Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 131 reacties

Een registrar heeft prijzen voor pornodomeinnamen met de .xxx-extensie als een van de eerste bekendgemaakt. Registratie van een enkel .xxx-adres gaat tussen 100 en 220 euro kosten. Bij afname van meer adressen daalt de prijs tot 70 euro.

Domainmonster.com is een van de ongeveer zestig registrars die .xxx-domeinnamen gaan leveren. Het bedrijf heeft nu als een van de eerste registrars de prijzen in de voorverkoop bekendgemaakt. Een enkele domeinnaam gaat 100 euro kosten en als 25 namen of meer geregistreerd worden, moet 70 euro per domeinnaam neergeteld worden.

Houders van een merkrecht gaan 220 euro betalen voor een enkele domeinnaam, terwijl zij 180 euro betalen bij afname van 25 adressen of meer. Voor bezitters van een pornosite die geen merkrecht op de sitenaam bezitten, zijn ook speciale prijzen bekend; zij gaan 160 euro betalen als ze een adres registreren en 130 euro bij 25 of meer. ICM Registry, dat het .xxx-domein overziet, berekent 60 dollar aan registrars als Domainmonster.

Het top level domain voor de porno-industrie kent een roerige geschiedenis. Jarenlang werd er gesteggeld over invoering, maar keer op keer werd een beslissing uitgesteld of afgeschoten. In maart keurde de Icann het top level domain uiteindelijk goed.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (131)

Enerzijds vindt ik dit wel goed, tenminste als ze het goed hadden aangepakt, maar ja hoe doe je dat.

1. Je moet eerst zorgen dat je weet waar de grens ligt tussen porno/echte sex-site's en geen porno/sex-site's.
2. Daarnaast moet je er voor zorgen dat die porno/sex-site's zich alleen kunnnen en mogen vestigen in de .xxx domein (doormiddel van het verbieden van dat soort site's op andere domeinen) zodat al die porno/sex-site's makelijker kunnen worden geblokkeerd voor de jongeren zodat ze er nog niet makelijk mee in aanraking kunnen komen.

Maar ja wie gaat dan weer bepalen vanaf wanneer jij porno mag gaan kijken, je vader :(

Als dit alles er niet is zie ik eigenlijk ook niet echt het nut hiervan in.
Ik snap het even niet:
1. Eerst staat er 70 tot 100 euro kosten.
2. Dan staat er 180 tot 220 euro, als je een merkrecht hebt.
3. Daarna staat er 130 tot 160 euro voor als je geen merkrecht hebt.

Wat is dan het verschil tussen 1 en 3?
1. staat voor iedereen die nog geen porno-website heeft.
2. staat voor iedereen die een porno-website heeft en WEL merkrecht op die naam.
3. staat voor iedereen die een porno-website heeft en GEEN merkrecht op die naam.

ik kan me voorstellen dat er dan een sunrise-periode is voor 2 en 3 en dat daarna landrush voor categorie 1
Nummer 3 gaat over domeinen waar een merkrecht voor kan bestaan (tweakers.xxx bv) maar waar jij geen merkrecht over hebt. Nummer 1 zou gaan over domeinen zonder merkrecht, pietjepuk.xxx oid.
Nee joh, dat kunnen ze nooit controleren bij nummer 3, merkrecht zou overal wel voor kunnen bestaan, ook voor pietjepuk.

Ik ga ervan uit dat de reactie van tes_shavon hieronder de juiste is.
je kunt grof geld verdienen door slim in te kopen.
Vroegah werd er 10 miljoen o.i.d voor sex.com betaalt
En daar gaan we weer hoor. Laten we er tientallen top level extensies bij gooien. Hebben we dan niets geleerd van .info, .ws, .biz en anderen?

Het zijn totale dode domeinen, ik heb momenteel 3 .info domeinen omdat ze maar $1.99 jaarlijks kosten bij GoDaddy, omdat anders niemand ze wilt. Een bedrijf dat .info. ws of.biz gebruikt als hoofddomein, komt totaal niet betrouwbaar over.

De extensie heeft belangrijke invloed op de gevoelswaarde van een domein, .info wordt massaal gebruikt voor phishing e.d., maar de reputaties van alle extensies was daarvoor al kapot. Zielige lappen tekst op de verkoop-sites van .info, .ws, .biz hoe goed dat domein wel niet zou zijn voor je business. .info was vroeger volgens mij ook €40 per 2 jaar, maar echt belachelijk domein.

Ik ben al 10 jaar tegen het aannemen van nieuwe categorische extensies, omdat je het goed moet aanpakken (zoals bji .eu), of anders toch een extensie creëert met een gevoelswaarde van... "gatverdamme'.

Het aparte seksdomein lijkt de optie te bieden om makkelijk .xxx te gaan blokkeren, maar de sekssites van nu zullen echt niet verhuizen, hoogstens een paar nieuwe sites of eventueel indien ze een pareltje.xxx te pakken kunnen krijgen. Voor filtering schiet het dus ook niet op. Het biedt voor domeinhandelaren even wat plezier en vervolgens heb je er weer een tld bij met een slechte reputatie, die zoals .ws, .biz, .info niemand zou willen gebruiken.

.museum, .mobi, .coop, .asia, .aero, .pro, .tel, .travel ben ik dus ook gewoon helemaal tegen. Dan was er ook nog zo'n tld (.name dacht ik niet) die je niet zelf kunt hosten, maar waarop je slechts je privé gegevens kon zetten. :| En de mensen denken echt dat zij de entrepreneurs van het internet zijn en daadwerkelijk grote bijdragen leveren aan de vooruitgang van het internet door het aanmaken van nieuwe extensies.

ws is wellicht een landsextensie, weet ik niet precies.
Het enige wat ik toe wil voegen aan jouw verhaal (waar ik het mee eens ben) is dat een .xxx domein specifiek voor sex-gerelateerde websites een makkelijk doelwit is voor censuur.

Ik kan wel begrijpen dat er stemmen zijn voor het afschermen van volwassen onderwerpen om kinderen te beschermen (altijd weer die kinderen die beschermd moeten worden..) maar daar heb je ten eerste de ouders voor en ten tweede allerlei filtersoftware.

Je moet er in ieder geval van uit gaan dat je een heleboel landen niet als klant zal kunnen krijgen zoals Australië, China, Arabische landen, Pakistan, wellicht Japan, Indonesië en ga zo maar door.

Maar ja, misschien opent het weer de deuren voor een diversiteit aan websites die als proxy, cq doorgeefluik gaan dienen voor .xxx domeinen..
Je vergeet wel iets belangrijks denk ik. Als ik mij niet vergis moet je voor het aanvragen van een .xxx domeinnaam ook kunnen aantonen dat je een bedrijf z'n business heeft in de porno / sex industrie. Je kan dus als gewone man in de straat volgens mij geen .sex domein aankopen en persoonlijk vind ik dat ook goed.

Het is inderdaad de bedoeling om de porno en sex sites een beetje te gaan categoriseren wat volgens mij toch geen slecht idee is, en zowiezo ga je een youporn.xxx terugvinden, de grote websites kunnen het zich niet permiteren dat hun domein wordt weggekaapt, maar de .com's zullen ook gewoon blijven bestaan, dat lijkt me logisch.

Je punt over het "te veel" aan tld's en vooral enkele zeer nutteloze is inderdaad een feit, maar jah.. je kan niet altijd juist zitten, al doende leert men zeker? En ik denk persoonlijk dat ze dit bij het .xxx domein echt wel een goede strategie hebben.
Lols volgens mij ben je bekend met de site die je op noemde aleen dan geen .xxx maar een iets andere extensie.

en ik dacht ook te lezen in een voorgaande artikel op got dat het inderdaad gaat om een categorisering van de Sex sites zodat het makkelijker te filteren word voor kinders en eventueel overheids dingetjes. ik denk dat dit een goed initatief is in vele opzichten.
A. het is alemaal gemakelijk te filteren voor de jeugd
B. je hoefd je geen romp slop meer te zoeken naar dat wat je wilt zoeken
C. de overheid kan makelijker alles bij houden.
D. en ja het klink wel leuk naar mijn mening bijv porn.xxx
Ik mag hopen van niet, dan komt er nog minder privacy de overheid gaat alles weer lopen censureren en de jeugd wordt ook weer dom gehouden. Volgens mij kent iedereen die filmpjes die op het internet staan al lang voordat hij 18 is, is daar verder iets mis mee? Ik denk persoonlijk van niet aangezien je er toch ook achter moet komen en mensen al vruchtbaar zijn ver voor hun 18e. Dus om ze kunstmatig dom te houden werkt niet denk ik, daarom pleit ik juist voor meer openheid. Anders zie je juist dat kinderen meer gaan experimenteren op leeftijdsgenootjes, etc.
Tja maar pornosites geven doorgaans geen reëel beeld van de interactie tussen mensen in de slaapkamer. Als voorlichting ongeschikt, omdat het de kinderen vanaf vroeg een verwrongen beeld van de realiteit schetst.
*kuch* je bent klink vergeten in de laatste zin *kuch*

Ontopic:
Ik dacht dat het de bedoeling was dat uiteindelijk porno uitsluitend nog te vinden moest zijn op .xxx domeinen?

Weet niet of dat er ooit van komt, maar dat was het idee.
Dat zou namelijk makkelijk te filteren zijn voor jeugdige kijkers / werksituaties / etc.
.eu is juist handig - vooral voor sites die de Amerikaanse dotcoms proberen te ontlopen en voor bedrijven echt in de hele EU. (xxx ga ik zeker blokkeren, goed idee :p zelfs als het uiteindelijk toch niks doet)

.mobi is juist handig voor het vinden van mobile content, .asia is ook een plek voor Aziatische sites (denk vooral Oost-Azie eerlijk gezegd), en de rest is idd iets mis mee, behalve .aero, dat kan soms behoorlijk handig zijn.
www.google.com/m is anders ook zeer praktisch voor mobiele content.

.mobi wordt ook niet door iedereen gebruikt, veelal zie je m.example.com voor een mobiele versie van de site
.ws is de extensie van samoa, inderdaad een landsextensie. Een soort van tokelau (bekend van .tk) qua grootte van land.

Het probleem van .info, .ws, .biz, etc is helemaal niet het gevolg van het grootte aantal van dat soort TLD's, maar gewoon het complete gebrek aan toezicht aan de afgifte ervan.

Eigenlijk zijn momenteel .gov en .edu de enige goed gereguleerde domeinnamen. En .xxx lijkt misschien hierbij de derde te gaan worden. Maar de rest is inderdaad waardeloos, niet door de extensie zelf, maar gewoon door het feit dat er geen structuur in zit.

Ooit was .com bedoeld voor commerciële doeleinden, maar eigenlijk is niet lang daarna de vertroebeling al begonnen toen iedereen zijn .com domeinen aan kon maken. Vervolgens hetzelfde verhaal met TLD's als .org, .info, etc.

Niet alleen .info, .biz, .watdanook is hierdoor zo onbetrouwbaar als maar wezen kan, maar ook gewoon .com domeinnamen zijn totaal niet te vertrouwen.

Tsja, een fout welk in het verleden helaas gemaakt is, en nu veel te laat is om te rectificeren.
Even over .ws.
Voor mij is een .ws extensie ook een extensie met bedenkingen. Niet onterecht, blijkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/.ws
Even kort samengevat:
*.ws staat voor Western Samoa (klein eilandje in de Grote Oceaan).
*.ws kan ook staan voor World Site, Web Site en is daardoor in trek bij domain hackers.
(zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_hack )
Ook minder louche sites komen er wel eens terecht. (bv: serials.ws)
Waarom zou een info domein niet betrouwbaar overkomen ?

Denk bijvoorbeeld aan hardware.info
hardware.info is een informatie community website. Maar als je een nog voor jou onbekend bedrijf voorbij ziet komen met .info denk je wel 2x na of het niet een scam is of iets.
Denk verder na over .tk dat is helemaal een extensie die helemaal niet te vertrouwen is.
Ja maar kun je nu al als particulier zo'n .xxx kopen of is het alleen voor bedrijven ?
Maar hoe moeilijk zou het zijn om een bedrijfje op te richten sexdomains.com ofzo dat zicht daarmee bezig houd. Ik veronderstel dat er wel meer maatregelen getroffen zijn hiertegen.
In Vlaanderen heb je er in ieder geval ongeveer een maand en een 3000 euro voor nodig...
In Nederland 50 euro en 15 minuten langs de kvk.
En wat voor bedrijf mag dat dan zijn? Een VOF richt je op zonder enig startkapitaal, net als een S-BVBA. Je hebt amper kosten aangezien geen authentieke akte vereist is bij VOF - wel bij S-BVBA.
Voor een echte BVBA kom je echter niet toe met €3000 - daar heb je als minimum ongeveer €6000 nodig en moet je later aanvullen tot €18000.
Ach, ook die 18000 is simpel op te lossen. noemen ze ook wel rondje van de bank... is een wassen neus...

Nu weet ik niet hoe het er voor staat maar in NL is er om die reden ook over gesproken om die 18000 euro eis te laten vallen bij oprichting BV.
Alleen leden van de 'Adult Entertainment Community' kunnen een .xxx domeinnaam registreren. Als u voldoet aan de volgende omschrijving van de ICANN komt u in aanmerking voor registratie:

"Individuals, business, entities, and organizations that;
Provide online, sexually-oriented adult entertainment (“Online Adult Entertainment”) intended for consenting adults or for other community members (“Providers”);
Represent Providers (“Representatives”); or
Provide products or services to Providers and Representatives (“Service Providers”)."

bron & meer info

[Reactie gewijzigd door whiteclear op 17 mei 2011 15:24]

Denk dat je het privé ook wel kan kopen alleen is een .com een heel stuk goedkoper.

En anders een KvK Nr is zo gehaald.

* player-x vraagt zich af of player.xxx nog vrij is :+
damn you, dankzij jou lolde ik in mn koffie...
naja denk dat je dan zoizo al te laat bent denk dat er toch al vele voor je zijn al :)
Dit gaat hopelijk de flop van de eeuw worden.

Niemand zit er op te wachten behalve de technical maintainer van deze tld.

Landen hebben al aangekondigd te blokkeren en waarschijnlijk zullen zakelijke oplossingen standaard deze extensie blokkeren alsook hieraan gekoppelde domeinen in een andere tld's. Immers het is makkelijk om iets te censureren als je een statisch gegeven hebt.

Mocht technical maintainer genoeg verdienen om te blijven overleven, dan zullen er vele onzinnige tld's volgen.

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 16 mei 2011 14:31]

Alle TLD's (m.u.v. ccTLDs*) zijn onzinnig, behalve vanuit administratief oogpunt.

Er is geen enkele reden waarom domeinen met een niet-landgebonden klantenkring een TLD moeten hebben. (www.)microsoft werkt technisch gezien net zo goed als (www.)microsoft.com. (www.)pornoboer werkt net zo goed als (www.)pornoboer.xxx.

* ccTLDs zijn regio-gebonden en zouden daarmee onder het gezag van de bijbehorende regio moeten vallen
Tenzij in een bepaald land Microsoft NIET het merk is van dat Amerikaanse bedrijfje.

Los van ccTLDs zijn een aantal gTLD ook nuttig.

Tenminste als je origineel idee achter .com / .net /.org / .int / .edu in ogenschouw neemt.

Maar dat je straks als je genoeg geld hebt .fietsfanaat kunt beginnen is belachelijk.

Overigens ben ik het niet met je laatste zin eens.
Gezag is meestal overheid of door VN erkende entiteit.
Deze is in bepaalde landen niet gunstig gezind t.o.v. internet technologie.

Een cctld behoord derhalve (en dat is op papier ook de bedoeling) in handen te zijn van vertegenwoordigers van internet community in dat betreffende land. Dat zullen meestal een verenging/stichting van Internetproviders zijn aangezien die de meeste mensen rechtstreeks vertegenwoordigen als ook het minste belang hebben om een cctld technisch te frustreren om politieke redenen.
en nu alle andere pornosites op domeinen andere deleten aub

Goed dat het eindelijk is begonnen! Ik hoop dat het niet lang duurt voordat er regels komen voor .nl en .com websites om bijv. geen porno te bevatten oid.

Of ben ik de enige die dit graag wilt?

sidn kan richtlijnen stellen? Er zijn toch ook richtlijnen voor televisie beelden na 12 uur?

[Reactie gewijzigd door 3828553 op 16 mei 2011 14:31]

Wat wil je allemaal verbieden... Geen naakt meer op .nl/.com? Zal je niet lukken, dan mag wikipedia ook weg.
Hoe wil jij porno definiëren. Want er is ook nog de categorie 'aanstootgevend'...
Nuwel ik vraag me af hoe je straks nog ziet uit welk land de site komt en je kunt domeinen nog maar 1 keer gebruiken als het verplicht wordt. Bijvoorbeeld wet.nl kan van een Nederlandse Pornodistribiteur zijn en wet.com van een Amerikaanse, maar dan houdt je straks alleen nog maar wet.xxx over. Wie mag welke dan hebben of is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt ect.

Dus zo makkelijk zal dat sowieso niet gaan.

[Reactie gewijzigd door Kaasje123 op 16 mei 2011 14:28]

Begin maar vast een defenitie te geven wat volgens jou porno is, vergelijk dat met wat volgens de USA porno is, en niet te vergeten wat Korea/Frankrijk/China/Sudan etc vind. tegen de tijd dat jullie eruit zijn wat dan exact achter dat xxx toplevel moet komen leven we zo'n 50 jaar verder.......
Blote borst?
Penis in beeld op een medische site?
Derrière van een 18 jarige?
Het woord sex alleen al?
Seksuele voorlichting van Postbus 51?
Of ben ik de enige die dit graag wilt?
Naar mijn mening wel. Hoe ga je bepalen wat wel, en wat geen porno is? (Naast de standaard wel/geen bloot, heb je ook nog cultuurverschillen e.d..)
Verder lopen veel bedrijven ook inkomsten mis als complete netwerken, en wellicht landen(!) .xxx gaan blokkeren. (Wat onvermijdelijk wordt als je de huidige gangen van zaken ziet in bepaalde landen)
sidn heeft alleen maar met .nl te maken.

Tja, en als we hier aan beginnen dan kunnen de rest ook overzetten, dan graag ook een .reli domein waar we alle fundi's en andere reli's naar toe kunnen zetten zodat ik die meuk kan blokkeren (slecht voor kinderen en jongeren)
Op grond waarvan verbieden? Aan jouw username te zien vermoed ik wel te weten waarom jij dit wilt, maar wie gaat er bepalen wat porno is (en dus op het XXX domein thuishoort) en wat niet?
mijn naam is vanwege originaliteit en niet op grond van enige religie

Ik vind dat er wel goeie richtlijnen kunnen komen voor domeinen. Zo onvoorstelbaar is dat niet.

En wat nou als je jouw kind van 8 met het internet in aanraking wilt laten komen? Moet je christelijk zijn om dat niet te willen? .xxx filtert makkelijk (zie vorige reacties)
Ik vind dat er wel goeie richtlijnen kunnen komen voor domeinen. Zo onvoorstelbaar is dat niet.
En ik hoop dat die er niet komen. Zolang websites geen onwettelijke dingen doen mogen ze er van mij opzetten wat ze willen. En porno is gewoon legaal hier in Nederland (op natuurlijk dingen als kinderporno na, maar dat laten we hier even buiten beschouwing).
Dus om dan te zeggen
en nu alle andere pornosites op domeinen andere deleten aub
vind ik vrij ver gaan. Waarom zou je het op andere domeinen deleten, als het daar volledig legaal staat. We wonen hier niet in een land waar het illegaal is, dus om het spul op een .nl te zetten lijkt me niets mis mee.

Dat het content is die jij misschien liever niet ziet dat kan, en daar kan ik ook wel begrip voor opbrengen, maar dan is het aan jezelf om die sites gewoon niet te bezoeken. anders wil ik ook een .slechtemuziek TLD hebben waar we de sites van de 3Js, Jan Smit en Dries Roelvink naar moeten verhuizen, want dat zie ik liever ook niet ;). Maar ik ga gewoon niet naar die sites toe, en heb daar dus geen last van. En die keer dat ik die zooi per ongeluk tegenkom, dan klik ik die gewoon weg, niets aan het handje.

Het enige verschil met porno is dat het als 18+ geclassificeerd wordt, en de rest niet.
En wat nou als je jouw kind van 8 met het internet in aanraking wilt laten komen? Moet je christelijk zijn om dat niet te willen?)
Dan zorg je ervoor dat je hem/haar daarin begeleidt, en zorgt dat het niet zomaar naar allerlei sites surft waar rotzooi te vinden is waarvan je wilt dat hij/zij het niet ziet. Dat kun je deels ondervangen door filters en software, maar ook door te zorgen dat je je kind niet alleen het wereld wijde web opschopt. Net zoals je ze niet alleen naar school laat fietsen als ze daar nog niet oud genoeg voor zijn.
Echter is slechte muziek over het algemeen wat minder belastend of bezwaarlijk in verband met de goede zeden ;)

Persoonlijk vind ik het ook geen verkeerd idee om porno vooral een aangelegenheid te maken voor het .xxx domein. Hierbij hoeven we niet te denken aan een direct verbod voor alle porno die niet op het .xxx tld geregistreerd staan. Maar wel het sturen van de pornoboeren richting dit tld. Want een website als Dumpert heeft ook genoeg mature content op haar website staan, terwijl dit nou niet een erotische website is.

Kinderen komen op steeds jongere leeftijd in aanraking met het internet. Willen we het écht dat kinderen op jonge leeftijd al dingen als sm e.a. zien? Of porno in het algemeen? Natuurlijk is het onontkoombaar op de langere termijn, maar een beetje bescherming van de 'grote wereld' lijkt me nog wel op de plaats op de leeftijd dat kinderen eigenlijk nog gewoon buiten horen te spelen.

Op die plek loopt je vergelijking een beetje mank met het .slechtemuziek (;)) tld. De 3Js, Jan Smit (en natuurlijk het zusje uit dezelfde telg) en Dries Roelvink zullen zeker geen positieve ontwikkeling hebben op je kind, maar spelen nog niet in op dingen waar kinderen over het algemeen op hun 12é niet mee bezig zijn! ;)

[Reactie gewijzigd door -Tom op 16 mei 2011 18:18]

Kinderen komen op steeds jongere leeftijd in aanraking met het internet. Willen we het écht dat kinderen op jonge leeftijd al dingen als sm e.a. zien? Of porno in het algemeen? Natuurlijk is het onontkoombaar op de langere termijn, maar een beetje bescherming van de 'grote wereld' lijkt me nog wel op de plaats op de leeftijd dat kinderen eigenlijk nog gewoon buiten horen te spelen.
Dan moeten ouders hun kids niet zomaar op internet laten, maar ze begeleiden op internet. Alles op een .xxx tld zetten helpt daar niets bij, ik kan op een willekeurige website prima linken naar een .xxx tld, en dan is het kwaad al geschied.
.xxx filtert makkelijk
Het omzeilen is makkelijker dan het filteren. Content wordt opgehaald van een IP adres niet de adres verwijzing.

[Reactie gewijzigd door daft_dutch op 16 mei 2011 14:30]

Ik ben sowieso tegen filteren. Je houdt toch niet alle rotzooi tegen. Als kinderen te jong zijn om met porno in aanraking te komen, dan zijn ze wat mij betreft ook te jong om zonder begeleiding op het web te surfen. Sommige dingen moet je niet met techniek op willen lossen.
HELEMAAL mee eens!

het oude vertrouwde ouders moeten de verantwoordelijkheid bij hun zelf neerleggen

en ja hier kun je NIET omheen draaien |:(
De appel valt nooit ver van de boom. Waar ben je bang voor?
Mijn stiefdochter van 7 komt op internet geen porno tegen omdat ik of haar moeder erbij blijven als ze op internet gaat en ze bovendien geleerd heeft niet zomaar overal op te klikken.
offtopic:
Ik zou niet op de username letten, mijn naam zegt ook niets over mij.

OT: Op grond van wetgeving kan iets verboden worden. Het praktische aspect stel ik ook der discussie hieronder. Maar bepaalde restrictieve voorwaarden aan domeinregistratie verbinden is denk ik de meest simpele optie.
Als jij geen porno wil zien hoef je het niet voor anderen te laten verpesten. Erg kortzichtig.
Verpest je het voor anderen door het te verplaatsen naar een ander domein?

Je maakt alleen een beter onderscheid
Verpest je het voor anderen door het te verplaatsen naar een ander domein?
Ja, weet je hoeveel bookmarks ik dan moet updaten ;)

Serieus, ja je verpest het, want je beperkt de vrijheid van anderen, door hun content aan te bieden op bepaalde plaatsen. Als ik een domein heb waar ik porno op host, dan heb ik weinig zin om dit naar een ander domein te verhuizen, het kost me tijd, geld en moeite, en daar heb ik helemaal geen zin in.

Zolang je als pornoboer niets illegaals doet, dan is er geen enkele reden om je te verplichten je spullen naar een .xxx te verhuizen en de .nl of wat dan ook stop te zetten.
door het te verplaatsen naar een ander domein?
Ik zie nogal een praktisch probleem bij 'verplaatsen'.

Wie heeft er in jouw ideale wereld recht op domein.xxx de eigenaar van domein.com, domein.nl, domein.be of toch die van domein.de ?

En wat gebeurt er met die andere sites ? Moeten die hun zaakjes opdoeken ?
Waarom? Wat is er mis met porno?
Voor jou niets, maar voor je 7-jarige kindje wel... Ik neem aan dat ook jij het kijken naar porno door 7-jarige kinderen als ongewenst beschouwd...
Ongewenst misschien. Maar het is niet het einde van de wereld. Bovendien zie ik dan liever een apart tld voor gewelddadige zaken.
Je bent de enige. De grens voor pornografie is namelijk erg vaag, er zijn ook artistieke foto's van naakte mensen, is dat dan ook pornografie?
Snel Sex.xxx aanvragen en geld vangen van de gene die het wil kopen.

Nee aan de ene kant snap ik dat de porno-industrie het niet leuk vind dat deze domeinen op de markt komen omdat het makkelijk is om zo'n domein in zijn geheel te bannen.

Aan de andere kant zie ik een voordeel, als elke porno site eindigd op .xxx weet de gebruiker meteen waar hij aan toe is en wat de content zal zijn. ook is het voor zoekmachines makkelijk (bij google .xxx invullen en ta-da alle sites die je wilt)
Volgens mij kun je alleen zo'n domein kopen als je daadwerkelijk een pornoboer bent of iets in die richting
Waarom zou dat, het is toch voor bijv. een Amerikaan mogelijk om een .nl domein aan te vragen, waarom zou een willekeurig ander iemand niet een .xxx aan mogen vragen.

Er is nog geen één domein dat alleen beschikbaar is voor een bepaalde doelgroep, waarom nu wel?

Edit:

Amsterdam.xxx zou ook bijv. kunnen slaan op het logo van Amsterdam de drie X'jes

[Reactie gewijzigd door ReDnAx1991 op 16 mei 2011 14:22]

Niet helemaal waar. Er zijn ook (met name nationale tld's) waarbij je bijvoorbeeld een lokale KvK inschrijving moet hebben om een domein te mogen registreren.

Dit was in de vroege jaren van het .nl domein ook in Nederland het geval. Na een mislukte invoering van het 'nummerdomein' (mijnnaam.123.nl) is het uiteindelijk opengesteld voor iedereen.

Er zijn ook TLD's die voorwaarden stellen. Op .tk mag je volgens mij geen porno hosten.
Er is nog geen één domein dat alleen beschikbaar is voor een bepaalde doelgroep...
Die zijn er wel hoor (TLD overigens), naast al aangegeven zijn extensies als gov, museum en travel niet zomaar beschikbaar, maar ook een .cat domein kun je niet zomaar registreren (websites gekoppeld aan een .cat domein moeten bijvoorbeeld zijn gerelateerd aan Catalonië). Hetzelfde geld voor .uk, waarbij je eigenlijk alleen de .co.uk domeinen ziet, al weet ik niet exact hoe dit zit.
Omdat er aan domeinregistratie voorwaarden kunnen zitten, zoals ze voorheen ook op .com zaten (commercieël) en .org (organisaties)...
Ga jij een .gov, .museum of .travel mogen kopen dan?
Amsterdam is toch ook grotendeels porn ?? (heb ik gehoord hoor... :P )
ik zal mijn websites niet op een .xxx zetten.vooral omdat voor "censuur" er straks *.xxx komt en dan verlies je klanten/inkomsten. denk niet dat het hot gaat worden.
Ik verwacht dan ook dat er regelgeving wordt ingevoerd dat adult content op andere domeinen dan .xxx verbiedt.
Dat zal dan per extensie, per registrar bepaald moeten worden, en zelfs dan zal het lastig worden om te voorkomen. Bij .com zie ik het bijvoorbeeld niet gebeuren - je kunt moeilijk zeggen 'ja, je hebt 10 miljoen voor sex.com betaald, boeie, rot nu maar op met je pron naar .xxx'. Veel bedrijven hebben '.com' ook als onderdeel van hun bedrijfsnaam.

Ik zie bestaande pron.com domeinen niet overstappen naar .xxx als hun 'primaire' domeinnaam.
Ik zie bestaande pron.com domeinen niet overstappen naar .xxx als hun 'primaire' domeinnaam.
Dat wellicht niet, maar bedrijven als redtube zullen echt wel de redtube.xxx kopen naast de .com. Ze moeten wel, ondanks het feit dat de meeste bedrijven, en waarschijnlijk hele landen, de xxx zullen weren.
En wie gaat dat controleren en enforceren dan? Elke individuele TLD managing orginasatie? Ik verwacht absoluut niet dat die regelgeving er binnen enigszins afzienbare tijd, of misschien zelfs ooit, komt.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 16 mei 2011 14:49]

Er zijn al gigantische lijsten met pornografisch getinte domeinnamen beschikbaar voor filters dus die inkomsten loop je al lang mis.
Die lijst moet alleen steeds worden geupdate, dus je hebt nu kans dat je site de komende 2 maanden (of een andere tijd) door het filter heen komt. Bij de xxx domeinen wordt gewoon *.xxx geblokkeerd, dus ben je al direct geblokeerd. (ondanks ik me afvraag of die 2 maanden zo belangrijk zijn...)
Ja, maar nu verdien je nog tot je site op het filter komt. Als het filter dus *.xxx word ga je nooit verdienen.
Om jouw reactie op waarde te kunnen schatten wil ik graag weten: heb jij xxx content op jouw webpagina's? :)
Waarom moeten deze domeinnamen nou meer kosten als een .com of .nl etc. Zijn er bijzondere bytes nodig in een DNS server om deze IP's en namen vast te leggen?
Vraag & Aanbod.

Vergelijk 't met appels verkopen. Als jij 10 mooie grote appels hebt en 100 kleine appels zul je die 10 mooie als eerste verkopen, dan vraag je 2 euro per appel.

Als de 10 mooie appels op zijn wil niemand jouw 100 kleine appels meer kopen voor 2 euro/appel, en verlaag je de prijs naar 0,75euro/appel.

Dat is wat er met .com en .nl is gebeurd en dat is ook wat er met .xxx gaat gebeuren.

De kostprijs niet relevant. Jouw 10 grote appels en jouw 100 kleine appels hebben allemaal maar 0,05euro/appel gekost om op te rapen.

Zo heeft ook de kostprijs van het .xxx domein heeft niets met de vraagprijs te maken.

[Reactie gewijzigd door Ariejan op 16 mei 2011 14:24]

Het is niet dat ik je logica wil afkraken, maar deze klopt toch echt van geen kanten.

Een grote appel heeft toch echt wel meer geld gekost om te produceren dan een kleine. - Meer voedingsstoffen nodig.
- Minder appels per vierkante meter (ivm kleinere).
- Minder appels per lading (meer appels = meer inhoud).

Dus een appel van 100g zal meer kosten dan eentje van 50g.

Het .xxx heeft zeker wel met V&A te maken. Er zijn minder mensen die een .xxx domein binnen halen dan een .com of .org, dus om winst te kunnen maken zal een bedrijf meer vragen voor het .xxx domein.
Wie had het over produceren? Ariejan ging enkel rapen :-)

Anyhow, ik denk zelf niet dat dit sec een V&A-issue is. Als dat zo was, waren de prijzen waarschijnlijk wel wat hoger. Er is (volgens mij) geen instantie die bepaalt wat aantrekkelijke domeinnamen zijn er of er dus reden is om de prijs omhoog/omlaag te trekken. Sterker nog: gedurende de tijd raken er inderdaad domeinen op, maar komen er ook constant nieuwe interessante domeinnamen bij... althans, namen die voorheen niet als aantrekkelijk werden gezien (ik kan me voorstellen dat feestboek.com nu meer waard is dan 5 jaar geleden, gezien de ontwikkeling van facebook.com; nieuwe producten leveren nieuwe combinaties op)
Wel een toffe marketing strategie prijzen laten,stijgen omdat er overaanbod is..
Een niche dus. Zoiets werkt natuurlijk wel alleen met een regulering, die er is door de centrale (monipolistische) verkoop.
Jaren van uitstel heeft geld gekost, dat proberen ze nu terug te verdienen.
Dan leggen we het nog een keer uit: in de markt worden prijzen meer bepaald door vraag & aanbod, dan door kostprijs.
Ik vraag me af of het aanslaat. Indien een domein op .xxx eindigt, weet je zeker dat het een commercieel domein is, gezien het doel ervan (lees eerdere tweakers berichten)... En mogen niet-porno-gerichte websites ook een .xxx-domein met zich dragen?

En daarnaast: (porno-)webfilters zullen PD de .xxx-domeinen blokkeren. (hierbij zijn verschillende meningen, waar ik verder niet op in ga)

[Reactie gewijzigd door shishdem op 16 mei 2011 14:19]

Daar heb je gelijk in. Waarom zou je als pornosite overgaan op xxx? Alleen maar omdat het leuk staat? Als website heb je een bepaalde bekendheid door je huidige webadres waar bezoekers je op kunnen vinden. Als je dat adres wijzigt kan je gebruikers makkelijk kwijtraken.

Daarnaast is de kans erg groot dat jouw website dan op een erg groot deel van de blacklists te staan komt , waardoor je nog meer bezoekers kwijtraakt.

Al met al denk ik dat het erg onverstandig is om over te gaan.
over gaan is misschien niet verstandig, maar voor erbij is het wel de moeite waard. Ben je sneller te vinden.
Niet helemaal mee eens, de werking is wel hetzelfde, maar vraag me af of een .xxx domein beter zal worden gevonden op bijvoorbeeld Google dan een .nl domein?
Ooit een pornosite tegengekomen op google tenzij je er expliciet naar zoekt? Zelfs woorden als borsten halen eerder informatieve dan porno sites naar voren.

Google filtert dus de resultaten, bij de imagesearch wordt dit ook duidelijk aangegeven 'Safesearch moderate'. Als je deze aanpast zal het vervolgens ook naast de zoekbalk van de gewone zoekresultaten worden getoond.
Dus ik zou zeggen dat de kans dat je met het domein cock.xxx wordt gevonden als iemand naar cock zoekt niet zo groot is. De eerste resultaten zullen naar sites over hanen gaan of een informatieve beschrijving van een penis zijn.

Moet zeggen dat google al aardig weet te filteren op de imagesearch zonder de hulp van een .xxx domein.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True