Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

GoldenEye: Source is gelanceerd en gratis te downloaden via Steam. Het team achter de total conversion heeft een multiplayer-game die gebaseerd is op de Nintendo 64-game GoldenEye uit 1997, voor de pc gemaakt .

Na vijf jaar sleutelen zijn de makers van GoldenEye: Source tevreden en is de officiële versie gelanceerd via Steam. De makers introduceerden versie 4.1 van de total conversion en zijn daarmee volgens eigen zeggen 'out of bèta.' De mod is een complete multiplayer-game die geïnspireerd is op de game GoldenEye 64, die in 1997 verscheen voor de Nintendo 64. De originele game bevatte ook een singeplayer-campagne, maar de makers van de mod hebben ervoor gekozen om alleen de veelgeprezen multiplayer-modus van het origineel in de Source-engine na te bouwen. Daarmee is een remake van de klassieker te spelen op pc, met de bijbehorende hoge resolutie.

Het ontwikkelteam begon in 2005 aan de klus, vlak nadat Half-Life 2, de game waarvoor ontwikkelaar Valve de Source-engine ontwikkelde, op de markt verscheen. Twee jaar na de start overleed Nicholas 'nickster' Bishop, de leider van het project. Ondanks die tegenslag, zette het team het werk aan de mod voort.

Uitgever Activision lanceerde eerder dit jaar een eigen remake van het origineel onder de titel GoldenEye 007, dat verscheen voor de Wii. Die versie bevatte naast een multiplayer-gedeelte wel een singleplayer-campagne.

GoldenEye: Source GoldenEye: Source GoldenEye: Source GoldenEye: Source
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

Ik heb HL2: Lost Coast (Source) en toch zeggen installers dat ik eerst een Source game moet installeren via Steam voordat ik ze kan installeren.
Je hebt de Source SDK nodig: http://wiki.goldeneyesour.../Image:Tools_steam_ob.gif
Zie de faq: http://wiki.goldeneyesour...Install_GoldenEye:_Source
Lost Coast is geen volledige source game maar een demo.

De Source SDK zit bij de spellen onderaan deze wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Source_SDK
En is dus momenteel bijvoorbeeld bij L4D2 voor 5 euro :)
Portal is wel gratis geweest, die heb ik er toen een keer bijgezet. Scheelt weer...
Portal is niet gratis geweest, alleen first slice.
Portal is tijdelijk gratis geweest tijdens de release van Steam for Mac! http://www.wired.com/gamelife/2010/05/free-portal/
Had ik ook geīnstalleerd staan, maar toch is deze versie van de Source niet genoeg voor GoldenEye...

Net maar even HL2:E2 gekocht voor 7 pl€... ;) En GoldenEye draait!!!
Ah en dan is *opeens* het business model duidelijk. :)
Die engine staat namelijk wel degelijk 4x (!) op mijn computer, maar allemaal voor gratis games.

MicGlou:
Overigens blijf ik het een top ding van Steam vinden dat ze ook ondersteuning bieden aan dergelijke projecten, dat geeft toch aan dat ze niet alleen maar met geldvragende ogen naar projecten kijken, maar dus ook het inzicht hebben om interessante projecten een breed platform te bieden zonder daaraan te hoeven verdienen.

Wel verdienen dus, gratis vette promotie.

Anyway, ik zat net ook naar L4D2 te kijken, maar op het plaatje van de mod staat een HL2 tag. Past dat wel?
[edit]
Some of the games listed here may also be packaged with their own equivalent of the Source SDK, namely Left 4 Dead, Left 4 Dead 2, and Alien Swarm.
Alien Swarm heb ik ook. Mod werkt niet. Dan is L4D2 denk ik ook niet voldoende..
[/edit]


Haha hoe vind je die, ik overwegen om L4D2 te kopen alleen om dit gratis spel te kunnen spelen. :P

Trouwens als je dan toch source mods kunt spelen dan is Zombie Panic! Source ook gratis.

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 14 december 2010 15:23]

Poepoe gratis promotie, echt ontzettende veel mensen hebben HL2 / Orange box / CSS / L4D dus om te zeggen dat het dan om te cashen is lijkt me erg enthousiast.
De Source engine is gewoon redelijk toegankelijk en veel mensen hebben hem toch wel :)

[Reactie gewijzigd door Vandread op 14 december 2010 15:52]

HL2: Lost Coast is geen retail game. Dat is een gratis game. HL2: Deathmatch en/of Alien Swarm werken ook niet.

Je moet echt een gekocht spel hebben. Team Fortress 2 bijvoorbeeld. Dan kun je gewoon in Library -> Tools de Source SDK Base 2007 binnentrekken. Zonder een gekochte retail game is dit niet mogelijk.
voor 80euro heb je een n64 + 4 controllers en het spel.
dat is pas gouwe ouwe :D

toevallig van de week mijn super nintendo van de zolder gehaald. heel het weekeind legend of zelde zitten spelen :P

[Reactie gewijzigd door Proxx op 14 december 2010 12:41]

Daar heb je emulators voor ;-)
mja maar voor oldskool gevoel moet je ook de echte controller in je handen hebben :P
Of je heb 'm nog gewoon in de kast liggen ;) en sluit het zakie gewoon aan. :*)

[Reactie gewijzigd door mach2 op 14 december 2010 13:31]

Ik heb de game op de Wii gekocht omdat ik deze helemaal had grijs gespeeld op de N64, na een uurtje singleplayer gespeeld te hebben heb ik hem weer teruggebracht, ik herkende niks meer van de originele game, het menu, de levels, de missies, het geluid, alles was anders! Als ze de originele game ooit nog eens porten leg ik daar graag geld voor neer maar hiervoor niet, dit was een totaal andere game met dezelfde naam.

Ik ben benieuwd wat voor MP ervaring deze mod zal brengen.
Ik dacht ook niet dat ze het verkochten als een 1 op 1 remake. Eerder losjes gebaseerd op...
Was de cassette niet al grijs toen je 'm uit het doosje haalde??? ;)

Maar inderdaad, wat heb ik veel uurtjes dit spel gespeeld... Vriend van ons had een grote beamer, dus iedereen had een scherm zo groot als een flinke TV in MP... Echt super... Ik was toevallig enkele weken geleden op zoek naar het origineel via Marktplaats enzo... Want vond me nog werkende N64 in een doos... Maar nu eerst maar ff testen op PC... :p
Zou leuk zijn als die dan ook voor de Mac verschijnt....
Tja, Alien Swarm ook al niet, het lijkt Valve niet veel te kunnen schelen de Mac, want de performance van de Source engine is beter in Wine dan native.
Indd, het is maar een mod dus heel veer systeem afhankelijke calls kunnen er niet in zitten toch?
Haha, mooie timing nu er een remake op de Wii uit is!

Ik nam altijd Oddjob, want die was amper te raken. :)
Kon je ook niet met Oddjob je hoed gooien, en was dat niet instant kill?
Oddjob was altijd slachtoffer van headshots. Zijn hoofd zitop standaard sprayhoogte. :P
Wat mij niet duidelijk is, moet ik hiervoor nu HL2 hebben of niet?
Ja, het is immers een HL2 mod.

Edit: "You must also own AT LEAST one game produced by Valve through Steam in order to download the Source SDK Base 2007."

[Reactie gewijzigd door tweak_dude op 14 december 2010 12:09]

Dat ligt vast wel ergens in een bak voor 5 euro.
Oh, dus Left 4 Dead 2 is dus ook geldig? Nou ja, ben 'm nu aan het downloaden, zal wel posten of het werkt :)
Geweldige herinneringen aan dit spel, ongekend goed anno 1997!

Jammer dat de single player modus ontbreekt.

[Reactie gewijzigd door JAHRASTAFARI op 14 december 2010 11:38]

Ik heb hier geen woorden voor! Dit is te mooi om waar te zijn.

Man man, heb echt kippenvel!
Anders ik wel :D blij als de werkdag voorbij is haha :D

Urenlang gespeeld deze gouwe ouwe!
Echt geweldig dit inderdaad. Vroeger veel gespeeld met vrienden en m'n broertje :) Ik ga hem wel downloaden iig.
Zeker weten! Ik heb dagenlang GoldenEye gespeelt op de Nintendo64. Multiplayermode met 4 players, damn wat ownde ik in die tijd.

Ik liep standaard met de goldengun opzak ( of bazooka/proxi mines )

oke, even zonder dollen.. ik vind het echt gaaf dat ze er wat mee doen, ik ga het zeker aanschaffen zodra hij beschikbaar is! Dit is te mooi om waar te zijn! _/-\o_
=D
*aan het downloaden*

ik vond goldeneye op de n64 echt fantastisch
ligt het aan mij... krijg hem niet gevonden in de steam store ??

Nvm, gewoon via de site gedownload

[Reactie gewijzigd door darkpluisje op 14 december 2010 11:54]

Ik kan hem niet vinden, ook op de site niet, is er geen download link?

Edit:

Gevonden http://www.moddb.com/downloads/start/28714

[Reactie gewijzigd door Bulls op 14 december 2010 13:50]

EDIT: link weggehaald, doet het bij mij niet na install.....

[Reactie gewijzigd door JAHRASTAFARI op 14 december 2010 12:02]

Grappig, hoop dat het met meer fps draait dan het origineel. :)
Jammer dat de controllers zo brak waren, na een paar maanden totaal lam gespeeld.
Daar zal je nu geen last van hebben met een muis.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 14 december 2010 11:49]

Ik vond nochtans de 64-controllers fantastisch voor GoldenEye, wandelen en strafen met de c-buttons, en rondkijken met de joystick... Man Man ze waren hun tijd zo voor!
Eigenlijk is dat niet de standaard instelling van goldeneye. Want daarin liep je met de joystick en keek je met de c buttons.

Turok was degene die je verplichtte te lopen met de c buttons en het dus ook introduceerde. Gelukkig kon je dit zelf aanpassen in goldeneye want het was inderdaad de beste besturing ooit voor console shooters in die tijd.
Is dit een goeie LAN-Party game? En kan je dit ook ergens neerhalen zonder Steam?
Ik ben bang van niet, ze maken volgens mij gebruikt van het onderliggende anti-cheat systeem e.d. van Steam... je moet dus volgens mij altijd een connected Steam hebben om te kunnen gamen. Misschien dat er wel al snel wat aangepaste versies rond gaan zwerven, waar priveservers ingeprogrammeerd zijn e.d.

edit: typo's

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 14 december 2010 19:12]

Je kan als je zelf host VAC (de valve anti cheat) uit zetten. Het is zeker mogelijk, maar niet legaal :P