Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 139 reacties
Submitter: Dragunov

Bezitters van een gejailbreakte PlayStation 3 melden dat ze niet meer op het PlayStation Network kunnen komen. Sony heeft na onderhoud aan PSN nieuwe authenticatiesleutels in gebruik genomen in firmwareversie 3.60.

Gebruikers van een gejailbreakte PlayStation 3 konden na het uitbrengen van update 3.60 nog inloggen op het PlayStation Network door hun console zich voor te laten doen alsof het van de laatste firmware was voorzien. Sony blijkt deze methode nu te hebben geblokkeerd door nieuwe authenticatiesleutels te gebruiken die alleen in firmware 3.60 zijn ingebakken. In de firmware-update stopte Sony met het gebruik van de uitgelekte metldr-key om software te verifiëren, waardoor de PlayStation 3 voorlopig weer beveiligd lijkt.

PlayStation 3-hacker Mathieulh speculeert dat Sony bewust consoles met een spoofed versienummer toeliet om jailbreakers te kunnen identificeren en mogelijk hun spelcomputers te bannen van PlayStation Network. Mede-hacker KaKaRoTo beweert al een methode te hebben ontdekt die alle toekomstige versies van de PlayStation 3-firmware kan kraken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (139)

Knap van Sony, dat ze het kat-en-muis spel voor weten te blijven... Sinds de release in maart 2007 is het nooit echt een gekraakte console geweest.
Nou... als je tegenmaatregelen binnen dagen of weken gepareerd worden dan kan ik toch niet stellen dat ze de zaak voorblijven. Ja, uiteraard hebben ze het initiatief tot nieuwe firmware, maar veel verder dan het initiatief lijkt het niet te gaan.
Sony kan het ook niet meer tegengaan. Wie dat nog denkt, houdt zichzelf zwaar voor de gek. Elke keer een nieuwe firmware (en een nieuwe PSN passphrase) gaat op den duur meer en meer de consumenten tegenzitten door dat updaten voor niks nieuws.

Er is al iemand die OFW 3.60 gekraakt heeft, alleen wil diegene de hack niet releasen voordat de uitkomst van de rechtszaak tegen GeoHot bekend en positief is (wat begrijpelijk is).
Deze hacker, die zichzelf ThatBoringHacker noemt, heeft vorige week al een video op internet geplaatst met duidelijk bewijs van de hack. Hij heeft inmiddels al zijn materiaal offline gehaald uit vrees voor Sony's juristen. Dus Sony's scare tactics hebben wel enig resultaat, maar als Mathieulh en KaKaRoToKS elk een andere exploit weten en resoluut blijven dan is er dus nog ruimte voor verbetering en zal het niet lang duren voor er weer een CFW is die weer online kan.

http://www.myce.com/news/ps3-hacker-claims-he-jailbroke-3-60-firmware-uploads-video-proof-41511/

Dan maar een maand of 2 wachten. Bovendien is er inmiddels een custom netwerk om online gaming te vervangen over LAN protocollen (XBSlink staat nog wel in de kinderschoenen) en kan je alsnog allerlei packages downloaden met een custom package en DLC installer.
En wie weet wordt het met CFW 3.55 wel weer mogelijk om op PSN tekomen als iemand de xi passphrase succesvol weet te dumpen.

In elk geval compleet "secure" krijgen ze het niet meer, tenminste niet voor een lange tijd.

[Reactie gewijzigd door Thief op 20 maart 2011 12:34]

Ja dat is lekker gamen zo als krent. Je moet die Piraten vs sony hack intensive volgen zodat je bij vlagen illigaal online kan gamen. En met je cheats.

Alleen interresant voor offline illigaal gamen.

Want als sony ze op deze manier constant counteren. Heefd Sony hun doel deels berijkt.
En als nieuwe Singleplayer games elke keer een nieuwe firmware nodig hebben.

Houd je de massa toch in de legaliteit.

Behalve die arme studentjes en kindertjes die de koop kracht nog niet hebben.

Voor onbezorgd online te gamen is legaliteit veel interressanter.
... En als nieuwe Singleplayer games elke keer een nieuwe firmware nodig hebben. Houd je de massa toch in de legaliteit. ...
In veel gevallen is dit gewoon een kwestie van een versie nummer in een executable met een hexeditor aanpassen. Mensen (koters) doen dit zelf of wachten op een patched versie.

Microsoft heeft dit met die dvd drive firmwares beter voor elkaar: iedere game of dashboard update kan de table met offsets wijzigen zodat illegale kopieŽn opnieuw van fixed challenges/responses voorzien moeten worden (SSvX).
Playstation ligt daartegen open en bloot en het zal me niets verbazen als hierdoor een flinke stam verhuizing van XBox360 naar PS3 plaats vind.
Sowieso kan je de Kinect nu ook op de PS3 gebruiken (mits met jailbreak).

Vorige week is ook de eerste homebrew media center uitgekomen. Ken de code base niet XBMC maar kan mee voorstellen dat het een kewstie van tijd is voordat deze een port heeft gehad.
Kindertjes die de koop kracht nog niet hebben?
Ik krijg zakgeld voor 20 euro per maand, kan op het moment niet werken oid. want ik heb net een operatie achter de rug waardoor ik net weer met krukken kan lopen. Ik koop ook al mijn games legaal... (toegegeven: ik doe heel lang met 1 game... ik heb welgeteld 7 PS3 games. & Ik speel vaak gratis MMO's of multiplayer demo's)

het is maar net wat je ervoor over hebt. als je per se al je games bij de release wil hebben bij, ik noem maar wat, de Intertoys (makkelijk voor de garantie :p), ben je bij veel spellen al 60 euro+ kwijt...
Wat jij aanhaalt is relatief ik ken veel mensen die 5 euro de maand krijgen of niets behalve wat geld voor kleding. Niet dat ik voor die illegale industrie ben. in mijn ogen maakt de game industrie wel degelijk verlies tegen over de muziek industrie door gemiste inkomsten(dit is ook relatief want ze maken over het algemeen zoizo al allebei mega winsten ). Uiteindelijk werkt een game ook wel deels verslavend waardoor mensen die het zouden hebben gedownload het zullen kopen. Maar dan hebben ze het weer niet gespeeld en zo blijft de cirkel maar rond gaan. ;)
mensen die de koopkracht voor de nieuwste games niet hebben moeten gewoon een oudere console kopen, veel goedkoper en zat goede games.

Als iemand 5 euro per maand krijgt hoe komt die dan aan een PS3 van 300 euro?
gaat op den duur meer en meer de consumenten tegenzitten door dat updaten voor niks nieuws
maarja ze hebben nu incremental updates, dus updaten hoeft niet lang te duren...
Maar wat ik er meer mee bedoel is dat (voor zover ik weet) er nooit massaal kopieŽn voor spellen zijn uitgewisseld. De hack met de usb-stick werkt ook niet meer voor het spelen van illegale games.
Dat is helemaal niet nodig. De PS3 is te kraken zonder sticks inmiddels. Je hangt een usb schijf aan je ps3 en zet er gewoon nieuwe firmware op en klaar.
Enige dat sony kan doen is je proberen te weren van PSN, maar als ze nu nieuwe keys in 3.6 hebben dan is het eenvoudig voor een hacker die uit 3.6 te kopiŽren en in andere firmware te stoppen.
Het is echter een zinloze strijd, die gewonnen gaat worden door de krakers. Waarom?

-Puur financiŽle redenen. Voor Sony kost het geld om te zorgen dat de gekraakte consoles gebanned worden

-Sony maakt zich impopulair bij zijn eigen fanbase door dit soort trucjes toe te passen.

-Sony loopt altijd een stapje achter op de krakers.

-Voor krakers kost het geen geld om cracks te maken, het is gewoon hobby.


Het is toch altijd frappant dat bijna alle console-spelers zich allerlei regeltjes en "mag-niets" op laten leggen door de makers van de consoles, alsof de machine niet hun eigendom is.
Het is toch altijd frappant dat bijna alle console-spelers zich allerlei regeltjes en "mag-niets" op laten leggen door de makers van de consoles, alsof de machine niet hun eigendom is.
Het is toch altijd frappant hoe mensen acties om gratis games te kunnen spelen goedpraten met dit soort lulkoek. Je mag met de hardware doen wat je wilt, al smijt je hem uit het raam.

De software - en PSN al helemaal - is echter van Sony, die hebben het volste recht gehackte consoles uit te sluiten van dienstverlening.

Ik denk dat Sony liever betalende fans heeft, dan "fans" die alles doen om maar niet voor games te hoeven betalen, danwel om te cheaten en de boel voor anderen te verpesten.
Hier zit hem dan ook de crux.

De aanname dat iedereen die hem kraakt dat doet om gratis spelletjes te spellen is inherent fout.

Beetje hetzelfde idee als dat jij een fiat boodschappen wagentje koopt maar er niet mee naar het buitenland mag rijden. Die auto kan dat prima, maar ja, de fabrikant vind dat een boodschappen wagentje daar niet voor bedoelt is. Dus het mag niet...

Vreemd genoeg zou iedereen wel over de zeik gaan als Fiat dat daadwerkelijk deed.

Natuurlijk kun je diezelfde auto gebruiken om iemand dood te rijden. Als ze nou een beveiliging in zouden bouwen die het (al dan niet opzettelijk) dood rijden van mensen voorkomt maar als 'bijproduct' het niet kunnen rijden naar het buitenland heeft (stel hij ontvangt geen signaal meer van er staat niemand voor de auto en de motor valt dan stil), gaan mensen nog steeds over de zeik. En terecht... Dit is niet veel anders.

Ik loop als systeembeheerder ook steeds vaker tegen moeilijkheden aan waar alleen de betalende klant last van heeft. Denk aan storingen / migraties waarbij het noodzakelijk is over te gaan op nieuwe hardware. Oeps, software werkt niet meer, hardware gebonden licenties. Heel prettig, zeker als de helpdesk van het betreffende product gewoon 2 weken met vakantie is (kerst / oud en nieuw). Leg dat maar eens uit aan je BETALENDE klanten.

De belans is compleet zoek. Dat is in ieder geval duidelijk. Natuurlijk wil je 'illegale' games en cheats voorkomen, maar dit is nog steeds een product (in ieder geval de eerste modellen) wat expliciet verkondigd werdt als apparaat dat o.a. ook linux kon draaien. Voor de only-gaming gebruiker is dit mss vreemd, maar er zijn echt mensen die dergelijke functionaliteit willen gebruiken.
Die ps3 is inderdaad van jou. En daar mag je inderdaad mee doen wat je wilt. Ja als jij hem wil kraken. ga je goddelijke gang. Dat is allemaal geen enkel probleem zolang je bij de dienstverlening wegblijft.

Dus zodra je een gekraakte ps3 op het psn zet ben je in overtreding. en dat is terecht. Dit is een dienst waar iedereen gebruik van maakt en het is niet de bedoeling dat een handjevol cheaters er een puinhoop van maakt.

wat dat betreft sta ik ook achter sony. doe wat je met dat ding wil doen. maar blijf dan wel weg van het psn. en de mensen die nu gebanned worden zijn de mensen die een gekraakte ps3 wel op het psn zetten.

Net als dat je auto aan bepaalde eisen moet voldoen (je mag maar heel weinig veranderen). Tenminste. als je op de openbare weg wilt komen. Je mag hem volkomen verbouwen als je wilt. maar dan voldoe je niet meer aan die eisen en mag je dus niet op de openbare weg. je kan je volledig uitleven op eigen terrein of een circuit (zeg maar, offline spelen), maar als je online gaat (openbare weg) wordt je aangehouden.


Overigens heeft sony met het kat en muis spelletje al de overwinning op de gemiddelde gebruiker. De nu krakende groep doet het vooral uit hobby. Maar de gemiddelde gebruiker gaat er niet aan beginnen omdat sony telkens de nieuwste hacks buitenspel zet. natuurlijk komt er dan wel weer een nieuwe hack. maar je blijft bezig met dat ding opnieuw kraken. Daar heb je geen zin in als je wilt gamen. Voor de illegale game markt is het dus nog niet interessant
Dus zodra je een gekraakte ps3 op het psn zet ben je in overtreding.
nee dat klopt dus niet helemaal. zodra jij je gekraakte PS3 zou gebruiken om PSN mee te misleiden zodat je gratis content kan downloaden of gebruik kan maken van cheats dan is het strafbaar. een opgevoerde auto mag immers nog steeds op de snelweg rijden zolang hij de limiet maar niet overschrijd.

daarom vind ik het raar dat alle gekraakte consoles gebanned worden. zoalng hij niet gebruikt word om illegale dingen mee te doen is er toch niets aan de hand? ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag otherOS gebruiken. dat was ook de USP van de PS3. ik vinde het dan ook meer dan logisch dat mensen dat weer terug proberen te krijgen.

alleen zijn er soms van de kneusjes die dit allemaal misbruiken en die moeten idd aangepakt worden.
gebruik kan maken van cheats
Goed gezegd... Dat je auto 250km/h kan betekend echter nog niet dat je er zo hard mee gaat rijden...

Ik denk dat sony het kraken flink kan verminderen door meer naar de fanbase te luisteren... er is al heel lang vraag naar een groot aantal features, als ze die gaan aanbieden dan zorg je er voor dat het kraken flink wordt verminderd.
strafbaar? kun je dat onderbouwen of praat je nu sony na?
Je hebt wederom precies het probleem. Jij vind dat cheaters niet mogen spelen en op dat punt kunnen de meeste mensen zich prima vinden.

Niet iedereen kraakt dat ding echter om te cheaten.

In de auto analogie heb je eveneens niks fout gedaan, je mag nu alleen nergens benzine meer halen omdat je je auto groen hebt geschilderd. Een zekere groep gebruikers ergert zich daar geel aan, en daarom is jou de toegang tot benzine ontzegt. Je kunt nog steeds in de auto zitten en er spullen in stallen (een bij-doel van je aanschaf), maar je kunt hem niet meer voor het primaire doel gebruiken
kromme vergelijking, ik zie het meer zo.

je hebt je auto gemodificeert op zo'n manier dat je 300km per uur kan. de maximale snelheid is 120km/u ook is door de modificatie er een kans dat je auto in fik vliegt of onstuurbaar wordt (kans dat de mensen gaan piraten en cheaten met gejailbreakte PS3's I.p.v. homebrew). Je mag nu ook niet meer op de snelweg omdat je een gevaar voor de rest van de gebruikers op het infrastructuur bent.

ja hier is een zwaardere overtreding en ook een iets reeler gevaar maar het is een veel betere vergelijking dan je auto groen spuiten.

Je overtreed gewoon de wet als je dit doet en of je het daar nou mee eens bent of niet is niet van toepassing. de software is van Sony (net als Windows van MS is) en het PSN is geen recht maar een privelege oftewel een dienst die Sony gratis verschaft en ook op elk moment mag ontzeggen zonder reden

[Reactie gewijzigd door breedie op 21 maart 2011 11:36]

Als je je PS3 groen schildert mag je ook nog op PSN hoor!
Todat sony dat tegen gaat, en dan zouden sony fanboys dat waarschijnlijk nog goed praten ook.

je ps3 groen schilderen is immers cheaten
ja want iedereen die het met Sony eens is is automatisch een Sony fanboy?

iedereen die hacken goedpraat is een piraat en dient gebanned te worden van XBL, PSN en Steam puur voor de zekerheid.

makkelijk is dat of niet? doe die oogkleppen toch eens af joh, Sony is op sommige momenten een gigantisch dom bedrijf maar ik ben fan van hun apparaten en software (camera's niet inbegrepen) en die zijn in mijn ervaring altijd van hoge kwaliteit.
als je hem kraakt om er iets anders mee te doen,is het geen probleem als sony je ps3 blokkeert of een firmware uitbrengt waar die crack niet meer werkt. Het geklaag is dus niet van mensen die graag homebrew willen draaien, het is van mensen die niet willen betalen voor de games.
Sorry hoor, maar het geklaag komt dus wel van mensen die graag homebrew willen draaien, want die worden nu dus voor jan lul geblokkeerd terwijl die niets verkeerds doen.. zeker moeilijk te begrijpen dat die mensen ook graag nog de nieuwste PS3 games willen kunnen blijven spelen en ook nog steeds bij hun PSN gekochte spullen willen.. De enige manier om nog dezelfde functionaliteiten te hebben als toen ik em kocht is door em te hacken..
Sinds wanneer is een OS voor een specifiek platform bedoeld?
Linux draait op alles van clusters tot embedded devices. Maar het is voor de PC bedoeld? Dus de rest is niet de bedoeling?

De PS3 bevat een processor die door zn architectuur heel erg geschikt is voor bepaalde rekentaken. Daar kom je met met geen PC tegenop. Dat is ook de reden dat de PS3 voor clusters en research gebruikt wordt.

Daarnaast heeft Sony de PS3 verkocht met Linux als argument. Je kon namelijk bij 6 van de 7 SPEs, de snelle rekencores in de Cell processor.

Bovendien is de Cell processor zn main-core, de PPE(Power Processing Element),in essentie een PowerPC (vrijwel hetzelfde ding als de G5). De PS3 is dus mijns inziens qua hardware best een PC te noemen.
Ik kan nog altijd niet geloven dat grote bedrijven hopen PS3's hebben gekocht en in clusters laat draaien. Die Cell processor is ook in servers te vinden die niet met de goedkoopst mogelijke onderdelen is gemaakt. Lijkt me interessanter om in een cluster te plaatsen met ECC RAM, Fibre aansluitingen voor opslag en netwerk,...

Pics or it didn't happen.
En DAT is dus ook een reden waarom Sony OtherOS eruit gesloopt heeft, op verzoek van IBM, want bedrijven kochten dus juist WEL een hele zwik PS3's ipv IBM's bladeservers, een cluster PS3's met OtherOS was goedkoper dan 1 bladeserver..
De PS3 is er niet door Sony in de markt gezet om linux gebruikers te bedienen. Maar hun game bussness model.
Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar als ze de PS3 niet in de markt gezet hebben om linux gebruikers te bedienen dan hadden ze in het begin maar niet met die optie moeten adverteren en meeleveren. En dat hun business gaming zou zijn is niet mijn probleem, ze zetten een alleskunnertje in de markt waarbij ze aangeven dat deze bluray films kan afspelen, media kan streamen, OtherOS kan draaien, en oh je kunt er ook nog PS3 games mee spelen...
Toen ik em kocht werd de PS3 niet in de markt gezet als een gamesconsole, maar als een multimediaconsole.. dat jij de PS3 alleen als gameplatform ziet is jouw bekrompen visie, niet de werkelijkheid...
Als gamer kun je ook een simpel pc'tje in elkaar flansen ipv als een krent voor een ps3 te gaan en andere gebruikers functionaliteit te misgunnen (waar sony zelfs voor geadverteerd heeft), als je straks volwassen bent begrijp waarschijnlijk beter hoe dat werkt...
Maar ik ben een normale gebruiker en ik kan ineens geen gebruik meer maken van mijn console zoals ik em gekocht heb, en het verwijderen van OtherOS heeft totaal NIETS te maken met hacken, dat hebben ze alleen maar als smoesje gebruikt, want OtherOS was al verwijderd van de SLIM voordat Geohot uberhaupt naar de PS3 had gekeken, het was zelfs de reden WAAROM hij naar de PS3 ging kijken..
Het is toch altijd frappant hoe mensen acties om gratis games te kunnen spelen goedpraten met dit soort lulkoek.
helemaal mee eens.
-Puur financiŽle redenen. Voor Sony kost het geld om te zorgen dat de gekraakte consoles gebanned worden

Maar het kost nog meer geld als alle games gedownload worden. en zal de ps3-verkoop misschien ook wel truglopen als die helemaal gehacked is.

-Sony maakt zich impopulair bij zijn eigen fanbase door dit soort trucjes toe te passen.

juist niet, ps3-gebruikers zijn er juist blij mee, minder cheaters etc. Ook weer een punt om nieuwe gebruikers te lokken aangezien de ps3 minst hackbaar is.

-Sony loopt altijd een stapje achter op de krakers.
Klopt ook niet,, sony update wat waardoor hackers weer nieuwe dingen moeten verzinnen, dus ze lopen niet een stap achter
Maar het kost nog meer geld als alle games gedownload worden. en zal de ps3-verkoop misschien ook wel truglopen als die helemaal gehacked is.

denk eerder dat de PS3 verkoop zal stijgen als hij gehackt is
lijkt mij interessant om bijvoorbeeld een 2de PS3 te kopen, te hacken, en dan alle singleplayer games daarop te spelen, jammer dan dat je er geen trophys oid voor krijgt

Klopt ook niet,, sony update wat waardoor hackers weer nieuwe dingen moeten verzinnen, dus ze lopen niet een stap achter

het is eerder zo dat eerst sony een stapje achter loopt, dan de hackers, dan sony weer, etc etc
kat en muis spel ^^
lijkt mij interessant om bijvoorbeeld een 2de PS3 te kopen, te hacken, en dan alle singleplayer games daarop te spelen, jammer dan dat je er geen trophys oid voor krijgt
Wat is de meerwaarde van single-player games op een gehackte ps3 te spelen? Helemaal niks, behalve het feit dat je ze dan niet hoeft te kopen, dus komen we gewoon weer uit bij piraterij....
[...]

Wat is de meerwaarde van single-player games op een gehackte ps3 te spelen? Helemaal niks, behalve het feit dat je ze dan niet hoeft te kopen, dus komen we gewoon weer uit bij piraterij....
... alle (legale) games die je bezit op een (externe en/of interne) HDD te zetten en die berg plastic op zolder zetten -- geen gedoe met discs meer. Daarnaast kan je vrijwel iedere game zo aanpassen dat ze net zoals PSN packages in je games list komen.

Veel mensen gebruiken enkel hun playstation voor de Bluray of om films naar te streamen. Dit kan natuurlijk veel netter en makelijker door de upcoming homebrew media center.

Dit zijn allemaal (op het moment van schrijven) legale handelingen die niemand iets misdoet en dus zeker geen piraterij.
het is eerder zo dat eerst sony een stapje achter loopt, dan de hackers, dan sony weer, etc etc
kat en muis spel ^^


dat bedoelde ik ook , beetje verkeerd verwoord :)
hoe maken ze zich impopulair door dit soort trucjes toe te passen? hackers/cheaters worden geweerd en de rest heeft er geen hinder van, lijkt me niet echt impopulair makend
Bij de mensen die niets geven om "illegaal" gamen maar wel om homebrew, hun eigen gameOS is niet wat ze beloofd hebben kwa multimedia dus is het logisch dat mensen homebrew willen draaien: die mensen hebben veel last van al die lock-in pogingen.

Overigens: zodra ik tegen kunstmatige beperkingen en bewuste obstructie van sony aan ga lopen op een product van hun dan koop ik toch gewoon geen producten meer van sony? sim-pel (en itt tot al die 12 jarige fanboys heb ik wel koopkracht)

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 21 maart 2011 09:43]

Ik denk dat Sony het veel interessanter vindt om een reputatie te maken en/of hoog te houden van een spelconsole dat niet succesvol gekraakt is. Hiermee kan Sony aan game ontwikkelaars hun winst garanderen ipv andere spelconsoles te garanderen. En uiteraard verdient Sony hier ook centjes aan.
En hierdoor kan de gebruiker spellen van diezelfde makers verwachten die er anders niet waren geweest. de gebruiker die wel de officiele software draait en zich aan de regels houd bedoel ik dan. Lijkt me een win/win voor betalende klanten en makers toch?
Ik vind sony juist heel erg goed bezig, ik heb me ps3 weer legaal gemaakt omdat ze juist zoveel moeite doen.
de homebrew is toch helemaal niks, het enige waarvoor je cfw zou draaien is of linux (waar ik persoonlijk de meerwaarde niet van ziet, misschien dat je de cell voor zware berekeningen kan gebruiken) of gekopieerde spellen.
Dacht dat alleen de PPE toegankelijk was niet de vele SPE.
Maar of dat nog steeds zo is?
door de hack is alles toegankelijk
Bij OtherOS was het gewoon mogelijk om de PPU EN 6 van de 7 SPU's te gebruiken.. daar was/is geen hack voor nodig..
Das gewoon bullshit. Ze zijn de hackers juist voor steeds. Ze maken zich helemaal niet inpopulair want de meeste bezitters willen gewoon originele schijfjes hebben en willen niks met de illegaliteit van doen hebben.
Die tegenstanders waar je het over hebt kunnen de schijt krijgen wat Sony betreft want waarom koop je dan hun console. Alleen maar om te kunnen hacken. Dan ben je zwaar zielig in mijn ogen.


En je maakt een denkfout. T kost geen drol om PS3's met illegale FW te blocken. Kost alleen tijd voor wat mensen die daartoe gerechtigd zijn. Je ziet wel wie aan het langste eind trekt en ja das zeker een geldkwestie maar zoveel bakken geld als Sony erin kan knallen heeft geen enkele hacker. Dat kan je echt vergeten.

De fabrikant bepaald nog altijd waarvoor hun console gemaakt is en niet de gebruiker. Als je iets soortgelijks wil wat bepaalde dingen wel kan wat niet met de PS3 kan doe je maar een verzoek aan Sony of ze t in willen bouwen of koop je maar een andere console/device heel simpel. Of je maakt er zelf 1.

De meeste gebruikers zijn gelukkig wel tevreden met hun console. Maar perfect is geen enkele device helaas. Dat komt ook omdat iedereen er zijn eigen gedachten over heeft. Maar over het geheel gezien kan de PS3 alles waarvoor je em zou willen gebruiken en waarvoor ie gemaakt is.

[Reactie gewijzigd door Nokian95dude op 20 maart 2011 14:18]

hoezo maakt Sony zich impopulair?

omdat ze actief hackers weren die er uiteindelijk voor zorgen dat prijzen van spellen en hardware hoog blijven? Is het je al opgevallen dat sinds de hacks geen enkel spel meer de platinum status gekregen heeft, ook van IP's die normaal na een half jaar vaak al platinum waren?

omdat ze actief gepubliceerde hacks tegen gaan waarmee de mogelijkheid tot cheaten vergroot wordt? (ik noem een Modern Warfare 2 die lange tijd niet normaal online te spelen viel)


ik weet niet hoor. Van mij mogen ze die hackers en cheaters en piraten zo hard mogelijk aan pakken.
nogmaals... het cheaten bestond al veel langer dan dat de ps3 gehacked is ;)
het cheaten tegen gaan is een job voor de developer van de game... niet van sony zelf.
Maar cheaten is wel verergerd, ook op punten waar de developer er niets aan kan doen (trophy hacks).

Dus daar waar Sony er wat aan kan doen lijkt het me zeker wel de taak van Sony.
Err ja, de hackers zorgen er voor dat spellen duur blijven.

Als ze geen nieuwe beveiligingen meer hoeven schrijven kunnen nl kiezen tussen al dat extra geld in hun eigen zak c.q. voor nieuwe ontwikkelingen te gebruiken of de prijzen omlaag gooien.

En het spreekt natuurlijk voor zich dat iemand die iets ontwikkeld met het doel daar financieel beter van te worden voor het laatste kiest.

Dat is ook de reden dat o.a. MS zo rijk financieel neutraal is. Zodra de afzet markt groot genoeg was zijn de prijzen omlaag gegaan.

[Reactie gewijzigd door freaky op 20 maart 2011 12:46]

Want de PS1/2 en Xbox waren niet te hacken??? Geloof dat jij je geschiedenisboeken er nog maar eens op na moet slaan ;)
Die consoles waren juist veel makkelijker te modden en vooral de xbox was daarna erg gebruiksvriendelijk omdat je games gewoon op de harde schijf kon mikken via de netwerk aansluiting en vervolgens mooi vanuit een automatisch gegenereerd menu opstarten.
Dat bedoel ik niet man, dat het geen bal uitmaakt dat bedoel ik, de spellen zijn expres duur meer niet, en dat heeft absoluut niks te makken met hackers en cheaters en piraten.
Ik weet dat ik de ps3 gekocht heb voor 399 , de spellen die ik erna koop kosten 60 euro per stuk . Ik denk dat daar het probleem zit , als ik een nieuw spel koop voor 35 euro zou ik het sneller doen . En ja ik begrijp dat er geld gemaakt moet worden en dat spellen groter worden en met meer features . Maar de prijzen zijn me toch echt te gortig.

Conclusie als het betaalbaarder zou zijn , willen veel mensen niet eens gekloot op het apparaat hebben .

Ik heb mijn ps2 ook nooit omgebouwd , en ik heb misschien wel 100 spellen voor dat ding . En heb ook nog spellen van de ps1 , het was wel fijn dat die backwardscompatable waren . dat was nu ook niet meer .

Ik denk wel dat dit de laatste console is die ik gekocht heb van sony . Hoewel ik het mooie apparaten vind. Ik ben er dit keer toch voor gegaan omdat de blueRay speler als 1 van de besten werd gezien , anders had hij er niet geweest
slecht argument, ik koop elke maand wel een 4a5 tal games van ongeveer 15-30€ per stuk. Games zijn ook nooit duurder geweest, is nog steeds zelfde prijs als x jaar terug. En als je het dan toch absoluut onmiddelijk moet hebben, kan je het meestal nog goedkoper vinden in het buitenland.
Games waren altijd al rond €60 geweest bij release sinds de invoering van de euro, als je in guldens vergelijkt dan zijn ze idd duurder geworden.

In die tijd dat euro werd ingevoerd gingen de prijs van voedsels, kleding, electronicas ook omhoog niet alleen maar softwares en games. En de ontwikkelaars zijn ook mensen, ze betalen allemaal zelfde kosten aan levensboeften net zoals ons, vandaar dat games ook duurder worden.
Als jij 60 euro betaald voor een nieuwe game dan ligt dat puur aan jezelf, je moet maar gewoon eens rondkijken.. ik heb 100+ PS3 games en de duurste game die ik gekocht heb was Lego StarWars voor 30 euro, en dat was in een opwelling..
De meeste nieuwe games zijn gewoon tussen de 30 en 40 euro te krijgen bij release, paar weken lager ligt dat nog een stuk lager, en hoe langer je wacht hoe lager de prijs..

Games zijn gewoon betaalbaar, maar mensen gebruiken de adviesprijzen gewoon als smoesje om hun illegale gedrag goed te praten.. de meeste die dat als smoesje gebruiken hebben nog nooit zelf een game gekocht..

Alle PS3's zijn in iedergeval wel BC met de PS1, helaas voor PS2 BC is alleen bij de eerste modellen.. (maar zoals het er nu naar uit ziet is dat ook voorbij voor degene die een gehackte PS3 hebben, aangezien zelfs de emulators voor de PS1 vele malen beter zijn dan de standaard meegeleverde, en voor PS2 zijn ze ook al een heel eind)..
Sony heeft niet de volledige controle over de game die in de winkel ligt, daar gaan nog veel meer factoren doorheen, denk hier aan

als een third party game voor de PS3 in de winkels ligt (laten we zeggen oblivion) dan gaat het ongeveer zo.

game developer zelf 20 euro
Sony royalties 2-5 euro (ligt aan een paar dingen maar deze kan ik zo niet achterhalen)
leverancier aan winkel 10 euro
kosten van maken blu-ray + verschepen 5 euro
de winkel zelf 15-25 euro

dat is 55-65 euro terwijl Sony zelf maar over maximaal 10 euro controle heeft. Bij first party games is het ongeveer 30 euro maar daar gaan ze al heel vaak erg snel platinum status en worden de spellen 30 euro bij elke winkel (dus sony levert 66% van de omzet in).

dat prijzen zo hoog zijn kan Sony weinig aan doen en dus is de ongeldigheid van dit argument nog lager als hij eigenlijk al was. gewoon 0 dus. Als je games niet kan betalen moet je sparen of er mee leren leven. ZO SIMPEL IS HET, geen excuusjes etc. betalen of gewoon niet.
Op sites zoals zavvi (http://zavvi.co.uk/) kan je nieuwe spellen al meteen vinden voor maximaal 45 euro en als je even wacht voor nog minder. Zelfs als je niet online wilt bestellen is 50 euro meestal nog wel te vinden dus waarom zou je spellen van 60 euro kopen?
gewoon via amazone.co.uk geen verzendkosten en games gem 45 euro.

nl te duur

[Reactie gewijzigd door nlb op 20 maart 2011 14:35]

vind het wel een strakke actie van sony :+

Quote:
PlayStation 3-hacker Mathieulh speculeert dat Sony bewust consoles met een spoofed versienummer toeliet om jailbreakers te kunnen identificeren en mogelijk hun spelcomputers te bannen van PlayStation Network


Eerst de hackers "blij" maken en daarna kei hard onderuit halen. ;)
Tis meer een on-eindig kat en muis spelletje, waarin alleen de aanhouder wint.

Ach als je een spel toch zo leuk vind dat je hem online wilt spelen.
Haal hem dan gewoon legaal. Of 2de hands op marktplaats.
Aan de kosten zou het heus niet liggen.
Je kan wel 20 spellen in de kast hebben liggen, maar dan liggen er 15 stof te happen.

hup sony hup ;)
Ach als je een spel toch zo leuk vind dat je hem online wilt spelen.
Haal hem dan gewoon legaal.
Ho ho, je vergeet dat je gebanned wordt omdat je gehackte firmware hebt. Niet omdat je het spel niet legaal hebt. Ook met je legale spel kom je dus niet meer online.

Nu moet je die firmware natuurlijk niet gaan hacken. Ok. Maar het is dus niet zo simpel dat je gestraft wordt voor illegaal downloaden. Je wordt gestraft voor het hacken van je PS3. Ook is het zo dat je de toegang tot je legaal aangekochte spullen geblokkeerd wordt. En dat vind ik persoonlijk best dubieus.

Moraal van het verhaal:

Of je koopt een PS3 met legale spellen en prutst er niet aan. Dan heb je nergens last van behalve dat je om de haverklap je firmware moet updaten.

Of je koopt een PS3, hacked hem en accepteert dat je er niet mee online kunt.

Of je koopt een PS3, hacked hem en gaat een oneindig kat en muis spel in waarbij je om de haverklap van PSN geschopt wordt, waarna je weer (hopelijk) iets vind om er weer op te komen, waarna je weer opnieuw offline moet et cetera ad nauseum.
je wordt gebanned als je firmware hebt die je op het PSN probeert te laten komen zonder dat hij legaal is, dit heeft helemaal niks met homebrew enz. te maken.

Als je CFW draait voor Linux en je probeert met PSN te connecten kan het gewoon niet, als je een workaround hebt die je tegen de regels in toch op PSN komt DAN wordt je gebanned, lijkt me toch redelijk of niet?
ja maar waarom zou je je PS3 willen hacken?
9 van de 10 mensen doen het voor de games.

Beetje het kip / ei verhaal :)
Tja denk eerder 18/20

Vooral online games die met groepje speeld trekken zelf legale gamers naar 1 Š 2 games toe.
Prima actie. Dan maakt cheating ook een stuk minder kans. Waardoor het online spelen voor normale gebruikers een stuk aangenamer wordt. Niet dat ik er heel veel last van heb overigens.

Wel vind ik dat er erg vaak updates (voor systeem of game) gedownload moeten worden. Ik speel niet zo heel vaak door gebrek aan tijd en als ik dan weer eens wil spelen moet er eerst geupdate worden en dat wordt wat lichtelijk frustrerend omdat het geregeld voorkomt.
Ik merk nog steed weinig van cheaters online bij BO op de PS3.
Maar bij HArdcore is dat wat moeilijk waar te nemen. Dus zolang ik aardig wat potjes win valt dat reuze mee.

Op PC zal het wel erger zijn

Dus sony doet toch iets goed.

Alleen dat non dedicated server model vind ik minder. Door al dat volk dat disconnect als ze niet aan de winnende hand zijn.
Black ops gebruikt een nieuwe beveiliging tegenover safe game modifications.
Zie dat mensen hier ook nog dat kleine dingetje genaamd de PSP zijn vergeten. Geplaagd door custom firmware sinds dag 1. Developers blijven er van weg want Sony krijgt het niet meer gefixed waardoor developers gewoon nul winst maken. Ja, ze zullen altijd achter hackers aan lopen, maar Sony zal wel gek zijn als ze hetzelfde laten gebeuren met de PS3 als hun PSP.

En hacken van spelcomputers gaat in de eerste plaats toch echt om piraterij. Degene die het daadwerkelijk hacken kunnen wel de meest nobele doelen hebben, de meeste eindegebruikers absoluut niet. Linux op je PS3, dat wil je echt hebben? Lol... Homebrew?? Lang niet zo boeiend. Voor de meeste eindgebruikers van de hack gaat het in de eerste plaats altijd om het besparen van knaken en niks anders. Zo is de PSP ten onder gegaan en de DS ook, huisvrouwtjes zijn maar wat blij met zo'n R4 kaartje om geld te besparen.

[Reactie gewijzigd door AppieNL op 20 maart 2011 13:55]

Vergis je niet hoor, homebrew is voor velen echt wel een grote reden om te hacken, tja dat JIJ dat niet interessant vindt is een hele andere zaak...
Maar helaas is er een grotere groep die deze hacks alleen wil misbruiken om illegale games te kunnen spelen...
Het probleem ligt em gewoon bij de mentaliteit van die loosers die al die games jatten..
Zoals je al zegt, de meeste eindgebruikers zal het niet gaan om homebrew maar om illegale games. Dit had ik al gezegd....

Feit dat de mensen die het daadwerkelijk hacken het voor homebrew gebruiken lijkt me een logische stap, maar tenzij hij het voor zichzelf houdt, gaat de grote massa er mee aan de haal voor illegale games.

Wat ik van homebrew vind, heeft daar weinig mee te maken, het gaat hier om de massa.
Zou je die update niet kunnen analyseren door middel van een gejailbreakte ps3? Je kan er dan tenslotte spul opzetten die data doorstuurt? Misschien kan je op een dergelijke wijze dus alle toekomstige keys achterhalen.

[Reactie gewijzigd door Calavoow op 20 maart 2011 11:50]

Toch knap van Sony, dat ze hun gekraakte console softwarematig weer zo goed als beveiligd gekeregen hebben. Ze gaan misschien iets te ver in het aanpakken van de kraak, maar dat vind ik best begrijpelijk: ze moeten toch nog ergens hun geld aan verdienen? Zo laten ze zien dat men niet met Sony moet spotten, wat het weer een aantrekkelijker platform maakt voor developers.
een beetje laat met dit nieuws all helemaal omdat er all een manier is om gewoon weer op psn te komen
dat is alleen lan als ik zo lees, heb je alsnog vrij weinig aan dus ;p
Dat is een alternatief voor PSN, niet PSN zelf. Het grote probleem is niet dat ze gratis games downloaden, maar dat ze ook nog eens zonder te betalen gebruik maken van servers (die kosten natuurlijk ook niet niks om te onderhouden) en dat ze online games hacken. Laat ze maar allemaal in dat alternatief mekaar helemaal kapot hacken, dan hebben de betalende klanten er tenminste geen last meer van.
Hoogstwaarschijnlijk zullen de ombouwers toch met een hardware-kitje komen om de firmware hardwarematig te kunnen switchen middels een schakelaar: eentje voor homebrew/other boot option en eentje om legaal via het PSN netwerk te kunnen gamen.. althans, dat lijkt mij de meest eenvoudige en bruikbare optie.

Maar Sony kan ook de stoute schoenen aantrekken en de other boot functie weer herstellen natuurlijk. Zo neem je namelijk de enige legitieme reden voor het hacken van de console weg (buiten de simpele reden dat je met je eigen spullen moet kunnen doen wat je wil).
Op zich wel knap hoe sony dit toch voor elkaar heeft.
Als ze echt makkelijk kunnen doen zal het grootste deel van de mensen niet snel die softmod erop zetten. (in tegenstelling tot de nintendo Wii)
Wat ik alleen hoop is dat ze ooit nog is die update tijden verbeteren.
Als er een software update is voor de xbox ben ik altijd binnen 1 minuut klaar meeste zelfs met 5 seconden.
Echter met de playstation ben ik soms zo maar 15-20 minuten kwijt voor een "system update".
Laatst was er een patch dacht voor little big planet, was slecht 700 MB die enorm traag downloade, en toen hij er eindelijk was moest hij nog gaan instaleren.
Totaal iets van een uur geduurt voordat ik kon spelen met een vriend samen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True