uiteindelijk gaat het om de praktijk!

En wat is risicovoller? Telefoons kunnen net als je PC uitschakelen als die te heet wordt.
Tuurlijk is het niet goed, maar ik heb nog nooit gehoord van een gefrituurde mobiele CPU, terwijl op de PC (naja nu niet echt meer) dit toch wel vaker voorkomt :)

En meestal is overvolten niet nodig, vaak kan je nog 100/200Mhz uit het standaard maximale voltage persen...
Idd je hebt helemaal gelijk... De benchmarks waren idd een stuk hoger alleen qua gevoel (soepelheid) was het verschil niet merkbaar. Verder is het juist minder risico vol als doorsnee gebruiker omdat de hardware gelijk is (dit itt de PC die altijd weer andere onderdelen heeft) waardoor je al bergen tweakers heb gehad die hier al gebruik van maken (dan is het nog niet zonder risico maar wel een stuk minder dan bij de pc waar 1 ander stukje hardware een onwijs groot verschil kan opleveren)
Ik merk het ook in gebruik hoor, ga jij me nu vertellen dat ik het niet merk :P

Ik vond het vooral op de oudere toestellen altijd wel een welkome versnelling, zeker op de Milestone die van 550Mhz naar 1Ghz ging wat zeer goed merkbaar is/was.

De LG 2X is het ook merkbaar als je tussen 1Ghz of 1.2Ghz switched, alles gaat net ff een stukje vloeiender, op de SGS2 draai ik op 800Mhz net zo vloeiend als op 1.5Ghz :)
Ik merk het ook in gebruik hoor, ga jij me nu vertellen dat ik het niet merk :P
Hahaha nee ik vertel je nu dat ik het niet merk ;)
Ik heb een HTC Desire HD icm CM 7.0.3 (standaard ADW Launcher) en vloeiend is hij sowieso... Dus ik merk het niet wanneer ik mijn CPU hoger klok bij normaal gebruik, al speel ik MP3's af terwijl ik een spelletje speel merk ik de versnelling wel maar ik speel bijna nooit spelletjes haha

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 7 juni 2011 16:47]

90% van de tijd draaid de processor op een lagere kloksnelheid, dus een accu met meer capaciteit ga je bij normaal gebruik zeker wel merken.

Enkel als je uren achter elkaar een spel speelt, of navigatie gebruikt, waar de cpu dus op volle kracht staat te stoken, zal het minder uitmaken, maar zelfs dan is de grootste verbruiker, bij verreweg, het beeldscherm en niet de SoC.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 7 juni 2011 11:31]

Ligt er aan wat je aan het doen bent natuurlijk, als het scherm aan staat ben je normaliter ook iets op je device aan het doen. Ben je alleen door je fotoos aan het bladeren dan geef ik je gelijk. Feit is dat als je scherm aan staat je processor ook aan het werk is en als je scherm uit staat is je processor- zeker bij actief uitzetten van het scherm- vaak ook (nog) bezig.

Mijn ervaring met de SGS is dat de soc de meeste stroom sleurpt in mijn gebruik. Bij een aantal toepassingen zet ik het scherm ook uit (muziek luisteren, downloaden, bellen enz.) Het helpt ook als het scherm niet op maximaal staat natuurlijk.

Edit:
Ik ben benieuwd of ze het hitte probleem hiermee niet verergert hebben, mijn SGS wordt soms zo heet dat ik me fikken op bepaalde delen van het scherm brand. Ook krijg ik regelmatig de melding opladen gestopt omdat de temperatuur te hoog of te laag is. Ik weet dan dat tie te warm is en leg hem dan wel eens in de ijs of koelkast aan de oplader. :+

[Reactie gewijzigd door Gallant op 7 juni 2011 13:43]

Ik weet dan dat tie te warm is en leg hem dan wel eens in de ijs of koelkast aan de oplader. :+
Kijk, dat zien we graag ;-). Dan gaat je telefoon in ieder geval snel kapot en heb je een nieuwe nodig. Jouw telefoon vormt dan namelijk het oppervlak waar condens op neerslaat, en daar houden ze niet van.

Mijn SGS heeft nog nooit hitteproblemen gehad, noch 1 van mijn collega's (stuk of 20 in omloop). Misschien even terug naar de winkel?
@Atlas85
Ik begrijp dat dat niet gezond is voor de device maar lekker vind die het wel hoor;) Ik ben nogal een veel eisende gebruiker niet standaard zeg maar. Dat de phone het nu al ruim een jaar met mij uitzingt mag een klein wonder heten. Als die de geest geeft is het mooi geweest en tijd voor een nieuwe. Ik moet zeggen dat de duurzaamheid van de sgs echt een goede indruk op mij maakt en dit is wel een reden om samsung niet uit te sluiten in de toekomst.

Het hitte probleem heb ik niet altijd, sommige delen van het scherm worden wel snel heet bij intensief surfenen tegelijk opladen, bij warm weer (in huis geen airco ca 23graden) komt de melding vrij snel. Het is vrij lastig reproduceerbaar dus ik heb geen zin me pad hier voor dagen of weken te moeten gaan missen met het risico dat ze niks vinden.

@sirnobax
Ben me bewust van deze feiten die je noemt, punt was gewoon dat de 1,4 meer stroom sleurpt dan de 1,2 of dat van belang is hangt af van het gebruik. Dat het scherm niet per definitie de grootste afnemer is gewoon een zekerheid als het niet of nauwelijks aan staat voor sommige toepassingen, bij reken intensieve toepassingen is het ook niet de zwaarst accu klant.
Dat de processor in de achtergrond "actief" is betekend niet dat hij op 100% loopt.
Zelfs als je actief bezig bent met je apparaat loopt de processor niet constant op volle toeren. Installeer maar eens een applicatie die die snelheden bijhoudt, je zal zien dat hij slechts met piekjes op zijn maximum snelheid draait.

Daarnaast, zaken zoals muziek afspelen en bellen word niet hoofdzakelijk door de processor zelf gedaan, zulke taken worden door dedicated DSP's uitgevoerd.
Je kan deze "Armani" batterij ook in de oude Galaxy S doen. Tevens kan je de CPU van de oude Galaxy S overklokken naar 1.2 of (met wat geluk) naar 1.4 GHz. Maar dat hoef ik jullie tweakers niet te vertellen, aangezien de Galaxy S, 1 van de meest getweakte telefoons is. ;) Love my DrakyROM!
Ik heb mijne destijds zelfs stabiel op 1.54Ghz gekregen. En hij werd er wel echt nogal wat soepeler van.

Helaas zal deze Qualcomm nogal wat onder doen tegen de originele Hummingbird op grafisch gebied. De Adreno 205 kan helaas op geen vlak de strijd aan met de SGX540.
Ik zie hier de meerwaarde niet van. Het enige wat is aangepast is de kloksnelheid en de batterijcapaciteit. Met de Galaxy S II nu in de schappen met een dualcore 1,2Ghz, wie zal er dan kiezen voor de 1,4Ghz singlecore van de Galaxy S Plus?

Ook als je kijkt naar features kies je toch al gauw voor de S II. Ik vind het helemaal vreemd dat de S Plus bijna net zo duur is als de S II, die toch al meer ondersteund en IMHO een betere telefoon is.
Mee eens. Ik vind/denk ook dat dit onnodig kosten gaat leveren voor Samsung. Zelf verwacht ik geen hoge verkoop cijfers van dit toestel. Ik zie dan juist eerder de S2 vooruit gaan na het introduceren van dit toestel. Misschien is dat wel een strategisch zet :)
Nu jij dit zo zegt kan dat wel eens kloppen. Het is altijd even moeilijk om te bedenken waarom dat nou gedaan wordt, maar wat dachten we van het tekort aan Super amoled Plus schermen? Of is dat alweer achter de rug.. volgens mij niet namelijk. Door andere zaken wel te upgraden kunnen ze zo weer meer tijd genereren om de capaciteit te vergrootten voor de betere schermen.

Andere schermen vanwege mogelijk tekort:
http://tweakers.net/nieuw...in-plaats-van-amoled.html
http://tweakers.net/nieuw...-super-amoled-scherm.html
Verschillen van Galaxy S II per land:
http://tweakers.net/nieuw...ijgt-super-clear-lcd.html

Een afleidingsmanoevre noemen we dit. Op zich wel interessant opgevangen door Samsung, maar het zou zomaar kunnen dat dit een reden is, omdat ze verwachten dat de verkopen van de S II gewoon weer heel hard zullen gaan.

http://tweakers.net/nieuw...ellen-in-voorverkoop.html
Dus wat jij wil zeggen is dat Samsung expres een "slechtere" telefoon eerst op de markt zet, zodat mensen de galaxy S II bekijken en deze dan verkiezen boven de "slechtere" telefoon?

Ik denk toch dat dit op zich niet nodig zou zijn. Als je nu al kijkt hoe vaak de S II al pre-ordered is en hoeveel mensen deze telefoon willen hebben lijkt dit mij een overbodige zet.
ik heb nooit de term SLECHTERE gebruikt :)
Ik heb ook nooit gezegd expres.
En ik heb gezegd: Misschien. dat wil inhouden dat ik het niet weet :)

Ik heb ook niet gezegd dat mensen nu massaal gaan kiezen voor S2. Ik vermoed/denk dat dit toestel de S2 juist in de spotlight zal zetten. :)

Ik zeg altijd: Over smaken valt niet te discussiŽren :) ene vind de s2 mooi de andere de S Plus :)
Oke, ja ik gebruikte "slechtere" alleen als aanduiding, niet als vooroordeel of iets in die richting.
zoals 't alijd gaat word het aangesmeerd aan vrouwen en oudjes!
"Ondanks zijn naam beschikt de Galaxy S Plus niet over een Super Amoled Plus-scherm, maar over hetzelfde Super Amoled-scherm dat in de originele Galaxy S zit."

Waarom is er dan nog de naam Plus gebruikt, wanneer de Plus niet gebruikt wordt in deze versie?
Omdat het een iets snellere versie van de SGS dus is het een SGS Plus, sinds wanneer moet een telefoonnaam Łberhaupt iets over het scherm te zeggen?

De SGS2 heeft ook geen PLus in de naam maar wel een SAMOLED Plus scherm ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 juni 2011 11:32]

Tuurlijk zegt een naam niks over de scherm.

Maar Samsung brengt al zoveel verschillende modellen uit met zoveel verschillende specs, zelfs dezelfde telefoon met andere specs.

Dan is dus NOG verwarrender als ze ook nog eens de naam en de type scherm kris kras door elkaar gebruiken.

En maar afvragen waarom de iPhone zo succesvol is 8)7
Je vergeet waarschijnlijk dat de SGS voor Samsung een ongekend succes is, en de SGS2 dat gaat overtreffen...

Samsung verkoopt trouwens 3 a 4 keer zo veel toestellen per kwartaal (verdienen minder maar dat is nu niet relevant aan de vraag) dus doe aub niet of Samsung minder verkoopt omdat ze meer toestellen aanbieden ;) Blijkbaar is die verwarring juist beter voor het aantal verkopen (ow maak ik dezelfde fout, je kan z'n conclusie niet trekken).

Denk je nou echt dat het aantal toestellen zo veel invloed heeft op de verkoop, er zijn miljoenen factoren die mee spelen. Dus ja het heeft invloed maar in hoeverre is gewoon onmeetbaar :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 juni 2011 17:18]

Inderdaad ik herinner mij nog van een T.net review van de SGSII het volgende:
De achterkant is van zachte kunststof met wat reliŽf, zodat de Galaxy S II niet zo snel wegglijdt en stevig kan worden vastgehouden. Samsung noemt het materiaal Hyperskin - Super en Plus waren al in gebruik voor andere technologie, maar Hyper was kennelijk nog vrij.
De benaming van hun verbeterde SGS Plus is dus inderdaad best verwarrend :)
Die Plus slaat op de snellere processor.

Deze telefoon was overigens al enkele maanden geleden aangekondigd en zou exclusief voor de Russische markt worden gemaakt.
En zou mogelijk ook in een aantal geselecteerde andere landen leverbaar worden.
Zoals nu blijkt, dus ook in NL.

Volledige specs kan je hier nalezen.

En om het verschil te zien met de SGS 2 en de LG Optimus 2X klik je hier ;)
Ik denk toch zelf dat als iemand kan kiezen tussen de gsp en de gs II mensen toch sneller de II nemen. Is het niet slimmer om dat een galaxy S 2 met hogere clocksnelheden te maken? Voor die paar tientjes zou ik in iedergeval een gs II nemen.
Tuurlijk maar 1.4Ghz staat wel leuk op de specs-kaart in de winkel ;)

Enige rede van dit bijna even dure toestel (terwijl de normale SGS ook al heel snel is voor bijna 150 euro minder) is het in de war brengen van de consument, en ik denk dat dat aardig gaat lukken :)

Als je dan perse een SGS wil zou ik zeker voor de orginele gaan, die is nog steeds erg goed! prijs/performance is daar echt ultiem!

edit: wat we wel vergeten is dat de adviesprijs van de SGS ook ooit 600 was, nu iets meer dan de helft ;) De SGS2 is ook al aardig onder de adviesprijs te krijgen, lijkt me voor de SGS Plus dus ook het geval!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 juni 2011 11:29]

SGS 16GB was bij introductie (toen ik hem kocht, vandaar dat ik het goed weet) rond de 550 euro. Deze is nu 380. De 8GB was rond de 470, en is nu 318. De galaxy S is juist 1 van de meer waardevaste toestellen. De hogere introductie prijzen die je in de pricewatch ziet staan is voor de introductie, en kan je dus niet meerekenen. Het toestel was simpelweg niet leverbaar en de prijzen die je ziet staan zijn de welbekende fictieve prijzen van webshops, nog voordat ze het toestel uberhaupt kunnen verkopen.

Wat je vooral ziet is dat de prijzen voor de introductie van Galaxy S II bijna niet wijzigden, maar vooral na de introductie juist aan het dalen zijn, wat heel logisch is.
Je zegt het zelf al, de hoge introductie prijzen zie je niet terug in de PW, zo dus ook voor de telefoon waar we over praten die gaat niet over de 400 euro kosten, maar de introductieprijs is wel hoger dan dat!
Ik vermoed dat de Hummingbird-soc uit productie gaat en dat ze de klant willen 'verleiden' niet de Galaxy S, maar de Galaxy S plus te kiezen. De prijs van Galaxy S plus zal waarschijnlijk binnenkort de Galaxy S benaderen. (Of er worden plus varianten uitgeleverd in plaats van de gewone)
Nee hoor, dit is een tactiek die alle fabrikanten in alle branches doen.

Ze brengen een licht verbeterde product die nauwelijks iets extra's kost om te maken en vragen er dan weer de hoofdprijs voor.

Het is gewoon heel slim van Samsung.
De Galaxy S Plus is binnenkort verkrijgbaar voor 450 euro, een paar tientjes minder dan het nieuwe vlaggenschip Galaxy S II.
appels met peren vergelijken? de adviesprijs is namelijk altijd hoger dan de laagste prijs. adviesprijs SGSII is 599, dus deze is 149 euro goedkoper!

maar dan nog.. wie gaat dit ding kopen??
maar dan nog.. wie gaat dit ding kopen??
Waarom niet? Als hij aan je eisen voldoet dan voldoet hij aan je eisen en je kan het geld in je zak houden. Ik kan ook wel een auto kopen die een top van 280 km/hheeft. Heel leuk...ik koop wel een goedkopere die maar 190 km/h kan. Dan kan ik nog steeds mijn rijbeweijs kwijtraken in Nederland.
*facepalm*

Een dualcore is zuiniger dan een singlecore. En je gaat toch niet 30 euro besparen door een telefoon te kopen die minder zuinig is, minder snel, een minder goed scherm en minder restwaarde heeft?
*facepalm*
Het verschil ligt boven de 100 Euro zo als je had kunnen lezen. En restwaarde? Zo'n ding gaat 2-3 jaar mee of als je hem gebruikt zoals ik: 4 jaar. Welke restwaarde? Het verschil tussen 25 of 35 Euro?
Ik ga liever goed uit eten met rijkelijk wat mooie wijnen met mijn vrouw dan 100 Euro uitgeven aan iets waar ik geen belangstelling voor heb. Dat jij een andere keuze maakt is prima... maar er werd gevraagd wie dat ding zou gaan kopen.
Ik zou het dus doen als ik niet net een gewone S had gekocht. Jij stelt: Ik kan NOG beter krijgen voor bijna 150 Euro meer. Ik zeg: Ik was al tevreden ik heb werkelijk niet het gevoel dat er nog iets sneller zou moeten. Een MP3 of een film kunnen ze alletwee afspelen. Bellen kunnen ze alletwee, mailen agenda bijhouden smsen en whatsappen ook. Boeken lezen gaat ook prima. Waar heb ik daar nut van snelheid? Dat een app 0.1 seconde sneller opstart vind ik persoonlijk onbelangrijk.

En energie gebruik? Het maakt niet uit of hij eens in de 28 uur of eens in de 33 uur moet worden opgeladen. In de praktijk is dat gewoon: Iedere Nacht

[Reactie gewijzigd door Ortep op 7 juni 2011 12:29]

Goedkoopste GSII zie ik staan voor 489. Dat is 110 euro verschil itt de 149 die jij noemt.
Zie ook: adviesprijs
Welke firmware komt daar op te zitten? Ik hoop android 2.2.3, want dan komt deze ook snel voor de gsg 1.
Hmm naar mijn weten is de 2.3.3 al een heel tijdje uit hoor, zelfs via de officiele Kies weg kan je hem binnen halen.. of bedoel je misschien 2.3.4?
niet waar! Via kies (de officiŽle methode) is 2.3.3 niet beschikbaar. Komt hopelijk over een paar weken. Samsung stuntte met een vroege release maar dit bleek in de praktijk niks meer te zijn dan een marketing PR stunt. Nederlandse SGS gebruikers zijn nu al ruim 3 maanden aan het wachten op de officiŽle release via Kies. Een debacel dus!
ziet deze gsm er hetzelfde uit als de originele Galaxy S?
Misschien kan ik dan m'n huidige 1500mAh batterij vervangen door deze 1650mAh batterij :P
Dat kan hoor, kan al lang, volgens mij past de SGS2 batterij ook gewoon in de SGS, anders kan je altijd nog de batterij van een SGS Armani kopen die past ook in de normale SGS en is 1650Mah :)
Zou je daar €450 voor over hebben dan?
Accu's zijn ook los verkrijgbaar....
Waarom zou iemand deze nog halen als je voor een paar tientjes meer een S2 hebt ?
Omdat die een paar tientjes duurder is...
Waarom in godsnaam O-) deze uitbrengen, als je ook een SG2 in je assortiment hebt?

De galaxy ACE voegt nog wat toe, namelijk betaalbare, goede performance, maar dit raakt kant nog wal. 8)7
Als deze rond de 350 euro was had ik het gesnapt. Maar indd, voor 40 euro meer heb je een veel beter toestel, waarom zou je deze kopen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True