Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Microsoft Game Studios heeft in Vancouver een ontwikkelstudio geopend die zich richt op 'games voor core-gamers'. Cv-gegevens van een medewerker zouden aanwijzingen bevatten dat de studio aan een schietspel voor Kinect werkt.

Microsoft logoEen gebruiker van NeoGaf kwam het Kinect-schietspel van Microsofts nieuwe studio op het spoor. Het cv van art director Shawn Woods gaf bijvoorbeeld aan dat 'de strategie van de studio is veranderd en nu is gericht op het ontwikkelen van een core AAA shooter-ervaring die gebruikmaakt van Kinect'. Deze hint naar het nieuwe Kinect-project is inmiddels verwijderd.

De website van Microsoft Game Studios Vancouver geeft aan dat de studio is 'toegewijd aan het maken van games voor core-gamers'. Microsoft heeft alleen het bestaan van de nieuwe ontwikkelstudio bevestigd tegenover GameSpot; het bedrijf wil niet reageren op het vermeende project. Mogelijk betreft het Gears of War Kinect, waarover al vaker geruchten circuleerden.

Het inmiddels aangepaste cv van Shawn Woods vermeldde ook dat de ontwikkelstudio al sinds februari 2010 opereert onder de naam Zipline Studios, maar Microsoft heeft de verwijzing naar die naam zo goed als overal verwijderd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

ik wil wel eens kinect + fps in actie zien. Dan vraag ik me toch af hoe je moet schieten/richten. Als je je lichaam moet draaien dan is het wel een beetje vreemd als je dan nog naar je TV moet kijken om te kunnen richten. En hoe moed je in godsnaam schieten? Met een VGA resolutie kan je niet echt vingers tracken....

Misschien toch de eerste stap naar virtual reality gaming?
Ze hebben het over een "Shooter", dit wil natuurlijk niet direct zeggen dat ze bezig zijn met een FPS (Welke me inderdaad vrij lastig lijkt te besturen met de Kinect).

Een "Rail-Shooter" lijkt me echter goed mogelijk op de kinect, beetje met je handen wapperen om te richten en schieten, en bukken of opzij springen om dekking te zoeken. De overige bewegingen kunnen dan gewoon door de computer uitgevoerd worden zonder verdere input van de speler.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door Zomgwtfbbq op 3 mei 2011 12:40]

Enige tijd geleden heeft microsoft aangegeven dat de resolutie omhoog gaat door een softwarematige update. Hierdoor kan je daadwerkelijk de tracking van de vingers detecteren.
maar dan nog, Een full HD camera zal het al lastig vinden om vingers van 2-3 meter te kunne tracken die maar een paar milimeter bewegen. En wat nou als je je vinger per ongeluk beweegt. Ik denk dat er gewoon een geweer uit gaat komen net zoals back in de day met de SEGA enzo :)
Dan zit inderdaad het probleem niet meer in het detecteren, maar hoe om te gaan met kleine minimalistische bewegingen.
De detectie is er dan wel. Maar waar wordt de grens gelegd voor het wel of niet activeren van bijvoorbeeld een schot.
Ik denk inderdaad dat je een losse gun krijgt of handschoenen met sensoren of dergelijke. De bewegingen van de persoon zelf zullen waarschijnlijk wel overgenomen worden door de Kinect in het spel.
Een plastic pistool wat een signaal afgeeft wanneer je de trigger overhaalt... Dit kan gewoon een licht signaal oid zijn en hoeft niet zo speciaal te zijn

Lijkt me alsnog echt niks hoor maar dat komt meer omdat ik het type gamer ben wat lekker rustig op de bank of achter het bureau wilt zitten
Er bestaat reeds een toestel om kleine bewegingen van de vingers nauwkeurig te detecteren, dat heet een controller. :)
Ik denk dat hiervoor wel een controller voor gebruikt zal worden. Lijkt me ook leuker om echt een geweer in de hand te hebben, dan pang pang met de vingers te doen ;)
Hmm, je hebt ook spraak herkenning bij kinect... Ik zie me al staan, richten met je armen en "BANG! BANG! BANG!" roepen :+
Ik zie zeker voordelen in het gebruik van de Kinect technologie zowel in games als ik normaal gebruik. Hoe geweldig is het om als een echte commando door de kamer te kruipen en te schieten :P
De gezichtsherkenning en goede bewegings gevoeligheid zonder afstandsbedieningen (denk aan Wii of Playstation Move) bieden een groot scala aan mogelijkheden in de toekomst.
Verder verwacht ik dat de Wii2 (of hoe die gaat heten) ook z'n "Kinetic" mee gaat krijgen.

[Reactie gewijzigd door mayckelvz op 3 mei 2011 10:55]

fipohunter? Want iedereen die een beetje gamet weet dat dit op niks uitdraait: shooters werken niet met dit soort gimmicks. Ik zie zeker potentieel in Kinect in allerlei toepassingen, maar NIET voor shooters: de inputlag is te hoog, en de besturing zou gewoon niet werken. Iets soortgelijk zagen we al bij de PS Move en de Wii: shooters daarvoor waren gewoon barslecht te spelen.

Dit is deels doordat je nauwkeurigheid immens daalt bij dergelijke bewegingsconrollers, en omdat het mikken gewoonweg niet werkt: JIJ kunt je wel draaien naar links als je daar iets denkt te zien/horen, en je karakter op eht scherm kan zich wel draaien, maar het scherm zelf blijft staan waardoor jij toch nog in dezelfde richting moet kijken. De hele besturing wordt dus niet zoals jij het noemt 'als een echt commando', maar blijft afhankelijk van onnatuurlijke, gimmicky bewegingen die je moet maken om je karakter te besturen.
En ja hoor, meteen beginnen over lag en nauwkeurigheid... je klinkt als zo'n vastgeroestte pc gamer die op alles spuugt wat geen muis heeft. Bij jouw opmerkingen ga je uit van het bestaande, dat alles altijd zo zal blijven als nu. Maar persoonlijk denk ik niet dat iemand daarop zit te wachten. Na een tijdje iets gespeeld te hebben willen de meeste gamers toch iets nieuws uitproberen, iets wat geen kloon is van wat ze al jaren hebben gespeeld.

Als een malle proberen te mikken op die ene pixel in zo kort mogelijke tijd was vroeger al voor ADHD'ers, maar de groep die daar van houdt wordt steeds kleiner. Zelfs in "mijn tijd" (UT99/UT2004) merkte ik al dat de focus steeds minder kwam te liggen op snelle reflexen en nauwkeurigheid, maar dat games ook mensen aan probeerden te spreken die ouder waren dan een jaar of 16, bijvoorbeeld door zich meer te richten op tactiek en inzicht (dat begon al rond de tijd van de WO2 shooters a la BF1942, wat toch een redelijk traag spel was).

Dus ja, je conclusie dat kinect en shooters niet samengaan vind ik dan ook nogal voorbarig en uit de lucht gegrepen. Ik denk dat ze best iets kunnen maken wat zowel met kinect werkt als hardcore gamers aanspreekt. Natuurlijk moet je geen wii-achtige dingen voor hardcore gamers aan gaan bieden, en een shooter die volledig werkt via beweging lijkt me nogal vermoeiend om langere tijd te spelen, maar kinect als extra element zie ik wel wat in.
Als iemand een andere mening heeft is hij niet meteen een fipohunter.

Ik vraag me af of je Kinect unberhaupt weleens gebruikt hebt.
Ik namelijk wel en, hoewel de huidige Kinect games te eenvoudig zijn, werkt het enorm goed.

Met een shooter kan Kinect zich eindelijk bewijzen voor serieuze game(r)s, dit hadden ze bij de introductie van Kinect natuurlijk al moeten doen.
Dan stel ik je voor om eens Metroid Prime 3 (of RE4) te spelen op de wii, daar is richten veel eenvoudiger dan met een gewone controller.
Een controller is dan ook niet echt bedoeld om shooters mee te spelen, een pc is nog altijd het meest geschikte platform voor een shooter. En daar legt kinect, move en de wii het nog allemaal tegen af, vergeet niet dat de shooter oorspronkelijk is bedoeld voor besturing met muis en toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door -ION- op 3 mei 2011 11:38]

vergeet niet dat de shooter oorspronkelijk is bedoeld voor besturing met muis en toetsenbord.
onzin, de eerste FPS hadden niet eens Muis ondersteuning.
Een controller is dan ook niet echt bedoeld om shooters mee te spelen, een pc is nog altijd het meest geschikte platform voor een shooter. En daar legt kinect, move en de wii het nog allemaal tegen af, vergeet niet dat de shooter oorspronkelijk is bedoeld voor besturing met muis en toetsenbord.
Daar heb je helemaal gelijk in, het beste werkt een shooter met Toetsenborden en muis.
Die controllers zijn wel degelijk ontwikkeld om shooters mee te kunnen spelen. Dat de FPS oorspronkelijk op de PC te spelen was, wil nog niet zeggen dat het het meeste geschikte platform is... Dat heeft namelijk puur met persoonlijke voorkeur te maken.
Nee je bedoeld dat de shooters op de Consoles zijn gemaakt om met controllers te werken.

En een platform(2D) spel en een Vliegtuig(ruimte) spel werken goed met een Controller, maar Shooters werken gewoon beter met Toetsenborden en muis, heb genoeg spellen gespeeld op een Console (heb er 1), om te wetten wat beter werkt, heb niks met persoonlijke voorkeur te maken.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 4 mei 2011 01:09]

Die controllers zijn wel degelijk ontwikkeld om shoorters mee te kunnen spelen. Dat de FPS oorspronkelijk op de PC te spelen was, wil nog niet zeggen dat het het meeste geschikte platform is... Dat heeft namelijk puur met persoonlijke voorkeur te maken.
of CoD op de wii, werkt prima... ziet er alleen minder mooi uit dan op pc...
de wiimote (pointer) werkt overigens met infrarood voor de fpssen...
ik denk dat de lag wel mee zal vallen voor een fps met kinect, ben niewsgierig, en als ze een FPS uit brengen voor kinect zal t zeker wel aanslaan (behalve als t echt zuigt zoals die skate plank voor de wii : plank goed, spel erg slecht)
Het zou niet verkeerd zijn als ze eindelijk eens een core-game zouden uitbrengen voor de Kinect. Ik heb zelf met de release van de kinect dat ding gekocht, maar tot nu toe heb ik er nog bar weinig mee gedaan. en dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er maar heel weinig goed werkende leuke games zijn voor de kinect.
Oud medewerkers van Bungie las ik op IGN :D
Ik denk dat Kinect zeker de spelervaring kan verrijken, maar niet in een shooter waar alles rond nauwkeurigheid en timing draait. Dat je bepaalde handelingen moet uitvoeren met een grove lichaamsbeweging in plaats van een snelle druk op de knop zou ik zelfs als storend ervaren.

Ik zie Kinect wl geschikt voor on-rails shooters waarbij ook het mikken wordt overgenomen door de AI, zoals in Child of Eden en Gunstringer waar je vijanden maar hoeft "aan te duiden". Zoiets kan je natuurlijk bijlange geen core gaming meer noemen, al gebruikt Microsoft die term tegenwoordig voor alles wat geen party- of fitness game is.
Waarom maken ze mensen niet lekker warm voor dit spel. Door meer infomatie vrij te geven.
Oh wacht.. Microsoft.. Maar ze zijn gelukkig niet de enige dit graag alles 'geheim houd'.

Lijkt mij wel leuk/goed om een fps uit te proberen in dit genre. Misschien levert het wel een echt leuke spel ervaring op. Ik heb geen kinect. Maar ik vindt de arcade schiet kasten nog steeds erg leuk! Wel is het met die arcade kasten dat je je vrij snel weer gaat vervelen. Omdat je alleen maar doelwitjes aan het schieten bent in vrij korte spellen. Veel herhaling.
Ik vraag mij af hoe dit zich ontwikkeld.

[Reactie gewijzigd door vorax187 op 3 mei 2011 11:00]

Waarom maken ze mensen niet lekker warm voor dit spel. Door meer infomatie vrij te geven.
Oh wacht.. Microsoft.. Maar ze zijn gelukkig niet de enige dit graag alles 'geheim houd'.
Beetje onzinnige reactie naar mijn mening... Voor hetzelfde geldt zijn ze nu nog bezig met het concept en hebben ze verder nog helemaal geen game. Ook hoop ik dat MS in dit geval de Bungie style aanhoud... Gewoon pas nieuws geven op het moment dat je weet dat de game uitkomt op het moment dat jij wilt. Ik begin echt een pest hekel te krijgen aan uitgevers die veelste vroeg beginnen met de pr van hun games zodat uiteindelijk blijkt dat ze de hele tijd bijv features beloven die niet in de uiteindelijke game komen of hun game een jaar later uitgeven dan in eerste instantie is beloofd

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 3 mei 2011 11:56]

Heb bij de DevDays vorige week voor het eerst met Kinect gespeeld.
De lag was zo belachelijk hoog dat ik die nooit zal kopen.
Ik verwacht veel auto-aming en dat soort onzin.

ben waarschijnlijk teveel een WASD + muis persoon
Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger nog zonder muis Wolfenstein en Doom speelde (nu voel ik me oud), en me niet kon indenken waarom je ook maar een muis zou willen gebruiken, omdat je daarbij het probleem hebt dat je niet continue rondjes kan draaien.
Na wat oefening ben ik daar nogal op teruggekomen. Maar, hoewel je experimenteel kan vaststellen dat het gebruik van een muis een voordeel heeft ten opzichte van een controller, ben ik er van overtuigd dat er een beter mechanisme dan een muis moet zijn.

Zo heb ik een tijdje een poging gewaagd om met een tablet te spelen. Daar zijn shooters doorgaans niet voor geschikt, maar met wat aanpassingen aan de muisafhandeling-routines (niet altijd mogelijk) en wat oefening kon ik daar 'aardige' resultaten mee halen, omdat je met een tablet heel precies kan zijn. Voornamelijk het probleem was de synchronisatie tussen bewegingen en richten. Dat gaat met een tablet minder vloeiend, met als gevolg dat ik er zelfs een beetje misselijk van werd.

Eigenlijk vraag ik me af of de tijd rijp is om zo'n Kinect/Wii-achtige aanpak in het groot uit te brengen. Maak een apparaat wat zich aanvoelt als een wapen, een (heel) groot vizier in de vorm van een beeldscherm heeft, en via sensoren die je op de grond kan plaatsen een nauwkeurige positiebepaling heeft. Ga vervolgens naar een sportveld, ren in het rond, speel virtueel oorlogje...
(niet dat het ooit een succes wordt omdat zitten op de bank nu eenmaal veel aantrekkelijker is)
Moet je dan op de bank zitten en van je handen een pistool maken en "piew piew" roepen?
Als je een AK in je handen krijgt met trigger.
Deze trigger zou je kunnen koppelen aan een draadloze controller?

Problem Solved!
Je bedoelt zoiets als de Move Sharp Shooter?
lol, straks moet je stampen met je voeten om te schieten. :P
Wie zijn deze mensen die zoveel tijd hebben om al die C.V.'s te lezen? Dat is gewoon ongewoon belachelijk. En vooral alle conclusies die er van gemaakt worden.

Een shooter game met Kinect, ik zie het niet echt, of we moeten naar een "Time Crisis" of "Virtua Cop" principe gaan. Dan zie ik er wel iets in.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True