Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties
Submitter: himlims_

De Half-Life 2-multiplayermod GoldenEye: Source heeft een grote update gekregen die onder andere nieuwe levels, spelmodi en personages toevoegt. Ook zijn de graphics in deze nieuwe versie opgepoetst, zoals is te zien in de begeleidende trailer.

De fans die aan GoldenEye: Source werken, maken het nieuws onder andere op ModDB bekend, waar de mod ook te downloaden is. De nieuwe levels die in de mod zitten zijn Aztec, Bunker, Dam, Depot en Caverns. Spelers die vroeger op de Nintendo 64 de multiplayermodus van GoldenEye 007 gespeeld hebben, zullen de namen en omgevingen waarschijnlijk al gauw herkennen. Daarnaast hebben onder andere wapens als de PP7, Klobb, D5K, Cougar Magnum en de voor veteranen welbekende slappers ook grafische updates gekregen. De mod bevat nu 25 levels, 13 personages, 28 wapens, 10 spelmodi en 120 achievements.

Hoewel de ontwikkelaars op verschillende vlakken getracht hebben de GoldenEye-multiplayer te moderniseren, zijn sommige dingen wel hetzelfde gebleven. Zo heeft de game net als zijn N64-tegenhanger bijvoorbeeld geen crosshair maar kunnen spelers deze wel tevoorschijn halen met een aparte knop. Op de N64 was er destijds sprake van aim assist wanneer gebruikers de crosshair niet voor zich hadden, maar aan de trailer te zien, zit dat niet in deze mod, aangezien muizen op zichzelf al veel accurater zijn dan een N64-controller.

GoldenEye: Source is een gratis multiplayermod voor Half-Life 2 die sinds meer dan 10 jaar in ontwikkeling is. De fans die ervoor verantwoordelijk zijn, zeggen als enige doel te hebben om 'een natuurgetrouwe herbeleving van de klassieke GoldenEye 64-multiplayer te creëren met modernere gameplay, geluid en graphics'. De game waarop de mod gebaseerd is, GoldenEye 007, kwam in 1997 uit voor de Nintendo 64 en was het product van de gevierde ontwikkelaar Rare. De verscheidene intellectuele eigendomsrechten voor de game en de verwante franchise liggen bij verschillende partijen, maar tot op heden zijn de modmakers hiermee niet in de problemen gekomen.

De ontwikkelaars benadrukken in hun post dat de mod het resultaat is van vrijwilligerswerk en dat het niet mogelijk geweest zou zijn zonder de ondersteuning van de gemeenschap. Deze nieuwste update zou het resultaat zijn van 'tienduizenden manuren'. Ze moedigen geïnteresseerden dan ook aan om te helpen met het hosten van zaken als servers en mirrors. Volgens het team is er momenteel ook geen tekort aan gameservers, dus spelers moeten geen moeite hebben met een game vinden. De singleplayer van het spel maken de ontwikkelaars niet na.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Grappig!

Die eerste map lijkt sprekend op die van N64 die ik vroeger op emulator speelde :P
dat is hele idee - game is 'perfect' overgezet, enige verschil met de N64 is dat je gezellig met 3 vrienden op de bank speelde. dat aspect kan je met pc niet emuleren :+
enige verschil met de N64 is dat je gezellig met 3 vrienden op de bank speelde. dat aspect kan je met pc niet emuleren
Bank voor de pc zetten, drie monitoren en per monitor een instance van de software koppelen + bijbehorende besturing? Kan ook wel met 3 virtuele machines vermoed ik en dan de 3 virtuele machines verdelen over je scherm?

Ok, is iets meer werk ;)

[Reactie gewijzigd door Persei84 op 13 augustus 2016 16:11]

Dat is niet de goede simulatie. De enige juiste manier is om met 4 man split-screen te spelen op een scherm van maximaal 36" :+ massaal van elkaar afkijken en elkaar opwachten met een proximity of remote mine :+
Dit dus, of granades bouncen via de muren. :+
Ik keek altijd waar m'n maat heen ging, met name in levels als Bunker. Daar dan vast voor 'm uit en de hele gang vol trappen met mijnen, was elke keer weer hilarisch.
controler kabel disconnecten, of een vervelend elleboogje op juiste moment :+ epic
Vervlogen tijden. Toen shooters, trollen en griefen nog allemaal écht leuk waren :D

Wij hadden vroeger voor het 'afkijken' eens een ingenieuze papieren constructie bedacht die voor de TV hing, iedereen had een soort 'koker' waar die alleen zijn eigen kwart van het beeld zag. Werkte niet geweldig want elk potje moest dat ding er weer af. Plakband + papier was het toch niet helemaal :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 15 augustus 2016 16:10]

Een Pc achter de tv en een paar (draadloze) n64 controllers kunnen al wat wonderen verrichten.
alles wat je ziet zat in het origineel van de N64
Jammer van die laatste zin "De singleplayer van het spel maken de ontwikkelaars niet na." Daar had ik best zin in gehad! Heerlijk om op een toegewezen moeilijkheidsgraad binnen een bepaalde tijd een level uit te spelen om zo een cheatcode te halen. Dat was soms echt frustrerend lastig in het origineel. The good ol' days...
Tja, denk dat 1 van de redenen is dat het spel zelf nog in verschillende betaalde incarnaties is uitgebracht, en ze anders problemen gaan krijgen met degene die de rechten heeft..
Voor zo ver ik weet is de N64 variant anders de enige versie juist vanwege die rechten. Er is wel een ander GoldenEye spel uitgebracht maar dat heeft niets te maken met dit spel behalve de licentie waarop het is gebaseerd.

Als dat niet zo was, dan hadden we zeker een Xbox Live Arcade en Virtual Console versie gehad.

De enige manier om deze GoldenEye te spelen is op de N64. De echte of een emulator.
Ik weet niet of dat inmiddels veranderd is, maar Goldeneye was juist zo'n game die het heel slecht deed op emulators. Ik heb er jaren geleden een tweedehands n64 voor aangeschaft om het gewoon weer fatsoenlijk te kunnen spelen.
Met Project-64 en een goede computer is het "prima" te spelen maar de enige echte manier om GoldenEye te spelen is op een echte N64 ;)
Hmmm, wat heb ik dan op de ps3...
Dat andere GoldenEye spel, van activision en niet deze van Rare. Zelfde naam, totaal ander spel.
Waarom ziet dit spel er er leuker uit dan hedendaagse first person shooters? :D
Omdat het tegenwoordig realistisch moet lijken (behalve dan dat je een supermens bent die vol kogels blijft doorgaan en binnen enkele seconden herstelt), door het grafisch realisme heb je last van het uncanny valley effect. In de trailer heb je poppetjes met ragdoll physics en dat speelt nu eenmaal leuker.
uncanny valley is niet onomstreden. Er is veel kritiek op hoe makkelijk mensen met de term uncanny valley strooien. Uncanny valley was gequantificeerd in het originele onderzoek, met een duidelijke range van waar het wel en waar het niet van toepassing is. Tegenwoordig schreeuwt iedereen dat iets dat er creepy uitziet in de uncanny valley zit.
Dat messengooien doet me heel erg denken aan Soldier of Fortune 1 in de Source engine. :P Ziet er goed uit.
Ik vond dat begin met die sneeuw, vrachtwagen en stapels kratten enzo wel wat van Project IGI hebben, min of meer uit dezelfde tijd.
SoF1 liep op aangepaste Q2 engine.
Dit is zo awesome _O_. Wel even wennen zo zonder auto aim en op full HD. Werkt trouwens prima via Wine.
Wat was Goldeneye voor de N64 een geweldige game :)
Jammer dat ze niet officieel OSX of Linux ondersteunen; iets waar al sinds het begin 'Source' ondersteuning voor is. (Op de Mac dan, Linux support is er nog niet zo lang)
Oh waar is de goede oude tijd, ik heb dit spel zeer veel gespeeld met een kameraad op de N64.
Veel plezier gehad toen en ook met de mijnen in het spel ;)
Ik snap niet waarom de copyrighthouder van JBond niet een vaste game serie uitbrengt, dat lijkt me redelijk lucratief en zorgt dat de jongere generatie wat meer bekendheid met JBond krijgt.
Rogue transmission op 2 minuten :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True