Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 335 reacties

T-Mobile gaat in Nederland flink stunten met de prijs van de 3g-iPhone. De 8GB-versie kost n euro als een tweejarig abonnement van 44,95 euro per maand wordt afgesloten. Voor het binnenlandse dataverkeer geldt geen limiet.

Eerder al maakte T-Mobile bekend met drie abonnementen voor de nieuwe iPhone te komen. In combinatie met het goedkoopste abonnement van 29,95 euro moet er voor de 8GB-iPhone 79,95 euro worden betaald. De 16GB-versie gaat met dat abonnement voor 159,95 euro over de toonbank. Hierbij inbegrepen zijn dan 150 belminuten en 150 sms'jes, zo heeft T-Mobile dinsdag bekendgemaakt.

In combinatie met de twee duurdere abonnementen kost de 8GB-versie van de iPhone een euro. Deze twee abonnementen kosten 44,95 euro en 64,95 euro per maand en zijn goed voor respectievelijk 300 en 500 belminuten en even zoveel sms'jes. De 16GB-versie van de smartphone is in combinatie met het abonnement van 44,95 euro per maand 79,95 euro. Bij het duurste abonnement is deze versie van de iPhone 19,95 euro. De aansluitkosten bedragen 52,50 euro per aansluiting.

Voor alle abonnementen geldt dat de abonnee onbeperkt dataverkeer binnen Nederland heeft. De snelheid bij de abonnementen is 2048Kbps down en 384Kbps up. Ook kan er onbeperkt gebruik worden gemaakt van de hotspots van T-Mobile binnen Nederland en is visual voicemail gratis.

Uit een aanvullend tariefdocument van T-Mobile blijkt dat er per seconde wordt afgerekend met een minimum van een minuut. Gekochte belminuten zijn twee maanden houdbaar en voor minuten en sms-berichten die worden verbruikt als het tegoed op is, moet 25 cent worden afgerekend. Ondanks dat T-Mobile stelt dat het dataverkeer onbeperkt is, stelt de provider in de kleine lettertjes wel dat T-Mobile 'bij oneigenlijk gebruik' beperkingen kan opleggen. Dit zal in ieder geval gebeuren wanneer de provider merkt dat de iPhone aan een computer of laptop hangt om zo online te gaan.

"De belangstelling voor de iPhone 3G is overweldigend", zegt Bart Weijermans, marketingdirecteur van T-Mobile Nederland. "Om het toestel voor een grote groep mensen toegankelijk te maken bieden we dit toestel aan tegen aantrekkelijke prijzen." De provider benadrukt in zijn verklaring dat de iPhone ook geschikt is voor zakelijk gebruik door de mogelijkheid van pushmail. Zakelijke gebruikers kunnen de iPhone eventueel ook aanschaffen in combinatie met het groepsabonnement Zakelijk Optimaal in combinatie met Pocket Internet Totaal Plus.

iPhone 3G-abonnementen T-Mobile
Prijs per maand 29,95 euro44,95 euro64,95 euro
Belminuten150300500
Sms-berichten150300500
Toestelprijs 8GB (2jr abo)79,95 euro1 euro1 euro
Toestelprijs 16GB (2jr abo)159,95 euro79,95 euro19,95 euro
DatagebruikOnbeperktOnbeperktOnbeperkt
Gebruik T-Mobile hotspotsGratisGratisGratis
Gebruik Visual VoicemailGratisGratisGratis
Update 15:40 - Informatie over aanvullend tariefdocument toegevoegd
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (335)

1 2 3 ... 8
Voor priv gebruik is het een erg interessante aanbieding, vooral met het oog op de geboden HSDPA snelheden (2048/384 Kbps).

Echter voor zakelijke gebruikers die veel onderling bellen is dit veel minder interessant.

Rekenvoorbeeld, 1 gebruiker die 300 min belt en veel internet.
T-Mobile Zakelijk Individueel: 37,77 per aansluiting per maand.
T-Mobile Zakelijk Optimaal: 120,90 per aansluiting per maand.

Aansluiting: 12,50
Onderbellen: 5,00
Bellen: 42,00 (0,14 * 300: 100% mobiel)
SMS: 3,00 (0,11 * 30)
Internet: 58,40 (1800/384 Kbps)
Totaal: 120,90

* Exclusief BTW en exclusief starttarief van 0,05 per gesprek.

Jammer dat je niet bij een Individueel (prive/zakelijk) abbonement onderling bellen voor 5 euro kan aanschaffen. Dan was dit n.l. ook een zakelijke top deal geweest (o.a. voor MKB).

Edit 1: T-Mobile Zakelijk (0800-7112) weet zelf ook nog niet wat de toestelprijzen gaan worden bij een Zakelijk Optimaal abbonement en konden nog geen verklaaring geven voor dit gigangische prijsverschil (aldus T-Mobile zakelijke helpdesk)...

Edit 2: T-Mobile Priv (0800-7123) weet ook niet of MyFaves (50% korting op 5 vrienden) incl. met een iPhone aangeboden gaat worden. De medewerkes (2x gebeld) vroegen mij zelfs hoe ik aan de abbonements prijzen kwam, aangezien ze dat officieel pas 11 juli weten. Toch heb ik echt een e-mail van T-Mobile gehad, en staat het echt op hun eigen site |:(

Edit 3: In de T-Mobile FAQ van de iPhone http://www.t-mobile.nl/iphone/faq.html staat een interesante opmerking "T-Mobile denkt dat met name eenmanszaken, ZZP’ers hiervan profiteren", en dat blijkt inderdaad uit gepubliceerde prijzen...

[Reactie gewijzigd door Gawin op 1 juli 2008 18:33]

Dit zijn mooie prijzen. Ze zijn imho beter dan in Duitsland, hier krijg je namelijk ook nog sms-berichten bij het goedkoopste abonnement.
mooie prijzen? alleen voor die 8GB en 29,95 is de prijs redelijk. Voor de rest is dat ding echt veel te duur.

Om voor iPhone8GB + 29,95pm ben je inclusief abbo 748,25 kwijt. Stel dat de iPhone 500 euro gaat kosten, heb je dus een abbo van 10 nodig (of (748,25-500)/24). Dat ga je niet redden. Je bent hier dus met bovenstaande deal goedkoper uit.

Voor iPhone8GB + 44,95pm ben je inclusief abbo 1123,75 kwijt. Je abbo mag dan al 25 per maand zijn. Bij een los abbo met onbeperkt data + 200 belminuten en/of sms van 20pm ben je dus al 125 goedkoper uit, bovendien zit je er dan niet zo lang aan vast.

Bij iPhone8GB + 64,95pm mag je abbo al 46 zijn. Bij een los abbo van 20 heb je 624 minder + altijd kunnen opzeggen.

Reken maar uit.
Maar, is dit zo bijzonder voor de iPhone dan? Als ik een N95 wil met een dergelijk abbonnement, dan is het toch hetzelfde? Enige verschil is volgens mij dat bij de iPhone men plots prijsbewust is, terwijl bijna iedereen zich laat strikken voor "gratis" telefoons.

ps. Wow, 40000 views op dit onderwerp! Volgens mij zie ik dat nooit.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 2 juli 2008 11:33]

N95 kost met data 20 euro per maand 2 jarig abbo + 3 maanden gratis is 420 euro vs 748 euro. Dat is toch niet echt hetzelfde voor mijn gevoel. Tevens is dit niet prijsbewust zijn maar simpel calculeren en voor 320 euro zou ik me achter mijn oren toch nog een keer krabben. Al moet ik toch zeggen als ik kijk naar wat de originele prijzen waren voor de iPhone v1.0 is dit toch wel een 'meevaller' al zou ik nog steeds eerder geneigd zijn om een losse sim + data te nemen a 17,50 met een losse iPhone, het zal toch niet lang duren eer ze gehacked zijn. Zeker met het oog op garantie lijkt het me sterk dat Apple net zoals andere telefoon aanbieders meer dan 1 jaar garantie bied zonder een extreme verzekering die je 10 a 15 euro per maand extra kost.
Overigens is deze toch nog wel erg goedkoop tov de us waar dit abbo 1250 usd zou moeten kosten terwijl die op dit moment over de 2000 usd gaat.
maar de iphone met een andere telefoon vergelijken gaat niet op, iphone is een klasse apart. mensen willen een "iphone" en kijken dus niet naar andere "smartphones" zoals de n95 of de thc telefoontjes. hier zie je dus eigenlijk vrij snel dezelfde situatie ontstaan als die nu al bij de mp3 spelers geldt: die zijn in de volksmond al ipods gaan heten. er ontstaat gewoon een nieuw icoon naast de ipod: de iphone en de term "smartphone" zal nooit bij het grote publiek aanslaan en langzaam uit het collectieve bewustzijn verdwijnen.

dus als je de prijzen van deze t-mobile iphone abo's wilt vergelijken moet je het doen met andere iphone aanbiedingen.

officieel zijn er geen andere iphone aanbiedingen binnen nederland. dus zul je een geunlockte iphone uit het buitenland moeten betrekken voor een forse prijs en die dan gebruiken icm andere providers.

dan mis je echter wel visual voicemail en het is de vraag of je qua datagebruik een betere aanbieding dan die van t-mobile kunt vinden (geen limiet en snel).

wat mensen zeggen over dat de iphone al snel weer verouderd is na een jaartje ofzo en dat het daarom jammer is om een tweejarig abo af te sluiten: bull. de iphone verouderd veel minder snel dan andere "smartphones" omdat het een software platform is waarin nieuwe functionaliteit eenvoudig toe te voegen is. mede dankzij het grote scherm en de te morphen userinterface (softkeys, multitouch) is nieuwe functionaliteit makkelijk inpasbaar.

zeker nu de stap naar 3g gezet is en er gps is toegevoegd biedt dit platform meer dan genoeg mogelijkheden voor toekomstige innovaties zeker voor 3 jaar. join the iphone revolution!

[Reactie gewijzigd door BreezahBoy op 1 juli 2008 18:19]

> maar de iphone met een andere telefoon vergelijken gaat niet op, iphone is
> een klasse apart. mensen willen een "iphone" en kijken dus niet naar andere
> "smartphones" zoals de n95 of de thc

Dat is dus wat Apple je graag doet geloven. In de praktijk zie je bijvoorbeeld in de VS opvallend veel mensen met een N95.. De iPhone is en blijft voor mij meer hype als werkelijk zo heel bijzonder..
Dat is dus wat Apple je graag doet geloven. In de praktijk zie je bijvoorbeeld in de VS opvallend veel mensen met een N95.. De iPhone is en blijft voor mij meer hype als werkelijk zo heel bijzonder..
Ik weet niet in welke VS jij woont, maar in mijn omgeving (Bay Area) is de situatie *net* iets anders: onder mijn collega's zijn er massa's iPhones. De enige smart phone met gelijkaardig volume is een Blackberry. Zelfde situatie bij mijn vrienden: een heeft een HTC model, een ander heeft iets Nokia (maar geen N95), al de rest met een smart phone heeft een iPhone. De enige persoon die ik ken met een N95 woont in Europa.

Geen twijfel dat de iPhone een hype is. Volledig terecht namelijk. Geen enkele telefoon kan tippen aan het gebruiksgemak en kwa integratie met je thuispc. Over twee weken sta ik op de eerste rij om het 3G model te kopen.
Bay area is echt geen eerlijke vergelijking met de rest van de vs (alhoewel ik verder niet weet waar hij zich dan op baseert) maar in ieder geval zitten alle techies rondom de bay (Sillicon Valley!) en valt er dan ook te verwachten dat de Iphone daar beter aanslaat. Niet voor niets dat Jobs zijn keynotes in SF houdt. Maar hoe dan ook, je kunt geen mening geven over de hele VS enkel gebaseerd op je ervaringen rond de bay.
Nou, ik kan je vertellen dat ik er hier in het midwesten (Ohio) ook genoeg zie hoor.

Enneh, 30 euro voor het goedkoopste abonnement (incl unlimited data) is imo fantastisch vergeleken met de goedkoopste in de VS; 70 dollar ex tax wordt al snel meer dan 80 USD, hoewel je er wel meer voor terug krijgt dan in NL.

[Reactie gewijzigd door 1976 op 2 juli 2008 21:43]

@paulheu

Je bevestigt zelf wat Breezah zegt, de iPhone is een hype, vandaar dat een hoop mensen een iPhone willen en niet naar andere smartphones kijken. Helemaal met deze prijs wordt hij zeer aantrekkelijk.

Qua specificaties kan de iPhone zich redelijk meten met andere smartphones. Daarnaast heeft de iPhone op het gebied van interface, hype en "looks" zeker een voordeel, en nu heeft 'ie ook nog het voordeel wat betrefd de prijs...
"...iPhone is een klasse apart...." :rolleyes:
Nog iemand die zich laat leiden door reclame. De iPhone biedt niets extras wat de N95 niet ook al biedt, behalve dan een touchscreen. Ik kan met een N95 zelfs veel meer dan met een iPhone. Ik kan mp3tjes downloaden, Internetten via UMTS, de camera van de N95 gebruiken als webcam, etc.. etc...

Dat de iPod zo'n succes had was omdat er geen goede mp4 spelers op de markt waren. Je had de redelijk onbekende Archos apparaten die super veel weegden en wat Sony's hier en daar. iPod kwam met een simpel, licht design en veel reclame.
De iPhone daarentegen kwam binnen in een markt die al druk bezet is door Nokia's, Samsung's en dergelijke. Daarom geloof ik ook niet dat mensen strax alle slimmere telefoons opeens iPhones gaan noemen, net als wat bij de mp3spelers is gebeurd.
Ik denk dat een nuancering hier toch op z'n plaats is. Hoewel ik kan begrijpen waarom je zegt dat een Nokia N95 (en in mijn geval een HTC TyTN II) meer kan dan een iPhone, doe je de interface van de iPhone wat mij betreft tekort.

Natuurlijk kan je dankzij 3rd party applicaties voor Symbian en Windows Mobile waarschijnlijk meer dan met een iPhone (waarvoor 3rd party apps officieel nog niet eens verkrijgbaar zijn), maar heb je daar ook iets aan als het platform onbetrouwbaar en niet-intutief is? Windows Mobile op m'n TyTN II is echt een hel; het is traag, onbetrouwbaar, loopt vaak vast, bevat veel bugs, en de interface is ronduit dom - je bent constant bezig de incomplete en slecht uitgedachte interface te omzeilen om toch je zin te krijgen.

Dan heb ik liever een iPhone, die wellicht iets minder kan, maar tenminste een zeer goed bruikbare interface heeft en stabiel draait. De App Store zal in de toekomst bovendien wat verbetering brengen in de functionaliteit van de iPhone. En dan nog: liever net ets minder functionaliteit dan een brakke en vaak onbruikbare interface op een instabiel platform.
De iPhone is wel een klasse apart omdat het extreem eenvoudig en snel werkt. Ik denk dat het percentage van de features dat werkelijk gebruikt wordt onder iPhone-gebruikers vele malen hoger ligt dan onder N95-gebruikers. Kijk verder overigens ook eens naar de hoeveelheid media-aandacht die de iPhone krijgt. Dat komt echt niet alleen door de marketing van Apple.
Je moet toch echt wat minder breezers drinken :P . De iPhone heeft inderdaad leuke functies en gebruiksinterface, maar revolutionair ... Veel smartphones bieden evenveel als de iPhone (afgezien de 'revolutionaire' touch interface) en soms zelfs meer, voor minder.

Ikzelf heb een mobieltje waar je op kan bellen en kan sms'en en nog net een kleurenscherm op zit. Ik wacht nog maar even totdat ik een smartphone voor 100 tot 150 Euro kan halen, met simkaart.
wat mensen zeggen over dat de iphone al snel weer verouderd is na een jaartje ofzo en dat het daarom jammer is om een tweejarig abo af te sluiten: bull. de iphone verouderd veel minder snel dan andere "smartphones" omdat het een software platform is waarin nieuwe functionaliteit eenvoudig toe te voegen is. mede dankzij het grote scherm en de te morphen userinterface (softkeys, multitouch) is nieuwe functionaliteit makkelijk inpasbaar.
Jammer dat je dit zegt, want verder ben ik het wel met je eens. Zo is bijvoorbeeld het toevoegen van extra Iphone applicaties haast niet op een standaard Iphone te doen. Je moet namelijk het toestel eerst jailbreaken. En hoe dit weer in verhouding staat tot garantie en dergelijke?
Op die htc "telefoontjes" (windows mobile) gaat het installeren van third-party software toch iets gemakkelijker. Ook bij de Symbian-telefoons (Nokia's N-serie) is dit een fluitje van een cent.
Apple moest wel met de 3G versie komen , omdat ze anders hopeloos achter zouden blijven bij HTC (TYTN II en de Touch Diamond) en Nokia (N95 en binnenkort de N96).
Jammer dat je dit zegt, want verder ben ik het wel met je eens. Zo is bijvoorbeeld het toevoegen van extra Iphone applicaties haast niet op een standaard Iphone te doen. Je moet namelijk het toestel eerst jailbreaken. En hoe dit weer in verhouding staat tot garantie en dergelijke?
Jammer dat je dit zegt ;) Heb jij soms geen info over de 2.0 software update meegekregen? Die komt ook 11 juli uit, en is er uiteraard ook voor de iPhone versie 1. Daarmee kun je direct tig applicaties downloaden, afgezien van de extra's die in 2.0 al zitten. En dat alles.. gratis en voor nix.

Dus hoezo jailbreaken? Ow je hebt geen legale iPhone? Ja dat is natuurlijk flauw om te gaan vergelijken dan... :P
De meeste info over de 2.0 update inderdaad gemist, my bad. Echter de huidige generatie Iphones hebben deze update nog niet en zijn ook niet in Nederland verkrijgbaar geweest via de officiele weg. (maw geimporteerd) En daardoor allemaal gejailbreakt dus. (Tenzij je nu belt met een buitenlands abonnement.) Ook kan de volgende update ervoor zorgen dat je SIM niet meer werkt, want ik kan me niet voorstellen dat de huidige telefoons die via het T-mobile netwerk bellen, na de update naar 2.0 ineens normaal gaan werken. Dus zonder simlock.

Voor de 3G geldt dit dus allemaal niet, maar dat terzijde.
Dat applicaties downloaden gaat via de App Store, in de aankomende versie van Itunes, en dat zal waarschijnlijk lang niet altijd gratis zijn. En de SDK, die wel gratis bij de update zit, laat je wel ontwikkelen, maar Apple vraagt altijd nog een fee voordat je je eigen programma's mag draaien op je Iphone/Ipod Touch.
Wel een verbetering qua installatie en dergelijke trouwens, maar dat is puur omdat ze wel "moeten"... :)
Nee, uiteraard is dat niet allemaal gratis. Een ontwikkelaar wilt ook graag geld zien voor het harde werk. ;) Al zijn er en zullen er meer dan voldoende gratis apps gemaakt worden (denk alleen al aan veel jailbreaked apps die overgezet gaan worden).
N95 kost met data 20 euro per maand 2 jarig abbo + 3 maanden gratis is 420 euro vs 748 euro.
Een N95 met 2mbps data abbo kost beslist geen 20 euro/maand bij een 2jarig abbo... Een 1mbps data abbo kost al 49,50 extra per maand bij t-mobile...

Even rekenen:

24*49,50 = 1188 alleen al voor data in twee jaar
daar komen dan nog de normale abbonementkosten + toestel bovenop.
Je gaat ervanuit dat mensen een abonnement nemen alleen voor de telefoon. Als je het abonnement neemt simpelweg omdat je zoveel verbruikt, is de telefoon gewoon erg goedkoop.

Deze veronderstelling wordt meestal gemaakt, doordat mensen snel kijken vanuit wat ze gratis krijgen, ipv vanuit hun eigen verbruik.

Kies eerst een abonnement dat bij je past, en zie daarna maar wat je voor de telefoon moet betalen.
Dat is leuk gezegd, maar er is niet echt keus voor mensen die minder dan 150 minuten of 150 smsjes versturen. Ik zie in bovenstaand rijtje niet echt een abo wat past
Voor de mensen die relatief weinig bellen en sms'en, is het vaak voordeliger om eerst de telefoon uit te zoeken, en dan pas het goedkoopste abonnement te zoeken. De goedkoopste abonnementen zijn dan immers ruim genoeg, en bij deze goedkope (15 / maand) abonnementen worden vaak lage toestelkortingen gegeven. Dan gaat jou advies de mist in en heb je niet de beste deal.
jij zegt : Kies eerst een abonnement dat bij je past, en zie daarna maar wat je voor de telefoon moet betalen.

het minimale abo is 29.95.

dit past dus niet bij mijn belgedrag, ik wil wel een iphone, dus ..... zo bedoel ik het.
Hier een echte nederlander :P. Maar wat je nu stelt weten we al jaren.

Abbo's plus telefoon is ALTIJD duurder dan een los abbo. (vergelijken met deze abbo's zegt dus niks)

[Reactie gewijzigd door Blowthebullet op 1 juli 2008 16:24]

Het gaat niet puur om de prijs van het abonnement, maar
Abonnement inclusief telefoon (altijd duurder dan los abbo ja) tegenover een losse telefoon plus een los abonnement. En dan kan een abonnement incl. telefoon toch echt wel een stuk goedkoper zijn (maar in dit geval gaat dat dus alleen op bij de 8GB versie i.c.m. een abbo van 29,95).

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 1 juli 2008 20:47]

Scheelt dat dataverkeer en bellen ook helemaal niks kost..
Een beetje scheve vergelijking.. Pak dan een los toestel en vergelijk met een SIM-only...
een los abbo met 200 minuten + 200 smsjes en onbeperkt dataverkeer voor 20,- per maand is nog niet zo makkelijk.

Echter heb ik die 200 smsjes echt niet nodig, maar kan wel wat meer minuten gebruiken.

Wat ik jammer vind is de beperkte keus uit abonnementen. Ik heb liever 300 belminuten + onbeperkt dataverkeer voor 30,- per maand, en dan nog een iphone voor 80 euro erbij.

[Reactie gewijzigd door defusion op 1 juli 2008 16:02]

Ja, dat is Sim-Only, en het internet is niet te vergelijken: UMTS met max. 128kb/s ongeveer 20x zo sloom als op de iPhone?
De sms-kosten zijn tijdelijk met 75% korting. Valt dus weinig over te zeggen.

En dan heb ik het er nog niet eens over dat je bij Telfort lang naar een iPhone voor 79,95 zoeken
Ik ben met mijn 33 waarschijnlijk erg ouderwets, maar waarom wil iedereen toch een sms bundel?
Elke smartphone (ik heb een n95) heeft toch gewoon email? Met een onbeperkt internet abo is dat gewoon gratis? (kun je ook nog gewoon word of excel bestandjes meesturen)..

[Reactie gewijzigd door konin525 op 1 juli 2008 22:44]

Misschien inderdaad omdat je ouderwets bent ;)

Maar zal er waarschijnlijk aan liggen, dat veel mensen nog vrienden hebben die geen email kunnen ontvangen op hun telefoon of simpelweg Wappen/GPRS-en te duur vinden. Dan SMS je dus sneller dan mailen.
UMTS is 728kb/s bij Telfort. Die tijdelijke korting is al zo enkele maanden van toepassing en als je je abbo nu neemt, geldt ie voor heel je contractsperiode.

Enige probleem is bij Telfort dat je geen iPhone kunt krijgen. In de US kosten iPhones los 300 USD (200 euro de goedkoopste versie).

En waarom een SMS abbo nemen? Telfort rekent 25 cent voor SMSen buiten de bundel. Als je heel af en toe een SMS stuurt, dan is het vanaf 7 SMSjes/mnd voordeliger om een smsbundel te nemen die 1,75 kost en je 90 SMSjes geeft.

[Reactie gewijzigd door Rex op 1 juli 2008 23:46]

klopt het dat kpn en tmobile samen die hotspots deden? want dan kan je misschien ook gebruik maken van de kpn hotspots/.
Ja dat klopt je kan ook kpn spots gebruiken. Wat mij opvalt is dat deze service los erg duur is. Dit maakt het wel interessant icm. het abbo.
HotSpots van KPN:
Als T-Mobile Abonnee kun je, zonder extra kosten, gebruikmaken van HotSpots van KPN. Met uitzondering van de KPN HotSpot op Luchthaven Schiphol.
Source: T-Mobile (Onderaan de pagina)

Edit: Je kan de hotspots in het buitenland niet (zonder bijbetalen) gebruiken.

Source: Voorwaarden

[Reactie gewijzigd door Hyena2 op 2 juli 2008 10:50]

Nope, T-Mobile heeft eigen hotspots. Ik ben meer benieuwd of je de T-Mobile hotspots in het buitenland ook kan gebruiken, dat zou behoorlijk in je buitenlandse data kosten schelen.
Jammer dat ze het 2048Kbps down en 384Kbps up alleen voor de I-Phone aanbieden. Had het wel leuk gevonden als het PIT en PIT+ ook een snelheidsverhoging zouden geven. Die staan al een tijd op de waarden 128Kbps/32Kbps en 384Kbps/32Kbps. Er zijn zat andere telefoons die ook de hogere snelheden wel kunnen gebruiken (zoals mijn Tytn 2).

Beetje scheve verhouding hebben de prijzen van mobiel internet nu:
I-Phone: 2048/384Kbps voor 9,95
PIT: 128/32Kbps voor 9,95
PIT+: 384/32Kbps voor 19,95

Of zie ik dit nu verkeerd? :o
zie je verkeerd.. bij de PIT/PIT+ is het toegestaan je telefoon als modem/bridge/gateway te gebruiken voor je laptop (daar heb ik hem o.a. voor gekocht. Als ik in een hotel zit hoef ik tenminste niet meer te betalen voor de hotspot daar etc.. ff vpn aan, en ik start alle programma's wel op TS server van mijn werk).

Daarnaast.. hoe vaak haal jij de 128kbps en hoevaak zie jij je telefoon van umts naar gprs schieten als je een gebouw in loopt? :P
Wil eerst wel eens horen of die 2mbit gehaald gaat worden
Kon nergens vinden dat het toegestaan was om je telefoon als modem te gebruiken. Daar gebruik ik hem zelf ook voor als ik geen internetaansluiting in de buurt heb.
Meestal gebruik ik het in stedelijke gebieden en dan haal ik gewoon de 14KBps (bijna 128Kbps). Overigens blijft de telefoon vaak via 3G/HSDPA verbonden. Dekking is in mijn regio (Eindhoven) zeer goed te noemen.

Of de 2Mbps gehaald gaat worden is inderdaad de vraag...
Ben ik dan de enige die de Iphone ook gaat gebruiken in combinatie met Mobile Me.
http://www.apple.com/mobileme/migrating/

Als ik iets verander in iCal op mijn mac pro komen deze verandering ook gelijk in de iPhone's. Als ik een mail krijg komt de mail ook binnen op mijn Mac pro. Adresbook alles wordt met push forward gelijk gesynct.

Mijn eigen kantoor :-)
Ja, hele mooie optie. Ik ben nu ook die ene persoon die .Mac gebruikt en krijg de nieuwe service er gratis bovenop, very nice. Dat .Mac niet zo populair is geworden heeft denk ik een beetje met de tijdsgeest te maken, de iDisk die ik van .Mac gebruik is bijv. heerlijk, alles gesynchroniseerd op het werk met m'n computer thuis. Bestandje of presentatie vergeten? Log je meteen even in thuis of je kijkt op je iDisk. Cloud computing zoals dat heet, maar met de nieuwe Ajax-interfaces nu nog wat mooier en daadwerkelijk een alternatief voor m'n Google services.
Jup, ik ga er ook MobileMe bij nemen!
iedereen met poeh ha 800 euro berichten: is er iets veranderd in de telecom wereld wat ik niet heb meegekregen? is bellen en internetten tegenwoordig gratis? als je sim only neemt dan kost het je nog minimaal 15 euro (als je het daar al voor kan krijgen). en dan ben je ineens nog maar 400 euro voor een iphone kwijt. Geen rare prijs als je het vergelijkt met een iPod Touch.
Dit is een typisch geval van naar je toe rekenen. 'Die belkosten heb ik toch al wel, dus die kan ik van de prijs aftrekken'.

Ik bel bijzonder weinig, dus heb aan een 5 abonnement al genoeg. Met een dergelijk abonnement zou die iPhone dus 700 of meer kosten. Dat is een meer reeel scenario dan een 'basis'abonnement van 30 aanbieden.
Wat jij doet is anders ook gewoon naar jezelf toe rekenen. De meeste mensen hebben veel meer dan 5 euro abonnement. Sowieso, bestaat er eigenlijk wel een data abonnement van 5 euro?! Of wil je geen mobiel internet? Waarom zou je dan uberhaupt een iPhone kopen? Kortom jouw redenering is ook niet echt logisch. Als een iPhone koopt en je wilt die functionaliteit gebruiken dan heb je een data abonnement nodig. Dan kom je er niet met die 5 euro. En dus is die "prijs" van 700 euro dan ook onzin.
Dit is een typisch geval van naar je toe rekenen. 'Die belkosten heb ik toch al wel, dus die kan ik van de prijs aftrekken'.

Ik bel bijzonder weinig, dus heb aan een 5 abonnement al genoeg. Met een dergelijk abonnement zou die iPhone dus 700 of meer kosten. Dat is een meer reeel scenario dan een 'basis'abonnement van 30 aanbieden.
eeh, als ik die belkosten heb, dan is dat toch het geval?

een gratis smartphone bij een 5 euro abonnement vind ik erg optimistisch, dan is dit product misschien niet intressant.
tja och, mijn huidige 2jr abbo kost me bijna 57 euro voor 200min/150sms/UMTScapped.
als het en 150min en 150 smsjes is neem ik dat abbo, anders de 300, ik vind het best. dan maar niet meer aan de laptop hangen (en dat wordt toch zo gekraakt :P al moet ik er die SDK van 90/jr voor draaien, dat kan er dan wel bij :P )

eerlijk gezegd vind ik het een ontzettend laag bedrag!
Inderdaad, een Nokia N95 is bijvoorbeeld niet veel goedkoper te krijgen. En meestal heb je dan voor die prijs ook nog geen 2 Mbit onbeperkt internet.
http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief.pdf
dr komt nog wel 52,50 aan activeringskosten bij....
geldt dat ook voor verlengen? ik ben nl. al klant, maar ga geen 52 aansluitkosten betalen als ik al aangesloten ben. Ik kan zelf mn simkaart wel in die iPhone stoppen zeg.

(ghehe, als ze het toestel gewoon 50 duurder hadden gemaakt had ik me stil gehouden)
Nee, alleen nieuwe T-Mobile-klanten betalen die 52 euro.
Net nagevraagd bij T-mobile. IEDEREEN betaald die 52 euro. Ook bestaande klanten, gezien ze dit zien als een andere productlijn.
Dan mag die 52 euro wel in bovenstaande tabel verwerkt worden.

Dit is dus stunten met goedkope prijzen en vervolgens ruim 50 euro 'administratiekosten' in rekening brengen. Dit lijkt erg op sommige webwinkels die goedkoop producten aanbieden met vervolgens 20 euro verzendkosten. Het lijkt ook wel op de reisbranche..

Er zouden wetten moeten komen die dit soort prijsconstructies verbieden! Ook verwijderingsbijdrage is zoiets. Bij veel winkels zit dat al in de prijs verwerkt, maar in sommige winkels (bijvoorbeeld Blokker) brengen ze die pas in rekening bij de kassa.
Volgens het antwoord van een woordvoerder van T-mobile (op vragen van de iphoneclub) betalen bestaande klanten geen activatiekosten, en nieuwe klanten 26,25 euro.

Bron: http://www.iphoneclub.nl/...ende-vragen-aan-t-mobile/

5e antwoord van boven.
denk dat bij verlenging ineens hele andere prijzen gelden.
Prijs van telefoons zijn bij verlenging over algemeen duurder dan bij een nieuw contract nemen
ja maar er komen vast wel netwerkacites. die kosten zijn bijna nooit in rekening gebracht
Als we weten wat de nieuwe Iphone los zal gaan kosten in Nederland, dan kun je aan het vergelijken slaan. Met de welbekende 1) abbo + toestel vs 2) sim only + toestel vergelijking.

Daarnaast is het maar net waar je voor kiest. In 1 keer een hoog bedrag aftikken en maandelijks weinig kwijt zijn. Of niks aftikken en maandelijks wat meer kwijt zijn. Ik ben wat dat betreft meer iemand die maandelijks liever wat meer kwijt is, dan dat ik bij een nieuw abbo en toestel xx euro bij moet leggen.

Mijn toestel (SE K850i) kostte in ´t begin 450 euro. Betaalde 20 euro extra, om een 2jarig abbo van 25 euro te krijgen (waarvan ´t 1ste jaar 12,50 per maand betaald moet worden) Ben dus aan het abbo 450 euro kwijt, waarbij ik een toestel met hetzelfde bedrag krijg. Ben dan weliswaar 20 euro meer kwijt, maar ondertussen heb ik de K850i met 200 belminuten elke maand kunnen gebruiken. Nadien schakel je dan over op een simonly en ondertussen is je toestel volledig afgeschreven. Mooi toch.

Stel dat T-mobile voor de Iphone los 800 euro vraagt. En je pakt een sim only van 15 euro (qua belminuten vaak vergelijkbaar met een 30 euro abbo) voor 2 jaar. Kost je 1160 in totaal. En als ik de berichten hier nalees, ben je bij het 30 euro abbo over 2 jaar dus 800 in totaal kwijt. Nu zal T-mobile voor een Iphone los echt geen 800 euro gaan vragen, gok eerder 600. Maar dan nog ben je dus 160 euro duurder uit dan met een abbo over 2 jaar gekeken. Heb je weliswaar lagere maandlasten, maar is dat het nu waard om in totaal meer neer te leggen?
Het los kopen van de iPhone zal echter nogal lastig worden i.v.m. de activatie in de winkel. De eerste mogelijkheid die ik zie is het importeren van prepaid iPhones, maar die kosten kapitalen.
Wat een negativiteit over de prijs. Ik heb al twee jaar een t-mobile relax 150 (15 euro/maand) + pocket internet (sloom internet voor 9,50/maand) met een Nokia N73, destijds 80 euro voor het toestel betaald. Nu krijg ik voor 5 euro per maand meer 150 sms-jes bovenop de 150 belminuten n 3g internet n een telefoon die wl fatsoenlijk werkt.

Wl jammer is dat je niet meer mobiel via je iPhone (of de sim) mag internetten met je laptop.

[Reactie gewijzigd door pagani op 1 juli 2008 16:47]

Wl jammer is dat je niet meer mobiel via je iPhone (of de sim) mag internetten met je laptop.
Inderdaad erg jammer. Dat is voor mij de reden om geen iPhone te nemen.
Wat een rare reden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je met een vergelijkbaar abonnement wat bij een andere telefoon verkocht wordt wl onbeperkt met je laptop kan/mag internetten. Daarvoor zul je toch een ander type abonnement moeten hebben denk ik.
Ja, maar die zie ik er niet bij staan. Zal misschien nog wel komen.

Ik had overigens begrepen dat het met de iPhone ook simpelweg niet mogelijk om deze te gebruiken als internet gateway op een laptop. Kan dat met de 3g-iPhone wel?
Bij alle andere T-Mobile data abonnementen kun en mag je wl gewoon je laptop gebruiken.

* johnnyv.nl heeft regelmatig de auction house in WoW gechecked in de trein.
Dit is dus helemaal niet stunten, en tweakers laat zich weer (2e keer!) door een persbericht van T-Mobile inpakken met een leuke 'iPhone voor een euro' actie.

Zelfs die 2 jr 29,95 + 159,95 is nog duur, nl totaal 600. Edit: 800. Maakt het er niet beter op...

Edit aan allen hieronder: doet niks af aan het feit dat Tweakers zich hier heel makkelijk voor een marketing-karretje laat spannen met een tekst:
"T-Mobile vraagt een euro voor nieuwe iPhone".

Dat is dus gewoon een leugen, ze vragen 800+ voor een iPhone plus abonnement.

[Reactie gewijzigd door chrisboers op 1 juli 2008 16:00]

TARIEFVERGELIJKING
iPhone (incl T-Mobile 150 minuten abonnement en onbeperkt internetten)
prijs per minuut n per sms: < 0,10
prijs internet: gratis

79,95 + 24x29,95 = < 800


Nokia N95 (incl T-Mobile Relax 150 en Web n Walk)
prijs per minuut: 0,13
prijs per sms: 0,25
prijs internet: 17 per maand
toestel gratis

24x19,50 + 24x17 = 876

Kortom: over twee jaar genomen is de Nokia N95 welgeteld 76 duurder dan de iPhone, betaal je 30% meer voor je gesprekkosten en zijn SMS'jes maarliefst 150% duurder dan SMS'en bij de iPhone bundel.

De telefoons vergelijken kun je zelf wel. Maar met de iPhone bespaar k de aanschaf van een PSP, iPod en TomTom. Functies die ik niet wil of kn gebruiken op die Nokia hierboven. Of waarover ik niet beschik omdat ik geen 850 over heb voor een Nokia met treurige software, en in plaats daarvan een goedkoper toestel had gekocht zonder die functies. Dat is ook wat waard.
offtopic:
let op; ik zeg express niks over digitale camera. 5MP Nokia is leuk, maar 5 Megapixels blijft weinig en mobiele telefoons hebben zulke trieste sensoren dat ze wel MPs hebben, maar de foto's waardeloze kleuren krijgen. De iPhone heeft qua beeldkwaliteit betere foto's, maar weer minder pixels...


Nee, T-Mobile heeft het zo slecht nog niet gedaan.

[Reactie gewijzigd door t-h op 1 juli 2008 16:32]

Uh, voor de N95 is meer keus aan nav software, muziek software (incl de eigen player) en games dan de iPhone. Ik bedoel, genoeg redenen om de iPhone boven de N95 te verkiezen (het scherm bv, en de scherpe prijzen van het abo) maar dit is er niet een van.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 1 juli 2008 16:19]

Het gaat niet om keuze, het gaat om dat het werkt. De muziekspelersoftware op een N95 is niet te vergelijken met de grafische foefjes en overzichtelijkheid van de iPhone. het werkt net als je iPod: ideaal (behalve voor sommigen). Mediasoftware op mobiele telefoons is nooit concurrerend geweest met de iPod; anders waren er geen miljoenen iPods verkocht. Miljoenen mensen hebben een telefoon en een iPod.

Gamen op een mobiele telefoon is nooit leuk geweest. En zeker niet in de buurt van concurrerend met een PSP. Maar de iPhone heeft de hardware en het scherm, n de manier om een spel te bedienen; namelijk door het toestel te bewegen, is leuk! (net als een Wii)

Qua navigatie heb je wellicht een punt.

Echter, omdat ik een Nokia alleen al vanwege de belabberde software al niet zou willen hebben zou ik een losse iPod, TomTom en PSP moeten kopen. Omdat de iPhone zo'n praktische telefoon is koop ik die, en krijg ik gratis een equivalent voor TomTom, PSP en iPod.
De N95 is pure hell om mee te werken. Feature clutter en de bouwkwaliteit van een fisher price laptop. Dat belachelijke krakende plastiek, dat kan toch niet meer voor een telefoon van 500+ euro in 2008. Net als dat tacky chrome randje (apple kan wl een klassevol chrome randje toevoegen). Nee, ik had er eens n in mijn handen, durfde nauwelijks de slider te gebruiken. Voelt gewoon cheap. En dat heb je NIET met een iPhone. Geen bewegende delen, dus n hard en stijf candybar design met een hard glasachtig scherm (ipv zachte tft gedoe bij een N95)

De mediaplayers stellen ook weinig voor en meestal wil je ze nog niet eens gebruiken. Daarbij is video kijken en door muziek browsen gewoon relaxter op een GROOT scherm. Door de motion sensing van de iPhone ben ik zeker dat er op heel korte termijn massa's leuke casual games in de iTunes Store voor gaan verschijnen. Gamen lijkt me een stuk leuker in breedbeeld met een goede touchscreen.

En dan nog het gemak. Extra software installeren zal iets zijn van aanklikken in iTunes, kabeltje en syncen. Kleinste kind kan zo een paar nieuwe games op z'n iPhone kwijt.

Daarnaast synchroniseert de N95 niet met m'n iTunes, dus nutteloos (en ik ga echt geen andere mediamanager gebruiken voor m'n muziek)

Dan heb je nog alle bugs en de vreselijke layout van de software.

Nee, ik geef hem wel gelijk wat dat betreft. Mobiele iTunes met coverflow, video device, telefoon en gps in n, dat is best wat waard. En voor mij zou het ook nog eens perfect een PSP kunnen vervangen, omdat ik een psp minder zou gebruiken voor de games maar meer voor de multimedia. Dus ben ik even blij dat ik me niet heb laten overhalen tot de aankoop van een PSP. Totaal nutteloos.

Ik heb nu ook niet genoeg budget voor een iPhone. (je hoeft ook geen iPhone te kopen) Maar het is zeker een goede deal en een subliem apparaat.
ik moet je gelijk geven. weet niet wat mensen zitten te miepen over de prijs.
tis niet duur voor een multifunctioneel apparaat van apple.
de prijs is nogsteeds goedkoper van 199/299 dollar wat apple vraagt
heb zelf de 2g voor 330 euro in amerika gekocht paar maanden geleden.
+ orange abbo van 30 euro per maand. dus ben dan volgends de berekeningen duurder uit dan tmobile met de nieuwe.

maar iedereen zit maar op die telefoon kosten te kijken en te berekenen maar dat hou je toch ongeacht welk toestel je heb. je betaald gewoon voor je abbo, daar kies jezelf voor. dan moet je de prepaid versie nemen mocht die komen en betaald je denk geheid 400/500 euro voor het apparaat. en heb je ook nog steeds de kosten die je op belt.

in het kort we mogen blij zijn met deze mooie prijzen. het zit er toch aan te komen dat je binnenkort alle toestellen los moet kopen bij een abbo. ben je altijd duurder uit dan nu.

en prijs is nogsteeds goedkoper dan elke mda bij tmobile.
T-Mobile MDA Touch White + Carkit Pack
vergelijk toestel
2.0 megapixel camera
Incl. Parrot CK-3100 Carkit
Incl. Inbouw op locatie
Met Relax 400 p.m.
40,00*met toestel voor 199,95

de vario 3 kost jezelfs ruim 489,95 euro voor toestel.

200 euro voor toestel zonder vast flash geheugen van 16 gb. dus dan is iphone echt wel cheap.
plus feit dat je gelijk goede ipod hebt. dat kost je ook weer een ipod touch kopen van 16 gb a 400 euro.

[Reactie gewijzigd door 151407 op 1 juli 2008 16:28]

2jr 29,95 + 159,95 + 52,50 = 931,25

Voor mijn Touch Diamond was ik met een 1 jarig abo kwijt:
1jr 32,50 + 153,00 = 543,00
2e jr simonly 12 x 15 = 180
Totaal over 2 jaar: 723,00
Toch geen eerlijk vergelijk vrees ik kerel. Dan moet je ook het 2e jaar niet-simonly doen en dan kost die Touch Diamond ineens niet 723 totaal, maar al 933 euro en dat is 1.75 duurder dan de door jou aangehaalde iPhone :P

Bovendien: heb je dan ook 150minuten, 150SMS en een internetbundeltje van 2Mbit? Oh en die Touch Diamond heeft ook geen 16GB aan boord meen ik...

Dus dan wordt het: 2jr 29.95 + 79.95+52.5 = 851.25
Versus jouw Touch Diamond: (12 * 32.50)+(12 * 15)+(24 * 9.95 -internet-) + 153 = 961.80

[Reactie gewijzigd door Floor-is op 1 juli 2008 20:42]

Het 2e jaar kan wel sim-only als het om een 1-jarig contract ging. Als je de iPhone bij een 1-jarig abo kon krijgen, zou het je ook na het 1e jaar hogere abonnementskosten schelen.

Dat de abonnementen onvergelijkbaar zijn ben ik met je eens, evenals die 16gb.
Het is maar net hoe je dat bekijkt, gedurende die 2 jaar kan je dan wel "onbeperkt" data verstoken, 150 minuten bellen en 150 smsjes verzenden. Er zal vast wel een goedkopper abbo te vinden zijn, maar dan heb je weer geen iPhone.

Daarnaast komt er nog iets van 50 euro activatiekosten overheen, wat de kosten op 650 brengt als je binnen je bundel blijft...

Overigens geld dit niet alleen voor de iPhone, alle gsm aanbieders doen dat met alle gsm's.
Nokia n95 los paar honderd euro, met abbo voor 50 euro
Palm Treo los paar honderd euro, met abbo 100
instapper SE los 60 euro, met abbo gratis.

Getallen hoeven niet te kloppen, ik wil alleen aangeven dat je niet moet denken dat je uberhaupt een toestel gratis krijgt. Ergens betaal je er toch voor.

Kan me wel herinneren dat ik ooit een duur Vodafone abbo afsloot om een toestel "gratis" te krijgen en deze abbon naar drie maanden terug te schroeven...

[Reactie gewijzigd door SpamLame op 1 juli 2008 15:56]

Klopt, en dat is precies wat ik bedoel. Je krijgt geen iPhone voor een euro. Niet nu, niet later, nooit niet. Dus een kop met 'iPhone voor een euro' is volksverlakkerij. Dat dat in een reclame gebeurt tot daaraantoe, maar op de voorpagina van Tweakers???
@chrisboers: Dat is marketing! Daar is Apple heel goed in, maar niet alleen Apple. Hoe vaak lees je niet op de voorkant van een willekeurig folder/bedrijf: "Nu gratis*" en blijkt er bij de * te staan " alleen bij aanschaf van blablabla".

Je weet dat je altijd betaald voor je telefoon i.c.m. een abonnement.
Klopt, dat is marketing. Maar nogmaals, dat mag dus in advertenties ed. Maar Tweakers zou beter moeten weten, en zich niet voor het marketing-karretje laten spannen. Tenzij ze er (advertentie) bij zetten.
Ik denk dat Tweakers ervan uitgaat dat hun lezers slim genoeg zijn om door te hebben hoe het werkelijk zit.

De boodschap-achter-de-boodschap van T.net is dat de prijzen een stuk schappelijker zijn dan velen vooraf hadden gedacht.* Dat zegt de kop indirect.

*: Zonder het nu direct goedkoop te willen noemen.
reken ook even uit wat de nieuwste Nokia N95 (of weet ik waar ze bij de telling zijn gebleven...) kost over die periode met en zonder sim-onlt. Kijken of je het dan nog steeds zo duur vindt
Precies.

Daarnaast, zou er werkelijk iemand zijn die denkt dat T-Mobile in de liefdadigheid is gegaan en dat je echt een iPhone voor 1 kunt krijgen, zonder abo? Die iemand moet dan wel onder een steen geleefd hebben de afgelopen 10 jaar.
Bij dat soort dingen heb je tenminste nog de keuze om alleen de telefoon aan te schaffen, en dan gewoon je prepaid sim erin kan stoppen.
Stel dat die n95 500 euro kost, bel ik in 2 jaar alsnog geen 300 euro weg.
Wat dus inhoud dat ik weer goedkoper uit ben.

Waarschijnlijk zal ik nu ook wel weer commentaar krijgen dat daar geen internet bij inbegrepen zit, maar dat soort zaken hoef ik ook niet.
Al met al is de iphone geen rendabel apparaat voor mij zolang die icm een abbo weggaat.

Dus ik vind het duur, verschilt gewoon per persoon en welke eisen deze persoon stelt.
Dus jij gaat geen gebruik maken van die 2mbit data, belminuten en sms'jes? Dan is het idd redelijk hoog. Jammer dat je zelfs bij een sim-only abbo met data en minuten toch nog redelijk hoog zit.
In vergelijking met andere combinaties is 800 euro voor een iPhone, twee jaar lang onbeperkt 2 megabit internet, 3600 belminuten en 3600 sms berichten erg goedkoop.
Tja, het is maar net wat je stunten noemt. Toen ik mijn abonnement nam i.c.m. een Nokia N95 toen deze net nieuw was, moest ik meer betalen voor de Nokia dan nu voor de iPhone. Zeker als je kijkt naar de eerdere prijzen en die van het buitenland, vind ik dit wel hele schappelijke prijzen. Of je het er voor over hebt is een andere vraag.

Helaas heb ik nog een abo lopen, anders had ik het wel gedaan.
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True