Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Op de Game Developers Conference in San Francisco is bekendgemaakt welke games uit 2008 het meest in de smaak vielen bij de verzamelde game-ontwikkelaars. Fallout 3 en LittleBigPlanet waren de grote winnaars.

Podium tijdens Game Developers Choice AwardsJaarlijks belonen game-ontwikkelaars de in hun ogen beste games met de Game Developers Choice Awards. Bij de jongste editie van de prijsuitreiking werd Fallout 3  bestempeld als beste game van 2008, terwijl ontwikkelaar Bethesda Softworks ook nog eens geëerd werd vanwege het beste script voor dit rollenspel. LittleBigPlanet, het platformspel dat Media Molecule maakte voor de PlayStation 3, won de meeste andere prijzen. Zo won het de awards voor het spel met het beste ontwerp en de beste techniek en werd het gezien als het beste debuut en het meest innovatieve spel. Dead Space van EA's Redwood Shores-studio kreeg de prijs voor het beste geluid, terwijl World of Goo van het kleine 2D Boy gekozen werd tot beste downloadbare game. God Of War: Chains Of Olympus van Ready at Dawn won de prijs voor de beste game voor een handheld.

Er werden tijdens de prijsuitreiking ook nog een aantal personen geëerd. Zo kreeg Hideo Kojima een Lifetime Achievement Award voor zijn werk aan de Metal Gear Solid-games. Er werd ook nog een speciale Pioneer Award uitgedeeld, die dit jaar ging naar het duo Alex Rigopulos en Eran Egozy. Zij startten samen de ontwikkelstudio Harmonix, die vooral bekend is van de Rock Band-games.

De Game Developers Choice Awards worden uitgereikt tijdens de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. De prijswinnaars worden verkozen door ontwikkelaars die lid zijn van het vakblad Game Developer of van de bijbehorende website Gamasutra. Het is de negende keer dat de prijzen uitgereikt worden. Tijdens de eerste uitreiking, in 2002, werd de eerste versie van The Sims tot spel van het jaar verkozen en kreeg Will Wright, de man achter SimCity en The Sims, een Lifetime Achievement Award.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

beste script? Ik vind het verhaal achter beide Oblivion en Fallout 3 juist bar mager en zonder enige vorm van inspiratie.

Technologisch is Fallout 3 een pareltje, maar de technologie wordt niet goed toegepast door Bethesda zelf om er echt een goed spel van te maken. Van alle aanwezige quests zijn er maar een aantal echt interessant, de meeste starten en worden afgehandeld binnen dezelfde site en zijn vrij simplistisch. Niet te vergelijken met het verhaal achter Morrowind bijvoorbeeld, waarbij iedere factie, dorp en persoon bij het totale verhaal betrokken is. Dat was tenminste diepgang, zover de technologie het toeliet natuurlijk.

En dan het ontwikkelen van je karakter; waar is de role playing, dat je in TES duidelijk wel hebt, in Fallout 3 gebleven? Misschien dat je de keuze maakt tussen small guns en big guns, maar de meeste skills heb je gewoon nodig om door het spel te kunnen komen, tenzij je jezelf vreselijk wilt beperken. Role playing in Fallout 3 bestaat eigenlijk meer uit of je goed of kwaad bent, een beetje erg mager voor een RPG.

Sorry hoor, maar qua inhoud is Fallout 3 ERG mager. Gelukkig dat er modders zijn die beter werk kunnen afleveren dan Bethesda, en gelukkig is Bethesda goed in het moddable maken van hun games.
beste script? Ik vind het verhaal achter beide Oblivion en Fallout 3 juist bar mager en zonder enige vorm van inspiratie.

Technologisch is Fallout 3 een pareltje, maar de technologie wordt niet goed toegepast door Bethesda zelf om er echt een goed spel van te maken. Van alle aanwezige quests zijn er maar een aantal echt interessant, de meeste starten en worden afgehandeld binnen dezelfde site en zijn vrij simplistisch. Niet te vergelijken met het verhaal achter Morrowind bijvoorbeeld, waarbij iedere factie, dorp en persoon bij het totale verhaal betrokken is. Dat was tenminste diepgang, zover de technologie het toeliet natuurlijk.
Ik hoor veel andere, positievere kreten over het uitgebreide aanbod aan quests. Dat er quests zijn die alleen maar rond één site afspelen is logisch. Echter heb ik ook een aantal quests gedaan die ook vereisen dat je erop uittrekt. Morrowind was ook niet perfect: het is niet logisch dat iedere persoon die je tegenkomt direct iets met het hoofdverhaal te maken heeft. Overigens heb ik in Morrowind vaak genoeg rondgedoold en quests gedaan zonder het hoofdverhaal te volgen. Hetzelfde heb ik ook gedaan in Oblivion en Fallout 3. Dat is de charme: nergens aan gebonden zijn.
En dan het ontwikkelen van je karakter; waar is de role playing, dat je in TES duidelijk wel hebt, in Fallout 3 gebleven? Misschien dat je de keuze maakt tussen small guns en big guns, maar de meeste skills heb je gewoon nodig om door het spel te kunnen komen, tenzij je jezelf vreselijk wilt beperken. Role playing in Fallout 3 bestaat eigenlijk meer uit of je goed of kwaad bent, een beetje erg mager voor een RPG.
Er zit minstens net zoveel role-playing in als in Oblivion. Het verschil is hoe je je skills krijgt. In Oblivion kon iedereen 'acrobatic' worden als je de springtoets maar lang genoeg misbruikte. In Fallout kan je keuzes maken in welke skills je wilt verbeteren. Hiernaast is er een waslijst aan perks die je kan kiezen die ook helpen in het role-playing aspect (denk aan extra stats, kannibalisme, de mysterieuze vreemdeling, etc.).
Sorry hoor, maar qua inhoud is Fallout 3 ERG mager. Gelukkig dat er modders zijn die beter werk kunnen afleveren dan Bethesda, en gelukkig is Bethesda goed in het moddable maken van hun games.
Ik heb nu meer dan 50 uur in dit spel gestoken en nog steeds heb ik niet alles ontdekt, terwijl ik in die 50 uur echt veel heb meegemaakt. Er zijn maar weinig andere spellen die dit waar kunnen maken.

Zeggen dat de inhoud van Fallout 3 mager is, is hetzelfde als zeggen dat de zee weinig water bevat.
Sorry hoor, maar qua inhoud is Fallout 3 ERG mager. Gelukkig dat er modders zijn die beter werk kunnen afleveren dan Bethesda, en gelukkig is Bethesda goed in het moddable maken van hun games.

Ik heb nu meer dan 50 uur in dit spel gestoken en nog steeds heb ik niet alles ontdekt, terwijl ik in die 50 uur echt veel heb meegemaakt. Er zijn maar weinig andere spellen die dit waar kunnen maken.


Ik geef je gelijk. Met Fallout3 is het hetzelfde als Oblivion. Eigenlijk is het hoofdverhaal 2e plaats, er is zoveel meer te doen in die wereld dan alleen de main quest wat meestal zelfs veel interessanter is. Dat vond ik ook zo goed aan Oblivion, het loont zich gewoon om rond te dolen zonder een vast doel, en te kijken wat je tegenkomt.
Daar zijn beide games subliem in geslaagd naar mijn idee.
Ik zwerf nu nog steeds in Oblivion rond zonder dat ik ooit de main quest afgemaakt heb, daar ben ik gewoon nog niet aan toe gekomen.

DAT vind ik het sterkste punt van deze games buiten de sfeer, de muziek in Oblivion was gewoon geweldig, en die in Fallout3 is ook erg goed, vooral het ontbreken ervan helpt echt heel goed bij de sfeer:)

Al met al hoop ik dat Bethesda ook verantwoordelijk word voor Fallout4 en Elder Scroll 5, ze hebben zich inmiddels bewezen naar mijn mening.
Alhoewel ik een fervent aanhanger van de Fall Out reeks ben, vind ik de prijs voor het beste script een vreemde keuze van de jury.
De omzetting van isometrisch naar 3D vind ik goed geslaagd en de hulde daarvoor is vind ik terecht. Maar het script is niet echt origineel.
Het principe van de Vault wanderer is in de vorige delen al uit de doeken gedaan en de zoon op zoek naar zijn vader is ook niet een erg origineel gegeven.
Tel daar bij op dat de magie behoorlijk verstoort wordt als je de verhaallijn doorkruist en je informatie krijgt die je eigenlijk nog niet hoort te hebben. Ook het einde van het spel is voor velen een doorn in het oog.

De vele kleine details en side quests (verwijzingen naar eerdere spellen, de text based Grognar the Barbarian adventure die je kan spelen op terminals in het pand van een uitgever) maken het spel wel erg herspeelwaardig
Je hebt gedeeltelijk gelijk dat het script niet origineel is.
Maar ik denk dat ze het geheel nemen, dus niet alleen de hoofdquest, maar het geheel.
Tegen de tijd dat je het hele spel heb uitgespeeld (inclusief sidequests) heb je veel meer ontdekt over de hele situatie in het spel.
Ik weet niet of dit onder script valt, maar het geeft een uitgebreide kijk op de wereld waarin Fallout 3 zich afspeelt.
Zelf heb ik de vorige delen van Fallout niet gespeeld maar er zit grafisch een groot verschil tussen, dat kan niet wegnemen dat de verhaallijn niet nieuw is, maar in mijn ogen is Fallout 3 door de graphics een totaal nieuw spel waar je naar moet kijken zonder de informatie uit vorige spellen uit de reeks in je achterhoofd.

En het eind, tsja, ik denk dat iedereen het daar mee eens is.
Een mooi spel waarin alles heel spannend en onverwacht was met zo'n makkelijk einde dat mij doet denken aan tijdnood bij de ontwikkelaars.
Laat ik even alles op een rijtje zetten. (alle awards)

Award Recipient Developer
Lifetime Achievement Award Hideo Kojima Kojima Productions
Pioneer Award Alex Rigopulos Harmonix
Pioneer Award Eran Egozy Harmonix
Ambassador Award Tommy Tallarico
Game of the Year Fallout 3 Bethesda Game Studios
Innovation Award LittleBigPlanet Media Molecule
Best Debut Game LittleBigPlanet Media Molecule
Best Audio Dead Space EA Redwood Shores
Best Game Design LittleBigPlanet Media Molecule
Best Technology LittleBigPlanet Media Molecule
Best Visual Arts Prince of Persia Ubisoft Montreal
Best Writing Fallout 3 Bethesda Game Studios
Best Downloadable Game World Of Goo 2D Boy
Best Handheld Game God Of War: Chains Of Olympus Ready At Dawn Studios


WIl je een netjes lijstje? Ga dan naar http://www.gamechoiceawards.com/
gaat goed met Littlebigplaner.. Jammer dat ik MSG4 nergens zie..
MGS 4 was niet zo'n goed spel, heb ik gehoord - veel te veel verhaal, geforceerd afsluiten van de serie, veel fanservice ipv origineel spul, etc.
En terecht, ik heb me in tijden niet zo vermaakt met een spel als met Fallout 3
Ik kan me niet onmiddellijk een beter spel voor ogen halen die released is geweest in 2008 die beter was dan Fallout 3, maar voor al zijn goede punten, heeft het ook zijn slechte punten:

- het heeft toch x aantal weken geduurt voor alle bugs die het game breekten eruit waren. want de initiële release crashte als geen ander op de playstation en dit is lang niet het enige platform die dit heeft mogen ondergaan.
- beperkte gameplay en verhaal, het heeft een wow-effect, maar het verhaal heb je zo uit en alhoewel het leuk is om de wereld te verkennen, heb je het na zo'n 60 uurtjes toch wel helemaal gezien. (tijd die nodig was om m'n psn trophies te halen) de level cap op 20 was trouwens best vloeken; 30 komt met de dlc, maar dat is nog altijd best pover.
- povere dlc, het heeft extra content, maar die voelt toch als de eerste oblivion dlc, geen waar voor je geld. om maar te zwijgen dat als ps-eigenaar je zal mogen wachten tot de g.o.t.y. om er mee mogen te spelen.
- ééntonige tegenstanders: raiders/wanderers, brotherhood/enclave, ghouls, insecten en beesten. niet veel variatie hoe ze te bekampen, sneak + gun is nog altijd way too easy. je kan het moeilijker zetten, maar dan verspil je enkel meer ammo en de meerwaarde in XP. is al snel nutteloos.

In mijn ogen kan Oblivion al lang geen TES III: Morrowind neerzetten, voor al zijn minpunten was het in mijn ogen hun groots(t)e titel. Fallout is een ander universum, maar had het de proporties gehad van Morrowind, dan was het instant win geweest. Ik zeg bewust de minpunten, omdat iedereen wel zelf de positieve aspecten zal bespreken. :)
Wat ik vooral jammer vond aan Fallout 3 is dat het niet mogelijk is om echt lid te worden van de verschillende groepen die je tegen komt om zo extra missies te krijgen.

Natuurlijk snap ik dat je een 'Lone Wanderer' bent en het niet zou passen om lid te worden van een groepje 'vampiers' of een groep slavers, maar dat zou voor mij wel toegevoegde waarde hebben.

In Oblivion vond ik dat 1 van de sterkste punten van het spel, de missies voor de Thieves Guild en The Dark Brotherhood vond ik vaak leuker dan de missies in de main quest.
povere dlc, het heeft extra content, maar die voelt toch als de eerste oblivion dlc, geen waar voor je geld. om maar te zwijgen dat als ps-eigenaar je zal mogen wachten tot de g.o.t.y. om er mee mogen te spelen.
En daarom moet je spelen van Bethesda voor de PC kopen, daar heb je beschikking tot een gigantische hoeveelheid mods. Ik heb dan ook Oblivion voor de pc gedownload nadat ik het spel had gekocht voor de 360. Ga maar eens naar
http://www.fallout3nexus.com/

O en btw de Garden of Eden Creation Kit (GECK niet goty) is al een paar maanden uit, dus laat het modden beginnen ;)

Edit: edit reactie (toevoeging)

[Reactie gewijzigd door Shal-Ziar op 27 maart 2009 17:08]

welke dlc kun je lvl 30 worden dan? The pitt of operation achornache ofzo
Bij operation achornache iig niet.
wat een ontzettend niets toevoegende dlc was dat btw :/
Ja goed,
Van vroeger kende ik fallout 1. Zwaar fascinerend (en grappig) spel. Deze Fallout 3 heeft me echt zoooo veel plezier verschaft. Ik kan niet anders dan deze slechte puntjes door de vingers te zien.


Bugs? alle goeie games hebben er :p

Beperkte gameplay en verhaal? omg.. ik nam alle quests aan die er waren. En heb ze nooit allemaal kunnen afmaken :'( tja, het virus in de purifier smijten was blijkbaar de laatste quest...) Over die levels heb je gelijk, ik was beetje verdrietig zelf toen ik 20 haalde en merkte dat ik niet meer steeg :(
Heb je wel genoeg met de chemicalien en zo geexperimenteerd?

Eentonige tegenstanders??? Idaar ben ik het niet met eens. In andere spelletjes bestaat de tegenstand soms alleen uit mensachtige mannetjes. Hier heb je meerdere 'rassen' waar nog variatie in zit.
Ik had niet zo een goede perceptie dus, werdt ik wel meermaals beschoten zonder dat ik de tegenstander zag. het VATS systeem hielp wel enorm hierbij. De keuze om het VATS systeem te gebruiken maakt het juist gevarieerd en entertainend vind ik.
OF waarom geen nailgun maken, je tegenstanders vastnagelen en ze nadien doodknuppelen? Tegenstanders zijn mensen die zich tegen je keren. ja, dan is het mss wel eentonig als je iedere keer hoeft te doden...
Soms liepen ze weg als ze genoeg schade opgelopen hadden,


Ik krijg al zin om de g.e.c.k uitbreiding te downloaden en ik kan niet wachten tot Fallout 4, al is het meer van het zelfde. (ik hoop het!)
Een game verre van perfect maar de kleine fouten accepteer je omdat het zo verslavend goed geheel is. Het is gewoon een zeer verslavende ervaring.
Geld hetzelfde voor Elder Scroll 4, dat vond ik ook de beste game van dat jaar, speel ik nu nog steeds, en doe nog steeds alleen sidequests :D It's massive.
idd ik had hem eerst op de 360, maar die had ik een tijd geleden verkocht, toen was ik voor de PC toch maar een keer weer begonnen met oblivion, en heb even snel de main quest afgehandeld. Verder is het nog heel leuk om te doen.
Morrowind vind ik leuker omdat:
- Geen xbox-interface. Jammer dat de pc variant invloed hiervan heeft. Ik wil de oude "muis-interface" van Morrowind. (Ongeveer zoals WoW). Helaas heeft Fallout3 hier ook last van. (Ik snap de ontwikkelaars wel; 1 uniforme interface is altijd sneller ontwikkelen dan 2 aparte).
- Geen gare mee-levelling van de omgeving. Bij Oblivion loont het om level 1 te blijven (kies de meest exotische major skills).
- Geen fast travel.

Oblivion is niet slecht btw.

[Reactie gewijzigd door fandango op 27 maart 2009 13:41]

Ik begrijp je punten wel, alleen als Fallout 3 (waar hetzelfde voor geld) geen fast travel had zou ik echt gek zijn geworden van dat spel en uiteindelijk minder het spel gespeeld hebben/eerder zijn gestopt.
elder scroll 4 nooit echt gespeeld.
Geen gare mee-levelling van de omgeving. Bij Oblivion loont het om level 1 te blijven (kies de meest exotische major skills).
Dat probleem had Morrowind ook. Op dat punt is vrijwel niets veranderd (helaas)

[Reactie gewijzigd door mjtdevries op 27 maart 2009 14:48]

Groot gelijk, een van de weinige spellen van nu die het nog verdient om gekocht te worden!
Mooi spel, goed verhaal en een leuke speelwereld, Net zoals The Elder Scrolls IV: Oblivion(best logisch want draait op dezelfde engine merkte ik/hoorde ik)

[Reactie gewijzigd door superaki op 27 maart 2009 21:39]

Terecht van Fallout3 maar beste script voor een rollenspel vind ik dubieus omdat de een vervolg is hadden ze natuurlijk al een verhaal. Maar aan de nadere kant wie anders?
Het is alleen een vervolg in de zin dat het in dezelfde verhaalwereld (al is het een ander deel) speelt als de voorgangers. Het verhaal is wel degelijk nieuw en gaat over de zoektocht van een zoon naar zijn vermiste vader en wat zich daar omheen afspeelt.
Misschien niet het meest originele concept ooit, maar zeker wel goed uitgewerkt.
Dan heb ik toch een ander spel gespeelt: bij mij ging het om de zoektocht van een dochter naar haar vermiste vader en wat zich daar omheen afspeelt ;)

Maar zeker een leuk spel om te spelen (en gelukkig weinig crashes gehad)
Ook al hadden ze al een verhaal, het blijft een heel goed script.
Het enige wat ik jammer vind is dat je geen Ghoul of Raider kan worden.
Ook al hadden ze al een verhaal, het blijft een heel goed script.
Het enige wat ik jammer vind is dat je geen Ghoul of Raider kan worden.
Een Ghoul worden kan niet, maar een Raider worden lukt wel. Neem gewoon de kannibaal perk en slacht mensen op de meest lugubere manier af. Maak het uiterlijk van je karakter als een Raider, draag hun armor, richt je huis in met de Raider theme en je bent hard op weg. ;)

Dat je geen Raider vriendjes hebt, dat is wat anders. Echter, volgens wat ik gelezen had om het spel heen vallen Raiders elkaar ook wel eens aan. Een one-(wo)man Raider army zou dus kunnen lukken.

Voor de rest een topspel. De eerste twee uitbreidingen zijn al uitgekomen (Operation: Anchorage en The Pitt) en aan het einde van april/begin mei komt de laatste uitbreiding uit (Broken Steel), welke het verhaal afsluit met het 'werkelijke' einde. Het einde in Fallout 3 is namelijk niet canon, volgens de makers.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 27 maart 2009 11:01]

Operation Anchorage heb ik al uitgespeeld, vond hem erg leuk! :)
Waar draait The Pitt om?
Operation Anchorage heb ik al uitgespeeld, vond hem erg leuk! :)
Waar draait The Pitt om?
In The Pitt ga je naar Pittsburgh met het initiële idee om daar wat slaven te bevrijden, die in de harde industrie werken. Er is daar een ernstige ziekte uitgebroken door de stralingmutaties. De hoge baas van de slaven zou een kuur hiervoor hebben en de slaven willen dit dolgraag hebben, zodat zij dit kunnen gebruiken om de macht over te nemen. Of dit ook echt zo is en of er een andere kant van het verhaal is, daar moet je zelf achter zien te komen. De uitbreiding heeft op zichzelf ook meerdere endings (in tegenstelling tot Operation Anchorage, dat met het idee van een simulator in het achterhoofd eigenlijk maar één ending heeft). Voor elk soort karakter zit er wel wat tussen. :)

Net als bij Operation Anchorage krijg je (zodra je The Pitt in Fallout 3 hebt geladen) na enkele minuten een radiosignaal en een nieuwe quest marker die je op weg helpen naar de nieuwe quest. Het maakt niet uit waar je in het spel bent of wat je op het moment doet. Je kan aan de uitbreiding beginnen wanneer je wilt.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 27 maart 2009 13:11]

najah script van mass effect was ook niet al te slecht vond ik persoonlijk, dus andere contesters zijn er wel te vinden :D
Ja, maar was mass effect is oorspronkelijk al 2007 uitgebracht voor de xbox. Vervolgens is hij in mei 2008 uitgebracht voor de pc. Ik betwijfel dus of mass effect wel mee kon dingen voor de prijzen.
Wat bedoelen ze met: "Best Downloadable Game"?
Dat die game het beste te downloaden is?
Dat is toch geen prijs waard? :P
World of Goo is een game die alleen via een on line net werk aankoopt (in dit geval Wiiware) en dan daar download in tegenstelling tot games die je koopt op een medium.
Ook de Xbox live arcade games en PSnetwork games zullen daaronder vallen.

Mogelijk zijn er trouwens inmiddels wel beperkt ook versies (bv PC,Linux) van op een dvd uitgebracht van wege het succes van deze specifieke titel.
PC = linux, windows, osx, bsd etc.
Fallout, mooiste graphics in tijden, goed verhaal,
Maar op de PC snap ik niet dat je wapens moet kiezen in je POD system.
Dat gaat mij gewoon weg te traag in de actie momenten. ( scroll wheel anyone??)
Ook dat de caracters niet dood gaan van een mes aanval in de rug ( niet gepanserde personen) vind ik jammer. Het feit dat er weinig ammo is vind ik vreemd, Tegenstanders kunnen blijven schieten, terwijl als je ze direct uitschakeld er bijna geen ammo over te nemen valt.
De freeroaming wereld is daarentegen ongenaakbaar. Nog nooit een wereld zoals deze gezien en beleefd.
Fallout, mooiste graphics in tijden, goed verhaal,
Maar op de PC snap ik niet dat je wapens moet kiezen in je POD system.
Dat gaat mij gewoon weg te traag in de actie momenten. ( scroll wheel anyone??)
RTFM. Dan had je kunnen lezen dat je een nummertoets ingedrukt kan houden en iets kan selecteren in je PIP-Boy om dit aan die toets te koppelen.
Ook dat de caracters niet dood gaan van een mes aanval in de rug ( niet gepanserde personen) vind ik jammer.
Als je achter iemand kan sluipen om een mes in zijn rug te planten, dan zijn er efficiëntere manieren om van die persoon af te komen.
Het feit dat er weinig ammo is vind ik vreemd,
Speel maar even door. Na een paar uur spelen in het spel barst je vaak van de ammo. Neem ook de Scrounger-perk, zodat je meer ammo kan krijgen.
Tegenstanders kunnen blijven schieten, terwijl als je ze direct uitschakeld er bijna geen ammo over te nemen valt.
Het eerste probleem: schiet hun wapen uit hun hand. Dan kunnen ze niet meer schieten. Het tweede probleem: wees in het begin zuinig met ammo en gebruik wapens van tegenstanders om je eigen wapens mee te repareren. Een wapen in goede conditie doet namelijk meer schade.
De freeroaming wereld is daarentegen ongenaakbaar. Nog nooit een wereld zoals deze gezien en beleefd.
Sommigen kunnen niet tegen de vrijheid die Fallout 3 biedt. Ze stappen Vault 101 uit, zien die grote wereld en weten echt niet waar ze heen moeten/willen. Door jezelf in het karakter te verplaatsen waarmee je speelt, kom je al een eind op weg (bijvoorbeeld: zie je PIP-Boy voor een tip waar je als eerst heen kan gaan).
Persoonlijk vond ik fallout 3 tekort.. ik heb het spel dan ook in 1 weekend uitgespeeld :P
( kan ook zijn dat ik te lang achter elkaar door speel )

En wat betreft little big planet JA! dat is ook wel een vernieuwend spel.
Het spel is inderdaad in 70 minuten uit te spelen ja (http://blogs.ign.com/Beth...09-15_160100&RSSid=910167) ;P

edit:

Ik zie zelfs dat het in 30 minuten gedaan is ondertussen:
http://speeddemosarchive.com/Fallout3.html

[Reactie gewijzigd door gnimmeL_kraD op 27 maart 2009 11:33]

Het persoon dat het in 30 minuten heeft gedaan maakt zich schuldig aan bug abuse.
Dat heeft hij er zelf ook onder gezet.
Ik had hem in een week uit. net aan 20 uur, (zonder de keren dat ik loade) Je kan die tijd zien staan naast je save file. (iig op de pc). Als je je alleen op de hoofdquest richt heb je hem idd snel uitgespeeld. maar dat is ook bij lange na niet het hele spel.

Heb van mn leven nooit zoveel in korte tijd achter mn pc gezeten. Echt geniaal. ;) Word nu wachten op elder scrolls V in 2010. :)

[Reactie gewijzigd door leeuwtje1 op 27 maart 2009 11:56]

Terecht, hoewel niet de fallout zoals ik hem ken en graag speel, een uiterst sublieme game.
hoeveel van die spellen zijn sony gerelateerd?
ik weet niet of het echt totaal onafhankelijk is.
De beste game van het jaar en de beste downloadable game van het jaar draaien niet op een sony platform. Dus wat denk je zelf
zie niet echt een link:
Dead Space en prince of persia zijn multi platform
Fallout is multi platform waarbij de DLC niet op de PS3 uitkomt
World of Goo is niet te spelen op sony platformen
LittleBigPlanet is gewoon een fantastische game
en MGS4 en God Of War die nergens anders op te spelen zijn.

[Reactie gewijzigd door stewie op 27 maart 2009 16:18]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True