Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Square Enix gaat cinematics maken voor Deus Ex 3. De game, die in ontwikkeling is bij Eidos Montreal, wordt door de Japanse overnamepartner voorzien van enkele cgi-trailers en ook de intro voor de game wordt door Square Enix gemaakt.

Sinds de overname van Eidos door Square Enix denkt de studiomanager Stephane D'Astous van Eidos Montreal al na over een project dat de twee firma’s samen zouden kunnen doen, zo verklaart hij tegenover website Edge Online. Door Square Enix Japan zorg te laten dragen voor de cinematics van Deus Ex 3 wordt gebruikgemaakt van een van de specialiteiten van het team uit Tokyo, zo meent D’astous. Square Enix gaat in ieder geval werken aan de intro en een aantal trailers van Deus Ex 3. Het is nog niet bekend wanneer de game zal worden uitgebracht.

Square Enix nam in april het in zwaar weer verkerende Eidos en al zijn activiteiten en franchises voor een bedrag van rond de 97 miljoen euro over. Alle ontwikkelstudio’s van Eidos zijn tot voor zover bekend behouden gebleven. Eidos Montreal werkt nog altijd met hetzelfde aantal mensen aan Deus Ex 3 en Thief 4. Square Enix heeft inmiddels aangegeven ook voor Thief 4 een bijdrage te willen leveren, aldus D'astous. Het voormalige Eidos gaat in Europa na de overname onder de naam Square Enix Europe schuil en heeft met Kane & Lynch 2 inmiddels zijn eerste project onder de nieuwe naam aangekondigd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

hopelijk wordt het meer zoals de eerste game en niet de denigrerende consoleport van de tweede
DX1 was wel beter geschreven dan DX2 maar zo belabberd was die toch ook weer niet?
Euh, jawel? Heb je 'm wel gespeeld?
Alles dat DE1 zo goed maakte hadden ze verkracht verpest in DE2 en je kon duidelijk zien dat het allemaal gedaan was om het geschikter te maken voor consoles.
Ik zou niet te veel hoop hebben dat het geen console port zou kunnen worden.
Dat is tegenwoordig meer standaard dan dat het niet gebeurd.
Zelf verwacht ik wel wat van deze game.Deel 1 was het beste deel al vond ik deel 2 nou ook niet zo belabberd eerlijk gezegd.Maar goed die heb ik dan ook op de console gespeeld
Deze overname zorgt er ook voor dat mensen hogere verwachtingen krijgen. Daar is niets mis mee natuurlijk.
Maar ik blijf toch nog gematigd positief.Eerst zien hoe het in deze game gaat uitpakken.
Wat ik wel zeker weet is dat de cinematics wel goed zullen zitten. De grote vraag word de gameplay.Gaat men terug naar de roots of juist niet

[Reactie gewijzigd door pino85 op 25 november 2009 10:35]

DX1 was wel beter geschreven dan DX2 maar zo belabberd was die toch ook weer niet?
Jawel. Het verhaal in deel 2 sloot op sommige punten niet lekker aan op deel 1. Ook was Deus Ex: Invisible War op technisch vlak echt bedroevend. Geen computer die het toen kon spelen en zelfs de Xbox port had zware frame drops. Op gameplay gebied was ook teveel opgeofferd om het spel aantrekkelijker te maken voor de 'casual gamer'.
Wat consoleports ermee te maken hebben is me een beetje onduidelijk, maar ja, het is idd de bedoeling dat de gameplay meer wordt zoals 1 en niet zoals 2. Het is ook wel algemeen bekend dat de tweede een stuk slechter was, en dat hebben ze bij Eidos Montreal ook wel door hoor ;). Terug naar hun roots dus (@ pino22 ;))

De 3D engine wordt trouwens verzorgd door het Nederlandse Nixxes.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 27 november 2009 10:40]

Ik weet vrijwel wel zeker dat door de overname van Eidos door Squaresoft Eidos nu in goede handen is. Ik verwacht dan ook dat games ook beter uit de verf gaan komen, als beide ontwikkelaars hun krachten bundelen.
ik hoop dat je gelijk krijgt maar denk dat geen enkele deel 1 zal overtreffen, hoewel ik thief 3 weer beter vond dan 1 en 2, kan me dat lvl in sanitarium nog herinneren, rillingen over me rug
DX1 was geweldig, DX2 was in vergelijking met DX1 waardeloos omdat het het DX concept volkomen verpestte zodat het domme console volk kon spelen.

In vergelijking met andere games was DX2 best ok.

Hopen dat DX3 weer een goed PC spel wordt
Ben het met je eens dat Deus EX 1 echt een geweldig spel was / is, samen met het feit dat DX 2 tegen viel. Maar om het console volk als dom te gaan bestempelen gaat nergens over!

Tuurlijk worden bepaalde dingen wel eens versimpeld bij bepaalde console games, maar als een game de intentie heeft om complexxe dingen uit te voeren is dat prima mogelijk dor middel van de juiste interface / controls.

En console volk zitten daar best op te wachten buiten de standaard console titels.
Ben het met je eens dat Deus EX 1 echt een geweldig spel was / is, samen met het feit dat DX 2 tegen viel. Maar om het console volk als dom te gaan bestempelen gaat nergens over!

Tuurlijk worden bepaalde dingen wel eens versimpeld bij bepaalde console games, maar als een game de intentie heeft om complexxe dingen uit te voeren is dat prima mogelijk dor middel van de juiste interface / controls.

En console volk zitten daar best op te wachten buiten de standaard console titels.
We praten hier over het jaar 2003-2004, toen spelconsoles nog niet vaak voor geavanceerdere dingen werden gebruikt zoals op de PC. DX:IW was echt gemaakt voor de meer 'casual gamer' om een zo breed mogelijke massa aan te spreken op consoles. En dat is jammer. Ik beschouw Deus Ex zelf als één van de beste spellen aller tijden op single player gebied en het is daarom erg bitter om te zien dat DX:IW niet goed op DX aansluit. Het verhaal en de gameplay van deel 1 was gewoon zoveel beter.

Voor DX 3 hebben ze in ieder geval geen probleem met het brakke verhaal van DX:IW. Het speelt zich namelijk voor DX 1 af. Van mijn part mochten ze DX:IW ook als non-canon beschouwen. Alle vier verschillende eindes waren namelijk allen redelijk destructief (iedereen aan elkaar linken en daarmee de 'mensheid' niet meer 'mens' laten zijn, de wereld over laten nemen door de Templars met een totalitaire regime of de mensheid uit laten roeien) of flauw (de geheime organisatie welke de wereld ooit onder controle had terug het zadel in helpen). De eindes uit DX waren tenminste open en met elk einde was iets makkelijker te sympathiseren (hoe extreem het ook leek).
Het is inderdaad jammer dat ze voor de casual gamer kant zijn gegaan, terwijl de doelgroep inderdaad (denk ik) alles behalve casual was door de vele opties en mogelijkheden (helemaal voor die tijd).

Maar als ik me niet vergis waren er toen al best games zoals Star Wars: Knights of the Old republic wat ook voor die tijd een geweldige ervaring achter liet zonder simpel en casual over te komen. Moet wel eerlijk bekennen dat het spel langer geleden uitkwam dan ik in eerste instantie had gedacht.

Maar we zijn het er iig over eens dat Deus Ex 1 een juweeltje is, deel 2 vond ik persoonlijk nog wel te doen (ondanks zijn brakke engine, waar thief 3 helaas ook al op werdt gebouwd ) en met Deus Ex 3 gaan ze hopelijk weer een hele toffe titel neerzetten !

@Vizzie: Ik begrijp je punt, als oud pc gamer en nu console gamer was ik misschien iets te snel op me teentjes getrapt omdat ik dacht dat je al het console publiek bedoelde ;)
Ik bedoel niet dat het console volk dom is (heb er zelf ook één staan) ik bedoel dat ze het spel geschikt hebben willen maken voor het domme deel van het console volk. Da's gelukt, alleen jammer dat het meteen voor liefhebbers van deel 1 ongeschikt werd.
Als dat gierige PC-volk een keer die game had gekocht dan was de sequel misschien PC only geweest. 120.000 verkochte exemplaren was ook in 2000 niet bijster veel...
Daar gaan we weer! immer en altijd dezelfde discussie over DX1 > DX2! Deus Ex 1 was perfectie en Deus Ex 2 was een goed spel PERIOD.
Maar DX3 lijkt me, zoals ik het hoor meer op DX1 te gaan lijken :)
ik had DX1 hele maal kapot gespeeld, toen DX2 wert aangekondigt dacht ik die moet ik hebben. toen ik heb gekocht heb. bleek het spel echt een vaal te zijn. alles wat bekent was in DX1 is bijna weg. de gameplay is ook anders. en het is een totaal andere sfeer geworden. ik hoop dat ze met DX3 de kant op gaan van DX1 en dat het net zo vet wordt als toen ik het net speelde :D ik zie wel.
Ik snap niet waarom mensen d'r maar vanuit gaan dat de animanga-factor de strot in geduwd wordt, Squeenix zal het bij het originele uiterlijk laten en een winnende formule niet gaan veranderen.
Looking forward too it. Ondanks het gejammer toen der tijd heb ik DX2 nog wel een paar keer uit de kast getrokken en opzich is het niet slecht. Je ziet inderdaad duidelijk dat het verkracht is voor de console, maar op zich is eht geen slecht spel.
Oh jee. Betekent dit spiky hair en over the top effecten voor Deus Ex?
Omdat er toevallig een aantal characters in Final Fantasy games zijn met spiky hair, betekent dat natuurlijk niet dat ze niks anders kunnen maken. (Er vanuitgaande dat je op o.a. Cloud uit FF7 doelt ;))

Maar dit staat natuurlijk wel voor cinematics van hoge kwaliteit zoals we gewend zijn van SE.
Ik moet het nog zien. Voorlopig zie ik in alle SE cinematics de Japanse invloeden er vanaf druipen, en dat is niet iets waar ik op zit te wachten in Deus Ex.
Omdat er toevallig een aantal characters in Final Fantasy games zijn met spiky hair, betekent dat natuurlijk niet dat ze niks anders kunnen maken. (Er vanuitgaande dat je op o.a. Cloud uit FF7 doelt ;))
Chrono Trigger, Chrono Cross, andere Final Fantasy spellen...
Hooguit wat androgene typetjes met oversized zwaarden :/
wat is er mis met het Dragon's Tooth Sword ?
Gelukkig doet Nomura niet de character design niet voor DE3, anders kon je je ballen erop wedden dat de hoofdpersonages er precies hetzelfde uit zouden zien als die in FF en KH.
met die cinematics komt het dus wel goed, nu nog hopen dat de game ook zo goed wordt als nr 1...
[queue RPG jokes]Ja meisjes-achtige jongens met weelderige haarbossen zijn echt wat deze game nodog hebben ;-) [queue ROG jokes]

Nee maar even serieus, ja dat denk ik ook wel, SE heeft al eerder aangegeven dat ze vinden dat westerse gameontwikkelaars veel vooruitstevender zijn dan Japanse. Dus ik denk dat dit alleen maar goed is SE.
niet te vergeten dat ze net zolang duren als een gemiddelde film. :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True