Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 131 reacties

Medewerkers van Sony zouden de PSP2 bij ontwikkelaars en uitgevers aanprijzen als net zo krachtig als de PS3. De handheld zou bovendien games vanaf een fysiek medium kunnen spelen, om winkeliers tegemoet te komen.

Sony make.believe logo (45 pix)Sony gaat de strijd aan met Nintendo, beweert het Engelse MCV. De site maakte eerder deze week al bekend dat het Japanse concern de PlayStation Portable 2 op 27 januari, op een persevenement in Tokio gaat aankondigen. De Japanners zitten daarmee dicht op de hielen van Nintendo, dat op 19 januari, op bijeenkomsten in Amsterdam en New York een grote presentatie van de 3DS geeft. Bovendien zou Sony al druk bezig zijn om de PSP2 onder de aandacht van uitgevers en ontwikkelaars te brengen. Sony zou de handheld daarbij aanprijzen als 'net zo krachtig als de PS3', al is onduidelijk wat daar precies mee bedoeld wordt.

De PSP2 zou bovendien in staat zijn om games vanaf een fysiek medium af te spelen. De PSP Go, die Sony in oktober 2009 op de markt bracht, kan alleen gedownloade games afspelen, wat tot protesten van winkeliers leidde. Sommigen weigerden zelfs om de Go te verkopen. Dat wil Sony met de PSP2 voorkomen. Er is nog niet bekend op welk formaat de games voor de PSP2 gaan worden geleverd. Voor de huidige PSP gebruikt Sony de umd.

De handheld, waarvan Sony het bestaan officieel nog nooit heeft bevestigd, zou in het laatste kwartaal van dit jaar verschijnen. Misschien zelfs al in oktober, beweren de bronnen van MCV. Ook daarmee probeert Sony Nintendo op de hielen te zitten; de 3DS verschijnt in maart. Sony probeert uitgevers en ontwikkelaars bovendien te stimuleren om games te maken die gebruikmaken van de grafische kwaliteiten van de handheld. Daarmee wil de uitgever enthousiasme voor de PSP2 aanwakkeren. De consolebouwer hoopt bovendien dat ontwikkelaars games maken die afwijken van de, over het algemeen simpelere, games die voor smartphones verschijnen.

Geruchten over een introductie in het najaar van 2011 en over games die beschikbaar zullen zijn op een fysiek medium gaan er al langer. Zo stelde Sony-directeur Kazuo Hirai winkeliers in augustus 2010 al gerust door te melden dat de opvolger van de PSP in staat is om games vanaf een fysiek medium af te spelen. Over het binnenwerk van de PSP2 is nog niet veel bekend. Er is alleen het vermoeden dat de handheld wordt aangedreven door een Tegra 2-soc van Nvidia, die met TSMC's 28nm-procedé is vervaardigd.

Mocht dat het geval zijn, dan komt de rekenkracht van PSP2 niet in de buurt van die van de PlayStation 3, die door een Cell-processor wordt aangedreven. De handheld zou bovendien een groter scherm met meer pixels krijgen dan zijn voorganger. Daarnaast zou de PSP2 een aanraakgevoelig vlak krijgen, dat op de rug van de console wordt aangebracht. Het vlak wordt omschreven als een grote muis-trackpad. Hoe de trackpad zal worden gebruikt is nog niet duidelijk.

Behalve de PSP2 zou Sony bovendien binnenkort de Xperia Play willen aankondigen, een mobiele telefoon van Sony Ericsson die wordt omschreven als een combinatie van PlayStation en smartphone. Er zijn de laatste weken allerlei foto's en video's van de telefoon op het internet verschenen, meestal via Chinese websites.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (131)

Sony heeft bij Sharp een bestelling gedaan voor 20 miljoen 6" LCD "1280x720p" 3D schermen zonder bril. Die schermen worden gebruikt voor de ibloggy maarja daar zal Sony niet 20 miljoen schermen voor afnemen. Ook zijn er geruchten dat er 2 Arm Cortex A9 CPU's (4 cores in totaal) in de PSP2 gaan zitten op 1,2GHz. Wellicht dat aan elke dual core een SGX540 or Tegra 2 zit (twee GPU's in totaal dus). Ook wordt er gesproken over 2GB RAM geheugen.
dat klinkt ergens wel aannemelijk omdat je met 2 GPU's gewoon op iedere gpu voor 1 oog kan tekenen.

Zelf zou ik er niet van staan te kijken als er een variant van de CELL cpu in komt. Sony is niet zo erg van de "standaard" componenten. (en ik kan me goed voorstellen dat dit het reverse engineeren ook moeilijker maakt)
Je moet dan wel perfect delen in de pipeline en ik denk niet dat dat kan met de huide chips. (al zou het wel kunnen als ze de interconnects doortrekken, misschien op custom chips)
Twee terga 2 soc's dat hou je niet meer koel zonder active koeling
En de accu duur? 30 minuten ?
En wat mag dat dan wel allemaal niet kosten totaal 500 euro? Als alles er in komt wat er alleemaal genoemt word aan speculatie word dat ding onbetaalbaar voor de gemiddelde consument.
Dan prijzen ze zich zelf de markt uit.

[Reactie gewijzigd door robj28 op 13 januari 2011 13:52]

Je betaalt toch ook 800 euro voor je iphone? Als dit ding ook kan bellen lijkt me 500 een redelijke prijs.
Sony staat erom bekend verlies te maken de eerste paar jaar na introductie van haar consoles, kan goed zijn dat ze dat hier ook op de koop toenemen en er van uit gaan dat recht te trekken met de verkoop van games. Na 2 jaar of iets in die richting krijg je een PSP2 revised en dan hebben ze alle chips met een kleiner procedé gebakken, dan gaan ze pas winst maken op de consoles.
inderdaad sowieso ben ik niet van plan meer te betalen dan een €250 voor een handheld anders zie je straks maar weer lekker €300 neertellen en een jaar nadat dat ding op de markt is alleen nog japanse games die uitkomen of games zoals patapon

edit: games zoals patapon willen we niet dat soort shit kunnen we ook al op de smartphones spelen

[Reactie gewijzigd door Kaizokured op 13 januari 2011 14:13]

Ik heb het gelezen op Neogaf en daar zitten behoorlijk wat mensen met inside info en zou dus best wel eens waar kunnen zijn.
Lijkt mij erg sterk. Load balancing in een handheld met twee gpu's en twee cpu's? Fabeltjes als je het mij vraagt.

En zelfs met tien Tegra 2-socs kom je nog niet aan de ruwe rekenkracht waar de PS3 over beschikt. De resolutie doet er helemaal niet toe, er staat simpelweg even krachtig. Omdat de resolutie lager is, is 10PK ineens hetzelfde als 100PK?
We gebruiken al tijden ATI's crossfire en Nvidia's SLI waarom zou dit niet kunnen?

Zijn wel heel heel erg hoge specs vergeleken met wat we de laatste tijd horen.
En al die chips+accu in 6" ? Tijd om dikkere broekzakken aan te naaien!

edit: Wat is de ibloggy?!

edit2:damn i got trolled hard.

[Reactie gewijzigd door GamingZeUs op 13 januari 2011 17:00]

6" voor een game console?
Ik hoop dat het waar is wat je zegt, maar wat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb, is alles wat jij zegt, gedeeld door twee :P

1 GB RAM en 1x Tegra 2. Zou ook Sony meespringen met de 3D-hype?
natuurlijk de ps3 heeft al 3d. dus het nieuw apparatje krijgt het vast en zeker.
Er is alleen het vermoeden dat de handheld wordt aangedreven door een Tegra 2-soc van Nvidia, die met TSMC's 28nm-procedé is vervaardigd. Mocht dat het geval zijn, dan komt de rekenkracht van PSP2 niet in de buurt van die van de PlayStation 3, die door een Cell-processor wordt aangedreven
Een beetje tegenstrijdig met de titel. Ik zie in heel het verhaal niks terug over het feit dat een PSP2 even krachtig zou zijn als een PS3.
Sony zou de handheld daarbij aanprijzen als 'net zo krachtig als de PS3'.¨
Ik noem dit speculatie en een gerucht. Ik zou dit niet opnemen in een artikel als dit, dat past gewoon niet. Vooral niet omdat er geen bron bijstaat en/of ondersteunende data.

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 13 januari 2011 13:37]

Vandaar dat er ' 's om de titel staan, het is de claim van Sony. :)
Het is de claim van iemand, dat sony dat claimt zoals ik het lees.
Er gaan geruchten dat sony het claimt :P..

Maar inderdaad, ik had de aanhalingstekens gemist.

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 13 januari 2011 13:39]

Sony zou de PSP2 met deze kwalificatie tegenover uitgevers en ontwikkelaars aanprijzen
Ik noem dit speculatie en een gerucht.
Ik noem het misleiding / oplichting van de marketingafdeling.
Nou ik denk niet dat de marketing afdeling hier iets mee te maken heeft. Het is een gerucht waarvan de bron niet bekend is.
De werkelijke bron zou opzich best de marketing afdeling van Sony kunnen zijn. Onder het mom van 'message bombing' (meen dat het zo heet) een statement op het internet gooien en mond op mond reclame de rest laten doen.
Maar ik vind dit toch echt abject en infaam. ;)
[...]

Ik noem het misleiding / oplichting van de marketingafdeling.
m.a.w, de marketingafdeling doet hun werk / datgene wat ze het beste doen, :+.
Op een resolutie van 320x240 niet ondenkbaar nee. Maar HD lijkt me erg sterk.

edit: Ik vind het niet ondenkbaar dat ik een PSP aan de tv kan hangen, als die toch dezelfde power heeft als de ps3 ;)
Maar ik vind het een mooie bewering, wat GamingZeus hieronder zegt zal het misschien dezelfde ervaring bieden op een véél lagere resolutie dan 1080p. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een lullig Arm-processortje even de Cell processor bijhoudt en ik kan me ook niet voorstellen dat ze de Cell hebben verkleint.

Net zo krachtig als de PS3 per kubieke centimeter zeg maar :D

[Reactie gewijzigd door poepkop op 13 januari 2011 23:26]

HD resolutie lijkt me ook een overkill voor een portable game console, iets van 800x480 of 960x640 is meer dan genoeg, zie moderne smartphones :). Ik ben echt benieuwd wat er bedoeld wordt met krachtig, is dat rekencapaciteit, grafische weergave, stroomverbruik? Heel erg vrij interpreteerbaar het woord krachtig!
Stroomverbruik hoop ik in ieder geval niet. Dan moet je een pittige accu mee nemen (of sony moet een heel nieuw soort batterij ontwikkeld hebben met een absurde energiedichtheid :+ )

Ik denk in grafische kracht idd dat het er ongeveer net zo mooi uit zal zien voor het oog.
Ik hoop dat er wel nog genoeg rekenkracht overblijft voor andere taken als je die grafische kwaliteit wilt halen.

Ik hoop dat sony het apparaat niet zoals met alle andere PS producten met erg krap RAM/VRAM op de markt zet. Dat is meestal het grootste probleem met sony apparaten. En ik hoop dat de dat de hardware makkelijk is om mee te werken zodat ontwikkelaars makkelijk multiplatform games kunnen maken. Helaas zal het wel niet sony kennende...

Tevens ben ik overigens heel benieuwd wat voor medium ze voor opslag gaan gebruiken.
Ik wed dat ze bedoelen "een even krachtige gebruikservaring"
zegt meer over de PS3 dan dit ding denk ik dan :P
waarom zou een smartphone dit wel kunnen en een handheld niet? Smartphones hebben tegenwoordig al 720P schermpjes er in zitten bij sommige modelen dus dat moet geen probleem zijn.

Btw mijn tel van 4 jaar terug had al een hogere reso dan 320x240 ;)
720p filmpjes afspelen is toch behoorlijk wat minder intensief dan 720p games renderen, met alle pracht en praal aan. Je kan het niet vergelijken.
Al denk ik wel dat op een normale handheld resolutie de PSP2 misschien in de buurt kan komen van PS3 graphics, alleen hij is zeker lang niet zo krachtig. Dat is denk ik ook hetgeen wat hier bedoeld wordt.
720P schermpjes in een smartphone? 720P staat voor 1280x720, iets wat ik in geen enkele smartphone terug zie komen. Even ter illustratie, mijn laptop (15.6") heeft een 720P scherm!
IPhone 900x640 komt al redelijk in de buurt hoor.
Groter dan SD in ieder geval :)
720p is uitzonderlijk voor smartphones lijkt me (misschien bedoel je tablets?)
Ik wil je nu niet in twijfel trekken maar dat lijkt me dan wel een uitzonderlijk model, of het is gewoon niet waar.
Sony zegt wel meer. Hoe vaak heeft Sony niet filmpjes op de E3 laten zien van 'PS3 ingame' beelden die later allemaal prerendered bleken te zijn en niet eens in de buurt kwamen van het uiteindelijke product.

Toen de PS3 in Europa uitkwam was het allang niet meer wat Sony ooit had beloofd.
Dat is o.a. ook gekomen omdat veel ontwikkelaars makkelijker zijn gaan programmeren voor de PS3. Om alles uit de PS3 te kunnen halen bleek er onnodig veel extra geprogrammeerd te moeten worden waardoor vele games simpelweg niet meer rendabel zouden zijn. Daardoor haakten bepaalde ontwikkelaars ook af met de PS3 in het begin, de Xbox360 was gewoon makkelijker. Sony heeft gewoon de fout gemaakt om een te exotische architectuur in de PS3 te gebruiken. Zo zou de cell-cpu ook veel grafische taken af kunnen handelen, maar blijkt dit in de praktijk vrijwel niet te worden toegepast omdat er dan voor een traditionele gpu code geschreven moet worden én voor de cell-cpu...
Het probleem was denk ik niet eens zozeer dat sony moeilijke hardware had.
Microsoft maakt al decenia lang compilers.
Die hebben dus een hele tak die zich uitsluitend bezighoudt met tools voor ontwikkelaars.
Dat is waarom microsoft de xbox zo aantrekkelijk heeft kunnen maken voor ontwikkelaars.

Maar dat was vooral in de eerste fase van deze ronde consoles.
Onderussen worden de games voor de ps3 ontwikkeld en naar de andere platforms geport, omdat je uiteindelijk bij de ps3 (gedwongen) betere code moet schrijven en dat heeft ook voordelen op de andere systemen.
Sony heeft nu duidelijk de langste adem wat betreft thuisconsole markt en microsoft zal eerder met een opvolger moeten komen.
Sony heeft niet zowel de PSX en de PS2 gemaakt? Die hebben heus wel ervaring met ontwikkelings tools.
luie developers dus 8)7
Lui.... nee... kostenbewust is het betere woord daar voor :+

als jij een launchtitel voor een console gaat maken, ga je daar ook geen 100 Miljoen in steken, omdat je zelf ook weet dat je dat met geen mogelijkheid terug gaat verdienen.
Tevens hielp het niet mee dat sony op het laatste moment zn ontwerp nog aanpaste en overstapte op een "traditionele gpu".
Dan heeft een ontwikkelaar een goed werkende engine ontwikkelt. Is daar jaren op door aan het bouwen geweest om het spel af te maken, en dan zegt sony in ene: "tjah, misschien moet je grafische code maar even gaan herschrijven, want we hebben de gpu aangepast, het is een totaal ander ontwerp geworden"

Niet dat de CELL als GPU die beelden wel had kunnen maken zoals in de trailers te zien was bij de 1e PS3 presentatie hoor :Y)

Alleen jammer dat een aantal ontwerp beslissingen die gemaakt waren voor de 2e cell CPU toch zijn blijven hangen waardoor de PS3 onnodig moeilijk om mee te werken werd

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 13 januari 2011 14:31]

Hoezo lui? Als jij er meer tijd in moet steken dan dat je eraan terug kan verdienen dan ben je toch niet lui? Eerder verstandige programmeurs/developers... Inmiddels is dat probleem al een stuk minder, maar dit was wel 'het' probleem tijdens de introductie; een tekort aan games door bovenstaand probleem. Maar de cell-cpu is nooit goed benut, wel beter maar de ps3 zou nog krachtiger kunnen zijn.
beelden die later allemaal prerendered bleken te zijn en niet eens in de buurt kwamen van het uiteindelijke product.
Gelukkig maar de uiteindelijke beelden van bvb KZ2 vond ik minder flets dan de CGI beelden, vond het persoonlijk zelf een verbetering maar wie ben ik natuurlijk.
Stel je voor dat dit zo is en de batterijduur lijdt er niet onder ed dan nog zou het niet echt een reden zijn om een PSP2 te kopen. Zulke graphics komen minder tot recht op een klein schermpje en waarom zou ik zulke titels kopen als ik ook een ps3 met een goede tv en een 5.1 set heb?
Mijn inziens dienen handhelds een andere, unieke ervaring te bieden dan de consoles. Ik koop geen extra computer erbij om lelijkere versies van bestaande games te spelen. Ik bedoel, ik heb genoten van Kingdom Hearts op de PSP vorig jaar maar als dezelfde versie tegelijk ook voor PS2 uitgekomen was had ik die wel gekocht. Sowieso vind ik van die games als KH niet echt geschikt voor een handheld, maar dat terzijde.

Ik ben geen Nintendo fanboy maar de DS biedt oa door de touchscreen een groot aantal unieke games die echt geschikt zijn voor handheld terwijl de PSP alleen een soort verzameling van PS2-games kent.
Een PsP is dan ook een portable game device en niet vergelijkbaar met consoles die je in de huiskamer hebt staan, of neem jij je 40"lcd mee de trein in met een generator in je backpack?
Ik vind het goed dat ze met een nieuwe handheld komen, kunnen we eindelijk weer fatsoelijk gamen onderweg in plaats van die simpele iphone/android spelletjes spelen.
Een beetje concurrentie voor Nintendo is ook niet verkeerd.
Klopt, concurrentie is erg goed ja. Helemaal mee eens.

Wat ik bedoelde is dat ik op een handheld niet soortgelijke (en vaak minder mooie/goede) versies/vervolgen van console-games wil zien tenzij er iets origineels mee gedaan wordt. Daar heb ik immers mijn console voor. Om voor mij iets toe te voegen moet de handheld iets anders bieden. Ik wil niet onderweg bijna dezelfde games als thuis spelen.

Ik ben ook helemaal niet tegen de PSP2 en ben erg benieuwd hoe ze tegen de 3DS gaan opboksen en hoop dat hij het beter doet dan de PSP. Als de PSP2 het echter op betere graphics/hardware gaat gooien weet ik niet of dit genoeg is aangezien Nintendo een historie heeft van zwakke hardware die uiteindelijk toch de concurrentie verslaat door originaliteit in hard- of software:

Gameboy was zwakker dan Gamegear en Lynx
DS was zwakker dan PSP.
Wii is zwakker dan PS3/Xbox

Nu heeft de 3DS al een originele invalshoek gekozen die door de pers al geloofd wordt dus het wordt een zware dobber voor de PSP.
Met de Wii en DS heeft Nintendo de grote massa weten te strikken, een keuze die ik tot op de dag van vandaag betreur. Ik was vroeger de grootste Nintendo-fan die er te vinden was, maar door die touch/wiebel rotzooi, wat meer een gimmick is dan écht toevoegend, lopen de games van Nintendo imo achter. Bedrijfstechnisch een geweldige stap, maar de gemiddelde gamer verwacht meer.

Geef mij maar "echte" vooruitgang op het gebied van technische prestaties, iets wat de PSP2 dus volgens dit bericht kan bieden. Ik ben heel benieuwd.
Je vergelijking slaat nergens op, want

Nintendo64 was zwakker dan een PSX => PSX won deze match
GameCube was zwakker dan een PS2 => PS2 won deze match
SNES was sterker dan een Megadrive/Genesys => SNES won

Het gaat allemaal gewoon om de games, en je moet ook gewoon het geluk hebben dat je de hype mee hebt.
Even mijn bedenking:

De PSP zei men ook, dat deze zo krachtig was als de PS2. In praktijk was deze in staat ( initieel ) om games weer te geven op een niveau als PS1.5. En enkel de latere games, kwamen in de buurt van de PS2 grafische niveau.

De reden daartoe was omdat men op een lagere resolutie werkte, met een kleinere scherm ( wat heel wat details verbergt ).

M.a.w, waarschijnlijk zal de PSP2 gewoon in staat zijn, om games bijna even knap eruit te laten zien, maar dan op een kleiner scherm. Het heeft NIETS te maken met het feit dat de hardware even krachtig zou zijn als de PS2. Het geeft gewoon te maken dat de weergave op het kleinere scherm, er even mooi kan uitzien zoals PS3 titles.

Je gaat toch niet denken dat de PSP2 games zal draaien op 720p of 1080p. Nee, dit zal maximaal 480p zijn, maar op zo een klein scherm, ziet het er zo goed uit, als 720p op een grote tv.

Ik snap niet dat mensen zo verward zijn. Dit is gewoon "deja vu" gevoel zoals bij de PSP1. Blijkbaar niemand dat zich dit meer herinnerd?

Nu, ik heb mijn twijfels dat de Tegra2 wel in staat is om PS3 achtige graphics constant weer te geven, zelf op 480p. In "kleine" omgevingen zoals kamers etc, ja, waarschijnlijk wel, maar grote omgevingen zoals bepaalde titles...

We zullen zien, het is nog 14 dagen te gaan ( intussen zal er waarschijnlijk wel meer uitlekken ).

Ipv de fysieke media... Het zou enkel maar logische zijn, dat Sony een flash formaat gebruikt zoals MD of SD, voor de games te verkopen. Ze moeten ZOT zijn om weeral een UMD systeem te gebruiken dat stroom zuigt. Daarbij, 1, 2,4GB Flash kaartjes kosten deze dagen bijna niets meer. En met 1 a 4GB, heb je volgens mij al genoeg voor de meeste games op te proppen ( zeker als je zou renderen aan 480p of zo ).

En de prijzen worden toch goedkoper naar de toekomst, m.a.w, als er grotere games uitkomen in de toekomst, tegen dan zakte te productie kosten van de flash kaartjes sowieso.

En nog een opmerking: Ik hoop dat Sony zo slim is, om zich niet enkel te focusen op PSP2 games, maar ook de PS1/PS2 etc games uitbrengt door middel van emulatie of whatever. Om zo een grotere begin aanbod te hebben van games, en niet dezelfde fout te maken zoals bij de PSP1, waar het begin aanbod voor maanden/jaar, veel te mager was.

En, wish 3: Dat men toelaat om 3th party software te draaien ( maar we kennen Sony ), zoals emulators, enz. Als ze het niet toelaten, ga je weeral een grote focus krijgen om de PSP2 te hacken...
Zoals je al zegt, de psp2 zal in verhouding even krachtig zijn al de ps3.

De ps3 heeft als max resolutie 1920x1080 ofwel 2 Megapixel. Stel dat de psp2 op 640x480 ofwel 0,3 Megapixel draait, hoeft de hardware maar 2/0.3 = 6,67 keer minder krachtig te zijn om dezelfde verhouding te hebben als de ps3 (mits dit alles een lineair verband heeft natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel).
Andere processor e.d zou wel weer betekenen dat backwards compatibilty niet aanwezig zou kunnen zijn op het apparaat.
Wel als de CPU dusdanig krachtig is dat wordt geëmuleerd, net zoals de PS3 PS1 spellen kan emuleren.
M'n psp kan de ps1 emuleren...
Is dus ook een beetje een slecht voorbeeld :)
Sony: "Backwards what?"
Lijkt me sterk, even krachtig. Zou leuk zijn op zich maar ik betwijfel het.
Gelukkig staat Sony bekend om dit soort mooie uitspraken ;)
Net zo krachtig, als in de zelfde kwaliteit van graphics maar dan in 1/4 van de resolutie ? Dan lijkt even veel kracht per aangestuurde pixel of iets dergelijks lijkt me een meer realistische claim..
PSP1 heeft al "oke" graphics, GTA:VC en LC stories zien er leuk uit enzo... ben benieuwd :)
Het wordt wel moeilijk om de ps3 te evenaren in zo'n klein product maar ondenkbaar is het niet. Vooral op GPU niveau is het namelijk wel mogelijk. Op CPU niveau zullen ze niet in de buurt komen van de Cell.

Uiteindelijk moet je een game beoordelen op de graphics, framerate en de besturing. Of de cpu nou wel of niet ps3 waardig is maakt niet uit zolang de games dat maar wel zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True