Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

Volgens onbevestigde berichten zou Microsoft nog voor het einde van 2008 een alternatief voor de Wiimote op de markt willen brengen. Er zou al sinds de zomer van 2007 aan de nieuwe controller gewerkt worden.

Wiimote voor de Xbox 360 Volgens MTV News heeft een ontwikkelstudio verklapt dat Microsoft een nieuwe controller voor de Xbox 360 ontwikkelt. De controller moet bewegingen kunnen waarnemen, net als de Wiimote van Nintendo en de Dualshock 3-controller van de Playstation 3. De Xbox 360 zou daarmee de laatste van de huidige generatie consoles worden die over bewegingsdetectie beschikt. Microsoft Nederland doet het bericht tegenover Tweakers.net echter af als speculatie.

Volgens MTV zou bij de controller van Microsoft ook een microfoon ingebouwd worden en zou het apparaat voorzien worden van een analoge stick zoals die ook op de Nunchuck te vinden is. De Engelse ontwikkelaar Rare, eigendom van Microsoft, zou opdracht gekregen hebben een interface voor de nieuwe controller te ontwikkelen. Rare zou ook werken aan een variant op de Mii, de avatar die spelers kunnen gebruiken in de games die ze op de Wii spelen. Microsoft zou een dergelijk avatarsysteem ook in games voor de Xbox 360 willen introduceren, waarbij het de bedoeling is dat een speler dezelfde avatar in verschillende games kan gebruiken, net als bij de Wii. Met de nieuwe controller zou het makkelijker moeten worden om ports voor de Xbox 360 van Wii-games te maken. De bron van MTV is een ontwikkelaar die door Microsoft gevraagd is om de controller en de variant op Mii te gebruiken voor een game. Volgens deze ontwikkelaar zijn de eerste development kits inmiddels aan een kleine groep ontwikkelaars uitgereikt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

Ik vraag me af hoe de Xbox Arcade ontwikkelaars hier mee gaan werken. Voornamelijk daar gaan hele grote kansen komen omdat je dan als ontwikkelaars relatief goedkoop (goedkoop voor zowel producent als consument) games kunt produceren die perfect zijn voor casual play zoals de Wii dat ook is.

Tel er dan bij op dat de Xbox Arcade maar ¤200 is. Dan is de grote vraag hoe gaat Microsoft het bekend maken en vermarkten (lees: Prijs, Promotie etc etc). En hoe gaat de consument het opnemen, want wat Microsoft het meeste dwars zit in de console markt is hun naam.

In elke geval kansen genoeg voor de "Vista prusters", zoals ze bij de consument bekend staan.
ik mag toch aannemen dat Nintendo patent heeft op hun revolutionaire controller?
als de concurent dat overneemt dan zou de Nintendo een grote klap krijgen vermoed ik omdat ze het op andere fronten afleggen (CPU power en grafisch geweld)

of MS zou flink geld schuiven naar Nintendo?
Beter goed gejat dan slecht bedacht, slim van MS om een graantje mee te pikken. Die patenten berusten op de uitvoering van de Wiimote en nunchuck maar zeker niet op de techniek welke Nintendo ook alleen maar toepast maar niet bedacht heeft.

Overigens, de kracht van Nintendo is al jaren het spelaanbod. Natuurlijk maakte ze met de Wii een enorme klapper, maar om nu meteen al hun succes op te hangen aan de controller is overdreven. Denk dan ook dat dit niet inoudt dat de Wii meteen uit de markt wordt gedrukt als dit product uitkomt.

Imo gewoon goede concurentie, blijft Nintendo ook op scherp èn blijven ze (hopelijk) innovatief en creatief aan de weg timmeren.
De Nintendo DS legt het ook af tegenover de specs van de Sony PSP, maar je ziet toch wel duidelijk een winnaar tussen die beide consoles. Ik denk niet dat Nintendo het heel hard gaat krijgen hierdoor.
Dat hangt er natuurlijk vanaf welke specs je bedoelt. Het aantal schermen op de DS is groter dan op de PSP. Dat is een spec die veel meer in het oog springt dan dingen dan intern geheugen, snelheid van de processor e.d.

Een DS is in de ogen van veel consumenten gewoon leuker dan een PSP omdat je op twee schermen kan spelen. Voor sommige spellen kun je hem ook draaien.

Volgens mij kijken de meeste mensen meer naar wat ze er mee (denken te) kunnen dan naar hoeveel intern, onzichtbaar, ijzer ze kopen.
Poops McGhee bedoelt volgens mij net dat de specificaties van de DS zuigen ten opzichte van de PSP maar dat het Nintendo toch lukt om een gigantisch populairdere handheld op de markt te brengen.

Er is natuurlijk een groot verschil tussen DS vs PSP en Xbox360 vs Wii.
De PSP zijn betere specs falen omdat de grote meerderheid PSP gewoon gekraakt is. Er zijn niet genoeg achterlijke 3rd party developers die nog een goed en duur spel op de PSP durven maken. Daarom wint de DS gemakkelijk door het aantal leuke games.
Bij de console's is het verhaal net omgekeerd waar de Wii naar mijn mening zwaar problemen heeft met het aantal goeie 3rd party games.
Ik zie je argument niet. Een ds is zo mogeljk nog makkelijker te kraken dan een PSP google maar eens op "Nintendo ds adapter" , "M3 real" of "cyclo ds". Wat dan wel weer waar is, is dat de gemiddelde PSP gebruiker beter op de hoogte is dan veel Nintedo DS gebruikers die het apparaat voor brain training hebben aangeschaft.

Het succes van Nintendo momenteel is vooral te danken aan het feit dat zij de enige zijn die in staat zijn nieuwe doelgroepen te bedienen. Ik denk aan ouderen, meisjes etc. Dit is nog steeds een ondergeschoven kindje bij Sony en MS.
Een DS is inderdaad veel simpeler en veiliger te kraken maar ik bedoelde vooral op het aantal gevallen dat het gebeurd.
Nintendo kan ook gemakkelijker in strijd gaan door de verkopen overal in te drukken terwijl Sony in het verleden vele maken heeft geprobeerd met firmware updates maar het eigenlijk gewoon heeft opgegeven.
En ik denk ook dat de DS beter verkoopt omdat hij, zonder de console of firmware te kraken, gemakkelijk gedownloade games kan spelen. Iets dat een PSP minder makkelijk aan kan. Daar ben je eerst bezig met de boel downgraden en truukjes uithalen met je batterij. Dat kan resulteren in bricken. Bij de DS heb je dat niet, die doet dat soort dingen out of the box. Dat is ook zeker een aantrekkelijk idee voor de vele piraatjes onder ons.
Ik ben in bezit van beide apparaatjes en beiden zijn nog zoals ze uit de doos verschenen. Maar de PSP heeft lang niet het aantal speeluren achter de rug als de DS. Lang niet alle spellen van de DS zijn leuk, maar het zijn er in ieder geval wel veel die dat wel zijn. De keuze is ruim, mensen houden van keuze.
Nintendo heeft misschien (waarschijnlijk) een patent op hun controller.

Maar dat wil niet zeggen dat Microsoft geen controller kan maken met dezelfde functionaliteit. Het enige waar ze op moeten letten is dat de achterliggende techniek geen enkel patent schendt.
Er zijn nog vaak zat berichten van mensen die Nintendo hebben aangeklaagd wegens patentschending op de Wiimote. Lijkt me niet dat Nintendo moeilijk gaat doen na al die berichten.
Lijkt me niet dat Nintendo moeilijk gaat doen na al die berichten.
Als Nintendo die rechtzaken gewonnen heeft, en als Nintendo aan kan tonen dat MS hun patenten schendt: moet jij eens opletten hoe snel de advocaten in actie gaan komen. De Xbox 360 is immers toch een concurrent voor de Wii, en Nintendo zal er niet op zitten te wachten dat de concurrentie hun spullen na zit te maken.

Dus reken er maar op dat zodra het eerste prototype van Microsoft op de markt komt de dames en heren techneuten van Nintendo dat apparaat compleet binnenste buiten zullen keren om te zien of ze een rechtzaak aan kunnen spannen...
moet jij eens opletten hoe snel de advocaten in actie gaan komen.

Waarschijnlijk gaan ze hem pas vlak voor de release boycotten ^^
Zo revolutionair is ie niet. Met Wii Bowling gooi ik met gemak 10x op rij exact dezelfde worp. De WiiZapper is een proppenschieter vergeleken bij de oude NES zapper qua nauwkeurigheid, en een arm uit de kom om met Mario een Galaxyboss te verslaan is ook niet gezond. Prima Microsoft, lekker wachten en het in een keer wel goed doen. Neem meteen iets mee dat de contouren van het scherm kan zien en van 17 inch monitor tot 50inch plasma loepzuiver is. Kunnen we meteen fatsoenlijk schieten. Gelukkig werkt de mame-controller ook op de Wii. De mote ligt lekker in de doos.
zo te lezen staat jou Wii te koop? :?
revolutionair... lmao
die dingen bestaan al jaren, het enige verschil is dat het wat geperfectioneerd is en standaard bij elke console zit, waardoor de ondersteuning uiteraard veel beter is
Je kan toch op 100den manieren om een pattent heen. Dus ik denk niet dat dat he probleem is. Je moet erg gewoon voor zorgen dat jouw product op een aantalpunten significant afwijkt van het product waarop patent is aangevraagd.
MS koop gewoon een licentie neem ik aan?
Lijkt me sterk, aangezien MS al VER (2001) voordat Nintendo op de markt kwam met de wiimote zelf een prototype controller (XWand) had getoond (die voor een groot deel op dezelfde manier werkt)..
Maar de xbox360 heeft zelf toch ook BT support? dus waarom niet gewoon standaard de wiimote supporten, kan me niet voorstellen dat Nintendo dat zo'n ramp zal vinden aangezien ze winst maken op de controllers.. Als nintendo dan nog eens extra slim is converteren ze zelf ook nog enkele games naar de xbox360 & PS3 (want ook op de PS3 kan de controller gebruikt worden).. Kunnen ze dus nog eens extra winst maken op zowel de controllers als games, zeker nu langzaamaan steeds meer mensen in de gaten beginnen te krijgen hoe beperkt de wii wel werkelijk niet is, enuh, zeker met die elcheapo xbox360-arcade is de keuze toch steeds makkelijker om NIET de wii te kiezen (hell misschien kan de xbox360/PS3 zelfs de wii emuleren)..
Om te beginnen, ik ben een Nintendo fanboy (maar draag alle producenten die mij door de saaie winter helpen een warm hart toe.) dus je kan m'n comment met een korreltje zout nemen.

Nintendo is altijd innoverend geweest op het gebied van controls
- vierpuntdruk toets
- schouderbuttons
- analoge sticks
-analoge schouderbuttons
- vrij draaiende camera (Super Mario 64)
- en dan nu motion sensing.

Alle dingen die Nintendo eerder heeft bedacht zijn op een gegeven moment de 'standaard' geworden. Stel je maar eens voor, Halo spelen met een ouderwetse joystick (of erger nog, een draaiknop) en maar een handjevol knoppen.

M'n punt is (niet dat Nintendo oh zo geweldig is, maar) dat íemand op een gegeven moment moet gaan innoveren. De rest volgt dan. Toevallig is dat deze keer (net als vele andere keren) Nintendo die innovatief is.

(en wat betreft de mate van innovativiteit die de wiimote met zich meebrengt: Ik hoor mensen zeggen dat dit al veel langer bestaat. Dat mag dan wel, maar het is nú pas succesvol. Dát vindt ik innovatief.)


-edit: spelfouten

[Reactie gewijzigd door Zack_Leonhart op 8 april 2008 11:31]

Leuk hoor fanboy :+ , maar het merendeel van deze dingen is ook niet oorspronkelijk van Nintendo. (op de shoulder-buttons na misschien)

Dat veel van deze dingen pas "de standaard" zijn geworden nadat Nintendo ze gekopieerd en verbeterd heeft, dat is iets waar Nintendo wel de credits voor mag krijgen.

Blijkbaar zoeken zij beter dan "de anderen" naar bestaande technieken om deze voor hun systemen te verbeteren en daarmee de fun-factor in de gameplay te verhogen.
Leuk hoor fanboy :+ , maar het merendeel van deze dingen is ook niet oorspronkelijk van Nintendo. (op de shoulder-buttons na misschien)
Dan kun je ze vast ook wel opnoemen :+

Het is inderdaad wel zo dat Nintendo de techniek en gameplay goed met elkaar combineerd, daar mogen ze in ieder geval credits voor krijgen. Daar gaat het immers ook vaak om.
Sega was in de regel vernieuwender, ook de dreamcast is daar nog een voorbeeld van. Maar Sega hardware is niet meer.
-Analoge sticks had de pc al jaren (gewone joystick dus)
-dreamcast al analoge shoulders voor de gamecube. Ik meen zelfs dat de Saturn analog controller ze al had!
-vrij draaiende camera had de pc al (bijv. in flightsims) bij SM64 zijn ze bovendien alles behalve 'vrij', zijn gewoon een stel presets.
-motion sensing zat al in een playstation 1 controller.
Motion sensing is niet hetzelfde als Rumble als je dat bedoelde.
Analoge stick is ook niet hetzelfde als een joystick. Een analoge stick kan namelijk op meerdere punten meten hoever je de stick in welke richting hebt geduwd.
Dreamcast had inderdaad eerder de analoge Shoulder button.
Motion sensing controller was in 1989 of iets dergelijks ook al in de Nintendo PowerGlove te vinden, welk voor de NES was gemaakt. Deze PowerGlove was overigens niet door Nintendo zelf gemaakt.
De originele PS1 controller had geen rumble. Deze kwam later pas. De N64 had toen Rumble in de vorm van een extern apparaatje die je in de N64 controller kon schuiven.

[Reactie gewijzigd door willem_liu op 8 april 2008 16:37]

-Analog stick niet hetzelfde als een joystick? denk dat je dan toch maar eens rond moet gaan kijken, want het is er al heel lang.. er zijn ook joysticks die niets anders zijn als een stokje bovenop 4 knopjes (even cru gezegd), maar de meeste pc joysticks (zeker voor flightsims) zijn gewoon zo analoog als het maar zijn kan (en dus kan meten in welke richting en hoe ver de stick is).. Hell de oude joysticks voor de philips G7000 (eind jaren 70 begin jaren 80) konden al meten in welke richting en hoe ver..
De G7000 joysticks waren digitaal. Ook al was er enorm veel ruimte tussen het centreerpunt en het einde van de richting waarin ze geduwd konden worden. Het kon slechts 8 richtingen aangeven en verder geen analoge waarden.

De VC4000 had wel een analoge joystick. En deze stamt van 1978.
http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=726

[Reactie gewijzigd door willem_liu op 9 april 2008 09:51]

Volgens Engadget:
The source says that the new unit has been under development since August, and that a new unified interface is being developed by Rare, which has missed a few deadlines.
[...]
However, it doesn't seem like things are going all that smoothly -- the source says the project is a "colossal clusterf***," and that Microsoft is scrambling to figure out how to get the thing out by the end of the year.
Wel weer typisch Microsoft om vooral zelf niet teveel te innoveren, maar om lekker volgzaam te zijn. Ik geloof niet dat ze hier de 'oorlog' mee gaan winnen.
4 woorden: Microsoft research xwand 2001.....


das toch ruim voordat iemand ooit van de wiimote gehoord had..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 8 april 2008 18:51]

Microsoft wint ook niet op die manier. Ze bundelen meestal ideëen van anderen en duwen dan hun product in de marktdominantie met veel geld.

Maar als het het een product is dat echt op niets trekt lukt zoiets hen zelfs niet. Dus we zullen moeten afwachten of het iets wordt :)
Hoewel ik geen xbox heb zie'k dit wel als een reden om er een te kopen. Vooral als je deze zou kunnen gebruiken via XNA.
Als je dit als een reden ziet om een xbox te kopen, waarom koop je dan niet gewoon een Wii? Die is nog goedkoper ook...
Omdat je op een paar leuke games na nogal snel uitgekeken bent op je wii??
en het goedkoper verhaal gaat ook niet meer op...
Een Wii heeft een kleiner aanbod aan games, is grafisch minder, is duurder.
Als de 360-mote (is verzin FF wat), zoals KrusT terrecht aanhaalt, XNA games ondersteund. Dan zijn de 360 casual games goedkoper dan die van de Wii en je hebt direct ook de echte topgames, grafisch geweld inbegrepen (ja ja PS3 is beter, maar vergeleken met de Wii)
uhhh.. via XNA kun je al volledig gebruik maken van de Wiimote... dus als XNA je reden moet zijn, dan ga maar snel naar de winkel, koop een xbox360arcade en een wiimote en google's your friend mbt wat je verder voor coding nodig hebt...
Het zou iig. een slimme zet zijn, het succes van die wii geeft duidelijk aan dat de consument behoefte heeft aan innovatie mbt input ipv. steeds betere graphics.
Of dan men een goedkope console met leuke gezelschap spelletjes wilt.
En dat men dan voor de goekope console meer geld overheeft dan voor de dure. (de Xbox is al weer een tijdje goedkoper dan de Wii)

Alleen Sony durft nog zo veel geld voor z'n console te vragen.

Als Microsoft deze controller uit gaat brengen is de 360 mijns inzien meer waard dan de wii.
de wii heeft bijna geen leuke spellen en de xbox 360 is goedkoper dan de wii op dit moment dus dat zou goed uitkomen
het is niet alleen de input die de games zo leuk maken hoor, voornamelijk ook de ongecompliceerde lol die je met de games kunt hebben :)
Ideeën kopiëren is geen innovatie. De enige die met innovatie kwam was Nintendo. De rest loopt er als makke schapen achteraan.
Ik weet niet of het een slimme zet is. Op de Wii is deze manier van besturen er vanaf het begin af aan ingebouwd, waardoor je het in alle spellen terug vind. Op de Xbox is het een addon, waar gamedevelopers niet op kunnen vertrouwen dat het aanwezig is. Daardoor zal het niet zo veel in games gebruikt worden, en zullen mensen het niet kopen omdat hun games het niet gebruiken. Beetje een kip-ei verhaal, alleen was de kip op de Wii al aanwezig...
Bovendien denk ik dat de xbox-publiek gewoon een ander soort gamers is. Mensen met een Wii zijn meer casual gamers, terwijl xbox spelers meer voor de hardcore games zoals shooters gaan. Tenzij ze het bewegings-gevoelige-controller concept goed in shooters weten te verwerken, denk ik niet dat zo'n controller op de xbox aan zal slaan.
uhmmmm.. het is Microsoft die zelf eerder een 'wiimote' toonde dan Nintendo, namelijk in 2001 toonde MS al een prototype van een dergelijke controller.. Ook is bewegingsdetectie helemaal niet zo nieuw, heb zelf nog een controller voor de PC liggen die ook ongeveer hetzelfde doet, alleen daar zit een draadje aan, maarja die is dan ook wel even 13 jaar oud.. In de VR (virtual reality) wereld zijn dit soort controllers helemaal niet zo nieuw.. Wat juist het succes van de controller is, is datie standaard meegeleverd wordt, als het een extra losse controller was geweest die men erbij had moeten kopen dan was het succes al een stuk verder te zoeken, en je geeft al netjes zelf aan waarom dit op de xbox360 mogelijk niet een succes gaat worden (games geen rekening ermee houden)..
als sony het gedaan had was het chaos en nu is het wow ?
Het verschil zit is wel dat Sony het last minute er nog even in had gepropt en de ondersteuning voor het gebruik ervan minimaal. Tot op heden zijn de games die het ondersteunen volgens mij op 1 hand te tellen. En waar het daadwerkelijk goed wordt benut...

Het is meer dan logisch dat MS dat gaat doen, afgezien van het feit of dit nieuws nu echt is. De Wii is ongelooflijk succesvol en zeg nou eerlijk, zoveel extra techniek zit er niet in. Nu is de vraag of MS er nu voor kan zorgen dat er games uitkomen om van die techniek optimaal gebruik te maken.

Voordat er mensen nu weer gaan flamen enzo, ik heb de Wii en alleen de Wii en ben er erg blij mee. Ik ben echter wel reeel en zoveel bijzonders zit er niet in de Wii. Het is de combinatie van de techniek en games waardoor ik de Wii waardeer.
De Wii gaat niet om hardware innovatie, maar gameplay innovatie. Denk dat MS het niet goed begrepen heeft als ze echt met zo'n controller komen. Ze hebben het verkeerde aanbod spellen om het Wii publiek aan te trekken, niet een verkeerd gekozen controller. De huidige controller past bij het huidige games-aanbod: een bergje shooters met allemaal dezelfde gameplay en een verzameling arcade games via xbox live waar je meestal te veel voor moet betalen.
De Wii is meer een console om samen met je vrienden op te spelen, de xbox voor solo op de bank te hangen. Zeker gezien het huidige aanbod op de PS3 en het gebrek aan spellen daar die echt de bewegingssensor gebruiken, denk ik niet dat er veel vraag zal zijn naar zo'n xbox addon. Zoals ik hierboven ergens ook al zei, tis een kip-ei verhaal: geen spellen die het gebruiken, dus geen vraag naar de controller, en omdat niemand zo'n controller heb worden er geen spellen voor gemaakt.
Dit is natuurlijk een beetje het Kip-Ei verhaal. Je haalt aan dat MS de spellen niet heeft, maar dat is natuurlijk logisch want de controller is er ook nog niet.

Wanneer de controller in de schappen ligt (en hij zal wel geleverd worden met één of andere XboX-sports game) is de weg vrij om de spellen op de markt te brengen.
Heb je wel eens Xbox Arcade bekeken? Staat hele leuke meuk op. Ik speel Street Fighter 2 helemaal grijs op mijn 360 + nog tal van andere leuke games.

MS heeft ontzettend veel casual games, maar besteed er mijn inziens te weinig aandacht aan.

Aan dat deel mag, zelfs onder Tweakers, nog veel meer Marketing aandacht aan worden besteed.
SF2 is ontzettend leuk, maar ik zou dat niet onder de casual games zetten.

Wii Fit is bijvoorbeeld casual. Nauwelijks tot geen instapniveau.
Ik zal graag zo´n ding voor de PC hebben. Aangezien ik mijn laptop als mediacenter ga gebruiken, dan is dat natuurlijk wel cool om dan ook een Wii-achtige-mote te hebben die geoptimaliseerd is voor mediacenters en andere fratsen. Er moet toch wel een slimmerik bestaan die hier een markt in ziet? Of zitten ze dan met patenten zeker?
De Wiimote werkt gewoon met bluetooth dus is aan een pc te koppelen. google er maar eens naar!
Ja daar ben ik van op de hoogte, maar ik zei ook al dat ik er graag 1 wil die geoptimaliseerd is voor mediacenter mogelijkheden en PC gebruik.
nee hoor sterker nog je kan de wiimote werkend krijgen op een PC en dan zou je moeiteloos je PC kunnen besturen met diezelfde wiimote
Op de MS techdays in Belgie gaf er een van de sprekers (deze man: http://www.kudzuworld.com/index.nl.aspx) zijn powerpoint presentaties met een wiimote.

Er is blijkbaar zelfs al een .net library voor:
http://blogs.msdn.com/cod...e/2007/03/14/1879033.aspx

Hij demonstreerde het geheel door een usb rocketlauncher (http://www.thinkgeek.com/geektoys/warfare/8a0f/) te bedienen via .net (WCF) webservices met een wiimote op een andere pc. (Inclusief webcam) Erug cool.


http://www.youtube.com/watch?v=ussw9KvjwMw

(Dit is echt niet fake, live demonstratie gezien)

[Reactie gewijzigd door masterpoi op 8 april 2008 11:40]

het werkt zelfs op je PS3 onder linux...
Als dit een beetje hetzelfde gaat werken als een XBox controller zou je dit kunnen maken, want de XBox controller is te gebruiken op de PC.
Overigens de Wii controller ook, dus je zou zelf software kunnen schrijven, er zijn al zat voorbeelden (denk aan het Wii whiteboard e.d.) :)
Ik vind het juist dom, op de Wii werkt het misschien één keer met Wii Sports en nu met Wii Fit lijken ze weer een hit te hebben.
Maar pogingen om het na te doen, de realplaygames voor de PS2, de Sixaxis voor de PS3 die werken toch niet zo lekker als gehoopt. Op de PS3 wordt maar nauwelijks gebruik gemaakt van de motion-sensing technologie in de controller, en als je er gebruik van maakt dan werkt het 9 van de 10 keer eerder onhandig dan intuitief.

Als ze dit serieus op de markt gaan brengen denk ik niet dat veel mensen erin trappen, dat doen ze één keer met de Wii, maar het nieuwe en leuke is daar na een paar weken echt wel af en ook op de Wii heb ik nauwelijks games gezien die écht leuk gebruik maken van de Wiimote, de grootste games Mario en Zelda hebben behalve een aanval als je je Wiimote schudt en wat dingen aanwijzen helemaal niks met de Wiimote. En naast de minigame games, die er zat zijn voor de Wii, heeft de motion-sensing functionaliteit niet veel toe te voegen aan de opgevoerde Gamecube die Wii heet.

Denk ook niet dat voor de 360 dat anders gaat zijn, behalve een paar (misschien leuke) minigame partygames gaat hier echt niet veel mee van de grond komen.
Als ze dit serieus op de markt gaan brengen denk ik niet dat veel mensen erin trappen, dat doen ze één keer met de Wii, maar het nieuwe en leuke is daar na een paar weken echt wel af en ook op de Wii heb ik nauwelijks games gezien die écht leuk gebruik maken van de Wiimote, de grootste games Mario en Zelda hebben behalve een aanval als je je Wiimote schudt en wat dingen aanwijzen helemaal niks met de Wiimote. En naast de minigame games, die er zat zijn voor de Wii, heeft de motion-sensing functionaliteit niet veel toe te voegen aan de opgevoerde Gamecube die Wii heet.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat jij geen Wii hebt. Ik ook niet hoor ;)

Maar alle mensen die ik ken die er een hebben spelen er nu al maanden op en zijn er nog steeds heel blij mee. Er zijn voldoende spellen die uitstekend gebruikmaken van de Wiimote, ook bijvoorbeeld tennis en golf spellen.

Ik denk dat MS er een harde kluif aan krijgt een even goede controller te maken zonder óf patenten te schenden óf een licentie te nemen op enkele patenten van Nintendo...
Jij heb inderdaad duidelijk geen Wii, ikke wel.

En ik heb een tiental games liggen voor de Wii, maar ik ben er nog steeds van overtuigt dat naast die paar minigames (Wii Sports, tennis en golf waar jij het over heb) en misschien Trauma Center en Elebits er echt niks revolutionairs met de Wiimote is gedaan.
Mario Kart wordt dan misschien wel leuk, en ook Wii Fit natuurlijk, alhoewel ik echt geen 90 euro ga betalen voor die opgevoerde weegschaal :P
Super Smash Brothers is dan weer het best speelbaar met een Gamecube controller, juist.

Ik speel nauwelijks meer met mijn Wii maar veel meer met mijn PS3, wat echt een veel meer volwassen console is imo.
Je geeft de indruk dat je je games staaft naar de capaciteiten van je console. Meer is beter? IMO gaat het om de games zelf, niet perse om de mogelijkheden van de console waarop ze gespeeld worden. Het ziet er misschien wat mooier uit, maar het spel wordt er echt niet leuker van.
Een geweldig spel opnieuw spelen met betere graphics? Is tot nu toe garantie voor succes. Mario all stars is hier een mooi voorbeeld van, zelfde gameplay, mooiere graphics alleen. Kun je je voorstellen wat een remake van FF7 op de ps3 voor een succes zou kunnen betekenen? De waarheid is: Het oog wil ook wat anders zaten we wel op onze c64 of atari 2600 nog te spelen. Genoeg spellen die innovatief waren zelfs voor deze tijd.

De Wii is een succes door niet te ingewikkeld te zijn voor de doelgroep die het "nu" heeft. Vroeger had een spel als Mario & Sonic at the Olympics, Wii play, Wii sports nooit zo hoog kunnen scoren. De meeste oudspelers kijken hier snel doorheen en zijn na een paar weken er op uitgekeken.

De "echt" goede spellen, althans naar maatstaven van 2 jaar en langer terug zoals No more Heroes, Resident Evil 4, Paper Mario, Metroid Prime 3 staan in de schaduw van de bovengenoemde titels qua verkopen.....

Ik als fervent DS en GC speler heb geen goed woord over voor de Wii.... Maar dat is meer persoonlijk want Nintendo is natuurlijk een bedrijf met als eerste doel "winst maken"....

Als M$ dit inderdaad uitbrengt zal het een interessant extraatje zijn. Voor de mensen zoals mij die het potentieel van de Wii ongebruikt zien is het een interessant alternatief. Maar dat het niet standaard bij de console zit is een absolute downer en daardoor een risico factor voor een bedrijf zomaar voor deze controller iets te ontwikkelen. Op grond hiervan kan het eigenlijk al geen succes worden.

[Reactie gewijzigd door AYCE op 8 april 2008 11:58]

Ik snap de stap niet naar Super Mario Allstars, omdat dat gewoon een bundle is van oude games met opgepoetste graphics. En natuurlijk is de gameplay hetzelfde, ten eerste omdat het ports zijn en ten tweede is het omdat de gameplay al goed is en daarom succesvol.

FF7 is een leuk spel en vooral bekend omdat het toendertijd 1 van de eerste spellen was met mooie CGI filmpjes. Verder is de gameplay prima in orde, als deze met mooiere graphics uitgebracht zal worden, zal het zeker goed verkopen. Maar nogmaals, omdat de gameplay al goed was. Graphics zijn dan een plusplunt.

Kijk naar Devil May Cry 2 (klassiek voorbeeld voor mij), vergeleken met het eerste deel, betere graphics. Maar omdat de gameplay gewoon zuigt, leggen de fans dit deel al snel neer. Betere graphics, mindere gameplay, wordt niet hoog aangeprezen.

En met:
Ik als fervent DS en GC speler heb geen goed woord over voor de Wii.... Maar dat is meer persoonlijk want Nintendo is natuurlijk een bedrijf met als eerste doel "winst maken"....
ben je me kwijt. Welk commercieel, beursgenoteerd bedrijf wil geen winst maken?

Er komt veel rommel op de Wii, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik denk zelf dat de verhouding goede games/slechte games op geen andere console zo slecht is geweest. Maar er komen nog steeds leuke games op de Wii, dus alsmaar zo negatief doen over "geen leuke spellen" wordt langzamerhand wel boring.

[Reactie gewijzigd door Vincent7 op 8 april 2008 13:27]

Ik stel je voor om Zack & Wiki te proberen. Erg leuk gebruik van de Wii-mote en over het algemeen ook een erg leuk spel wat zeer slim in elkaar gezet is.
Aan de andere kant was/is sixaxis ook niet de beste implementatie van motion sensing, en als Microsoft wel een goede implementatie verzorgt kunnen ze meeliften op het succes dat Wii heet omdat het porten van Wii games dan in ieder geval weer een stukje minder moeilijk is.
Als ze dit serieus op de markt gaan brengen denk ik niet dat veel mensen erin trappen, dat doen ze één keer met de Wii, maar het nieuwe en leuke is daar na een paar weken echt wel af en ook op de Wii heb ik nauwelijks games gezien die écht leuk gebruik maken van de Wiimote, de grootste games Mario en Zelda hebben behalve een aanval als je je Wiimote schudt en wat dingen aanwijzen helemaal niks met de Wiimote. En naast de minigame games, die er zat zijn voor de Wii, heeft de motion-sensing functionaliteit niet veel toe te voegen aan de opgevoerde Gamecube die Wii heet.
lekker kortzichtig :P Alleen al met zelda is het schieten met de pijl&boog geweldig omdat je gewoon op het scherm kunt schieten. En games zoals COD3 zijn ook echt super met het mikken op scherm, en een keer omhoog schudden om te reloaden etc.
Net Bully gehaald en daar wordt ook goed gebruik gemaakt met het vechten, boxen en schieten met katapult enzo.

Ik ben in elk geval nog steeds elke dag aan het gamen, en ik was een van de eersten die er een had na de launch.

[Reactie gewijzigd door BaRF op 8 april 2008 11:04]

Of het lekker werkt of niet is imho niet relevant het gaat erom of je het kunt verkopen.
hmmm, ik zie hier een potentiële fanboy XD
Het kan dan wel een speculatie zijn maar wel een uiterst geloofwaardie speculatie.
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat MS met een dergelijke controller bezig is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True