Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Ontwikkelaar Lima Sky gaat een Kinect-versie van mobieltjes-hit Doodle Jump op het Xbox Live Arcade-platform uitbrengen. Van de iPhone-versie van de game wordt een multiplayer-variant gemaakt. De iPad-versie is nog altijd in ontwikkeling.

Wanneer Doodle Jump op XBLA verschijnt en hoe de besturing precies in zijn werk gaat, is nog niet bekend, al is het aannemelijk dat het meebuigen van je lichaam een rol gaat spelen. Op iOS- en Android-apparaten kantelt een speler zijn scherm om de continu springende 'Doodler' naar links of rechts te laten bewegen. Of de XBLA-titel ook zonder Kinect te besturen zal zijn, is nog niet duidelijk.

Lima Sky wist verder te melden dat Doodle Jump in iets minder dan twee jaar tijd tien miljoen keer is verkocht. In januari wilde Apple nog alle op Doodle Jump lijkende games uit zijn App Store weren. Lima Sky-baas Igor Pusenjak vroeg Apple daarop om niet te hard op te treden, al blijven er grenzen: "Als de naam van je game te veel op Doodle Jump lijkt, dan vragen we je wel dat te veranderen", aldus Pusenjak.

Doodle JumpDoodle JumpDoodle JumpDoodle JumpDoodle Jump

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Springen hoef je niet te doen, dit gaat in Doodle Jump altijd vanzelf. Het zal waarschijnlijk iets zijn als je armen als vleugels (zoals ze bij een vliegtuig zijn) horizontaal te houden en dan te kantelen naar links of rechts of iets in die trend...
Zoiets in die trend zou inderdaad kunnen of het reageert op de kanteling van je lichaam.
Dus als je lekker je rug laat kraken ;)
Zeer verslavend spelletje, tevens ook zeer leuk :D

Maar je gaat toch zeker zot worden na 30 minuten springen, je voeten zullen pijn gaan doen enz. tenzij je een trampoline onder je voeten zet :P


Maar zullen de hoogte van je sprongen die je doet invloed hebben op hoe hoog doodle zal springen?
Het gaat vaak niet om de hoogte van je sprongen maar om de verhoudingen tussen een aantal referentiepunten (voeten, knien, romp enzo).
Als je uit het veld van de Kinect springt blijf je stijgen ;)
Zeker een gaaf spel. Op mijn mobiel ook tig keren gespeeld. Ik denk niet dat het een spel zal zijn wat je lang speelt. Op mijn mobiel speel ik het ook alleen maar om eventjes een beetje afleiding te hebben. En na een paar keer stop je ermee. Misschien dat het nu wel anders wordt omdat het wat uitgebreider is ;)

Ik heb zelf nog geen kinect, maar ben wel van plan om er binnenkort n te halen. Ik wacht nog even totdat er wat meer games uitkomen :)
Typisch voorbeeld van uitmelken.
Hoewel de game wel top is!

OT:
Lima sky zegt dat ze er geen probleem mee hebben als games op doodle jump lijken, als de naam maar anders is.
Maar als ze er wel problemen mee zouden hebben konden ze er nog niks aan doen toch?
want Lima Sky heeft het idee van het geniale (gratis) spel Papijump.
Ik vraag me af wat ze dan van Kinect willen gebruiken. De airtime van doodle jump is nogal lang, dus daarin zullen ze wat aan moeten passen als ze springen er in willen implementeren.
Het idee is wel leuk, maar zoals altijd zou een demofilmpje hiervan wel leuk zijn om te beoordelen.
Al dat springen gaan de buren zeker vervelend vinden!
je hoeft niet te springen, het springt vanzelf, je hoeft enkel links of rechts in te geven, dus zal wss gwn naar links of rechts leunen worden.
Laat staan de speler zelf :)
De eerste dagen heb ik veel Kinect Advanture gespeeld en dan voornamelijk het spel waar je op een treintje staat. Er intensief, maar wel super toen, maar je moet hier dus ook springen wil je sneller gaan en na een tijdje spelen voel je het wel in je boven benen. Het was zelfs na een tijdje zo erg dat me boven benen pijn deze bij opstaan :+

Toen heb ik maar even een pauze ingelast :+
Het is dus optioneel om te springen?
Kan je er ook bij zitten en het besturen met een simpele hoofdbeweging naar links of rechts?
Want ik vind Kinect, WII motion en PS move nou niet echt iets voor gamers...
Kan aan mij liggen
Als je springt gaat de "trein" waarop je staat sneller rijden, het springen is dus optioneel. Mijn kids had al zeer snel door dat als je springt je snel aan het einde bent en je tijdbonus daarmee hoger is dan als je netjes alles ontwijkt en alle "muntjes" pakt.

Je kunt niet zitten dat "ziet" de sensor, je karakter gaat dan ook zitten. Ik zie de kinect sensor dus echt iets voor mijn kids of voor een fun game op een verjaardag voor 15 minuten hooguit.
Ok dat je karakter ook gaat zitten wist ik niet:O
Wel goed gedaan alleen er is nog een te weinig spel aanbod voor kinect om het voor mij aantrekkelijk te maken.
En als ze een shooter maken voor kinect dan vraag ik me af hoe ze dat mogelijk gaan maken.
Misschien word het wel nooit aantrekkelijk voor mij :P
ik denk toch dat ik heb op een smartphone leuker vind...
Doodle Jump op de iPod Touch is erg grappig.

En ik gok, mits goed uitgewerkt, dat het ook goed gaat werken met Kinect!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True