Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 102 reacties

Square Enix heeft op de weblog van PlayStation aangekondigd dat Final Fantasy XIII op 9 maart 2010 in de Europese en Amerikaanse winkels zal liggen. Bovendien zal de ontwikkelaar tot aan de release elke maand meer details over de rpg vrijgeven.

De release van het dertiende deel van de rpg-titel werd al enige keren uitgesteld, maar het spel lijkt begin 2010 toch echt uit te zullen komen. In een blogposting op de Playstation-website laat Final Fantasy XIII-producer Yoshinori Kitase nu weten dat het spel op 9 maart 2010 in zowel Europa als de Verenigde Staten verkrijgbaar zal zijn.

Kitase belooft tot aan de release op de 13e van elke maand meer informatie over Final Fantasy XIII te geven in nieuwe postings. Daarnaast zijn nieuwe screenshots en een video van de aankomende titel online gezet.

Video (954fc8ba)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (102)

Hmmm, ze gaan een hype bouwen. Deze zou ik toch wel halen voor mijn Xbox, hoor! 2009 en 2010 zijn goeie RPG jaren aan het worden!
Deze komt allen op de PS3 uit!
Dit is 1 van de redenen dat veel mensen een PS3 gekocht hebben:)
Was het maar zon feest, man. Maar helaas is Square-enix een tikje meer richting de commercie gegaan en geeft de main versie van final fantasy 13 ook uit op de Xbox360. De andere versies komen daar echter niet op uit.
En hoezo is Square-Enix opeens commercieel bezig omdat het multi-platform is? Dit slaat echt werkelijk nergens op, 1 zijn al die bedrijven commercieel bezig, 2 is de keuze van steeds maar weer exclusief te zijn een commerciële keuze geweest en 3 kunnen veel meer mensen op deze manier van het spel genieten en als er dan toch ergens een argument te maken is tegen het commerciele dan is juist dat veel meer mensen het kunnen spelen.
Je doet nu net alsof wanneer je niet exclusief ben dat je dan opeens commercieel bezig ben, bedrijven maken niet een spel exclusief voor de 360 of PS3 omdat ze dat willen, maar omdat ze flinke zakken met geld krijgen om het exclusief uit te brengen.

Verder ben ik benieuwd hoe die word, ik heb goede delen gezien die echt geweldig waren, maar ook wel mindere delen, ik zal dus zeker een tijd wachten op alle reviews.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 14 november 2009 16:46]

Nou nou nou, zo erg vind ik het nou ook weer niet, maar sinds square samen is gegaan met enix heb ik toch zo af en toe mijn twijfels. Ze brengen nog steeds geweldige games uit, dus eigenlijk niets te klagen. En tja, na jarenlang trouw en toch enigsinds trots geweest te zijn op de playstation only titels van FF (ook al weet ik dat het bij Nintendo is begonnen) is het toch...anders...als het oppeens op de Xbox komt. Hoe zouden onze microsoft mannen reageren als Halo oppeens op de ps3 komt?
Maar ze brengen alsnog een ander FF13 deel exclusief op playstation uit, dus ook square ziet hier toch iets in...
Bungie was eigendom van MS en die hebben dus ook de rechten op de Halo serie in handen. Daabij boeit het mij vrij weinig wat de 'MS mannen' er van vinden. Voor de consumenten zou het alleen maar mooi zijn als het spel multiplatform zou worden. Net als nu met de FF serie. Ik heb nooit de kans gehad deze te spelen omdat het altijd exclusief voor de PlayStation was. Het is dan toch alleen maar mooi dat mensen als ik ook kennis kunnen maken met FF?

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dat MS vs. Sony en andersom is zo kinderachtig. Vind ik ten minste. :P
Wat maakt het in godsnaam uit dat een game alleen op jouw console te spelen is, wordt het daar een leuker spel van ofzo?

Dat hele gedoe met exclusieve titels irriteert mij mateloos. Niemand heeft er wat aan dat je 4 verschillende apparaten moet kopen om alle spellen te kunnen spelen behalve de managers die weer wat meer miljoentjes in hun zakken kunnen steken. Als je het mij vraagt is het concurrentievervalsing om producenten te betalen om producten alleen voor jou apparaat uit te brengen, dit gaat vrije marktwerking tegen.
Dat is van meerdere kanten te bekijken, in principe snap ik wat je bedoelt, maar hiermee gaat het doel van een console wel redelijk de deur uit, vroegah, met de PS/N64 was het duidelijk, afhankelijk van je favoriete genre, kon je gemakkelijk je console kiezen.

Dit is bij mij altijd zo gebleven, ik ben dan ook trouw aan PS opgegroeid met veel final fantasy, GT, MGS, DMC, etc.etc. Dit gaf een reden tot aanschaf van de PS2 en nu ook PS3, en dit geeft je voldoening als jouw console keuze weer een topper erbij heeft in jouw favo genre. Sinds de komst van de Xbox (en tegelijk ook in het algemeen) is dit enorm gaan verwateren, ik durf te stellen dat 90% van de console X only titles nu multiplatform is. Dat vind ik jammer, de verschillen zijn minimaal en het is vrijwel nutteloos om nog verschillende consoles te verkopen.....

Ja, het doet mij ergens pijn om te zien dat een geliefde serie van mij als FF plots met de hoofddelen ook multiplatform gaat, ik ben altijd fan van veel japanse titels geweest, en dit is een grote aanschaf reden voor een console voor mij. Ook is squaresoft altijd een Japanse trots geweest en steunde daarom de japanse consoles, het lijkt er dus inderdaad op dat ze meer commercieel zijn geworden sinds Enix en bepaalde principes de deur uit gedaan hebben.

Uiteraard wens ik iedereen de mogelijkheid om alle leuke spellen te spelen, maar console keuze was toch altijd een soort steunen van je genre, zoals posters ophangen van je favo band etc.Geen probleem als dit de deur uit gaat, maar gooi dan in godsnaam alle consoles de deur uit en zorg voor 1 console waar alles mee kan, op deze manier gaat het echt nergens meer heen. Op dit moment beslist 400 euro soms het verschil tussen 2 spellen, en ik vind dat héél moeilijk kiezen.
Kijk, dat bedoelde ik dus,...zeg maar
ik ben dan ook trouw aan PS opgegroeid met veel final fantasy
Je bedoeld trouw aan de SNES, toen Square opeens naar Sony ging... FF is pas vanaf deeltje 7 op de PS.
(ik geef ze overigens geen ongelijk... met die immens domme N64 cartridges hadden ze ook geen andere keuze)
Wat maakt het in godsnaam uit dat een game alleen op jouw console te spelen is, wordt het daar een leuker spel van ofzo?
Dat kan wel zeker.

Platform exclusives kunnen zich veel meer op een bepaalde sfeer en markt rond 1 console richten. Dat zag je vroeger al met de Neo Geo v.s. de Genesis en Super Famicon.

Daarnaast kan een console exclusive alles maar dan ook echt alles uit die ene console halen. Het hele doel van een console is juist vast hardware, maar met multi-platform heb je nog minder vaste hardware dan dat je voor een bepaalde generatie PC ontwikkeld.
Daarnaast kan een console exclusive alles maar dan ook echt alles uit die ene console halen.

daar ben ik het niet met je eens, als ze een game exlusief maken halen ze JUIST NIET alles uit de console want als ze alles eruit trekken dan zitten ze met een heel groot probleem de hitte van het apparaat des te meer resolutie en graphics dat ding moet afspelen en moet verwerken des te meer hitte het maakt, te veel hitte is dag PS3/ Xbox/ PC dus wat je nu zegt klopt niet echt veel van.

multi platformen vast hardware waarom denk je ook dat er meer dan 500 man meestal aan een project werken (meerdere versies?) daarom heb je verschillende versies en verschillende graphics ik vindt het zelf gezien beter dat ze multiplatformen want dan pakken ze een grotere groep mensen die ook van die games houden, ik vindt dat slim andere niet maar ja dat is ieder zijn eigen mening:)

FF is een coole reeks ik heb final fantasy 8 helemaal dood gespeeld en vondt het een heel mooi verhaal hebben (ook al waren het 4 CDs :P waar je best wel tijdje zoet mee was haha :P ) maar het gaat erom wie het leuk vindt exclusief vindt ik maar een soort van ik betaal hoger bedrag en jij krijgt niks puh ......
En de PC?

http://kotaku.com/5028961...is-pc-bound-%5Bupdated%5D
http://www.sankakucomplex...iii-pc-edition-confirmed/
Square Enix has gone PC. On the first day of the show, the Japanese game publisher announced that Final Fantasy XIII is coming to PlayStation 3, Xbox 360 (in Europe and North America only) and PC. During a press conference following the Microsoft event, Final Fantasy XIII Producer Yoshinori Kitase discussed the new development strategy that Square Enix has taken with its upcoming games.

Aside from the new The Last Remnant game, which is being created for Xbox 360 and PS3 using Epic Games’ Unreal Engine 3 externally, all new internally-developed games from Square Enix, including Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII Versus, and an untitled new massively multiplayer online game, utilize the new PC-based Crystal Tools development environment. These tools allow development teams to create cross-platform games.

“The content will be the same on all platforms,” said Kitase. “However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We’ll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it’s actually functional. We’re still focusing on making it work on PS3, so it’s difficult to know how long the process of taking it to 360 will take.”

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 15 november 2009 02:23]

Deze artikelen zijn al meer dan een jaar oud en zijn gebaseerd op foutieve informatie.
Final Fantasy XIII komt alleen naar de Xbox 360 en Playstation 3 en zal uiteraard niet verschijnen voor de PC.

Square Enix heeft dit ook bevestigd in een reactie op deze artikelen:

"Update: We contacted Square Enix, and according to the company, "The game is being built using PC-based development tools, but that doesn’t mean it’s being created for the PC platform. Our current plans are to release FFXIII for the PS3 and Xbox 360 only. Sorry for the confusion!" So to recap, it's being created with PC-based dev tools, but with plans only for PS3/Xbox 360 console release."
http://kotaku.com/5028961...is-pc-bound-%5Bupdated%5D
w00t! Mooi zo. Dan hoef ik lekker geen PS3 of 360 te kopen, ik was al bang dat er dan toch een game uit zou komen waar ik dat niet voor zou kunnen laten.
Ik kan me om de een of andere manier niet voorstellen dat ik FF achter een PC zou spelen ipv voor de tv... geen idee waarom, maar weet je het zeker? ;-)
Ja. FF7 en 8 spelen beter en zien er beter uit op de PC, je hebt geen last van laadtijden, er zijn een aantal leuke extra's voor de PC versies.

Bovendien zijn moderne TV's gewoon LCD monitoren en consoles kleine PC'tjes dus ik snap je punt niet.
Nee joh, de pc-port van FF8 was superbrak. Even in een koffiepauze omgezet door een stagiair ofzo; afsluiten moest met alt+f4 omdat er niet eens een exit-knop aan het hoofdmenu was toegevoegd!
hear, hear.
Alle "PC ports" van Final Fantasy zijn kutgames geweest.
Met lage resolutie PS textures en polycount, terwijl dat veel hoger mogelijk was op de PC.
Spelen beter? nee joh, er waren bijzonder veel bugs en compatability problemen. Ook vond ik het persoonlijk minder relaxed om achter mn bureau te zitten ipv lekker op de bank of bed met een controller in mn hand. Maar dat is natuurlijk mijn voorkeur.

Staat er trouwens niet alleen dat FF op de PC wordt geprogrammeerd? Er staat niet echt dat het ook op de pc wordt uitgebracht>?Currently the game is being built on PC.
Exclusief op 1 console is een feest? Wil dat zeggen dat je de mensen die zich maar 1 console kunnen veroorloven en voor Xbox360 gekozen hebben Final Fantasy XIII niet gunt? Ook maar asociaal...
Het hele gedoe rondom de ps-exclusiviteit klinkt een beetje als het balen wanneer iets ineens 'mainstream' wordt; als een band/muzikant die je leert kennen, en waar een jaar later ineens de hele wereld naar luistert. Meer platforms betekent een algemener publiek en hiermee verliest het wat aan charme. Vroeger was het een game voor liefhebbers, nu is het een game voor Jan en alleman. Het is begrijpelijk dat sommigen hiervan balen, maar och, het spel blijft hetzelfde, nietwaar? En zolang het spel goed is, is het goed.
het spel blijft hetzelfde, nietwaar? En zolang het spel goed is, is het goed.
Nou, tenzij er compromissen zijn gesloten. Zijn de ietwat kale backgrounds bij Tekken 6 misschien omdat er ook een Xbox360 versie moest komen en ze geen zin hadden om alle backgrounds hiervoor te herzien?

Multi-platform is misschien de holy grail voor ontwikkelen, maar je krijgt wel een least common denominator effect.
Exclusief op 1 console is een feest? Wil dat zeggen dat je de mensen die zich maar 1 console kunnen veroorloven en voor Xbox360 gekozen hebben Final Fantasy XIII niet gunt?
Ja, daar komt het wel ongeveer op neer.

Als je die game dan so perse had willen hebben koop je gewoon die andere console er ook bij. En 'niet kunnen veroorloven' is echt een lame excuus. Ik werkte vroeger ook maar gewoon in een eenvoudige buurt shoarma tent na school en dat was geen vetpot. Toch kon ik telkens genoeg geld bij elkaar sprokkelen om alle consoles te kopen die ik wilde.

Het is maar waar je je prioriteiten legt he?
Wat een domper op het feest man, nu kan ik het ook kopen voor mijn xbox :(
We verwachten nu natuurlijk wel een review over de verschillen tussen de PS3 en Xbox360 versie ;)
dat is net het probleem, die zijn er in de meeste gevallen nauwelijks.

Verder is het porten zelf ook maar een zwak afkooksel in de meeste gevallen.
Als ze al niet vertrekken uit een multi purpose SDK die het slechtste van alle werelden naar de verschillende consoles kan uit rollen.
Maar geoptimalizeerde code per platvorm komt daar nauwelijks uit.

Zo ook al een aantal duidelijke Xbox ports op PC gespeeld, waar er nog niet de moeite werd genomen om ook maar PC-controllers te ondersteunen.
Van mij mogen ze dan nog wel iets commercieler worden en dit ook voor de PC uitbrengen. Ik zou gewoon bijna een PS3 aanschaffen...
Volgens mij komt deze toch echt op de PS3 en de XBox 360 uit (bron: http://xbox360.ign.com/articles/888/888967p1.html). Ik mag hopen dat je niet alleen daarom een PS3 gekocht hebt! ;)

@hieronder: Ik geef alleen maar aan dat ik hoop dat de persoonlijke keuze voor een PS3 van de beste jongen niet van de exclusiviteit van het spel afgehangen heeft. Nergens heb ik om een opsomming van de kwaliteiten van de PS3 gevraagd.

[Reactie gewijzigd door Arcanedevil op 15 november 2009 01:31]

en gratis online en beter games en minder uitval
Betere games is een eeuwig debat wat de Sony fanboys nooit zullen winnen.
offtopic:
Hetzelfde geld voor de xbox en de nintendo fanboys.


Toch wel fijn dat er weer een FF deel aankomt, elk deel vind ik weer een epische ervaring.
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom het niet direct uitmelkerij genoemd word als er een nieuwe FF is, maar wel bij veel andere series?
Waarschijnlijk omdat FF niet zomaar een doorborduurzaak is op een vorig deel, maar elke keer toch echt met een volledig nieuw spel komt aanzetten. Nieuwe wereld, nieuwe characters, nieuw verhaal, nieuw battle system - wel enigsinds met een rode draad door de serie, maar toch altijd nieuw.
Dat is bijvoorbeeld iets anders dan de nieuwe Fifa ofzo...
Omdat FF heilig is voor o.a. vele Jappanners (aka de Jappen) en vele fans daarbuiten.

Hetzelfde geld voor WoW. Nieuwe patch > een dungeon meer. Waaw. Again... weer beginnen vanaf 0 om de beste items te krijgen... en dan Cataclysm (nieuwste uitbreiding)... Meer dungeons... Waaw. /sarcasm off

Mario Party, da's pas uitmelkerij...
Ook al vind ik de Final Fantasy franchise zeer achteruit gegaan sinds deel 7 wat in mijn ogen het beste deel is is het echt onzin om te zeggen dat Square een update en een nieuwe map erin gooit en het een nieuwe game noemt.

Het opvallende aan de Final Fantasy serie is juist dat ieder deel een hoop vernieuwingen met zich meebrengt, de engine wordt steeds grondig aangepast, de setting is heel anders en vaak zit er qua verhaal en cutscenes genoeg drama in voor een hele TV serie. Ook worden de graphics ieder deel weer sterk verbeterd.

Maar zo te lezen ben jij gewoon geen liefhebber van RPG's.
Ik ben wél een fan van roleplay. Ik vind enkel die updates op WoW wat jammer. Maar van Final Fantasy geef ik je grondig gelijk, zeker betreffend alinea 2.
Omdat FF alleen een banner is waaronder tig verschillende games zijn gemaakt, waarvan alleen de hoofdserie (op 1tje na) hetzelfde genre aanhoud.

Ieder deel staat compleet op zichzelf, precies de reden dat er zoveel fans zijn, fans van het genre vinden namelijk bijna zeker wel 1 of meerdere titels van FF geweldig, en hebben dus ook dezelfde hoop voor nieuwe delen. Persoonlijk spring ik bijvoorbeeld een gat in de lucht dat het battlesysteem weer wat meer op FFX lijkt (en het overgrote deel van de serie) maar dan beter uitgewerkt. Maar ik weet dat er een heleboel het hier niet mee eens zijn...

Uitmelkerij is eeuwig dezelfde games maken, of allemaal standaard games maken met hetzelfde logotje erop, en hier kan square zeker niet van beschuldigd worden, ook al lijkt het misschien in de ogen van iemand die er niets van moet hebben misschien wel zo.
Yeah betere games kan nooit gewonnen worden door de PS3

Op de ps3 heb ik welgeteld 2!!!! games.
Op de 360 heb ik er in de 30-40

Dat, + het feit dat de 360 een veel betere attachment rate heeft van games per persoon, brengt jouw standpunt naar een diepe afgrond ;)
En hoeveel van deze 30-40 games heb je NIET illegaal? Hoeveel van deze XBOX games zijn XBoX exclusive? Wat als je de Xbox niet zou kunnen ombouwen/modden? Had je dan dezelfde games alleen op de xbox gekocht... of had je ze helemaal niet gekocht? of misschien, god forbid, toch half om half omdat volgens bepaalde reviews de ene versie net wat beter eruitziet of lekkerder speelt?

mag misschien een gekleurde reactie zijn... maar ik vermoedt dat je een gemodde xdoos hebt, vanwege het "gigantische" aantal games.

[Reactie gewijzigd door mstreurman op 15 november 2009 16:30]

gezien de xbox360 nu al weer bijna zo'n 5 jaar uit is, vind ik 30-40 games niet zo heel raar hoor.

hier en daar wat tweedehands/goedkoops, en veel toffe releases, dan kom je daar in 5 jaar makkelijk aan hoor...
Ik hier idem dieto hoor. Allemaal legaal!

De reden waarom ik een PS3 aanschafte zeg 2 jaar geleden was GT5. Maarja, die is nu al vervangen door Forza 3. Verder gaat helaas de PS3 alleen aan als veredelde Bluray speler. Ook het online gebeuren op de Xbox is veel fijner dan op de PS3.
Deze ff 13 komt uit voor ps3 en xbox360 ;)
De andere versie ff13 versus komt alleen voor de ps3 uit.

Kan ik in maart eindelijk mijn verslaving weer oppakken :9~

[Reactie gewijzigd door elimuhn8 op 14 november 2009 16:37]

FF XIII komt voor zowel de PS3 als de Xbox360 uit.
FF Versus XIII komt alleen voor de PS3
die hype is blijkbaar nu al succesvol :D
Dolce, doe ik dus ook. ik wacht vol smart op de remake van VII op de PS3
That's not gonna happen. Google maar. Dat zou wel geweldig zijn *sigh*. Speel nu 7 op mijn ps3. 10 euro is een spotprijs ervoor.
Google maar? Het zou niet de 1e keer zijn dat ze de waarheid verhullen... Bovendien, kijk eens naar de vraag voor een remake, in 1 woord overweldigend! Als je mensen zou vragen: wat heb je liever: FF-VII remake of FF-XIV? Ik steek mijn hand er voor in het vuur dat het merendeel om de remake vraagt. Het zou stupide zijn om daarin niet te voldoen, vooral in deze tijden, luister naar het publiek... En ga niet altijd zelf beslissen. Het spin-off gedrocht op de PSP (FF X-2 in overdrive, missions missions missions) was niet voor mij weggelegd, maar....

Als het om iets achterlijks gaat als Tifa origineel remaken, zou ik het ergens kunnen begrijpen... Wat mij betreft mogen ze ook wel de film aanhouden qua characterstijl.
Ik zit er ook om te springen :-) Maar ze ontkennen het op dit moment.

We can only hope!
Dat zou pas geweldig zijn...Verhaal was al goed en dan met goede graphics....hmmm...jammer dat het niet gaat gebeuren...maar 10 dollar is inderdaad spotprijs zoals Darius zegt...Er zijn maar weinig spellen waar ik zo veel tijd aan besteed heb...en zoveel plezier aan gehad heb...er zijn maar 3 eigenlijk...Heroes of Might and Magic 2, Dune 2 and FF7 O+ ...stuk voor stuk geweldige spellen...
Dune 2... dat was wel erg old school ;)

Stuk voor stuk leuke spellen, maar ik zelf heb ook wel veel lol beleefd aan Dune 1, Civilization en vele anderen hoor... :)
Hehe, het werd eens tijd. We wachten al sinds de release van de PS3 op deze titel, en er zijn zelfs al trailers van 14 in de omgang, en NU komen ze dan eindelijk met een release date. Persoonlijk kan ik niet wachten, en ik neem aan dat ik niet de enige ben...
Succes met het wachten!
FF14 is dan ook de online rpg van FF,
Die komt uit voor de ps3 & pc ook ergens in 2010
Hahah, wel droog die kerel. A la telsell eigenlijk, het beste product ooit, en de zelfverzekerde flair die er bij hoort: "Ben JIJ klaar, voor DIT spel, ondanks dat JIJ de VORIGE delen OOK gedaan hebt?! Ik DACHT het niet nee!"
Maar dat waren we natuurlijk maanden geleden al... :z

Ik ga een PS3 halen, met deze en natuurlijk Final Fantasy 13versus als excuus :)
Ik ben benieuwd of de focus op emoties in 13 aan zal slaan bij de spelers, of dat men gaat zeiken. Ik vind de voice-overs best goed dit maal, dus daar zal het niet aan liggen hoop ik

Ben zelf verder ook niet echt in de WHOO \o/ stemming betreft Leona Lewis. Ze hadden Utada Hikaru moeten forceren weer een nieuw meesterwerk te leveren (ik vind die kingdom hearts 2 sound echt briljant :D ).
Ik moet zeggen, het ziet er echt episch uit. Dat wordt weer een pre-order en 5 dagen die-hard spelen :( :P.
Dat worden dan wel 5 hele lange dagen FFXIII spelen, want volgens mij ga je deze in 5x een paar uurtjes niet uitgespeeld hebben ;-). Of bedoelde je dat niet?
Wie weet komt 'm wel in multi-disc formaat uit (als in FF7) omdat het spel zo groot is dat ie niet op 1 bluray kan?
Blu-Ray dat kan toch iets van 8 hebben? :p
Yup :P. Dragon Age was hetzelfde verhaal. Had toch geen les, dus 4x12 uur :P.
Een RTS titel? Echt waar, kom op even nalezen mag best voor een RPG. Of het feit dat gisteren vermeldt werd dat Sqeenix Lufia zou produceren ipv Taito. Heren get your facts straight..
De theme song kan echt niet. Hoe halen ze het bij hun hoofd om een Leona Lewis nummer als theme song te gebruiken? Past echt niet in de FF sfeer.
Vond dat Rammstein nummer als intro voor Final Fantasy X anders niet zo slecht ;)
Rammstein past er meer bij dan Leona Lewis. Klinkt echt voor geen meter. Zo wordt het een disney tekenfilm.
Prachtig, 9 maart is een mooie timing. Ben ik net uitgespeeld met Dragon Age en Mass Effect 2. Als ik zo een beetje de beelden bekijk verwacht ik niet veel vernieuwends maar in het geval van FF is dat beslist niet erg.
Kan haast niet wachten....Final Fantasy VII is 1 van mijn lievelings spellen (en volgens mij ook de beste final fantasy tot nu toe)...Ik ben maar alvast begonnen met het nogmaals spelen van FF7 :D ...Grappige is dat ik het nooit uit wil spelen...ik blijf maar de side quests doen en mijn party upgraden...Ik raak maar nooit uitgespeeld! Als deze ook maar de helft zo leuk is als FF7, dan ga ik toch weer zo veel tijd eraan besteden dat het gewoon niet goed meer is...
dat is bij alle final fantasy zo , lekker sidequest en andere nutteloze dingen gaan doen :D uitspelen doe je zo maar alles verzamelen ben je voor een ruime tijd mee zoet

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True