Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

Ontwikkelstudio The Creative Assembly is begonnen met de ontwikkeling van de volgende Total War-game. Hoewel nog niet bekend is waar de game over gaat, blijkt dat de studio al voor de afronding van Shogun 2 met het project bezig was.

Het werk aan de volgende Total War-game begon al voordat Shogun 2: Total War was afgerond, bevestigde The Creative Assembly aan Eurogamer. Volgens de ontwikkelaars ligt de ontwikkeling van de franchise nooit stil en staat een volgend deel in de serie dus al in de steigers. De studio wil echter nog niet kwijt waar en in welk tijdperk het nieuwste spel zich gaat afspelen. Op de vraag van Eurogamer of het eerder of later dan Shogun 2: Total War zal zijn, antwoordde de ontwikkelaar met een simpel 'ja'.

De E3, die vanaf 6 juni in Los Angeles plaatsvindt, lijkt een ideaal moment om meer informatie vrij te geven over de nieuwe Total War-game. Of Sega en The Creative Assembly dat podium zullen aangrijpen voor de Total War-franchise, valt echter te bezien. Vorige week kondigde Sega aan dat The Creative Assembly werkt aan een nieuwe Alien-game, maar maakte direct duidelijk dat die game niet op de E3 te zien zou zijn.

Medieval: Total War en Shogun: Total War hebben in de afgelopen jaren opvolgers gekregen. Toch zouden spellen die zich in de middeleeuwen of daarvoor afspelen, niet populairder zijn dan Total War-games, die zich in een wat recenter verleden afspelen. De voorkeur voor een tijdperk zou gelijkmatig verdeeld zijn over de hardcorefans van de franchise, aldus The Creative Assembly.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Mijn voorkeur zou uitgaan naar American Civil War: Total War maar das niet haalbaar. Teveel mensen die niet bekend zijn met dat stukje geschiedenis. Op papier zou het met een TW engine echter zeer gedetailleerd en interessant zijn.

Dus doe dan maar klassieke geschiedenis of wederom een vervolg op de Medieval serie. Wat ik wel belangrijk vind is dat er algemeen naar een timeframe wordt gekeken en niet naar een specifiek land.
Total War in de periode van WO1 zou ik wel willen, of WO2...
Ik snap niet wat mensen in WO1 zien als mogelijke TW game. 150 turns loopgravenoorlog, waarbij zowel jij als je tegenstander continue alles afslacht met machinegeweren en artillerie, en waarbij de beslissing enkel valt doordat je de statische uitputtingsslag hebt gewonnen van je tegenstander. Dat levert gewoon geen enerverende battles op. WO1 was een gigantisch bloedbad en een tactisch en strategisch dieptepunt in de evolutie van hoe mensen oorlog voeren.

Wat WO2 betreft: ten tijde van WO2 werd een modernere vorm van oorlogsvoering ter velde gebracht welke zich minder leent voor TW. In moderne legers opereren de troepen in relatief kleinere units, waarbij officieren en onderofficieren de orders van de generaal naar eigen inzicht invullen. De generaal stippelt de algemene strategische en tactische lijnen uit, veelal en van te voren opgesteld algemeen plan (met aanpassingen on the go), waarna het kader er onder dat ten uitvoer brengt en uiteen snippert in taken en doelstellingen voor de units waaruit het leger bestaat. Total War is geen Football Manager, jij bent de generaal en jij hebt de totale controle over alles wat jouw troepen op het slagveld doen. Maar de command and control structuur van moderne oorlogsvoering vereist enorm veel micromanagement als je als generaal de totale zeggenschap wilt hebben over alles wat er op het slagveld gebeurt. Dus nee, tenzij WO2 oorlogsvoering enorm versimpeld wordt zou het niet werken in een TW setting, je zou de werklast gewoon niet aankunnen.

Persoonlijk zie ik voor een volgende TW Rome 2 of een game in een ander klassiek tijdsvak veel meer zitten.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 19 mei 2011 15:03]

Zal niet echt werken vrees ik.

Rome 2 zou fantastisch zijn, rome is nog steeds de beste .
Denk ik ook, dan moeten ze de speelstijl die Total War kenmerkt aanpassen en dat wil je niet.

Vanaf WO1 is het niet meer face to face combat met grote groepen maar tactisch vanuit het oogpunt om je manschappen in leven te houden (bunkers, loopgraven, kleinere battaljons etc.)

En het is niet te doen om zee, lucht, land te mixen in ťťn slagveld.
Wil ik eigenlijk ook wel. Lijkt me prachtig om het in WO II-stijl te doen. Ik zou de game zeker kopen.
Maar ze moeten wel lef hebben, want de fans hier zien het niet zo zitten :D
WO1 idee zou goed zijn, WO2 zou niet aanslaan, omdat die oorlog totaal afwijkend was van hoe total war die uitwerkt (minder massaal idee enz. enz. met hier en daar wat uitzonderingen).

Als ze nu maar eens wat versies voor osx maken ook, was vroeger een grote fan van dit genre, maar ik heb nog nooit trek gehad in een dual boot setup alleen voor 1 game.
Rome 2? wat een onzin word weer precies et zelfde als zijn voorgangers! Ik ben het eens met Nille.net, gebruik een beetje innovatie en probeer het eens met WO1.

Dit moet toch wel gangbaar zijn
Neh, die periode is echt hardstikke hard uitgemolken en bovendien komt er elk jaar nog wel een FPS + RTS uit over die tijd.

Ik denk idd dat het Rome 2 gaat worden. Daarna zou ik graag nog Medieval III zien, want hoewel Medieval II niet de beste game uit de serie was, speelde het imho wel in het meest interessante tijdperk.

Empire 2 mogen ze van mij overslaan: de tijd van pruiken en strakke maillots is misschien interessant voor een of andere kunstgame, maar ik mis de metalen harnassen uit Medieval :9~
Yep, WO 1/2 is al te veel uitgemolken, dat vond ik 2 jaar geleden al. (gelukkig begon het rond die tijd ook bij de koppen van de game industrie binnen te dringen)

Persoonlijk zoek ik nu games die verschillende dingen combineren.
Laatst heb ik Sanctum even gespeeld, is een FPS-TD.
Echt, een briljante combinatie. En Sanctum zit ook nog eens bomvol easter-eggs.

/offtopic.

Wat ik grappig vond aan de Total War serie, is dat er weinig marketing voor nodig was.
Ik zag dan wel eens ads van hun, maar voor de rest is het naar mijn weten nergens bij gebundeld, zoals een videokaart ofzo. Ook gingen hun spellen redelijk snel het 10-tjes bak in bij computerwinkels, of ik vergiste me met een van de anderen uit de reeks.
Maar hun spellen doen het altijd goed op lan-partijtjes.
Nou, hoog tijd voor Rome 2, lijkt me :)
De meeste tijdsperiodes zijn er geweest (behalve de 20e eeuw, maar dat lijkt mij geen TW-materiaal. Geweren werden niet door iedereen lovend onthaald in Empire/Napoleon), dus lijkt het me niet vreemd dat ze doorborduren op hun sequels-pad en na Medieval 2 en Shogun 2 nu gaan komen met Rome 2, waar door veel fans reikhalzend naar uitgezien wordt :)

Ik vraag me overigens af hoe dat gaat, een deel van de resources wordt afgesplitst om DLC/Expansions te maken en de kern gaat verder met de volgende game?
Nou, hoog tijd voor Rome 2, lijkt me :)
Ik ben voor! RTW vond ik eigenlijk gewoon de beste.
Echt een fijne game met die families en de opdrachten van de senaat enz.
Hopelijk kunnen we nu eindelijk met de SPQR de campaign spelen.
Helaas is de leaddeveloper van de TW games vertrokken bij Creative Assembly en werkt die nu bij M$ aan kinect games.
Hij was grotendeels verantwoordelijk voor het uitbalanceren van de games. De laatste waaraan hij heeft gewerkt was TW: Empire.
Ben benieuwd of CA nog de kwaliteit van de games kan waarborgen.
Graag deze game even na 2 jaar uitbrengen en niet volgend jaar maart alsjeblieft. Ik wil graag grote veranderingen zien. Shogun 2 daar zaten leuke veranderingen in en voelt wel aan als een nieuwe game. Maar vergeet niet dat ETW in 2009 uitkwam en NTW in 2010. Dit begint op uitmelken te lijken.
Ben zelf een groot TW fan, maar ben het helemaal met je eens. Het begint nu toch uitmelken te worden. Heb liever wat meer en langer dlc dan weer een nieuwe game. En laten we eerlijk zijn, NTW was eigenlijk een ferme dlc ipv een standalone.
Van mij mag hij deze zomer al uitkomen daar Shogun 2 mij niet aanspreekt en ik dus heb moeten overslaan.
WO1 zou wel heel stoer zijn omdat het weer iets totaal anders is.
Maar een rome2 klinkt ook erg goed!
nou ze kunnen ook Greece total war maken bijvoorbeeld
Dat lijkt mij wel wat. Met de aparte stadstaten tegen elkaar dan oorlog voeren.

Of Een total war over de tijd vlak na het romeinse rijk. Er zijn nog veel mogelijkheden als je de west-Europese geschiedenis bekijkt.

En je kan evengoed iets doen met djenghis kahn bijvoorbeeld (die zat wel al een stukje in de uitbreiding Barbarian invasion) Dat moet pas een interessante tijd geweest zijn, met de verschillende Chinese dynastieŽn, die in die periode een stuk voorop zaten qua wetenschap.


Ze hebben nog mogelijkheden genoeg.
Ik zie wel wat in CTW, Cavemen: Total War. Lekker met je houten/stenen knots andere groepjes aanvallen en de vrouwen stelen. Degene die zijn techtree het eerst tot het vuur heeft ontwikkeld heeft gewonnen :P
Nee iedereen voor zijn en Future Total War maken, zodat je eenmaal in de toekomst zit en elke volgende deel nooit meer in een eerder tijdstip mag afspelen.

(sarcastisch bedoeld)
Total war: WW1 lijkt me niet zo spannend. De eerste 150 turns stuur je kansloos je troepen naar de lijn van de vijand waar ze vervolgens gigantisch geowned worden. Dan in turn 151 krijg je tanks en tegen turn 160 is het afgelopen :p
WO I is niet met tanks gewonnen, maar doordat aan beide kanten het leger enorm moedeloos werd. De geallieerden (Frankrijk + Engeland) kregen echter de VS aan hun zijde en Italie liep ook nog eens over van Dld + Oostenrijk-Hongarije naar de geallieerden. De duitsers konden het ondanks een wapenstilstand met Rusland (na hun revolutie sloot Lenin die) moreel gezien niet meer opbrengen om met de oorlog door te gaan.

Mij lijkt een Rome versie ook het leukst, eventueel misschien zelfs nog een stukje verder terug in de tijd naar de tijd waarin de Griekse stadstaatjes het voor het zeggen hadden? De staatsinrichting, veel verschillende kleine staatjes, komt heel goed overeen met de TW-opzet. Voeg daaraan toe dat eens in de zoveel jaar de Perzen aanvallen en je opeens met alle vijanden moet samenwerken om die vijand tegen te houden en je hebt volgens mij best een leuk spelletje =)
Dat ItaliŽ overliep was in WO2, niet in WO1... :)
We gaan lichtelijk van het onderwerp af hier, maar ook in WOI liep ItaliŽ over. Echter niet halverwege de oorlog, maar bijna direct aan het begin. ;)
Tja, alsof de WO1 tanks zo lekker stevig waren.

Anywho, voor mij gaat dit allemaal veel te snel. net als NFS en Sims poepen ze in een bizar tempo spellen uit die dus niet extreem kunnen vernieuwen. Stop er dan gewoon wat meer tijd in. Zoals eerdere mensen zeiden, RTW was erg leuk, maar de rest was kak. Waarom dan nu R2TW maken zoals de eerdere games werden gemaakt?
American Civil War zou mijn voorkeur hebben. Weinig games in dit thema.
Dat lijkt mij weer niks en ik denk ook niet dat dat internationaal gezien een grote fanbase op gaat bouwen. Ik zou of echt een stuk terug in de geschiedenis blijven (Rome 2 bijv.) of heel dichtbij gaan werken (WO I of II).
Lijkt mij saai met maar 2 naties, het tijdperk is natuurlijk wel ideaal.
Shogun 2 viel mij eigenlijk een beetje tegen. Ik vond Empire total war juist wel erg leuk omdat je daar de hele wereld als speelveld hebt met veel handel opties, politiek en veel landen.
Alleen Japan vind ik iets te beperkt, ook handelen is in Shogun ondergeschikt (in mijn ogen) Na een stuk of wat slagen zijn er nog maar een paar grote spelers over wat handelen moeilijker maakt.
Rome 2 zal wel weer wat breder zijn, maar ik zat meer te denken aan 1400-1800. Lekker fout Afrika koloniseren en handelen met het oosten. Het westen ontdekken en hier goud vandaan halen. Dan heb je heel de wereld als speelveld met mega veel opties en mogelijkheden.
(lijkt wel erg veel op empire total war bedenk ik me net)
Huist de complexiteit van Empire vond ik een doorn in eth oog. in mijn ogen was Total War op zijn hoogtepunt tot en met Medieval II en daarna zakte het onderuit omdat het handelen en overzicht op de worldmap verloor. Shogun 2 is daarin wat beter.

Ook denk ik dat de Total War serie op zijn einde komt, de game moet zeker neit complexer worden zoals Empire destijds maar er moet wel worden vernieuwd of de serie stopt met goed draaien.
Wat tof zou zijn is een combinatie spel van ROME 2 in strategie-mode (bouwen, handel, steden etc) en dat je ook kunt kiezen om een aantal figuren te besturen als fps op het slagveld. Een keuze tussen strategie of echt meespelen op het slagveld.
Een mega game van 25 gb. ow yes....
Dat lijkt me idd ook erg tof, fps element op een slagveld, beetje a la Oblivion maar dan met duizenden legionairs! Maar uiteraard wel de keus idd tussen het fps element en strategie :)
Hopelijk is het Rome 2 Total war dan. Rome Total war is de enige uit de serie die ik tot het eind helemaal grijs gespeeld heb en me tot het einde wist te boeien. Shogun 2 ook gekocht en wel even gespeeld maar de lol was er snel af. Tevens was de co-op functie wel geniaal!

[Reactie gewijzigd door evadnl op 19 mei 2011 10:52]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True