Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties
Submitter: silverfaustx

Microsoft gaat in Japan de prijs van de Xbox 360 verlagen met dertig procent. De Xbox 360 Arcade, de variant zonder harde schijf, wordt daarmee goedkoper dan de Wii. Ook de duurdere modellen gaan in prijs omlaag.

Xbox 360 ArcadeVolgens het Amerikaanse Thomson Financial News gaat de Japanse tak van Microsoft de prijs van de Xbox 360 verlagen in het land van de rijzende zon. De prijs van alle drie de modellen gaat met dertig procent naar beneden. De Xbox 360 Arcade, het instapmodel zonder harde schijf, zal voortaan 19.800 yen kosten, omgerekend 125 euro. De Arcade is daarmee de eerste console die minder dan 20.000 yen kost. De in Japan zeer populaire Wii van Nintendo was tot nu toe de goedkoopste console: het apparaat gaat voor 25.000 yen over de toonbank. Met de Arcade levert Microsoft nu bovendien een console die iets meer dan de helft goedkoper is dan de Playstation 3 van grote concurrent Sony. De PS3 kost in Japan 39.800 yen. De prijs van de standaard Xbox 360 wordt verlaagd van 34.800 naar 29.800 yen, omgerekend 188 euro. De Xbox 360 Elite daalt van 47.800 naar 39.800 yen en dat is omgerekend 252 euro.

Microsoft is de laatste maanden flink aan het stunten met de prijs van de Xbox 360. Zowel in Noord-Amerika als in Europa is de prijs van de drie modellen al verlaagd en bovendien vergrootte Microsoft de capaciteit van de harde schijf in de standaard Xbox 360 van 20GB naar 60GB, terwijl de prijs gelijk bleef. De prijzen in Japan zijn nu echter beduidend lager dan hier en in Noord-Amerika. De Xbox 360 Arcade kost hier momenteel 199 euro, de standaard Xbox 360 kost 270 euro en voor de zwarte Elite moet 370 euro neergelegd worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Xbox360 heeft in Japan vooralsnog een beperkt marktaandeel. Dit komt vooral omdat Japanse ontwikkelstudio's er niet voor ontwikkelen. Hierdoor is het spelaanbod kwalitatief onder de maat en zijn bepaalde genres oververtegenwoordigd (fps, race en sport).
@ari3: wat je stelt (gebrek aan Jap-titels) is inmiddels redelijk achterhaald.

Microsoft is tegenwoordig behoorlijk aan de weg aan het timmeren op de Japanse markt, met Japanse titels van Japanse spelproducenten. Bijna alle bekende Jap-RPG's die pas zijn uitgekomen of nog uitkomen zijn Xbox360 exclusive geworden of komen nu zowel voor de PS3 als de Xbox 360 uit (terwijl ze eerder PS3 exclusive zouden zijn).

Bijvoorbeeld, aan Jap-RPG's:
* Final Fantasy 13 (Square 360 + PS3, oorspronkelijk PS3 excl)
* Tales of Vesperia (360 launch-exclusive, oorspronkelijk PS3 excl)
* Eternal Sonata (360 exclusive)
* Infinite Undiscovery (Square 360 exclusive, oorspronkelijk PS3 excl)
* Lost Oddysee (360 exclusive, oorspronkelijk PS3 excl)
* Star Ocean: The Last Hope (Square 360 + PS3, oorspronkelijk PS3 excl)
* The Last Remnant (Square 360 + PS3, oorspronkelijk PS3 excl)
* Spectral Force 3 (360 + PS3)
* Alpha Protocol (360 + PS3)

Verder natuurlijk nog games als:
* Ninja Gaiden II (360 exclusive)
* Dead or Alive IV (360 exlusive)
* Soulcalibur IV (multi)
* Devil May Cry 4 (360 + PS3, oorspronkelijk PS3 excl)
* Resident Evil 5
etc.

De lijst van PS3 exclusive titels, zeker die in Japan hoge ogen gooien, wordt tegenwoordig steeds magerder. Zelfs een bedrijf als Square-Enix, dat normaalgesproken exclusief voor Sony ontwikkeld en altijd in 1 adem met PlayStation werd genoemd, is nu multi-platform (360/PS3) geworden.

[Reactie gewijzigd door Cheetah op 1 september 2008 11:34]

@Cheetah: wellicht zijn er wat meer JRPGs maar het aantal genres is nog steeds erg beperkt. Ik zie bijvoorbeeld geen groot aanbod van pachinko, mahjong, bemani en trein/robot/dating/huisdier simulatoren voor de Xbox360. Dit zijn net als JRPG erg belangrijke genres voor het Japanse publiek.
Mag ik je erop wijzen dat Eternal Sonata ook op de PS3 komt, net als Enchanted Arms heeft gedaan met tijd. Het lijkt erop dat de 360 zijn RPG's ook doorspeelt naar z'n zwarte stiefbroertje. Net als grote broer PC andere tijdelijke exclusives krijgt. En Mistwalker titels als Lost Odyssey waren al in het begin bestemd voor de 360, daar is er nooit sprake geweest van een PS3-connectie en dat zal waarschijnlijk zo blijven.

Ook lijkt het erop dat Microsoft vooral de "grote" titels krijgt of het toch niet volledig, naast FFXIII komt er ook FF versus XIII, die zien we echter louter op de PS3. Het is jammer dat de Tales niet onmiddellijk op de PS3 komt, maar deze is altijd al multiplatform geweest met releases op NGC, PSP, etc ... Vervolgens is er nog Star Ocean, dat men daar Sony niet vergeten is, ziet men bij de release van de voorgangers van de release voor de 360, want die zien we allemaal op de PSP komen.

Verder zijn er tot nu toe nog enkel maar matige tot goede RPG's gekomen op de 360 van Japanse variant. Terwijl de line-up van de PS3 ook klaar staat. Met de recente release van Disgaea 3 (gezien door vele als de beste SJRPG serie die er bestaat), het komende Valkyria Chronicles later dit jaar. Om nog maar te zwijgen van Shirokishi Monogatori of beter gezegd White Knight Chronicles. Deze titel van Level 5, de maker van o.a. Dark Cloud, Dragon Quest VIII en Rogue Galaxy belooft ook een sterke exclusive te worden. Misschien ook de eerste AAA RPG voor welke console.

Natuurlijk doet Microsoft moeite, maar de Japanse markt paaien zal moeilijker zijn dan men denkt. Want met de obscure titels als Afrika en andere simulators van treinen tot dating, raakt Sony bij de Japanse gamer een gevoelige snaar. Ook zijn er dan ook nog de RPG's die exclusief zijn voor Japan als Agarest Senki en Tears To Tiara, om het RPG aanbod al gevoelig hoog te brengen naast de 360. En zelfs er boven te gaan als je de PSOne store meerekent...
Vergeet alleen niet dat FF13 gewoon exlusief voor de PS3 blijft in Japan.
kom niet zeveren, in Japan komt die ook gewoon uit op X360, is toch nogal idioot om in de ene zone het voor meerdere platformen uit te geven en dan in een andere regio slechts voor één....
FFXIII zal eerst in Japan uit komen.

Omdat het spel daarna behalve vertaald ook geport zal worden naar de 360 duurt het langer voor het spel uit komt in de VS en Europa. Daarom zijn sommige FFXIII fans niet zo blij dat er een 360 versie komt.


In een recent interview heeft Motomu Toriyama gezegd:

There will absolutely not be an Xbox 360 version of Final Fantasy XIII for Japan.

http://kotaku.com/5042300...antasy-xbox-360-for-japan
Eternal Sonata komt binnenkort ook voor de PS3 uit in Japan.
RPGFan voorspelde een paar maanden terug dat de XBOX360 dé RPG-machine zou worden. Het lijkt er inderdaad steeds meer op.
The Last Remnant was aangekondigd voor beide consoles en was niet exclusief. En van Star Ocean: The Last Hope mag je hopen dat die naar de PS3 komt.
Lost Odyssey is nooit aangegeven als PS3 exclusive, de eerste beelden ervan werden getoond op een X360 persconferentie, plus Microsoft is de uitgever ervan, dus kans dat die ooit PS3 exclusive was is nagenoeg nihiel :)
Absoluut geen flame naar MS: Japanners zijn perfectionisten en buiten dat de PS3 en Wii Japanse producten zijn, maakt de 360 simpelweg herrie, is de kans op uitval groter of de console heeft in ieder geval een slechte naam door het verleden en worden er bijv. ook geen draadloze oplaadbare wireless controllers bijgeleverd.

Dit zijn ook precies de redenen dat ik zonder twijfel voor de wat duurdere maar ook een stuk completere PS3 heb gekozen. Ik gebruik trouwens de BD speler van de PS3 nooit voor films omdat ik alles via de PC bekijk.

Al zou MS de 360 gratis weggeven bij een pak melk zou ik 'm nog niet gebruiken en zo denken de meeste Japanners er ook over.
Hetlijkt er wel op. Misschien dat de aankomende Xbox 360-RPGs de situatie voor de 360 op de Japanse markt gaan verbeteren, maar de resultaten uit het verleden waren tot nu toe niet bijster bemoedigend. De 360 verkoopt afgezien van de paar keer dat er een grote Xbox 360 exclusive wordt uitgebracht (Blue Dragon, Tales of Vesperia) elke week een fractie van wat de PS3 verkoopt en dat al meer dan anderhalf jaar lang in Japan. De PS3 is geen groot succes in Japan om eerlijk te zijn, maar de 360 doet het daar nog een heel stuk slechter.
Klopt, alleen wat je zelf ook al zegt de PS3 is ook geen groot succes in Japan, de PS2 verkoopt daar zelfs nog meer.. Voor MS is dat alleen maar bemoedigend aangezien ze het in de rest van de wereld wel goed doen t.o..v de PS3, en Sony dus een probleem heeft om de achterstand in te lopen die ze hebben op MS.. In de loop der tijd zal de PS3 wel meer gaan verkopen dan de Xbox 360 denk ik, maar het gaat niet zo snel als ik verwacht had.. Het grootste probleem van de PS3 denk ik is dat hij zich behalve de Blu-ray speler te weinig onderscheid van de Xbox 360, en gewoon nog te duur is voor de meeste mensen.. De Xbox 360 heeft als voordeel dat het gamesaanbod goed is, dat hij ondanks een jaar ouder qua grafische kracht op gelijke voet staat met de PS3, en dat hij dus relatief goedkoop is.. Je hebt dus al een Xbox 360 voor minder geld dan een (technisch veel zwakkere) Nintendo Wii..
Wat een onzin. Je koopt een "overcomplete" PS3, gebruikt bepaalde functies dus blijkbaar niet (blue-ray) en vindt x360 crap?

Als je blueray niet gebruikt kun je ook x360 prima vinden, aangezien er draadloze (oplaadbare) controllers bij zitten (battery pack kopen ja).

Wat is er dan zoveel completer aan?
Ik zeg niet dat de 360 crap is, hoewel ik wel vind dat accessoires voor de PS3 als de controllers een stuk mooier/beter zijn.

Ik benadrukte het grootste probleem van de 360: herrie. Ik heb een zeer compleet mediacenter in m'n huiskamer. Links 'kantoor' met PC en monitor, rechts daarvan een 46" TV, Yamaha receiver en een PS3. Een spelconsole die herrie maakt, beschouw ik als zeer hinderend. Ik kan me voorstellen dat Japanners er net zo over denken.

Al mijn componenten zijn nagenoeg geruisloos, dus al zou ik een 360 kado krijgen met 100 games, zou ik 'm simpelweg niet gebruiken omdat het m'n $5k investering in electronica onderwaardeert.
Het geluidsprobleem ben ik met je eens (al heb ik er persoonlijk niet zo'n last van).. Die herrie wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de DVD-drive als die op volle snelheid staat te draaien.. MS gaat dat gelukkig enigzins oplossen met de volgende dashboard update door het installeren van games op je hardeschijf als optie toe te voegen..

Optimaal is het niet, zeker als je maar een 20GB hardeschijf hebt, maar beter dan nu iig waar de DVD-drive altijd herrie aan het maken is tijdens het spelen van games.. De PS3 heeft hier logischerwijs geen problemen mee omdat de Blu-ray drive slechts op 2x speed draait in tegenstelling tot de 12x speed van de DVD-drive in de Xbox 360..

Voor de rest ben ik het niet eens met jou wat betreft de controllers, ik vind juist die van de Xbox 360 beter, vooral ergonomisch..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 1 september 2008 18:09]

Voor de rest ben ik het niet eens met jou wat betreft de controllers, ik vind juist die van de Xbox 360 beter, vooral ergonomisch..
Kwestie van smaak gelukkig :)

360 vs PS3
Ik snap uberhaupt niet waarom men een Wii of PS3 koopt,

De XBOX360 is spotgoedkoop, is een echte next-gen spelervaring en heeft al topspellen voor slechts 10 euro. ook grafisch doet deze nog steeds niet echt onder voor de PS3.

Daarnaast is de huidige software lineup indrukwekkend te noemen, zeker als je dit vergelijkt met de Wii lineup.

Een Wii is duurder, de games ervoor zijn ook rete duur (zeker als je kijkt hoe simpel die games in elkaar zitten) en toch verkoopt het ding als broodjes................

[Reactie gewijzigd door Koppa op 1 september 2008 11:00]

Het hangt vooral van de smaak van de consument af.
Ik heb en Xbox360 en een PS3, en toch speel ik in vergelijking met mijn PS3 amper op mijn Xbox360.
Vooral de games die ik graag speel (Metal Gear Solid, Uncharted) en de "game ervaring"
spelen daar wss een grote rol in, dat ik de PS3 verkies boven de 360.

Ook staat mijn PS3 nu centraal in mijn home cinema setup als blu-ray speler, en valt niet zo uit de toon tussen mijn andere home cinema appartuur door het toch wel mooiere design.
De Xbox360 komt nogal "cheap" over met zijn witte plastieke behuizing.
Ook de bouwkwalitzeit vind ik ook een enorm verschil tussen de 2 consoles.
De PS3 voelt veel steviger aan, terwijl het plastic van de 360 al eens piept en kraakt als je hem vastpakt.

Ook dat never-ending fanboy gedoe tussen de PS3 en de 360 interesseert me bitter weinig.
Koop gewoon waar je jezelf het bestbij voelt en ga spelen ipv oneindig lang te discussieren welke nou het beste is.
Voor mij is dat de PS3, voor iemand anders is dat de 360, who cares :)

Mijn Xbox360 probeer ik onderhand dus ook te verkopen, maar veel reactie krijg ik er niet op, ondanks de volgens mij schappelijke prijs van ¤200 (amper gebruikt, 7 topgames, 2 controllers, 20GB model).
Hij is wel net uit garantie, wss schrikt dat de meeste mensen enorm af, omdat de Xbox360 niet echt een goede reputatie heeft qua betrouwbaarheid.

[Reactie gewijzigd door Acid.Burn op 1 september 2008 12:14]

Grappig dat je de ps3 beter vind. Het is inderdaad echt waarvoor je hem gebruikt.

Ik had eerst een xbox 360 premium. En die verkocht, om een ps3 te kopen. Waar het mij om gaat is online gamen, en al die media center toepassingen en blu ray mag van mij achterwege blijven.

Vanuit mijn oog punt is de xbox een veel beter machine om online mee te gamen. Xbox live werkt gewoon erg goed (dat ik ervoor moet betalen heb ik er dubbel en dwars voor over). De controller vind ik net iets fijner. En ik werd helemaal gek van die ventilator in de PS3. Die begon ook flink luid te worden als je een half uur aan het gamen was.

Daarom heb ik nu weer een xbox 360 gekocht (arcade met hdmi). En ik heb weer een machine die stiller is en beter aansluit op mijn wensen.

De ps3 is zeker niet slechter. Maar het is gewoon wat je er mee wil.
Jij hebt een xbox360 die stiller is als een PS3?

Dat geloof ik niet, tenzij de PS3 defect is geweest. Ik heb thuis een PS3 en meerdere 360's gehad, en alle 360's zijn idle (zonder het lezen van een disc) vele malen luider dan een PS3 die het warm heeft en een disc afspeeld.

Ook bij vrienden thuis maakt de 360 altijd een bekend zoem geluid als hij aan staat en niets doet. Niet dat we daarom minder Gears of War of Halo spelen, maar toch. Een 360 die stiller is als een PS3 heb ik nog nooit meegemaakt.
De ps3 is idle inderdaad onhoorbaar. Maar als je een spel start gaat de fan al vrij snel op vol vermogen. Dit is echt een flink kabaal.

De 1ste generatie xbox360 was inderdaad een verhaal apart. Luide fan en een verschrikkelijke drive.

Maar de Falcon uitvoering die ik nu heb is een stuk stiller als de ps3 op max.
En al mijn collega's hebben ook een ps3 2x60gb en 2x40gb. En die fans gaan ook altijd op max draaien tijdens het gamen. Dus het lag niet aan mijn ps3.

De disc drive van de PS3 is wel super stil. Daar valt niets tegen in te brengen.
ach kan nooit meer lawaai geven dan de oudere ps2, die hoor ik boven mn pc met 4 fans boven uit
Zelfde probleem hier, 60GB PS3 en maak een ontiegelijke herrie als ie al 10 minuten in de dashboard staat, daarbij komt dan min XBOX360 arcade gewoon eronder staat in een open kast en geen centje pijn.
Bij een BR kijken is het ook gewoon shit, na 15 tot 20 minuten stijgt ie zo waar op...
ja kijk :)

ik speel net niet graag online.
ik ben meer het type gamer dat games speelt omwille van het verhaal, de sfeer en de beleving.

Van die ventilator heb ik wel nog nooit last gehad.
Bij mij was het eerder omgekeerd.
De 360 maakt serieus wat herrie, terwijl de PS3 altijd erg stil is.

Wss een andere generatie van beide consoles ofzo?
Er zijn reden genoeg om de xbox360 in de rekken te laten staan. Maandelijks betalen, grote kans op defecten, lawaaiierige DVD-speler en weinig exclusives die niet op pc en/of PS3 uitkomen zijn een paar mooie voorbeelden.
Dat maandelijkse betalen daar kies je zelf voor en 30 euro (ebay) voor een jaar abo vind ik geen ramp. Zeker niet als je de meerwaarde van de online diensten vergelijkt met ps3 of beter nog, met een wii. De grote kans op defecten is al geruime tijd verleden tijd, zowel in de winkel als in de repair centra worden nu enkel nog 360's met een jasper en opus moederbord verkocht/teruggestuurd en dat zijn al opvolgers van de redelijk succesvolle falcon revisie (die hier en daar idd nog problemen veroorzaakte). Over de DVD speler heb je gelijk, maar over de exclusives kan ik je jammer genoeg ook geen gelijk geven. Draai even het verhaaltje om en je merkt op dat de ps3 nog een stuk minder exclusives heeft dan de xbox 360, de wii spant hier trouwens met veel voorsprong de kroon.
Afaik deed de x360 het ook minder in Japan, of heb ik dat mis?
VG Chartz.com

Microsoft moet dus opboksen tegen grootmachten Sony en Nintendo die al jaren met de scepter zwaaien daar. Wellicht stimuleert dit de verkopen iets, maar ze hebben toch een behoorlijke achterstand, vooral op Nintendo.
Nee, de RPGs stimuleren juist de verkoopt. Sterker nog, een paar weken geleden is (door o.a. Tales of Vesperia) de Xbox 360 zelfs helemaal uitverkocht bij de grootste retailers in Japan en is er nu een tekort.
To all customers

We truly thank you for all your patronage in the past.

Currently, the Xbox 360 is sold out, and retailers are unable to restock their supply. This is a result of our own sales targets being exceeded by the actual customer sales. We deeply apologize for this inconvenience to our customers, retailers and business partners.

Here at Microsoft, we are moving forward quickly with console production, and plan to ship the standard Xbox 360 model out this September. Furthermore, we will sequentially be shipping out the Elite and the Arcade models. We ask that you please patiently wait until the console is shipped.

We truly thank you for your patronage hereafter.

Microsoft
Home and Entertainment HQ

[Reactie gewijzigd door hattorihanzo op 1 september 2008 12:49]

Nu moet er niet overdreven worden. De verkoop had heel even een boost dankzij Tales of Vesperia, maar is ondertussen al teruggezakt naar ongeveer 3500 consoles afgelopen week.
1. Nintendo DS - 55.995
2. PlayStation Portable - 47.604
3. Nintendo Wii - 35.173
4. PlayStation 3 - 9.020
5. PlayStation 2 - 8.420
6. Xbox 360 - 3.551

Bron
Na de boost van Tales zijn er vreemdgenoeg al snel tekorten ontstaan in Japan die pas in de loop van september opgelost gaan worden !
als ik mij niet vergis is dit een redelijk onbetrouwbare bron voor hardware verkopen.
PS3 kost in Japan 39.800 yen. De prijs van de standaard Xbox 360 wordt verlaagd van 34.800 naar 29.800 yen, omgerekend 188 euro. De Xbox 360 Elite daalt van 47.800 naar 39.800 yen

Daarmee blijft de elite dus even duur als een PS3 en is daarmee wel in lijn met de prijzen hier waar ze ook gelijk geprijst zijn op zo'n 370,-.
Op zich al vreemd dat een ELITE 360 behoorlijk duurder was als een PS3.

Hoe is het met BTW en evt. andere toeslagen die men daar moet betalen, is dat incl. deze prijzen?

[Reactie gewijzigd door Double-X-L op 1 september 2008 10:41]

de BTW ligt daar op 5% en de loonbelasting is zo'n 10% :)
prijzen worden daar meestal als EX btw weergegeven.

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 1 september 2008 10:50]

Je zou toch moeten denken dat met zo een prijs ('slechts' 125 Euro voor het instapmodel van de console) de verkopen omhoog zullen moeten gaan. Desondanks is het inderdaad zo dat de Japanners vaak voor een Japanse console gaan en dat dat vooral te wijten is aan het spelaanbod voor die spelcomputers.
Maar 125 voor een 7th-gen console vind ik niet veel, ik bedoel: een Nintendo DS kost toch gauw 25 Euro meer en voor een PS2 durven ze ook nog 130 Euro nieuw te vragen, terwijl dat een console is van 8 jaar oud!
Voor die prijs zou ik er een aanschaffen, want op deze manier kan je voor weinig geld de nieuwste games spelen :) . (Zij het dat je niet de 'volwaardige' experience krijgt die je met een Premium/Elite/PS3 zou hebben..)

[Reactie gewijzigd door Lord Bendtner op 1 september 2008 10:55]

Nu wordt de parallelimport zeker weer groot.
Ondanks de prijsverlaging kiezen ze in Japan toch voor een ..... Japanse console oftewel PS3/Wii. Ik denk dat het weinig uitlhaalt. Ze kunnen beter de prijzen in Europa en de VS extra verlagen willen ze een grotere marktaandeel krijgen.
Dan komt het moment er toch aan om er 1 te importeren zodat ik eindelijk Idolm@ster kan spelen O+
Het is jammer dat die draadloze controllers zo duur zijn van de xbox 360.
Wou er 2 kopen voor me PC.
Zal mooi zijn als ze daar eens zo 30% er afhalen.
Alles is relatief ;)

De DS3 voor de PS3: 69,-
De Wiimote + Nunchunk: 68,-
De 360 Wireless controller: 48,-

Koopje dus ;)
relatief gezien is de prijs van de 360 controller dan nog vrij hoog vind ik.
zo zit er geen bewegingssensor in en moet je hem zelf van batterijen voorzien of er een extra batterypack bijkopen.
Althans, bij mijn model toch.

Mijn PS3 controller daarentegen heeft drukgevoelige buttons, sixaxis en kan simpelweg herladen worden via usb.
en als de accu aan het einde van z'n leven is kan je je DS3 (of sixaxis) naar Sony opsturen om voor 40 euro er een nieuwe accu in te zetten :')
Dergelijke accu's houden het wel even uit hoor.
Ik heb hier nog een oude MP3 speler liggen met eenzelfde type accu en die doet het ondertussen al 5 jaar prima.

Regelmatig gebruik in de trein, op het werk.

daar maak ik me dsus niet bepaald zorgen over :)
Ik heb een draadloze controller en laat deze gewoon links liggen. Het bedrade exemplaar ligt beter in de hand imho.
Ik zelf heb een PC achter de bank staan en beamer op de muur.
Dan is een met draad heel erg onhandig.
Het gaat wel lekker met een draadloze toestenbord en muis.
Maar Het is wel lekkerder om met een controller te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True