Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Ontwikkelaar Bethesda Softworks heeft het downloadable contentpakket 'The Pitt' van de Xbox Live Marketplace gehaald, omdat het pakket volgens de makers beschadigd is geraakt. Een nieuwe versie wordt donderdag verwacht.

The Pitt dlcNadat verschillende gebruikers van de Xbox 360-versie van Fallout 3 hadden geklaagd over problemen met het downloadable contentpakket 'The Pitt', heeft Bethesda de content dinsdag van Xbox Live gehaald. Volgens de ontwikkelstudio is de download door een nog onbekende oorzaak "corrupt geworden", waardoor er verschillende problemen in de gameplay van het spel kunnen ontstaan. Zo kregen spelers te maken met het vastlopen van hun game en waren er rode icoontjes met uitroeptekens te zien op plaatsen waar ze niet thuishoren.

Nadat de dlc offline was gehaald is Bethesda op zoek gegaan naar een oplossing. De studio liet dinsdag weten dat het team bezig is met een serie afsluitende tests, waarna de content in de loop van donderdag weer op de Xbox Live Marketplace zou moeten staan. Spelers die de corrupte data hebben gedownload moeten deze eerst van hun harde schijf verwijderen, voordat ze de nieuwe versie kunnen binnenhalen.

Update 21:06: Major Nelson heeft inmiddels via zijn blog laten weten dat The Pitt opnieuw gereed staat om te worden gedownload. De community manager van Xbox Live adviseert gamers die gisteren al tot aanschaf waren overgegaan om het pakket eerst te deïnstalleren en daarna de download opnieuw te starten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Spelers die de corrupte data hebben gedownload moeten deze eerst van hun harde schijf verwijderen, voordat ze de nieuwe versie kunnen binnenhalen.
...maar sommige gebruikers weten niet hoe ze dat moeten doen.
Het LIJKT me wel handig als Bethesda een tooltje gaat maken, zodat tool autocheck dat corupte downloadcontent moet vinden en het verwijderen voordat het een nieuwe en verbeterde downloadcontent gaat ophalen...

Kortom ik pik het niet dat de gamers ZELF downloadcontent moeten verwijderen. Wat als bijv. een kind van 10 jaar... kan hij het corrupte download content zelf verwijderen? nee, dat kan hij zeker niet. En ouders dat niet zo veel ervaring met de computers hebben??? Misschien ook niet. Dan snap je het probleem wel...

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 25 maart 2009 17:04]

Had je dit niet niet vroeger al op de pc..?
Een kind van 10 die Fallout 3 speelt..... daar gaat je vergelijking al niet op :)

(Mocht je deze opmerking vreemd vinden, Fallout 3 heeft een mature rating, get the hint?)
@JoJo_nl

Ik heb GTA helemaal grijs gespeeld en nooit 1 probleem gehad op de 360, ja als ik heel erg snel door de stad heen knapte had ik héél af en toe een texture die eff niet snel genoeg was. Verder nog nooit vastlopers of iets dergelijks gehad. Ik meen me te herrinneren dat veel PC GTA ers eerste instantie de game niet eens draaiend kregen.

nieuws: Patch moet problemen met pc-versie GTA IV oplossen

Dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt..

Ontopic.
Leuk weer nieuwe content. Ik heb even een Fallout 3 timeout genomen omdat ik niet anders meer gamede. Iets teveel van het goede gehad...
En kudos voor Bethesda door toch zo snel te reageren op de comunity, Donderdag komt the Pitt alweer online. Netjes hoor.
Vanmiddag als het loon binnen is maar eens even Microsoft point's op internet kopen, en de DLC binnentrekken... :)

[Reactie gewijzigd door BAS80 op 25 maart 2009 12:41]

Alhoewel men nu de dlc weer offline haalt vind ik Bethesda wel een beetje laat er mee.
Pas nadat verschillende gebruikers erover geklaagd hadden ging de dlc eraf.
Ze hebben de zaak in eerste instantie dus niet serieus genomen. Het zou beter geweest zijn als men er direct werk van had gemaakt ipv eerst iedereen maar aan te laten rommelen en op het laatst eens de dlc eraf te halen. Verder zou het heel normaal zijn als nu de gedupeerden gecompenseerd worden met een gratis versie van de dlc en niet dat ze nog eens microsoft punten moeten kopen.
Nee, zeer slordig dit. Te gehaast uitgebracht en te laat gereageerd op de problemen.
Ze verdienen er geen schoonheidsprijs mee.
Dat zijn aannames die je niet hard kan maken tenzij je bij Bethesda werkt.
Uhm, bij Microsoft Marketplace hoef je echt niet opnieuw te kopen, als je het 1 maal aangeschaft hebt kun je het ten alle tijden opnieuw downloaden. Dus niet dingen beweren die niet waar zijn :)

By the by, als 1 iemand het probleem heeft, hoeft niet te betekenen dat het aan de file ligt, kan ook aan conflict zijn met de addons of een slechte download.

[Reactie gewijzigd door White Dust op 25 maart 2009 12:53]

Ik denk dat Bethesda hier juist wel goed gehandeld heeft:
Men heeft de klachten onderzocht, geconstateerd dat de DLC corrupt is en het daarna offline gehaald.

Dat is een goede manier van werken: eerst onderzoeken, daarna actie ondernemen (als de DLC nou destructieve gevolgen had gehad, dan zou eerst offline halen en daarna onderzoeken een beter actie zijn geweest, maar dat is hier niet im frage).

Men had net zo goed kunnen denken "oh, het is een bugje, over een maand komt er een nieuwe versie" oid.
Zeer netjes van Bethesda. Ik vind dat ze er nog redelijk snel bij zijn dan. Je moet niet vergeten dat er verschillende dingen verkeerd kunnen gaan met de data. Je moet ook niet verwachten dat iemand van Bethesda even toegang krijgt tot de "live" server om hun cdtje erin te doen en het bestand in een mapje te plaatsen. Met andere woorden, ook Microsoft kan hier schuldig aan zijn.

Feit is dat dit is gebeurt en ze nu al bezig zijn met de tests. Helaas voor de mensen die zaten te wachten op dit stukje DLC, wees blij dat ze het zo snel op pakken. Ik ken wel ergere voorbeelden, denk aan rockband drumstel op bijv guitar hero. Al heeft dat weinig met corrupted data te maken, je zit nog veel langer te wachten!
Ik vind het een beetje jammer dat er toch mensen zijn die gaan klagen.. dat het niet kan en dat het belachelijk is.. Ik vind dat Bethesda sowieso met Fallout 3 een topgame heeft neergezet en dat een foutieve DLC niet gelijk afgekraakt moet worden.. Zal wellicht een upload fout zijn geweest.. Anyway.. zoals men kan verwachten is Bethesda niet alleen qua games goed maar ook de aftersales/service is prima!
nou nou je kan ook overdrijven , als verder kijkt dan je neus lang is zijn er ook genoeg problemen met pc versie's van spellen,

helaas hebben ze deze dus uitgebracht terwijl ze nog in de laatste testversie waren , niet echt slim dus ,
...en..?
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Zoals het er nu staat is het een suggestieve opmerking. Een losse flodder.
Ik denk dat hij probeerd te zeggen dat het een raar verhaal is.
Dat vind ik eerlijk gezegt ook... corrupt raken, als het alleen corrupt is, dan zet je de originele versie toch gelijk terug... Bethesda zoekt naar een oplossing:
Dan lees ik: Is de bugs aan het oplossen en brengt dan een nieuwe release uit.

Maarja, ik ben maar een simpele it-er zoals veel tweakers.. Bij mij raken dingen ook zomaar ineens corrupt... ( nou ja, eigenlijk niet, wel bugs, maar dan zeggen we tegen managers/leken, dat het "corrupt" is geworden)
Een wet.
Dude, je kan ook overdrijven.
Fouten maken is menselijk, en als het door eventuele server issue's is gebeurd kan je er helemaal niks aan doen.

Ze pakken het snel op :) daar hou ik van
Failed backup - restore procedure?

NAS/SAN mirror optie die gefaald is?

Human error bij IT ?


ik kan zo nog wel even doorgaan met oorzaken verzinnen, we weten het niet en zullen het ook nooit weten.
Belangrijker is dat het in mijn ogen snel opgepakt wordt.
Genezen is beter dan voorkomen? Als je een grote download binnenhaalt waar je voor betaald mogen ze eerst wel een checksum validatie inbouwen.
Het gaat hier over Fallout 3, niet over GTA IV...
En ga nou niet weer een hele discussie beginnen over wat er beter zou zijn, PC of console..

Er is hier ergens iets fout gegaan, en of dit nu bij microsoft ligt of bij Bethesda, we zullen het wel nooit echt weten. Belangrijkste is dat het hersteld wordt...
De fout ligt bij beide, want Microsoft test het pakket altijd eerst zelf uit voordat ze het uitgeven op de Live MarketPlace
Ik ben zelf een heel fanatiek Fallout-speler op de xbox, maar er zitten in het originele spel echt gigantisch veel bugs. De ene hinderlijker dan de andere, de ene bug neigt meer naar een glitch dan een bug dan de ander.

Ik maak zeer regelmatig mee dat hij vastloopt. Dit ligt niet direct aan mijn eigen xbox; het is een bekend probleem dat hij veel vastloopt. Daarnaast zijn er zeer veel glitches, poppetjes die dood zijn terwijl ze dat niet horen te zijn, items die verkeerd geplaatst zijn etc, dialoogopties die weg zijn.

Als je lang fallout speelt, herken je duidelijk de delen in het spel. Dit zijn er honderden. Per deel zijn er altijd bugs/glitches te vinden, het aantal is echt gigantisch. Als je bijvoorbeeld op Fallout.wikia.com kijkt dan zie je echt bij elk 'level' steevast een 'bugs' gedeelte, dit is meer regel dan uitzondering. En voor de duidelijkheid; de meeste bugs komen op de PS3, Xbox360 en op de PC voor.

Maar, en dan komt de grote maarrr... wanneer je fallout uitvoerig speelt, merk je dat de spelwereld gigantisch is. Niet een klein beetje gigantisch, maar echt enorm. De verhouding van het aantal bugs valt dan opeens gigantisch mee. De vastlopers zijn af en toe dramatisch (je leert er helaas mee leven, regelmatig saven) en dat kan ik niet goedpraten.

Mijn punt is dus eigenlijk; het heeft helemaal niks te maken met testen van Microsoft. Als men echt had getest; dan was dit spel niet goedgekeurd geweest, maar dan was er ook geen fallout op de xbox 360 geweest. En ook geen DLC.

Om te stellen dat er een verantwoordelijkheidsverschuiving ligt, omdat Microsoft OOK test, is onzin. Bethesda is volledig fout geweest, maar... who cares? Bethesda hersteld dit, de update heeft heel kort online gestaan. Gister was de release, ik wou hem gisteravond downloaden en hij was alweer weg. En nu gaan ze hem donderdag opnieuw releasen. Big deal.
Dan mag jij mij vertellen hoe Microsoft daar in hemelsnaam achter kan komen als de problemen zich pas later in het spel voortdoen...en niet meteen in het begin...
Deze post gaat niet over GTA IV maar over Fallout heh ;)
Mijn Xbox heeft trouwens geen problemen met games afspelen, heb er een van de eerste generatie, is ook al 2 keer opgestuurd dus mag nu wel eens blijven werken
dat is ook waar ik op doelde ..

mee eens dat het complexe software is... niet mee eens dat het een bug betreft die niet gevonden is... er is een corruptie opgetreden in de upload van de content naar de servers... dit is niet gecheckt.. best wel slordig dus... heel vreemd dat andere maatschappijen daar geen last van hebben... maw.. het had een beetje beter getest kunnen worden..

met gta doelde ik op de toen ook al bekende problemen van deze aard.
en als je dan toch veel betaald voor zo'n console incl games dan mag je verwachten dat het goed werkt.... stel je nou voor : je koopt een dvd-speler en die speelt geen cd af... je zou em gelijk terugbrengen.. waarom die console niet ?

[Reactie gewijzigd door JoJo_nl op 25 maart 2009 12:01]

Ja inderdaad..
Net zoals ik hierboven al schreef..
Het downloaden kon gewoon geschieden..
Pas na het spelen van de game kwamen diverse gamers de problemen , na verloop van tijd, tegen...
Lijkt mij niet iets wat je dus ook meteen opmerkt het moment je de nieuwe download start en speelt..
wat een kromme vergelijking..


de dvd speler is een hardware issue, dit is pure additionele software waarbij, in eerste opzicht, het totaal losstaat van het console, dit had ook kunnen gebeuren bij de PS3 dlc of de PC dlc.

Microsoft checked alle uploaded content, dat is waar een ontwikkelaar voor betaald.

het is dus best aannemelijk dat de verklaring gewoon waar is.
ik heb wel gekkere dingen corrupt zien raken wat in theorie niet mogelijk zou zijn.
dat zou dan toch uit de md5 hash blijken ?
Was het maar zo simpel
Als het echt alleen corrupt is, dan is het zo simpel ja.
Maarja, dat "corrupt" is natuurlijk flauwekul.
A: het is niet GTA IV, maar Fallout 3.
B: het is niet het spel zelf, maar extra downloadable content.
C: software kan nooit compleet bugvrij gemaakt worden, zeker niet als deze zo complex is als tegenwoordig vanuit de markt wordt vereist.

Een bug kan zomaar door de QA tests komen, en een betere, meer complete 'test' dan een live-run/release kan een ontwikkelaar ook niet verzinnen. 1 miljoen gebruikers zijn creatiever dan een handvol QA medewerkers.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True