Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

Windows Phone 7 zal waarschijnlijk slechts drie verschillende form factors kennen, die een voor een op de markt komen. Bij de eerste release mogen fabrikanten de software van de toestellen nog niet aanpassen, maar later verandert dat wellicht.

De eerste telefoons met Windows Phone 7 Serie moeten worden voorzien van een groot touchscreen en een 1GHz-processor met aparte grafische chip. Het tweede type, dat enkele maanden daarna verschijnt, mag naast een touchscreen ook beschikken over een fysiek toetsenbord. Van de derde form factor is nog niets bekend. Dit ontdekte ZDnet na het beluisteren van een podcast waarin Microsoft-medewerkers Michael Kordahi en Andrew Coates uitleg gaven over het terugbrengen van het aantal ondersteunde soorten form factors voor Windows Phone-smartphones. De podcast is inmiddels offline gehaald.

Voor de eerste lichting smartphones zal Microsoft vermoedelijk verbieden dat telefoonfabrikanten en providers de interface van het OS aanpassen. De verwachting is dat zulke aanpassingen later wel toegestaan worden, zo stond in de preview van Windows Phone 7 die Tweakers.net voor de introductie van het OS publiceerde. Het is nog niet duidelijk of het veranderen van de interface en het toevoegen van qwerty-toetsenborden door Microsoft tegelijkertijd worden toegestaan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Volgens mij was het ook Balmer die zei dat Mobieltjes zonder toetsenbord totaal niet zo aanslaan youtube link., zeker niet bij business users.

Ik kan me wel voorstellen dat fabrikanten niets mogen aanpassen, MS probeert weer een image neer te zetten en dat kun je alleen maar doen als alles hetzelfde eruit ziet. Toch, als ik MS zou zijn zou ik ze alle drie formfactors tegelijk op de marks zetten.

Het grote probleem van MS, en de meeste andere fabrikanten is het hebben van een goede App Store. Mensen willen nu eenmaal spelletjes, applicaties, tooltjes etc op de phone hebben. En een market place voor de mobiel is DE plaats om die tooltjes te halen. Het hebben van vele websites waar je applicaties kunt downloaden, net zoals op de PC werkt nu eenmaal veel minder goed dan een App store die vanuit je mobiel de benaderen is. DAT heeft Apple ZEER goed begrepen, ondanks de kritiek op de App store van Apple, vinden mensen het ronduit handig dat die in de mobiel zit ingebakken.

Ries
Kan ze deels begrijpen met het verbieden, als fabrikanten niet vooraf hun interface-schilletje kunnen testen, gaat dat ten nadele van de indruk van WP7. Hoelang het duurde voordat er een fijn bruikebare schil was in de WM series (pointUI, SPB, TF - pas de laatste series werken daadwerkelijk goed).

De systeemeisen ben ik niet zo blij mee, 1ghz met aparte GPU. Ok, WP7 zal zich wel richting op de high-end toestellen, WM6.5 richting mainstream en lager. Andere kant waren de eerste eisen voor WM6 ook veel hoger dan wat er toen mainstream was in de tijd van WM5, toch draaide WM6 op WM5 toestellen bijzonder goed.

Maar, even terug naar Q&A van t.net, dit betekend dus wel dat het niet verstandig is nu een mobiel aan te schaffen als je van plan bent richting WP7 te gaan. Acht de kans klein dat het huidige aanbod van bv HTC in aanmerking komt voor een WP7 upgrade (HD2 mischien?), loop je eigelijk al weer achter de feiten aan. (het zal XDA wel even wat tijd kosten tot ze het compatible maken met oudere toestellen).
Hoeveel verschillende formfactors zijn nu dan dominant in de smartphone markt...

- Touchscreen
- Touchscreen + keyboard
- Candybar nog bij Nokia

Dan heb je het toch ook wel gehad. Dus waarom dan 'slechts' drie form factors? ;)
- Slider
- Vouwtelefoon (open dicht dubbelvouwen)
- Touchscreen + slider
- Blackberry format (E71 etc.)
Je mist er wel een paar:

- touchscreen zonder fysieke toetsen (op enkele menu/back toetsen na)
- tochscreen met fysiek numpad
- touchscreen met querty toetsenbord onder beeldscherm met slide (zoals palm pre)
- touchscreen met querty toetsenbord onder beeldscherm zonder slide
- touchsreen met querty toetsenbord in landscape (slide, zoals N97)
- non touchscreen met querty toetsenbord onder beeldscherm (zoals veel blackberries)
- non tochscreen met numpad slide (zoals N95)

Niet allemaal even dominant natuurlijk, maar wel degelijk aanwezig.
Ik weet wel waarvoor de derde formfactor is: een stuk groter, niet perse bedoeld als telefoon, vooral geschikt voor op de bank. Nog in ontwikkeling want eerst even afwachten hoe dit bij de concurrent uitpakt.

[Reactie gewijzigd door torp op 24 februari 2010 14:51]

ze hebben daar Windows 7 starter voor of Windows CE voor. miss beetje de kant van zune op(aangezien MS naar multi media gaat) IE er op zetten(mobile of desktop) of een kleine versie van Surface met een mobile versie van Office of Office web app. dat zijn mogelijk heden. dat concept is er al in Courier. (met uitleg)

we zien wel wat de toekomst gaat bieden
Ik dacht eerder aan een stuk kleiner. Net als de x10 van se die android based is.
Ik moet het nog maar meemaken dat microsoft hun windows mobile lijn weet te reanimeren, mensen gooien massaal hun windows mobile telefoons aan de kant voor de alternatieven (zowel consument als zakelijk)... volgensmij als ik het overzicht van gister goed heb gezien heeft microsoft het meeste marktaandeel verloren van allemaal afgel. jaar qua mobieltjes.

Zelfs met windows mobile 7 lopen ze nog achter op de concurrentie op het gebied van de software zelf en de marketplace e.d... bovendien heeft hun naam een behoorlijke deuk opgelopen.. :o

dit is eigenlijk precies het scenario als met Internet Explorer... paar jaartjes laten verzaken en tegen de tijd dat je merkt dat de concurrent met je marktaandeel aan de haal gaat ben je te laat en loop je qua innovatie 2 jaar achter. :(
Ik ben zelf ook benieuwd of ze dat inderdaad weten te reanimeren. Wel moet ik zeggen dat wat ik tot nu toe van WP7 series gezien heb mij een positieve indruk geeft, in tegenstelling tot WM6 waar ik gewoon niet lekker mee kon werken.
De interface vind ik er zeer op vooruit gegaan en als ze een aantal zaken goed aanpakken zouden ze zeker nog wel eens goed terug kunnen komen.

Door nu de dingen wat stricter aan te pakken zal dat zelfs nog wel tot de mogelijkheden behoren. Als je de user experience positief maakt en minimale eisen stelt zoals ze schijnbaar doen aan de hardware heb je dit meer in de hand.

Ik ben het zeker met je eens wat betreft het achterlopen op de concurrenten en met name de marketplace, maar als je naar Android kijkt dan lukt het toch om in korte tijd veel apps in zo'n marketplace te krijgen. De community is er of zal weer terugkomen en als er bestaande apps geport worden naar WP7 en verzameld worden in de marketplace heb je in elk geval al een goed begin daarvoor. Als er wat te krijgen valt volgt de rest vanzelf wel.

Natuurlijk hebben ze niet het 'sexy' wat de iPhone dankzij Apple en de trouwe fans zich aangemeten heeft gekregen, maar als je (again) Android erbij haalt dan is het zeker wel mogelijk om een goede marketshare te verkrijgen en houden. Het belangrijkste is dat het goed werkt, prettig in gebruik is (zowel snelheid als intuitief) en het een 'affe' indruk maakt, i.t.t. de WM6 op dit moment.

Zolang Office en Windows het meest gebruikt worden, zullen ze nog lang niet afgeschreven worden en zijn zullen ze zeker in staat zijn om verrassend uit de hoek te komen, zeker nu ze er echte veranderingen ingooien ipv door te borduren op hetzelfde model.

Mijn volgende telefoon zou wel eens een WP7 telefoon kunnen worden ter vervanging van mijn iPhone 3G. Maar de tijd zal het leren of Microsoft het echt goed aan zal pakken of dat het bij net-niet blijft...
Volgens mij is voor veel consumenten helemaal niet belangrijk welk OS gedraaid wordt. Hoe het eruitziet is veel belangrijker.
Wat dat betreft logisch dat Windows zakt, er is meer concurentie.
Gelijk de reden waarom Symbian nog steeds de grootste is, mensen kopen een Nokia..

Afhankelijk van de telefoons die op de markt komen of Windows 7 mobile een succes wordt.
Volgens mij is voor veel consumenten helemaal niet belangrijk welk OS gedraaid wordt
Dat is ten dele waar. Een grote groep gebruikers - namelijk de jeugd en jong volwassenen - gaan voor looks, volgen hypes, laten zich beinvloeden door blingbling en door apps.

Een andere grote groep, namelijk de zakelijke gebruiker, wil connectiviteit en compatibiliteit en zoekt dus een telefoon die aansluit bij bijvoorbeeld de eigen kantoortoepassingen. De Mac gebruiker zal dan voor een iPhone kiezen en de Windows gebruiker zal dan kiezen voor een phone die zich gemakkelijk laat synchroniseren met bijvoorbeeld Outlook. Aangezien de overgrote zakelijke meerderheid het windows platform gebruikt, zullen deze gebruikers eerder kiezen voor een telefoon met bijvoorbeeld Windows 7.
waarom dan toch dat ik het overgrote deel van de zakelijke markt met een nokia / symbian telefoon zie rond lopen, juist - omdat symbian hoewel spuug lelijk en ouderwets, het blijkbaar nog steeds goed, degelijk en stabiel doet (bijv met mfe)..

je argument gaat blijkbaar minder op dan je denkt, waarom dat exact is, laat ik aan de experts over ik neem alleen waar dat nokia met symbian een veel grotere troef in handen heeft

zolang dezen tenminste stand zal houden (roem is immers vergankelijk.
Misschien dat er een derde groep is die geen bla-bla wil - maar gewoon wil bellen - en dat die dan voor Nokia's kiezen?
De grap is echter wel dat de iPhone beter en makkelijker synchroniseerd met Exchange dan Windows Mobile...
? Volgens mij is dit:"mensen gooien massaal hun windows mobile telefoons aan de kant voor de alternatieven" een beetje overdreven. Ik ken echt niemand die nu opeens iets heeft van "Oh, ik draai windows mobile, laat ik snel een andere mobieltje halen..." De helft van de tijd zit er toch een grafische schil op en de helft van de mensen weet niet eens waar de telefoon op draait.

Een HTC HD2 is echt prima mee te werken, toch draait die ook op WM. Het ligt er denk ik meer aan in welke mate de fabrikant WM "polished".
Idd, Htc hd2 heeft ook een sense interface die is heel goed.
Ach, als je weer met iets nieuws komt dat ook nog eens heel fijn werkt, de reviews goed zijn dan komen de mensen snel genoeg terug of stappen over van andere telefoons bij hun nieuwe abbo. Kan ineens heel snel gaan :) Dit vergelijken met ie is wel erg achterlijk.

[Reactie gewijzigd door jporter op 24 februari 2010 13:50]

Dit vergelijken met ie is wel erg achterlijk.
Waarom? Het beschrijft precies wat Microsoft fout doet. Microsoft kan hele mooie dingen maken, daar hebben ze het personeel/kapitaal/marktaandeel etc voor. Hoe komt het dan toch dat ze producten zo laten verloederen? Ik denk dat het enigzins met arrogantie heeft te maken, en daar konden ze jarenlang gewoon mee wegkomen. Tijden veranderen, en als je niet mee verandert, loop je achter.

Dit is een prachtig voorbeeld van de arrogantie van Microsoft, een filmpje met Steve Ballmer die zijn mening over de iPhone geeft toen deze net aangekondigd werd. http://www.youtube.com/watch?v=So7qrFO_p44, trek zelf je conclusies...
Browsers zijn gratis en je test dus makkelijk een andere als je daar behoefte aan hebt, dat maakt de vergelijking al totaal onmogelijk, dat is een scenario die je dus bij gratis producten altijd/veel vaker hebt dan bij producten waar je voor betaald (die je niet zo maar om kan/wil wisselen omdat het geld kost). Waardoor de markt op hele andere manieren kan/zal verschuiven...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 24 februari 2010 14:31]

Wat dacht je van de ZUNE? Is inderdaad een heel goed produkt, maar laat precies het bewijs zien dat als je je zaakjes laat verwateren je niet zomaar terugkomt. De ZUNE is geflopt niet vanwege de speler zelf, maar vanwege het feit dat ze er veel te laat mee kwamen. Ik weet uiteraard at het alleen in USA is uitgebracht, maar ook daar is de Zune nauwelijks van de grond gekomen.
Ik zeg niet dan windows Phone 7 hetzelfde zal laten zien, maar wel dat het nog heel moeilijk wordt om marktaandeel terug te winnen dat al verloren is gegaan en nog verloren zal gaan in het komende jaar. De concurrentie is gewoon ijzersterk.
Ik denk dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van Windows CE, mobile of hoe het in de toekomst nog gaat heten. Als je het bericht van paar dagen terug (nieuws: 'Symbian en Windows Mobile verliezen marktaandeel') erbij pakt dan zie je dat het toch al kleine marktaandeel van Microsoft in de smartphone markt in een jaar met +/- 30% is ingezakt. Microsoft is ook de enige fabrikant waarvan ook in absolute aantallen minder licenties zijn verkocht.
Ik denk dat de tijd dat MS nog kon dicteren wat voor hardware de fabrikanten moesten maken om Windows Mobile te mogen draaien een beetje voorbij is, als je kijkt naar de nu beschikbare alternatieven (en dan met name Android).
Het zijn ook de fabrikanten die traditioneel veel Windows smartphones verkochten die nu allemaal met Android bezig zijn: HTC, Samsung, Sony-Erikson.
MicroSoft zal zich moeten aanpassen, van monopolist (op de smartphone markt) naar een trendvolger. Ze kunnen zich niet meer permitteren eisen te stellen, ze zullen goed moeten gaan luisteren naar de klanten (fabrikanten). En daarom denk ik dat ze op de verkeerde weg zitten, dat wisten we al wel vwb Windows Mobile (too little too late), maar dat zou nog wel eens dieper kunnen gaan doorwerken in de bedrijfscultuur van MS.
Het stellen van eisen komt juist doordat ze luisteren naar consumenten. Die klagen vaak dat WM niet presteerd wat komt doordat fabrikanten er een loei zware shell op zetten die 40% van het beschikbaar geheugen op vreet en het geheel vervolgens ook nog laat draaien op ondermaatse hardware of hardware waar zeer slechte drivers voor gebruikt worden.

Door nu eisen te stellen aan hardware/customization zal mogelijk de performance van de WP7 telefoons een stuk hoger en stabieler zijn.

En daarnaast lijkt Andriod vooralsnog een hype. Alle beloofde zaken (makkelijk te custimizen/flashen/aan te passen) worden vooralsnog door veel fabrikanten om zeep geholpen door bv. het zelf flashen of het uitbrengen van updates te blokkeren.
HTC maakt daarnaast nog meer WM modellen dan Andriod modellen en SamSung en Sony-Erikson zijn nooit traditioneel WM geweest, maar brachten over het algemeen toestellen uit met een ander OS.
Met deze systeemeisen sluiten ze wel een groot aandeel potentiŽle kopers buiten, en het geeft mij het idee dat het WP7 dermate slecht is geprogrammeerd dat het pas lekker loopt als je minimaal een 1Ghz processor + gpu gebruikt.
WP7 is niet iets wat 'je koopt'. Er zijn helemaal geen potentiŽle kopers voor WP7. Er zijn alleen bedrijven die nieuwe smartphones uit gaan brengen en WP7 gaan gebruiken als OS. En omdat het om nieuwe telefoons gaat, ligt het al dan niet halen van de systeemeisen helemaal in handen van de fabrikant. Dat de systeemeisen veel bestaande smartphones uitsluit, is hartstikke waar maar dat is juist de bedoeling van die eisen.

Microsoft wil gewoon gťťn Vista-toestanden hebben, met smartphones waarop WP7 geÔnstalleerd wordt die het eigenlijk helemaal niet kunnen trekken. Ze willen dat de gebruiker verzekerd is van een goede gebruikerservaring :)

Op de rest (slecht geprogrammeerd) ga ik maar niet in, want daar valt momenteel geen zinnig woord over te zeggen..
Geeft toch niet als je mobiel een 1GHz cpu en een gpu heeft? Elk OS heeft nu eenmaal zijn systeemeisen en dit jaar is 1GHz al standaard voor smartphones.
komt ook omdat WP7 maar een beperkt aantal resoluties gaat ondersteunen die wel vrij hoog zijn. de iPhone heeft bv een vrij lage resolutie en kan daardoor ook met wat lagere cpu snelheden vooruit.
Dit voorkomt natuurlijk wel dat fabrikanten het besturingssyteem op telefoons zetten die het eigenlijk niet aan kunnen en hopeloos langzaam worden. wat trouwens het oude os ook zijn slechte naam gegeven heeft bij veel mensen.
Dus een logische stap eigenlijk. de volgende stap is het zelf produceren van een mobiele telefoon met hun eigen os die helemaal samengesteld is op het OS van Microsoft.
Dan kom je meer op de strategie van apple uit. Ik denk dat microsoft de zaak liever open houdt voor veel aanbieders.
Toch denk ik dat Microsoft de initiŽle Windows Vista toestanden uit de weg wil gaan. Wie herinnert zich nog de hele lading budget PC's met Vista erop, die totaal niet aan de minimum eisen voor Vista voldeden? In die periode heb ik heel vaak te horen gekregen dat vista maar een belabberd systeem was omdat het zo ongelooflijk traag was op hun (Nieuwe) PC die ze er speciaal voor gekocht hadden.

Ik kan dus begrijpen dat Microsoft minimum eisen aan de core en grafische chip stelt, en en ik me ook voorstellen dat men liever niet meteen een tiental schillen eromheen heeft. Maar wat ik niet begrijp, is het verbod op een fysiek toetsenbord. Dit is al bestaande techniek, en ik zie totaal niet wat voor negatief effect een fysiek toetsenbord zou hebben op het systeem.

Maar goed, er zal wel een reden voor zijn.
dat verbod op een toetsenbord is alleen initieel, een paar maanden na de release mag het wel. Hoe gek dat ook mag klinken

[Reactie gewijzigd door jelmervdmeer op 24 februari 2010 14:29]

Gisteren nog een laptopje opgeknapt, vista capable logo er op... schrik niet...

AMD Turion 2.2mhz
512MB geheugen
xpresss radeon 1100
60g hd (4800 rpm) (vermoed ik)

XP home edition erop en traag...

Zo'n beetje alles uit de kast gehaald om de prestatie een beetje op te krikken, maar het heeft niet veel uitgemaakt. (AVG eraf deed wel een wonder)
Ik ben al verbaasd dat je op een 2.2 MHz PC windows XP kan draaien. Met deze snelheid blijft alles traag tenzij je met BASIC gaat werken. :+ :Y)
2,2 dat zal de mk38 zijn, daar heb ik er ook een van in de mijne,
[update: "mhz ??" , - lolz, ik zie het nu pas DOH, zou je daar ms-dos op kunnen draaien /]
ik weet dus uit ervaring dat het gelul is, en nog eens dom gelul ook,

Loop de cpu een beetje af te fikken terwel er maar 512ram in zit,
dit is trouwens ddr2 (ja de mk38 is een k9 core en ondersteunt zelfs amd V.

upgrade eerst maar eens degelijk naar 2gb en dan praten we als echte deskundigen verder.

mijn 2,2 single core laptop draait namelijk gewoon windows xp virtueel onder ubuntu, (virtbox en 4gb ram) met spellen als AoE-3, setlersIII, america's army, en programma's als dreamweaver MX (ook niet bepaalt een zuinige app), heeft ie het welliswaar zwaar maar het lukt hem nog steeds elke keer...

[Reactie gewijzigd door i-chat op 25 februari 2010 08:33]

xubuntu erop rammen

heb hier een toshiba tecra 8000 die met xubuntu goed te gebruiken is
1) touchscreen
2) fysiek qwerty
het zou me niets verbasen als de derde een klassieke telefoonvorm heeft met alleen de cijfertoetsen (met dubbelfunctie) menuknop en knoppen voor ophangen en neerleggen.
Daar ben ik het dus mee eens. voor mij namelijk geen telefoon zonder fysiek toetsenboord. Is ook ťťn van de redenen waarom ik nog geen Iphone heb.
Veel mensen geven er idd op af, maar heb je het ook echt wel een kans gegeven? Een beetje friemelen in de winkel is niet te vergelijken, ik had er in het begin ook ietwat moeite mee, maar na 2 weken typte ik als een tierelier.
Dan typed het aardig maar niet zoals een toetsenbord in mijn geval.
Wat is er nu 'afgeven' aan zeggen dat je liever een hardware tobo d'r onder hebt?
Verder vind ik een nadeel van een onscreen toetsenbord behalve het gebruik ook dat het scherm met informatie dan zo klein word..
offtopic:
Als ik WP7 lees moet ik altijd gelijk denken aan WordPerfect 7 voordat het doordringt dat Windows Phone bedoelt wordt


De bagger prestatie van WM6.1 was voor mij reden om over te stappen op een ander platform (Symbian in dit geval, ook niet werelds, maar alles doet het tenminste lekker snel en betrouwbaar, zoals ik van Nokia gewend ben). Heb 2 jaar de HTC Tytn II gebruikt en het toetsenbord functioneerde na 6 maanden al niet meer fatsoenlijk. En de camera was helemaal om van te huilen. Het is uiteindelijk ook de prestatie van het toestel zelf die voor een groot deel de gebruikerservaring kan maken of breken.

Dus wel een goede zaak dat MS minimale eisen gaat stellen aan WP7 zodat hij tenminste lekker vlot draait. Hopelijk hebben ze ook het irritante sms probleem opgelost in WP7 die aanwezig was in WM6.1 (dat je soms sms'jes niet kan versturen terwijl er helemaal geen netwerkstoring is. kwam geloof ik door threaded sms. Als je een 'nieuw' smsje aanmaakte dan lukte het wel).
Heb 2 jaar de HTC Tytn II gebruikt en het toetsenbord functioneerde na 6 maanden al niet meer fatsoenlijk. En de camera was helemaal om van te huilen. Het is uiteindelijk ook de prestatie van het toestel zelf die voor een groot deel de gebruikerservaring kan maken of breken.
Hmm... iets in de trant van "hardware /= software" misschien ?
offtopic:
Als ik WP7 lees moet ik altijd gelijk denken aan WordPerfect 7 voordat het doordringt dat Windows Phone bedoelt wordt
Heheh, mee eens :P

K heb zelf nooit windows mobile gehad. Wat ik van m'n ma der telefoon weet is dat k hem nogal onhandig klein vind (menutoetsen e.d.) maar k geloof (weet het niet zeker) dat dat bij WP7 beter geregeld was.

WP7 is zeker iets wat ik zal gaan bekijken, als t:
- uit is
- ik geld heb voor een nieuwe tel (A)


@ Hieronder:
Kan ik kort over zijn.
Als ik schijt dan is het: hard, zacht of diarree.
Maar hoe je er ook naar kijkt; ongeacht de vorm, het is altijd stront.
hehhehe mooie vergelijking _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Audio-Lover op 25 februari 2010 00:21]

Het moge duidelijk zijn dat Microsoft bezig is met een offensief om het imago wat op te krikken: grote touchscreens, snelle processoren, etc, geeft aan dat Microsoft zijn mobiele OS wil associeren met snelle en 'hippe' telefoons. Ik ben benieuwd of het gaat werken. Als windows phone 7 series een fijn bedienbaar systeem wordt wat optimaal gebruik maakt van al dat hardware geweld zou het nog weleens voordelig kunnen uitpakken voor de marktpositie van wp7s.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True