Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

Microsoft liet Kinect Star Wars voor het eerst aan het grote publiek zien tijdens zijn E3-persconferentie. De getoonde demo toonde on-rails-gameplay, maar werd wel volledig door Kinect bestuurd. De game moet eind 2011 uitkomen.

In Kinect Star Wars kruipen spelers in de huid van een nog onbekende Jedi. Het spel zou daarnaast meer nieuwe Star Wars-personages introduceren. De verhaalmodus van de game heet Jedi Destiny en de gebeurtenissen in deze modus vinden ten tijde van de laatste drie Star Wars-films plaats: Episode I tot en met III. Het verhaal van de game komt daarom tot zijn einde rond de gebeurtenissen die plaatsvinden rondom het einde van Episode III. De game doet opvallend genoeg ook locaties aan uit Episode IV, V en VI.

Met de spelbesturing zonder controller die Microsofts Kinect biedt, dienen spelers uiteraard met Lightsabers te vechten en kunnen ze verschillende Force-aanvallen uitvoeren. Gamers kunnen bijvoorbeeld Blaster-schoten afweren door hun Lightsaber op de juiste wijze vast te houden, en verschillende krachten als Force Push zijn net als in de science fiction-films met duwende bewegingen uit te voeren. Het is daarnaast mogelijk om bekende Star Wars-voertuigen zoals X-wings en Podracers te besturen. Spraakherkenning wordt ook gebruikt voor verschillende spelcommando's. De gameplay die op de E3-persconferentie werd getoond, was wel volledig on-rails.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Het was een soort van constant teleporteren bij de conferentie. Ik zie het niet gauw iets worden.
Inderdaad, het niet hebben van fysieke knoppen is gewoon een gigantische bottleneck die een beetje core game met Kinect eigenlijk onmogelijk maakt. Microsoft moet gewoon een analoog stikje beschikbaar maken zoals de Nunchuck/Navigation controller, dan is het probleem eigenlijk al opgelost.
goed, het is wel een slechte graphics game, maar volgens mij moet het hele kinect gedoe aan games nogmoet uitreipen. en btw, alles boven de 8 valt af, en de game is pas vanaf 12,,, wie in vredes naam denk je dat ze dan als doel groep hebben gezet?:P het is in der daad wel beetje raar spel, maar het idee op zich is zo slecht nog niet. dat moet ik echt toegeven.
Ze zijn misschien wat teveel gebrand om snel veel kinect games op de markt te krijgen en krijg je daardoor afgeraffelde producten. Wel jammer maar de gemiddelde gamer is tegenwoordig toch al redelijk verwend dus zullen ze heus wel door hebben als een game onder de maat is.
Toen ik de titel van dit topic las dacht ik meteen "Wow, dit is echt heel erg gaaf!". Maar toen zag ik het filmpje..... en dacht ik laat maar. De graphics moeten drastisch omhoog richting het niveau "The force unleashed (2)", anders zal waarschijnlijk nog niet veel mensen het kopen. Dan kan ik net zo goed "republic heroes" op mijn wii gaan spelen. Het enige verschil dan is dat ik een wii controller in mijn hand heb. Erg teleurstellend tot nu toe. Hoop dat ze de graphics omhoog gooien.
Met een Wii heb je alleen een lightsaber in je hand. Met de Kinect kun je ook met je handen allerlei force acties doen. Een Darth-vader death-grip, robots weg duwen, etc etc. Dat is toch wel een flink verschil.

Verder lijkt me dat er ook eerste op de Kinect gefocussed is, en minder op de graphics. Het is immers een demo!
In de trailer van de live stream leek het net alsof je gewoon recht voor die gasten kon gaan staan, en terwijl ze op je schieten, er geen enkele kogel raak was. Beter raar spel dit.
Het is net als de nieuwe fable voornamelijk on-the-rails, je kunt dus niet zelf lopen of cover zoeken.
Hmm :) ik vind het eigenlijk nog wel cool :p

de graphics zijn niet fantastisch, maar misschien wordt daar nog aan gewerkt.

Persoonlijk vind ik gameplay een veel belangrijkere factor dan graphics. Op dat laatste wordt altijd zo zwaar ingezet en als er dan niks te beleven valt is het ook maar flauwtjes.
Ik vraag me af voor welke doelgroep MS dit spel gemaakt heeft. Gezien de bijzonder matige kwaliteit van zowel de graphics als de gameplay valt iedereen boven de 8 jaar automatisch al af.
Het is toch geweldig als je net in die leeftijd zit en nog het hele Star Wars universum aan het ontdekken bent? Het is wel jammer als de gameplay niet goed doordacht is. Een geweldig spel is gebaseerd op een goede, intu´tieve, gameplay en een goed verhaal. Graphics zijn bijzaak.
Dark Forces 2: Jedi Knight zag er ook niet uit, maar had wel extreem gave gameplay, die bewegingen zijn alleen nooit van zijn leven naar Kinect te vertalen(tenzij je 20 meter hoog kan springen, sneller dan het menselijk oog kan bewegen, en vooral genoeg Kinect sensoren hebt hangen). On-rail gameplay ben je zo op uitgekeken, denk maar aan de Sega-CD en Laserdisc games als Mad Dog McCree.
ik weet niet waar je dat vandaan haalt
toen Dark Forces 2 uitkwam kreeg het zeer hoge scores, ook voor de gfx...
Dan eerder de gigantische levels en de open werelden, en de soepelheid ervan, qua details vond ik de karakters niet echt mooi, zelfde had ik ook met indiana Jones and the infernal machine, die volgens mij een afgeleide ervan gebruikte. Kan er ook aan liggen dat ik net van 3DFX over was gestapt naar een RIVA128, die wat scherper beeld gaf(voodoo blurde nogal), en dat ik het daarom lelijk vond. Bij Jedi knight 2 had ik nooit het gevoel in zo'n grote omgeving rond te rennen.
Hoe kun je nou iets over de gameplay zeggen, terwijl je het nog nooit gespeelt hebt? Dat het on-rails is, wil niets zeggen.

Dat je met Kinect de force acties met de hand uitvoert, zou best wel eens enorm veel kunnen toevoegen aan de game-play!
On rails, en nog erg slechte graphics ook (zag er tenminste erg slecht uit over de live feed)
wow... kinect star wars game on rails... sja dat had je kunnen zien aankomen want je mannetje in een richting bewegen zonder pookje of knoppen is nogal lastig... Maargoed we zullen het uiteindelijk gaan zien. Op dit moment behoorlijke fail.
Ik ben volgens mij niet de eerste die dit zegt: toen ik de titel las dacht ik 'heel vet', maar na het filmpje is mijn enthousiasme echt compleet verdwenen. 'Houterig' en 'lelijk' zijn de woorden die in me opkomen.
Dit vind ik dus helemaal niks. Ik zie mezelf nog niet zo voor de TV staan. Het lijkt wel of NIntendo en Microsoft van rol zijn veranderd. Nintendo komt met een "hardcore" console en Microsoft blijft bij de bewegingssensoren.
Het lijkt alleen toevallig zo, omdat Kinect nu even hot is, en iedereen ervoor ontwikkelt. Er zijn nog steeds meer 'hardcore' games voor de Xbox360 dan voor de Wii.
Nintendo komt met een "hardcore" console
Kom kom, dat moet nog steeds blijken. Of weet je iets meer? ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True