Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 103 reacties
Submitter: himlims_

Er staan volgens applicatieverzamelsite AndroLib meer dan twintigduizend applicaties in de Android Market. De mijlpaal werd dinsdag bereikt. Daarmee is Android Market de op een na grootste softwarewinkel voor smartphones.

AndroLib, een site die poogt alle nieuwe applicaties voor Android bij te houden, registreerde op dinsdag de twintigduizendste applicatie. Daarmee groeit het aantal Android-applicaties bijzonder snel: in september registreerde AndroLib de tienduizendste applicatie. In de tussentijd zijn er per dag ongeveer tachtig applicaties bijgekomen.

Android Market is sinds enige tijd al de op een na grootste downloadwinkel voor smartphones. De grootste is Apples App Store, waarbij de teller al over de honderdduizend staat. In andere downloadwinkels, zoals Blackberry App World, Nokia Ovi Store en Windows Marketplace, staan veel minder applicaties in de etalage.

Het aantal betaalde applicaties ligt ongeveer op 7500, aldus AndroLib. Desondanks is er volgens game-ontwikkelaars geen brood te verdienen aan games op Android. Games voor de iPhone verkopen vierhonderd keer beter.

Twintigduizend apps in Android Market

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (103)

Jammer dat de game-ontwikkelaars niet willen investeren op de android markt :(
ik had graag wat meer games gezien :P
De uitspraak dat games niet verkopen op Android is de uitspraak van een studio. Verder heb ik zelf niet in de gaten gehouden of nog meer studio's hetzelfde er over denken, maar met alleen een link naar dat atikel is de uitspraak nogal overtrokken.
Iemand roept iets en hele volksstammen bouwen het na alsof het een feit is.

Het is echt appels met peren vergelijken. Om maar een paar reden te noemen waarom deze vlieger niet opgaat:
  • Iphone is al veel langer op de markt en heeft al een vaste aanhang.
  • Zij heeft ook al veel langer een winkel
  • Meer mensen hebben Iphone
  • Iphone een heel ander publiek dan Android. Iphone is een status object. Het wordt gekocht door mensen met die meer geld hebben en uit zijn op exclusiviteit. Juist de prijs is dan een manier om je te onderscheiden.
Daarbij heeft deze persoon vast alleen maar naar hun eigen verkopen gekeken, wat ook niet echt een representatieve steekproef is.

Ik wil best aannemen dat Iphone kopers gemiddeld meer aan software uitgeeft als Android publiek, dat ligt gewoon in de lijn van verwachtingen. Maar niet elk platform kan dit segment aanboren, dat is nu eenmaal beperkt. Apple beweegt zich opzettelijk op dit segment omdat je daar hogere marges kan realiseren. Bijna alle fabrikanten doen hun best om in het hoge segment producten uit te brengen om er veel geld valt te verdienen, mits je een product hebt dat aanslaat. Maar meestal mislukt dat omdat het heel moeilijk is om tegelijkertijd goedkope modellen te verkopen en toch als exclusief gezien te worden in het hoge segment. Daarom lukt het Philips ook nooit goed om zijn dure kwaliteitsproducten aan de man te brengen. Philips was te gewoon in de ogen van veel mensen.

Android is niet bedoeld als een niche product, Iphone is dat heel opzettelijk wel. Ondanks dat Iphone erg goed verkoopt zal Apple er niet over peinzen om goedkopere toestellen voor het grote publiek te maken, dan verliest hun naam exclusiviteit.

Dat neemt niet weg dat de mensen die Android kopen en daar zitten ook de hoger inkomens bij die niet zo snobistisch zijn, even goede telefoons kunnen kopen die veel voordeliger zijn. Snobs zitten juist ook onder de lagere inkomens, omdat die mensen er hun status het meest mee kunnen verhogen. Zulke mensen gebruiken merken graag om zich als wat meer voor te doen.
Jij bent wel heel erg bevooroordeeld over iPhone gebruikers zeg. Dat ik destijds een iPhone kocht was omdat het in mijn ogen de beste telefoon was. Toegegeven was er toen nog geen Android, maar ik heb die telefoon echt niet om een 'hogere status' te bereiken. Zo ken ik nog wel meer gewone studenten die de telefoon hebben gekocht.

Ik heb hem echt niet om mijn nek aan een ketting hangen zodat iedereen kan zien dat ik een iPhone heb.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat de bevindingen van 1 ontwikkelaar niet voor de hele markt hoeft te gelden.
Eens, het is ook gewoon een goed product. Daarom zie je ook dat Apple hiermee een veel hoger marktaandeel bereikt dan doorgaans met hun producten. Ook de Ipod deed dit.
Het idee dat de iPhone een status object is vind ik in deze tijd een beetje vreemd. Je hebt "al" een iPhone 3G voor €30,- bij een abonnement van €30,- per maand. Ik noem dit nou niet echt duur, of heb ik het mis? Hierdoor is de iPhone voor een heel groot deel van de markt best wel bereikbaar. Dus dat argument begrijp ik niet zo.

iPhone was gewoon eerder en dat heeft ze tot nu toe dus die grote, misschien zelfs wel grotendeels vaste, klantenkring bezorgt.
En hoeveel belminuten heb je dan per maand? Een stuk of 150? En zit daar internet bij? Kdacht het niet.

30 euro per maand * 24 maaden is 720 euro kost de iphone inclusief belminuten.
Ik betaal 7 euro per maand voor 300 belminuten. 24* 7 = 168.
Ik heb een losse telefoon gekocht voor 200 euro.
Is in het totaal ongeveer 370 euro (in gedachten houden dat ik 2 keer meer belminuten heb dan met een iphone).
Dus ja, een iphone is duur. Ik ben student en kan mij geen 30 euro per maand voor weinig belminuten veroorloven.
Apple producten zijn vooral voor mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is en mee willen lopen met de massa.

Edit: http://tweakers.net/price...phone-3gs-16gb-zwart.html
33 euro per maand is de goedkoopste. ZONDER internet. Zonder internet heb je niets aan een iphone, tel er 10 euro bij voor internet en je zit al op 43 euro per maand. Dit is voor veel mensen nogal duur.

[Reactie gewijzigd door jandoedelman op 16 december 2009 10:55]

Waarom zo'n rant over iets waar je niet even de moeite in wilt steken om het goed uit te zoeken? Het geodkoopste T-Mob abo met een iPhone kost je €30,- pm incl. 150m, 150 sms en 'ongelimiteerd' snel internet. Jouw SMS gaat gewoon uit je bundel neem ik aan, dus afhankelijk van je verhouding bellen / SMSen heb je wat dat betreft net zoveel aan de T-Mobile bundel.

Over niet verder dan je neus lang is kijken gesproken...

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 16 december 2009 13:15]

Mijn zwager werkt bij t-mobile en zegt dat er nog internet bovenop de 30 euro per maand komt.

En inderdaad, mijn sms gaat uit mijn bundel. Dus, en? Heb je het prijsverschil gezien tussen wat ik betaal en de iphone betaler (zelfs als je uitgaat van de 30 euro)? Bijna 2 keer zo veel. Dat is duur.

Oh ja, over dat ongelimiteerd. Lees de kleine letters maar eens ;)

[Reactie gewijzigd door jandoedelman op 16 december 2009 13:41]

Man, man.
Mijn zwager werkt bij t-mobile en zegt dat er nog internet bovenop de 30 euro per maand komt.
Klopt niet. Check de T-Mob website (waarom zou je dat in Godesnaam aan je 'zwager' vragen?)
En inderdaad, mijn sms gaat uit mijn bundel. Dus, en? Heb je het prijsverschil gezien tussen wat ik betaal en de iphone betaler (zelfs als je uitgaat van de 30 euro)? Bijna 2 keer zo veel. Dat is duur.
Fijn voor je, maar je schreef dat er meer in jouw bundel zou zitten. Dat klopt niet.

En duur, ja misschien vind je het veel geld. Maar daar zitten uiteraard het internet en de afbetalingsbedragen voor een goede telefoon in. Het mag toch werkelijk geen verrassing heten dat een sim-only abo'tje met een €200,- telefoon ZONDER internet goedkoper is dan een pakket met een goede telefoon incl internet en de extra's (visual voicemail e.d.). Alleen al een mobiel internet add-on voor 2 jaar kost je €240,- in de meeste gevallen.

Dus tenzij je iemand hebt horen beweren dat het niet goedkoper kan dan met een iPhone en T-Mob snap ik werkelijk niet wat je nu wilt bewijzen. €30,- voor internet / 150+150 / toestelsubsidie is niet duur, klaar. Het kan teveel geld voor jou zijn, maar je krijgt er veel voor terug.
Oh ja, over dat ongelimiteerd. Lees de kleine letters maar eens ;)
Ten eerste, waarom denk je dat die aanhalingstekens er staan - precies voor wijsneuzen zoals jij. Ten tweede, voor elke praktische toepassing op een telefoon is dat ongelimiteerd, ja.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 16 december 2009 14:24]

Dude, zonder internet heb je weinig aan een iPhone, je zegt het zelf al. Laat dat nu de reden zijn waarom Apple dit eist als het via een provider wordt aangeboden. Bij alle abbo's zit ongelimiteerd en zelfs snel mobiel Internet en ik betaal toch echt gewoon 30 Euro per maand.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 16 december 2009 13:30]

Wat vooral vervelend is, is dat in de Amerikaanse Android market meer games beschikbaar zijn dan in de Europese. Zo heeft Ubisoft bijvoorbeeld enkele spellen als een Assissins Creed gemaakt maar die zijn niet in de EU te downloaden. Dit geld ook voor bijvoorbeeld de Adobe Photoshop applicatie en Googles eigen navigatie software die niet in de EU (via de officiële wegen) beschikbaar is

[Reactie gewijzigd door Rendeer op 15 december 2009 19:58]

En dan vinden ze het nog vreemd ook dat ze niet zo goed verkopen.
Hoewel dat natuurlijk ook gewoon aan het aantal telefoons ligt. Er zijn op dit moment gewoon meer iphones dan Android phones. Maar dat zal wel gaan veranderen als er in 2010 50 Android based phones komen.
En afgezien van het lagere aantal telefoons, zijn betaalde applicaties nog lang niet in alle landen beschikbaar. En daarnaast is het ook nog eens zo dat het betaalsysteem ook niet echt lekker is, alleen via creditcard, wat maakt dat ik bijvoorbeeld al geen apps zou kunnen kopen, ook al zou ik willen. Weet overigens niet hoe dat in de Apple store zit.
In de Apple store is één van de mogelijkheden het "Click and Buy" systeem wat heel prettig werkt vind ik. Je maakt hier een account aan en geeft een machtiging af om het aankoop bedrag van je rekening af te schrijven. Dit is dus eigenlijk voor iedereen wel toegankelijk. Uiteraard moet je wel zelf in de hand houden hoeveel je dus "clickt" ;)

Wat een mijlpaal voor de Android markt. Het zal mij benieuwen of ik over twee jaar een nieuwe generatie iPhone zal nemen of een Android telefoon. Ik heb wel een aantal games, maar deze speel ik toch zeer weinig, dus dat zie ik niet als een minpunt. Ik denk alleen dat ik toch meer naar de iPhone kant beweeg, omdat ik daar al heel veel Apps voor heb aangeschaft. Als ik vergelijkbare Apps voor Android zou moeten kopen, kost het mij teveel. Aan de andere kant hoop ik dat T-Mobile dan niet meer de enige aanbieder zal zijn van de iPhone, maar de verhalen doen wel vermoeden dat dat gaat veranderen.

[Reactie gewijzigd door Tupel op 16 december 2009 08:51]

Waarom zou jij geen creditcard kunnen nemen, te jong?
Dan moet je wel èrg jong (<18) zijn, je krijgt die dingen al kado bij je studentenrekening. De meeste creditcardloze mensen die ik ken kiezen daar expliciet voor, met m.i. hele zinnige argumenten.
Nou ja, als je 18+ bent en gewoon werkt, dus geen hbo/univ-studie volgt, dan krijg je die credit-card dus niet. Verdien je eenmaal genoeg, of ben je student en je krijgt er wel een, dan kun je die natuurlijk aanhouden, ook al verdien je te weinig.

Heb je nog nooit voldoende verdiend (of toen niet gelijk aangevraagd) en ben je geen
student geweest dan heb je dus geen credit card. Die norm voor voldoende verdienen verschilt per merk creditcard (mastercard/visa/american express) of bij euro/masteercard per bank en is de laatste tijd trouwens behoorlijk omhoog gegaan, American Express zat trouwens een paar (<10) jaar geleden op €39.000 lag dus toen behoorlijk boven modaal.
Dat is anders hier wel de reden. Ik ben zelf 17 en heb eigenlijk ook geen behoefte naar een Credit Card. Heb ik niet nodig en de veiligheid ervan is ook niet echt super bij meeste winkels. Ik betaal liever veilig via iDeal of paypal via bank. :)
de cijfers date 't op iphone 400x beter verkoopt, zijn gebasseerd op verhoudingen. NIet totale aantallen.

Maar ook ik verwacht wel dat er iets veranderd wanneer er véel meer telefoons komen.
Niet goed verkopen? iPhone is er al enkele jaren en de hype is al lang aan het bekoelen (ja het blijft een hype) terwijl er wekelijks nieuwe toestellen komen gebaseerd op Android.
iPhone kan nooit of the nimmer groter worden dan Androidtelefoons, enkel en alleen al doordat het gesloten is door de fabrikant voor hun eigen modellen.
Gelukkig is Android (het zogenaamde *gratis* open source systeem) geen hype... :?

Never change a winning team or product. Over de iPhone is gewoon goed nagedacht en hoeft dus ook niet in 10 verschillende smaken aan de man te worden gebracht.
Het zijn er nu 2, de ipod touch en de iphone met uiteraard de bekende verschillen.

Heb nu een tijdje kunnen spelen met de HTC Hero en de iPhone.. en smaken verschillen nu eenmaal.... maar ik hoor iedereen keer op keer zeggen dat de iPhone mooiere/betere applicaties heeft.
Waarom wordt de iPhone (En trouwens ook de iPod, daar wordt hetzelfde beweerd) iedere keer een hype genoemd, terwijl deze langer op de markt is dan het Android platform, waarvan dit niet wordt gezegd?
Opvallend...

Ik las de voorspelling dat in Q4 2009 er 10M iPhones verkocht zullen worden.
Er worden ook meer iPod touches verkocht dan dat er iPhones verkocht worden (Ik dacht iets van 3:2 of zo), dus stel dat ook nog zo'n 15 M iPod touches bij komen, dan zijn er eind 2009 totaal ongeveer 75M devices die iPhone OS draaien. Klinkt inderdaad als een hype...
Dus eigenlijk is het een rage en koop je z'n aparaat om er bij te horen ;) ten minste zo dacht ik ook altijd over pokemon kaarten nadat de hype er 1maal af was en iedereen ze nog steeds moest hebben...
Ik kan hier in België nog altijd geen applicatie _kopen_... Dus alleen maar light en free stuff, beetje vervelend...
Photoshop Mobile is inmiddels wel verkrijgbaar in de NL Android Market.

[Reactie gewijzigd door 98248 op 16 december 2009 10:11]

dat komt nu wel. er zijn pas net android mobieltjes met gamevriendelijke grote schermen.
Jammer dat de game-ontwikkelaars niet willen investeren op de android markt :(
ik had graag wat meer games gezien :P
Komt dit jaar hopelijk: nu nog groter marktaandeel en 2nd gen Android toestellen die nog krachtiger zijn voor games.
Volgens het artikel moet je dan meer games kopen, er is schijnbaar geen droog brood mee te verdienen :-)
Ja inderdaad!
ik zou heel erg graag red alert op mijn android willen hebben.
Zou er zo geld voor over hebben...
Ik denk nog dat dit exponentieel gaat groeien. Naarmate de markt voor android apps groter wordt. Nu staat android nog in zijn kinder schoenen.

Vooral het feit dat iedereen mag programmeren heeft denk ik veel invloed. Veel startende programmeurs worden toch door apple beperkt doordat met op een mac moet werken.
Je hebt ook nog Windows Mobile, daar heb je niet eens een store voor nodig en iedereen kan ermee aan de slag met de gratis ontwikkel Visual Studio Express van Microsoft.

[Reactie gewijzigd door Marcelloz op 15 december 2009 19:09]

Toch vind ik dat je met de iphone sdk (en grotendeels ook met de android sdk icm java) een veeeel betere look & feel neer kunt zetten dan met windows mobile.

En nee dat heeft niet alleen te maken met je ontwerp/develop skills, maar ook met de manier waarop windows mobile is opgebouwd tov. android/iphone, Vooral bij de iPhone zul je weinig meemaken dat de animaties NIET vloeiend verlopen, iets wat bij windows mobile meer regel dan uitzondering is.
Klopt + dat een groot voordeel van Xcode is, het zoveel mogelijk trachten de gebruiker een standaard look in de apps neer te laten zetten. Kan je omheen natuurlijk, maar zelf begrijp ik het voordeel ervan en hanteer het dan ook zoveel mogelijk, ook als ik zelf UI elementen maak.
Die store is nu juiste de reden waarom ontwikkelaars interesse hebben. De vrijheid van WM is leuk, maar ik heb geen enkel publiek als ik het zomaar ergens uitbreng, iets wat we dus al jaren zien bij WM.
Je kunt op een android telefoon ook gewoon buiten de market om applicaties installeren.
Tsja, voor Windows Mobile wordt ik beperkt om een Windows computer te moeten hebben. (Visual Studio, C#, .net Mobile).

Enkel android heeft zijn platform naar elk OS verspreid. Wel grappig dat als een product een keer 'OSX' only is dan is het een beperking, en is het Windows only (like 90% van de applicaties?) dan is het normaal.
Je kan ze ook gewoon met mono compilen hoor.
Daarbij komt bijvoorbeeld .NET micro framework 4.0 onder apache 2.0 vrij, dus lang zal het niet duren voor het 100% transparant wordt over Windows en Linux.
Dat is ongeveer net zo'n omweg als zeggen ja met Adobe Flash CS5 kan je ook iPhone applicaties maken onder Windows.

http://labs.adobe.com/technologies/flashcs5/appsfor_iphone/

Dat is het ook 'net niet helemaal'.
Idd,
Ook de release van veel meer android phones gaat hier voor zorgen.
Acer liquid, x10, milestone etc die groei gaat de appstore nog wel voorbij denk ik :)
Het nadeel van allerlei verschillende smaakjes Android is dat de ontwikkelaar er niet van uit kan gaan dat een applicatie het 'gewoon doet'.
En de kans dat een ontwikkelaar op alle Android devices kan/wil testen is klein...
Voor Apple moet je ook testen op iPod's, iPhone en 3GS. Met Android op wat meer toestellen. Maar een ontwikkelaar kan best melden op welke devices het getest is en de andere is dan op eigen risico. Of een demoversie. Doet die het niet koop je het niet.......
Vooral het feit dat iedereen mag programmeren heeft denk ik veel invloed. Veel startende programmeurs worden toch door apple beperkt doordat met op een mac moet werken.
Apple met 1 toestel een pak sneller aan de 20.000 applicaties dan Android.

De reden alsof de verplichte aanschaf van een Mac de beperkende factor is raakt dus kant noch wal, gezien de situatie zo was, nog steeds is en waarschijnlijk nog een hele tijd zo zal blijven.
Het feit dat Apple maar 1 toestel uitbrengt zegt meer iets over Apple dan over Android. Omdat het toen met de iPhone een nieuwe markt was hadden de ontwikkelaars geen keuze zoals ze deze nu hebben.
Ze hebben wel de weg geplaveid(?) voor de Androids van deze wereld nu. Zonder iPhone weet ik niet of er een Android was geweest of dat we nog in de stylus wereld hadden geleeft. Op zich na Apple wel een groot risico want als het gefaald had, zaten zij met de gebakken peren.

In feite moet je juist dankbaar zijn op Apple :)

Ze hebben de vruchten geplukt die ze zelf hebben gezaaid, eens kijken of ze bestand zijn tegen Android et al
Exponentieel lijkt me een groot woord, hoe kom je erbij? Volgens mij worden er elke x maand niet het aantal Android-phones verdubbeld, noch de aantal gekochte of uitgegeven apps.

Dat het hard groeit is wel een feit! :9
Exponentieel lijkt me een groot woord
Valt wel mee als je het begrip kent. Met een rentepercentage van 2% groeit je bankrekening ook exponentieel.

Het aantal Android-foons zal zeker wel elke X maanden verdubbelen.
Android Market is sinds enige tijd al de op een na grootste downloadwinkel voor smartphones. De grootste is Apples App Store, waarbij de teller al over de honderdduizend staat. In andere downloadwinkels, zoals Blackberry App World, Nokia Ovi Store en Windows Marketplace, staan veel minder applicaties in de etalaga.
Tis alleen zo jammer dat de grootte van de appstore totaal niet representatief is voor de kwaliteit, zo kom je in de Apple appstore zoveel apps tegen die praktisch hetzelfde doen... dit inclusief alle (bijna) totaal nutteloze apps.. Zo gaat het hard naar de 100.000, das makkelijk scoren. Meestal vind ik dat dergelijke apps niet de benaming applicatie waard zijn, het is eigenlijk niet meer dan een losse optie toevoegen wat niet meer dan zich meebrengt dan dat ene extraatje. Een app is in mijn beleving een veelzijdig stukje software, niet een losse functie. Ik heb het natuurlijk niet over alle apps, want er zitten ook absoluut juweeltjes tussen, maar ik denk als je het kaf van het koren gaat scheiden dat er bijvoorbeeld in de Apple store misschien 10% overblijft wat de moeite waard is.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 15 december 2009 20:26]

Op de Android Market is dit niet veel anders hoor ;)
Je hebt gelijk, ik heb het wat aangepast. Alleen Apple is in dit geval het typische voorbeeld :) Het is voor alle appstores zo, het percentage troep op het geheel neemt toe als de omvang van het geheel groeit.
(zet in dat geval even bij de reactie zelf wat je hebt gewijzigd en waarom. Nu valt het verhaal dat erop volgt nogal in het water.)
het lijk mij inderdaad een goed idee om bij de volgende indexering de 'apps'(monkeyball en andere grotere/betere apps) van de 'add-ons' te scheiden (zoals een flashlight ofzo). Al zul je dan natuurlijk altijd op de tenen getrapte mensen krijgen omdat zij vinden dat hun stukje software wel een echte app is e.d.
Zo gaat het hard naar de 100.000, das makkelijk scoren
Zo kijk dan ff naar Ovi Store _/-\o_ . De Ovi Store doet nog veel makkelijker scoren dan iPhone Appstore: (betaalde) wallpapers, ringtones, noem het maar op het telt allemaal mee *zucht* bij Ovi. Totaal nutteloos, dat er net bij Ovi weer wordt gekozen om niet te beperken tot het tellen van het aantal apps en games, maar het aantal " items ".

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 15 december 2009 19:27]

Dat hoor ik vaak, maar welke aanwijzing heb je dan dat dit op andere stores totaal anders zal zijn? Het is altijd een doorsnede van wat ontwikkelaars willen en wat verkoopt en op ieder platform verkopen de domme apps vaak nog goed ook, dus kom je die ook bij Android tegen. Me dunkt net zoveel. Het gaat erom dat je je niet focussed op die apps, maar gewoon zoekt naar het betere spul en zo lastig is dat niet.
Ik heb het natuurlijk niet over alle apps, want er zitten ook absoluut juweeltjes tussen, maar ik denk als je het kaf van het koren gaat scheiden dat er in de Apple store misschien 10% overblijft wat de moeite waard is.
10.000 apps die de moeite waard zijn vind ik toch wel netjes.
Flauw excuus, en totaal niet onderbouwd.

Apple heeft al meer dan 100.000 applicaties geweigerd. Kun je nagaan hoeveel het er hadden kunnen geweest zijn indien Apple enkel naar nummers keek? Vorige maand zijn er nog een honderdtal van een Chinese developer verwijderd uit de Store omdat ze bijna allen hetzelfde deden.
Het aantal betaalde applicaties ligt ongeveer op 7500, aldus AndroLib. Desondanks is er volgens game-ontwikkelaars geen brood te verdienen aan games op Android. Games voor de iPhone verkopen vierhonderd keer beter.
De belangrijkste oorzaak daarvan is dat Android gebruikers simpelweg niet gewoon zijn om te betalen voor hun apps: ALLE boeiende apps zijn gratis of hebben op zijn minst gratis varianten. Daarom dat de meesten zelfs geen moeite doen om hun kredietkaart aan hun account te hangen.
Desondanks is er volgens game-ontwikkelaars geen brood te verdienen aan games op Android. Games voor de iPhone verkopen vierhonderd keer beter.
Hier mag wel een kleine kanttekening geplaatst worden.
Dit werd beweerd door 1 game ontwikkelaar, en berust niet op officiële cijfers maar enkel op hun eigen resultaten. Lijkt me niet representatief voor de gehele markt.

Verder is dit http://tweakers.net/nieuw...-games-zijn-illegaal.html ook niet compleet geruststellend..

Edit: was bedoeld als losse reactie, maar goed :)

[Reactie gewijzigd door speedzor op 15 december 2009 19:03]

Deze gameontwikkelaar (Gameloft) is echter wel een van de grootste op mobiel gebied. Vergelijkbaar met EA, Activision of Ubisoft voor de consoles.

[Reactie gewijzigd door Marcelloz op 15 december 2009 19:06]

Dat zal wel maar als je leest over de recenties van die iphone versie en dan van de androidversie dan ga je huilen ;) Rechtstreeks copy past en dus slecht (lees: niet) geoptimaliseerd voor android. En dan heb ik het specifiek over gameloft en wat ik daar over heb gelezen... Ik zou als android gebruiker dus nooit wat van ze kopen 9zowiezo koop ik niks ik neem geen creditcard :)).
om hun kredietkaart aan hun account te hangen
Feit dat het alleen met een creditcard kan is al een drempel. ik heb en wil zo een ding niet, want ik kan alles wat ik wil doen met ideal en paypal.... behalve Google Checkout gebruiken.
En hoe betaal je dan bij Apple?
Itunes Cards kun je volgens mij ook mee betalen, maar ook via Click&Buy dacht ik.
ikzelf betaal wel via creditcard, maar dat hoeft zeker niet.
In de VS kun je via T-Mobile ook al Android Apps afrekenen via je telefoonrekening. Hopelijk komt dat snel hier heen (net als Visual Voicemail for Android, wat T-Mobile in de VS ook al heeft, maar hier wederom nog niet)..
Click & Buy idd. je koopt een app, en binnen een paar dagen schrijven ze het bedrag van je rekening af. Ondertussen kun je al wel de app direct gebruiken, dus je hoeft er niet op te wachten.

Ideaal :)
Microsoft moet echt gaan opschieten met het updaten van hun marketplace en het uitbrengen van WM7.
Ze verliesen totaal de controle over de markt...
Android heeft dit ook maar dit is een nieuw platform...
WM bestaat al langer en zou toch redelijk mee moeten kunnen doen...
Ja inderdaad, ik kan tot nu toe nog maar 4 apps downloaden, waarvan er al 2 voorgeinstalleerd op mijn mobiel stonden! :(
WM had nog niet eens enige controle, dus echt verliezen valt wel mee (alleen in Europa), dat ze de boot hebben gemist lijkt mij wel duidelijk ja, maar wie weet, stel WM7 is echt zo geweldig dan hebben ze nog een kleine kans.
De verhouding 2:3 van gratis apps staat mij eigenlijk wel aan, genoeg gratis apps om mee rond te komen maar ook weer genoeg betaalde apps om toch ook de markt voor de ''betere'' apps te verzadigen.
Ik heb eigenlijk niet het idee dat er op Android Market een verband is tussen gratis/betaald en kwaliteit.
Sowieso niet: google producten zijn gratis én goed. En kijk maar naar linux: gratis en semi-perfect
semi-perfect. ROFL.
Ik heb toentertijd ook een topicje geopend over die '400x meer':
Games verkopen op iPhone 400x beter dan op Android

Zelf vind ik het alleen maar top, hoe meer Android apps hoe beter!
Liefst natuurlijk originele apps en games, maar dat komt wel met de tijd...

Vandeweek m'n eigen Androider binnengekregen dus helemaal top!!
Had jij niet stiekem een illegaal buitenlands toestelletje op de kop getikt?
Nee een volledig legaal buitenlands toestelletje, we leven in de EU he, vrij handel van goederen of hoe het ook mag heten :)
Ik sluit nokia nog niet helemaal uit, die hebben namelijk wel degelijk now how en kapitaal of nog iets te doen. De nokia E72 is een mooi voorbeeld van een klap(je) richting de Rim. Maar wat betreft een mooi full touch design phone ligt nokia ver achter. Ik zou er niet van op kijken als htc nog wordt gekocht door nokia of google.
HTC is het formaat prooi iets ontgroeid. Bovendien vervullen ze een bepaalde functie als leverancier voor andere merken. Dit zou bij een overname verloren gaan -> kapitaalvernietiging.

Het huidige management van nokia lijkt het volste vertrouwen in de ingeslagen koers te hebben. Had overigens graag een nokia gekocht en het Maemo platform lijkt me een sterke troef, maar het commitment is wel zo miniem (een toestel in 2010!)...

Neem nu een partij als Palm. Sterk in een grote markt (VS) die lastig te penetreren blijkt (zie nokia) en in bezit van een sterk platform, maar zonder afzet in andere markten. Het is van de gekke dat een partij als Samsung tijd en energie steekt in een een eigen platform en voorbij gaat aan een prooi als Palm.
Daarmee groeit het aantal Android-applicaties bijzonder snel: in september registreerde AndroLib de tienduizendste applicatie. In de tussentijd zijn er per dag ongeveer tachtig applicaties bijgekomen.
Misschien ff handig om er bij te vermelden dat de ADC2 (Android Developer Challenge 2) ook voor een extra stoot apps in korte termijn heeft geholpen.
Mooi om te zien dat ook Android zich steeds verder ontwikkelt. En dat te bedenken dat op smartphone gebied 2 jaar geleden Winmob nog een redelijk monopolistische positie had.
En dat te bedenken dat op smartphone gebied 2 jaar geleden Winmob nog een redelijk monopolistische positie had.
Hoezo ?
Voor de introductie van de iPhone was Nokia met Symbian marktleider op de smartphone markt en RIM met de blackberry 2e op de smartphone markt.
Windows Mobile was toen al pas de nummer 3.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True