×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft neemt effectenstudio over

Door , 10 reacties

De Franse uitgever Ubisoft heeft het Canadese Hybride Technologies overgenomen, een special effects-studio die eerder aan films als Sin City en 300 heeft meegewerkt. Ubisoft wil de special effects van Hybride Technologies aan zijn games toevoegen.

Sin CityHybride Technologies gaat niet exclusief voor Ubisoft werken, maar zal ook actief blijven in de filmindustrie. Ubisoft verwacht dat Hybride goed is voor minstens 6 miljoen euro aan extra omzet. De effectenstudio is gevestigd in Quebec, het Franstalige deel van Canada, waar ook Ubisoft een kantoor heeft. De uitgever beschikt in Montrťal over een studio waar 3000 mensen werken.

De aankoop van de effectenstudio maakt onderdeel uit van de groeiplannen van Ubisoft. De uitgever maakte een maand geleden bekend dat er 780 miljoen euro wordt geÔnvesteerd in overnames, om de concurrentie aan te kunnen met grootmachten als Electronic Arts en Activision Blizzard. Ubisoft opende eerder dit jaar nieuwe studio's in BraziliŽ en OekraÔne, en eerder werden al vestigingen in RoemeniŽ, China, India en Marokko opgezet. Bovendien kocht Ubisoft eerder dit jaar de merknaam Tom Clancy, een overname die volgens directeur Yves Guillemot onderdeel uitmaakt van dezelfde plannen.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

09-07-2008 • 10:59

10 Linkedin Google+

Reacties (10)

Wijzig sortering
Goed nieuws dat ze zich gaan wapen tegen de Giganten (EA en Activision Blizzard)!!!

Als ze dit niet voor hun eigen games doen dan vermoed ik dat ze gewoon een beetje de risico's gaan spreiden, je kan je natuurlijk wel op 1 ding (in dit geval games) richten maar wanneer je 2 dingen (bijv games en tv) hebt kan het slechter met de 1 gaan zonder dat je bedrijf gelijk naar de grond gaat (beetje overdreven natuurlijk)...

En met de special effects van tegenwoordig liggen games en tv af en toe aardig dicht bij elkaar.

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 9 juli 2008 15:24]

Waarom een effectenstudio overnemen? Tegen dat je de special effects in films zoals 300 en sin city kan evenaren, heb je toch al serieuze hardware (zeg maar supercomputer) nodig. Dus misschien hadden ze beter nog wat gewacht met de overname, tot pc's in staat zijn dergelijke special effects weer te geven.
Zeer veel studios besteden dit soort werk uit. Ook het maken van bijvoorbeeld bomen, gebouwen, de zee, en wat al niet meer; dat willen ze extern inkopen, scheelt de developers zelf tijd en geld.

Ik vind 6 miljoen omzet trouwens wel erg weinig voor zo'n bedrijf.
special effects worden dan ook weer zwaader.
maargoed er zijn ook tussenfilmpjes.
en je kan vaak een mooie explosie maken,
om er dan met een simpele mesh texturemaps van te rippen,
en dat ziet er (vaak)beter uit dan als het met de hand gepaint is.
Ubisoft verwacht dat Hybride goed is voor minstens 6 miljoen euro aan extra omzet.

wow dat is niet veel. kleine studio dan of zie ik dat fout.
of ze moeten toch een groot deel integreren met hun gameproductie.
dan is het wel logisch
het gaat hier ook over toekomstplannen! En natuurlijk kun je altijd limiteren met de graphics zodat de videokaarten het aankunnen
Dit zou dus betekenen dat de aankomende games van ubisoft er nog mooier uit gaan zien.
Maar wat voor effect heeft dat op de systemen die dan benodigt zijn voor het spel te spelen ?
Zouden ook prerendered effecten kunnen zijn? Of geprerenderde animaties die in een 3d-spel worden ingebouwd (bijvoorbeeld een prachtig gerenderde ontploffing overlayen in een spel waar een auto wordt opgeblazen)?
Hmmm, logisch gevolg van de PhysX die nVidia nu via de drivers en CUDA op de videokaarten gaat laten draaien?
Bovendien is het ook niet echt een groot geheim geloof ik dat Ubisoft zich ook wil gaan richten op film & TV. Daar is hun CEO toch vrij open over geweest in diverse interviews:

http://www.gamesindustry....ie-tv-and-sports-projects

Dus in dat kader is deze aankoop wel erg logisch...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*