Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

EA Mobile komt met drie eenvoudige spellen voor het Android-platform en een groot aantal nieuwe titels voor Nokia's N-Gage. Nokia ziet zelf echter geen groei op de markt voor mobiel gamen.

Android logoDe spellen die Electronic Arts voor Android ontwikkelt zijn Tetris, Bejeweled en Monopoly - Here and now. Tetris is al beschikbaar voor T-Mobile G1-bezitters, en de twee andere titels kunnen in november gedownload worden vanaf de Amerikaanse site van EA Mobile. De drie bekende spelletjes kunnen met een touchscreen bediend worden.

Tegelijk met de Android-aankondiging komt EA Mobile met de mededeling dat het nog dit jaar Fifa 09, Spore Origins en Monopoly - Here and Now voor Nokia's N-Gage-platform gaat uitbrengen. Volgend jaar moeten onder andere mobiele versies van Need For Speed Undercover, Tiger Woods PGA Tour en The Sims 3 volgen.

N-gage-logoVolgens Nokia gaat de mobiele-gamingmarkt een moeilijke tijd tegemoet, terwijl deze het afgelopen jaar ook al geen groei liet zien. "Dit jaar wordt net zo moeilijk of zelfs moeilijker. Er is een terugval in West-Europa en Noord-Amerika", aldus Jaakko Kaidesoja, hoofd van Nokia's game-divisie. Volgens hem gaan de markten voor N-Gage, iPhone-games en voorgeïnstalleerde games wel groeien. Ook in opkomende markten ziet de Fin nog groei. Tevens onthulde Kaidesoja dat Nokia aan touchscreen-ondersteuning voor N-Gage werkt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

En volgensmij is er een goede reden dat het slecht gaat met mobiele games: er is niet echt een goede standaard, naast java.

En zelfs werkt een java app voor telefoon A vaak niet feilloos op telefoon B.
komt omdat de afmetingen van de schermpjes verschillend zijn.
Tuurlijk wordt java ook anders geimplementeerd per merk, maar de afwijkende grootte van de schermen geeft wel de doorslag.

Maar de meeste standaard jar programma's functioneren op alle toestellen.
kijk een een keertje op www.getjar.com (mobiel: http://wap.getjar.com/) .. vind je misschien nog wel eens iets leuks :+

//edit
heb geen aandeel in die site overigens

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 30 oktober 2008 14:34]

Ik neem aan dat je www.getjar.com bedoeld.
De afmetingen van de schermen zijn verschillend, maar er is meer. Zeker bij de eerste versie van J2ME hadden verschillende fabrikanten ook eigen extensies en waren er verschillende limieten aan de bestandsgrootte. (De 1e java telefoon, de nokia 7210 had een 64k limiet.) Daarbuiten kan er ook een behoorlijk verschil in performance inzitten. (De nokia 7210 was 10 keer sneller in het decoderen van JPG's dan de eerste siemens toestellen met java.)
Niet alleen is er geen standaard, zoals donotwant aangeeft, tevens is er geen distributie, anders dan HOOGST discutabele manieren.

En als die distributie er WEL is, dan wil dat héél wat zeggen als >IK< er niet van heb gehoord.
Een andere goeie reden is is dat een telefoon een telefoon is.
De meeste telefoons zijn prima in staat om MP3's af te spelen, maar toch willen we een losse MP3 speler. Ik denk dat dat de zelfde reden is om bijvoorbeeld een DS te verkiezen boven een downloadable java game.

Tevens is er zoveel rommel (echte rommel) op de download markt dat ik liever uit een relatief klein assortiment games met goede kwaliteitwil kiezen dan downloaden waarbij ik A. niet weet of het gaat werken op mijn mobiel en B. ik niet weet wat de kwaliteit is.
Dat geld dus niet voor iedereen, voorbeeld ik gebruik mijn iphone ook om te gamen (ipv een ds, iphone heeft gewoon goede graphics, en leuke tilt sensor, en dual toch screen). En als mp3-speler.

Ik ben juist voor de iphone gegaan omdat ik niet 3 apperaten mee wil zeulen (mp3/handheld/telefoon).
Klopt, maar kijk maar eens goed rond, mp3 functie op een telefoon is al lang geen luxe meer. en toch loper er een hoop mensen naast hun tel met (redelijk?) goede mp3 functie , met een ipod, of andere mp3 speler...
Ik heb met een aantal telefoons met MP3 functie gewerkt, maar die vond ik toch allemaal wat primitief. Gecomibneerd met weinig opslagruimte op eel mainstream toestellen heb je een functie die mensen niet snel gaan gebruiken.
Apple heeft dat gewoon heel erg goed voor elkaar. Windows Mobile heeft in potentie misschien meer applicaties, maar ze zijn veel moeilijker te vinden. Tevens zitten er ook hele brakke applicaties tussen. Apple is een stukje meer gesloten, maar waarborgt wel een stukje kwaliteit richting zijn gebruikers.

Ik wacht met smart op een appstore voor Windows Mobile....
Als ik een gokje moet maken zullen de spellen wel via internet moeten worden aangeschaft via de telefoon zelf of via een computer die het dan weer kan uploaden naar de telefoon.

Mja, dit is practisch de standaardmethode voor apps op je foon te krijgen (ook voor de iPhone). Practisch is het niet helemaal maar de gamesmarkt op mobiele telefoons, alhoewel sterk gegroeit de laatste jaren, is niet echt superhoog op de voedselketen in softwareland.

Beveiliging was nooit een echt hoogwaardige feature op spellen voor mobiele telefoons. In principe zijnd e meeste verkregen spellen van mensen op mobiele telefoons daardoor sowieso al discussiabel verkregen.
Mja, dit is practisch de standaardmethode voor apps op je foon te krijgen (ook voor de iPhone).
Via de iphone kan je rechtstreeks in de app-store komen, de iphone haalt de applicatie zelf op, en installeert deze ook.

Het is daarnaast idd ook mogelijk om via itunes de applicatie te halen, en deze dan te synchroniseren met de iphone.
Daar android zo open is kan ik me wel voorstellen dat hackers deze spellen snel zullen kraken ? of heb ik het mis ?
Dat het OS open-source is, wil niet zeggen, dat de applicaties, die men er voor ontwikkeld ook perse open-source moeten zijn... Voor meer info: klikje
Het is leuk om te zien dat iedereen volmoedig meewerkt aan Android. Ik vond het eerst een beetje hyped. Maar hoe meer ik erover lees hoe meer ik besef dat het best wel eens het ultieme busturingsysteem kan worden voor mobieltjes.
Ik ben van mening dat op dit moment WMobile nog het interessantst is qua beschikbaarheid van de apps. Maar dat dit over een 2tal jaar wel eens omgekeerd zou kunnen zijn.
Jammer dat ze die Fifa, NFS, Tiger Woods en Spore games nog niet uitbrengen voor Android. Dat zou een flinke steun in de rug kunnen zijn voor Android's populariteit.

Maar misschien komt dat nog zodra de mensen van EA wat meer bekend zijn met Android development.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True