Codemasters geeft eerste beelden DiRT 3 vrij

Game-uitgever Codemasters heeft de eerste officiële beelden van DiRT 3 vrijgegeven. In de trailer scheurt Ken Block in een Ford Fiesta WRC door diverse terreinen. De racegame zal in de loop van 2011 in de winkel liggen.

In de trailer van DiRT 3 is te zien hoe een Ford Fiesta WRC, een Mitsubishi Lancer Evo X en een Ford RS200 het tegen elkaar opnemen op een gravel rallyparcours. In de eerste shots rijdt de Fiesta door een modderparcours langs een meer in Finland en over droge steppegronden in Kenia. Ook wordt, geheel in de stijl van Ken Block, een rallyauto oneigenlijk gebruikt door letterlijk over een parcours te vliegen en onder een vrachtwagen door te driften.

Logo DiRT 3In de game kunnen meer evenementen op meer locaties en met meer auto's worden gereden dan in het tweede deel van de serie uit 2009. De tracks zijn verdeeld over drie continenten: Europa, Afrika en Noord-Amerika. Codemasters maakte in maart bekend dat een derde deel van de serie zou uitkomen. DiRT 3 zal verschijnen voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Jeroen Rosier

Stagiair

03-08-2010 • 12:43

102 Linkedin

Lees meer

Reacties (102)

102
101
31
0
0
42
Wijzig sortering
Ik vind *Edit* Dirt over de top getild en het heeft niks meer te maken met de Collin Mcrae Series die ze nu dus gewoon weggedrukt hebben... vind het jammer. De Mcrae series waren stukken beter daar kreeg je het rally gevoel bij.
Dit is meer de clown uithangen in een rally car.

Graphics waren wel mooi van dirt 2 maar verder...
Heb je dirt 2 wel gespeeld, want ik kan me weinig van de clown uithangen herinneren. Ondanks dat Dirt 2 wat minder serieus was qua uitstraling, ik moet nog maar een racespel zien te vinden die ik van het begin tot het einde uitspeelde :)
Niet de clown uithangen? Heb je Ken Block wel eens zien rijden?

Voor mij hoeft dat 'extreme-sports-stunt-driver-subaru-rally-team-usa wereldje' niet in die game. Ik heb liever serieuze coureurs die echt kunnen rijden. Als ik Tony Hawk speel wil ik toch ook niet tegen Carlos Sainz skaten, om maar wat te noemen?

Desondanks is het een goede game idd. Ben er toevallig dit weekend mee begonnen.
Ik ben bang dat het echte rallywereldje nog wat te hoog gegrepen is. Block doet dit jaar voor het eerst mee met WRC maar volgens mij is ie tot nu toe in iedere rally waar hij aan deelnam in de berm beland.

[Reactie gewijzigd door coffeejunkee op 3 augustus 2010 14:26]

Ja, dat bedoel ik. In die game lijkt het heel wat, die skaters in een auto, maar geef mij maar de echte coureurs..
Ik heb liever serieuze coureurs die echt kunnen rijden
Wat rijden?
Rally rijden? F1 rijden? DTM rijden? go-kart rijden?
Ik wil jou nog wel eens zien rijden met een WRC-kar, even snel als Block/Pastrana/Justice dat doen. Waarom hangt Block de clown uit? en dit is een antwoord dat veel tweakers wel bekend in de oren zal klinken :p Omdat hij het kan.

edit: ik wil maar zeggen, ieder heeft iets waar ie goed in is :D Ken Block kan goed de clown uithangen met een Subaru Impreza WRX ;-)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 188785 op 4 augustus 2010 22:30]

Rally rijden inderdaad. Dat is waar Dirt ooit vandaag is gekomen. Bovendien rijden ze voor Subaru Rally Team USA. Feit is daarbij dat Block in het WRC nog niet veel heeft laten zien.

Uiteraard zeg ik daarbij niet dat ik het beter kan :P
Mee eens, de Dirt versies zijn cool (ik zal ze blijven kopen), maar de "Mcrae feeling" is niet meer (mijn mening dan..), misschien een bewuste keuze? ;)

[Reactie gewijzigd door aKeY op 3 augustus 2010 12:57]

Ah... de Mcrae feeling.. krijg weer 't gevoel om m'n logitech momo stuurtje uit't stof te halen :)
Misschien is het wel een bewuste keuze, aangezien Mcrae jammerlijk overleden is.
Voor Richard Burns Rally geldt het zelfde, daar zouden ook meerdere versies van komen.
En na zijn dood zijn daar ook geen nieuwe versies van gekomen.
En ja ik ben niet van het Arcade, het beetje rally dat in dirt zit is toch ja weet niet.

al moet ik zeggen dat ik GRID lang gespeeld heb.
Maar mis de echte race games. Zelfs de f1 games zijn aracade....
Dirt 2 had echt de arcade feeling, Dirt 1 had echt snelheid er in zitten, lange tracks met tricky bochten enzo dat was gewoon heerlijk!
In Dirt 1 zat nog wel die Colin McRae feeling vind ik. Althans in de rally stages. Dirt 2 inderdaad veel minder.

Ik hoop dat Dirt 3 een mix wordt van de beste punten van Dirt 1 en 2:
  • Graphics van Dirt 2, maar daar zit het gezien de trailer wel goed mee
  • Achievements en missions van Dirt 2
  • Event types van Dirt 2, aangevuld met hill climbs van Dirt 1
  • Rallywereldje (Dirt 1), ipv dat rare 'extreme sports' wereldje(Dirt 2)
  • Stuurgevoel van Dirt 1, met name bij de rally stages, dat je weer echt in die flow kan komen
  • Setup van de auto's zoals in Dirt 1
  • Menu zoals in Dirt 1, of alleen wereldkaart van Dirt 2

[Reactie gewijzigd door reynard80 op 3 augustus 2010 13:34]

Ik hoop dat Dirt 3 een mix wordt van de beste punten van Dirt 1 en 2:

* Graphics van Dirt 2, maar daar zit het gezien de trailer wel goed mee
* Achievements en missions van Dirt 2
* Event types van Dirt 2, aangevuld met hill climbs van Dirt 1
* Rallywereldje (Dirt 1), ipv dat rare 'extreme sports' wereldje(Dirt 2)
* Stuurgevoel van Dirt 1, met name bij de rally stages, dat je weer echt in die flow kan komen
* Setup van de auto's zoals in Dirt 1
* Menu zoals in Dirt 1, of alleen wereldkaart van Dirt 2
Ik hoop toch dat ze een stapje verder gaan met de graphics :D
Setup van de auto's zoals in de oude C McRae-games!
Ze schrijven zijn naam ook steeds minder prominent op de game. Bij Dirt 2 was het al in kleine lettertjes, zou er bij 3 nog iets overblijven?
Ik had verwacht, en liever gezien dat ze eerst een race driver grid 2 uitbrachten.
Anoniem: 215005
@Apache3 augustus 2010 13:04
mee eens, grid was echt een fijn race spel en ook heel mooi.. dus ik had liever Grid2 gehad.. en ook dirt2 was prachtig maar niet zo fijn als grid.
Dirt2 was inderdaad prachtig. GRID is nog steeds ook een goed spel, alleen allebei dezelfde engine maar qua omgeving heel anders.
DIRT is zon type racegame die er verder niet is ( is er misschien wel maar niet zo goed ).
Hopelijk wel wat meer tracks en langere.
+1

En hoewel ik GRID pas na DiRT 2 een keer heb aangeschaft vindt ik dat spel wel echt fenomenaal te noemen. Zeker met de graphics is voor een al wat ouder spel niks mis. Hier zit dus nog iemand die echt verlangt naar een GRID 2! :)

Als dit ingame graphics zijn dan wordt ook dit spel weer zeker de moeite waard! :D
Het is niet ingame, het is een cinematic.
Grid was een super spel, maar maar de wagens stuurden voor geen meter. En laat dat nou juist zijn waar het om draait.


Dirt 2 was de eerste game sinds jaren waarin de wagens weer eens lekker aanvoelden. Als ze nou eens het menu/progressie/sponsorship-aspect uit grid in dirt 3 stoppen, heb je het beste van twee werelden.

Niets sluit uit dat ook grid 2 beter besturing gaat hebben, maar dat is eerst nog even afwachten.
niet verder gekeken naar race sims? er was genoeg wat erg lekker speelde. oke de graphics zijn iets minder, maar kwa feedback van de auto veel beter. hopelijk komt dit met het F1 2010 ook goed..
Inderdaad. Ook hoop trouwens wel dat ze voor Dirt3 weer een oude interface uitbrengen, of de interface van GRID ofzo, want dit was gewoon te onoverzichtelijk en het duurde te lang om gewoon even snel te racen (waar je bij GRID binnen 3 minuten in een race zat).
Ik vond de nieuwe menu-stijl juist beter. Het gooide je vanaf seconde 1 in de game zeg maar. Daarbij wist ik na 1 keer langs alle opties gaan waar alles zat, dus onoverzichtelijk vond ik het zeker niet. Wat snelheid betreft was het inderdaad iets langzamer dan een standaard menu, maar als je minuten lang gaat racen, wat maakt die paar seconden dan nog uit?

Ze zouden natuurlijk ook een old-skool menutje in je mobiel kunnen doen of zoiets. Dan kan je zelf kiezen wat je wilt gebruiken.
Daar zit ik ook al een tijdje op te wachten ja!
Uiterlijk goed maar de gameplay is gewoon meer een arcade racer dan een rally racer en dat is toch jammer voor alle rally fans. Als je van gewoon lekker scheuren houd en van prachtige graphics is dit zeker een aanrader maar voor de rest is dit gewoon een matige rally game.
Hoezo matig? Ze pretenderen nooit een sim te bouwen, hooguit een spel waar je veel lol mee hebt.

Weet je waar ik moe van wordt? Van al die sim-fanaten die een spel afkraken omdat het niet realistisch zou zijn. Terwijl ze zelf nooit in een race-wagen geraced hebben.
Kijk, in die reactie kan ik mij tenminste vinden! Al dat afkraken dat Dirt niet realistisch zou zijn.. Welke rally game is dat momenteel wel? ik denk dat Dirt daar toch het dichst in de beurt van komt.
Maar zou het niet geweldig zijn om eens een echte rally stage (in een computerspel) te rijden i.p.v. een geïmproviseerde onrealistische rally stage van 2 minuten. Colin Mcrae 1, 2 en 3 waren m.i. geniaal. Precies wat een rally fan wilt hebben.

Jammer genoeg verkoopt Dirt (zeker in Amerika waar Extreme Sports veel groter is) waarschijnlijk beter waardoor het oude format niet zo interessant is.

Ik heb Dirt 2 voor een leuke budget prijs gekocht bij de Mediamarkt en het rijd wel ok. Best leuk.
Ik vraag mij af wat ze kunnen verbeteren aan de game. Het aantal auto's is in Dirt 2 opzich ookal genoeg en goed. De graphics van Dirt 2 zijn ook al mooi. Maar mooier kan altijd!
Ik hoop dit te zien in Dirt 3. Hopelijk denken ze ook wat aan de mensen met een G25 (of G27) dat we ook echt de koppeling in moeten drukken zodat je kunt schakelen.

Als ik het filmpje zo zie, zie ik veel overeenskomsten met Dirt 2, dus veel anders zal het wel niet worden qua graphics
Wat mij betreft meer en vooral langere rally-stages. Meer zoals in de originele Colin MCrae serie's. De stages zijn veel en veel te kort. En natuurlijk de sneeuw en ijs stages, dat hoort imo meer in deze game dan race met de buggy's.

De sfeer en grafische pracht is fantastisch en het spel loopt ook heerlijk. Afwisseling met bijv. de vrachtauto's en buggy's is best leuk, maar een te groot onderdeel van Dirt 2.

En wat meer diversiteit in de banen, dit vind ik eigenlijk wel erg beperkt voor een modern spel.
Precies mijn mening.
De buggy's en truck's hebben ervoor gezorgt dat ik dit spel niet verder dan half heb uit willen spelen, terwijl ik normaal alle puntjes op de i zet.
Ik heb zelfs op een gegeven moment mezelf voor moeten nemen om na een rally iedere keer een race te doen met de buggy of de trucks, om zo misschien het einde niet saai te maken, maar dit is niet gelukt.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat mensen maar de helft van de game uitspelen en volgens mij is Codemasters hier dan ook de fout in gegaan door 2 spellen in 1 te willen drukken.

Of je maakt een goede rallygame (wat dirt 2 voor de helft ook was) met veel stages en zeker sneeuw en ijs. Of je maakt een X-games/dakar game met buggy's truck's Ken Block's enz.
De doelgroep is compleet anders in mijn ogen.
De naam Collin McRae is dus uit de titel. Ik dacht dat Codemasters deze in de naam zou houden om Mcrae te eren. Misschien komt er een game waar de nadruk op het WRC ligt met de naam McRae weer in de titel?

Elk jaar een nieuwe Rally game met updates van auto's/rijders/parcours, werkt voor dit genre niet. Formule 1 games doen het daarin al slecht en dan is Rally rijden alleen op tijd en niet met directe tegenstanders. Dat is minder geschikt voor een game, dus ik begrijp de toevoegingen in Dirt wel.
Het is maar de vraag of Colin McRae uit de titel is. Dat was alleen in Europa de titel, en volgens mij is deze aankondiging Amerikaans. Mogelijk zit het wel in de Europese promotie van de titel.
Dirt 2 was al een toppgame! alleen de grapichs al!!!
haha dat laatste stukje van Ken block, zie je ook in zoon drift movie van em, ook zo mooi! haha +1 voor codemasters (A)
Je bedoelt dat alleen de graphics van Dirt 2 goed waren denk ik.
Dat zegt die toch ook :)

Ik heb Dirt 2 ook helemaal kapot gespeeld, met stuurtje is dat echt een mooie ervaring.
Dus ik ben benieuwd of Dirt 3 mij dat ook kan bieden, de trailer ziet er in ieder geval erg netjes uit.
Alleen menu mag wel iets minder imposant, dat laad het tenminste wat sneller allemaal.
Stuurtje met forcefeedback, PRACHTIG! Het klopt ook gewoon, alsof je zonder stuurbekrachtiging rijdt. Als je in de lucht zit kan je gewoon vrij je banden bewegen maar als je rijd, oh wee als je hem loslaat :).
Inderdaad, alleen jammer dat Microsoft geen connectiviteit ondersteund op de Xbox van een logitech g25 (iets van force feedback van microsoft niet compatible is met die van logitech, dus dat ze compleet nieuwe drivers moeten schrijven en daar geen zin in hebben). En voor de PS3 route ga ik niet vanwege een hoop slechte ervaringen met sony producten in het verleden.

Mijn PC is niet zo heel snel, dus veel verder dan bijvoorbeeld Live for Speed kom ik niet, wat toch wel jammer is want met zo'n stuurtje dat 900 graden draait met absolute force feedback, gas rem en koppeling pedaal is racen zoveel leuker, en dan zou ik bijvoorbeeld Forza en weetikveel wat voor games gekocht hebben, vooral omdat het allemaal soepel op 60 fps op mijn xbox draait.

Misschien is dit dan zo'n game waarvoor ik een upgrade van mijn pc kan rechtvaarden, want mijn core2duo voldoet aan alles, behalve gamen. Hopelijk stoppen ze alleen niet boatloads aan DRM erin.
Anoniem: 188785
@Bahmi3 augustus 2010 18:21
... of eender welke PC-controller eigenlijk. Ligt niet alleen aan de G25, ook de Momo en andere controllers die wel werken op PC (en PS3) (sturen, joysticks en gamepads) werken niet op xbox360
Ja en dat de rest gewoon perfect was :)
Ik vond het wel aardig weinig tracks hebben opzich wat het uiteindelijk wel een beetje saai maakte gelukkig gaan ze daar in Dirt 3 wat aan doen.

Ik zie dat ze nu ook weer prachtig gebruik maken van de mogelijkheden van DX11 en geez wat is dat vuur mooi gedaan :|
Laat je niet foppen, dat filmpje is een cinematic.
Heb je dirt 2 gespeeld?
Als je hem op de PC draait op 1920 of 2560, dan zul je zelf zien dat deel 2 al vrij weinig verschilt van wat ik in dit filmpje heb gezien. Dit is grafisch de meest vooruitstrevende race developer. Ook GRID was prachtig, daar kan o.a. EA-sports nog wat van leren.
Het filmpje is te slechte kwaliteit om de te zien of dit daadwerkelijke ingame zouden kunnen zijn. (De explosie is denk ik niet in-game)

Verder is dit filmpje niet bedoelt om de graphics te showen, maar waarschijnlijk meer om even aan te tonen dat er mooie weersomstandigheden inzitten en een Ken Block-mode. De sneeuw vond ik iig een mooie toevoeging die ik in deel 2 miste.
Ik kan je garanderen dat het niet ingame is. Wat is je argument eigenlijk? Ik geloof wel dat DiRT een super mooi spel is, maar zoals je zelf al aangeeft, dat is niet waar dit filmpje over gaat. De explosie was een dead giveaway, maar er zijn nog een heleboel kleine details die mij als 3d artiest/hobbyist/fanaat opvallen - ik kan er een heel pleidooi van maken, maar hopelijk kun je het gewoon van me aannemen. Geen zin in nóg een killzone2 verhaal, iedereen verklaarde mij ook voor idioot toen ik verontwaardigd iedereen vertelde dat die eerste trailer echt niet ingame was.
vond inderdaag ook alleen de graphics wel redelijk behalve het vele licht dat tegenwoordigmaar overal opgekwakt word.
de game zelf was waardeloos aangezien het bijna niks met rally te maken had.
ook ale onzichtbare muren waar je tegenaan ramd als je je achterkant losgooit of de bocht lekker scherp nam was enorm irritant.
hoop dat ze deze meer bij het rally rijden houden en alle dessert buggy's en andere offroad zooi eruit laten dat heefd voor mij de game verpest aangezien ik puur rally verwachte.

ach ja gelukkig had ik m niet gekocht anders had ik 45 euro weggegooit :)
Nah het was best een leuk spel, graphics ook wel ok maar ze hadden idd te weinig tracks en te veel andere niet rally meuk er in gepleurt, dat was idd wat minder. Hopelijk maken ze 3 net zo goed als Dirt 1, die vond ik qua gameplay echt geweldig!
Dat zijn zeker mooie graphics voor een ingame movie!
Bijna top game... alles was goed op één essentieel ding na, je kon geen echte WRC competitie starten.
idd dat stukje met die trailer is uit de ghynkhama training sessie. maar ik vind ken blok de laatste tijd redelijk slecht presteren, de x games werden gewonnen door tanner foust, het wrc heeft hij ook niet gewonnen, ik denk niet dat in deze game alle aandacht moet uitgaan naar ken blok, ze zetten hem neer als de beste coureur in de wereld. die legende is nog altijd voor colin mcrea, die in tegenstelling tot block, wel goede ''rally ''game's had, in tegenstelling tot ken blok met een ''off road racing game met rally elementen''.

hoop dat dit weer een echte hardcore rally game word zonder geouwehoer met dirt buggy;s
Waarom zouden ze het dan Dirt noemen? Dirt 2 ging toch ook al veel meer op de amerikaanse toer en op extreme sports? WRC is een hele andere tak van sport, WRC is niet op een gesloten baan met gemaakte heuveltjes. Dit is Dirt, en dat heeft de extreme sports als voorbeeld genomen.

Dat hele driften heeft niks met WRC te maken, en 3 auto's tegelijk los laten op een track ook niet. Dirt is gewoon de extreme kant op gegaan. Ik vraag me nog steeds af wat hier mooier aan is dan een Hirvonen die zijn (echte) Rally wagen eens goed tegen een aantal bomen parkeert. Om dat extreme te benadrukken moeten ze hier driften en een explosie gebruiken.
Dirt 2 was al een toppgame! alleen de grapichs al!!!
haha dat laatste stukje van Ken block, zie je ook in zoon drift movie van em, ook zo mooi! haha +1 voor codemasters (A)
Graphics alleen maken een game nog niet geweldig, gameplay is er ook voor nodig. Ikzelf heb de game te weinig gespeeld om dat te bepalen...
Wow ik ben geen dirt fan maar dit ziet er zo erg mooi uit!
Het spel zelf ziet er niet zo uit, dit is een cinematic.
Hopelijk brengen ze de rally elementen weer meer naar de voorgrond. Grafisch was het allemaal al dik in orde maar als de helft aan race modes niks aan is houd ik het al snel voor gezien (wel uitgespeeld overigens)

Lees nu net op Gamer.nl dat ze een open spel wereld willen gebruiken.... :'(
http://www.gamer.nl/nieuw...t-3-bevat-een-open-wereld
Oef.. ziet er bangelijk realistisch uit. Die "arcade" mode uit de laatste scene heb ik nog niet veel gezien. Samen met de verschillende taferelen, misschien een reden om nog eens een race spel te kopen?
Anoniem: 126206
3 augustus 2010 12:55
Mooie beelden hoor Codemasters maar geen ingame beelden dus we weten nog niets.

Ik wacht wel op een GRID 3
GRID 2 bedoel je..
uhhh ja.....inderdaad ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee